اثر بخشی روشهای شناختی - رفتاری در درمان اختلال نعوظی نوع اضطراب عملکردی - با علامتگذاری های خردمند.pdf
230K
#روانشناختی
#آسیب_شناسی_روانی
#کژکای_جنسی_و_اختلال_جنسی (7)
اثر بخشی روشهای شناختی - رفتاری در درمان اختلال نعوظی نوع اضطراب عملکردی
همراه با علامتگذاری های خردمند
https://t.me/Kheradmand_S_M
#روز_نگاشت - 1391
* پنج شنبه – 15 تیر 1391 – 15 شعبان 1433 – 5 جولای 2012
• بیست سال پیش، در چنین روزهای مشغول اجرای نمایش جناب «علی بن مهزیار» بودیم؛ و من در نقش آن واصل به محضر وجود مقدس امام عصر علیه السلام. نمایشی که عمدهی تمریناتش در سال 1370 انجام شد ولی اجرایش به نیمهی شعبان سال 1371 موکول شد!
• حقیقت هیچ وقت نفهمیدیم کدام اختلاف پیش آمده در آن مجموعهی فرهنگی این گونه وقتگذاری و صرف عمر تعدادی نوجوان را پوچ انگاشت و زحمات سال 1370 را ندیده گرفت، ولی سرانجام این نمایش برای سه گروه اجرا شد؛ دو مرتبه فیلم برداری شد که یکی از آن ها توسط موسسهی «رایت» بود و قرار بود به صورت سیدی منتشر شود که آن هم هیچ وقت به دست ما نرسید!
• نویسنده، کارگردان و طراح گریم، مرحوم حیادار بود؛ مردی مهربان و خوش برخورد! اصالتاً عراقی که به ناچار مهاجرت کرده بود به ایران!
ی طبق گفتهی خودشان عدهای در زمان نیاز مالی شدیدشان - در ایران - میخواستهاند با پرداخت پول و وعدههایی خیرهکننده ایشان را به خدمت بهائیت درآورند ولی او به دامن رسول خدا و امیرالمؤمنین صلیاللهعلیهماوآلهما پناه میبرد و بعد خدای عالم برایش گشایشی حاصل میکند.
• در زمان کسالتِ ایشان که سوی چشمشان را از دست داده بودند، پیگیر شدم و یک نوبت به خانهشان رفتم. خیلی خوشحال شدند؛ خدا رحمتشان کند! ایشان هم مثل خیلیهای دیگر، وقتی سر پا بودند و تواناییهایشان به کار میآمد مورد توجه بودند و وقتی خانه نشین شدند !
• مرحوم حیادار در زمان خود و در حد خود مؤثر بودند و آن ها که با ایشان کار کردهاند خاطرات شیرینی از صفای باطن او دارند.
• یک نوبت برایم تعریف میکردند که در زمانی که عراق بودند مثل خیلی از عراقیها از آیت الله سیدمحمد شیرازی تقلید میکردند ... «وقتی به ایران آمدم جوّ تقلید و نامهایی که میشنیدم متفاوت بود. با خودم اندیشیدم که اگر در قیامت به من بگویند جرا مرجعت را تغییر دادی، جوابی ندارم! بنابراین در مقابل تبلیغات و بعضاً اتهام زنیها مقاومت کردم و بر مرجع اولیه ام که او را اعلم و با تقوا یافته بودم پایدار ماندم!» به زعم من این داستان نمونهای از توجه او به کار برای خدا بود!
• غیر از نمایش هایی که به عنوان بازیگر با ایشان کار کردم، یک نمایش را هم در کنارشان با عده ای از محصلان کارگردانی کردم؛ در آن زمان ادب و صبر و آرامش مرحوم حیادار برایم آموزنده تر از نکته های کارگردانی ای بود که می آموختم!
• در این نمایش که دو تصویر از آن دارم در مراحل گریم برای نقش جناب «علی بن مهزیار» هستم که خدمت امام عصر علیه السلام شرفیاب می شود. تا کنون حداقل سه مرتبه برای بدست آوردن فیلم و تصاویری بیشتر از آن نمایش اقدام کرده ام که هنوز به نتیجه نرسیده ام!
