#قرآن
👈سه آیه ای که حضرت زینب علیها سلام در خطبه اش در مجلس يزيد بدان ها استشهاد کرد!
۱-ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُون.
"سوره روم آیه ۱۰ "
سپس سرانجام کسانى که اعمال بد انجام دادند، به جائى رسید که آیات خدا را تکذیب کردند، و از آن بدتر، به استهزاء و مسخره کردن آن برخاستند
۲--وَ لاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِى لَهُمْ خَيْرٌ لاَِّنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ»
آل عمران ۱۷۸.
آنهائى که کافر شدند، گمان نکنند مهلتى که به ایشان مى دهیم براى آنها خوب است بلکه مهلت مى دهیم تا به گناه و طغیان خود بیفزایند و براى آنها عذاب خوار کننده است.
۳--وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ اللهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
آل عمران ۱۶۹.
اى پیامبر! هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شدند مرده اند.
در اینجا روى سخن فقط به پیامبر(صلى الله علیه وآله) است، تا دیگران حساب خود را بکنند، و مى افزاید: بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#روایت
صفات و نشانه های احمق:
حضرت امیر علیه السلام:
تُعرَفُ حَماقَةُ الرّجُلِ في ثلاثٍ : في كلامِهِ فيما لا يَعْنيهِ ، و جَوابِهِ عَمّا لا يُسألُ عَنهُ ، و تَهَوُّرِهِ في الاُمورِ .
حماقت آدمى، از سه چيز شناخته مى شود:
از بيهوده گويي هايش،
از پاسخ دادنش به چيزى كه از او سؤال نمى شود،
و از بی باکی در كارها.
غرر الحکم
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#روایت
چه میکند👇
پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم :
《اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجهِها و َاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَينِ وَصِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً و َتَزيدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِ عَ السُّوءِ؛》
صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبديل و عمر را زياد و از پيشامدهاى بد جلوگيرى مىكند.
نهج الفصاحه ص 549
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
روایت ها و حکایت ها
آیت الله جوادی آملی عالمی که امام جماعت بود گفت : این بیت شهریار ناقص است!! روایت ها و حکایت ه
ندهد فرصت گفتار به محتاج، کریم
گوش این طایفه آواز گدا نشنیده است
با بزنین کار میکنی نه با گازوئیل :
❣«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میفرمود:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام میگیرد
این جمله یعنی خدا میگوید:
جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری...!!
تفاوت ظریفی است!
اگر بیقراری؛
اگر دلتنگی؛
اگر دلگیری؛
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان میدهد...
بیست-و-چهار-خبر-از-ابن-ابی-الحدید-در-فضايل-اختصاصی-امیرالمومنین-علیه-السلام.pdf
275.8K
🔸 بیست و چهار خبر از ابن الحدید در فضائل اختصاصی أمیرالمؤمنین علیه السلام
➡️روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
خودت چقدر زیاد شدی؟!
✍بیچارگی انسان در این است که با زیاد شدن اموالش با زیاد شدن گوسفندانش با بالا رفتن مدل ماشینش، و....به خودش مغرور میشود و میبالد در حالی که ملاک اصلی زیاد شدن و رشد خود انسان است نه زیاد شدن اموال او، گاهی همه چیزمان زیاد میشود ولی خودمان همان طفل ۷ ،۸ ساله ایم...
الهی توفیقمان ده تا بزرگ شویم و رشد کنیم.
همه اندرز من به تو این است
که تو طفلی و خانه رنگین است.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#شعر
درون خانهٔ خود، هر گدا شهنشاهی است
قدم برون منه از حد خویش، سلطان باش
#روایت
این نوع موعظه رد خور نداره!
حضرت امیر فرمود:
موعظه و پندی كه هيچ گوشى آن را دور نمى اندازد
و هيچ سودى با آن برابرى نمى كند،
👈 آن موعظه ای است كه زبانِ گفتار از آن خاموش شود و زبانِ كردار بدان گويا گردد.
