eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
257 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ترور رسانه
چگونه رخ میدهد ؟ 💥اختصاصے 🔵 کتاب های مختلفی پیرامون انقلاب و امام و جریان های موجود در کشور در دوران قبل از انقلاب نگارش یافته اند که هرکدام بنا به دغدغه خود مواردی را بیان کرده اند و در مواردی سکوت کرده اند یکی از این کتاب های شاخص کتاب جریان ها و سازمان های رسول جعفریان است که همواره مورد توجه بوده و در نوع خود کار بی نظیری می باشد اما در همین کتاب که از سوی بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب حاشیه خورده است علاوه براینکه برای تحقق نهضت امام شریک قائل شده است در مواردی به تحریف و کمرنگ کردن نقش امام رحمة علیه پرداخته است. که در اینجا به دو مورد از آن خواهیم پرداخت. 🔴 مورد اول درباره نوشتن کتاب کشف اسرار امام خمینی در رد اسرار هزارساله حکمی زاده است که بنا به گفته برخی از علماء وقتی که امام دیدند که این کتاب در بین برخی طلاب تاثیر گذاشته درس خود را تعطیل کردند و تا وقتی که تالیف این کتاب به اتمام نرسید به تدریس نپرداختند.(نهضت امام ج1 ص 54) و هیچکس ادعای همراهی با امام را در تدوین این کتاب نداشته است. اما وقتی متن کتاب سازمان ها و جریان ها را مطالعه می کنیم بدون شاهد و یا مدرکی ادعا می شود که امام این کتاب را با همراهی برخی شاگردان و با برنامه جامعی که به همراه آنان تدوین کرده بودند نوشته است که در نتیجه طراحی و تدوین آن را به شاگردان نسبت می دهد؛ و سعی در کمرنگ کردن نقش امام در نوشتن این کتاب دارد، در حالی هیچکس چنین ادعایی درباره همراهی با امام درباره طراحی و تدوین این کتاب نداشته است. 🔴 مورد دوم در جایی است که ادعا می کند امام تا پیروزی انقلاب درصدد به دست آورن حکومت نبوده است و صرفا به نظارت فقهاء و اجرای قوانین اسلام قانع بوده است؛ نکته ای که برای تایید آن دست به دامان سخنان امام درباره عدم دخالت در دولت می شود که با کمی تامل و تعمق تفاوت بین حکومت و دولت روشن خواهد بود. جدای از این بحث این ادعای بزرگی است که امام راحل تا پیروزی انقلاب اسلامی چنین نگاهی داشتند؛ روشن ترین دلیل بر رد آن درس های ولایت فقیه امام در نجف است که در آن به حاکمیت ولی فقیه تصریح شده است.(ر.ک کتاب ولایت فقیه امام خمینی) علاوه بر این از ابتدای شکل گیری نهضت امام شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه هدف اصلی از شکل گیری مبارزه شناساندن وجهه اصلی نظام حاکم و کنار زدن آن و برقراری حکومت اسلامی بوده است. ✍: م_محلوجی @chaharrah_majazi 👋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تشییع پرشور پیکر شهید شب قدر، حجت‌الاسلام چه خوش عاقبتی است .... @rozaneebefarda
اردوهای جهادی طلاب؛ بازتکرار مردم داری امیرالمومنین(ع) 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸هر سال ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای روحانیت در امر تبلیغ دین محسوب می شود. اما در سال های اخیر بازی غول های رسانه ای چنان فضا را تسخیر می کرد که گاه ذهن ها پراکنده و قلوب مشغول بازی دنیا می شد. فرصت ها کمتر شده بود. منبر ها رقیب های پیچیده و نامردی داشتند. جنگ تبلیغاتی اسلام ناب و اسلام آمریکایی نامتوازن پیش می رفت. اما فرصت ها و رحمت های الهی نمی گذارد نور خدا خاموش شود. 🔹رمضان امسال فرصتی طلایی برای نشان دادن علم و عمل بود. تصمیم بر این شد که امسال مدتی از ماه رمضان را در مناطق سیل زده خوزستان، روستاهای اطراف شهر ا‌ِلهاهی به خدمت رسانی مشغول شویم. 🔹به ظاهر بیل می زدیم و آجر پرت می کردیم و ملات آماده می کردیم، اما به حد و اندازه ی خودمان، آجر آجر دیوار فاصله نامرئی روحانیت/مردم را فرو می ریختیم. مردم متعجب بودند که چرا روحانیت پراید سوار جوان، زن و بچه خود را رها کرده اند و به جایی آمدند که فراموشخانه بود. چرا از ارگان دولتی خبری نیست اما طلبه های انقلابی غمخوار رنجشان هستند. قصه آنجا شیرین بود که مردی رنج دیده می گفت مملکت باید دست امثال شما باشد نه دست سرمایه دار ها. طلاب انقلابی به یاد چاه های آب، یتیم نوازی، فقر زدایی و مردم داری امیرالمؤمنین، باید اردو های جهادی را جدی بگیرند. این عرصه را فرصتی بدانیم تا زینت آل محمد باشیم، وگرنه الفرصة تمر مر السحاب عظیمی الهایی/خوزستان. @rozaneebefarda