دو تصویر از این نمایش، در آدرس زیر قابل مشاهده است:
http://sm-kheradmand.com/Recommended/section11/section6/section2/page2/lang/Fa.aspx
#روز_نگاشت - 1403
* دوشنبه – 9 مهر ماه 1403 – 26 ربیع الاول 1446 – 30 سپتامبر 2024
امروز صبح جلسه ی «#مباحثی_پیرامون_وجدان» را داشتیم؛ نوبت سی و یکم. خلاصه ای از مباحث مطرح شده در این جلسه به قلم یکی از حاضران در کلاس چنین است:
• در ذیل خوانش صفحه ی۶۶، پاراگراف دوم از کتاب وجدان:
• مروری بر بحث «مالکیت محاطیه» و «مالکیت احاطیه».
• روح هم مثل جسم ماده است.
• در روایتی پنج نوع یا مرتبه برای روح بیان شده است: ۱- روح الشهوه، ۲-روح القدرۀ ۳-روح الاراده، که این سه را همه مخلوقات دارند. ۴- روح الایمان که فقط در وجود مومنین است. ۵-روح القدس که فقط در وجود ولی خدا است.
• وقتی ما در حال خدمت به ولی خدا هستیم و در مسیری حرکت می کنیم که رضایت امام زمان علیه السلام شامل حالمان است، در واقع دعای یاری روح القدس، در مورد ما مستجاب است.
• روح به ما اعطا شده است، ما روح نیستیم، ما یک ترکیب صناعی از دو یا سه جز هستیم.
• هرآن چه ما را متذکر حق متعال می کند و نوعی آیتیّت برای ما پیدا می کند، خود آن آیت شدن به فعل و عنایت حق متعال است.
• همه چیز در عالم بالله است.
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
#روز_نگاشت - 1403
* جمعه – 13 مهر ماه 1403 – 30 ربیع الاول 1446 – 4 اکتبر 2024
• امروز صبح جلسه ی سی و دوم از مجموعه جلساتِ «#در_محضر_مکیال_المکارم» را داشتیم؛ خلاصه ای از این جلسه به قلم یکی از خانم های علاقه مند به مطالب مهدوی چنین است:
• برای انجام هر کاری در حیطه ی اختیار باید حجت شرعی و حجت عقلی داشته باشیم؛ در غیر این صورت فعل ما سه حالت دارد:
• 1.حرام 2.مکروه 3.عبث
• حجت شرعی: کاری که انجام می دهیم به امر خداوند متعال است.
• حجت عقلی: خداوند با اعطای نور عقل حسن و قبح این مطلب را بر من روشن ساخته است.
• سرمایه ما شامل: سرمایه نور عقل و سرمایه هدایت ولی الله است.
• مدیریت نفس امر آسانی نیست و تا آخر عمر باید مراقبت داشت؛ اصل مراقبه گناه نکردن است.
• قنوت در نماز اهمیت بالایی دارد. کسی که از روی بی اعتقادی قنوت را سبک شمارد گویا نماز نخوانده است. پیروان سقیفه در نماز قنوت ندارند. شیعیان در همه نماز ها قنوت دارند حتی نماز یک رکعتی (وتر).
• چه زمان هایی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه دعا کنیم؟ روز پنجشنبه، شب جمعه، روز جمعه.
• نامه ی اعمال بندگان روز پنجشنبه به پیامبر صلی الله علیه و اله عرضه می شود.
• بررسی دو سوال:
• آیا عده ای از کشتار ها، جنایت ها و ظلم هایی که در دنیا اتفاق می افتد نشانه ای برای ظهور و نزدیکی به ظهور است؟
• آیا شیعیان باید از گسترش ظلم خوشحال باشند؟ بگوییم این ظلم به ظهور منتهی می شود؟
• در طول تاریخ کشتار ها بی شمار بوده ولی ظهور اتفاق نیفتاده است.
• ... إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا وَنَرَاهُ قَرِيبًا بِرَحْمَتِكَ يااَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.
• دعا کردن در امر ظهور بسیار موثر است. خاتم الانبیا و امامان حتی بی بی دو عالم کنار خانه کعبه دعا می کنند تا اذن ظهور داده می شود.
• اللّهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ بِروحِ عَليِّ بْنِ اَبيطالِبِ أنْ تُعَجِّلَ فَرَجَ وَلِیِّکَ صاحبُ الزَّمان.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
May 11
#روز_نگاشت - 1400
* سه شنبه – 8 تیر 1400 – 18 ذی القعده 1442 – 29 ژوئن 2021
• الحمدلله در ذیل عنایات ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، امروز ساعت 9 صبح، صد و دهمین جلسه از مجموعه جلسات «#زندگی_با_امام_عصر_علیه_السلام»، برگزار شد.