إنّ الوَعظَ الّذي لا يَمُجُّهُ سَمعٌ ، و لا يَعدِلُهُ نَفعٌ ، ما سَكَتَ عَنهُ لِسانُ القَولِ وَ نطَقَ بهِ لِسانُ الفِعلِ
غرر الحکم ص ۲۲۵
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#نهج_البلاغه
حضرت امیر درباره علل نزول بلاها و راه برون رفت از آن می فرمایند:
«هیچ ملتی از آغوش ناز و نعمت زندگی، گرفته نشد، مگر به واسطه گناهانی که انجام دادند، زیرا خداوند هرگز به بندگانش ستم روا نمی دارد، هرگاه مردم در موقع نزول بلاها و سلب نعمت ها با صدق نیت به پیشگاه خدا تضرع کنند، و با دل های پراشتیاق و آکنده از مهر خدا، از او درخواست جبران نمایند، مسلماً آنچه از دستشان رفته، به آنها باز می گرداند و هر گونه مفسده ای را برای آنها اصلاح می کند».
ما کانَ قَوْمٌ قَطُّ فِی غَضِّ نِعْمَة مِنْ عَیْش، فَزالَ عَنْهُمْ، إِلاّ بِذُنُوب اجْتَرَحُوها، لِأَنَّ اللّهَ لَیْسَ بِظَلاّم لِلْعَبِیْدِ، وَ لَوْ أَنَّ النّاسَ حِیْنَ تَنْزِلُ بِهِمُ النِّقَمُ، وَ تَزُولُ عَنْهُمُ النِّعَمُ، فَزِعُوا إِلی رَبِّهِمْ بِصِدْق مِنْ نِیّاتِهِمْ، وَ وَلَه مِنْ قُلُوبِهِمْ، لَرَدَّ عَلَیْهِمْ کُلَّ شارِد، وَ أَصْلَحَ لَهُمْ کُلَّ فاسِد.
خطبه ۱۷۸ نهج البلاغه
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#قرآن
خواهی نشوی رسوا، عامل به سه آیت شو
✍شخصی به عبد الله بن عباس گفت: میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم. ابن عباس پرسید: شروع کرده ای؟ گفت: تصمیم دارم. ابن عباس گفت: مانعی ندارد؛ اما مواظب باش که سه آیه تو را رسوا نسازد! آن شخص گفت: کدام سه آیه؟ ابن عباس گفت: یکی این آیه که میگوید: «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ» [۱] ؛ آیا تو اطمینان داری که از مخاطبان و نکوهش شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه دوم را بگو.
ابن عباس گفت: آیه ی دوم این است که میگوید: «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ [۲] »، نسبت به این آیه چه طور؟ آیا مطمئن هستی که از توبیخ شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه سوم را بگو.
ابن عباس گفت: آیه ی سوم، گفتار خدای تعالی به نقل از عبد صالح حضرت شعیب ( علیه السلام) است که به مردم چنین گفت: «وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَی مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ [۳] »: آیا از اهل این آیه هستی؟ آن شخص گفت: نه، ابن عباس گفت: بنابراین اول از خودت شروع کن [آن گاه به نصیحت کردنم.
دیگران بپرداز].
----------
[۱]: بقره / ۴۴، ترجمه: آیا مردم را به نیکی دعوت میکنید، اما خودتان را فراموش میکنید؟
[۲]: صف / ۲-۳. ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی میگویید که عمل نمی کنید؟ نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی کنید!
[۳]: هود / ۸۸، ترجمه: من هرگز نمی خواهم چیزی که شما را از آن باز میدارم، خودم مرتکب شوم.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
🔹ما اینطوریم؟!
امام علی(ع) فرمود:
لو وجدت مومنا علی فاحشه لسترته بثوبی.
مستدرک الوسائل ج ۱۲ص ۴۲۴
❇️هر گاه با مؤمنی روبرو شوم که سرگرم کار زشتی باشد، او را با جامه خود می پوشانم (تاکس دیگری جز من از زشتی کردار او آگاه نشود و آبرویش نریزد)
🔻زعیب خویش هنر نیست چشم پوشیدن
که پرده پوشی عیب کسان هنر باشد.
💢ماها غالبا عیب دیگران را نمیپوشانیم که هیچ؛بلکه بر آنان عیب تراشی میکنیم.
چه زیبا گفت شیرین سخن شیراز:
خدا میبیند و میپوشاند همسایه نمیبیند و فریاد میزند...