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 به سبک ! 🔸 پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری وابسته به موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی با نزدیک شدن به عید سعید فطر، در گزارشی به انتشار مبلغ زکات فطره و کفاره روزه سال 98 اعلامی از سوی دفاتر مراجع عظام تقلید اقدام کرده است. 🔴نکته حائز اهمیت آن است که در گزارش مذکور، اسامی و نظرات آقایان ، یوسف و اسدالله به عنوان مرجع تقلید ثبت و منتشر شده است. 🔸لازم به ذکر است که سایت جماران با بودجه اختصاصی از طرف دولت اداره می‌شود و این قبیل اقدامات تهدیدی جدی برای به شمار می‌رود. 🔻 به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: @motaleatehawzavi
هدایت شده از آنتی‌تز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 #مجمع_روحانیون_مبارز!! و خودداری از شرکت در روز قدس! سران مجمع روحانیون با وجود ظاهرسازی در دعوت به راهپیمایی روز قدس، در این راهپیمایی شرکت نکردند. مجمع روحانیون در آستانه روز قدس، ضمن صدور بیانیه‌ای، این روز را میراث امام خمینی(ره) دانسته بود. اما خاتمی و موسوی خوئینی‌ها و برخی افراد مشابه آنها که نقشی فعال در مهندسی فتنه و آشوب 10 سال قبل داشتند، مانند سال‌های اخیر باز هم در این راهپیمایی ضد صهیونیستی حاضر نشدند. گفتنی است آشوبگران تحریک شده از سوی سران فتنه سبز، در روز قدس سال 89 اقدام به راهپیمایی جداگانه کرده و شعار «نه غزه نه لبنان» را که شعار سفارشی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بود، سر دادند. آنها ضمنا تظاهر به شکستن حرمت روزه می‌کردند. سران رژیم صهیونیستی به خاطر همین خوش‌خدمتی‌ها، چندین بار اعلام کردند که جنبش سبز را سرمایه بزرگ خود می‌دانند و معتقدند جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می‌شود. غیبت فتنه‌گران از راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس در حالی است که این طیف چند سال پیش در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای تصریح کردند اسرائیل بیشترین دشمنی و کارشکنی را دارد. #جهاد_اصلاحاتی #دینداری_اعتدالی 💠 با #آنتی_تز_انقلاب همراه شوید 👇 🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔴 جریان منتظری و تحریف تاریخ انقلاب 🔻یکی از کانالهای وابسته به جریان منتظری در آستانه رحلت حضرت امام(ره) متنی را با عنوان"پشيمانى حاج سيد احمد خمينى!" منتشر کرد. 🔸این جریان که کینه دیرینه از حضرت امام(ره) و فرزندش سیداحمد دارد تلاش دارد برای تطهیر چهره این جریان، حضرت امام و فرزندش سید احمد را تخریب کنند. 🔸در این متن که به صورت پرسش و پاسخی از آقای منتظری منتشر شده، چنین آمده: "شنيده شده كه جناب آقاى احمد خمينى پس از حوادث سال 1368 نزد شما آمده و از شما عذر خواهى كرده است که منتظری در پاسخ گفتند که نزد اينجانب نيامد كه عذر خواهى كند، ولى شنيدم كه اخيرا اظهار پشيمانى مى‌كرده از اينكه نامه‌هاى اخير مرا به مرحوم امام نداده است." 🔸این جریان قبلا نیز تلاش کرده تا به بهانه های واهی، اصالت نامه های حضرت امام به منتظری مبنی بر کنارگذاشتن وی از قائم مقامی را زیر سوال برد. 🔸آنچه جای تعجب است این است که چرا شخص سیدحسن به عنوان مسئول موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) به وظیفه اصلی خود که حفاظت از امام و انقلاب و مواضع حضرت امام می باشد عمل نمی کند و واکنشی به این خبرسازی ها و وارونه سازی تاریخ انقلاب ندارد!!! ⛔️ شاید مهمترین دلیلش، نفوذ سراج الدین موسوی از افراطی های جریان منتظری؛ بر سید حسن و موسسه حفظ و نشر امام است که باعث مماشات و عدم پاسخگویی به گزافه های جریان منتظری شده است. #منتظری #قائم_مقام #جماران 🆔 @hawzah_enghelabi
