eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 2 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 2 از 4] در آئيننامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار رديف 114007 (‌سازمان تبليغات اسلامي ـ دفتر تبليغات قم ـ كمك) در سال 1365 می‌خوانیم: «اعتبار رديف 114007 (‌سازمان تبليغات اسلامي - دفتر تبليغات قم ـ كمک) قانون بودجه سال 1365 توسط دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم كه‌در اين آئين نامه دفتر ناميده می‌شود جهت انجام هزينه‌های پرسنلی و اداری و هزينه‌های تبليغاتی به منظور پاسداری از عقايد و فرهنگ اسلامي و نشر معارف قرآن كريم و بيان مواضع و اهداف متعالی انقلاب اسلامی مبارزه با خطوط انحرافی و نظارت و هدايت تبليغات اسلامی در كليه نهادها و ارگانهای دولتی و‌جذب و سازماندهی نيروهای مفيد و آموزش افراد متعهد و اعزام واجدين شرايط جهت تبليغات با رعايت قانون بودجه سال جاری و قانون نحوه هزينه كردن اعتبارات... مصوب 1364/11/6 و مفاد اين آئيننامه براساس موافقت‌نامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و صرفاً از شمول قانون محاسبات عمومي‌مستثني است.» مشابه همین متن در سال 1366 تکرار می‌شود همچنین د ر بخشی از قانون بودجه سال 1367 می‌خوانیم: ‌تبصره 15 - ‌الف - اجازه داده می‌شود حداکثر تا مبالغ مندرج در بندهای زیر حسب مورد بنا به پیشنهاد وزیر یا وزرای مربوط و تصویب هیأت وزیران بدون الزام‌به رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون‌محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه گردد... 30 - مبلغ پانصد میلیون (500000000) ریال اعتبار جاری ردیف 114007 (‌دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) قسمت چهارم این قانون. 3. تأمین اعتبارات جاری و عمرانی مدرسه عالی قضائی و تربیتی طلاب یکی از مراکز حوزوی که در بودجه دهه شصت جایگاه ویژه‌ای داشت «مدرسه عالی تربیتی و قضائی طلاب» بود. متن قوانین بودجه سال 68-1365 در ادامه خواهد آمد: سال1365: اعتبارات سال 1365 شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد شهید و کمیته انقلاب اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، نهضت سوادآموزی، و‌کمک به حساب 100 امام در وجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم به ترتیب منظور در ردیفهای 113600 -131600 - 105005 - 114006 - 114007 - 128000 - 503047 - 108008 قسمت چهارم این قانون بر اساس تخصیص اعتبار و درخواست وجه‌از طرف مقامات مجاز نهادهای مزبور به تدریج و حسب نیاز قابل پرداخت خواهد بود و می‌تواند بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی و با‌رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه‌گردد. سال1366: 36-اجازه داده می‌شود حداکثر تا مبالغ مندرج در بندهای زیر حسب مورد بنا به پیشنهاد وزیر یا وزرای مربوط و تصویب هیأت وزیران بدون الزام‌به رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون‌محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه گردد... مبلغ چهار صد و نود میلیون (490000000) ریال اعتبارات جاری و عمرانی ردیف 108008 (‌مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم، کمک)‌منظور در قسمت چهارم این قانون. سال1367: به همان ترتیب سال قبل... 27 - مبلغ سیصد و سی میلیون (330000000) ریال اعتبارات جاری عمرانی ردیف 108008 (‌مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم) قسمت‌چهارم این قانون. سال1368: به همان ترتیب سال1366... 27 - مبلغ سیصد و سی میلیون (330000000) ریال اعتبارات جاری عمرانی ردیف 108008 (‌مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم) قسمت‌چهارم این قانون. @rozaneebefarda
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای مسیح مهاجری پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 3 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بنا بر مطالب پیش‌گفته این ادعا که حوزه علمیه در بودجه‌بندی زمان امام خمینی قدس سره الشریف هیچ جایگاهی نداشته ادعایی گزاف بیش نیست. به علاوه جناب آقای مسیح مهاجری در یک پیش‌فرض غلط تأمین بخشی از نیازهای مالی حوزه علمیه، که وظیفه دولت اسلامی است را مساوق وابستگی و ضربه خوردن استقلال حوزه علمیه می‌داند اما سؤال این‌جاست که اگر تأمین مالی حوزه علمیه باعث وابستگی آن بشود، طبیعتا تأمین مالی سایر نهادها نیز مانع استقلال آن‌ها خواهد بود. به طور مثال دانشگاه