eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
#بسته_خبري_اديان 🔸گردآفرید مرادیان پرستار #زرتشتی بیمارستان مسیح دانشوری تهران به عنوان مسئول آموزش نمونه برگزیده شد 🔹آلبرت محمودیان ایثارگر #مسیحی در برنامه تلوزیونی عصرخانواده،از خاطرات دفاع مقدس سخن گفت 🔸با اعلام انجمن زرتشتیان،همزمان با #جشن_سده، آتش سده در مارکار تهران فروزان خواهد شد. @feraghvaadyan
♨️خط‌دهی بیت‌العدل برای فریب عام(2) 👈🏻آموزش تبلیغات فردی در پیام‌های مرکز جهانی بهائیت ✔️در روش فردی ابتدا #مستعد شناسایی می‌شود، سپس در شش گام بهائیت را به او معرفی می‌کنند: 1. تماس اجتماعی. 2. معاشرت صمیمانه. 3. آشنایی. 4. حصول اعتماد. 5. گفتگوهای هدفمند. 6. دعوت. با توجه به پیام‌های تشکیلات منظور از مخاطب مستعد، گروه‌هایی چون همسایگان، خویشاوندان، آشنایان، همکاران، دوستان، همسالان و به طور کلی افرادیاست که هر بهائی در مجاورت خود به سادگی به آنان دسترسی دارد، به عنوان هدف، مورد اشاره قرار گرفته است. توضیح شش مرحله فاز عملیاتی تبلیغ فردی: 🗣 در مرحله‌‌ی "تماس اجتماعی" به بهائیان توصیه می‌شود دایره ارتباطاتشان را تا جای ممکن گسترش دهد. «لجنه نهایتاً خواهان آن است که دامنه مجهودات جامعه را دائماً گسترش دهد تا نفوس بیشتری با پیام حضرت آشنا شوند.»(1) 💢در برخی پیام‌ها دستورالعمل‌هایی مبتنی بر ورود چند تن از بهائیان، به اجتماعات کوچک یا جوامع قومی قبیله‌ای وجود دارد، تا بدین وسیله و طی گام‌هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، با سران آن جامعه ارتباطی سودجویانه برقرار کرده و از آنجا که در چنین جوامعی به میزان زیادی احتمال پیروی باقی افراد از بزرگ قبیله یا سرپرست، وجود دارد.(2) شیوه برخورد بهائیت با چنین مواردی مصداق این ضرب‌المثل است که: «کدخدا را ببین، ده را بچاب» پی‌نوشت: 1-پیام بیت‌العدل، 29 دسامبر 2015. 2-همان. @feraghvaadyan
💢اصول آتئيست‌ها ▪️«جوليان بگينی»، فيلسوف شهير بريتانيايی، درباره آتئيسم می‌نويسد: «هيچ ايدئولوژی يا چارچوب رفتاری وجود ندارد که همه آتئيست‌ها از آن پيروی کنند.» ▫️ لذا بسياری از آتئيست‌ها #سکولار هستند و به عقايدی چون انسانگرایی، عقلگرایی و طبيعت‌گرایی گرايش دارند اما هيچ ايدئولوژی يا چارچوب فکری و رفتاری وجود ندارد که آتئيست‌ها بر آن متفق بوده يا بدان پايبند باشند. گرچه انتهای #آتئيسم، پسوند «ايسم» آمده اما اين پسوند، به معنی و مفهوم ايدئولوژی نيست. @feraghvaadyan
⭕️راهبری روح‌القدس در رسیدن به شادي 💢مسیحیت تبشیری امروزه برای مبارزه با یأس و نا امیدی در میان اعضای فرقه خود ، با خلق و ابداع تعالیم جدید ، شادی و نشاط کاذب را برای مریدان این فرقه ضاله #صهیونیستی فراهم می نماید. ✔️کتاب مقدس مسیحیت تبشیری در رساله عبرانیان ، روح‌القدس را به به‌عنوان کسی که بر شاگردان مسیح وحی می‌فرستد و آنان را راهنمایی و قدرت اعجاز و تکلم به زبان‌های مختلف به آنان عطا می‌کند، معرفی می نماید. ✔️اعتقاد به این‌که #روح‌القدس، برای همه‌کس و نسبت به همه اعمال راهنماست، عاملی مهم در کنار گذاشته شدن شریعت و ناکارایی آن در زندگی بسیاری از مسیحیان تبشیری است و اعضای فرقه حیات خود را وابسته به حضور روح القدس می دانند. ✔️این فرقه #تبشیری به اعضا ومریدان خود اینگونه القاء می کند که بدون هیچ ضابطه وچارچوبی صرف یک نیت ساده به راحتی می توان در زندگی شاد بود و دائما در حال خوشگذرانی مطلوب خود باشند به هر نحو و طریق ممکن.!! #مسیحیت_تبشیری #مسیحیت_صهیونیستی @feraghvaadyan @antisect
