eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
📛خطر مسیحیت بیشتر از است ✅معاون دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق گفت: مسیحیت صهیونیزم یا اوانجلیست بسیار بدتر از گروهک‌هایی مانند القاعده و داعش هستند. ↙️روشنگر به نقل از خبرگزاری مهر، شیخ یوسف الناصری، دیروز در همایش مجازی بین‌المللی «جهان در افق ظهور»، گفت: بین و برخی اهل سنت اختلافی راجع به تولد امام زمان (ع) وجود دارد، برخی اهل سنت بر این باور هستند که امام عصر هنوز متولد نشده است، این اختلاف بین و نیز وجود دارد و برخی یهودیان نیز بر این باورند که هنوز متولد نشده است. 👤معاون دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق ادامه داد: بین مذاهب و اشتراکات زیادی وجود دارد و اختلاف چندانی بین این دو نیست، لذا برای ظهور باید همدل و یکصدا بود. ⭕️وی همچنین افزود: در که حدود صد میلیون نفر جمعیت دارند، کنیسه‌ای را در این کشور تأسیس کرده و بسیار به ظهور و منجی بشریت معتقد هستند. 🔺شیخال ناصری با بیان اینکه بسیاری از مشاوران سیاسی کاخ سفید نیز از همین مسیحیان صهیونیست هستند، اظهار کرد: آنها تسلط زیادی در سیاست کشور آمریکا دارند، این افراد از اسرائیل به شدت حمایت کرده و در پی آن هستند تا تسلط کافی را در خاورمیانه نیز داشته باشند. ➕وی همچنین گفت: این مسیحیان، بیشتر از آنچه که به‌دنبال نفت و منابع طبیعی و مالی کشور عراق باشند، از نظر اعتقادی به دنبال تصرف این کشور هستند. مسیحیت صهیونیزم یا اوانجلیست بسیار بدتر از گروهک‌هایی مانند و هستند. ↩️معاون دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق همچنین افزود: آمریکایی‌ها در زمان حضور در عراق شدیداً دنبال امام زمان (ع) و دستگیری یا کشتن ایشان بودند، آنها به دنبال سرنخ و شواهدی برای قتل ایشان بودند. 💢وی همچنین گفت: اوانجلیستها به شدت به آخرالزمان معتقد هستند تا جایی که اگر نتوانند با جنگ سخت و کشتار نظامی به اهداف خود برسند، از جنگ و کشتار بیولوژیکی انسان‌ها استفاده کرده تا به اهداف شوم خود برسند. @feraghvaadyan
💢حمله نیس؛ جوانان مسلمان فرانسوی از محافظت می‌کنند 🔪حمله با چاقو به کلسیای شهر که طی آن سه شهروند فرانسوی جان خود را از دست دادند ساکن این کشور را بار دیگر در معرض سرخوردگی و تنگناهای تازه قرار داده است. ⭕️بسیاری از شهروندان مسلمان حمله یاد شده را نشانه انحراف از دین و شاخصه اسلام‌گرایی افراطی می‌دانند و با محکوم کردن حمله نیس و حملات مشابه آن معتقدند که نباید این اقدامات را آنطور که برخی جریان‌های راست افراطی قصد دارند به حساب دین اسلام نوشت. https://b2n.ir/678316 @feraghvaadyan
💠آموزه های پیامبر(ص) اساس رهبری جوامع اسلامی است/هدف از توهین به رسول اکرم (ص)؛ ایجادجنگ روانی علیه دین اسلام 🔹روشنگر به نقل از خبرگزاری تقریب/ شیخ محمود، مدرس دانشگاه و امام مسجد نور شهر آروا در پیرامون اهانتی که اخیرا در کشور علیه دین و (ص) صورت گرفت و با حمایت رئیس جمهوری این کشور همراه بود، در دفاع از حقانیت دین اسلام به ماهیت آن اشاره کرد و گفت:«دین اسلام علاوه بر اینکه انسانها را به پيروي از خود دعوت مي نمايد، آنها را با استدلال های محكم و منطقي كه برای اثبات حقانيت خود ارائه مي دهد، آشنا مي کند. در این صورت هر فردی که در معرض آشنایی با این آموزه ها قرار می گیرد، می تواند به اندازه درك و تواني كه دارد با حقانیت دين اسلام آشنا شود و با هدایتی كه از طرف رهبران ديني و مذهبي، انجام می شود و نيروي تفكري كه به هر انساني از طرف خداوند داده شده، به واقعیت و اصل دين اسلام بياورد». 