eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
📚کتابی که رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور ارمنستان هدیه کردند به آلمانی ترجمه شد ✍️محمد شیخلر از اعضای موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» درباره کتاب « در شب قدر» اظهار داشت: دی ماه ۱۳۹۳ برای اولین بار خبر انتشار کتاب «مسیح در » منتشر شد؛ کتابی که به روایت حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در منازل شهدای ارمنی و آشوری از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۹ می‌پردازد. ↙️شیخلر با تاکید بر استقبال چهره‌های فرهنگی از این کتاب ابراز داشت: چند روز بعد از انتشار کتاب، رهبر معظم انقلاب، مجددا به دیدار خانواده رفتند و طبیعی بود که شاهد ویرایش جدیدی از کتاب «مسیح در شب قدر» باشیم و در فاصله کمی، ویرایش جدید که شامل دیدارهای سال ۹۳ بود، به کتاب اضافه شد. 🔰این عضو موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» ضمن اشاره به ترجمه شدن این اثر افزود: با توجه به موضوع و محتوای کتاب، عملیات ترجمه این اثر کلید زده شد و بلافاصله کتاب به زبان انگلیسی برگردان شد. بنابراین نخستین نسخه ترجمه به زبان انگلیسی بود و در سالگرد انتشار کتاب، در دی ماه ۱۳۹۴ نسخه انگلیسی منتشر شد. 🔹به گفته وی ترجمه عربی این کتاب هم در دستور کار جمعیت «المعارف» قرار گرفت و همزمان با رونمایی کتاب در سال ۱۳۹۵، رییس جمهور لبنان نیز از انتشار کتاب تقدیر کرد. 🔘شیخلر با تاکید بر اینکه انتشارات صهـبا در سال ۱۳۹۶ نسخه عربی و انگلیسی کتاب را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عنوان هدیه ارسال کرد و چندی بعد، نامه‌ای از دفتر ایشان برای انتشارات صهبا ارسال شد، گفت: یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۷ در سفر آقای نیکول پاشینینان، نخست وزیر ارمنستان به ایران و در دیداری که با حضرت آیت الله خامنه‌ای داشتند، رهبر انقلاب، نسخه انگلیسی کتاب را به نخست وزیر ارمنستان اهدا کردند. (تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۷) 🔚وی در پایان با اشاره به آغاز سال نو میلادی اعلام کرد: کتاب «» توسط موسسه اسلامیکا در به زبان آلمانی ترجمه و انتشار یافته است. @Feraghvaadyan
🔺انجمن با انقلاب نبود ✍️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 14/12/1364 در مسجد در پاسخ به پرسشی درباره فرمودند: «بنده نظرم را راجع به انجمن حجتیه، روشن و صریح به همه شما می‌گویم. انجمن‌حجتیه قبل از انقلاب با نبود بعضی از افرادشان، کار فعال ضد انقلابی هم می‌کردند. بعضی فقط با انقلاب نبودند. ضد انقلابی هم نبودند، بعد انقلاب شد. بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند، بعد از آنکه عظمت و شکوه انقلاب را دیدند، پیوستند به انقلاب، حتی بسیاری از کسانی که در آنوقت یک حرکت منافی با انقلاب هم می‌کردند پیوستند به انقلاب و مشاغلی گرفتند در جاهای مختلف ...پس آن کسانی که در گذشته جزء انجمن حجتیه بودند اما الآن اولاً، جزء تشکیلاتش نیستند یعنی جزء انجمن نیستند. ثانیاً، دلبسته انقلابند. من می‌گویم این‌ها خوبند و مثل بقیه مردم از آنها استفاده می‌کنیم.» ایشان در ادامه، از هر کسی که «جزء تشکیلات است با انقلاب میانه‌ای ندارد، دلزده از انقلاب است، به امام(ره) اعتقادی ندارد، ارادتی ندارد، تقلید از دیگران می‌کند، برای انقلاب حاضر نیست یک ذره از وقتش را سرمایه‌گذاری کند» نیز به شدت اعلام انزجار کردند، خواه انجمنی باشد یا غیر انجمنی. @Feraghvaadyan