🔴 مرحوم #هاشمی_رفسنجانی در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۶۰ مینویسد: 📌فرمانده دانشكده افسری، سرهنگ حاتمی آمد و از كارشكنی #انجمن_حجتيه و سياسی-ايدئولوژيك شكايت داشت. 📚 منبع: عبور از بحران، ڪارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی، ص ۳۵۶ @feraghvaadyan
🔴کشیش کلیسای نولاکا: #پیروان_ادیان در ایران زندگی مسالمت آمیز دارند ✅روشنگر به نقل از مهر/مجید ایبل، مدیر و کشیش کلیسای نولاکا در لاهور پاکستان در دیدار با رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور، #زندگی_مسالمت_آمیز و همراه با صلح پیروان ادیان در ایران را ستود. @feraghvaadyan
✍شبکه های اجتماعی جولانگاه عرفان های نوپدید(3) 💢در اکثر این فرقه‌ها که بیشتر بحث این سلسله یادادشت ها بر روی فرق شرقی مانند «»، «دالائی لاما»، «سای بابا» و.... است؛ غالبا معتقدند فرد با هرنوع دین و عقیده می تواند از آنها پیروی کند. آنان با این ترفند انحرافی درصددند تا تعصب دینی افراد تحریک نشود و به حسب ظاهر در کنار دین، تعالیم فرقه ای را به آنان القا کنند، به گونه ای که گاه خود افراد هم متوجه نشوند که مسائل جدیدی را به آنها وارد کرده‌اند. 💢گرچه عدم مخالفت علنی با ادیان آسمانی و رسمی از بار منفی این فرقه‌ها می‌کاهد ولی نوع تعلیمات آنان به حسب واقع می‌تواند سبب کم رنگ شدن تعالیم شود و به تدریج آموزه‌های دینی را کنار بزند. به عنوان مثال اعتقاد به آموزه‌هایی همچون (اعتقاد رایج در فرق صوفی) باعث ایجاد عقاید متضادی با اصول اسلامی شده و معاد و حیات اخروی را زیر سوال می‌برد. @feraghvaadyan https://t.me/feraghvaadyan/5298
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«روبرت بگلریان»، رئيس شورای خلیفه گری ارامنه: بصیرت امام خمینی (ره) در بسترسازی جهت مشارکت اقلیت ها، در زمان خود پیشرو بوده و هنوز هم جای کاوش دارد. @feraghvaadyan
روبيک جانانه، رئيس شوراي خليفه گري کل ارامنه آذربايجان: جامعه ارامنه به دولت، نيروهاي مرزباني، سپاهي و امنيتي و همسايه هاي #مسلمان خود اعتماد کامل دارد. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
روبيک جانانه، رئيس شوراي خليفه گري کل ارامنه آذربايجان: جامعه ارامنه به دولت، نيروهاي مرزباني، سپاهي
روبیک.pdf
819.9K
⭕️جامعه ارامنه به دولت، نيروهاي مرزباني، سپاهي و امنيتي و همسايه هاي خود اعتماد کامل دارد و براي اينکه دست دشمنان بخواهد به ما برسد، بايد از اين موانع و سد مستحکم عبور کنند که امري غيرممکن است. نيروهاي عزيز و فداکار انتظامي در چادرهايي اطراف مستقر هستند و امنيت ما را به طور کامل تأمين ميکنند. متن کامل این گفتگو را در نشریه شماره 73 بخوانید.