🔹شیخ محمود ضمن اشاره به موارد فوق، هدف از به رسول اکرم (ص) را ایجاد یک علیه دین اسلام دانست و افزود:«آموزه های پیامبرگرامی اسلام عملا اساس رهبری جوامع اسلامی است و به همین سبب باید از محبوبیت و مقبولیت فراوانی برخوردار باشد و از هر گونه تعرض و یا توهینی مصون باشد». 🔹او ادامه داد:« این یک حقیقت است که انسانها همیشه می توانند در کمال آزادی درباره دين بينديشد اما در اینجا منظور از آزاد انديشي درباره اين است كه فرد با دوری کردن از تعصب و اغراض شخصي درباره دین اندیشه کند. تردیدی وجود ندارد که در چنین شرایطی آن فرد اندیشه ورز می تواند حقيقت و واقعيت را درك كند و از تعصبات کورکورانه و اهانت به سایر بپرهیزد». 🔹شیخ محمود با افزودن اینکه از رهبران کشورها انتظار می رود که خود را در تفرقه افکنی تندروها نیاندازند، تصریح کرد:« ارزشهایی همچون صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز با سایر ادیان مذهبی در درجه اول باید از سوی رهبران مورد توجه قرار گیرد تا جایی برای سوء استفاده گروههای متعصب باقی نماند». https://feraghvaadyan.com/?p=2691 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خمینی(ره): 🔹ادعا می‌کنند که حضرت مسیح فرموده است، اگر کسی به شما سیلی زد، آن طرف صورتتان را بگیرید تا سیلی بزند. 🔹این دروغ‌ است، پیغمبر بزرگ خدا یک همچو حرف غیر صحیح را نخواهد زد. @Feraghvaadyan
👈دستور قطب خودخوانده به مبارزه سیاسی دراویش 🌀فرقه سلطانعلی‌شاهی؛ از سیاست‌گریزی تا سیاست‌گرایی 💢موضوع ارتباط با سیاست، همواره در فرقه گنابادی سلطانعلی‌شاهی مطرح بوده و در هر برهه زمانی، شکل تازه‌ای به خود گرفته، با وجود تأکید اقطاب سلف بر اجتناب از مداخله درامور سیاسی، لیکن این مهم در عمل، دستخوش فراز و نشیب‌های زیادی بوده‌ و نمی‌توان بر تحقق کامل آن، صحه گذاشت. به‌خصوص در دهه‌های گذشته، این امر با چالش‌های بسیاری همراه بوده که ماهیت و ساختار را نیز متأثر ساخته‌است. لیکن نکته قابل‌تأمل، اجتناب ظاهری وتأکید مؤکد و بزرگان بر دوری از سیاست، دست‌کم تا زمان قطبیت «» است که به نظر می‌رسد با مرگ وی و ورود مدعیان جانشینی به میدان، پوسته ظاهری را شکسته و علناً تمایلات سیاسی را ابراز و در مورد اخیر، «وظیفه فقری» عنوان کرده‌اند. در این راستا، ‌مروری بر این سیر داریم: ▪️«سلطان حسین تابنده»(رضا علی‌شاه) در کتاب «رفع شبهات» درباره رابطه و سیاست می‌‌نویسد: «سیاست مصطلح امروز که لازمه آن دروغ، تفنین، نقض، ظلم، آزار واذیت باشد، باید از آن دوری کرد.»[1] ▪️در کتاب «پند صالح»، نوشته «محمد حسن صالح علیشاه» از اقطاب نیز به این قضیه اشاره شده است. وی در قالب نصیحت و دستور کلی به دراویش، می‌نویسد: «به کار خود پرداخته و در دخالت نکنید که مبادا آلت دست و بهانه اجرای مقاصد دیگران گردید.»[2] ▪️«نور علی تابنده»، سابق فرقه گنابادی نیزدر این باب ابراز می‌دارد:« در مورد دخالت در سیاست از من سؤال می‌کنند و در اعلامیه ای که به تاریخ 7رمضان 1417 نوشته شده و همچنین دربرنامه های بعدی هم گفته شده که در سیاست دخالت نمی‌کند و نظر ندارد، ولی درويش بر طبق مقررات شرعی و با خلوص نيت محضاً لله اگر تصميم بگيرد، تصميم وی درست است؛ چرا كه درويش مانند ساير شهروندان مملكت بايد در سرنوشت خود دخالت بكند.» و بعد در ادامه می گوید: «از من راجع به مسائل سیاسی و اجتماعی سوال نکنید؛ چون من راجع به مسائل طریقتی نظر می‌دهم.»