eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
255 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
💥حمایت کانال «خانه کتاب کوثر»، از پویش #حمایت_از_بانوی_مظلوم_همدانی @rozaneebefarda
💥حمایت کانال «راه حسین»، از پویش #حمایت_از_بانوی_مظلوم_همدانی @rozaneebefarda
🔴بانوی مظلوم همدانی/ باز هم چادری خاکی شد 💥همراهی «حنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ» با پویش پیوند این همراهی: https://b2n.ir/14630 @rozaneebefarda
بازهم حمله به یک بانوی ناهی از منکر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹️ بانوی بندرگزی که با قصد نهی از منکر به یکی از بانوان حاضر در مراسم دسته روی در خصوص آرایش نامتعارف در ملا عام، تذکر داده بود، در مقابل دیدگان فرزند خردسالش مورد ضرب و شتم چند زن قرار گرفت. 🔹️ این پایان ماجرا نبود و زمانی که بانوی آمر به معروف به دلیل صدمات جسمی و روحی ناشی از ضرب و شتم در انظار عمومی قصد ترک صحنه را داشت، مجددا از سوی یک مرد منتسب به بانوان هتاک مورد ضرب و شتم قرار گرفت. 🔹️ در حال حاضر بانوی ناهی از منکر و فرزندش در شرایط جسمی و روحی نامناسبی قرار دارند که ضروری است این مهم با جدیت از سوی مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی مورد پیگیرد جدی قرار گیرد. @rozaneebefarda
روزنه
بازهم حمله به یک بانوی ناهی از منکر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹️ بانوی بندرگزی که با قصد نهی از منکر به
💥فوری ضارب بانوی امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز در شهر بندرگز دستگیر گردید 🔻🔻🔻 🔹 فردی که ۲ روز قبل به دنبال درگیری خواهرش با یک بانوی آمر به معروف در مراسم دسته روی عزاداران حسینی، او نیز اقدام به فحاشی و هتک حرمت نسبت به بانوی بندرگزی کرده بود؛ صبح امروز توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد @rozaneebefarda
🔴🔴دستور حمله مجازی علیه پویش بانوی مظلوم همدانی🔴🔴 💢با شروع پویش شخصیت‌های مختلفی از قشر روحانیت و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام و امت حزب‌الله به این پویش پیوستند. از ائمه محترم جمعه و جماعت تا مبلغان و واعظان دینی و فعالان فضای مجازی. طبیعی است که این حرکت جمعی انقلابی به مذاق ضدنظام خوش نیاید و دستور ترور مجازی را صادر کنند اما حاشا که با این حرکات خُرد و بی‌ارزش کنار بکشد و باید گفت این اقدامات تنها به لجن‌مال شدن حیثیت این طیف بی‌آبرو خواهد انجامید. ◀️شما می‌توانید در مقابل این حرکات بی‌شرمانه با لبیک به پویش در دهه امر به معروف و نهی از منکر از این فریضه الهی حمایت کنید. تولید ادبیات و حمایت همه جانبه از ناهیان از منکر و آمرین به معروف، ضامن امنیت پایدار جامعه، حفظ حرمت قانون و حراست از ارزش‌های دینی است. @rozaneebefarda
فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْکِیَنَّ عَلَیْکَ بَدَلَ‏ الدُّمُوعِ‏ دَماً، حَسْرَةً عَلَیْکَ وَ تَأَسُّفاً عَلَى مَا دَهَاکَ وَ تَلَهُّفاً، حَتَّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصَابِ وَ غُصَّةِ الِاکْتِئاب
روزنه
💥فوری ضارب بانوی امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز در شهر بندرگز دستگیر گردید 🔻🔻🔻 🔹 فردی که
