eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
💥تظاهرات باشکوه مردم پاکستان در محکومیت کاریکاتورهای ضداسلامی «شارلی ابدو» 🔸مردم شهرهای مختلف پاکستان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، اقدام مجدد نشریه فرانسوی «شارلی عبدو» در طراحی و انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) محکوم کردند. (ص) ◽️؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
؛ با حضور جناب آقای 🔻موضوع قسمت دهم | هیأت؛ کهن‌ْتشکلِ تمدن‌نوین‌اسلامی 📺 شبکه افق ‌🔰 "روایت هیأت" در اینستاگرام ▶️ instagram.com/revayateheyat ‌ ✅ «روایت هیأت»: @revayateheyat ◽️؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💥تجمع اعتراضی مردم قم 🔹کاریکاتوری که شارلی ابدو هرگز نمی کشد! (ص) ◽️؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
متن کامل بیانیه تجمع اعتراضی مردم قم علیه 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم قرآن کلام وحی، سرچشمه همه کمالات و سبب تعالی، ترقی و هدایت جوامع و انسانها می باشد و محکمترین بیان و کتاب در معرفی و شناساندن ظل الله، نبی اعظم رحمت للعالمین حضرت محمد مصطفی کلام الله مجید است که می فرماید:«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً وَ داعِياً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنِيراً»(آیات 45-46 سوره احزاب) کلام وحی الهی که پس از 1400سال همچنان بزرگترین و پرمعناترین برنامه انسان ساز بشریت حاضر است، بشریتی که در دنیای کنونی بازیچه هوس دنیا پرستان و قدرت طلبان بوده است و پیامبر اعظمی که کلام وحی او برای مسلمانان سراسر عالم بلکه همه پیروان ادیان الهی و برای همیشه انسانها مسیر هدایت و تربیت است با این اوصاف، دنیا پرستان و زورگویان عالم که فهمی از این عظمت قرآن کریم و برنامه های هدایت و انسان ساز پیامبر رحمت نداشته و همواره در مسیر جهالت وبلکه مخالفت با آن بر آمده و با رفتار سخیف و موهن خود موجبات رنجش و بلکه به درد آمدن قلوب میلیون ها انسان عاشق اسلام عزیز و قرآن کریم و پیامبر مهر و محبت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را فراهم نموده اند. هر چند بر این عقیده و باور هستیم که رفتار سخیف شخصی تندرو آتش زدن قرآن کریم در سوئد و اقدام موهن مجله فرانسوی و بازنشر تصاویر توهین آمیز به پیامبر عزیز اسلام بخشی از برنامه اسلام ستیزانه آمریکای مستکبر و صهیونیست بین الملل علیه همه انسانها و آزادگان کشورهای حوزه مقاومت بوده که موجب رنجش و خشم مسلمانان در عالم به ویژه ملت شریف، مومن و انقلابی ایران اسلامی بوده و اینکه در شرایط بحران کرونایی ضمن رعایت همه گونه دستورالعمل های بهداشتی با حضور در صحنه و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز مد ظله العالی این حرکت سخیف را بخشی از برنامه عوام فریبانه مستکبرین به سرکردگی آمریکا و صیهونیست دانسته و با حضور در این تجمع حماسی مواضع انقلابی خود را با نوای حماسی الله اکبر خامنه ای رهبر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اعلام می داریم. 1. مراتب نفرت و انزجار قلبی خود، از اهانت وقیحانه و گستاخانه به کلام الله مجید و ساحت قدسی حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله وسلم در کشورهای غربی را اعلام و سکوت ذلت بار به بهانه واهی آزادی بیانِ سیاست بازان فرانسوی خاصه توجیهات غیرقابل قبول شخص رئیس جمهور فرانسه را شدیدا محکوم می نمائیم. 