[4] ↩️«»، متوهم قطبیت فرقه: « درحال حاضرطبق فرموده حضرت مجذوبعلیشاه قدس سره تاق طع دست مخالفین از سیاست و حکومت سیاست ورزی وتوجه به امورسیاسی وتلاش برای آزادی جزء وظایف فقری محسوب میگردد به این مهم توجه فرمایید.» 📚پی‌نوشت: 1. تابنده، حسین، رساله رفع شبهات،‌انتشارات حقیقت، چاپ ششم،1382،ص133. 2. صالح علیشاه، محمد حسن،پند صالح،انتشارات حقیقت،چاپ هفتم،،1376ص32. 3. تابنده، نور علی، کتابچه مکاتیب عرفانی، شماره شانزدهم،ص20. 4.بیانیه ۱۶ابان۱۳۹۹، صفحه اینستاگرام موسوم به صلاحی. @feraghvaadyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شناخت آتئیست ها در کمتر از دو دقیقه! 🔺مشاهده این کلیپ کوتاه را از دست ندید👌🏼 /دروغ‌ها و خرافات ملحدین @Feraghvaadyan
📛فرقه «خانواده» علیه ↙️ فرقه خانواده یکی از بدنام ترین فرقه‌های مذهبی بود. «آن هملیتون بایرن»، یک معلم یوگای زیبا، کاریزماتیک، متوهم و البته بود که پیروانش را متقاعد کرده بود که او خداست. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ او توانست کودکان بسیاری را از طریق شیادی در موارد حضانت، از طریق دیگر اعضای گروه و با دور خود جمع کند. سپس وی آن‌ها را بدور از جهان بیرون و مانند فرزندان خود بزرگ کرد. این کودکان موهای خود را رنگ کرده و لباس‌های متحد الشکل می‌پوشیدند. آنها بر این باور بودند که آن مادر واقعی آن ها و زنده است. این کودکان توسط زنان پیرو آن همیلتون که با نام «خاله‌ها» شناخته می‌شدند مورد تنبیه قرار می‌گرفتند. این کودکان مجبور بودند داروهای روانگردان مانند ال اس دی بخورند و بدین ترتیب از لحاظ روانی بشدت آسیب دیده بودند. وجود این تنها در اواسط دهه ۸۰ و بعد از این که یکی از اعضای اخراجی فرقه دست به افشاگری زد توسط کشف شد. در طی یک عملیات بزرگ تمامی نجات داده شدند هرچند خاطرات تلخ گذشته برای همیشه همراه آنان باقی ماند. @Feraghvaadyan
🔮پاپکورنیزاسیون دین 💢یکی از تحولات در عصر مدرن، گرایش به رویکردی مسرت‌جویانه است که از آن به « دین» یاد شده‌. دراین رویکرد، دین در نظر انسان مسرت‌جو اصالتی را که در زندگی سنتی داشت، از دست داده و در حد مشغولیت اوقات فراغت فرومی‌کاهد. مشغولیتی که انتظار می‌رود با فارغ کردن انسان از فشار عقلانیت مدرن،‌به نحو چشمگیر، استرس‌ها و آلام را به طور موقت التیام بخشد. ⚠️بر اساس این نوع دین‌ورزی، مؤلفه‌های پراکنده از مختلف، صرفاً به دلیل کارکردشان به عنوان امری مسرت‌بخش مورد انتخاب و التقاط قرار می‌گیرند و بدون تناسب کنار هم می‌نشینند. دین پاپکورنیزه، با انسانی تناسب دارد که به دنبال فهم و تبیین جهان مشهود نیست، بلکه تنها می‌خواهد در این جهان، آزاد و خوش باشد. 🔚درواقع می‌خواهد خودش را که چیزی جز و خودمختاری نیست، بسازد. برای چنین انسانی، همانند «»، افسانه «مرگ خدا» مطرح است، با این تفاوت که او به رد وجود خدا نمی‌پردازد، بلکه به غایب بودنش قائل است. انسان معاصر، را غایب لحاظ می‌کند تا بتواند آزادی خود را تضمین کند، بنابراین دین‌ورزی او به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند به معنی تعبد و بندگی باشد، بلکه گونه‌ای غوطه‌وری در شادی ناشی از احساس آزادی تعبیر می‌شود. 📚منبع: حمیدیه، بهزاد،‌معنویت در سبد مصرف، تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1391، صص330-302. @Feraghvaadyan