یک نهاد علمی و نخبگانی است که وظیفه تأمین اندیشمندان جامعه را دارد و اندیشمندان یک کشور باید با استقلال و حریت توان نقد حکومت را داشته باشند بنابراین تأمین نیاز مالی دانشگاه‌‌ها توسط حکومت امری قبیح و مایه وابستگی دانشمندان جامعه به حکومت خواهد بود و دولت اسلامی حق تأمین نیازهای مالی دانشگاه را نخواهد داشت. علاوه بر موارد پیشین، دولت حق تأمین مالی رسانه‌ها و نشریات را هم ندارد چراکه نقد حکومت یکی از وظایف ذاتی رسانه است پس هیچ رسانه و مثلا روزنامه‌ای حق دریافت کمک مالی از دولت را ندارد و البته؛ قلم چو بدین‌جا رسید سربشکست چراکه «روزنامه جمهوری اسلامی» به مدیر مسئولی جناب مسیح یکی از «یارانه‌بگیرترین» روزنامه‌های سطح کشور است که تسویه یارانه شش ماه اول سال 1399 آن : 1.497.000.000 و در نوبت بعد 1.725.000.000 بوده است. بنابراین باید گفت که تأمین نیازهای مالی حوزه علمیه، وظیفه اصلی حکومت دینی است و در این راه هیچ کوتاهی نباید کرد و اساسا میان حوزه علمیه به عنوان تأمین‌کننده نظریات و معنویات دینی با دولت دینی دوگانه‌ای نیست دولت اسلامی از دل حوزه علمیه برخواسته و متعلق به آن است و همان‌طور که یک فرزند نسبت به مادر خود وظایفی دارد دولت اسلامی نیز نسبت به او وظایفی دارد و باید به نحو احسن بدان تکالیف عمل کند. ب) دوگانه کاذب دولت-مردم آقای مسیح مهاجری با رندی ژورنالیستی تلاش کرد دوگانه‌ای کاذب میان «دولت اسلامی و مردم» ایجاد کند و نزدیک شدن مراجع عظام تقلید به حکومت اسلامی را مساوی با دور شدن از مردم بپندارد. او با ذکر مثال‌هایی از علما که جایگاه حاکمیتی نداشتند تلاش کرد مرجعیت غیرسیاسی را مردمی و در مقابل، مرجعیت سیاسی را غیرمردمی و به اصطلاح «حکومتی» عنوان کند. او بر اساس همین دوگانه کاذب میان حکومت و مردم گفت: «امام قبل از انقلاب هم با مردم بودند و بعد هم با مردم بودند. شما هیچ‌جا نمی‌بینید امام متکی شده باشند به دولت.» این ادعا از عجیب‌ترین گفتارهایی است که می‌شود از یک فرد به اصطلاح مطلع صادر شود. اگر امام هیچ‌جا متکی به دولت نبود پس چرا اساسا حکومت تشکیل داد و خود نیز در رأس حکومت قرار گرفت؟ اگر امام هیچ اعتنایی به ساختارهای حقوقی اداره کشور از جمله «دولت» نداشت پس چرا دستور به تشکیل شورای انقلاب اسلامی داد؟ اگر هیچ اتکایی به دولت نداشت پس چرا یکی از مطالبات اساسی خود را تشکیل دولت موقت قرار داد؟ اگر امام بریده از دولت بود پس چه جایگاهی داشت که استعفای دولت موقت را بپذیرد؟ جناب آقای مهاجری، صاحب این نظریه بدیع باید به دو سؤال روشن پاسخ دهند: آیا امام خمینی قدس سره الشریف ولی‌فقیه بود یا خیر؟ اگر ولی‌فقیه بود سه حالت بیش‌تر متصور نیست: یا از دید ایشان ولایت‌فقیه مساوی با دیکتاتوری است که فرد بدون اتکا به دولت و رأسا امور را پیش می‌برد، یا مساوی با هرج و مرج است و به این معناست که ولی‌فقیه امور را بدون هیچ نظام و ساختار مشخصی تمام کارها را به مردم بسپارد و خودش هم گوشه‌ای بنشیند یا مساوی با ولایت در حیطه حقوقی مشخص است. این مسلم است که شیوه حکمرانی امام از قسم سوم بود و ایشان پس از تشکیل نظام اسلامی با تکیه بر ساختارهای حقوقی کشور و سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه امور کشور را اداره می‌کردند. بنابراین باید گفت که اولا در حکومت اسلامی میان مردم و حکومت فاصله‌ای نیست. دولت اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است و مردم ایران نیز بیش از چهل سال است که صمیمیت و صداقت نظام را در مردمسالاری دینی حس کرده‌اند. هرچند سیاستمدارانی بوده‌اند که با طرح «ریاست‌جمهوری مادام‌العمر» و پایبندی به تئوری «حکومت نخبه‌سالار» تلاش داشتند مردم را عملا از صحنه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها حذف کنند. @rozaneebefarda
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای مسیح مهاجری پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 4 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در پاسخ به آقای مهاجری باید گفت در حکومت دینی و به صورت مشخص در جمهوری اسلامی ایران، حکومت و مردم در هم‌تنیده‌اند و بر اساس این معادله، هر مرجع تقلید یا شخصیت دینی که بیش‌تر به مردم نزدیک باشد بیش‌تر به حکومت نزدیک است و از سوی دیگر هر مرجع تقلیدی که بیش‌تر به حکومت نزدیک باشد، مردمی‌تر است و مقبولیت اجتماعی بالاتری دارد و یکی از مطالبات اساسی مردم از مراجع عظام تقلید این است که در مواجهه با مسئولینی که اعتقادی به اسلام و