2. با هوشیاری و غفلت ننمودن از دسایس ضد بشری دشمن شماره یک بشریت، کماکان شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار و ولد نامشروعش رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را ام الفساد قرن دانسته هرگونه اقدام در راستای اسلام هراسی و حرکت-های دشمنانه علیه مقدسات میلیاردها انسان آزاده را برگرفته از سیاست های خصمانه و توطئه¬های شیطانی آنها میدانیم. 3. از همه جوامع بین المللی و همه آزدگان و مسلمانان جهان و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی خاصه دستگاه دیپلماسی می¬خواهیم تا با اتخاذ موضع قاطع، با هتاکی¬های بی¬شرمانه و گستاخی نسبت به مقدس¬ترین مقدسات، کلام وحی و پیامبر رحمت، با اکتفا ننمودن به محکومیت حداقلی را خواهانیم. 4. خیانت نابخشودنی سران نگون بخت امارات متحده عربی، هم پیمان شیطان بزرگ به اسلام و مسلمین با پذیرش عادی¬سازی روابط ذلت بار با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین را شدیدا محکوم و نسبت به تکرار این جنایت و خیانت فراموش نشدنی توسط دیگر سران نابخرد برخی کشورهای عربی هشدار می دهیم. 5. با اقتدا عملی به اصل مترقی ولایت فقیه رمز عزت و اقتدار مثال زدنی کشور بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و سعادت همگان را در اطاعت محض از منویات گهربار مقتدای عظیم الشآن امت اسلامی دانسته و آمادگی تا پای جان خود برای حفظ بصیرت، هوشیاری و عمل به وظیفه در این طریق الهی را اعلام مینمائیم. والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬|| : مسئولینی که آب و نان به مردم نرسانند، قطعا باید شوند. برنامه /امشب ⏰ساعت ۲۱ - شبکه افق @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ماجرای توصیه نامه (ع) برای که از پرداخت مالیاتش ناتوان بود و برخورد کریمانه حاکم شیعی اهواز امام صادق(ع) بعد از اظهار خشنودی فقیر اهوازی فرمود؛ لقد سر الله و سر رسوله..../ خداوند و رسولش از این امر خوشنود شدند.... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥وصیت تاریخی امام خمینی به مسئولان پیرامون حمایت از حقوق مردم 🔸پرهیز از اعمال فشار اقتصادی به مردم توسط ◽️ضرورت جلب نظر مردم به تأسی از رسول الله(ص) ▪️قدرت ایمان و پشتیبانی مردم، عامل پایداری نظام اسلامی @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سخنان جناب آقای از اساتید مشهور سطوح عالی حوزه پیرامون دیدگاه های انحرافی برخی جریان های داخلی پیرامون (ص) @rozaneebefarda
یوسف صانعی درگذشت وی اخوی شیخ حسن صانعی و از شاگردان امام بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدت زیادی عهده دار مناصب قضایی بود و بعد از آن مدتی خود را به عنوان مرجع تقلید معرفی نمود که به دلیل صدور برخی فتاوای شاذ و احیانا خروج از ضوابط استنباط، جامعه مدرسین رسما او را فاقد صلاحیت لازم برای تصدی مرجعیت معرفی کرد. پس از آن همچنان جریان های غرب اندیش داخلی(اصلاح‌طلبان و اعتدالی ها) همچنان بر مرجعیت وی اصرار ورزیده، به استفاده ابزاری از او برای توجیه فقهی عقاید روشنفکرمآبانه خود ادامه دادند. @rozaneebefarda
رستاخیز ایران اسلامی در دفاع از ساحت پیامبر اعظم(ص) گفتاری از محمدحسین @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️ به‌رغم برتری ظاهری تمدن غرب، غربی‌ها احساس شکست سنگینی در عرصه ایدئولوژیک می‌کنند و به شدت نگران این موضوع هستند که این شکست برای آن‌ها در عرصه تمدنی هم رقم بخورد؛ بدون‌تردید چنین احساسی ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی و گفتمان آن در جهان اسلام است. ⭕️ پیش از انقلاب، نقد غربی‌ها درمورد اسلام، تقریباً به مندرجات کتاب‌های برخی از خاورشناسان محدود بود، چراکه