🔴مردان مسلح، ۱۱ کارگر معدن از اقلیت شیعه هزاره را در پاکستان از پای درآوردند ✍️روشنگر به نقل از یورونیوز/مردان مسلح در بلوچستان ، روز یکشنبه به سمت گروهی از کارگران معدن ذغال سنگ که همگی شیعه هزاره بودند، آتش گشودند و ۱۱ نفر را از پای درآوردند. 🔻این حمله در معدن زغال سنگ مچه در ۵۰ کیلومتری شهر «» روی داد. به گفته یک مقام امنیتی پاکستان، پنج نفر از کارگران در دم کشته شدند و شش تن دیگر در راه بیمارستان، جان خود را از دست دادند. 🔻مهاجمان، افراد را شناسایی، آن‌ها را از سایر کارگران جدا کردند و سپس به سمتشان گشودند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما معمولاً گروه افراطی سنی «جهنگوی»، چنین حملاتی را علیه شیعیان انجام می‌دهد. منطقه بلوچستان پاکستان، صحنه حملات متعدد گروه‌های جدایی‌طلب است، با این وجود این گروه‌ها تا کنون، هیچ حمله‌ای علیه اقلیت شیعه انجام نداده‌اند. نیروهای امنیتی پاکستان، عملیات شناسایی و دستگیری مهاجمان را در منطقه کوهستانی اطراف محل حادثه آغاز کرده‌اند. @Feraghvaadyan
✝️تبلیغ مسیحیت از رهگذر تقابل «انسانیت- مذهب» ▶️به بهانه اكران فيلم «مردن در آب مطهر» 🎥فیلم «مردن در آب مقدس»، تازه‌ترین اثر «نوید محمودی» است که در سی و هشتمین جشنواره در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. فیلم به‌ظاهر روايتگر مصائب مهاجرت مهاجران افغانی است، اما در دل خود المان‌هايی دارد كه ضمن هجمه به اعتقادات اسلامی، تبليغ ضمنی را نيز چاشنی كار خود ساخته. البته بگذريم از اينكه تمام فيلم، مملو از صحنه‌های نمايش جامعه و فرهنگ سياه ايرانی، به‌خصوص در قبال مهاجران افغانی است. ⭕️در اين فيلم كم‌جان –به لحاظ فيلمنامه و كارگردانی- ماجرای دختری مسلمان(افغانی) را می‌نگريم كه برای مهاجرت از كيس مسيحی‌شدن استفاده می‌كند و از اين رهگذر، نمادهای تبشيری چون و مهربانی در مسيحيت، ، (صحنه مرگ دختر در رودخانه كه نماد غسل‌تعميد در مسيحيت است) و –به‌اصطلاح- رستگاری وی از اين تحول (از اسلام به مسيحيت) به نمايش درمی‌آيد، حتی دقت در نام فيلم هم سرنخی است به سمت همين گمانه‌‌ها. ✍️در كنار اين تبليغ‌‌ها شاهد تخريب اعتقادات با نمايش جلوه‌ای سخره‌انگيز از روحانی مسلمان سنی و چهره‌ای كريه (دزد، قاتل و بی‌فرهنگ) از ايرانيان به عنوان نماد مسلمانان هستيم. با وجود نقد بسيار منتقدان به اين فيلم پس از نمايش اوليه، پرسش آن است كه چنين آثار چرا بايد بار ديگر مجوز نمايش آنلاين پيدا كنند، در حالی‌ كه حتی می‌توانند بر روابط پرسابقه و برادرانه ميان دو همسايه ديرينه نيز سايه افكنند؟ ✳️براي اطلاع از نقد جامع اين فيلم، مقاله پيوست‌شده (منتشره در فصلنامه «روشنا») را مطالعه بفرماييد. @Feraghvaadyan
✝️تبلیغ مسیحیت از رهگذر تقابل «انسانیت- مذهب» ▶️به بهانه اكران فيلم «مردن در آب مطهر»
