هدایت شده از باشگاه روایت
پیشنهاد اولویت مشاهده و مطالعه محتوای کانال باشگاه روایت:
۱- شما روایت کنید، امام خامنهای
۲- روایت دشمن به مثابه سلاح شیمیایی در دست دشمن، امام خامنهای
۳- نسبت جهاد تبیین با جنگ روایتها، هانی ایرانمنش
۴- ضرورت روایت، هانی ایرانمنش
۵- نسبت روایت با جنگ شناختی، رسول علی بابایی
۶- اهمیت روایت و تصویری که خلق میکند، رسول علی بابایی
۷- جنگ شناختی و روایت در بیانیه گام دوم، رسول علی بابایی
۸- چرا روایت، مجتبی عرب
۹- نسبت روایت با جهاد تبیین، مجتبی عرب
۱۰- نسبت روایت با جنگ شناختی، مجتبی عرب
۱۱- در جنگ روایتها چه باید کرد، مجتبی عرب
۱۲- تفاوت محصول روایی و محصول رسانهای، هانی ایرانمنش
۱۳- کلان روایتهای امام خامنهای در جنگ روایتها، هانی ایرانمنش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴عجب چیزی ساختن، دست مریزاد
#فراموش_نکنیم
هدایت شده از ایرانگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تک درخت روییده بر تخته سنگ، معروف به مروارید سبز
آخر صبر قشنگه گرچه ممکنه طول بکشه،
میشه مثل این درخت بلوط بود و در داخل سنگ و سختی ها ریشه زد و رشد کرد و سبز شد،
میشه قویتر از بهانهها بود...
سنگ صبور، 📍مروارید سبز ارسنجان
✅کانال ایرانگرد👇
https://eitaa.com/joinchat/3811442862C293f6ca16b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تریلر فیلم یاجوج و ماجوج که سال ۲۰۲۵ قراره اکران بشه
مسئله اینه که انقدری که جهان اول و ادیان دیگه به حقایق آگاهی دارن، ما نداریم
اونا سرگرم آماده سازی شرایط ظهور و حوادث پس از اون هستن
*ماهور
و در سوره انبیاء میفرماید: «تا وقتی که یأجوج و مأجوج (راهشان) گشوده شود و آنها از هر پشتهای (محل مرتفعی) بتازند». انبیاء/سوره۲۱، آیه۹۶
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مردم شریف ایران! تاکنون تصور میکردم که اگر وارد ساختارهای کلان حاکمیت بشوم چهها خواهم کرد؛ اما حالا که نماینده مجلس شدهام به خوبی متوجه شدهام که اگر شما نخواهید و اگر شما حمایت نکنید منان رئیسیها در برابر مافیای عریض و طویل مسکن و خودرو و ... هیچ غلطی نمیتوانند بکنند و مثل آب خوردن امثال بنده را قورت خواهند داد!
🔹مردم شریف ایران! کاش همگی با عمق وجودمان باور کنیم که خدای اقتصاد، همان خدای جبهههاست و اگر دوباره به سبک و سیاق جبهه، میدان را به خود مردم بسپاریم، در جنگ اقتصادی و ابعاد مختلف آن نظیر مسئله مسکن پیروز خواهیم شد. حالا لطفا این ویدئوی کوتاه را مشاهده بفرمایید و بیاندیشید که منافع چه کسانی به خطر میافتد که در مسائل اقتصادی از جمله مسئله مسکن، اجازه میدانداری به خود مردم را نمیدهند؟! کمک کنید تا انشاالله امثال بنده بتوانیم موازنه میدان را به نفع شما تغییر دهیم...
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از کانال حمید کثیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اربعین، عراقیها حال و هوای دیگری دارند!
