eitaa logo
ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
75 دنبال‌کننده
535 عکس
191 ویدیو
7 فایل
اشعار عاشورایی (وقف) سید علی اصغر موسوی «سعا»، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی «مکتب شعر امامیه» 🌷🌴🖋️📚
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالعلیم فرهیخته ارجمند جناب آقای حسین محمودی فر (زیدعزه الشریف) انتصاب بجا، شایسته و در خور توجه شما به سمت «ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اراک» موجب خرسندی اهالی فرهنگ و هنر استان و امتنان همیشگی ماست. از خداوند منان برای شما را در این زمینهٔ خدمت، آرزوی موفقیت و بهروزی داریم. ان شاء اللّه فرهنگ و هنر فاخر این دیرین دیارمتمدن با همت و تلاش شما، به مراتب والاتر ارتقا پیدا کند، آمین یا رب العالمین. انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران قم - سیدعلی اصغرموسوی https://eitaa.com/saa_institute "" "" "" "
🕋🕊📝حضرت پیامبر (ص) در وصیت خود نسبت به مسلمین فرمود: إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی {این حدیث در نقل‌های مختلف، با عبارت‌های گوناگون آمده، اما محتوای همه آن‌ها یکی است.} * در اصول کافی، از کتب اربعه و اصلی شیعه آمده است: «...إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی‏...».[۱] ترجمه: من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم. سنن نسائی از صحاح سته اهل سنت، این حدیث را چنین نقل می‌کند: **** «... کأنی قد دعیت فاجبت، انی قد ترکت فیکم الثقلین احدهما اکبر من الآخر، کتاب الله و عترتی اهل بیتی، فانظروا کیف تخلفونی فیهما، فانهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض...».[۲] ترجمه: زمان وفات من نزدیک شده است. من در میان شما دو شیء گرانبها باقی می‌گذارم که یکی بزرگتر از دیگری است، کتاب خدا و عترتم که همان اهل بیت(ع) است. پس بنگرید که چگونه با آن دو رفتار می‌کنید که آن دو از هم جدا نمی‌شوند تا آنکه در کنار حوض بر من وارد شوند. منابع و سند حدیث این حدیث از روایاتی است که مورد قبول علمای شیعه و اهل سنت و در منابع هر دو گروه آمده است. *منابع اهل سنت بنابر کتاب «حدیث الثقلین و مقامات اهل البیت»[۳]، این حدیث را بیش از ۲۵ نفر از صحابه از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده‌اند. نام برخی از این صحابه در ادامه می‌آیدhttps://telegram.me/Holyfatemehzahra زید بن ارقم: این حدیث به شش طریق از او در کتاب‌های سنن نسائی،[۴] المعجم الکبیر طبرانی،[۵] سنن ترمذی،[۶] مستدرک حاکم،[۷] مسند احمد[۸] و کتاب‌های دیگر نقل شده است. زید بن ثابت در مسند احمد[۹] و المعجم الکبیر طبرانی.[۱۰] جابر بن عبدالله در کتاب‌های سنن (صحیح) ترمذی،[۱۱] المعجم الکبیر [۱۲] و المعجم الاوسط[۱۳] طبرانی. حذیفة بن أسید در کتاب المعجم الکبیر طبرانی.[۱۴] ابو سعید خدری در چهار موضع از مسند احمد[۱۵] و ضعفاء الکبیر العقیلی.[۱۶] امام علی(ع) به دو طریق در البحر الزخار یا همان مسند البزاز[۱۷] و کنز العمال.[۱۸] ابوذر غفاری در کتاب المؤتلف و المختلف دارقطنی.[۱۹] ابوهریره در کشف الاستار عن زوائد البزار.[۲۰] عبدالله بن حنطب در اسد الغابة.[۲۱] جبیر بن مطعم در ظلال الجنة.