روشنگر مدیا
✝️تبلیغ مسیحیت از رهگذر تقابل «انسانیت- مذهب» ▶️به بهانه اكران فيلم «مردن در آب مطهر»
روشنا.pdf
250.5K
🎥فیلم «مردن در آب مقدس»، تازه‌ترین اثر «نوید محمودی» است که در سی و هشتمین جشنواره در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. فیلم به‌ظاهر روايتگر مصائب مهاجرت مهاجران افغانی است، اما در دل خود المان‌هايی دارد كه ضمن هجمه به اعتقادات اسلامی، تبليغ ضمنی را نيز چاشنی كار خود ساخته. البته بگذريم از اينكه تمام فيلم، مملو از صحنه‌های نمايش جامعه و فرهنگ سياه ايرانی، به‌خصوص در قبال مهاجران افغانی است. ⭕️در اين فيلم كم‌جان –به لحاظ فيلمنامه و كارگردانی- ماجرای دختری مسلمان(افغانی) را می‌نگريم كه برای مهاجرت از كيس مسيحی‌شدن استفاده می‌كند و از اين رهگذر، نمادهای تبشيری چون و مهربانی در مسيحيت، ، (صحنه مرگ دختر در رودخانه كه نماد غسل‌تعميد در مسيحيت است) و –به‌اصطلاح- رستگاری وی از اين تحول (از اسلام به مسيحيت) به نمايش درمی‌آيد، حتی دقت در نام فيلم هم سرنخی است به سمت همين گمانه‌‌ها. ✍️در كنار اين تبليغ‌‌ها شاهد تخريب اعتقادات با نمايش جلوه‌ای سخره‌انگيز از روحانی مسلمان سنی و چهره‌ای كريه (دزد، قاتل و بی‌فرهنگ) از ايرانيان به عنوان نماد مسلمانان هستيم. با وجود نقد بسيار منتقدان به اين فيلم پس از نمايش اوليه، پرسش آن است كه چنين آثار چرا بايد بار ديگر مجوز نمايش آنلاين پيدا كنند، در حالی‌ كه حتی می‌توانند بر روابط پرسابقه و برادرانه ميان دو همسايه ديرينه نيز سايه افكنند؟ ✳️براي اطلاع از نقد جامع اين فيلم، مقاله پيوست‌شده (منتشره در فصلنامه «روشنا») را مطالعه بفرماييد. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴مردان مسلح، ۱۱ کارگر معدن از اقلیت شیعه هزاره را در پاکستان از پای درآوردند ✍️روشنگر به نقل از یو
🔺«خبر تکمیلی» 👈«دولت اسلامی» مسئولیت قتل 11 شیعه پاکستانی را به عهده گرفت ⭕️یکی از گروه‌های افراطی موسوم به «» مسئولیت 11 کارگر معدن را در ایالت بلوچستان غرب پاکستان به عهده گرفته است. 📛شبه‌نظامیان این کارگران را در روز شنبه در کنار معدن ذغال سنگ ربوده بودند. قربانیان از اقلیت هزاره بودند که معمولاً هدف حملات تندروهای اسلام‌گرا هستند. «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن این حملات، آن را «» خواند. @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ جنایات فرقه بهائیت 2⃣ قسمت دوم؛ سروستان فارس ⭕️ مغزشویی، اولین قدم آماده سازی اعضای فرقه برای اجرای دستورات و اهداف تشکیلاتی است. اهدافی که توسط حامیان پشت پرده فرقه، یعنی دولتهای استعماری حافظ منافع فرقه تعیین می شود؛ گاه جنایت و آدمکشی و گاه تاثیرگذاری و شبیخون فرهنگی. ⭕️ در فرقه بهائیت، این مرحله، در جلسات محفلی و ضیافت های 19روزه اجباری انجام می شود. جلسات اجباری فرقه از 3 سالگی آغاز می شود و تا آخر عمر فرد، ادامه می یابد و عدم حضور در آن، تبعات و مجازات سنگینی را برای فرد در پی دارد. ❗️این ویدئو، گوشه ای از اقدامات فرقه، به روایت فردی است که از تشکیلات رها شده است... @feraghvaadyan @boshra_net
روشنگر مدیا