تکثر در مرجعیت و اعتراف زودهنگام طرفداران! شاهد ‌از غیب رسید @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 یکی از فضلای جوان که مدتی قبل، در قالب چند یادداشت‌ و مصاحبه، به دفاع از مسئله تکثر بی ضابطه مرجعیت پرداخته بود، اکنون در اعترافی زودهنگام، به نقد اختلاف نظرهای مطرح شده پیرامون زکات فطره پرداخته و آن را مایه هتک حیثیت فقه دانسته است! در یادداشت جدید وی چنین آمده است؛ 🔹اختلاف جدید؟ امسال دفاتری هم که تاکنون قیمت فطریه را رسما تعیین نمی کردند به جمع تعیین کنندگان پیوستند. آیا علاوه براختلافات مفصل رؤیت هلال ما باید شاهد اختلاف قیمت در زمینه فطریه هم باشیم؟ حکم مساله روشن است و هرکس هم می تواند از مغازه نزدیکش مقدار سه کیلوگرم گندم و برنج را قیمت کند و اعلام نماید. اعلام قیمت از شؤون فقهای محترم و دفاتر کوشای آنان نیست گرچه اعلام کردنش هم با این توضیح که مطلب تعبدی و تقلیدی نیست اشکالی ندارد.. مراقب باشیم خودمان بهانه ای برای تمسخر و هتک حرمت فقه اسلامی فراهم نکنیم. 🔶حاشیه روزنه وقتی امثال جنابعالی، اختلاف نظر دفاتر مراجع عظام مستقر فعلی در امر ساده فطریه را موجب وهن و هتک حیثیت فقه می دانند، از چه رو به در جرگه مدافعال پروژه قرار گرفته اند؟ با دیدگاه جنابعالی، به طریق اولی کسانی که برخلاف رویه و سیره قطعیه سلف صالح در عمل نموده، به ولع به تمهید مقدمات مرجعیت خویش دست یازیده اند، در حال و آینده ممکن است به پیشینه و اقتدار مرجعیت شیعه آسیب جدی وارد سازند. خاصه آنکه برخی شان بدون هیچ سوابق علمی در حوزه فقه سیاسی و اجتماعی، به اظهارنظر و نیز تمایل دارند. آینده نزدیک، حقایق زیادی را اثبات خواهد کرد..... @rozaneebefarda
هدایت شده از حزب الله حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🔴♦️🔴♦️🔴♦️🔴♦️🔴♦️🔴♦️ ❌ وقتی معمم مهذب نباشد فسادش از همه کس بیشتر است... 🏳حزب الله حوزه🏳 @howzeh_1357
هدایت شده از برهان انقلاب
شفقنا در حالی تیتر فوق را برگزیده است که هم‌اکنون پرونده‌های دوستان مدیرمسؤول پایگاه (از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و مسؤولان شهرداری تهران) در دادگاه در حال بررسی است. این قبیل اقدامات یا ناشی از سواد کم رسانه‌ای پایگاه خبری مذکور است و یا تلاشی هدفمند در جهت انداختن تقصیرات جناح سیاسی خود بر گردن رهبری، و در هر صورت از جناب آقای انتظار می‌رود در این رابطه اقدام جدی اتخاذ نموده و دست نااهلان را از بیت آیت الله سیستانی قطع نمایند. 🔻 به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: @motaleatehawzavi
هدایت شده از رحا مدیا
🌐 «شفقنا» رسانه دشمن؟! 💢 بدون شک نمی توان قدرت تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی در ایجاد شبکه ای گسترده از افراد جامعه برای حضور در فضای مجازی و ارتباطات را نادیده یا کم اثر فرض کرد. رسانه های مخالف انقلاب همواره از وجود اختلاف و درگیری در میان نیروهای داخلی استقبال می کنند و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نمی کنند، بنابراین پیش از اینکه حمایت از یک جناح خاص مدنظر آنها باشد، تخریب کل مجموعه انقلاب اسلامی را در صدر اقدامات خود قرار داده اند. دنیای امروز که عصر رسانه های ارتباط جمعی بوده و به تعبیری به عصر انفجار اطلاعات نام گرفته است نباید از این کار مهم غافل بود که تماماً این رسانه ها نمی توانند و در بسیاری از موارد هم نمی¬خواهند حقایق را به مخاطب خود منتقل کنند بلکه در این میان، تنها منافع فردی و یا گروهی آنان،هدف بوده تا آگاهی بخشی به مخاطب و احترام نهادن به فهم و فکر او. متاسفانه این امر در برخي رسانه¬های جمعی کشور ما نیز در کمال ناباوری رسوخ و نفوذ یافته است که تماماً تلاش بر طرح انظار و افکار(درست یا نادرست) صاحبان رسانه¬ها می باشد.