غرب، در پی تحولات رنسانس و بعدها غلبه استعماری و چپاول سرزمین‌های اسلامی، دیگر نسبت به ایدئولوژی و تمدن پیشرو اسلام، نمی‌کرد؛ اما موجب شد که اسلام دوباره آن به عنوان هدف انقلاب اسلامی ایران مطرح شود و غرب از همین مسئله، به افتاده‌است. ⭕️ این همه اقتصادی و که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع می‌شود، در واقع نوعی در مسیر تشکیل است؛ همان مسئله‌ای که رهبر انقلاب بارها از آن صحبت کرده‌اند. ⭕️ باید مانند توهین نشریه فرانسوی را در چنین جُست و در واقع باید این رفتار را از همان سنخ رفتارهایی دانست که قرن‌ها قبل، زمان در برابر قرون نخستین، اتفاق افتاد. ⭕️ متن کامل را اینجا بخوانید: 👇 https://www.pishkhan.com/news/194762/ @rozaneebefarda
💥هفتمین همایش بین المللی جبهه جهانی شباب المقاومة با حضور جوانان ملیتهای مختلف جهان 🔶همزمان با عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم غاصب صهیونیستی و اهانت رسانه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) 🔷با موضوع راهکارهای نابودی اسرائیل 🔶سخنرانان: شیخ نعیم قاسم؛ جانشین دبیرکل حزب الله لبنان آیت الله اراکی؛ عضو شورای عالی حوزه های علمیه آیت الله کعبی؛ عضو جامعه مدرسین آیت الله معتوق؛ از علمای برجسته کویت دکتر اکبری؛ معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و یکی از فرماندهان ارشد لشکر فاطمیون 🔻قم مقدسة، دوشنبه ۲۴ شهریور، ساعت ۱۷:۰۰، سالن همایشهای مدرسه علمیه دارالشفا @rozaneebefarda
💥ماجرای عذرخواهی آقای از به روایت 🔸برخی از (خاصه شاگردان منتظری) با علم و اطلاع از این موضوع، به دست زده، آقای آذری را از جمله مخالفان مادام العمر انقلاب اسلامی معرفی کرده اند. جرعه‌ای از دریا، ج۴، ص ۶۵۳. @rozaneebefarda
پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت مرحوم صانعی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: بسم‌الله‌الرحمن الرحیم درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی رضوان‌الله‌علیه را به فرزندان و خاندان مکرّم و به برادر معززّ و محترم ایشان و نیز به شاگردان و علاقمندان و دوستان آن عالم بزرگوار تسلیت عرض میکنم. آن مرحوم از شاگردان پر تلاش درسهای فقه و اصول و از نزدیکان حضرت امام خمینی اعلی‌الله‌مقامه بودند و پس‌از پیروزی انقلاب در مسئولیتهای مهمّ قضائی و غیره به خدمت اشتغال داشتند و امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد. رحمت و مغفرت حضرت حق را برای آن مرحوم مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ @rozaneebefarda
و توضیح پس از انتشار متن پیام کریمانه مقام معظم رهبری، برخی مخاطبان محترم روزنه (از طیف های مختلف) نقد و نظرهایی را در باب تفاوت ادبیات خبر روزنه و متن پیام ارسال فرمودند که بدین جهت، نکاتی قابل ذکر است: ۱) در هر حال نقد مخاطبان، خاصه مخالفان، محترم است و حتمن قابل استفاده. ۲) در همه حال، امام الکلام، کلام الامام است و بس. ۳)کاربست عناوین و القاب دینی(آیت‌الله‌، حجت الاسلام و...) و همچنین طلب غفران برای افراد، مستلزم مراعات ضوابط و شرایطی است که در ادله شرعی و سلوک سلف صالح آمده است و از این باب نمی توان بدون قاعده از آن استفاده کرد و طبعا در هنگام تردد و شبهه(به واسطه کارنامه افراد) اصل بر است تا هنگام وصول به حجت. ۴)در مقام جری و تطبیق ادله و ضوابط بر مصادیق، احتمال اختلاف در تشخیص و کاربست ادبیات متفاوت، طبیعی است. ۵)قالب خبر که اقتضای آن توصیف بی پیرایه وقایع است با قالب پیام تسلیت از جهاتی متفاوت است. ۶)تقدیر از خدمات افراد و اغماض از