🌀صوفی‌گری، ابزار تحقق طرح امریکایی «ایجاد شبکه‌ای از مسلمانان میانه‌رو» ✍️در تاریخ دوم آبا‌ن‌ماه ۱۳۸۲، مرکز بین‌المللی «» در واشنگتن، میزبان اجلاسی در خصوص بررسی ارتباط سنت‌های معنوی اسلام با اهداف سیاست خارجی بود. یکی از دستاوردهای این نشست، تأکید بر بخش مغفول تحت عنوان «اسلام فرهنگی» یا «» بود. به اعتقاد شرکت‌کنندگان در این اجلاس: «این نحله که میلیون‌ها پیرو در جهان دارد، به‌خصوص در و آسیای میانه، آثار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیادی داشته‌است». این اجلاس را می‌توان سرآغاز مجموعه طرح‌ها و برنامه‌های ایالات‌متحده با محوریت قلمداد نمود. در همین سال‌ها بود که طرح جامع امریکا برای ایجاد شبکه‌ای از مسلمانان‌میانه‌رو، آشکار و اجرایی شد. 📝در گزارش منتشرشده از طرح مزبور، می‌خوانیم: «سنت‌گرایان و صوفی‌ها، اکثریت بزرگی از مسلمانان را تشکیل می‌دهند. آن‌ها غالباً مسلمانانی محافظه‌کار با اعتقادات و سنت‌هایی دیرینه می‌باشند... در مقابل، و هستند که دشمنان قسم‌خورده سنت‌گرایان و صوفیان محسوب می‌شوند. ↩️هر زمان که جنبش‌های اسلامگرای رادیکال، ‌قدرت گرفته‌اند، در پی سرکوب سنت‌گرایان و صوفیان برآمدند... از آنجا که ، قربانی سلفی‌ها و وهابیون هستند، در صورت یافتن زمینه‌های مشترک با آن‌ها، می‌توان ایشان را متحد طبیعی غرب نامید... اگرچه در برخی موارد، ‌صوفیان تمایلات رادیکالی از خود نشان داده‌ و از گروه‌های ستیزه‌جو حمایت می‌کنند،‌ اما در حالت کلی،‌ گروه‌های در طرف طیف میانه‌رو قرار می‌گیرند. 💢برخی جنبش‌های صوفی نیز بسیار هستند...فتح‌ا... گولن، رهبر مذهبی نیز شکلی از اسلام صوفی مدرن و میانه‌رو را ترویج می‌کند. گولن با اجرای قانون اسلام از سوی دولت، مخالفت کرده و عنوان می‌دارد اکثر قواعد اسلامی به زندگی خصوصی مردم، ارتباط داشته و تنها برخی از آن‌ها به موضوعات حکومتی مربوط می‌شود. وی اعتقاد دارد دولت نباید اسلامی را اجرا نماید زیرا مذهب،‌ موضوعی خصوصی است و الزامات هر نوع باوری خاص نباید بر کل جمعیت تحمیل گردد.»(1) 📚پی‌نوشت: 1. رباسا، تجل، چریل بنارد، اچ‌.شواترتز، لوول و سیکل، پیتر(مؤسسه رند)، پروژه اسلام امریکایی؛‌ ایجاد شبکه‌ای از مسلمانان میانه‌رو ، ترجمه کاردان،‌عباس و ماه‌پیشانیان، مهسا، مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران،‌ 1386، صص134- 133. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔹مجموعه‌نوشته‌های «آلبرت کوچویی»، هنرمند مسیحی آشوری منتشر شد ✍️کتاب «به کجا چنین شتابان» شامل نوشته‌های همزمان با سال نوی میلادی از سوی انتشارات «آرادمان» منتشر و راهی بازار نشر شد. آلبرت کوچویی، پیشکسوت نقد هنری و گویندگی، متولد ۱۳۲۲ همدان و ساکن تهران، از هموطنان مسیحی آشوری است. کتاب مورد اشاره، مجموعه‌ای از ۳۵ یادداشت و نوشته کوچویی را شامل می‌شود. ↩️کوچویی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «تا پیش از دانشگاه، سهم نوشته‌های من، در رادیو ـ ابتدا نفت ملی آبادان و بعد رادیو رضائیه و بعدتر رادیو ایران ـ بیشتر بود، خیلی بیش‌تر، ده‌ها و شاید صدها برنامه رادیویی و عمدتا البته، همه فرهنگی و ادبی، این دنیای من شد. در نوشته‌هایم در روزنامه‌ها، لذت ماندگاری را می‌دیدم و در رادیو، لذت شنیده شدن ـ در همان لحظه ـ انگار بر صحنه زنده تئاتر. نوشته‌های رادیویی اما به گفته بچه‌ها، باد هوا می‌شدند. نیست می‌شدند، همان لحظه، زنده بودند و تمام. اما روزنامه‌ها، عمری چند صباح بیشتر داشتند. 