این داستان را بشنوید، کِیف کنید، گریه کنید و ببینید عراقیها برای خدمت به زوار امام حسین از چه چیزها که نمیگذرند ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از احسان ایزدی پور/مدرس مراقبت معنوی
📣اولین فراخوان تربیت مدیر مراقبت معنوی
ارائه مراقبت معنوی( spiritual care) در بیمارستان ها طی چند دهه اخیر در مراکز درمانی معتبر دنیا مورد توجه قرار گرفته است بطوری که مدیریت ارائه این مراقبتها در بیمارستانها توسط دین یاران بیمارستان (Hospital chaplain) می باشد.طی سالهای اخیر در ایران نیز این موضوع توسط برخی از افراد مطرح گردیده است که از جمله این افراد حجه الاسلام ایزدی پور می باشند که در سال 96 ایده روحانی بالینی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کردند.
استاد ایزدی پور که خودشان قبل از تحصیلات حوزوی فارغ التحصیل رشته کارشناسی پرستاری بودند با ارائه مستندات علمی بر اساس منابع پزشکی توانستند از این طرح دفاع کنند و در تاریخ 20 مهر1401 اولین واحد رسمی مراقبت معنوی را در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی افتتاح نمایند و به عنوان اولین مدیر واحد مراقبت معنوی در بیمارستان های کشور مشغول به فعالیت شدند.
از همان ابتدا چندین دوره آموزشی با عنوان مراقبت معنوی برای طلاب علاقمند برگزار کرده اند که حاصل آن تربیت طلابی بوده است که هم اکنون خود این طلاب در چند بیمارستان بزرگ در مشهد و دیگر شهرها با عنوان مدیر واحد مراقبت معنوی مشغول به فعالیت می باشند.
🔷با توجه به نیاز و استقبال گسترده سایر بیمارستانها
استاد ایزدی پور رسالت خود را انتقال این تجربیات به طلاب علاقمند قرار داده اند لذا👇👇
🔷اولین فراخوان عمومی دوره تربیت مدیر مراقبت معنوی🔷
با این هدف برگزار می گردد.
✅برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام نمائید.
👇👇
https://eitaa.com/ehsan_izadypuor
📸 ذخایر ارزی و طلای کشور افزایش یافت
🔹رئیسکل بانک مرکزی: با دیپلماسی پولی و بانکی و افزایش وصول درآمدهای ترزی کشور، هم کمیت و هم کیفیت دارایی.های ارزی کشور افزایش یافته است.
🔹برخلاف انتقادات و گزارههای خبری نادرست، بانک مرکزی هرگز از داراییهای ارزی کشور و ارزپاشی برای مدیریت بازار ارز از جمله در مقطع کنونی استفاده نکرده است.
@jahaannews
jahannews.com
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع!
• نوحه بر غزه و مقایسهاش با کربلا، برخی میراثگرایان را نگران کرده است!
متوقفکردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عدهای از انقلابیان را برآشفته است!
و باز دعوا و برچسبِ «افراطیها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است!
▫️ ادعا: نه کسی با اهلبیت علیهمالسلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچروزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیهالسلام میشود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کربوبلای حسین(ع) را ارث برده است!
❓ آیا مقایسهناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیهالسلام مجوّز است که حکومت و حکمرانیای غیرعلوی اختیار کند؟!
❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمیرسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاسکردنش) واجب نباشد؟!
• حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسلهجبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است!
• پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیشآمد و خونآمدی به خود دیدهاند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد!
❗️عجب از کسانی که قمهزنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) میشمارند؛ اما تشبّه و تشابهخواندنِ خونهای ریختهشدهٔ تأسّیکنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمیتابند!
برخلاف مبنای فقهیِ توقیفیبودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) میشمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمیدانند؟!!
• وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادقالوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشتهای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) میکنند!
اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کربوبلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟!
• ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژهخواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه میکنید وقتی حسین(ع) را آنگونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگتر از آن در اسلام نیست.
❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهلبیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریستهاند!۹
امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیهساز» نشود!
که وگرنه؛ گریهکنانِ امروز با گریهکنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشتهشدن حسین(ع) فرقی نمیکنند!۱۰
ازهمینرو بود که شهید مطهری فریاد میکرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» میگوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند میزند.