از جمله این رسانه می توان به خبرگزاری شفقنا اشاره نمودکه(عموماً) به حقایق نمی¬نگرند و تنها به مچ گیری و دست اندازی به طرف مقابل می اندیشند. ♻️ سایت شفقنا به گفته خود رسانه ای است که برای شیعیان به خصوص حوزویان و مراجع تقلید اهمیت خاصی قائل است از این لحاظ که کلام آنها نافذ است و محل رجوع هستند اما می بینیم به رویه ای روی آورده است که هدف از آن تخریب انقلاب و انقلابیون حوزوی و انقلاب زدایی در حوزه است. شفقنا بعضی از رویدادها را غیرمنصفانه و با غرض‌ورزی روایت می‌کند. ♻️ شفقنا اگرچه پایگاه خبری بین‌المللی است اما برای منافع زودگذر احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی قطعاً در بعضی بخش‌ها به ضرر منافع ملی و منافع جامعه تلاش می کند و اهداف سیاسی، حزبی یا شخصی دارد و به اصلاح طلبان و سکولارهای حوزوی و علمای نزدیک به جریان اصلاحات مانند:(صانعی، بیات زنجانی و موسوی اردبیلی و...) و بعضی اشخاص و جریاناتی که داعیه مرجعیت دارند مثل بعضی افراد نشست دوره ای اساتید و همچنین ضربه به نیروهای انقلابی چه در عرصه حوزه چه در عرصه سیاسی بیشتر می پردازد وحرفها و بیانات ودیدارهای آنها را پررنگ نشان می دهد.البته منبع در آمد شفقنا باید مشخص شود که این همه هزینه برای این افراد وجریانات معلوم الحال می دهد. ♻️ بهرحال نتیجه اين است که ما باید بدانیم دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی، پروژه‌های فتنه افروزی و براندازی و اغتشاشات امنیتی و سکولاریسم در حوزه و به صورت خصوصی‌تر زدن نیروهای انقلابی چه در حوزه چه در جاهای دیگر را، بر اساس آسیب پذیری های داخلی کشور طراحی و اجرا می کنند و نقش رسانه ها برای این امر خیلی مهم می باشد چرا که محور بروز فتنه ها از فضای رسانه ای و مجازی بصورت راحت تر انجام می شود و آنها با این راهبرد تلاش میکنند طیف گسترده تری از مردم عادی وطلبه های قشر خاکستری را سپر انسانی اهداف شوم خودشان قراردهند.خبرگزاري ديني و شیعی شفقنا از رسانه هایی است که برخلاف تصور، فقط اخبار مربوط به رئيس جمهور وگروه های اصلاح طلب (چه حوزوی چه غیر حوزوی ) و حمایت از تشکل های غیر قانونی مثل نشست دوره ای اساتید و مجمع محققین و مدرسین بيش از شخصيت هاي ديني انقلابی مطرح میکند و درهمین راستا به رواج سکولاریسم حوزوی می پردازد. 🖋 @resalathozehenghelabi
وصیت نامه امام خمینی(2).pdf
1.03M
💠 متن وصیت نامه سیاسی _ الهی امام خمینی (ره) 👥 @sahifeh_noor
امام خمینی در آینه خاطرات بانوی انقلاب(۵) 🔸زندگانی پر مخاطره🔸 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹... بعد از هشت سال که دیگر من و آقا از این خانه شبیه آغل به تنگ آمدیم منزلی در «گذرجدا» اجاره کردیم، خانه متعلق به خانمی از فامیل «اربابی‌ها» بود، یک زیرزمین داشت و دو اتاق نسبتاً بزرگ و دو اتاق خیلی کوچک که یکی را به کارگرمان دادیم و دیگری را صندوق‌خانه کردیم. 🔹همیشه اتاق‌ها تقسیم می‌شد، یکی مال آقا و یکی مال من بود، سه سال در «گذرجدا» نشستیم، صاحب‌خانه فوت کرد، پسرش که مالک خانه شده بود، گفت تخلیه کنید، ما به ناچار پذیرفتیم و به منزلی در محله «ارک» منتقل شدیم... سپس موقتاً آمدیم در منزلی واقع در پارک که الان مدرسه حجتیه در آنجا بنا شده است. شش ماه بودیم و احمد عزیزم آنجا متولد شد. در موقع تولد احمد من به قدری ضعیف شده بودم که توان درد کشیدن را نداشتم و در هنگام وضع حمل کسی جز دختر بزرگم که نه ساله بود، پهلویم نبود. صدیقه به محض اینکه دیده بود بی‌هوش شده‌ام دویده بود و به پدرش گفته بود که مادر مرد! نیمه‌شب آقا مشغول نماز شب بود. 