روزنه
بیانیه تکذیب شده تولیت آستان حضرت معصومه(س) در واکنش به مصوبه شورای تامین استان قم درباره کورنا @r
#بیانیه_رسمی_حرم_مطهر مبنی بر تکذیب متن یادداشت سایت آستان که با عنوان بیانیه تولیت حرم، دستمایه سایت های معاند شده است.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📰 #خبر
گلایه از انتشار یک یادداشت بهعنوان بیانیه آستان مقدس/میان حرم مطهر و شورای تامین هیچ اختلافی نیست
به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان « آرامش و سکینه عمومی تنها واکسن شناخته شده برای مقابله با یک اپیدمی/معماری ایمانی حریم فاطمی سد پولادین مبارزه با اپیدمی کرونا» در کانال و پایگاه خبری آستان مقدس آستان مقدس برخی از شبهات و برداشتهای نادرست مطرح شده که مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس جوابیهای را صادر کرده است.
این مطلب فقط یک “یادداشت” و نظر شخصی نویسنده بوده و مطرح شدن این مطلب به عنوان “بیانیه” آستان مقدس در برخی از رسانهها کار نادرست و غیر اخلاقی است. البته با فرد خاطی که بدون هماهنگی های لازم “یادداشت” مذکور را بارگذاری کرده است برخورد خواهد شد.
محتوای این یادداشت برخلاف سیاستهای رسمی آستان مقدس کریمه اهلبیت(س) است چرا که میان آستان مقدس و شورای تامین استان قم در مناسبت های مختلف، همکاریهای بسیاری رقم خورده است.
مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها همانند دیگر مسئولان استان و کشور به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت و درمان به فکر سلامت زائران بوده و تاکنون نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار دادهاند.
ناگفته نماند که بارگاه مطهر حضرت معصومه سلامالله علیها سالهاست که پناهگاه مردم بوده و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و گرفتاران زیادی با توسل به ایشان دردها و مشکلات خود را رفع کردهاند.
🔷🔸💠🔸🔷
📎لینک بیانیه:
https://news.amfm.ir/?p=61013
@rozaneebefarda
یادداشت موهن #جماران در پاسخ به یادداشتی که بعنوان «بیانیه تولیت حرم» بازنشر شد!
از دمیدن بر دوگانه غلط #بهداشت_معنویت تا استخدام #ادبیات_هتاکانه!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
«جای امام خالی»
اول آنکه شیوع بیماری هیچ منافاتی با تقدس و قداست یک مکان ندارد. مگر حرم یک امام زاده یا یک معصوم ، از شخص آن بزرگوار قداست بیشتری دارد؟ در حالیکه شخص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها توسط یک ویروس یا میکروب بیمار شده و در قم درگذشته است. مگر کم بوده است که در تاریخ ، طاعون و وبا در شهرهای مذهبی به همان اندازه اماکن غیر مذهبی شیوع یافته است؟ پس اینکه کسی چنین بپندارد که حرم و یا مسجد نمی تواند محل شیوع بیماری باشد ناشی از اشتباه و نا آگاهی است.
نکته دوم آنکه چرا تولیت یک مرکز دینی باید در مقابل مصوبه «حکومت دینی» مقاومت کند؟ اگر امروز مثلا آمریکا یا سازمان بهداشت جهانی چنین خواسته ای را مطرح کرده بود، می شد در آن به دیده تردید نگریست و آن را ناشی از سوء نیت آنان و تلاش برای «تضعیف ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» دانست. ولی اکنون این شورای تأمین استان قم است که چنین خواسته ای را مطرح کرده است. این شورا متشکل از کسانی است که در جمهوری اسلامی در منصب مسئولیت هستند و همه از صدها فیلتر عقیدتی و سیاسی گذشته اند. اینکه به ناگاه تولیت حرم مطهر ، همه ایشان را به «عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» متهم کند ،فقط ناشی از بی سلیقگی و کمی بالاتر است. کافی بود تولیت حرم با حضور در شورای تأمین نظرات خود را مطرح می کرد و به سخنان آنها هم گوش می داد.