• امام رضا علیهالسلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برایمان بهزیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳
روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلکهای ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة]
اما هماو در ادامه میفرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است!
یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست).
این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارثبودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست.
تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند.
❓غزه بدین معنا، چرا کربوبلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگآمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است.
❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست!
آنچه غزّه از مصیبت میبیند، ارثِ کربوبلای ننگناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچروزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمیشود!
✍️محسن قنبریان
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصاویر و جزئیات دیگری از گفتوگوی KHAMENEI.IR با رئیس مجلس شورای اسلامی
✍ #روایت_خبرنگار:
▫️وقتی قرار شد با رئیس مجلس مصاحبه کنیم یکی از افراد گروه خبری لبخندی معنادار زد و گفت خودتان را برای مصاحبه سَر صبح آماده کنید!
▪️درست هم میگفت. قرار شد قبل از ساعت ۶ صبح برویم بهارستان؛ وقتی رسیدیم آقای قالیباف در جلسه بود. تعجبی هم نداشت. او اغلب اوقات نماز صبح خود را در مجلس میخواند و پس از آن کار و جلسات را آغاز میکند. کمی طول میکشد تا فضای مصاحبه آماده شود. جلسه آقای قالیباف هم دیگر تمام شده است و به محل گفتوگو میآید.
▫️حین مصاحبه، وقتی از رئیسجمهور منتخب حرف میزند لحن و کلامش طوری است که سخت میتوان باور کرد این دو شخصیت همین چندی پیش در میدان انتخابات رقیب هم بودهاند.
▪️یکی از سؤالاتمان درباره هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بود که چرا کارکرد کاملاً مطلوبی ندارد و آیا برنامهای برای آن دارند؟ پیش از آنکه به این سؤال برسیم، رئیس مجلس اذعان کرد که این هیئت ضعف داشته و با همکاری مرکز پژوهشها میخواهند ضعفهایش را بررسی و برطرف کنند.
▫️میتوان گفت روح و جوهره کلام رئیس مجلس، مصداق بارز توصیه مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی است. البته که جز این هم نباید باشد چرا که باز هم به فرموده رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس، موفقیت آقای پزشکیان، موفقیت همه است.
▪️آنچه میخوانید متن گفتوگوی تفصیلی رسانه KHAMENEI.IR با دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است، که صبح ششم مردادماه ۱۴۰۳، یک روز پیش از تنفیذ رئیسجمهور چهاردهم و به مناسبت دیدار هفتهی گذشتهی مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب اسلامی انجام شده است.
🔎 مشاهده تصاویر بیشتر👇
khl.ink/f/57162
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ ببینید:
*آغاز اکران آنلاین و رایگان «سرهنگ ثریا» در تلوبیون*
🔹سرهنگ ثریا اولین ساختهی لیلی عاج در سال ۱۴۰۱ تولید شد و یکی از فیلمهای مهم جشنواره چهل و یکم بود. این فیلم درباره مادری است که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته و مادر تلاش خود را برای آزادی فرزندش از دست این گروه تروریستی انجام میدهد.
ژاله صـامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، سلیمه رنگزن، شهروز آقاییپور، منیره حسینزاده، رها رهبانینیا و مجید پتکی بازیگران این فیلم هستند.
◀️ [فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» را بدون نیاز به اشتراک و رایگان در تلوبیون تماشا کنید.](https://telewebion.com/product/48c08)
🔸*تماشای تلوبیون برای مشترکین اینترنت ثابت مخابرات رایگان است.*
🏷 #روایت_جنایت | #مرصاد | #منافقین_مردم_کش
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔴 این دو کتاب از نان شب برای فعالان انقلابی و مذهبی واجب تر هست. تهیه کنید و با دقت مطالعه کنید:
1️⃣ نظام ولایت فقیه، نظام علوی یا مهدوی؟ ( لینک تهیه )
2️⃣ ولایت فقیه (رهنامهی 11) ( لینک تهیه )
🔻 این دو کتاب رو که میخوانید با شمای کلی حکمرانی اسلامی در نگاه امامین انقلاب آشنا میشوید و همچنین به چالشها و معضلات پیش روی امام جامعه بصورت دسته بندی شده و با مصداق یابی تاریخی پی میبرید.