🔹از دردی که ناحیه گردنم احساس کردم به هوش آمدم. آقا را دیدم که رگ‌های گردنم را ماساژ می‌دهد. چشمم باز شد و باز بی‌هوش شدم، همان کار تکرار شد، قدرت حرف زدن نداشتم این‌بار که چشمم باز شد آقا از من پرسید که چه کنم؟ او از فردی نیمه بی‌هوش می‌پرسید چه‌کنم. به زحمت گفتم یک زرده تخم‌مرغ بدهید چون چند روزی بود که درست غذا نخورده بودم. 🔹پس از فارغ شدن آقا به مادرم تلگراف زد که خانم فارغ شده‌اند و به کمک شما احتیاج است. روز پنجم مادرم آمد چون برادرم مریض بود. ایشان نتوانسته بود زودتر بیاید وقتی آمد انگار با یک مرده‌ای مواجه شده بود، حدود بیست روز طول کشید تا توانستم از جایم بلند شوم.🔹 —------------------------- زندگینامه بانو خدیجه ثقفی (همسر امام ) ص 124-130 @rozaneebefarda
امام خمینی آینه خاطرات بانوی انقلاب(۶) 🔸زندگی با روزی پنج تومان🔸 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹... آقا چند ماهی بعد از تولد احمد کل خرج خانه را به روزی پنج تومان به‌عهده من گذارد. این پول کم بود نمی‌توانست هزینه جانبی و پول توجیبی ما را تأمین کند. 🔹گاهی که بچه‌هایم از پس کوچه‌ها می‌گذشتم یاد بچگی خودم می‌افتادم که در کالسکه می‌نشستم و به نوکری که کنار سورچی و یا کارگری که همراهی‌ام می‌کرد می‌گفتم اگر مغازه خوبی دیدند خبرم کنند و یا اگر در مغازه‌ای چشمم به چیزی می‌خورد که خوشم می‌آمد و میل می‌کردم امکان نداشت که بلافاصله تهیه نشود ولی امروز کودکان خردسالم را در بدترین وضع می‌دیدم اما با تمام این احوال عارم می‌شد بگویم پول بدهید. بالاخره برنامه‌ریزی برای خرج منزل را در حدود روزی پنج تومان به من سپرد. 🔹تولد احمد سال 1324 شمسی بود و سال جنگ جهانی دوم که تورم غوغا می‌کرد. البته این را بگویم مخارج اصلی به‌عهده خود او بود برنج، روغن، قند، شکرو چای همیشه این پنج قلم را آقا تهیه می‌کرد. ما و پنج فرزندمان و کارگرمان و با آمد و رفت میهمان به طور متوسط باید روزی ده نفر غذا می‌خوردند، با پنج تومان زندگی اداره نمی‌شد. ولی با همه این احوال از آنجا که ماهانه خرجی‌ خانه به من واگذار شده بود و دیگر کسی کاری نداشت که چه کردم، فقط باید می‌رساندم، از این جهت برای من بهتر بود زیرا بالاخره پولی در دست داشتم اگر فرزنم پولی می‌خواست- مقصودم مصطفی است – دستم بازتر از گذشته بود ... 🔹البته ده سال اول را با فقر و فاقه و تنگدستی و نداری سپری کردیم ولی در ده سال دوم، به‌خصوص اواخر آن، قدری وضع بهتر شد، در همین دهه هم بود که به اصطلاح باید رفته رفته دخترها و پسرها را به خانه بخت می‌فرستادیم و تمام زحمت‌ها به‌عهده شخص حقیر بود...🔹 —---------------------— زندگینامه بانو خدیجه ثقفی (همسر امام) ص 121-122 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | تحریف امام ‌ 🔸تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر ملت ایران است. (رهبر معظم انقلاب) @rozaneebefarda
📚 صحیفه امام خمینی رضوان الله(کامل شده صحیفه نور)/ تبیان - نرم افزار رایگان برای تلفن همراه ، موبایل و تبلت/ورود برای دانلود👇 http://mobyan.ir/Paik/ProductsOneShow.aspx?Id=76 این نرم افزار متن کامل صحیفه امام خمینی(کامل شده صحیفه نور) شامل مجموعه بیانات، پیام‌ها، مصاحبه‌ها، احکام، اجازات شرعی و نامه‌های ایشان، پیش از 15 خرداد 1342 تا پایان عمر گرانقدرشان است که با هدف ترویج سیره عملی و نظری آن بزرگوار ارائه شده است. کتاب صحیفه امام از منابع مهم برای بررسی تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران و شخصیت بنیانگذار این انقلاب است و حاوی مستندات کاملی در خصوص ماجراهای این دوره از تاریخ ایران است که دسترسی راحت به آن برای پژوهشگر ایرانی لازم است. قابلیت های نرم افزار جستجو در متن بیانات جستجو بر اساس سال جستجو بر اساس مکان سخنرانی جستجو بر اساس مخاطب نامه، حکم و ... جستجو بر اساس مناسبت سخنرانی اشتراک گذاری متون از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی و ... ✅ پوستر: سیره انقلابی امام راحل(ره) متأثر از سه شخصیت انقلابی @rozaneebefarda