نکته سوم هم اینکه ، این نگاه که در مدیریت حرم قم حاکم است ، نمی تواند یک نگاه سنتی باشد. چراکه سنت یک روش عقلایی ولی غیر مطابق با ارزش های جدید است در حالیکه این بیانیه از کمترین میزان عقلانیت برخوردار نیست. و حتی نمی تواند یک عملکرد متحجرانه نامیده شود چون تحجر هم ایستادگی «بدون دلیل» بر روی روش های قدیمی است. در حالیکه اکنون صدها دلیل در مقابل این مبنا وجود دارد. این نگاه فقط ناشی از یک فهم غلط و لجاجت کور در مقابل بداهت های عقلانی است. این نگاه نه تنها روشی دینی و عقلانی نیست که با هر گونه توجیه فقهی و شرعی غیر منطبق است.
و نکته آخر اشاره به داستانی است که حاج سیاح در خاطرات خود از روزگار منحوس قاجاریه ارائه می دهد. او در باره انتشار وبا در ایران می نویسد:«سال (1282 ه.ش.) که صدارت با عینالدوله است و ایران بیچاره دچار گرانی غله چندین ساله میباشد، هنوز این بلا و بلاهای تعدیات حکام رفع نشده وباء در ایران ظاهر شد. شیوع این مرض اول در عتبات و عربستان بود، در کرمانشاه قرنطینه گذاشته شد، مأمورین و اطباء مواظب بودند که کسی مبتلا باین مرض عبور نکند. یک نفر از علماء معروف از نجف با جمعیت و طلاب زیادی بعزم مشهد حرکت کرده وارد کرمانشاه شد. اطباء و مأمورین خواستند ایشان را در قرنطینه نگاه داشته اطمینان از نبودن مریض پیدا کنند. ایشان گفتند: «قدوم حضرت آقا برکت و رحمت است، هر جا وارد شود بلا رفع میشود! نباید قرنطینه شوند.» مأمورین گفتند: «حضرت آقا و غیر ایشان از امثال ایشان در نجف و کربلا بودند پس چطور بلا وارد شد؟» همراهان آقا باین دلیل واضح با چماق جواب داده، طبیب و مأمورین را کتک سخت زدند. در ایران هم بخلاف حکم خدا بر اعمال و جنایات اهل عمامه مؤاخذه و مجازات نیست، بزور وارد کرمانشاه شدند وبا هم که همراه خود آورده بودند در کرمانشاه طلوع کرد و همان روز جمعی مبتلا شدند و بیست و سه نفر همان روز اول مردند. همراهان حضرت آقا متفرقاً بروجرد و اصفهان و همدان و سایر جاها رفتند و مردم که آن چماق را دیده بودند دیگر جلوگیری نکردند، وباء هم همراه ایشان بهرجا وارد شدند، نشر کرد.
دستهای با آقا بقم آمدند، قم مشتعل شد، بحضرت عبدالعظیم وارد شدند، در آنجا ظاهر شد. خواستند برای طهران جلوگیری کرده قرنطینه بگذارند در طهران هم طلوع کرد. با این کثافت و بیپرستاری و نبودن مریضخانه وباء بنای کشتار گذاشت، مردم دچار وحشت شدند، بزرگان و مقتدران بشمیران و سایر دهات و ییلاقات رفتند. کشتار اینطور بلاها غالباً در فقراء و بیچارگان میشود، تمام بلیات و صدمات همیشه بضعفاء متوجه است. (خاطرات حاج سیاح/ ص ۵٣۶)
واقعا جای امام خالی است که دین و دینداری را از نگاه غیر عاقلانه برخی وارهاند.
در عین حال می توان حدس زد که شاید این نوع مواجهه با واقعیت ناشی از ظاهر گرایی و تمایل به حفظ ویترین ولو به قیمت آسیب به جان و سلامتی مردم باشد؛ ممکن است برخی خیال کنند تعطیلی حرم ضعف در مقابل دشمن، مایه خوشحالی آنان یا به معنای «تعطیلی دست و شریعت»است! تصوری که گرچه غلط بودن آن بدیهی است اما هرچه باشد از آسیب احتمالی به سلامت مردم و بهانه دادن برای خرافی خواندن دین ضرر کمتری دارد.
متن کامل:
https://b2n.ir/951049
@rozaneebefarda
حاشیهای بر یادداشت موهن سایت جماران
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سایت جماران وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام که مستقیما زیر نظر دفتر جناب آقای #حسن_مصطفوی(نواده امام) اداره میشود، معمولا در موضوعات داغ سیاسی و اجتماعی وارد میشود و از موضعی بالا، با ادبیاتی گاه تند و خشن و غیرمؤدبانه، به برخی مخالفان خود هجوم میبرد.