تشریح ماجرای تلخ ، از زبان معاون روابط عمومی سپاه نینوای گلستان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🚩سرگرد پاسدار علی خالقی معاون روابط عمومی سپاه نینوا در گفتگو با بسیج ماجرا را اینگونه تشریح کرد: 🔻 شامگاه جمعه ۱۵ شهریور بانوی آمر به معروف بندرگزی که به قصد شرکت در عزاداری از خیابان عبور میکرده در گوشه ای از خیابان با دو خانم بدحجاب روبرو میشود که مشغول آرایش بوده اند 🔻این بانوی آمر به معروف هم بر اساس تکلیف دینی خود ،با لحنی آرام ، دوستانه و صمیمی به آنها می گوید خیابان جای اینکار ها نیست و بهتر است اینکار را در خانه انجام دهید. 🔻یکی از آن خانم ها در پاسخ به ایشان حمله کرده و شروع به فحاشی با صدای بلند می کند که این بانوی آمر به معروف جهت حفظ آبروی خود محل را ترک می کند ولی این خانم ها به دنبال وی رفته و در محل راه آهن بندرگز با ایشان درگیر شده و مجددا شروع به فحاشی با صدای بلند می کنند. 🔻برادر یکی از این خانم ها نیز خود را با موتور به محل رسانده و بدون سوال و آگاهی از اصل موضوع، اقدام به فحاشی ناموسی و بسیار رکیک میکند. 🔻ماجرا به همینجا ختم نمیشود و بانوی آمر به معروف مورد ضرب و شتم شدید این آقا قرار میگیرد ، درست در مقابل چشمان فرزند خردسالش و در انظار عمومی. 🔻خالقی در پایان اظهار کرد: بنا به درخواست های مردمی و دستور دادستان بندرگز ، سازمان اطلاعات سپاه نینوا وارد عمل شده و بعد از شناسایی این افراد اقدام به دستگیری و تحویل آنها به مراجع قضایی می کند. (گلستان ما) @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حمایت صریح ذاکر اهل بیت کربلایی اصغر اسدپور از فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بانوان مظلوم عامل به این فریضه 🔻هیئت فاطمیون رشت کربلایی اصغر اسدپور به پویش #حمایت_از_بانوی_مظلوم_همدانی پیوست و به مسؤولین شهری تذکری جدی در مورد رسیدگی به وضعیت فرهنگی استان داد. ⭕️ببینید: "مسؤولین این شهر بدانند کوتاهی آنها در قبال مسائلی که در استان رخ می دهد از جانب بچه های حزب اللهی و هیئتی بی جواب نمی ماند." @rozaneebefarda
🔴خبرآنلاين بدون عذرخواهي حرفش را پس گرفت؛ تكليف التهاب آفريني اين رسانه چه ميشود؟! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹اين سايت نزديك به دولت كه مدعي شده بود "سحر خداياري" به ٦ ماه حبس محكوم شده و به همين دليل خودسوزي كرده پس از آنكه ثابت شد اصلا دادگاه حكمي در اين‌باره صادر نكرده اين بخش از خبر را حذف كرد اما بدون توضيح و عذرخواهي از مخاطبان! 🔸اين درحالي است كه اين خبر كذب موجب التهاب آفريني در افكار عمومي و سواستفاده گسترده عليه نظام شده است 🔹انتظار از دستگاه قضايي اين است كه براي جلوگيري از تكرار اين شايعه سازي ها به جد به اين موضوع ورود كند 🔸تعيين تكليف اقدام خلاف امنيت ملي سال گذشته اين رسانه اصلاح طلب در ماجراي شايعه پراكني عليه زوار عراقي مشهد، مطالبه ديگر افكار عمومي است. 🔸نگاهی به کارنامه سایت در سالهای اخیر نشان می‌دهد که این رسانه نزدیک به و منسوب به ، همیشه یک پای التهاب آفرینی در بوده است. 🔸باتوجه به عملکرد مشکوک و خطرناک رسانه مزبور و به منظور پیشگیری از ایجاد آشوب‌های آینده، می توان از هشتگ برای خبرآنلاین استفاده کرد تا عموم مردم با ماهیت این اجاره‌ای آشنا شوند. @rozaneebefarda
حمایت94.mp3
2.19M
🔴لبیک به پویش #حمایت_از_بانوی_مظلوم_همدانی/94 🔻 🔸جناب حجت‌الاسلام داود قلعه‌بیگی به پویش حمایت از #بانوی_مظلوم_همدانی پیوست. 🎧صوت اظهارنظر ایشان در مسجد جامع هچیرود شهرستان #چالوس🔹 @rozaneebefarda