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂😂حامد مارو بگو بیاد!
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
🔹️ آیةالله حجّت یک هفته قبل از وفات، دستور به شکستنِ مُهر خود داد، و پس از اصرار اطرافیان مبنی بر احتمال بهبودی، امر را موکول به استخاره نمود. آیةالله سیّد احمد زنجانی قرآن را گشود و در ابتدای صفحه، آیهٔ سیزدهم سورهٔ رعد آمد: له دعوة الحقّ!
🔸️ یکی از مخالفین مرحوم حجّت در آن زمان، برای جلوگیری از اشتهار خبرِ اطّلاعِ ایشان از وفات خود، شایع کرد که قرآنی وجود ندارد که این آیه در صدر صفحه قرار گرفته باشد! (گزارش آقایان سیّد عزیز رفیعی بنیالصّادق و شیخ علی محسنی خوئی؛ حجّت فقیهان، ص۲۱۹و۳۸۵)
🔹️ در تصویر، صفحهٔ مربوطه از نسخهٔ چاپیِ همان قرآن (طبع عثمانی) را ملاحظه میکنید، که سیّد عبدالحسین حجّت در جزوهٔ دستنویس خود گراور کرده است.
🔸️ مخالفتها با مرحوم حجّت تا روزهای پایانیِ حیات ایشان ادامه داشت. آنقدر تند که یکی از مخالفین، پیش از ساخت مدرسهٔ حجّتیّه، بر پشت بام فیضیّه رفت و نعره زد: از چوب، مرجع میتراشیم و نمیگذاریم حجّت مرجع شود!
🔹️ در نقلی موثّق، آقای بهاءالدّینی گفته بود: آهِ آقای حجّت بود که برخی از آنان را به این روز (اشاره به گرفتاری خاصّشان)
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
مرحوم مغنیه در کتاب فی ضلال نهج البلاغه گوید:
انسان برای رسیدن به متاع حقیر دنیا بدون تلاش و سعی و کوشش هرگز به مقصود نمی رسد، پس چگونه برای رسیدن به نعمتهای پرارزش الهی در آخرت که نه چشمی همانند آن را دیده و نه گوشی وصف آن را شنیده و نه بر قلب انسانی خطور کرده میتواند بدون سعی و کوشش برسد.
----------
فی ظلال نهج البلاغه،
ج ۴، ص ۳۱۸.
#روایت
سه راه مهم برای شناخت دوستان
حضرت صادق آل محمد فرمود :
لاَ تُسَمِّ اَلرَّجُلَ صَدِيقاً سِمَةَ مَعْرِفَةٍ حَتَّى تَخْتَبِرَهُ بِثَلاَثٍ: تُغْضِبُهُ فَتَنْظُرُ غَضَبُهُ يُخْرِجُهُ مِنَ اَلْحَقِّ إِلَى اَلْبَاطِلِ، وَ عِنْدَ اَلدِّينَارِ وَ اَلدِّرْهَمِ، وَ حَتَّى تُسَافِرَ مَعَهُ.
هیچ کس را دوست با معرفت مشناس مگر اینکه او را در سه چیز امتحان کنی:
۱-به هنگام عصبانیت ببین آیا خشم او را از حق به باطل می کشاند
۲-در درهم و دینار (وقتی به نان و نوایی رسید )
۳-در سفر کردن با او.
امالی طوسی ج ۱ ص ۶۴۷
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#روایت
حضرت امیر علیه السلام:
لا وَجَدتُ ذُلاًّ مِثلَ اشتِغالِ قَلبي بِفارِغِ القَلبِ مِنّي.
هيچ ذلّتى را همچون توجّه قلبى نسبت به آن كه دلش از [محبّت] من تهى است ، نديدم.