🔸عجیب آنکه برخی موضوعات مطرح شده در این رسانه، هیچ تناسبی با ماموریت مؤسسه تنظیم و نشر نداشته، استفاده از بودجه عمومی و بیت المال که با عنوان نشر آثار امام در اختیار آنان قرار گرفته، در امور غیرمرتبط، قطعا محل اشکال شرعی و حقوقی است. که امید است مجلس آتی، در ایام تخصیص بودجه، این موارد را لحاظ کند.
🔸در آخرین نمونه، جماران در یادداشت «جای امام خالی» به یادداشت سایت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (که به غلط با عنوان «بیانیه تولیت حرم مطهر» بازنشر شده) پاسخ داده است.
در حاشیه این یادداشت موهن، نکاتی قابل ذکر است:
۱)بیانیه رسمی حرم مبنی بر #تکذیب یادداشتی که با عنوان بیانیه تولیت بازنشر شده بود، در چهارشنبه، ۷اسفند حدود ده شب در سایت و کانال رسمی آستان مقدسه قرار گرفت.
اما متولیان سایت جماران با بی توجهی به آن، و بدون لحاظ اصول اخلاقی و ضوابط حرفهای رسانهای، بعد از انتشار #تکذیبیه، علیرغم انتشار جوابیه موهن به #بیانیه_تکذیب_شده، از بازنشر تکذیبیه حرم مطهر، و #عذرخواهی بابت نسبت ناروا به تولیت محترم حرم، امتناع کردند!
این قبیل اقدامات، نشان از عدم حسن نیت تیم رسانهای جماران دارد که مانند یک ویروس، در میان #برجامیان_عاشق_آمریکا به اپیدمی تبدیل شده است!
هم اکنون یادداشت موهن جماران در سایر رسانهها و کانالهای برجامیان در حال بازنشر است!
۲)حتی اگر همه پیامهای مندرج در یادداشت موهن جماران از نظر محتوا قابل قبول و درست باشد، قطعا ادبیات آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و در چارچوب اصول اخلاقی نمیگنجد.
خاصه آنکه که نویسنده مجهولالهویه یادداشت، از منظر امام خمینی و با سوءاستفاده از نام ایشان به اظهارنظر پرداخته است.
تیم رسانهای جماران و شخص تولیت مؤسسه تنظیم و نشر باید پاسخ دهند که در سیره امام خمینی کجا از چنین ادبیات موهنی استفاده شده که اکنون آنها به خود جرأت داده از موضع امام، چنین سخنانی را خطاب به یک عالم دینی مطرح سازند.
۳)در سلوک سیاسی امام خمینی، اظهارنظر بر اساس اخبار کذب، معنا ندارد و ایشان بدون اطمینان از صحت و سقم یک خبر، هرگز به اظهارنظر پیرامون آن مبادرت نمی فرمودند. چنانکه در ماجرای شهادت #آیت_الله_سعیدی، تا مدتها بعد از واقعه، به صرف عدم اطمینان از وقوع جنایت به دست عمال رژیم، از صدور پیام خودداری نمودند و بعد از وصول خبر از ایران مبنی بر اطمینان استاد مطهری از ماجرا(بعد از مشاهده پرونده و سایر قرائن قطعی)، به محکوم کردن این واقعه اقدام و از تعبیر شهادت استفاده فرمودند.
مگر جناب آقای حسن مصطفوی(خمینی) از خاطرات آقای #سیدمحمود_دعایی، بی خبرند که امام خمینی با نقد عملکرد وی در رادیو بغداد،او را از نسبت های ناروا حتی به خاندان پهلوی هم منع کرده بود؟!
آیا خبر ندارند که امام به دعایی تذکر داده بود که در فعالیت های رسانهای اش از #دروغ پرهیز کند؟!
۴) از کی تا حالا، روشنفکران غرب اندیش و خودباخته مانند #حاج_سیاح_محلاتی، به عنوان منبع معتبر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام قرار گرفته خدا می داند، اما جهت اطلاع عزیزان باید عرض شود امثال حاج سیاح در نزد حضرت امام هیچ وجاهتی نداشته اند و بلکه بالاتر، به عنوان تئوریزه کنندگان غرب زدگی و خودباختگی فرهنگی، همواره مورد ملامت و نکوهش شدید امام بوده اند.
از این گذشته، در خاطرات او و سایر غرب اندیشان، اهانت و دروغ پردازی علیه #روحانیت و #خرافه_پنداری آموزههای دینی، یک اصل حاکم شمرده میشود که بر تمام آثار آنان سایه افکنده و بعنوان مفروضه ثابت تلقی شده است.