♨️انجمن حجتیه در نگاه ✅امام خمینی (رضوان ا...تعالي عليه) با اظهار نگراني، در پيامي به فقهاي شوراي نگهبان مي نويسند: «حواستان را جمع کنيد که نکند يک مرتبه متوجه شويد انجمن حجتيه اي ها همه چيزتان را نابود کرده اند.» اين هشدار بسيار مهمي است که (رضوان ا...تعالي عليه ) سال 1367 دادند و توجه چنداني به آن نشد. ايشان در آن زمان مي‌گويند، ممکن است موقعي متوجه شويد که ديگر دير است. بعد هم در اسفند همان سال در منشور روحانيتشان دوباره اسم انجمن را آورده و تأکيد کردند. در وصيتنامه شان هم در يک بند به اين تفکر پرداختند و امثال اين موارد، زياد است. ♦️در مورد (مدظله العالي) هم موارد مختلفي وجود دارد، نمونه اش در زمان رياست جمهوري ايشان است که به صراحت يا به اشاره از نام مي برند. حتماً در اخبار، دانش‌آموزاني که به مناسبت جشن تکليف، خدمت حضرت آقا رفتند را ديده ايد. آنجا حضرت آقا به نفوذ دشمن در بين دانش آموزان اشاره کردند. بايد ديد نفوذ دشمن يعني چه و تعريفمان از دشمن چيست؟ 🎤سخنراني حجت الاسلام اکبري آهنگر در همايش «پيدا و پنهان» @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️خط ‌دهی بیت‌العدل برای فریب عام(3) آموزش تبلیغات فردی در پیام‌های مرکز جهانی بهائیت👈🏻 🔹 تشکیلات در نظر دارد هیچ توانایی، برای چیزی غیر از فعالیت‌های مد نظر بهائیت، استفاده نشود. تا جایی که حتی یک دوستی صادقانه را در ذهن زیردستان مخدوش ساخته و آن را سلاحی تبلیغی می‌دانند.(4) 🔸 پس از ابراز وجود و معاشرت‌های ظاهراً صمیمانه، نوبت آشنایی با افراد است. این آشنایی به منظور کسب اطلاعاتی در مورد طرز فکر طرف مقابل، بررسی زمینه‌های موجود در فرد، پتانسیل‌ها و به طور کلی کلیاتی از خصیه‌های فردی-اجتماعی افرادِ در تعامل است تا با تشخیص دقیق هدف تشکیلاتی، هزینه‌های تبیلیغی با انتخاب مناسب شیوه جذب، تاجای ممکن کاهش یابد. ♦️ با توجه به آموزه‌های گمراه‌کننده و عدم توانایی اثبات مشروعیت بهائیت در مواجهه با افراد آگاه، در پیام‌ها سفارش می‌شود بی‌گدار به آب نزده و از "مورد اعتماد" بودن افراد، توأم با مستعد بودنشان اطمینان حاصل کنند. در رابطه با این دو مقوله، مستعد بودن به معنای حصول اطمینان از ناآگاهی و عدم توانایی مخاطب در تشخیص حربه‌های تشکیلاتی مبلغ است، که آن را به صورت کد شده "دعوت از نفوس مستعد و معتمد" نامیده‌اند. 🔹 بعد از شناسایی دقیق مخاطبان، وارد فاز "گفت‌وگو‌های هدفمند" شده و باید به طور مشخص آموزه‌ها و باورهای بهائی به فرد غیربهائی القا شود. اما توصیه شده همین باورها هم، بدون نام بردن واضح از بهائیت صورت پذیرد. یعنی در میان گفتگو درباره مشغله‌های روز جامعه، وعظ و نصیحت، صحبت از تفکرات درونی، تأکید روی مسأله‌ی تساوی زن و مرد و... کم‌کم از بهائیت پرده برمی‌دارند 🔸 نهایتاً آخرین گام، "دعوت" علنی به جلسات و برنامه‌های تشکیلاتی ، از قبیل حلقه‌های مطالعه، دعا، کلاس‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و ... است. به راستی یک باور قلبی، چرا به چنین پنهان‌کاری‌ها و ظاهرسازی‌های منافقانه‌ای نیاز دارد؟! پی‌نوشت: 1-پیام بیت‌العدل، 9 سپتامبر، 2007. @feraghvaadyan