🔻 با مطالعه کتابهای خوب، مبانی فکری خودمون رو تقویت کنیم تا در بزنگاههای حساس دچار خطای در محاسبه نشویم و پازل دشمن رو تکمیل نکنیم.
🤵🏻 مشاوره :
@admin_Oniketab
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست 😭
🔺این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست 😭
🔺جان حسرتکش ما تشنه پیمانهی اوست 😭
🔺این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست 😭
🔺این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست 😭
🔺کشته عشق حسین از همه کس زندهتر است 😭
🔺هر کجا مینگرم نور رُخش جلوهگر است 😭
🔺خبر آمد خبری در راه است
شاید این اربعین، مهدی فاطمه بیاید 🤲
🔺هر که دارد هوس کربُبلا بسمالله
هلمّوا تزوّدوا....
واستعدّوا....
یاحسین
#کربلا_طریقالاقصی
🌷🇮🇷 🇵🇸🇮🇷🌷
🔊🚨نرم افزار ضد سرقت گوشی📱
✅ با نصب #برنامه_ضدسرقت_گوشی می توانید با خیالی راحت به #سفر_و_زیارت خود بپردازید و در #مراکز_شلوغ نگران سرقت گوشی خود نباشید. 😴
💠 با نصب این اپلیکیشن علاوه بر انجام دادن تست سلامت گوشی به صورت اتوماتیک و دستی، دسترسی به کدهای ussd، #ردیابی_گوشی، استعلام اصالت گوشی و … میتوانید از موبایل خود در برابر سرقت جلوگیری نمایید. 👀
در این اپ #سه_بخش_آژیر
1⃣#خروج_از_جیب_یا_کیف 🚨
2⃣#جدا_شدن_شارژر 🚨
3⃣#تغییر_مکان 🚨
برای جلوگیری از سرقت وجود دارد.
1⃣ در صورتی که گوشی را به شارژر متصل کرده باشید و شخصی آن را جدا کند آژیر به صدا در میآید
2⃣ همچنین زمانی که گوشی را در جایی گذاشته باشید و فردی قصد برداشتن یا حتی تکان دادن آن را داشته باشد
3⃣ و لحظه خروج گوشی از جیب یا کیف شما آلارم گوشی به صدا در آمده و مطلع خواهید شد.
✅ حتما این اپ کاربردی را نصب نمایید تا با خیالی راحت 💚 بتوانید هنگام #مسافرت و تفریح و #زیارت_اربعین راهپیمایی و زیارت نمایید و گوشی خود را با خیالی آسوده در سفر #شارژ_کنید.
دانلود اپلیکیشن از بازار اندروید🔻 🔻 🔻
🌐 @hadisdini | 🪴
#التماس_دعا
هدایت شده از اندیشکده مرآت
🟪نشست مصرف بازی رایانه ای نوجوانان در ایران و جهان
👤با حضور
🟣دکتر رویا صدیقی ( بازیساز و پژوهشگر حوزه بازی)
🟣دکتر ریحانه رفیع زاده (مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی)
👤دبیر نشست:
سرکار خانم مهشید شهیدی
⏰️زمان:
دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳
از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰
🏢مکان:
مرکز فرهنگی کارستان بهارستان
https://nshn.ir/1c2bvgMwexue1V
🎦پخش زنده از پلتفرم اسکای روم
لینک ورود به نشست👇
https://www.skyroom.online/ch/cmba1/meratthinktank
لینک ثبت نام جهت شرکت حضوری در نشست:
https://survey.porsline.ir/s/il6xB10f
📚اندیشکده راهبردی مرآت
https://eitaa.com/merat_thinktank
هدایت شده از خوشخبر
فاصله طبقانی کاهش یافت!