۵) نسبت دادن ارتحال حضرت معصومه(س) به ویروس یا میکروب، اوج بی سوادی نویسنده، و از قبیل ورود در امور غیرتخصصی است. او بعد از چند قرن چگونه تشخیص داده که آن بانوی عالی مقام بر اثر ویروس از دنیا رفته اند؟!
اساسا مطرح کردن این امور شائبه برانگیز و خلاف آداب، چه وجهی دارد؟
۶)عدم برخورداری از کمترین میزان عقلانیت، فهم غلط و لجاجت های کور در مقابل بداهت های عقلی، نگاه غیرشرعی، نمونه ای از فحاشی به تولیت محترم است، که باید جبران شود.
۷) نقل جمله موهن و کینه ورزانه حاج سیاح که: «در ایران هم بخلاف حکم خدا، بر اعمال و #جنایات_اهل_عمامه، مواخذه و مجازات نیست» نشان از نوع نگاه نویسنده به روحانیت دارد که از همان دیدگاه دین ستیزانه غرب اندیشان خودباخته نشأت میگیرد.
۸)نتیجه تسلط اعضای #بیت_منتظری، در امور راهبردی مؤسسه تنظیم ونشر، این قبیل تولیدات رسانهای است!(فتأمل)
#ویروس_نفوذ
@rozaneebefarda
در هیاهوی #کرونا، #برجامیان به دنبال تحمیل لایحه ننگین faft
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
تمرکز خبری بی رویه بر ویروس کرونا که از ابتدا مشکوک به نظر میرسید، در واقع پوششی است برای انجام #مذاکرات_یواشکی و زمینهسازی برای تحمیل لوایح ننگین و #برجام_های_سلسلهوار
انتشار اسامی مخالفان پالرمو در مجمع تشخیص، در روزنامه سازندگی توسط #محمد_قوچانی(مشاور رسانهای روحانی) و موج سواری روزی نامههای حامی دولت بر بیانیه گروه اقدام مالی، نشانه ای است از تجدید فشار برای تصویب استعماری.
در دور نخست با روشنگری بهنگام #طلاب_انقلابی، تصویب این لوایح با مانع مواجه شد، و اکنون با درگیر کردن حداکثری قم، تعطیلی حوزه و نمازهای جمعه، دوران گذار از مجلس وکیل الدوله به مجلس انقلابی، دیگر هیچ تریبونی برای مخالفت با اقدامات خلاف مصالح ملی دولت روحانی وجود ندارد.
برجامیان اکنون با دمیدن بر آتش اپیدمی ترس، به دنبال سوار شدن بر موج ترس مردم هستند تا به طور یواشکی، به تحمیل اموری بپردازند که در شش سال گذشته، با مقاومت جریان انقلابی نتوانسته اند!
خدای ناکرده با افزایش سم پاشی رسانهای و احتمال ورود فاز مقابله با کرونا به شرایط امنیتی، شرایط کشور برای تحمیل قراردادهای مخالف مصالح ملی و تکثیر برجامهای نافرجام دیگر فراهم خواهد شد.
#باید_به_هوش_باشیم.
#ویروس_نفوذ
#کرونای_سیاسی
@rozaneebefarda
روزنه
#تذکار_و_ایده #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم/35 💥 #نشر_حداکثری/ #پویش_صدای_انق
درنگی در پیامدهای تعطیلی تریبون نماز جمعه
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
معلوم نیست مبارزه با ویروس منحوس #کرونا دقیقا چقدر طول بکشد
هنوز هیچ کشوری به طور کامل عملیات پایان مبارزه با کرونا را اعلان نکرده
با این وجود اگر تدبیری نشود
تریبون نماز جمعه را برای مدت طولانی از دست خواهیم داد
در تاریخ جمهوری اسلامی، این وضعیت بی سابقه است.
حتی در شرایط خفقان بار پهلوی هم، در برخی بلاد، نماز جمعه با حضور جمعی اندک، اقامه می شد تا #خط_گم_نشود.
خطبه های جمعه را می توان در جمع محدود و با مراعات همه استانداردهای بهداشتی اقامه کرد
خطبه امام جمعه هر شهر، خصوصا مراکز استان، در همان جمع محدود قابل ایزوله سازی، به طور زنده پخش شود در اینستاگرام و ...
اگر این هم ممکن نشد، خطیب جمعه تحلیل خطبه سیاسی اش را همزمان با وقت اقامه نماز جمعه، در رسانههای اختصاصی خود منتشر کند.