[۲۲] عده‌ای از صحابه[۲۳] بحرانی صاحب کتاب غایة المرام و حجة الخصام، این حدیث را به ۳۹ طریق از کتاب‌های اهل سنت نقل کرده است. بنابر نقل کتاب یاد شده، این حدیث در کتاب‌های مسند احمد، صحیح مسلم، مناقب ابن المغازلی، سنن ترمذی، العمدة ثعلبی، مسند ابی یعلی، المعجم الاوسط طبرانی، العمده ابن البطریق، ینابیع المودة قندوزی، الطرائف ابن المغازلی، فرائد السمطین، و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده است.[۲۴]https://telegram.me/Holyfatemehzahra **** *منابع شیعه بنا به نوشته غایة المرام و حجة الخصام، در منابع شیعه، ۸۲ حدیث با مضمون حدیث ثقلین نقل شده است که در کتاب‌های الکافی، کمال الدین، امالی صدوق، امالی مفید، امالی طوسی، عیون اخبار الرضا، الغیبة نعمانی، بصائر الدرجات و بسیاری از کتب دیگر جمع‌آوری شده است.[۲۵] علمای شیعه به جز نقل حدیث ثقلین، به صورت مستقل هم درباره آن کتاب‌هایی نوشته‌اند. https://eitaa.com/saa_institute 💐🖋️📚💐
✅ظهور عقل ( خلقت حضرت پیامبر-ص- ) ظهور عقل🏵️ وقتی که" وجود"، طرح جان ریخت، از نقشه ی خود نگشته خشنود موجود، نیازمندِ "دل" شد، درآینه ی جمال معبود دل گفتم و گشت قصه آغاز، با قصد و اراده کرد پرواز از مرز یقین گذشت و گم شد، در "دایره ی کمال" مقصود در دایره بود، این که دانست، اسرار نهفته در "سویدا" خود شمه ای از شمیم "عشق" است، در قالب نکته های مفقود هر نکته که عشق کرد انشا، دیباچه ی خلقتی دگر شد تا سایه ی " لطف" حضرت حق، گردد به نبود و بود ممدود هنگام تولد بشر بود، هنگام "ظهور گوهر عقل" انگیزه ی خلقت برین را، حق شاهد و عشق، گشته مشهود مولود که بود؟ جوهر عشق! خود نور دمیده از دل ذات هم شاهد غیب و سرّ مشهود، هم ساجد حق و حق مسجود با دیده ی ذات، دید او را، فرمود کلام دل نشینی: " لولاک لما خلقت الافلاک "، ای احمد نیک خُلقِ محمود ما رابه توعشق،عشق خویش است، ای زاده ی عشق وَ جوهرعشق در آینه جز تبلور نور، پیدا نکنی جوابِ فرنود هر کس که به تو نظر ندارد، از حُسن بشر خبر ندارد پیکر که ز عقل بر ندارد، بهتر که شود ز روح مطرود هر دل که به تو نباشدش مهر، باید که شود تهی ز مستی هر ره که به تو نباشدش راه، باید که شود همیشه مسدود ای روح دمیده بر تن عشق، عقل از تو گرفته فرصت نطق جان از تو شده ست پیکر آرا، تن از تو شده سزای بهبود تو خیر مجسّمی ، مجسّم ، در قامت دلربای آدم خاتَم به فضایل مکرّم، خاتِم به تفکرات مجدود گیتی و سپهر و مهر و کیوان، هم حشر و نشور و قسط و میزان با نام تو رسم کرده یزدان، در " دایره ی وجود " موجود همچون تو کسی خجسته پی کو؟! در عالم"عقل و ذهن ومحسوس" هم مطلع تو همیشه عالی ست، هم طالع تو همیشه مسعود💐🏵️💐📜 * مکتب شعر دینی مکتب شعر امامیه استاد سید علی اصغرموسوی قم - 88-1380 *** 🖊️فرنود : دلیل - برهان📚✔️ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 💐🖋️📚💐
سلام علیکم و رحمة اللّه اسعد الله، لیالی و ایامکم جمیعا تقبل اللّه اعمالکم استادان عزیز و ارجمند عید مبعث، عید آغاز کتابت معرفت اللّه و شروع ادراکات وحیانی توسط بشر، برشما و خانواده محترمتان مبارک باد 💐 درسایه الطاف الهی و عنایات نبوی (ص) برقرار باشید جمیعا ان شاء الله 🖋️📚🙏 https://eitaa.com/saa_institute .