💢جریان شناسی #آتئیسم ♦️در فرهنگ غربي، غالباً بي خدايان را منحصراً #بي_دين يا ماده باور مي پندارند، در حاليکه در برخي نظام هاي ايماني نيز بي خدايي وجود داشته است. بي خدايي، مفاهيم گوناگوني دارد، به همينخاطر، تعيين شمار دقيق بي خدايان، کاري دشوار است. بر اساس يکي از برآوردها، در حدود 2.3درصد جمعيت جهان، بي خدا هستند، درحاليکه 11.9 درصد، خود را «بي دين» توصيف ميکنند. @feraghvaadyan
❌دردسرهای تغییر دین ظاهری برای پناهجویان 👈وقتی پرسش‌نامه راستی‌آزمایی، دست به‌اصطلاح «نوکیشان مسیحی» را رو می‌کند. یکی ازمهم‌ترین نقاط تمرکز جریان #مسیحیت_تبشری برای تبلیغ، کیس‌ «پناهندگی» و «پناهجویان» است. مبلغان تبشیری با وعده اخذ پناهندگی در کشورهای خارجی، موفق به جلب‌نظر برخی اقشار شده و آن‌‌ها را به مسیحیت دعوت می‌کنند. لیکن نکته قابل‌تأمل در خصوص این‌گروه از گروندگان –یا به قول تبشیری‌ها، #نوکیشان- گرایش ظاهری به مسیحیت است. بدین معنا که اغلب آن‌ها صرفاً به صورت زبانی اعلام مسیحیت کرده و از نظر اعتقادی، یا برعقاید سابق خویش هستند یا اینکه دست‌کم به مبانی مسیحیت، اعتقاد قلبی و اشراف ندارند. گویا این مسئله برای برخی کشورهای اروپایی، عیان شده و قوانین سفت و سخنی را برای پذیرش پناهجویان مسیحی‌شده در نظر گرفته‌اند. سوئد، یکی از این کشورهاست که با انجام «آزمایش مسیحیت» در اداره مهاجرت، موجبات اعتراض جمعی از #پناهجویان کیس مسیحیت را برانگیخته‌است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد یکی از اهداف جریان‌تبشیری برای تبلیغ و یارگیری صوری(کمی)، با چالشی جدی مواجه شده‌ و باید راهی برای مقابله با سازو کار قانونی رسوایی تغییر دین‌دادگان ظاهری بیاید. @feraghvaadyan
✅ تفکيک اقليت های دينی شناخته شده در قانون اساسی از جريانهای ناصواب 🔥زرتشتيان، 🕎کليميان و ✝مسيحيان ارمنی و آشوری، برجسته ترين شناخته شده هستند که با حداکثر برخورداری ها در زندگی ميی کنند. با اين مقدمه، تکليف ساير جريانها و فرقه های مدعي که خود را پيوست اديان توحيدی معرفي می کنند، روشن خواهدشد و اميدواريم که مدعيان مانند «احمد شهيد» و «عاصمه جهانگير» که خود را دلسوز جوامع معرفی می نمايند، در تهيه گزارشهای خود به اين موضوع توجه داشته باشند. ♨️مسئله حقوق و های انسانی، از موضوعات حساس در طی تاريخ بشريت بوده است، تاجايی که در راه آن خونها ريخته شده و مي توان آن را از نادر مباحثی دانست که تمام جامعه بشری بدان معتقد و به عبارت بهتر، خواستار تحققش هستند. همين اهميت، حساسيت اين موضوع را بالا برده و گروه ها و جريان هاي فرصت طلب را در طمع بهره برداري از اين مسئله براي تحقق منويات خود قرار داده است. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
❌ فرقه احمدیه و آخرین چالش‌های آنان ⭕️فرقه احمدیه در سال ۱۸۸۹ توسط جد مسرور احمد در بنیان گذاشته شد. این فرقه که جنبه مأموریت و میسیونری داشت بعدها پایه‌گذار بسیاری از جریان‌های و جنبش‌های اسلامی در هند شد. اما بخش مهمی از این توجه خود را معطوف به اسلام در امریکا، حمایت از مسلمانان و ایجاد سازمان‌های مذهبی معطوف کرد. 