عملکردهای غیرقابل دفاع رجال دینی، از عناصر ثابت در سیره سیاسی امام خمینی و مقام معظم رهبری است که ریشه در کرامت و بزرگواری آنان دارد. امری که در سلوک و ادبیات مخالفان ایشان کمیاب است. ۷)تمجید از خدمات و یادکرد احترام آمیز از افراد، ملازمه ای با عدم بازخوانی (ولو منتقدانه) کارنامه سیاسی آنان ندارد. ۸)خداوند خدمت گذاران نظام اسلامی را غریق رحمت کند. ۹) ولی فقیه، میزان و معیار است؛ انقلابیون اصیل در تنظیم رفتار و گفتار خود با سیره و سخن امام و رهبری لکنتی ندارند و با افتخار به این میزان متمسک اند. ۱۰)از همه عزیزان طلب دعا برای داریم که دعای دائمی امام و شهیدان بوده است. @rozaneebefarda
🔸تخصص ندارید نظر ندهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر : 🔹در مورد برخی از اساتید دانشگاه و حوزه مانند آیت الله معتقدند اقتصاد علم است و ما چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم. عمده دلیل ایشان این است که «اقتصاد علم است». 🔹می‌گویند ما چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم! در حالی که وقتی به کتاب و سنت مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که اسلام در تمام عرصه‌های اقتصاد حرف برای گفتن دارد. 🔹سیاست‌های تعدیل که ۱۶ سال بر اقتصاد ایران حاکم بود، سیاست‌هایی بود که صندوق بین المللی پول بر ما دیکته کرده بود که منبعث از اقتصاد و تفکرات رایج است. 🌐 rasanews.ir/002mUN 🆔 @rasanewsagency
به سبک ! 🔸یکی از دولتمردان اعتدالی در نامه نگاری های سریالی، به طرح برخی ادعاها و مسائل اقتصادی پرداخته که در جای خود قابل بررسی است اما فارغ صحت و سقم محتوای این نامه ها و نامعلوم بودن انگیزه انتشار آن در این زمان، کاربست تعابیر خاص برای یکی از سران ، امری عجیب و محل سوال است. 🔸او از تعابیری چون 《مرجع معظم تقلید شیعیان جهان》،《آیت‌الله العظمی》و 《زعیم فرزانه》و 《مرجع گرانقدر》استفاده کرده است. 🔸این در حالیست که در سالهای گذشته، و سران آن از سوی حوزویان با انتقادات فراوانی در باب نقض سلوک سلف صالح در باب مرجعیت گریزی روبرو شده است. همچنین تا کنون از سوی برخی حوزویان بارها نسبت به اقدامات مشکوک بعضی جریان های سیاسی غربگرا برای دست اندازی در روند طبیعی و سنتی مرجعیت شیعه، هشدار داده شده است. @rozaneebefarda
🌀 شمشیری که بار‌ها اندوه از چهره پیامبر (ص) زدود! 📝 تحلیل پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله صانعی 🖋 علی مهدوی 🔹 برخی انتظار نداشتند امام خامنه‌ای در پیام تسلیت خود درباره آیت‌الله صانعی اینچنین با ملاطفت و بزرگواری برخورد کنند و برخی هم این پیام تسلیت را حمل بر «تطهیر کامل عمر سیاسی» هشتاد و اندی ساله‌ی این فقیه کردند و بدان وسیله افرادی که نقدی بر سیره و رفتار سیاسی سال‌های اواخر عمر ایشان دارند را «منکوب» کردند. عده‌ای اما طبق معمول این روزها، پیام رهبری را حمل بر «تقیه» می‌کنند و عده‌ای دیگر حمل بر «اخلاق شخصی»! لذا منتقدان را سفارش به فروبستن دها‌ن‌ها و رعایت اخلاق فردی می‌کنند! 🔹 حال آنکه اگر از زاویه‌ی درستی به این موضوع نگاه کنیم، گرفتار تحلیل‌های غلط و آلوده به افراط و تفریط نخواهیم شد. یک. 🔸 خوشحالی از مرگ دیگران بخصوص اگر دارای سوابق انقلابی باشند، مذموم و ناپسند است تا حدی که ممکن است انسان را به همان عاقبت دچار نماید. لذا درخواست مغفرت برای چنین افرادی ممدوح و حتی لازم است. در پیام تسلیت حضرت آقا مطابق معمول پیام‌های تسلیت علمای أعلام، خبری از درخواست «علو درجات» و یا تسلیت به عموم مؤمنین نبود، و صرفا تسلیت به شاگردان و ارادتمندان و درخواست «رحمت و مغفرت» برای آیت الله صانعی بود. برای نمونه پیام تسلیت حضرت آقا درباره مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی (دیگر شاگرد امام راحل) را مراجعه کنید. دو. 