انقلاب اسلامی نداشته و با وعده‌های دروغ بر سر کار می‌آیند و با وابستگی فکری و عملی به بیگانگان معیشت مردم را به روز سیاه نشانده‌اند برخوردی قاطع و محکم داشته باشند و البته علمای بزرگوار و مراجع عظام تقلید همواره در عمل به تکالیفی که تشخیص می‌دهند قاطع و استوار و پراستقامت بوده و هستند. نکته پایانی: آقای مهاجری ادعا کرد امام در مواجهه با حوزه علمیه هیچ‌گاه از جایگاه حکومت برخورد نکرد و در این زمینه شاهد مثال‌هایی آورد که سستی آشکاری داشت مثلا ادعا کرد انتصاب امام جمعه گلپایگان به پیشنهاد مرحوم آیت‌الله گلپایگانی یا ارجاع استهلال ماه مبارک رمضان به مراجع عظام تقلید از این باب بوده است. بر فرض که شاهد مثال‌های وی از حیث تاریخی بلااشکال باشد، این موارد از باب احترام به مراجع تقلید بوده است و نسبت حاکمیتی داشتن با حوزه‌های علمیه منافاتی با احترام به مراجع تقلید ندارد. به علاوه اگر امام «اصلاً از جایگاه حکومت با روحانیت و حوزه‌ها حرف نزده است. » پس جناب مهاجری برخورد حاکمیتی و قاطع با آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری را چگونه تحلیل می‌کند؟ مصادره ساختمان دارالتبلیغ وی را چگونه تفسیر می‌کند؟ متأسفانه باید گفت که امروز در سایه غفلت جامعه انقلابی، تحریف‌هایی آشکار که با اطلاعات عمومی نیز قابل ردّ است نسبت به امام عزیز و البته مظلوم روا داشته می‌شود. امید است با عنایت بیش‌تر جوانان و فضلای حزب‌اللهی، بازارِ گرمِ تحریف‌گرانِ امام و انقلاب، کساد و تعطیل گردد. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فرزند سردبیر ، برای از کلیدواژه استفاده کرد! ادب سیاست‌ورزی این روزها عجیب جلوه‌نمایی می‌کند! @rozaneebefarda
یک نکته از اخلاق‌مداری برجامیان آقای امروز اندر خوبی‌های اخلاق‌مداری در سیاست سخن‌ها گفته است! واقعا جام اخلاق را جا دارد به او بدهند! خیلی در این ۸ سال بنده خدا صادقانه با مردم سخن گفته است😂 @rozaneebefarda
📗 | چرا باید کتاب را خواند؟ 👈 کتابی برای گم نکردن راه و اشتباه نگرفتن جبهه 🔍ادامه مطلب را از آدرس زیر بخوانید👇 Instagram.com/Khamenei_Book @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی آقای از پاسخ به سؤال یک استاد دانشگاه عاجز ماند! @rozaneebefarda
بیانیه عبدالحمید در حمایت از همتی، ظاهرا تکذیب شده است. @rozaneebefarda
برخی رسانه‌های اهل‌ تسنن، نامه منسوب به در حمایت از را تکذیب کردند. @rozaneebefarda
وقتی یک طلبه ژورنالیستِ نیمه‌سوادِ تندگو، انتخابات را نتیجه مهندسیِ غیرملی و غیرشرعی می‌نامد! جالب آنکه جماعتی امروز داعیه‌دار ملی‌گرایی و رویکرد فراجناحی شده‌اند که در روزگاری نه‌چندان دور، نماد و و غیرملی بوده‌اند! تشخیص غیرملی بودن یا غیرشرعی بودن یک پدیده اجتماعی، هم تخصص در امور شرعی می‌خواهد و هم تعهد به آرمان‌های ملی. البته تهمت مهندسی انتخابات به نظام اسلامی، نه تخصص می‌خواهد و نه تعهد! @rozaneebefarda
مردم غیور و متدین ایران به کدام صدا لبیک می‌گویند؟ فقط کافیست صف‌کشی‌ها را تبیین کنیم. مردم اسلام و ایران را دوست دارند.... @rozaneebefarda
جمهوریتِ مظلوم و اقتدارگرایانِ غوغاسالار اختصاصی|| داوود مهدوی زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📌 جمهوریت و جمهوری خواهی، امر ستودنی است و باید آن را بزرگ داشت. ولی چرا جمهوریت همواره در جهان مظلوم واقع می شود؟! 📌 پس از جنگ تحمیلی در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری، شاهد به قدرت رسیدن کسانی بودیم که با شعار جمهوری خواهی و صیانت از جمهوریت به قدرت رسیدند ولی کام مردم از مردم سالاری شیرین نشده است. مردم در سیاست های جمهوریت خواهان به قدرت رسیده همواره در حاشیه قرار داشته است. 📌 برخورد جمهوریت خواهان با مصائب و بلایای طبیعی مردم کاملاً عادی و نا مهربانانه بوده است. اگر سیل و زلزله ای پیش می آید حتی برای تظاهر هم که شده به سختی حاضر می شوند در صحنه حادثه حضور پیدا کنند. اگر هم حاضر شوند با کفش وارد چادر زلزله زده ها می‌شوند. 📌 عجیب آنکه این به اصطلاح جمهوریت خواهان به قدرت رسیده، به شدت سرکوب گرانه رفتار می کنند. مخالفین و منتقدین را از قدرت دور می کنند یا ساکت می کنند. هر بخشی از قدرت را که به تصرف خود در آورند، ملک شخصی خود تلقی می کنند و هر گونه انتقادی را به مثابه دخالت در حریم خصوصی می دانند و دهان منتقدین را می بندند. اما هر جایی را که به تصرف خود در نیاوردند، به عنوان حوزه عمومی می دانند که باید آنان نیز در آن سهمی داشته باشند. 