💥فوری دیدار خصوصی رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات با برخی از مقامات دینی قم 🔻اختصاصی روزنه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ریاست محترم هئیت امنای دفتر تبلیغات قم، با برخی رجال مذهبی قم دیدارهایی داشته است. با مطرح شدن انتقادات علنی یک روحانی به عملکرد رییس دفتر تبلیغات در جلسه مبلغان محرم ۹۸، تحرکات پردامنه ای توسط چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به این مجموعه انجام گرفت که برخی از آنها حاوی ادبیاتی تند و تحکم آمیز و سرکوبگرانه نسبت به منتقدان عملکرد این مجموعه بود. از جمله جناب آقای جعفری گیلانی از روش برخورد گازانبری دفتر تبلیغات با منتقدان در چهل ساله گذشته پرده برداشت و اقرار نمود که در جلسات این مجموعه، جمعی چهل پنجاه نفره از بادیگاردهای معمم را مسؤل خاموش کردن صدای منتقدان می کرده و به محض اعلام نارضایتی، با منطق ، آنان را به اسکات واداشته است. این ادبیات را باید ضمیمه کرد به سخنان تند یکی از اعضای محترم شورای عالی حوزه که به بهانه دفاع از جناب واعظی، منتقدان ایشان را تهدید به برخورد امنیتی و قضایی کرده بود! گرچه جناب آقای واعظی در کنار مسوولیت در دفتر تبلیغات، سالها در سطح معاونت قوه قضاییه مسوولیت داشته و چهره ای امنیتی و قضایی محسوب می شود اما ایشان بهتر از حامیان دوآتشه خود می داند که برخورد پلیسی و امنیتی و کاربست و ، در یک محیط علمی ریشه دار چون حوزه علمیه که مهد آزادفکری بوده، اصلا نتیجه مطلوبی برای ایشان و حامیانش در پی ندارد! فعلا به دلیل عدم انتشار رسمی محتوای جلسات خصوصی حضرات متولیان دفتر تبلیغات، از بازنشر آن در روزنه خودداری می‌گردد اما تلاش برای ذهنیت سازی برای بزرگان قم (که احتمالا در جهت زمینه سازی برای برخوردهای پلیسی بعدی انجام می شود)، با رصد دقیق و پاکسازی منفی بافی ها و هوشمندی تاریخی بزرگان قم، به نتیجه خاصی نخواهد رسید. در روزهای آینده به تفصیل در مورد دفتر تبلیغات سخن خواهیم گفت. @rozaneebefarda
پناهیان چه میخواهد و چه می‌گوید؟! 🔻اختصاصی روزنه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای حاج علیرضا پناهیان چهره ناشناخته ای نیست؛ سالها مردم با نام و صدا و سخن او انس دارند. او مثل برخی سلیبریتی های بیسواد نیست که به برکت پیدایش شبکه‌های اجتماعی، به نام و نوایی رسیده اند! او سالهاست که محبوب القلوب طیف های مختلف مردم ایران است. مردم لطافت طبعش و خوانش مهربانش از معارف دین را دوست دارند.... لذا نه دنبال طرفدار جمع کردن است و نه عقده حقارت برای جلب توجه دارد و نه نیازی به شهرت دارد! درست برعکس برخی چهره‌های تازه به دوران رسیده عرصه فرهنگ و هنر و سیاست! حاج علیرضا پناهیان فارغ از اینکه ادبیاتش را بپذیریم یا نه، بر اساس وظیفه ذاتی یک ، باید بر سر حق کشی و ناعدالتی ها و باند بازی ها فریاد بکشد! حرف او، حرف دل مردم است؛ او را مطالبه کرده است! حتی اگر بیانش قابل نقد باشد، بنانش و نیتش و رویکردش قابل نقد نیست! هرچند برخی نمایندگان معترض به ایشان تلاش کردند با فحاشی و تحقیر و توهین، او را منکوب سازند یا صورت مسأله را پاک کنند، اما این بومرنگ به زودی توی صورت خودشان باز می‌گردد! مردم حوزه‌های انتخابیه شان هر کدامشان یک حاج علیرضای مظلوم و نجیب و موقر خواهند بود که از کارنامه و عملکرد نمایندگان شان مطالبه خواهند کرد. گلوله برفی حالا دیگر به راه افتاده است. این گلوله برفی اکنون در دامنه قله است؛ هنوز تا پای قله راه زیادی مانده است لذا موج های مردمی مهارناشدنی شفافیت خواهی، هنوز در راه است.... 