🔹 همه‌ی آنچه در پیام امام خامنه‌ای مورد مدح و تمجید قرار گرفته است؛ تماما سوابق مبارزاتی و خدماتی است که آیت‌الله صانعی در زمان حیات امام خمینی (ره) به انقلاب داشته است. بد نیست پیام امام خامنه‌ای درباره آیت‌الله منتظری را با پیام ایشان درباره آیت‌الله صانعی مقایسه کنیم؛ در پیام آیت‌الله منتظری به امتحانی که وی شد و مردود شد اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که ابتلائات دنیوی وی کفاره‌ی آن شود؛ چرا که وی در زمان حیات حضرت امام(ره) گرفتار لغزش سیاسی-اجتماعی شد. ولی از آنجا که آیت‌الله صانعی تا پایان عمر امام راحل (ره) بر صراط مستقیم بود، رهبری هیچ اشاره‌ای به لغزش‌های بعدی وی خصوصا «فتنه ۸۸» نداشتند؛ فتنه‌ای که بارها آن را «خط قرمز» خود معرفی کرده‌اند. سه. ❓اینکه چرا امام خامنه‌ای جفاهایی که برخی مبارزین انقلابی به ایشان کردند را مورد اشاره قرار نمی‌دهند، جهات مختلفی دارد: 🔺 اولا این «رأفت امام امت» است که از حق خود سخنی به میان نمی‌آورد و بیشترین عنایتش به خدمات سابق مجاهدین انقلابی در زمان حیات امام است. 🔺 ثانیا «الگوگیری» از سیره حضرت امیرالمومنین (ع) در رأفت با سابقین مجاهد صدر اسلام، چراغ راه این سیره رهبر معظم و گواه صدق کلام فرزند امیرمؤمنان است؛ «آنگاه که امیرالمومنین علیه‌السلام شمشیر زبیر را پس از مرگش دید، با یادآوری دلیری‌های وی در جنگ‌های صدر اسلام فرمود: این شمشیر بار‌ها اندوه را از چهره رسول خدا زدوده است.» (طبقات الکبری، ج۳، ص۷۸) ❓مگر نه این است که همین شمشیر زبیر در آوردگاه جمل، به «مقابله» و فتنه‌انگیزی علیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام برخاسته بود؟ آری اما نه آن رفتار امام علی علیه‌السلام و نه این رفتار امروز فرزندش، هیچ‌یک به معنای تقیه و یا حتی «ندیدن و چشم بستن بر واقعیت» نیست. بر عاقبت هر دو مجاهد مبارز با سوابق انقلابی سخت باید گریست، همانطور که امیرالمؤمنین با شنیدن خبر قتل او گریستند. 🔺 ثالثا رهبر نظام اسلامی هیچگاه عکس‌العملی نشان نمی‌دهند که دشمنان جمهوری اسلامی را به «طمع» اندازد تا دست به ایجاد تفرقه‌های بیشتر بزنند و «مانور رسانه‌ای» راه بیندازند و حتی از مرگ یاران قدیمی انقلاب، برای تضعیف انقلاب اسلامی «بهره برداری سیاسی» کنند. چهار. ❓آیا اگر امام جامعه مسلمین از حق خود سخنی به میان نیاوردند، ما نیز مأمور به سکوتیم تا نامردمان جای حق و ناحق، «ولایتمداری و ولایت‌گریزی» را در رسانه‌هایشان عوض کنند؟ 🔹 قطعا و بی‌هیچ تردیدی، وظیفه ما «تبیین» است؛ جهاد تبیینی امروز ما، روشنگری در خط مستقیم صراط ولایت است و این امکان‌پذیر نیست مگر با عبرت‌آموزی از سیره و خط مشی سلمان‌ها و زبیرها؛ همانقدر که سلمان‌های اسلام و انقلاب برای ما «درس‌آموز» اند؛ زبیرها هم برای ما «عبرت‌آموز» هستند. لذا بیان حقایق امور و تبیین خط مشی اجتماعی و سیاسی افراد با رعایت انصاف و ادب، امری لازم و ضروری است. گاهی سکوت ما در عدم تبیین صراط مستقیم، امر را بر عموم جامعه نیز «مشتبه» می‌سازد و «خواص تردید افکن» را به «پاشیدن بذر نفاق» امیدوار می‌سازد. ✅ شاید بهترین تحلیل برای این پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب این باشد که: «آقای صانعی رفت، اما کرامت آقای ما سید علی ماند.» غفرالله لنا و له @Manahejj