📌 باطن دروغین جمهوریت خواهان را در زمان انتخابات به خوبی می توان فهمید. در شرایطی که مردم برای عبور از مشکلات اقتصادی و نا ملایمت های اجتماعی موجود به اراده ای برای تغییرات گسترده وضعیت موجود نیاز دارند تا نسیمی تازه و مهربانانه از جانب دولت بوزد، شاهدیم که همان جمهوریت خواهان برابر اراده تغییر می ایستند و از حفظ وضع موجود دفاع می کنند. 📌 امروز، روح جمهوریت بخاطر نگاه های نامحرم هواداران ساختگی ترسان شده است و سعی در پنهان کردن خود دارد. زیرا می بیند که چگونه قدرت پرستان چشم طمع به او دارند و چگونه پس از رسیدن به مقصود، با او نا مهربانانه و غیر انسانی رفتار می کنند. امروز، اگر جمهوریت مظلوم زبانی می داشت، فریاد تظلم خواهی بر می آورد و به پیشگاه عدل الهی شکایت می برد و از مردم می خواست که او را از چنگال دیکتاتورهای نقابدار نجات دهد. امروز، جمهوریت به ضمانت نیاز دارد. 🔻 امام خمینی ره می دانست که برای صیانت از جمهوریت به ضمانت قوی نیاز است تا هیچ کارگزار دیکتاتور منشی نتواند، آن را به نفع خود تصرف کند. برای صیانت از جمهوریت به ریسمان محکمی نیاز است که نگذارد پیوندهای مردمی نظام جمهوری از هم گسیخته شود. در نظر امام خمینی ره آن ریسمان محکم همان عروه الوثقی قرآن و اسلام است. باید جمهوریت با اسلامیت پیوند بخورد تا از طمع ورزی طاغوتیان و قدرت پرستان در امان باشد. 📌 جدایی جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر موجب به محاق رفتن و مهجوریت هر دو خواهد شد. اسلامیت بدون جمهوریت، پیامدهایی چون سیاست‌زدایی از اسلام را به دنبال دارد و موجب مهجوریت مجدد اسلام عزیز خواهد شد. چنانکه جدایی جمهوریت از اسلام، ضامن صیانت مردم سالاری از دست خواهد رفت و جمهوریت بی پشتیبان و ضامن خواهد شد. 📌 اقتدارگرایان کاملاً متوجه این معنا شده اند که راه تصرف جمهوریت و برپایی دیکتاتوری مدرن در همین جدایی است. از این رو، از خیلی سال پیش که عمدتاً به سال های بعد انتخابات دوم خرداد 76 باز می گردد، بحث دوگانگی حاکمیت و انسداد سیاسی را مطرح کردند. 📌 اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار گرفته ایم، بار دیگر اقتدارگرایانِ غوغاسالار، مجالی برای دنبال کردن حاکمیت دو گانه و طرح جدایی جمهوریت و اسلامیت را پیدا کرده اند. ✅ از این رو، مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1400 تلاشی مجاهدانه برای نجات جمهوریت از دستان ناپاک جریانی است که قریب به چهل سال به نام مردم، قدرت را تصاحب کرده اند و هرگز دغدغه زیست و خدمت مردمی را نداشته اند. به امید روزی که جمهوریت مظلوم برای همیشه در پناه اسلامیت مردم سالاری دینی آرام و قرار گیرد. @rozaneebefarda
تاج‌زاده در مقام سخنگوی ظاهر شد! وقتی دفتر ایشان در ایران سکوت پیشه کنند، باید هم سوءاستفاده های سیاسی و جناحی براندازان از مقام شامخ آن مرجع عزیز را شاهد باشیم. انتظار می‌رود جناب آقای نسبت به روند سوءاستفاده براندازان از نام و مقام معنوی آیت‌الله العظمی سیستانی واکنش متناسب نشان دهد. 🔶حاشیه روزنه براندازان حتی اگر به همین نوشته منسوب به مرجعیت اعلا هم بخواهند اخذ شوند، کارنامه قابل دفاعی ندارند زیرا تضعیف نظام اسلامی که حرام قطعی است، سکه رایج بازار براندازان غربگرای رادیکال است. از این گذشته، آیا عدم شرکت در انتخابات منجر به تضعیف نظام نمی‌شود؟! اگر می‌شود، بر سر چه چیزی چانه می‌زنید؟؟ @rozaneebefarda
بازتاب مواضع سست شاگرد منتظری در مرید هاشمی در رسانه‌ ! و جا زدن آن به نام آیت‌الله سیستانی توسط اصلاح‌طلبان رادیکال چون تاج‌زاده! 🔶حاشیه روزنه مرزهای سیاسی در بین خرده‌جریان‌های زاویه‌دار در حال فروپاشی است و پرده برانداخته‌اند؛ مریدان دوآتشه هاشمی و شاگردان رادیکال منتظری در کسوت تئوریسین تضعیف جمهوری اسلامی و کاهش مشارکت در انتخابات جلوه کرده‌اند؛ محور تهاجم هم زیرسؤال بردن جنبه شرعی مشارکت در انتخابات است و تلاش می‌کنند آن را امری عرفی معرفی کنند. مسئله‌ای که در میان بزرگان از آیت‌الله گلپایگانی تا مراجع حاضر، امری اجماعی است. عجیب آنکه بهاری‌ها، که از ۸۸ تا کنون به ظاهر در جبهه مقابل سبزی‌ها و تسلیم‌طلبان قرار داشتند، هم‌اکنون به این بافته‌های بی‌مبنا، بعنوان وحی منزل می‌نگرند و به خاطر تایید نشدن مرادشان، به تحریم انتخابات کشیده شده‌اند! و از این رو عملا در صف پیروان و قرار گرفته‌اند! صف‌آرایی عناصر زاویه‌دار در انتخابات ۱۴۰۰ از جهات مختلف قابل تحلیل و بررسی است. و ، کسب و کار تسلیم‌طلبان و قدرت‌طلبان است! @rozaneebefarda