تنبیه الخواطر ج ۱ ص ۳۵
چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی
که یکسر مهربانی دردسر بی
اگر مجنون دل شوریدهای داشت
دل لیلی از آن شوریده تر بی.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#داستان_حکایت
سه حکم شرعی و اخلاقی در تشییع وفات پسر پيامبر اکرم(ص)
حسین بن خالد گفت: از امام رضا شنیدم که فرمود: وقتی ابراهیم فرزند رسول خدا به رحمت ایزدی پیوست در همان سال سه اتفاق عجیب افتاد. یکی این بود که بعد از فوت ابراهیم خورشید گرفتگی صورت گرفت. مردم گفتند: خورشید گرفتگی به خاطر مرگ ابراهیم فرزند رسول خدا صورت گرفته است. حضرت از منبر بالا رفتند و بعد از حمد و ثنای الهی فرمود: ای مردم خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی از نشانههای خداوند است که به امر خدا صورت میگیرد و به خاطر مرگ یا زنده بودن ابراهیم صورت نمی گیرد. هرگاه خورشید یا ماه گرفتگی پیش آید نماز بخوانید. پیامبر از منبر پایین آمدند و همراه مردم نماز خورشید گرفتگی را خواندند. وقتی سلام نماز تمام شد فرمود: ای علی! برخیز و فرزندم را برای دفن آماده ساز. ابراهیم را غسل دادند و حنوط بر وی مالیدند و کفن پوشیدند. رسول خدا صلی الله علیه و آله به طرف قبر او حرکت کردند. همین که نزدیک قبر گشتند مردم گفتند: رسول خدا از شدت ناراحتی فراموش کرد که برای ابراهیم نماز بخواند. حضرت ایستادند و سپس فرمود: جبرئیل بر من فرود آمد و مرا از گفتههای شما آگاه کرد. شما فکر کردید من از شدت ناراحتی برای فرزندم نماز نخواندم.
آگاه باشید که این گونه که فکر میکنید نیست. خداوند مهربان آگاه برای شما پنج نماز واجب کرده است و برای مردگانتان از هر نمازی یک تکبیر قرار داد و به من دستور داده فقط بر مرده ای که نمازگذارده نماز بخوانم. سپس فرمود: ای علی تابوت را پایین بگذار و فرزندم را در قبر قرار بده. علی نیز چنین کرد. مردم گفتند: برای کسی سزاوار نیست پیکر فرزند خود را با دست خویش در قبر قرار دهد چنانکه پیامبر چنین کاری نکرد. حضرت فرمود: ای مردم بر شما حرام نیست که پیکر فرزند خودتان را در قبر قرار دهید ولی من مطمئن نیستم اگر یکی از شما داخل قبر فرزند خود شود و بندهای کفن او را بگشاید شیطان بر او مسلط شود و به خاطر جزع و فزع اجر او را زایل گرداند. بعد پیامبر از کنار قبر بازگشتند..
تکه ای از متن عربی :
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ آیَتَانِ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ یَجْرِیَانِ
بِأَمْرِهِ مُطِیعَانِ لَهُ لَا یَنْکَسِفَانِ لِمَوْتِ أَحَدٍ وَ لَا لِحَیَاتِهِ.
بحار جلد 79صفحه 91.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
#کلام_علما
زلزله
🔹آیتالله حائری شیرازی(ره)
سیلی میزنند تا از خواب بپری !
میخواهی بچهات را که از هوش رفته، بیدار کنی، او را میبوسی یا #نیشگون میگیری؟
چرا برای #زلزله نماز آیات میخوانیم؟ زیرا زلزله آیهای است که برای بیدار شدن ما، از جانب خدای حکیم صادر شده است. زمینی که اینقدر رام و آرام است، اگر یک لحظه آرامش از او گرفته شود، چنین ویرانی بهبار میآورد. پس این نعمت و این سکون را فراموش نکن!
زلزله مثل #سیلیای است که بر صورت کسی میزنند تا خوابش نبرد. #دنیا یخبندان غفلت است، در #یخبندان، اگر بخوابی، یخ میزنی، لابد دیدهاید که کسانی که در برف راه گم میکنند بهصورت هم سیلی میزنند تا مبادا خوابشان ببرد، زلزله یک سیلی است که بر صورت جامعه نواخته میشود تا در یخبندان غفلت دنیا، جامعه خوابش نبرد.
شما میگویید «من غفلت میکنم، به بقیه سیلی میزنند؟» از نظر آن کسی که مربّی همه انسانهاست، همهی ما از یک پیکریم. بنی آدم را اعضای یک پیکر میداند، از این جهت، به یکجا میزند تا جای دیگر درد بگیرد. وقتی بچّهات را تنبیه میکنی، یا اینکه با دستش خطا کرده به کف پایش میزنی، با زبانش بد گفته، اما پشت دستش را میزنی، چون زبان و دست، اعضای یک پیکرند.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
سوال؟!