هوالحکیم ترکیب عقل و عشق💐 ترکیب عقل وعشق به مقیاس آسمان یعنی که زد شرار تجلّی به کهکشان «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ» ای منتهای علم اینک تویی و تخته سیاه جهان، بخوان منشور آشکار هدایت به دست توست واکن رموز حق و حقیقت به هر زبان اندیشه باش حکمت حق را به هردیار بی واهمه از آیه ستیزان ترجمان! شاید که بی تلنگر وجدان سبب شود با عقل و عشق أنس بگیرند این و آن! این جوید از کلام تو عشق، آن یکی، ولی - پوید به عقل راه رهیدن ز هر گمان این سرزمین غرق جهالت که سال هاست گم کرده آفتاب تعقّل در آسمان! دارد نیاز نور خدا را که پرتوش سازد عیان حقیقت «توحید» در جهان «قرآن» همان تبلّور نور است، نورعقل درس حیات طیّبه در پرتوش نهان بشکن به نور علم مصادیق کفر را ایمن شود حقیقت ایمان مردمان «ثبت است در جریدهٔ عالم دوام» تو تا ممکنات باقی «حق» اند همچنان... *** شعر«سعا»اگرچه ضعیف است وکم عیار دارد ولی هنوز کرامات در بیان! سیدعلی اصغرموسوی ۱۹بهمن ۱۴۰۲ ۲۷ رجب ۱۴۴۵ «عید مبعث پیامبر اعظم الهی محمد بن عبدالله صل الله علیه و آله وسلم»💐 @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 💐🖋️📚
49.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد سید علی اصغر موسوی مدیر انجمن بسیجیان اهل قلم استان قم درهمایش سال ۱۳۸۳
اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ : تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ ، وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ !💐 « پروردگارا، ما جمیع ‌مسلمانان‌، با تضرّع ‌و ابتهال‌ بدرگاه‌ تو، از سویدای ‌دل‌خواهانیم ‌که‌: دوره ‌ای‌پسندیده‌ پیش ‌آوری‌که ‌در آن ‌دوران‌، اسلام‌ و یاورانش ‌را سربلند فرموده‌ نفاق ‌و پیروانش‌ را ذلیل ‌و خوار گردانی‌! و ما را در آن دولت ، از زمرۀ خوانندگان مردم بسوى اطاعت تو ، و از راهبران بسوى راه خود قرار دهى !و بدان وسیله بزرگوارى دنیا و آخرت را نصیب ما گرداندى💐🌴 @saapoem
36.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند هیئت شبکه مستند سیما سیدعلی اصغرموسوی تولید ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ کارگردان : آقای مصطفی خسروی https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️✅
✔️حرف اول، لفظ آخر آسمان را گرفت در مشتش، حرف ِاول به لفظِ آخر زد مثل پروازِ نرم پروانه، پَر و پَر، سوی لامکان پَر زد از بزرگانِ کوی جانان بود، گرچه در گاهواره می آسود! چند ماهی به خاطر لبخند، کودکانه سری به مادر زد با تبسم دل از پدر می بُرد، وقتی آرام، آب را می خورد عاقبت، غرق خون، گلابینه، پیش چشمش، چو لاله پرپر زد! حرمله(لعن)ازمیان انگشتان، نه فقط دید نای اصغر(ع) را عالَمی را دَریدحَنجرِ عشق، که شرر بر جهان اکبر زد! دست ِاحساس را علی اصغر(ع)، می فشارد به هر غزل وقتی هر مُژه سینه‌زن شده با دل، می تواند به کربلا سر زد افتخارم همین که در نامم، می درخشد بزرگی نامش! سرنوشتم چقدر عالی بود، مُهر بر نامِ پاک «اصغر» زد ✅ مکتب شعرامامیه سید علی اصغر موسوی عاشورای 1441- 1398 @saapoem