هدایت شده از مهدوی ارفع
صدا ۰۰۲_sd.m4a
42.3M
🔈صوت سخنرانی: 🔹حجت الاسلام تحریف حضرت امام خمینی رحمه الله ⁉️چرایی و چگونگی و عاملین ⁉️ ✅ تنها راه انحراف و نابودی انقلاب تحریف امام است! 🗓 همدان، ۱۳خرداد،۲۸ ماه مبارک رمضان۹۸ ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @mahdavi_arfae ┗━━━🍂━━
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
#انتشار_برای_اولین_بار 🌀 حوزه علمیه باید خمینی بسازد 🔹 آنی که به عهده من و شماست این است که ما خمینی بسازیم و خمینی بشویم و زمینه را برای رشد تفکری و اندیشه‌ای آنچنان آماده کنیم، ما کار کنیم. شما تصور نکنید که امام ما از روزی که از مادرش متولد شده یک امام بود. 🔹 او یک انسانی بود با مسؤولیت، او یک انسانی باایمان، باصفا، بااخلاص و قائم لله، قیام لله. خط امام را دیدیدم. من که در سال ۱۳۲۳ یا فکر می‌کنم ۱۳۱۸، در آن تاریخهای بسیار دور (۴۰ سال قبل) همان حرفهایی را می‌زد امام، که امروز یک فرد مسؤول است همواره باید بزند و خود او همیشه زده و ما هم همیشه باید بزنیم؛ «احساس مسؤولیت». البته تاکتیکها، نقشه‌ها، شیوه‌ها تفاوت می‌کند در طول زمان، آنچه مایه اصلی است ایمان است، تصمیم است، متزلزل نشدن است، تن به خواسته‌ها و انگیزه‌های پست و حقیر ندادن است و #نماز را خوب خواندن است. این هم یکی‌اش. و بسیار هم مهم است. زمینه را برای اینجورشدن فراهم بکنیم. 🔹 باید روحانیون خوب، فقهای بزرگ، دین‌شناسان بزرگ، انسانهایی که از اسلام آگاهی دارند و نه فقط سواد عربی دارند، اینها بایستی میدان رهبری برایشان باز شود، اینها بایستی امکان کار برایشان فراهم شود و از کجا که ما نداشته باشیم؟ برای آینده یا در آینده... رهبر معظم انقلاب ۲۳ مهر ۱۳۵۸ #هر_طلبه_یک_خمینی #مناهج @Manahejj
روزنه
💥پست ویژه آیا میرزای شیرازی مخالف ورود روحانیت به سیاست بود؟ ⚡️نقدی بر اظهارات آیت الله گرامی پیرا
بازتاب/۱ عذر بدتر از گناه یک رسانه حوزوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از انتشار نقد روزنه به مصاحبه اختصاصی سایت مباحثات با آیت الله گرامی که مورد سوءاستفاده اصلاح‌طلبان فعال در ۸۸ از جمله قرار گرفته بود؛ این رسانه به بازنشر یادداشت روزنه پرداخته است. یادداشت مربوطه را اینجا ببینید http://mobahesat.ir/18931 نکته مهم این اقدام، تلاش برای مصاحبه و بازنشر مطالب خلاف واقع و نسبت ناروا دادن به بزرگان تشیع از جمله میرزای شیرازی است. در توضیح مباحثات چنین آمده؛ «طبعا انجام گفت‌وگو با این شخصیت‌ها به منزله‌ی تایید تمامی دیدگاه‌ها و نظرات آن اساتید و همچنین تمامی مطالب بیان شده در گفت‌وگو نمی‌باشد.» پسندیده نیست که افرادی مطالب خلاف واقع را بدون هر تحقیق و بررسی علمی در قالب تاریخ شفاهی و مصاحبه بازنشر کنند و سرآخر به صرف اینکه مسؤلیت مطالب به عهده گوینده است و نه رسانه، از بار مسؤلیت مطالب خلاف و تالی فاسدهای آن شانه خالی کنند! بازنشر هر مطلب بدون نقد و حاشیه، به معنای پذیرش و قبول محتواست و مسؤلیت ترویج بر عهده رسانه منتشر کننده است. 🔶پی افزود مباحثات در اقدامی غیرحرفه‌ای، از درج منبع یادداشت (کانال روزنه) خودداری کرده است که غیرقابل قبول و سؤال برانگیز است. @rozaneebefarda