همه نگرانیم! اختصاصی|| داوود مهدوی زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📌 با مطالعه وصیت نامه سیاسی – الهی امام خمینی ره کاملاً می توان دل نگرانی های ایشان را فهمید. لکن این دل نگرانی ها شخصی نبوده است. زیرا ایشان در پایان وصیت نامه بیان کرده است که با دلی آرام و قلبی مطمئن از خدمت شما مرخص می شوم. بلکه نگرانی امام راحل از این است که این ودیعه الهی؛ یعنی انقلاب و نظام اسلامی به دست نا اهلان بیافتد و در نتیجه شکر گزار نعمت او نباشیم. در این وصیت نامه و دیگر سخنرانی های امام راحل و نیز در بیانات ولی فقیه، حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله، همواره راه ها و منفذهای رخنه بدخواهان و نا اهلان انقلاب ذکر شده است. 📌 مهم ترین این منفذها همواره انتخابات بوده و هست. اگر خوب تایید نکنیم و خوب انتخاب نکنیم، انقلاب و نظام اسلامی به خطر می افتد و قهراً خداوند هم عزتش را از ملت انقلابی پس می گیرد. از این رو، در مثل انتخابات ریاست جمهوری اسلامی که اکنون در جریان برگزاری سیزدهمین دوره آن هستیم، همه نگران هستیم؛ هم آن کسانی که نگران از دست دادن جاه و مقام و راه نفوذ در نظام اسلامی را دارند و هم آن کسانی که نگران عادی سازی انقلاب و نظام اسلامی هستند. و همه اینان در تکاپوی مبارزات انتخابی اند. 📌 در اینجا سخن با جبهه انقلابی است که با نیت الهی در این عرصه وارد شده اند. این عزیزان، باید نگرانی های شان را خالص کنند. باید تمام دغدغه های شان در عرصه انتخابات و دیگر عرصه های سیاسی برای خاطر خدا باشد. آن گاه است که وعده نصرت الهی و صبح پیروزی نزدیک خواهد بود. و همانا وعده خدا، حق است و انجام شدنی: ✅ « ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا ولا تحزنوا وابشروا بالجنة التی کنتم توعدون »؛ به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!»( فصلت آیه 30 ) @rozaneebefarda
خوراک تبلیغاتی روزنامه جمهوری اسلامی و برای ! @rozaneebefarda
تحریم انتخابات توسط گروهک پوسیده و فرسوده‌ای به نام ! جالب آنکه مسیح علینژاد(برانداز پولکی اجیر آمریکا)، محمود احمدی‌نژاد(رئیس فرقه نارمک و بهاری‌ها)، مریم رجوی(سرکرده جانی سازمان آدمکش منافقین) و محمد توسلی(دبیر کل گروهک نهضت آزادی)، طیف گسترده‌ای از و عاشق آمریکا، به نقطه مشترک در مقابله با نظام اسلامی رسیده‌اند! @rozaneebefarda
یک نکته انتخابانی براندازان و برجامیان به آسانی قرار نیست قافیه انتخابات ۱۴۰۰ را ببازند از این رو باید منتظر توسط آنها بود. جرقه این شوک در مناظره سوم زده می‌شود و هفته آینده احتمالا فرآیند شتاب‌زای سیاسی، و اوج عملیات روانی جریان غربگرا را شاهد خواهیم بود. در کنار و و و بهنگام، بعنوان برگ برنده جریان حزب‌اللهی می‌تواند تعیین کننده باشد. نتیجه اصلی انتخابات، معمولا در ۲۴ ساعت آخر و در زمان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی رقم می‌خورد. باید برای آن ۲۴ ساعت طلایی که دستگاه شایعه و شبهه ساز براندازان و تسلیم‌طلبان به راه می‌افتد، فکری کرد. @rozaneebefarda
میلاد با سعادت بانوی کرامت و کریمه اهل بیت علیهم السلام مبارک باد. فلا تسلب منی ما انا فیه.... @rozaneebefarda
غربگرایان و مسئله نابودی ایران! پیشینه‌شناسی تکاپوهای خیانت‌بار غربگرایان در ایران و نقش آن در تصمیم درست در انتخابات۱۴۰۰ اختصاصی|| میثم عبدالهی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه ۱ از ۳] مردم ایران در طول تاریخ همیشه به تمدن، علم و فرهنگ و اندیشه شناخته می‌شوند و ایران در همیشه تاریخ، چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام، به عنوان یکی از بزرگترین قدرت‌های علمی و سیاسی در دنیا مطرح بود. ایرانیان ملت قوی و مستقلی بودند که در طول تاریخ علم و پیشرفت و تمدن را به سایر نقاط دنیا صادر می‌کردند. ملت ایران، مردم دانشمند و علم پرور بود، فلذا رسول خدا(ص) درباره آنها فرمودند: «كان العلم منوطا بالثريا لتناولته رجال من فارس» یعنی اگر علم در ثریا باشد، مردانی از سرزمین فارس به آن دست خواهند یافت.