🔹لزوم توجه بیشتر به گذر ادیان شیراز؛ کانون هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان گوناگون بهسازی می‌شود 💠گذر ادیان،کوی یا گذر تمدن‌ها یا همان کوچه نوبهار در کلانشهر نماد ادیان و کانون هدف گردشگری منحصر به فردی است که اهمیت و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. با پیاده‌روی در این گذر می‌توانید آتشکده زرتشتیان، کنیسه ربیع‌زاده مربوط به کلیمیان شیراز، کلیسای شمعون غیور، کلیسای مسیحی‌های شیراز و مسجد خیرات را در یک امتداد ببینید./ منبع: تسنیم ادامه خبر: https://tn.ai/2386490 @Feraghvaadyan
🔷تصوف سیاسی 🔻 در سیر تطور خود پس از خروج ار قالب انزواگرایی، ابتدا به مکتبی علمی و در ادامه به جریانی تبدیل شد و درست از این زمان به بعد بود که با حوزه مرتبط گردید. درواقع، تبدیل شدن به یک جریان اجتماعی - هرچند داعیه قدرت سیاسی هم نداشته باشد - موجب شد تا از نظر قدرت سیاسی به مثابه یک رقیب بالقوه نگریسته شود. موقعیت اجتماعی ویژه صوفیان و به‌ویژه قطب‌های صوفی، حقیقتاً برای اهل قدرت و سیاست، خطرآفرین بود. یک قطب را در نظر بگیرید که به هنگام ورود به هر شهری، ده‌ها هزار نفر در بیرون شهر به استقبال وی می‌آیند. چنین شخصی حتی اگر داعیه قدرت سیاسی هم نداشته باشد - که به لحاظ تاریخی نیز در این مرحله، صوفی‌ها کمتر چنین داعیه‌ای داشته‌اند – می‌تواند برای حکومت وقت، خطر بالقوه به حساب آید. 🔻از این زمان به بعد، می‌توان و باید از ارتباط و دم زد؛ چراکه اساساً در هر اجتماعی، قدرت نهفته است و این برای نظام سیاسی، یک زنگ محسوب می‌شود. وقتی یک اندیشه به جریان اجتماعی تبدیل شده و بار عاطفی می‌یابد، حکم یک دو لبه را دارد که برخورد قهرآمیز با آن را به سبب پایگاه عاطفی‌اش، دشوار می‌سازد و در عین حال، از پتانسیل قدرت‌گیری برخوردار است و رقیبی برای یکی از مهم‌ترین حوزه‌های قدرت یعنی سیاست. @Feraghvaadyan
▫️در نشست «احترام به ادیان دیگر و آزادی بیان» مطرح شد؛ ⚖️بی‌احترامی به ادیان خلاف عقل و قانون است ↙️در پی اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) نشست علمی مجازی با موضوع «احترام به ادیان دیگر و آزادی بیان» ۱۷ آبان ماه از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه و با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت علیهم اسلام و مرکز اسلامی لندن برگزار شد. 📌در ابتدای این نشست که به زبان‌های فارسی و انگلیسی برگزار و به صورت مستقیم از شبکه‌های آپارات و بیگ بلو باتن (BIGBLUEBUTTON) پخش می‌شد حجت الاسلام دریاباری، دبیر علمی نشست، احترام به ادیان دیگر را مسئله کلیدی عنوان کردند که در طول تاریخ نقش مهمی در همزیستی مسالمت آمیز بشر داشته است. 🔰در ادامه آیت الله رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سخنانی با موضوع اهانت به مقدسات و مخالفت اهانت با عقلانیت و اعلامیه جهانی حقوق بشر، با اشاره به اتفاقات یک دهه اخیر و اهانت به پیامبر اسلام (ص) و قرآن، افزودند: «بی احترامی به ادیان خلاف عقل و قانون است»./منبع: مهر ادامه خبر: mehrnews.com/xT54X @Feraghvaadyan