چهره در نقاب چه کسانی از مرحوم ، سود بردند!؟ مرتضی عبداللهی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ضعف مفرط علمی و جایگاهی جریان نواندیش دینی در ، دست‌اندازی آنان به چهره افرادی که خصوصا از شاگردان حضرت امام رحمت الله علیه بوده اند را همواره طلب میکند تا بازتاب چهره شخصیتهای حوزوی اولا موجبات مخفی ماندن رخِ در نقاب کشیده ایشان شود و ثانیا با ایجاد خطای دید، ضعف خود را در پناه نام ایشان ارتقا بخشند. در این میان، سادگی، اهداف سست و یا کمبود توجه و نگاه بیرونی به برخی از شخصیتهای حوزوی، موجبات بازیچه قرار گرفتن افراد را فراهم می‌آورد و دشمن نیز با استمرار طرح های به ظاهر مقدس، دمای دغدغه‌مندی ایشان را بالا می‌برد و کافی است به نقطه جوش برسد که دیگر با ایجاد خسارت و هزینه‌کرد سنگین باید آن را فرونشاند. که فرزندی بیرون جهیده از آغوش اند، برخلاف ادعایشان و با اقدامات زیر زمینی و هوایی خود، از سیاسی ترین عناصر موجود در حوزه هستند که به کرات نشان داده‌اند، شخصیتهای حوزوی فقط ابزاری هستند برای طرح نظرات ایشان و رسیدن به اهداف آنها و اگر این شخصیتها زبان اینان نشوند، خود گوش و چشم آنها خواهند بود تا این شخصیتها را بالاخره به آنچه که در ذهن خود دارند برسانند و کارنامه این جماعت نشان داده در این راه حاضرند به کذب، افترا، خبر ناصحیح و ... تمسک کنند و آنچه که از فتوا و رفتار نیاز دارند را به دست آورند. بعد از مرحوم منتظری، این جریان به آقای صانعی به عنوان ایشان رجوع کردند و البته مرحوم آقای ، هرگز در جایگاه علمی و سیاسی آقای نبود، ولی دستمایه شدن ایشان، این عبرت را برای همه دارد که عدم هوشیاری شخصیتهای حوزوی در برابر داخلی و خارجی و تکیه بر مبادی غلط اطلاعات و یک طرفه به قاضی رفتن، می‌تواند چگونه موجبات نزول از مقام دینی پیشین را باعث شود و احیانا به طرح دینی، سیاسی و اجتماعی بینجامد؛ چنان آواز دهل شنیدنی که فقط از دور خوش است. البته بعد از ارتحال آقای صانعی، جایگاه پایگاه فقهی دگراندیشان و نواندیشان دینی به مراتب در قم ضعیف تر میشود و آقایان اینبار به چهره هایی متوسل میشوند که یا از شیوخ درجه چندم به حساب می آیند و یا ناچارند ضعف ایمان، عقیده و ساختار فکری/سیاسی خود را با به دور از اخلاق و انصاف، در اموری چون عدم برخورداری از آزادی بیان به جامعه حقنه کنند. در هر صورت، برای دشمنان و دگراندیشان در مذهب، هنوز در قم به منتظری ها و صانعی هایی نیاز است که با سواستفاده یا استفاده ابزاری از آنان، شقاق های درونی را استمرار بخشند و گسل های اختلاف را فعال نگه دارند و هر از گاهی از آن به عنوان تیرهای سه شعبه مسموم بهره برند و در وقت مقتضی آن را بر چله کمان نهند و به ذبح اسلام ناب، نظام و رهبری، اقدام کنند و اگر چشم بیدار و دست یداللهی حزب الله عزیز و مردم غیور نباشد، آرزوی آن دارند که خنده کنان، پیروزی بر کلمه طیبه الهی را به جشن بنشینند. البته که اضغاث احلام، تعبیر ندارد. @rozaneebefarda
💠 وقتی تحلیل‌نویسان انقلابی را به عنوان آشوبگر جا می‌زنند 💢 شام انتخابات 96، دلمان آشوب بود، نفس‌ها تند تند می‌زد و زبان‌مان طعم تلخ به خود گرفته بود و تا صبح از اضطراب نتایج انتخابات چشم روی هم نگذاشتیم. 💢 اشک بود و لبخند! سفیدی در وسط سیاهی‌ها چشم امید ما را روشن‌تر می‌کرد و آرام آرام اندوه جایگزین این امید بود، صندوق به صندوق در خیابان‌ها می‌چرخیدم، تماس می‌گرفتند که تعرفه‌ها در فلان صندوق نرسیده است، اخلال در برگزاری انتخابات مشهود بود و نتیجه‌اش پیروزی حسن روحانی شد. 💢 دل بچه‌های انقلابی مضطرب بود، همه ناراحت و عصبانی از اتفاقات پیش رو و این همه تخلف یک جا نوبری بود که شاید برایمان دو دوتایش را چهارتا نمی‌کرد و همین فرصتی بود تا برای اعتراض در تکیه شاه خراسان جمع شوند. 