(قرب الإسناد، ابی العباس عبدالله بن جعفر الحمیری القمی، چاپ سنگی، مکتبه نینوی الحدیثه، طهران، الاولی، ص52) بعد از ظهور اسلام به واسطه دستورات نورانی اسلام، رشد علمی، علم آموزی و تولیدات علمی به طور فزاینده‌ای در سرزمین‌های اسلامی رشد کرد. ایران و ایرانیان نیز در تولید علم و پیشرفت پیشگام بودند و باعث عظمت علمی و سیاسی بیشتر جهان اسلام شدند. در قرون اول اسلامی بسیاری از دانشمندانی که چه در علوم دینی مانند حدیث، تفسیر، فقه، اصول، رجال، درایه، کلام، و... حتی علوم عام مانند ادبیات عرب، ادبیات فارسی، نجوم، فیزیک، شیمی، ریاضی، پزشکی، فلسفه، تاریخ، جغرافیا و... تولید علم می‌کردند، ایرانی بودند. قرنها زبان فارسی و زبان عربی به زبان های علمی در دنیا تبدیل شدند و آثار فارسی و عربی دانشمندان ایرانی به نقاط مختلف برده شد و به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه گشت تا ملل مختلف جدیدترین علوم را از آنها بیاموزند. چهارصد سال زبان فارسی و پادشاهانی مسلمان و ایرانی و علم‌دوست بر کشور هندوستان حکمفرما بود و امروز اسناد حکمرانی هندی‌ها به زبان فارسی موجود است. هند در کنار ایران و عثمانی سه امپراطوری اسلامی و عظیم را تشکیل می‌دادند که قوی و مقتدر و علم دوست بودند. تقریبا تمام سرزمینهای اسلامی که در دویست سال اخیر با دست استعمار انگلیس به بیش از چهل کشور منحل شده، میراث همین سه امپراطوری عظیم اسلامی است و برای تضعیف این کشورها، باید هر کدام از این امپراطوری ها نابود شده و قلمروشان تقسیم می‌شد و تخم اختلاف و کینه در بین آنها کاشته می‌شد. ، که کشوری کوچک و کم اهمیت و ناشناخته در دنیا بود، تاریخ شان در داخل ساختار بسته شان، مشحون از وحشی‌گری و جنایت و کشتار بود. به تازگی به پیشرفت‌هایی خصوصا در عرصه نظامی و دریانوردی رسیدند و توانستند اوضاع داخلی شان را سروسامانی دهد و در همین برهه با اندیشه استعماری، دنبال کشورهای ضعیف می‌گشتند تا غارت کنند. انگلیسی‌ها هند را مستعمره کردند و ریشه زبان و فرهنگ ایرانی و اسلامی هندوستان را کندند و زبان خودشان و فرهنگ وابستگی را با زور جایگزین کردند. موفق شدند که آنجا را به وسیله ترویج فرهنگ وابستگی و وادادگی هند را به مدت یک قرن مستعمره کنند و دوران اوج ذلت و تحقیر و عقب ماندگی را در آن کشور به وجود آوردند. ایران تا قبل از دویست سال اخیر، یکی از قله‌های علمی دنیا بود. در دوره قاجار به دلیل سر کار آمدن حکمرانان ضعیف، ایران دچار عقب ماندگی علمی و سیاسی شد و دوران انحطاط دویست ساله ایران شروع شد. انگلیسی‌ها در اوایل ضعف و انحطاط قاجاریه وارد ایران شدند و به جای اینکه علم و پیشرفت را وارد مراکز علمی ایران کنند و کمک کنند که ایران دوباره به قله برسد، مانند میرزا ابوالحسن ایلچی، میرزا ملکم خان ناظم الدوله، میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی و... اولین نسل غربگراهای ایرانی را تربیت کردند و توسط رسانه های اینها اندیشه غربگرایی و وادادگی و خودتحقیری را در ایران ترویج کردند. به جای ایجاد تقویت علوم مختلف در مراکز علمی ایرانی، تشکیلات را تاسیس دادند و توسعه دادند تا به وسیله آن زنجیر استعمار را به گردن ملت ایران بیندازند. به جای تقویت مراکز علمی ایران، اولین فراماسونرهای ایرانی، را در ارکان قاجاریه نفوذ دادند و به وسیله آنها، قراردادهای استعماری را یکی بعد از دیگری چه با رشوه و چه با زور امضا کردند و مدت‌های مدیدی منافع ملت ایران را به جیب خودشان ریختند. اگر هوشیاری و اقدامات علمای ایران و عراق خصوصا حاج ملا علی کنی، میرزای شیرازی، شیخ فضل الله نوری، میرزا حسن آشتیانی و... در مقابله با قراردادهای استعماری مانند رویتر، لاتاری، رژی 1919 و... نبود، قطعا چیزی از ایران باقی نمانده بود. 🔲ادامه یادداشت:👇 صفحه ۲: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9021 صفحه ۳: https://eitaa.com/rozaneebefarda/9024 @rozaneebefarda
غربگرایان و مسئله نابودی ایران! [صفحه ۲ از ۳] زمانی هم که در ایران نفت پیدا شد، ایران برای استعمار انگلیس اهمیت مضاعف پیدا کرد و انگلیسی‌ها به وسیله همان عوامل‌شان قرارداد جدیدی امضا کردند و حق‌السهم بسیار ناچیزی به دولت ایران پرداخت نموده و مهمترین سرمایه نسل‌های مختلف ملت ایران را به دست گرفتند و به غارت آن پرداختند و گاهی تا مدت چند سال، همان پول را هم نمی‌دادند و آن را به اهرم فشاری علیه دولت‌های مستق تبدیل کردند. انگلیسی‌ها سپس ایران را اشغال نظامی کردند و جنگ و کشتار و قحطی بزرگ و کشتار 8 میلیون مردم ایران و تحقیر را تحمیل کردند. برای استعمار رسمی ایران تلاش کردند ولی با مخالفت علما و مردم مواجه شدند. سپس با کودتای سوم اسفند 1299 همان عوامل خودشان را بر کشور حاکم کردند، و به واسطه آنها قاجاریه را برانداختند و برای اولین بار سلطه بر ایران را به چنگ آوردند و تمام منافع ملت ایران خصوصا نفت، به طور کامل در اختیار آنها قرار گرفت و