🔹ضریب جینی یک سنجه اقتصادی برای سنجش میزان نابرابری اقتصادی است که هرچه میزان آن بالاتر باشد نابرابری بیشتر و هرچه کمتر باشد نابرابری کمتر خواهد بود. چندی پیش رئیس بانک مرکزی با کاهش ضریب جینی به ۰.۳۶۵ عنوان کرد که فاصله طبقاتی به پایین ترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر رسیده است.
🔹بالاترین میزان ضریب جینی در سال ۱۳۷۰ و پایین ترین میزان در سال ۱۳۹۲ به ثبت رسیده است.
🔹به دنبال تخصیص یارانه های نقدی و بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ و کاهش رانتخواری، نابرابری اقتصادی کاهش پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید
https://www.irna.ir/news/85225952/
📆۱۴۰۳/۵/۵
#شهید_جمهور
#اقتصادی
🇮🇷 خــ♥️ــوشخبـر 👇👇
@gooodnews_ir
هدایت شده از اجتهاد
💢حواشی یک سخنرانی و گفتگو در باب «حکومت ولایی»
✔️سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین مسعود عالی در حسینیه امام خمینی (ره) پیرامون حکومت ولایی و انعکاس فرازی از آن در شبکههای اجتماعی و فضاهای علمی که «شیعه در طول تاریخ حکومت ولایی نداشته، حتی زمان امیرالمومنین و در زمان امیرالمومنین حکومت ولایی نبود»، واکنشهایی از سوی برخی اساتید بهدنبال داشت.
🔻در گروهی که مجمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه حضور دارند گفتگوی مکتوبی بین استاد سید جواد ورعی و استاد علی شیروانی، با حضور استاد حسینی قمی -که واسط گفتگو با استاد عالی بودند- در گرفت که با توضیحات تکمیلی و پاسخهای استاد مسعود عالی همراه بود. تفصیل گفتگوی مکتوب اساتید پیرامون موضوع و مباحث فوق، بدون دخل و تصرفی و با مقداری ویرایش و تلخیص از منظر ارباب فکر و اندیشه میگذرد.
👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=75908
https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
دلالتهای جامعهشناختی پیادهروی اربعین.mp3
39.59M
🎙بشنوید
🔺مناظره
با موضوع «دلالتهای جامعهشناختی پیادهروی اربعین»
🔺با حضور
مهراب صادقنیا
و سید حسین شهرستانی
📍شنبه، ۶مرداد۱۴۰۳
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از علیرضا زادبر
💢 شکست ما
داستان ما ، داستان چوپانی است که از یک طرف به گوسفندش پوست خربزه می داد و از طرف دیگر دنبه اش را وزن می کرد تا ببیند چاق شده یا نه ... ما می خواهیم اگر امروز برخوردی کردیم ، فردا به #نتیجه برسیم ، در حالی که این #شتاب ، در هیچ موقعیتی بهره نمی دهد حتی غذا هم بلافاصله به رگ ها و سلول ها منتقل نمی شود ، بلکه بارها و بارها کنترل می شود بذری که تو امروز کاشته ای ، بعد از ماهها سر از خاک در می آورد و پس از مدت درازی ریشه میدواند تا بار دهد تا سُنبله شود . «شکست های ما» از اینجا شروع می شود که می خواهیم در #یک_برخورد و در یک روز ، تمام خلق را بسازیم ، در حالی که در تاریخ میبینیم که انبیاء سالها نالیدند و نتیجه ای نگرفتند ، ولی مأیوس هم نشدند . حالا چه شده که ما مأیوس می شویم و صدمه میخوریم ؟!
📚 حرکت - علی صفایی حائری - صفحه ۵۸
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 سرپرست ریاست جمهوری:
دلم برای شهید رئیسی
و همکاران تنگ میشود
اما برای اتاق و تشکیلات هیچی.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام جمعه ای متفاوت که کار آفرین شده است.
امام جمعه ای که جهادی کار می کند.