💢 بچه‌های ولایتمدار و انقلابی محکم پای اعتقادات و آرمان‌هایشان بودند و مهر تایید رهبر انقلاب بر انتخابات سبب شد تا دوباره بر مسیر گذشته به کارهایمان مشغول شویم و باخت‌مان را بپذیریم، بنابراین نه سطل زباله‌ای آتش گرفت و شعاری! عقلانیت محض از همین بچه‌های انقلابی دیده می‌شد. 💢 از جاهای مختلف بچه‌های انقلابی را تحریک به اعتراضات مدنی می‌کردند اما حواسشان نبود که ما «آقا» داریم. هر چند تحلیل می‌کنیم اما داشتن فصل الخطاب به معنای این است که نظم سازمانی قوی بر این ساختار حکم‌فرماست و هیچ قرائت دیگری پذیرفته نیست. 💢 کسانی که برای فوت صانعی شهر را شلوغ کردند و از ولایتمداری گفتند و «امام» از دهانشان نمی‌افتاد، آنها باید پاسخگو باشند که سال 88 این جماعت بر طبل تفرقه و آشوب زدند یا چند بچه انقلابی که مقدادگونه دست به شمشیر داشتند و چشم در چشم امام تا به وقتش شمشیر از نیام بیرون کنند. 💢 ما از صانعی و فتنه‌گران خوب نخواهیم گفت که هنوز نشانی از 88 بر بدنمان مانده و رد تلخی بر جانمان نشسته است، به تلخی بسیجی که آتش زدند یا همان بچه بسیجی مظلومی که برهنه‌اش کردند و همین صانعی‌ها آنها را خداجو می‌خواندند. 💢 برای ما از تفرقه نگویید که آنکه بر طبل تفرقه کوبید، امروز در اردوگاه شما سرلیست انتخاباتی مجلس‌تان شد و حالا که شهر به لطف شهدای فتنه رنگ آرامش گرفته است، برایمان در شبکه چهار از حسین قصه‌سرایی می‌کند. 💢 برای ما از تفرقه نگویید که هنوز جای لگدهایتان در خیابان شهید منتظری بر پیکر بچه‌های حزب اللهی درد می‌کند که از نجف آباد و اصفهان و تهران و ... آوردید به قم تا در خیابان ارم و روبروی مدرسه کرمانی‌ها شعار «مرگ بر تو» بدهند. 💢 برای ما از تفرقه نگویید که بیت‌تان محفلی برای ضد انقلاب و مخالفان رهبر انقلاب است که لحظه‌ای شبث‌گونه از منبر و محراب‌تان پائین نمی‌آیید و حالا که جامعه دیگر قبول‌تان ندارد، برای ما از ولایتمداری سخن می‌گویید. 💢 واقعا سوال‌مان این است که اگر شما اینقدر حساسیت دارید و با یک کانال کوچک هم برخورد می‌کنید، پس تلخند سیاسی، اصلاحات نیوز و هزاران کانال دیگر که هر روز بر طبل تفرقه می‌کوبیدند و عکس با وزیر محترم اطلاعات هم دارند، از کجا ساپورت می‌شوند و چند بار طعم برخورد را چشیدند؟ 📌 @ponezs
اجتهاد مردود؛ اجتهاد مبتنی بر عرف قدرتهای مادی! مروری بر تذکار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ♦️مسئله‌ مهم دیگری که مطرح است و در آن باب باید سخن روشن به میان بیاید، مسئله‌ی تحول در حوزه‌هاست. چند سال است که مسئله‌ی تحول در حوزه‌های علمیه، بخصوص در حوزه‌ی مبارکه‌ علمیه‌ی قم مطرح است. این تحول یعنی چه؟ حوزه میخواهد چه کار کند که اسمش تحول باشد؟ اگر تحول را به معنای تغییر خطوط اصلی حوزه‌ها بدانیم - مثل - قطعاً این یک است. تحول است، اما . ◾️شیوه‌ی اجتهادی که امروز در حوزه‌های علمیه رائج است و علمای دین به آن متکی هستند، یکی از قویترین و منطقیترین شیوه‌های اجتهاد است؛ اجتهاد متکی به یقین و علم، با اتکای به وحی؛ یعنی از ظن به دور است و استنباط ما استنباط علمی و یقینی است. ◽️این ظنون خاصه‌ای هم که وجود دارد، همه‌ی اینها حجیتش باید یقینی و قطعی باشد. حتّی اعتبار اصول عملیه‌ای که ما در فقه از آن استفاده میکنیم، باید اعتبار جزمی و قطعی باشد. تا وقتی که از دلیل قطعی به معتبر بودن این اصل عملی - استصحاب یا برائت یا اشتغال، هر کدام در مجاری خودشان - جزم پیدا نکنیم، نمیتوانیم از این اصل استفاده کنیم. بنابراین یا بیواسطه یا بواسطه، همه‌ی شیوه‌های استنباط ما در فقه منتهی میشود به قطع و یقین. 