📚کتاب البته که، اما ماندگار همیشه دوران بود. نخستین بار، به اجبار و به زور دوست دوران روزنامه‌نگاری‌ام در آیندگان، در نشر پوینده، سه ـ چهار کتاب من در یک سال در آمد. زور او برای چاپ شعرهای ترجمه شده من نه مثل مجموعه شعر فدریکو گارسیا لورکا که به چاپ رساند، به جایی نرسید. سرانجام ترجیح داد مجموعه مقاله‌هایم را در روزنامه اعتماد و رادیو، در یک مجموعه بیاورد، شد کتاب ـ همه دلتنگی‌ها ـ اما دریغ، سرطان پرشتاب، نگذاشت چاپ آن را به دست بگیرد. زنده‌یاد علی دهقان. جور او را همسر گرامی‌اش و همکار عزیزشان کشیدند. 🔸حالا زور بسیار علیرضا بهرامی، شاعری که او را بسیار دوست دارم. خود و نوشته‌هایش ـ شعرهایش ـ که مرا به دنیای شادمانه می‌کشاند، توانست مرا وا دارد، تا مجموعه دیگری را به همت بلند او، به کتاب برسانم، همین ـ به کجا چنین شتابان ـ» این‌کتاب با ۹۸ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است. @Feraghvaadyan
💢جذب فرقه‌ای، عملی ضدحقوق‌بشر ✍️شگردهای فرقه‌ها برای جذب پیروان و توسعه‌ تشکیلاتی، یکی از مهم‌ترین مصادیق اقدامات ضدحقوق‌بشری محسوب می‌شود که از سوی مراکز اروپایی نیز مورد تأکید قرار گرفته‌است. اندیشمندان غربی در بدایت بحث چرایی ضرورت مقابله با و نهایتاً حرکت در مسیر تقنینی کردن مقابله و تدوین قوانین ضدفرقه‌ای، به همین تکنیک‌ها استناد نموده و آن‌ها را نمونه‌هایی از نقض آشکار خوانده‌اند. به اعتقاد ایشان، سوءاستفاده از نقیصه‌های روانی انسان، به معنای تحمیق بوده و با شرافت و کرامت انسانی درتعارض قرار دارد،‌ به‌ویژه اگر این سوءاستفاده، متوجه کودکان، کهنسالان و آسیب‌دیدگان اجتماعی باشد. ↙️البته برخی از این تکنیک‌ها در مواضع مختلف، ‌از جمله علوم ارتباطات و درمانگری اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بهره‌گیری از آن‌ها توسط فرقه‌ها به این دلیل، غیرانسانی تلقی می‌شود که: اولاً این اقدام، نه با هدف رشد و تعالی فرد، بلکه به منظور فریب صورت می‌گیرد. ثانیاً، اختیار انسان در این گزینش به‌شدت مخدوش شده و عمل مجاب‌سازی انجام می‌پذیرد. ثالثاً، این اقدام بر نقاط‌ضعف روانی فرد می‌نشیند و به نوعی سوءاستفاده تلقی می‌شود. رابعاً، این تکنیک‌‌ها نه با هدف درمانگری، بلکه به قصد بیمارسازی فرد، اجرایی می‌گردد. @Feraghvaadyan
🔹اعلام آمادگی برای فعالیّت ­های مشترک با 👈حوزه علمیه آمادگی خود را برای فعالیّت ­های مشترک با شورای جهانی کلیساها در راستای دستیابی به راه­ حل‌های دینی جهت کاهش بحران‌های جهانی- همچون جنگ‌ها، مشکلات زیست­ محیطی و بی ­احترامی و نفرت ­پراکنی علیه مقدّسات ادیان – اعلام کرد. ↙️ ادامه: https://b2n.ir/474282 @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کریسمس ارامنه ایران با پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پخش آنلاین برگزار شد @Feraghvaadyan