• خلاصه ای از این جلسه به قلم یکی از بزرگواران که فایل صوتی آن را شنیدند چنین است:
• سوال: دفع بلا از دوستداران اهل بیت علیهم السلام چگونه است؟
• ۱- طبق روایات متعددی که از ائمه ی اطهار علیهم السلام نقل شده به وسیله ی حضرت حجت سلام الله علیها بلا از شیعیان و اهل زمین و دوستدارانشان دور می شود. طبق روایتی که در کتاب «خرائج» آمده حضرت حجت علیه السلام فرمودند: من خاتم اوصیا هستم و تنها به وسیله ی من بلا از خانواده و شیعیانم دفع می شود.
• ۲- در کتاب «غایۀ المرام» به نقل از احد بن حنبل در مسند از علی علیه السلام نقل شده که: ستارگان برای اهل آسمان امان هستند، که اگر ستارگان از بین بروند آن ها هم از بین می روند و خاندان من برای اهل زمین امان هستند؛ پس اگر اهل بیت من نباشند اهل زمین هم از بین می روند.
• ۳- طبق آیه ی ۳۳ سوره ی انفال اگر وجود مقدس امام علیه السلام در بین مردم نباشد مردم به گرفتاری هایی که ا ز آنان صادر می شود مجازات و عذاب می شوند؛ بنابر این به وجود امام عصر علیه السلام بلا از اهل زمین و خاندان امام بر داشته می شود.
• ۴- به برکت استغفارِ حجت خدا برای اهل زمین و دوستدارانشان عذاب از آن ها برطرف می شود.
• 5 - امام هر زمانی پناهگاه و قلعه و دژ محکمی است برای کسانی که به آن بزرگوار پناه می برند. خداوند متعال حجت خدا را می شناساند و معرفی می کند و بعد سوال می کند که چرا به حصن حصین من وارد نشدید.
• 6- ازآیات و روایات چنین بر می آید که به تعبیری آغوش حجت زمان سلام الله علیه برای پناه دادن به پناهحویان گشوده است؛ حر هم که باشی وقتی به امام پناه ببری قبولت می کنند.
• محبت خداوند متعال به اذن خداوند از طریق شفاعت به وسیله ی حجت خدا بروز و ظهور پیدا می کند.
• در بخش دوم کلاس، بخشی از روایتی که امام حسین علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل کرده اند بیان شد که: هر کس که پندارد پیامبر را دوست دارد اما وصی اورا دوست ندارد دروغ گفته و هر کس گمان برد که پیامبر را می شناسد اما وصی پیامیر را نمی شناسد کفر ورزیده است؛ سپس فرمودند: آکاه باشید که اهل بیت من امان هستند برای شما پس آن ها را دوست بدارید به دوستی من و به آنان متمسک شوید که هیچ گاه گمراه نخواهید شد. گفته شد اهل بیت کیانند ای پیامبرخدا؟ فرمودند: علی و دو سبط (نواده) من و نه تن از فرزندان حسین علیهم السلام، امامان ابرار و امینان مظلوم؛ آگاه باشید اینان اهل بیت و عترت من هستند و از گوشت و خون من.
• تمسک چیست؟ تمسک دست آویختن به چیزی استوار و محکم می باشد.
• از امام محمد باقر علیه السلام سوال شد: برای چیست که به پیامبر و امام احتیاج است؟ امام فرمودند: برای باقی ماندن جهان به صلاح خودش در صورتی که در بین اهل زمین باشند خدای متعال عذاب را از آنان بر می دارد.
• در روایتی دیگر از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده، در حالی که در میان گروهی از یارانشان بودند فرمودند: همانا ماندن من در میان شما برایتان خیر است و دور شدن من از میان شما هم خیر است. سوال شد چگونه دور شدن شما از میان ما خیر است؟ حضرت فرمودند: زیرا اعمال شما هر دوشنبه و پنجشنبه بر من عرضه می شود؛ پس هرگاه کار نیک بر من عرضه شود خدا را ستایش می گویم و اگر کار بدی بر من عرضه شود برای شما طلب مغفرت می کنم.
• اهمیت و جایگاه استغفار در نبود پیامیر صلی الله علیه و آله: استغفار جای خالی پیامبر را که در زمان حیاتشان، امان اهل زمین بودند، به هنگام گرفتاری و غضب خدای متعال، پر می کند و موجب عنایت خداوند می شود.
• خداوند متعال معرفت را اعطا می کند و بعد نسبت به واکنش و پاسخ به آن معرفت ما را مشمول رحمت خود قرار می دهد و یا مشمول رحمت قرار نمی گیریم.