🔶پی افزود برخی رسانه‌ها و چهره‌های اعتدالگرا و اصلاح‌طلب تلاش کردند در پاسخ به حاج علیرضا، بومرنگ شفافیت را به روی حوزه علمیه برگردانند و بگویند حوزه خودش نیازمند شفاف سازی است لذا نمی تواند و نباید در چنین وضعیتی حوزویان علمدار شفافیت باشند! این خط رسانه‌ای نیز نوعی فرافکنی است چه اینکه؛ اولا: زندگی علمای طراز اول حوزه و بدنه طلاب و کارنامه و برنامه شان کاملا شفاف و در اتاقک شیشه‌ای میگذرد لذا آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک! ثانیا: این خود یک مغلطه کاری است که تا کسی خواست مطالبه گری کند، او را حواله به امور حاشیه ای دهیم! بر فرض محال که وقایع و تحولات حوزوی نیز نیازمند شفاف سازی باشد، نمی توان همه روحانیون را از فریاد شفافیت خواهی منع نمود. ثالثا: حوزویان نه تنها از شفافیت ناراحت نمی‌شوند بلکه در برخی زیرمجموعه‌ها و مراکز حوزوی که از بودجه‌های دولتی برخوردارند، مطالبه شفافیت، بسیار هم ضروری است تا معلوم شود مبالغ وارداتی به قم توسط کدام جریان های سیاسی مدیریت و هدایت شده و نتیجه‌اش به کدام جریان فکری و سیاسی می‌رسد! @rozaneebefarda
و ؛ رفیق دزد و شریک قافله! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸نحله های تند و تکفیری در جهان اسلام به ظاهر در قالب مذاهب متکثر تجلی کرده که گاه مقابل هم صف آرایی می کنند اما بازکاوی پشت پرده ماجرا، حقایق تلخی را به دست می‌دهد. به عنوان نمونه، نحله برائتی/تکفیری موسوم به شیعه انگلیسی ظاهرا خود را پیشران هویت اندیشی شیعی و مقابل سنیان معرفی می کند و از آن سو سلفی ها و خاصه وهابیت سعودی نیز دشمنی با تشیع را در اولویت خود قرار داده اند که طبعا جریان های هویت اندیش شیعی باید دشمن درجه یک شان محسوب شوند. به عبارت دیگر، در ظاهر، جریان«شیعه انگلیسی» و «وهابیت» با هم اختلافات بسیار زیادی دارند و از قضا هر دو خود را برداشت حقیقی در مذهب خود می دانند و گویا در تعارض کامل با هم دیگر هستند امَّا وقتی عمیق به این دو جریان نگاه کنیم ، آنها را دارای شباهت های بسیار زیادی باهم می بینیم! 1- هر دو خود را حق می دانند و دیگران را باطل می شمارند. 2-اظهار بر بعضی از ظواهر مشکوک؛ وهابیت توسل را اساسا شرک می شمرد و «شیعه انگلیسی» بر نوع خاصی از عزاداری(قمه زنی) که ریشه عمیق در سنت ائمه اطهار ندارد ، دارند. 3-برداشت سلیقه ای از روایات ؛ ما روایات بسیار مختلفی از حضرت رسول و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین داریم که هر دو گروه مذکور با پیش فرض قرار دادن مدعیات خود بسیاری از روایات را از گردونه خارج می کنند.(مثل روایات کمک به مسلمین و مومنین ، روایات باب تقیه ، روایات باب کتمان و ...) 4- دین مجموعه کاملی از دستورات و اعتقادات است و تاکید بی جا بر حفظ برخی از آنها و کنار گذاشتن برخی دیگر مصداق واقعی«نومن ببعض و نکفر ببعض» است. حال اگر دسته ای بر حفظ ارتباط قلبی با امام معصوم تاکید کنند و دیگر دستورات دین مثل نماز و جهاد و .. را کنار بگذارند مصداق همین آیه شریفه می شوند ، همچنین اگر کسی از اهل سنت صرفا دین را در نماز و قرائت قرآن بداند دقیقا مصداق همان آیه شریفه است. 5-کم رنگ جلوه دادن وجه عقلانی دین و تاکید بر تعبد بسیار زیاد. این دو فرقه به مانند مسیحیَّت تحریف شده اصرار دارند برای دیندار واقعی شدن باید عقل را کنار بگذاری و صرفا ایمان بیاوری! 6- صلح با صهیونیست ها و دشمنی با برادران دینی! ؛ هر دو گروه ظاهرا هیچ عدواتی با صهیونیست ها ندارند و اولویت خودشان را تکفیر دیگر مومنین و مسلمین بر می شمرند! 7- حمایت دول استعماری از آنها ؛ انگلیس که سابقه بسیار ننگین در استعمار و چپاول ملت های مسلمان دارد از قضا از طرفداران پر و پا قرص این دو فرقه به شمار می رود! جالب نیست که دولت خبیث و مکَّار انگلیس در لندن برای هر دو فرقه اجازه احداث مرکز اسلامی مجلَّل را داده است؟! 8-جدید الاحداث بودن ؛ هر دو گروه سابقه تاریخی روشنی ندارند و حتی می توان گفت این تفکرات بسیار جدید است. هم در تاریخ تشیع و هم در تاریخ اهل سنت ، تفکِّر تکفیری که فقط خود را بر حق بداند و صرفا اصرار بر برخی از امور دینی داشته باشد و دیگر فرق را گمراه و کافر بشمرد مسبوق به سابقه نیست و این از نکات بسیار مهم و قابل تامُّل است. 9- اصرار بر کریه جلوه دادن دین ! هر دو گروه گویی اصرار دارند ، دین و امور دینی را کریه المنظر نشان دهند! قمه زنی آیا مصداق ایجاد تشئِّم در ببینندگان نیست! برخورد های خشک وهابیت هم نمونه ای از یک برداشت کریه المنظر از دین نیست؟! راستی آیا هر دو فرقه برای نزدیک نشدن غیر مسلمانان به دین واقعی کمر همَّت بسته اند؟ 