✅پلاک کوبی خیابانی در مرکز تهران به نام اولین شهید ارامنه 👈همزمان با روزهای آغازین سال نو میلادی محله سنایی و خیابان میرزای شیرازی که یکی از محل‌های سکونت شهروندان ارمنی در است شاهد برگزاری آیین پلاک کوبی معبری به نام اولین ارمنی بود. ✳️صبح سه شنبه هفته گذشته، آیین نامگذاری و پلاک کوبی خیابان نوزدهم میرزای شیرازی در منطقه شش تهران به نام شهید آندرانیک مسیحی مگردیچیان انجام شد. 🔰این شهید اولین شهید جامعه کشور و از شهدای هستند که در عملیات خرابکارانه و بمبگذاری گروهک‌های تجزیه طلب در استان خوزستان و درسال ۵۸ و در ماه های منتهی به جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند. 💠این مراسم با حضور پیروز حناچی شهردار تهران آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال و نواریر آرامیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه و تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ برگزار شد. @Feraghvaadyan
🔰هم‌اندیشی بزرگ تنوع دینی در بیروت برگزار شد 👈به مناسبت آغاز سال نو میلادی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن دیدار و گفتگو با رهبران دینی و تبریک سال نو میلادی، ارسال کارت پستال‌های تبریک به شخصیت‌های مختلف مسیحی، با همکاری مرکز هم اندیشی «الربوه»، مرکز گفتگو و توسعه نشست و فرهنگ‌ها، انجمن تحولات، نشستی حضوری و مجازی با عنوان «هم اندیشی اخوت و حمایت از تنوع دینی در مشرق» با حضور جمعی از دانشمندان، نخبگان، علما و فرهیختگان با گرایش‌های مختلف دینی و مذهبی، برگزار کرد. ↙️ ادامه خبر: https://www.isna.ir/news/99101914052/ @Feraghvaadyan
🔺کریسمس از زاویه‌ای متفاوت ✝️ریشه‌های الحادی جشن کریسمس؟ ✍️بهانه این جشن، گرامیداشت سالروز تولد است که توسط برخی رهبران مطرح شد. جالب آنکه، اصولاً در در دو قرن نخست میلادی، هرگونه اعلام جشن و شادمانی به مناسبت سالروز تولد بزرگان دینی مسیحی، از جمله مسیح، با مخالفت شدید رهبران مسیحی مواجه بود، چراکه آن‌ها برپایی هرگونه جشن تولد را یک آیین پاگانیستی قلمداد می‌نمودند و معتقد بودند کیش مسیحیت نباید از رسوم مشرکین الگوبرداری کند. درواقع، مسیحیان آن زمان، روز واقعی تولد و زندگی بزرگان دینی را روز شهادت و پیوستن ایشان به جهان آخرت می‌دانستند نه روزی که از مادر زاده شده بودند. ↙️ اساساً منشأ دقیق انتخاب روز ۲۵ دسامبر به عنوان میلاد عیسی‌مسیح از نظر تاریخی مبهم بوده و مشخص نیست که از چه زمانی برای میلاد مسیح جشن و پایکوبی به راه انداخته‌اند. به‌ویژه آنکه حتی در انجیل‌های چهارگانه نیز برای تولد عیسی مسیح هیچ تاریخی ذکر نشده‌است. به نظر می‌رسد پس از مرگ رهبران اولیه در دو قرن نخست، بالأخره تلاش برای شکل و شمایل مذهبی دادن به آیین‌های برافتاده پاگانیستی برای جذب افراد به آیین مسیحیت نتیجه داده و ابتدا روز مشخصی برای تولد عیسی مسیح تعیین و در ادامه، جشن‌های کریسمس تدارک دیده شده‌است. 🗓انتخاب 25 دسامبر به عنوان زادروز عیسی مسیح و برپایی جشن و سرور در آن، در اوایل قرن چهارم مورد حمایت «» امپراتور روم (که به پدر کلیسا مشهور است) قرار گرفت و بدین ترتیب، آیین بیش از پیش در دنیای مسیحیت تثبیت گردید. 