دوستان آیا در مورد
صحت این داستان تحقیقی کرده اید؟! 👇
👈بفرمایید بارگزاری شود همه استفاده کنیم
ابن شهرآشوب در کتاب المناقب خود از ابن عباس نقل کرده است که روزی پیامبر اکرم (ص) فرزندش ابراهیم و نوه اش حسین (ع) را بر دامن خود نهاد. سپس جبرئیل نازل شد و گفت: خداوند بر تو سلام می فرستد و می گوید من هر دو را نگه نمی دارم، یکی را فدای دیگری کنید. پس پیامبر(ص) حسین (ع) را برگزید و فرمود، ناراحتی خودم (برای درگذشت ابراهیم) را بر ناراحتی دخترم فاطمه و پسر عمویم علی (ع) ( برای درگذشت حسین) ترجیح دادم. و پس از سه روز ابراهیم از دنیا رفت
آیدی👇
https://eitaa.com/MA1371
روایت ها و حکایت ها
سوال؟! دوستان آیا در مورد صحت این داستان تحقیقی کرده اید؟! 👇 👈بفرمایید بارگزاری شود همه استفاده
از علمای اهل سنت هم خطیب بغدادی در ج ۲ ص۲۰۰ از کتاب تاریخ بغداد ، این جریان را نقل می کند .
#روایت
عَنْ هِشَامٍ اَلْكِنْدِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِيَّاكُمْ أَنْ تَعْمَلُوا عَمَلاً يُعَيِّرُونَّا بِهِ فَإِنَّ وَلَدَ اَلسَّوْءِ يُعَيَّرُ وَالِدُهُ بِعَمَلِهِ كُونُوا لِمَنِ اِنْقَطَعْتُمْ إِلَيْهِ زَيْناً وَ لاَ تَكُونُوا عَلَيْهِ شَيْناً"
هشام كندى گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام ميفرمود:
مبادا كارى كنيد كه ما را بدان سرزنش كنند، همانا فرزند بد، پدرش را بكردار او سرزنش كنند، براى كسى كه به او دل دادهايد (امام خود) زينت باشيد و عيب و ننگ مباشيد.
کافی ج ۲ ص ۲۶۱
✍حالا باید به اینم دقت کرد که امام صادق علیه السلام چه نیاز دارد به ما که ما زینت او باشیم؟!
در آن روایت مشهور هم میفرماید: کونوا لنا زینا... لنا هم که مقدم شده گویی میفرمایند فقط برای ما زینت باشید! والسلام
بقول جناب حافظ:
ز عشق ناتمام ما جمال یار مُستَغنی است
به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روی زیبا را؟
اینجا لطائفی هست که انشالله اساتید و دوستان فاضل در کانال توضیح میدهند بهره میبریم.
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سخنرانی
🇮🇷 توصیه آیتالله جاودان پیرامون حضور حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
🎥 برشی از سخنرانی جلسه اخلاق پنج شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱
#شعر
دام سخت است مگر یار شود لطفِ خدا
ور نه آدم نَبَرد صرفه ز شیطانِ رجیم
#حکایت_داستان
🔸 «مرحوم آقای شیخ جعفر زاهدی (جورابچی) نقل فرمود که: مرحوم سیّد بحرالعلوم را در شب قدر در حرم مطهّر مولی امیرمؤمنان - علیه السّلام - دیدند که در دست کتابی دارد و به آن مینگرد.
🔹 جمعی با خود اندیشه کردند که: مرحوم سیّد در حال خواندن دعایی عظیم القدر است؛ و لامحالة دعایی که جناب سیّد در شب قدر در حرم مولی - علیه السّلام - اختیار کند بسیار مغتنم است. لذا پیش رفته، از نزدیک ملاحظه کردند؛ دیدند ایشان کتاب حاشیهٔ ملّا عبدالله را در دست دارد و مشغول مطالعهٔ آن است!»
📚 (نکتهها و خاطرهها، ص۷۲)
روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید
https://eitaa.com/revayathavahekayatha