• معرفت صنع خداست و این که امام زمان علیه السلام امان اهل زمین هستند یک نوع معرفت نسبت امام زمان سلام الله علیه است.
http://sm-kheradmand.com
#روز_نگاشت - 1400
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#امام_عصر_علیه_السلام_معنای_زندگی
91) شنبه – 29 خرداد 1400 – 8 ذی القعده 1442 – 19 ژوئن 2021
• به جهت کسالت مادر و برنامه ی دکترشان عصر امروز شنبه 29 خرداد بچه ها را گذاشتم منزل عمه شان و شب هم خودم رفتم و همان جاماندگار شدیم.
• هنگام خواب گفتم کتابی در موضوع مهدویت دهید تا بخوانم!
• خواهرم که به تازگی به آموخته ی از بنده، (ریا نشود!) کتاب هایشان را دسته بندی و موضوع بندی کرده بودند با شادابی به قسمت «مهدویت» کتابخانه شان رفتند و کتاب هایی را آوردند؛ با چند بار رفت و آمد این کتاب را انتخاب کردم و شروع به خواندن کردم؛ « به زیر پای طلوع».
• تصاویری زیبا و دلنشین، همراه با نوشته هایی متنوع و مفید؛ کتابی متفاوت از کتاب های دیگر؛ با هنر مندی خانم لؤلؤئی و قلم سرکار خانم طباطبایی.
• مطالعه ی این کتاب و تهیه ی آن به جهت هدیه در ایام سرور اهل بیت علهم السلام را پیشنهاد می دهم.
http://sm-kheradmand.com
#روز_نگاشت - 1401
* شنبه - 7 خرداد 1401 – 16 شوال 1443 – 28 می 2022
• امروز جلسه ی ۱۷ از مجموعه جلسات «#تجلی_توحید_امامیه_در_سلوک_ثقلینی» را داشتیم؛ خلاصه ای از آن چه در این جلسه طرح شده، به قلم یکی از بزرگواران چنین است:
• ابتدا به شیوه ی پاسخگویی به سؤالات اعتقادی پرداخته شد.
• در مقابل سوالات افراد، نه به دنبال محکوم کردن ایشان و نه محکوم نشدن خود هستیم؛ بلکه به فراخور حال و شرایط سؤال پرسندگان، با بیان آیات، روایات و دلایل عقلی، برای رسیدن به حقیقت با آن ها گام به گام پیش می رویم. برای نمونه، یکی ازحضار، در نقش پرسشگر سؤالی را در مورد استفاده از علم فلسفه، مطرح کردند که ایراداتی به آن وارد بود؛ از ایشان پرسیده شد که آیا ایراد من به سؤالتان غیرمنطقی است؟ اگر بله، که توضیح دهید. و اگر خیر، که معلوم شد، خود سؤال ایراد دارد و به پاسخش نپرداختیم.
• گاهی سؤال پرسنده، پس ازروشن شدن مطلب، عنوان می کند که منظور من این نبود؛ نباید در این چاه افتاد. باید بگوییم پس شما می خواهید سوال دیگری بپرسید؟ بپرسید؛ ولی نگویید منظورم این نیست.
• از مجاز بودن استفاده ازعلم فلسفه دراثبات وجود حق متعال برای غیر مسلمانان سؤال شد. از ایشان پرسیده شد که آیا می خواهید از روش انبیا و اولیا استفاده کنید؟ یا علوم مختلف بشری؟ و به انتخاب پرسشگر، روش انبیا و اولیا برای متذکر شدن ایشان انتخاب شد؛ که در سیره ی انبیا و اولیا، به خدا، که معروف فطری است، تذکر داده می شود.
• سؤال بعد، در موضوع شهود و تجربه برخی افراد مطرح شد. در پاسخ، این بار نیز ابتدا سؤال با دقت بررسی شد و برخی نکات و ایرادات بر آن وارد شد: 1) برخی تعابیر به کار رفته در سؤال، نیاز به تعریف داشت و این که آیا معادلی در روایات دارد؟ 2) عرضه ی تجربه به قرآن و روایات هم کار هر کسی نیست و به صرف عمر و انرژی زیاد نیاز دارد و این در حالی است که دریای معارف اهل بیت علیهم السلام وجود دارد که اگر بخواهیم فقیهانه و محققانه به آن بپردازیم، تمامی ندارد. 3) آیا می توان تجربه ی فرد را اثبات کرد؟ 4) آیا اهل بیت ما را به این امر ترغیب می کنند؟
https://www.aparat.com/sm.kheradmand