💢rubika.ir/jahadgaaran
ادراک اجتماعی نسبت به مسأله دینداری
🔹ادراک اجتماعی (social perception) دغدغه مهمیست که هنوز هم تقریبا مغفول است. مختصر بخواهم بگویم ادراک اجتماعی یعنی نگرش و تصور مردم. متعلق ادراک میتواند هر چیزی باشد؛ ادراک مردم نسبت به عدالت، نسبت به نظام سیاسی، نسبت به مسئولین و غیره.
🔸اما من میخواهم نگاهی به نتایج آخرین پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج چهارم، آبان ۱۴۰۲) در عرصه دینداری داشته باشم. اساسا پیمایشهای نگرشسنجی نزدیکترین نتایج به ادراک مردم را دارد. این نکته نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد که ادراک یعنی تصور مردم، که ممکن است مطابق با واقعیت باشد و ممکن است نباشد اما بهرحال آن چیزی ست که مردم می اندیشند.
🔹برخی از نتایج مرتبط با مسأله دینداری؛
✅۸۰ درصد گفته اند به خدا توکل دارند.
✅۷۰ درصد گفته اند به آخرت اعتقاد دارند.
✅۸۰ درصد گفته اند به اهل بیت علیهم السلام ارادت و محبت دارند.
✅۶۰ درصد با گزاره «دینداری به قلب پاک است، حتی اگر نماز نخواند» کاملا موافق و خیلی موافقند.
✅۳۱ درصد در پاسخ به سوال «معمولا چقدر نماز میخوانید؟»، گفته اند هیچوقت یا به ندرت. ۴۵ درصد هم گفتهاند همیشه میخوانند.
✅۴۵ درصد گفتهاند هیچوقت نماز جماعت نمی خوانند.
✅۷۵ درصد با گزاره «دین باید از سیاست جدا باشد» موافق و کاملا موافق هستند.
✅۳۸ درصد در مورد بی حجابی خانمها، گفته اند «اشکالی ندارد» و ۴۶ درصد گفته اند «با بی حجابی مخالفند اما کاری نداریم»
✅۴۹ درصد گفته اند برگزاری مهمانی و جشن مختلط اشکال ندارد و ۴۰ درصد گفتهاند مخالفند اما کاری ندارند.
✅۸۵ درصد گفتهاند دینداری مردم نسبت به پنج سال قبل کمتر شده است.
✅۸۱ درصد گفته اند دینداری مردم در نسبت به پنج سال آینده کمتر خواهد شد.
🔹چند نکته؛
نکته اول: مجددا تأکید می کنم که این ها، ادراکات مردم است. یعنی اشاره به تصورات مردم دارد. ممکن است کسی بگوید مردم اشتباه فکر میکنند!
نکته دوم: این نتایج برای کسانی قابل تأمل است که قائل به روایی و پایایی بزرگترین پیمایش ملی و قابلیت تعمیم نتایج آن باشند.
نکته سوم: تحلیل این نتایج خود کار پیچیده ای ست که باید در جای خود انجام شود.
نکته چهارم: این آمار اجمالا نشان می دهد دینداری دچار تغییر جدی شده است، به خصوص وقتی با موج سوم و دوم مقایسه شود.
نکته پنجم: نوعی فردگرایی و عرفیشدن را میتوان از این آمارها نتیجه گرفت.
نکته ششم: تبدیل دینداری از دینداری متشرعانه و مبتنی بر اعمال به دینداری دلی و درونی مشاهده میشود.
نکته هفتم: یک رنگ و بوی جدی از سکولاریسم در پاسخ ها دیده میشود.
🔸در نهایت پیشنهاد میشود اندیشمندان حوزه فرهنگی و اجتماعی اولا ادراک اجتماعی را جدی بگیرند، دوماً پیمایشها را مورد مطالعه قرار دهند. ادراک اجتماعی میتواند فرصتها و تهدیدها را بازنمایی کند.
✍دکتر احمد اولیایی
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
@ahmad_olyaei
••✾•🌿🌺🌿•✾•
کانال فصل حضور استادان و مدیران
بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران
https://eitaa.com/faslehozur