10- در دین آنها کمک به برادران دینی خیلی جایی ندارد! مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، لبنان ، کشمیر و اقصی نقاط جهان حتی سیل زدگان داخل کشور ، هیچ گاه توجه آنها را به خود جلب نکرده و نخواسته اند به آنها کمک مالی و جانی کنند! 11- هر دو فرقه اصرار بر انشقاق اتحاد مسلمین دارند ؛ اصرار دارند با معیار های خود ساخته دسته عظیمی از مسلمین را از دایره اسلام و ایمان خارج کنند و خود دایه دار اسلام و ایمان واقعی بر شمرند! 12- کمر همَّت برای تضعیف حکومت دینی! هر دو فرقه با دلایل خود اصرار دارند حکومتی که مبنای آن اجرای دستورات دینی باشد نباید شکل بگیرد! جالب این جاست که وقتی قرار است «قمه زنی» یا «شرک بودن توسل» را اثبات کنند به ضعیف ترین ادله حتی ادله ضعیف عرفی تمسَّک می کنند ولی ادله عقلی و نقلی اثبات حکومت دینی را به راحتی کنار می گذارند! 13- هر دو فرقه اسلام را ناکار آمد بر می شمرند و قائل به «سکولاریزم دینی» هستند. هر چند در ظاهر از گفتن چنین حرفی ابا دارند ، امَّا نتیجه عملی رفتار و کردارشان این است. اینکه همه چیز را بخواهی با رابطه باطنی حل کنیم و بسیاری از روایات مختلف دینی که از ائمه معصومین(ع) رسیده است را کنار بگذاریم آیا مصداق کامل «سکولاریزم دینی» نیست! جعفر بحرینی @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو / سیدمحمدجواد #علوی_بروجردی: تاریخ را نفی نکنیم! مسلمین در ایران #کتابسوزی کرده اند! اما این کار #عمر بوده است! پرسش‌های کلیدی پیرامون این سخنان جنجالی را در روزنه بخوانید👇 @rozaneebefarda
روزنه
🎥ویدیو / سیدمحمدجواد #علوی_بروجردی: تاریخ را نفی نکنیم! مسلمین در ایران #کتابسوزی کرده اند! اما این
اظهارات عجیب یکی از اعضای ارشد پیرامون تاریخ ورود اسلام به و چند پرسش کلیدی! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸جناب آقای علوی در توجیه تجلیل خود از ، منتقدان خود را به پیروی از اندیشه های خلیفه دوم متهم کرده https://eitaa.com/rozaneebefarda/2132 حال آنکه؛ 🔸منتقدان ایشان معتقدند که وی نباید بدون تمسک به ادله روشن و مستند، آموزه‌های تقلیدی را بازتکرار کند که محصول القائات عصر سیاه پهلوی و نوعا تولیدات و جعلیات تاریخ نگاران اجاره ای استعمار و استبداد همچون پورداوود، کسروی، زرین کوب و غیره بوده است! 🔹آیا ایشان توانایی بازخوانی متون کتیبه های عصر باستان ایران را دارند که توانسته به متن منسوب به کورش دست یابد و بعد از آن به جمع حامیان آن بپیوند!؟ یا اظهارنظر وی حاصل تقلید از دیگرانی است بعد از گذشت چند دهه، هنوز نتوانسته اند تصویر روشنی از مدعاهای مبهم خود ارائه دهند!!؟ 🔸مگر نه این است که فقهای شیعه در قرون متمادی، پیش از هر اظهارنظر علمی، ابتدا جهات سندی و صدوری روایات شریفه منسوب به اهل البیت علیهم السلام را بررسی می کرده اند؟! حال چه شده کسانی که داعیه دار فقاهت و اجتهاد اند و طبعا در بررسی کلمات نورانی اولیاء دین آنهمه سختگیر اند، گزاره‌های مشکوک و مردد و بعضا مخدوش تاریخ ایران باستان همچون وحی منزل تلقی شده و بدون بررسی علمی، مورد تایید و تجلیل قرار گرفته است!؟ 