تعطیلی یک مؤسسه فقهی؛ علل و آینده 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 طبق اخبار موثق، مؤسسه فقهی خاتم الاوصیاء قم تعطیل شده است. این مجموعه زیرنظر جناب آقای ابوالقاسم علیدوست و به مدیریت جناب آقای عصاری (هر دو از اعضای ارشد تشکل موسوم به ) اداره می شد. گفته می شود مسائل مالی علت تعطیلی بوده اما با توجه به روابط گسترده و حامیان مالی خاص این مجموعه، نمی توان این موضوع را بعنوان علت اصلی تعطیلی پذیرفت. آینده اساتید و کادر و طلاب نسبتا مستعد این مجموعه در ابهام قرار دارد هرچند اخباری مبنی بر کوچ جمعی به برخی مجموعه های خاص حوزوی دیگر به گوش می رسد اما تا آغاز رسمی سال تحصیلی آتی نمی توان قضاوت دقیقی در این باب ارائه کرد. @rozaneebefarda
روزنه
بازتاب/۱ عذر بدتر از گناه یک رسانه حوزوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از انتشار نقد روزنه به مصاحبه ا
بازتاب/۱ 🔹علی شمشیری: روش و رویکرد رسانه ها در گفتگو از زمانی که بوده همین بوده و خواهد بود؛ در هیچ رسانه ای محتوای گفتگو برعهده رسانه نیست. رسانه های تحلیلی محل تبادل افکار است و به از همین روی خیلی اوقات رسانه ها گفتگوهایشان را با افراد مختلفی که نظرات مختلفی دارند، تدارک می بینند. از کانال روزنه که کانالی بسیار عالی و مورد استفاده هست، این پیامی که منتشر کردید بعید بود. ارادت 🔶پاسخ روزنه ضمن تشکر از لطف تان. ۱) همواره رسانه‌ها بر اساس خط فکری خاص خود، لایه های پیام را در قالب های متنوع به مخاطب عرضه می کنند لذا در غرب که مهد رسانه مدرن است، هرگز در حد یک ستون روزنامه یا یک ساعت آنتن تلویزیون به مخالف مطلق داده نمی شود به طوری که آزادانه حرف مختار خود بگویند مگر آنکه مهندسی پیام صورت گرفته و پازل پیش گزیده در میان باشد. ۲)دوستان رسانه‌ای مورد نقد نیز علی رغم تکرار شعارهای نخ نمای تاریخ گذشته غربی ها، در واقع چنین اند که حرف های خاص خود را خیلی حساب شده از زبان دیگران می زنند اگر نه چنین است واقعا آیا حاضرند نظر مخاطبان و مطالب تولیدی مخاطبان را بدون سانسور و ویرایش و‌‌.. بازنشر کنند؟ یا مثلا لیست مصاحبه شوندگان را از دیگران بگیرند؟! اگر چنین باشد حتمن معجزه رخ داده است! ۳) در محافل رسانه‌ای دینی، نمی توان و نباید گرفتار کلیشه های رایج رسانه های سکولار بود؛ لذا باید در تولیدات رسانه‌ای اصل بر نشر مطالب مطابق باشد که لازمه اش، پژوهش محور بودن است و پرسش مستمر از اهل خبره. هرگاه اشتباه رسانه‌ای معلوم شد، عذرخواهی و جبران مافات، کمترین اقدام مورد انتظار است. ۴) تهمت به بزرگان تشیع در انکار سیاست ورزی آنان یا تعلق به آرمان حکومت اسلامی، گناهی نابخشودنی است که گاه با بی دقتی یک معمم مشهور با نقل های غیرصحیح مطرح می شود و با بی دقتی اهل رسانه، مورد سوءاستفاده فتنه طلبان و ضدانقلاب قرار می گیرد. این سیر قهقرایی را پایانی لازم است. مصاحبه های پرغلط حسین را ببینید؛ سالها طول می کشد که دروغ ها و مطالب خلاف واقع منتشر شده در آن به اصطلاح تاریخ شفاهی، از ذهن و زبان مخاطبان پالایش شود. خلاصه آنکه سیره بزرگان تشیع همواره بر راست گویی و تصحیح نقل های ناصحیح ولو در امور غیرمهم بوده است و طبق روایت شریفه، در دروغگویی افراد همین بس که مطلبی را بدون تحقیق و راست آزمایی، بازگو کنند. @rozaneebefarda
0ceb57174c-5cf69fe37a1ed851a58b8255.mp3
16.62M
🔹صوت کامل بیانات امروز رهبرمعظم انقلاب در حرم امام خمینی(ره) @rozaneebefarda