🔸غلام احمد، بنیانگذار این فرقه، در ابتدا به عنوان حامی در مقابل میسیونرهای های مسیحی پا به عرصه گذاشت و خواستار اصلاح ایمان فاسد شده توسط علما شد. درخواست او برای بازگشت به اسلام اصیل از طریق اصلاحات اخلاقی و غیرخشونت‌آمیز طرفدارانی را به او جلب کرد اما پس از اینکه او ادعای پیامبری کرد توسط اکثریت شیعه و سنی طرد شد و به بدعت‌گذاری و ارتداد محکوم شد. 🔹معتقدان به فرقه احمدیه معتقدند مسیح پس از به کشیده شدن زنده ماند و به هند رفت و در آنجا زندگی طبیعی داشت. آنها بنیانگذار خود را همان مسیح می‌دانند که بازگشت دوباره او وعده داده شده و در عین حال او همان است. از نظر آنها غلام احمد پیامبری است که پس از حضرت محمد آمده است و از آنجایی که قانون جدیدی نیاورده و تابع قوانین اسلام است، پیامبری بی کتاب است. اما از نظر مسلمانان غیر احمدی این فرقه ضاله و طرفداران آن بدعت گذار و مرتد هستند. @feraghvaadyan
📌عرفان با طعم #مواد_مخدر و اعتیاد💭 ▪️به‌عنوان مثال در قبایل #سرخ‌پوستان، رئیس قبیله موادی مصرف می‌کند تا ارتباط با خدایان را تسهیل کرده و بتواند پیام‌هایی را برای جنگ و یا صلح دریافت کند. ▫️در برخی منابع #یوگایی که توسط مربیان یوگا در دنیا نوشته‌شده و الآن هم در دسترس همه است، به استفاده از برخی مواد مخدر برای دستیابی به تجربه حالت عرفانی بالا تصریح می‌شود ▪️ از دهه 60 میلادی شاهد مدل جدیدی از مصرف مواد و رواج گسترده استفاده از آن‌ها هستیم. ر همین دهه شاهد شکل‌گیری موج گسترده گرایش به هندوئیسم نوین در قالب یوگا و #مدیتیشن در غرب، رفت‌وآمد اساتید عرفانی هندو در اروپا و آمریکا هستیم. ▫️درباره ترویج دوباره «#معنویت_روان‌گردان» در عصر ما باید گفت برخی جریان‌های عرفان‌نما مستقیماً خود را به ریشه‌های تاریخی استفاده از مواد مخدر برای تجربه‌های معنوی وصل می‌کند، مثل عرفان سرخ‌پوستی. اما برخی دیگر که بین جنبش‌های هیپی و فرهنگ‌های جایگزینِ خرده‌فرهنگ‌ها در دل اروپای غربی شکل‌گرفته‌اند، یک مدل از معنویت‌گرایی را ترویج می‌کنند که اصطلاحاً در مطالعات جنبش‌های نوپدید معنوی به اینها "معنویت عصر جدیدی" می‌گویند. @feraghvaadyan
♨️ جریان شناسی آتئیسم(2) 🔺آتئيستها با همه اديان مخالف هستند و هيچ عقيدهاي درباره را برنمي تابند. به گونه اي که حتي بار اثبات خدا را بر دوش مؤمنان مي اندازند و معتقدند هيچ استدلالي، ياراي مقابله با آنها را ندارد. مقابله با چنين جرياني که افکار و اعتقادات جامعه را هدف قرار داده، مستلزم اقدامي همه جانبه در حوزه هاي مختلف ميباشد. 🔺آنان براي سلب اعتماد از ، به ويژه مخاطبان جوان خود با اشاره به اينکه مسلمانان، صرفاً مقلداني سبک سر و پشت کرده به علم و دانش هستند، ميکوشند تا مخاطبان را از حوزه دور نموده و نور ايمان را در آنها کمرنگ سازند. @feraghvaadyan https://t.me/feraghvaadyan/5353