🔹ماجرای کتابسوزی در ایران که در این حجم و با این تفاصیل، تنها در منابع تاریخی متأخر ذکر شده، از جمله بافته های امثال در کتاب است که وی با تاثیر پذیری از فضای اسلام ستیزی و ایران گرایی ضداسلامی حاکم به فضای اساتید خود در سن ۲۹ سالگی اش بعنوان پایان نامه به قلم آورده و بعد از مواجهه با نقدهای عمیق و عالمانه ، که اکنون در قالب کتاب قابل دسترسی است، در عقب نشینی آشکار، از آن دست برداشت و با نگارش کتاب تلاش کرد در صدد جبران آن برآید! 🔻حال چه شده که یک چهره حوزوی بعد از گذشت پنج دهه، همان شبهات قدیمی را با ادبیاتی آخوندی، بازتکرار می کند و موجبات دست افشانی در داخل و خارج فراهم می گردد! 🔻آیا جناب ایشان و اصحاب و اطرافیان پرتعداد شان کتاب خدمات متقابل را نخوانده اند و از توطئه دوقطبی سازی کاذب بین ایران و اسلام، بی خبرند یا ماجرا ابعاد عمیق تر و پیچیده تری دارد؟! تحولات آینده همه چیز را روشن تر خواهد کرد... @rozaneebefarda
💥نیمه مهم راه اندازی کانال های نامرئی پوششی جهت حمایت از برخی مجموعه‌ها و جریان‌های خاص حوزوی با ادبیات شبه انقلابی! فعلا برای معرفی مصادیق و اسامی، کمی زمان لازم است اما به زودی این طیف زیر قرار خواهند گرفت! @rozaneebefarda
🔻دست افشانی شبکه ضدانقلاب از اظهارات جنجالی جناب آقای (از مؤسسین ) پیرامون ماجرای ورود اسلام به ایران 🔹شبکه مزبور و است! 🔸این مسأله شدیدا قابل تأمل و تردید است که برخی چهره‌های حوزوی شیعی با چه انگیزه‌ای برای رسانه‌های معاند و منسوب به دشمنان کینه توز مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) خوراک تهیه می‌کنند و علی‌رغم اطلاع از ناخشنودی حوزویان به این رویه، تا کنون از اعلام برائت از این رسانه‌ها و مرزبندی با اربابان کودک کش و مرتجع آنان نیز استنکاف ورزیده‌اند. 🔸گذشته از سوءاستفاده معاندین، مضمون دیدگاه مطرح شده نیز از حیث تاریخی به شدت قابل نقد و مناقشه برانگیز است. چه اینکه ایشان به بازتکرار تحلیل های انحرافی امثال پرداخته که پنجاه سال پیش شهید مطهری به این سنخ مجعولات تاریخی، پاسخ گفته اند. @rozaneebefarda
تئوری پردازان حوزوی همگرا با دولت اعتدال 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸دولت اعتدال در سراشیبی پایان کار خود، کارنامه قابل دفاعی ندارد؛ از عرصه اقتصادی گرفته تا عرصه فرهنگی و سیاسی! با وجود برخورداری از بنگاه‌های رسانه‌ای اجازه‌ای بزرگ، حامیان دوآتشه دولت نتوانسته اند، دستاورد خاصی برای دوره حکمرانی خود برشمارند. آنان اکنون با مزرعه سوخته ای به نام برجام مواجهند که موج سازی های کاذب رسانه‌ای که گاه بسی سطحی و سخیف و دروغین است مانند نتوانسته‌اند مفاسد امثال را لاپوشانی کنند. 🔹علی رغم نهی صریح مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مذاکره مجدد با شیطان بزرگ، بزک کردن آمریکا و تجویز مذاکره پوچ هنوز بعنوان راهبرد رسانه‌ای جریان حامیان دولت دنبال می‌شود و این معنای بدی دارد که جای شرحش نیست!! 🔹ماجرای دولت اعتدال را مردم ایران (اعم از جامعه رآی دهندگان و یا مخالفان روحانی) بهتر از هرکسی میدانند و نیاز به تکرار مکررات نیست اما توجه به این نکته مهم است که در حوزه مقدسه قم چه نهادها و جریان‌ها و چهره‌هایی ازابتدا تا کنون، در جرگه حامیان دوآتشه دولت بوده اند؟؟ 🔻شناخت حامیان حوزوی دولت روحانی زمینه ساز پیشگیری از عدم هزینه کرد و قربانی کردن حیثیت تاریخی و جایگاه اجتماعی حوزه علمیه در طرفداری از دولتی ناموفق و غیرهمسو با منویات ولی فقیه، خواهد بود. 🔻حتمن مردم نجیب و هوشمند و متدین ایران عزیز دوست ندارند که طیف هایی از حوزویان را در جایگاه تئوریسین و توجیه گر سیاست‌های نادرست و اقدامات نافرجام دولت اعتدال مشاهده کنند که اگر چنین شود بدبینی توده مردم را به دنبال خواهد داشت که حتمن هیچ کس از عقلای حوزه، راضی به آن نیست. 