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 مگر عالِم دین می تواند نسبت به حکومت بی اعتنا باشد؟؟! 🔴 💠 امروز اگر روحانیت در قبال حکومت، بی اعتنا و بی مبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حکومت اسلامی تضعیف میشود. ♨️ حکومت اسلامی، حکومت و حکومت و و حکومت و است. حکومت برای گسترش است. تشکیل حکومت اسلامی، همه اولیاءالله در طول تاریخ بوده‌است. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی که اسلام را ترویج و احکام آن را پیاده میکند، حمایت کند. 💢 مگر عالِم دین میتواند نسبت به حکومت اسلامی بی اعتنا بماند؟! افراد کافر به اسلام، در مقابل حکومت طاغوتی بی اعتنا میمانند. «طاغوت» یعنی کسی که در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: اندادالله، شرکاءالله. کسانی که خود را بنده مطیع خدا میدانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاک میسایند که به آنها توفیق دهد او باشند. اگر اینها در کشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند که مانند یک ، از آنان حمایت کنند. 🔴 در گوشه و کنار، شاید افرادی هستند که خیال میکنند این نشانه و آنان است که از کار کنار بکشند و کاری با حکومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! البته چون میخواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، میگوییم: «این، نشانه و آنان است.» والّا اگر غفلت و بیخبری نباشد، نشانه چیزهای خیلی بدی خواهد بود. 🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶ 📚📚📚📚 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام تو.... @rozaneebefarda
تو خود صحیفه بخوان برایمان؛ ای امام همیشه جاویدان 💥اختصاصی 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹اصلا خودت بگو که چطور توصیفت کنم؟ تو که تمام تعاریف را تغییر دادی. معیارها را عوض کردی. خط‌کش‌ها را شکستی. تو بگو با کدام واژه بخوانمت؛ کدام واژه‌ی رسا؟ اگر تو را حکیم بنامم که با هر چه اهل حکمت بود، تفاوت داشتی. پیش از تو، حکیم را اهل دلی می‌شناختیم که عبای مندرس به تن می‌کرد و در هیاهوی طاغوت ِ تا بن دندان مسلح، محفل فلسفه و حکمت داشت و بی‌خیال استضعاف مؤمنین، قاری اسفار صدرا در کنج حجره‌ها بود. 🔸اگر فقیه بخوانمت که با اهل تفقه فاصله‌ها داشتی. وقتی تو نبودی، فقیه همان مرجع ِ طهارت تا دیاتی بود که در آن، نه ارض مسلمین از نجاست کفار در امان بود و نه خون مؤمنان در زندان شاه شیعه، محترم. اگر به عنوان عارف توصیفت کنم که با خط کشی‌های عرفان، تو «اهل دنیا»یی محسوب می‌شدی که پست و مقام، مانع سلوکت شد. چون عارف برای ما همان آدم لالی بود که تنها با اشارات حرف میزد. پیرهای پنجاه سال عبادت کرده‌ای که برای سلوک هیچ راهی جز چله نشینی و فرار از خلق خدا نمی‌شناختند. � � 🔹تو که آمدی معنای واژه‌ها عوض شد. نفس تو که در حیاط فیضیه و آن حجره‌ی نورانی پیچید، تک تک کلمات ساز دیگری نواختند. حکیم برایمان شد لقمان در سپاه طالوت و عمار در معرکه‌ی صفین. خدا شاهد است و صدای تو مانده است که فریاد می‌کشیدی و علمای اسلام را خطاب قرار می‌دادی. از ظلم و سیطره‌ی کفر و کافر برایشان می‌گفتی و روح شهامت به کالبد خسته‌ی فقاهت ِ آن روزها می‌دمیدی. سالها بود که آروزی شهادت از قنوت وتر حوزویان رخت بسته بود و لباس جُندی، خلاف مروّت محسوب میشد اما دیگر قرار نبود شاگردان امام صادق ع در بستر بیماری و کهولت از دنیا بروند. مطهری و بهشتی و مدنی و قاضی و صدوقی و دهها فقیه دیگر در خون خودشان غلطیدند. پس فقیه معنای تازه‌ای به خود گرفت و تو پروانه‌ی جمعی شدی که فقه را جور دیگری از تو آموختند. 🔸عرفان عبا به کول کشیده‌ی دور از جمع و جامعه، نه برایت فضیلت که مایه‌ی ننگ بود. منازل سلوک تو از تحمل توهین و تهمت و زندان و تبعید میگذشت. در محفل عرفانت، مرشدهای هفتاد ساله دستبوس جوانان هجده ساله می‌شدند. دو زانو جلوی بیست ساله‌هایی می‌نشستند که برایشان جان، ملعبه‌ای کودکانه بود. عارفان فصوص خوانده را دعوت به وصیت نامه‌ی جوانان به مقصد رسیده‌ای می‌کردی که بوسه بر دست و بازویشان را تمنا و آروزی خودت میدانستی. نوجوان سیزده ساله‌ای را رهبر خواندی که جان و گوشت و پوستش را در راه نورانی تو هزار تکّه کرد. دلمان برای حرفهای حکیمانه تان تنگ است؛ کاش می‌شد این‌روزها برایمان صحیفه بخوانی... علی کرم‌زاده/استاد سطح عالی حوزه قم @rozaneebefarda