📝گذشته از این، برخی تحلیل‌ها از ارتباط جشن‌های کریسمس با برخی رسوم امپراطوری رم و مراسم آیینی حکایت دارد. در امپراطوری رم «روز تولد خورشید شکست‌ناپذیر» به عنوان نماد زایش خورشید و اتمام زمستان جشن برپا می‌شده‌است. این جشن یک آیین شرک‌آلود بوده که در آن رومیان هر ساله از ۱۷ تا ۲۵دسامبر برای تشکر از سیاره کیوان یا خدای کشت و زرع به جشن و پایکوبی مشغول می‌شدند. متن کامل این مقاله را در لینک زیر مطالعه بفرمایید. @Feraghvaadyan
🔺دیکتاتورمآبی فرقه «مکتب نورعلی الهی» 👈پدر و پسری خودرأی ✍️یکی از شاخص‌های و اساس شکل‌گیری و انشعابش از اهل‌حق، خودرأیی و شهوت قدرت «نورعلی الهی» است که به پسر و جانشینش،‌ «بهرام» نیز به ارث رسیده. گردآوری کتاب «» از اقوال و سخنان نورعلی الهی توسط پسرش و معیار عمل قرار دادن آن برای مریدان، مصداق خوبی از تلاش برای بزرگ‌نمایی و تقدس‌بخشی به سرکرده است که خوی جاه‌طلبی و ادعای برگزیده ‌بودنش را ارضا می‌کند. ⭕️ ادعاهای مطرح‌شده در این کتاب از ارتباط با ملائک و انبیا و اولیای الهی(در قالب خاطرات دوران کودکی و کرامات)، نمایانگر شاخص الوهیت‌گرایی وی است. بیان موارد متعددی از خشونت‌های کلامی و حتی فیزیکی الهی پدر در حق مریدان، با پوشش تربیت و پرورش در مسیر سلوک الهی و لزوم پایبندی و سرسپردگی محض به او نیز استثمار فکری و فیزیکی پیروان را تداعی می‌کند. این خوی نورعلی به فرزندش هم منتقل شده و دستورهای برای نابودی و منتقدان بیرونی و درونی(که چندین مورددر فرقه به ثبت رسیده)، از همین ژن پدری نشأت می‌گیرد که در عین‌حال، دشمنی با بیرونی‌ها را نیز عیان می‌سازد. تمرکز بهرام بر دانش پزشکی و ادعای خلق روش‌های نوین برای عرفان بر مبنای فیزیک بدنی، مصداق خوبی از ادعای برخورداری از تعالیم خاص سرکردگانی با خوی دیکتاتورمأبی است. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺کینه بهائیان از صدراعظم ایران 📆به مناسبت 20 دی ماه شهادت امیرکبیر ✍️ که در ادامه به وجود آمد، همواره سعی دارد با تحریف تاریخ، این پیشینه آشوبگر و خونریز را تغییر دهد. به همین دلیل در کتاب‌های فرقه‌ای خود که به اعضای تشکیلات یا آن‌هایی که مورد تبلیغ قرار می‌گیرند آموزش داده می‌شود، تحریفات تاریخی بسیاری دیده می‌شود. مثلاً در کتاب‌های روحی، ادعای احترام به تمام عقاید و خواهان وحدت بودن توسط این فرقه، کاملاً نقض شده و آشکارا به تخریب اعتقادات تشیع می‌پردازند. ↙️حتی در این کتاب‌ها، علمای را «حسود» و «موقعیت‌طلب» معرفی کرده و به دلیل بغض و کینه‌ای که از «» در وجودشان است، به تخریب شخصیت او پرداخته‌اند: «در آن زمان صدراعظم ایران، مردی خودخواه و بی‌کفایت و نالایق بود. او می‌ترسید که اگر حضرت باب به طهران وارد شوند و با محمدشاه ملاقات کنند، مقام و موقعیت خویش را از دست خواهد داد.»