🔻 در میان مجموعه های متکثر حوزوی تعداد معدودی را سراغ داریم که در جهتگیری و سیاستگذاری، همگرا با دولت فعلی قلمداد شوند ولی همین تعداد هم پذیرفته نیست. 🔻دفتر تبلیغات قم، یکی از مجموعه‌های فعال و فراگیر حوزوی است که بیشترین حجم بودجه دولتی را از میان همه مراکز حوزوی دریافت میکند و از یک سو گستره فعالیت‌هایش از خدمات تا اقتصاد تا فرهنگ و تبلیغ و پژوهش و آموزش عالی را شامل می شود و این مسئله موجب شده که اکنون نه فقط مرکزی برای ساماندهی امر تبلیغ دین که به صورت یک کارتل بزرگ درآید! 🔻اکنون با ورود به دهه پنجم جمهوری اسلامی و قرار گرفتن در آستانه ، مطالعه دقیق رویکردها و کارنامه این تشکیلات عریض و طویل، امری ضروری است. 🔻گرچه نمیتوان و نباید همه فعالان و زیرمجموعه های دفتر را با یک نگاه قضاوت کرد اما به نظر می رسد در دوران استقرار دولت اعتدال، رویکرد دفتر تبلیغات بیش از هر زمان دیگری به دولت نزدیک شده و شائبه تبدیل این مجموعه تحت امر رهبری به بنگاه تئوری‌پردازی یک جریان سیاسی خاص بسیار قوت گرفته است. گذشته از جهتگیری سیاسی هماهنگ ریاست محترم هیئت امنای دفتر با مرحوم و گذشته از نسبت برادری ریاست محترم دفتر تبلیغات با رئیس دفتر آقای حسن روحانی، و گذشته از حمایت صریح جناب آقای احمد واعظی از ریاست جمهوری وی در سال ۹۶ و فارغ از حضور جناب آقای صالحی از چهره‌های مؤثر دفتر در پست وزارت فرهنگ، که از پیوندهای سیاسی مؤثرین دفتر با دولت اعتدال حکایت دارد، تولید برخی آثار مرتبط با پروژه‌های سیاسی دولت در این شرایط حساس، بیش از هرچیز به احتمال تلاش برخی افراد برای استخدام دفتر تبلیغات در جهت های مد نظر دولت، دامن زده است. به عنوان نمونه، استقبال یک فعال فتنه از انجام پروژه فقهی مرتبط با حضور زنان در ورزشگاه‌ها به سفارش مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، بسیار قابل تأمل و پیگیری است! 🔶پی افزود جایگاه و اعتبار و احترام بدنه خدوم و طیف گسترده‌ای از پژوهشگران و استادان همکار با دفتر و برخی از چهره‌های متعهد و فاضل عضو هیات امنا و حجم انبوه خروجی‌های کاربردی و خدمات ارجمند این مجموعه، بر هیچ محقق منصفی پوشیده نیست و نباید نادیده گرفته شود اما مطالعه جهتگیری سیاسی و فکری دفتر تبلیغات که توسط عده‌ای معدود ریل گذاری می شود محل شبهه و مطالبه و پرسشگری است که گرچه در این مرحله هیچ قضاوت قطعی در مورد آن نشده است اما وقت پرسشگری در این امور فرا رسیده است و چه بهتر که متولیان امر در پیشقدم شوند و بیش از این، از طفره نروند. @rozaneebefarda
فرافکنی و رد گم کنی به سبک اعتدالگرا! 💥اعجاب‌آور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸مسیح مهاجری اخیرا در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی چنین نوشته است: 🔻باید کنیم که امروز جریان‌هایی در حوزه‌های علمیه و کلیت روحانیت کرده‌اند که برای آنها خط مشی تعیین می‌کنند و آنها را به اموری سرگرم می‌کنند که در تضاد با جایگاه معنوی و هدایتگرانه‌شان است. 🔻ویژگی اصلی روحانیت که در طول تاریخ موجب ماندگاری و موفقیت این نهاد هدایتگر شد، آن بود. با پیروزی انقلاب اسلامی انتظار این بود که استقلال روحانیت تقویت شود ولی متاسفانه نه‌تنها چنین نشد بلکه جریان‌های قدرت‌طلب به‌تدریج شرایطی را فراهم ساختند که این ویژگی بسیار مهم از روحانیت گرفته شده است. 