🔴انجمن حجتیه و ارتباط با #ساواک 🔷بین ساواک و شیخ محمود حلبی مراسلاتی رد و بدل می شده است.برابر محتوای برخی از این نامه ها حلبی آمادگی خود را برای ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره فعالیت و نحوه عملکرد انجمن به مراجع امنیتی اعلام می کرد. یکی از مهمترین نامه ها که مبین ارتباط #انجمن و ساواک است نامه حلبی به سرهنگ جعفری،رئیس اداره اطلاعات کشور در تاریخ 1365/1/6 درخصوص محودیت های فعالیت انجمن در یزد است. 🔶در بخشی از این نامه 📃 آمده است:«مخلص حلبی واعظ که به فرموده حضرت آیت الله گلپایگانی،راجع به فعالیت های حزب بهائیه و مبارزات علمی حضور محترم عالی در اداره شهربانی رسیدم و چگونگی این مبارزات را به عرض عالی رساندم و خواطر شریفتان را از توسعه فعالیت های بهائیه در تبلیغات مسموی که دارند مستحضر نمودوم؛حضرتعالی نظر به حسن نیت و صفای فطرتی که دارید به پیروی از منویات مقدسه #اعلی_حضرت_همایون_شاهنشاهی ابراز موافقت و اظهار لطف فرمودید. حتی آنکه شماره تلفن منزل را مرحمت داشتید در مواقع ضرورت،مطالب لازمه را معروض خدمت بدارم.....» 👈از این نامه ارتباط انجمن حجتیه و شخص آقای حلبی با ساواک کاملا مشخص است و در زمانی که بسیاری از جوانان انقلابی توسط ساواک شکنجه می شدند رئیس انجمن با چنین ادبیاتی سعی در اغنای رژیم طاغوت برای مبارزه با #بهائیت دارد! 📚آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی،پرونده شیخ محمود حلبی،شماره 1615 @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
▶️ گزارش BBC از دستگیری رام رحیم سینگ @feraghvaadyan
✅حبس ابد برای گوروی معروف هند به جرم قتل یک روزنامه نگار 🔻دادگاهی در هند سنت گورمیت سینگ رام رحیم (رهبر معنوی ) معروف و پرطرفدار هندو را به همراه سه نفر از پیروانش به جرم قتل یک روزنامه نگار در شانزده سال پیش، به محکوم کرد. این روزنامه نگار در مقاله‌ای نسبت به سوء استفاده جنسی این گورو از زنان هشدار داده بود. 🔻این گوروی هندی که رهبر فرقه درا ساچا سائوداست، کار خود را با چندین ویدئو آغاز کرد و بخاطر جواهرات عجیب و غریبی که به خود می‌آویزد به سرعت مشهور شد. او همچنین چند فیلم در بالیوود بازی کرده است. اعضای فرقه او مدعی هستند این گورو بیش از ۶۰ میلیون پیرو دارد. 🔻حکم دادگاه باعث اعتراض شدید پیروان این گورو شده است. در پرونده قبلی در ماه آگوست گذشته، اعتراض پیروان گورو به حکم بیست سال ، ۳۸ کشته و شمار زیادی مجروح به جا گذاشت. @feraghvaadyan
💢بهائیت، تشکیلاتی سلطه‌طلب (2) 🔶تمام تشکيلات و جامعه #بهائی ساکن در کشورهای مختلف –با نظارت مستقیم بیت‌العدل- در تلاشند تا این هفت مرحله را در منطقه تحت نظر خود پیش ببرند. اولين مرحله مجهوليت است که طی آن هنوز بهائي‌ها خود را معرفی نمی‌کنند و مردم منطقه شناخت خاصی از تفاوت این تشکیلات با دین و فرهنگ خود ندارند. 🔷حرکت به سمت مرحله‌هاي بالاتر، طبعاً با مخالفت مردم، دولت‌ها و حکومتشان همراه خواهد بود که در نتیجه #بهائیان با مانع مواجه مي‌شوند، بنابراین این دوره را مظلوميت نام نامیده‌اند تا پیشاپیش برخوردهای ممکن را به اعضای تشکیلات هشدار دهند. پس از سپري شدن مرحله دوم، مراحل انفصال و استقلال تشکيلات و به نوعي مراحل هويت‌دار شدن جامعه بهائي است. در اين مرحله مردم، جامعه بهائي را به عنوان يک عقيده و تشکيلات مجزا به رسميت مي‌پذيرند. مراحل سوم و چهارم پايه و اساس اوج‌گيري #تشکيلات بهائي به سمت حکومت معنوي در منطقه است که نهايتاً به حکومت مادي-معنوي منطقه‌اي و سپس جهاني، تبديل مي‌شود که در بهائیت به آن جامعه ذهبي یا عصر طلايي می‌گویند. https://t.me/feraghvaadyan/5362 @feraghvaadyan