* 📚در این کتاب‌ها، با تکنیک‌های و آموزشی، سعی دارند مطلب مورد نظر خود را ملکه ذهن مخاطب کرده و برای این کار از تمرین‌های مختلف استفاده می‌کنند. حتی از افراد می‌خواهند توهین کردن را یاد بگیرند! مثلاً در یک تمرین پرسیده‌ شده: «چه کلماتی می‌تواند شخصیت را که باعث تبعید حضرت باب شد، توصیف کند؟» از این قبیل سؤالات به شیوه‌هایی مختلف اعم از تشریحی، جای خالی،‌ تمرین در قالب نمایش و... در جای جای کتاب گنجانده شده‌است. آن هم در مورد شخصی که در دوران کوتاه صدارتش، خدمات بیشماری از جمله تأسیس دارالفنون، انتشار روزنامه وقایع‌الاتفاقیه، مبارزه با رشوه‌خواری، اصلاحات اجتماعی در زمینه ممنوعیت حمل سلاح سرد و قمه‌کشی، ایجاد کارخانه، سامان‌بخشی ارتش کشور، راه‌اندازی چاپارخانه، تأسیس بیمارستان، توسعه صنعت، معدن و کشاورزی، گسترش تجارت و... را به انجام رسانید و نیکی‌هایش از حافظه تاریخی کشور ایران، فراموش نخواهد شد. 🔸با این حال تدبیر و توانایی این صدراعظم را که باعث سرکوب کشتارهای بابیان بود، با اهداف خرابکارانه خود در تضاد دیده و همواره سعی در تخریب این چهره دارد. بیستم دی ماه، سالروز شهادت «» معروف به «امیرکبیر» را گرامی می‌داریم. *مؤسسه روحی، کتاب چهارم،‌ ص 37. @Feraghvaadyan
✅دیدار نمایندگان دینی جامعه مسیحیت با نماینده ولی فقیه در البرز 💠روشنگر به نقل از ایرنا/نمایندگان دینی جامعه استان البرز به مناسبت آغاز سال نو میلادی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند. ↩️«آیت‌ا...حسینی همدانی»، نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع)، سال نو میلادی را به پیروان حضرت مسیح، به ویژه مسیحیان استان تبریک گفت و با اشاره به اینکه در دین اسلام، احترام و اعتقاد به انبیا و پیامبران، قبل از رسول اکرم سفارش شده، گفت: تمام پیامبران برای مسلمانان قابل احترام بوده و حضرت به دلیل اعتقادات ما که در آخر زمان حضرت (عج) در کنار عیسی مسیح ظهور خواهند داشت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ↙️آیت الله حسینی همدانی در نشست صمیمی که با علمای جامعه مسیحیت داشت، به آیات قرانی که در وصف حضرت مریم و حضرت عیسی (ع) آمده اشاره کرد. او هدف تمام انبیا الهی را مبارزه با ستمگران دانست و ابراز داشت: مبارزه با ستمگران از برنامه‌های پیامبران بود و هیچ پیامبری اجازه نداد که مردم زیر بار ستم و استکبار زندگی کنند. 🔸وی همچنین بر مقابله با نفوذ و در ادیان تأکید کرد. 🔹در پایان این دیدار، نماینده ولی فقیه در البرز، کتاب بیانات رهبری در گام دوم انقلاب را به نمایندگان جامعه مسیحیت استان اهدا کرد. @Feraghvaadyan
🔺رویکرد کشورها در باب جریان‌های فرقه‌ای(1) تقابلی سختگیرانه در چین کمونیستی🇨🇳 ✍️دولت ، همسو با سیاست‌های سختگیرانه خود، مقابله‌ای سخت و جدی با فرقه‌ها در پیش گرفته و در این مسیر، کمتر تسامحی نشان می‌دهد. تا جایی‌که نه‌تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزها نیز به تعقیب و محدودسازی می‌پردازد. نمونه بارز این امر، فرقه «» (فالون دافا) به رهبری «» Li Hongzhi است که از آغاز فعالیت مورد برخورد قرار گرفت. افراد بسیاری بازداشت و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. چین نه‌تنها این را در کشور خود غیرقانونی اعلام کرد، بلکه فعالیت‌های آن را در دیگر کشورها نیز مورد پیگیری قرار داد که با فرافکنی‌های رسانه‌ای و مظلوم‌نمایی اعضای فرقه، سر و صدای زیادی به پا کرد. @Feraghvaadyan