مستشاران انگلیس و سپس آمریکایی و سفارتخانه های این دو کشور در ایران همه کاره شدند. جلوی تولید علم در ایران را گرفتند و ایرانی را با آن سابقه تمدنی و پیشرفت، به دور از علم و تمدن معرفی کردند و مستشاران شان برای حضور در ایران حق توحش گرفتند و فاجعه را علیه ملت ایران امضا کردند!! به وسیله دیکتاتوری خشن و سیاه پهلوی و سایر عوامل انگلیس، ملت ایران را ملتی که عرضه تولید هیچ چیزی را ندارد، معرفی کردند. مواد اولیه ملت ایران را به یغما برده و بازار ایران را به مرکز عمده واردات کالاهای‌شان تبدیل کردند و در رسانه های شان روی ناتوانی و وادادگی ملت ایران مانور می‌دادند و اینکه همه علم و پیشرفت را صرفا در غرب باید پیدا کنیم و خودمان عرضه تولید چیزی را نداریم!! غربی‌ها به خوبی دریافته بودند که اگر ملت ایران، باور کنند که خودشان عرضه تولید علم و محصولات مهم را ندارند، دیگر هرگز پیشرفتی نخواهند کرد و احتمال پیشرفت هم برای آنها متصور نخواهد بود و مانند مرده هایی خواهند شد که از برای کفن مردگان شان هم دنبال کفن ساخت لندن بگردند و خودشان عرضه ساخت آن را هم نداشته باشند!! ولی اگر باور کنند که می‌توانند خودشان پیشرفت علمی کنند، قطعا بعد از مدتی تلاش و آزمون و خطا به قله ها خواهند رسید. تنها با القای فرهنگ «غربگرایی» و «ناتوانی ذاتی ایرانیان از تولید علم و محصول بومی» بود که می‌توانستند جلوی تولیدات علمی چنین ملتی را بگیرند و ملت توانا و پویایی چون ایرانیان را به یک کشور عقب مانده که توان تولید محصولات ضروری خود را هم ندارد، تبدیل کنند و تنها ارزش در کالاهای اروپایی بود و اگر هم چیزی در داخل تولید میشد، ارزش نداشت و مورد تمسخر بود! مهمترین سرمایه غربیها در آن دوران، ترویج اندیشه غربگرایی و ناتوانی ایرانیان بود که در بوقهای رسانه ای به شکل‌های مختلف بازتولید میشد. جالب است که در ایران از مدل اقتصادی ای که کشور انگلیس برای پیشرفت خودش استفاده کرده بود، الگو نگرفتند، بلکه صنعت مونتاژ کالاهای غربی را وارد اقتصاد ایران کردند که ثمره اش وابستگی کامل اقتصاد گردید! مسئولین کشور ایران در دوران رژیم پهلوی، ارزش شان به هر چه غربگراتر و وابسته تر بودن، تعریف میشد. مثلا تقی زاده، وزیر دارایی وقت، با دستور رضاشاه قرارداد نفتی استعماری ای را در روز 9 اردیبهشت 1312 به مدت 75 سال با شرکت نفت انگلیس امضا کرد که مردم ایران بعد از شنیدن جزئیات این قرارداد فاجعه بار، به روح مظفرالدین شاه قاجار درود فرستادند و قرارداد نفتی او در 1901م با دارسی را ستودند! البته همین ، در عین حال، استاد اعظم تشکیلات فراماسونری در ایران هم بود و نیز فتوای معروف تقی زاده درباره اینکه «ایران باید ظاهراً و باطناً جسماً و روحاً فرنگى مآب شود و بس» که مجله کاوه در برلین کشور آلمان در روز 1 جمادی الثانی 1338ق منتشر شده بود، از بزرگترین افتخارات غربگرایان در ایران به شمار می‌رفت و همین اندیشه های ضدایرانی و منحط در دوران سلطنت پهلویها به عنوان راهبرد رژیم پهلوی برای وابستگی بیشتر اجرا شد و چنان فجایعی را خلق کرد. شوربختانه هنوز هم در برخی محافل سیاسی و مطبوعاتی داخلی کسانی از تقی‌زاده وطن‌فروش و عمله استعمار، به نیکی یاد می‌کنند و امروز با طیف تازه‌ای از تقی‌زاده‌های غربزده مواجهیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش پیرامون خطر آنها هشدار دادند. @rozaneebefarda
غربگرایان و مسئله نابودی ایران! [صفحه ۳ از ۳] علی رزم آرا، نخست‌وزیر دوران پهلوی دوم، هم از دیگر رئوس جریان غربگرا در ایران است که مخالف جدی نهضت ملی شدن صنعت نفت بود و تلاش بسیاری کرد تا نفت به دست مردم ایران اداره نشود. جمله معروف او در مجلس شورای ملی در سال 1329ش خطاب به نمایندگان مجلس گویای ماهیت واقعی و پشت پرده سلطنت پهلوی است که گفت: ایرانی جماعت، عرضه ساختن لولهنگ (یعنی آفتابه گلی) را ندارد، چه برسد که بخواهد صنعت نفت را اداره کند! نخست وزیری این حرف را زده که باید نماد خودباوری ملت ایران باشد، ولی مروج وابستگی و خودتحقیری است! غربگرایان نسخه انحطاط و عقب ماندگی برای ایرانیان پیچیدند و اگر تلاش‌های آنها برای تطهیر استعمار و عقب نگه داشتن ملت ایران نبود، سلطنت انگلیس و آمریکا حدود 60 سال طول نمی‌کشید. ملت ایران به رهبری امام خمینی که از سال ۴۱ آغاز و در سال ۵۷ به پیروزی رسید، دست رد به سینه انحطاط و عقب‌ماندگی و غربگرایی و وابستگی زد و به استقلال و آزادی رسید و خودش زمام امور را به دست و بعد از 42 سال به این همه پیشرفت و رشد و شکوفایی