خلأ #خطبه_جمعه، در هفته های آتی حتمن آثارش نمایان خواهد شد و یک خلا گفتمانی را موجب می شود.
ضمن آنکه اتصال شبکه حزبالله در سراسر کشور که نوعا با نخ تسبیح نماز جمعه متصل بود، از هم می پاشد که برخلاف مصالح عالیه کشور و منویات مقام معظم رهبری است.
در روزهای آتی، نیروهای دلسوز و بصیر، حتمن بیش از این متوجه این خلا خطرناک خواهند شد؛ اما فردا ممکن است دیر باشد.
باید به فکر باشیم.
#صدای_انقلاب_اسلامی
#نماز_جمعه
#ویروس_نفوذ
#ویروس_سیاسی
#روحانیت_در_کنار_مردم
#روحانیت_در_خط_مقدم
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سخنان واقع بینانه و دقیق دکتر #زاکانی در رابطه با ویروس #کرونا
🔸بسیاری از بیماران کرونا بهبود پیدا کردند و این بیماری ریشه کن خواهد شد.
قم در حال حاضر نیازمند آرامش فضای روانی و انسجام رسانهای است.
🔸اظهارنظر های غیرتخصصی در تشدید فضای هراس واهی، گره کور ماجراست.
@rozaneebefarda
یک پرسش کرونایی از #علی_لاریجانی!
جناب آقای علی آقای لاریجانی؛ ریاست محترم مجلس؛
جنابعالی هم اکنون نماینده مردم شریف قم هستی!
حالا لطفا سریع و صریح بفرمایید؛ در این شرایط بحرانی مردم قم، #دقیقا_کجایی؟!
رها کردن مردم وفادار قم در چنین شرایطی، از علی لاریجانی یک مهره سوخته سیاسی خواهد ساخت که هرگز امکان بازگشت به راس هرم قدرت سیاسی را نخواهد یافت.
اطرافیان و مشاورانش اگر خواب ۱۴۰۰ را هم برایش دیده اند، با انگیزههای سیاسی هم که شده، لازم است در معرکه قم حضور یابد.
هر چند انگیزههای الهی و انسانی و خلوص در خدمت به مردم است که ماندگار خواهد شد.
@rozaneebefarda
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/36
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸حضورمیدانی امام جماعت مسجدامام موسی کاظم پردیسان در پخش بسته بهداشتی، مقابله با کرونا، در سطح شهر و مجتمع های پردیسان، به اتفاق روحانیان و بسیجیان
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_یاری_رسانی
#مدافعان_سلامت
@rozaneebefarda
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/37
روایت یک روحانی از حضور در میدان مقابله با کرونا
💥#گزارش_اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸امشب پیرو اعلامی که برای حضور داوطلبانه شد از طریق رفقای خانه طلاب جوان جهت پخش اقلام پزشکی (ماسک والکل) دم در منازل راهی منطقه نیروگاه شدیم.راستش ابتدا تمایلی نداشتم چون بی فایده میدیدم.
🔸درهر حال راهی حوزه بسیج شدیم ودیدیم که همه مشغول بسته بندی هستند تا آمدیم بنشینیم گفتند دو ملبس برای پخش میخواهیم و نگاهشان به من افتاد. با قدری اکراه باطنی رفتم.
شروع کردیم.
🔸در هر خانه را میزدیم و سهم هر واحد که یک بسته بود میدادیم و همانجا توصیه های طب جدید و سنتی برای پیشگیری را می گفتیم . باور کنید شدت شعف و امیدواری مردم را بعد این برخورد کاملا حس میکردم و در طول چند ساعتی که مشغول بودیم احساس خستگی نکردم.
🔸در اینجا بود که چند نکته را فهمیدم:
۱. هنوز منشا امید مردم روحانیت است.
۲. هنوز مردم از روحانیت حرف شنوی دارند.
۳. هنوز نگاهشان به روحانی روحانی است.
۴.تمام ترسشان از ندانستن هاست و با دانستن امیدشان چندبرابر می شود .
۵. بیماری اصلی این روزها ترس است و شکسته شدن ترس در میدان حضوری امکان پذیر است.
۶. هنوز اعتقادشان به دعا از همه چیز بیشتر است.
۹اسفند۹۸
حجتالاسلام حسینی/ استاد دوره مقدمات حوزه علمیه قم
#یادخدا
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_خط_مقدم
#ویروس_ترس
#جهاد_یاری_رسانی
#مدافعان_سلامت
@rozaneebefarda