🔘اجتهاد در شیعه به معنای نیست؛ همینی که قدمای ما اصطلاح ، اجتهاد متکی به ظنون غیر معتبر، مثل قیاس، مثل استحسان و امثال اینها را به کار بردند و کتابها نوشتند؛ «الرّدّ علی اصحاب الاجتهاد فی احکام». اسماعیل بن ابوسهل نوبختی، سید مرتضی در «ذریعه»، شیخ در «عدةالاصول» و دیگران و دیگران این اجتهاد متکی به ظنون غیر معتبر را رد کردند. این است. 🔸 هم تحت هر نامی به اینجور اجتهادها روی بیاورند، است. اینکه حالا ، این حرف فقهی در دنیا خریدار ندارد، یا این را صریحاً بگویند یا نگویند، اما و اینها را به یک استنباط غلطی بکشاند، ! 🔹متأسفانه در در گوشه و کنار دیده شده که برای اینکه - که عمدتاً مادی است - رعایت شود، شرعی شده است! ⚫️حتّی بدتر از این، برای اینکه گاهی - نه حالا عرف دنیای مادی رائج، بلکه و استکباری رعایت شود - فتوا داده شده: تلاش صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی به دلیل اینکه موجب سوء ظن قدرتهای بزرگ است، ممنوع است! خوب، _کردند سوءظن دارند. 🔵اگر اجتهاد با همان شیوه‌ی درست و صحیح خود که تکیه‌ی به کتاب و سنت است، و با آن متد معقولِ صحیحِ منطقىِ حساب شده‌ی پخته انجام بگیرد، بسیار خوب است. اجتهادها ولو نتائج مختلفی هم داشته باشد، موجب بالندگی است، موجب پیشرفت است. 🔴مجتهدین ما، فقهای ما در طول تاریخ فقاهت ما در مسائل گوناگون نظرات مختلفی ایراد کردند. شاگرد بر علیه نظر استاد، باز شاگرد او بر علیه نظر او حرفهائی زده‌اند، مطالبی گفته‌اند؛ هیچ اشکالی ندارد؛ این موجب بالندگی و پیشرفت است. این اجتهاد باید در حوزه تقویت شود. اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است. اگر این اجتهاد نباشد، خواهیم شد آب راکد. 🔘امروز حوزه نباید در صحنه‌های متعدد فلسفی و فقهی و کلامی در دنیا غائب باشد. این همه سؤال در دنیا و در مسائل گوناگون مطرح است؛ پاسخ حوزه چیست؟ نه باید غائب باشد، نه باید منفعل باشد؛ هر دو ضرر دارد. فکر نو لازم است، پاسخ به نیازهای نوبه‌نو لازم است که دارد مثل سیل در دنیا مطرح میشود؛ ...جواب شما باید ناظر باشد به این نیاز، و نیز ناظر باشد به پاسخهائی که مکاتب و فرقه‌های گوناگون میدهند.اگر از جوابهای آنها غافل باشید، پاسخ شما نمیتواند کار خودش را انجام دهد. باید پاسخ قوی، منطقی و قانع کننده بیاورید وسط. باید پاسخها در دنیا مطرح شود.دائم بایستی صادرات قم -این قلب معرفتی دنیای اسلام- پمپاژ بشود. امروز خوشبختانه وسائل ارتباطىِ سریع در اختیار همه هست. شما میتوانید اینجا اقدامی بکنید، در آن طرف دنیا در همان ساعت از شما بشنوند و استفاده کنند. (بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌/۱۳۸۹/۰۷/۲۹) 🔶حاشیه روزنه بعد از گذشت یک دهه از تذکار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به فضلای حوزه قم، ردیابی مصداقی بیانات ایشان بسیار حائز اهمیت است. چه کسانی در قم به دنبال تغییر بوده و هستند؟ کدام مجموعه تولید بر اساس را در کارنامه دارد؟ @rozaneebe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت||توضیحات سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در مورد برگزاری امسال (حوزه نیوز) @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏💥گزیده ای از یک مناظره رادیویی در باب ◽️آقایان جبار رحمانی و محمدمهدی فاطمی صدر ▪️۱۲شهریور ۱۳۹۹؛برنامه‌ی جوان‌شهر/رادیو جوان. @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈||صوت|| نکات شنیدنی جناب استاد پیرامون آثار و اقتضائات (99/06/23) @rozaneebefarda