رسید. ملت ایران در ابتدای راه رسیدن به اوج قله های علمی دنیا قرار دارد و باید با کار و تلاش مجاهدانه مجدد به قله علمی و پیشرفت دنیا برسد. امروز در مسیر درست خودباوری و شکوفایی علمی و استقلال گام نهاده که با تحقیق و مطالعات و پژوهش میتواند کم کم به جایی که باید برسد و استعمارگران را پشت سر بگذارد. هر چند غرب از ایران خارج شد ولی هنوز اندیشه غربگرایی در ایران وجود دارد و عوامل غرب هنوز دارند آن اندیشه را ترویج و تطهیر می‌کنند تا مجدد یوغ استعمار و وابستگی و انحطاط و عقب ماندگی را به گردن ملت ایران بیندازند. امام خمینی به زبان پدرانه از ملت ایران خواستند که غربگراها را کنار بگذارند. ملت ایران باید هوشیار باشد که بعد از کذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی برخی مسئولین، سخنانی بیان شده که شباهت بسیاری به سخنان رزم آرا در سال 1329 دارد. ملت ایران امروز هرجا شعار از خودبیگانگی و انحطاط و غربزدگی می‌بینید، هر جا شعار مذاکره با غرب می‌بینید، باید نسبت به اینها حساس باشید. به عنوان نمونه آقای اکبر ترکان، در پست معاونت رئیس جمهور در دولت حسن روحانی، گفت که ایرانی‌ها فقط در ساختن آبگوشت بزباش و قرمه سبزی تخصص دارند! غربگرایان در ایران همیشه به سمت انگلیس و آمریکا و غرب متمایل بودند و منافع آنها را تامین کردند و علیه منافع ملت ایران اقدام کردند. امروز هم اوضاعی که در کشور به وجود آمده و مشکلات اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک که به وجود آورده اند، دلیلش فاصله گرفتن برخی مسولین از اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی است. هر جا که در کشور مطابق اسلام عمل شد، پیشرفت‌های بسیاری رسیدیم و هر جا که از اندیشه اسلامی کوتاه آمدیم، نتایج تلخی را حتی از حیث مادی و اقتصادی به همراه داشته است. مشکلات پیچیده امروز کشور هم نتیجه مدیریت غربگرایان است. در سال 92 و 96 دو انتخاب اشتباه از سوی ملت ایران انجام شد که امروز نتایج تلخ آن را می‌بینیم و لمس میکنیم. مشکل دیروز رای اشتباه دادن بود، و باید همین رای اصلاح شود و به افراد صالح و انقلابی و جهادی و متخصص رای دهیم تا کشور به مجدد به پیشرفت برسد و با شدت به قله حرکت کند. باید با ، از تیم غربگرای فعلی بگیریم و تیم سالم و صالحی را هم برای اداره چهار سال آینده کشور انتخاب کنیم. ان‌شاالله. @rozaneebefarda
| «نعمتِ حضور»؛ ویژه‌نامه‌ی محتوایی همسنگرهای مسجدی 🔹محتوای آموزشی با عنوان «انتخابات، تکرار یا تغییر» 🔹پاسخ به شبهات انتخاباتی 🔹سامانه‌ی اصلح یاب (انتخاب کاندیدای اصلح بر اساس معیارهای بیان‌شده توسط رهبر معظم انقلاب توسط کاربران) 🔹اعزام سخنران 🔹منبرک‌های انتخاباتی 🔹محتوای چندرسانه ای 🔹منشورات 🔹بسته‌های نمایشگاهی 🌐دسترسی از طریق سامانه مسجدنا به آدرس: https://masjedona.ir/hozoor 🕌 به همسنگرهای مسجدی بپیوندید: @masjedkh
دستنوشته خواندنی مقام معظم رهبری در دفتر یادبود حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌مناسبت (س) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸این یادداشت توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سوم مهرماه ۱۳۷۲، در دفتر یادبود آستانه‌ی مقدسه‌ی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نوشته‌ شده و در حرم مطهر نگهداری می‌شود. ▪️بخشی از متن یادداشت: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم السّلام علیکم یا أهلَ بَیتِ النّبوة و مَوضِعِ الرّسالَة، السّلام عَلَیکِ یا قُرّةَ عَین آلِ الرّسُولِ (صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) افتخار خدمت در این آستان بلند‌پایه‌ی ملک‌پاسبان بر شما آقایان و عزیزان مبارک و گرامی باد. حقّ بزرگِ این سرچشمه‌ی نور و هدایت که یکی از ثمرات آن، تشکیل حوزه‌ی علمیه‌ی عظیم‌الشأن در سایه‌ی این بقعه‌ی مبارک است، چنان عظیم است که زبان و قلمِ چون من حقیر و ناتوانی را رساییِ بیان آن نیست. این حق بر دوش همه‌ی کسانی که از برکات این بقعه و این حوزه بهره‌مند شده‌اند، وظائفی را در خورد توان و امکان می‌گذارد. خداوند شما و همه‌ی متمسکین به ذیل ولایت رفیعه‌ی اهل بیت وحی و فضیلت را موفق به أدای این وظائف بدارد. خداوند عالمِ عظیم‌القدر مرحوم آیت‌الله حاج‌شیخ عبدالکریم و مرحوم آیت‌الله رحمهما الله‌تعالی را با مضطجعه‌ی این مَضجع شریف محشور فرماید و روح مقدس بزرگوار را که ، به عالی‌ترین درجات نائل فرماید و شما آقایان عزیز را حفظ کند. سیّدعلی خامنه‌ای-۷۲/۷/۳ @rozaneebefarda