🔻بعضی حضرات روحانی با مشاهده تعارفات و ظاهرسازی‌ها و ارائه بعضی امتیازات بی‌ارزش، تصور می‌کنند این ظاهرسازان واقعاً خیرخواه آنها و روحانیت هستند و بدون آنکه از برنامه‌های پشت پرده آنها خبر داشته باشند،‌ تسلیم نقشه‌هایشان می‌شوند و در زمین تعیین شده توسط آنها نقش بازی می‌کنند. این رفتار، از یکطرف با استقلال روحانیت منافات دارد و از طرف دیگر، صداقت و عدالت در عملکردها را از روحانیین سلب می‌کند. بدین ترتیب است که روحانیت ناچار است تاوان عملکرد خلاف دیگران را بدهد و شاهد بی‌اعتبار شدن تدریجی این نهاد کهن معنوی و هدایتگر باشد. 🔻ریشه اختلافات رو به گسترش در حوزه علمیه، ،‌ و اسلامی را باید در نفوذ همین جریان‌های مرموز در نهاد روحانیت جستجو کرد. دقیقاً همین ضعف‌ها هستند که زمینه را برای میدان‌دار شدن عناصر بیگانه از دین برای آموختن دین‌داری به مردم فراهم می‌سازند و روحانیت را از صحنه خارج می‌کنند. بزرگان روحانیت این خطر را کوچک نشمارند. 🔻اکنون زمان آغاز حرکت اصلاحی روحانیت است. این حرکت را خود روحانیت باید آغاز کند تا استقلال خود را بازیابد، ریشه تفکر افراطی را بخشکاند و برای تامین عدالت همه‌جانبه در جامعه دست بکار شود. فقط با این حرکت اصلاحی است که روحانیت می‌تواند هویت اسلامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند، کاری که وظیفه حتمی امروز روحانیت است. 🔶حاشیه‌های روزنه جناب آقای مهاجری از روحانیون سیاسی اعتدالگرا است که از او بعنوان یکی از مریدان سنتی مرحوم یاد می شود که از دهه شصت تا کنون، به مراد سیاسی خویش وفادار مانده و همیشه خرده جریان منسوب به هاشمی برای او یک خط قرمز بوده است! ایشان که از دوستان دیرینه جناب آقای نیز محسوب می شود، در سالهای اخیر تلاش کرده روزنامه جمهوری را به بنگاه تئوری‌پردازی برای جریان سیاسی محبوب خود تبدیل کند و با همان عینک به روایت تحولات حوزوی نیز بپردازد. جهت توجه ایشان باید عرض کرد که در حوزه قطعا دست های نامرئی ناپاک وجود دارد که به دنبال اختلاف افکنی و افتراق و تشنج و تشتت است و خطر نفوذیها در حوزه که به تعبیر تاریخی امام عزیز در منشور روحانیّت نتیجه طرح های استعماری است، کاملا جدی و خطیر است اما؛ امروز کدام جریان ها هر روز یک سناریو برای تشنج در حوزه خلق می کنند؟! کدام گوش های نامحرم اسرار حوزوی را استراق سمع می کنند و کدام قلم های مرموز و شاید مزدور، محرمانه‌های محترمانه حوزه را در بوق و کرنا می کنند و گسل های اختلافات طلبگی را فعال می سازند؟ چه کسانی تلاش دارند که با ایجاد برچسب حوزه حکومتی و آخوند حکومتی، بزرگان و بدنه متعهد و خدوم روحانیت را از نظام و ولایت فقیه جدا کنند و در عین حال از دل حوزه برای جریان های سیاسی موسمی خویش یارگیری نمایند؟ کدام جریان سیاسی است که تلاش کرد برخی نهادهای اصیل حوزوی را به کانون تولید آنتی تز انقلاب اسلامی تبدیل کند و بجای پیگیری منویات امام عزیز و رهبری معظم، به ترویج برخی چهره‌های زاویه دار با ولایت همت گمارد و بیت المال مسلمین را صرف تولید کتاب های شبه علمی به نام فلان آقا نمود؟ امروز حوزویان زمان آگاه چه تصویری از دوستان دیروز و امروز شما دارند؟! کسانی چون شیخ قدرت علیخانی، مهدی کروبی، سروش محلاتی، مرتضوی و ده ها شیخ اعتدالگرای دیگر امروز واقعا نماد استقلال و اخلاق و میانه روی و حفظ اصالت های حوزوی و ارزشهای نظام اسلامی آند یا ماجرا برعکس است؟ آیا امروز کسانی چون اعضای گروهک غیرقانونی مجمع محققین و برخی سران تشکل موسوم به در شعار ، صداقت دارند؟ هرچند امثال آقای همیشه دست پیش میگیرند و با اعتماد به نفسی کاذب، فلش را به جهات انحرافی نشانه میرود اما اینبار باید عرض شود که از قضای روزگار دم خروس از زیر قبای برخی نزدیکان فکری و سیاسی ایشان بیرون زده است! و لذا متن بیانات ایشان قبل از آنکه بر دیگران قابل تطبیق باشد، اطرافیان ایشان را در مظان اتهام قرار داده است! @rozaneebefarda