🌹🌻صبحی شگرف بس بلند آورده شعر صبح را نامی شگرف می دمد این بار از آیینه ایهامی شگرف جلوه زار کهکشان را، آفتابی می دمد تا زند پیوند شب ها را به ایامی شگرف آمده با کاروان صبحدم، خورشیدوار راه ها را طی کند تا باز، با گامی شگرف پیک واری را نخفته، تا دمد صبحی سِتُرگ لحظه واری سر نبرده، جز به الهامی شگرف آمده تا در غریو حق ستایان، بشکفد روح صفین و جمل، فریاد صمصامی شگرف در شهود لحظه ها انگار می کارد یقین تا بگیرد کربلا مصداق پیغامی شگرف آسمان را می کند تعبیر با گل زخم هاش در شفق زاری که خورشید است و ابهامی شگرف دیدنی تر از شهادت، می سراید عشق را تا بیابد زندگی این بار فرجامی شگرف بعد از این روح سپیده، باز جاری می شود در حریم انتظار قامتِ نامی شگرف💐🕋📚 سیدعلی اصغرموسوی/قم-1380 *📝 غزل تخصصی در مکتب شعر دینی📚 * https://telegram.me/saapoem https://eitaa.com/saa_institute
⁉️پرسش : انسان زنده درچند عالم از عوالم حیات (هستی) می تواند حضور پیدا کند؟ سیدعلی اصغرموسوی ضمن عرض ادب و احترام باید عرض کنم.عوالم حیاتی که ازآن ها پرسش شد به عنوان «عالم» هستند و نه کیفیت حضوردرآن عالم! منظوربنده عوالم هستی ازقرارزیر بود: 1- عالم ناسوت (دنیاوخاک وخیال) 2-عالم ملکوت (حس ومثال)3- عالم جبروت (عالم ارواح مومنین و اولیاو انبیا) 4- عالم لاهوت ( عالم متعالی حضرت رسول (ص) قاب قوسین) و بعدی عالم که نه عرش الهی (هو) یا (الله) که محیط برهست و نیست است. واما : ناسوت :عالم (دنیا)خوروخواب و آمیزش و تولد و مرگ و فنا ،خیال و حس ومثال و تصویر ،عقل و روح ؛ است. ملکوت :عالم (برزخ) و حس و مثال و عقل و روح است . جبروت : عالم(ارواح ) ارواج مجرده و عقول ، روح و قرب پروردگاراست. لاهوت : عالم خلوت الهی برای حبیب خود و عالم صفات مقدسه است. تداخل درهرکدام باید دارای مراتبی باشد که "ادراک" آن عالم و حضورش برای شخص "مدعی" مشخص کند! حال فرض گیریم کسی از عرفا و صلحای روز گاروفات کند به کدام عالم متعلق خواهد بود تا "قیامت کبری"؟! چگونه می تواند شخص "زنده" ! که نه پیامبر است و نه امام ! وارد عالم "ملکوت " - آن هم نه درخواب ، که دربیداری- شده و با شخصیتی از عرفا و یا صلحا ارتباط برقرارکرده و گفت و شنود داشته باشد؟ اصلااین " کشف " و عالم کشف ! مال کدامیک از عوالم گفته شده است؟! مگرمی شود بدون "مرگ" وارد عالم ملکوت شد و با افراد برزخی به مصاحبه پرداخت ؟! حال ببینیم چه جوابی دوستان پژوهنده دارند ، برای این همه "کشف و مکاشفه "هایی که برای برخی می نویسند و عوام هم تصدیقشان می کنند؟!⁉️ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ✍️الهام📚 تقدیم :به روح آقام «ره»و روضه های خاطره انگیزش🌷🌴 گفت: «هیهات»که«ذلت»ببردنام ازمن! یا خطر نیز برد، فرصت آرام از من چشم خورشید مگر کور شود، تا بیند شب ستانده ست دراین معرکه‌ها کام ازمن! پرتوافشان ترازآن چشمه‌ی نورم ، که سحر آسمان شعله گرفته ست، فقط وام از من گفت و خوش گفت: بیا در صف عاشورا باش عشق با تو، خطر مسلخ و فرجام از من! * * ... سال‌هارفت وگذشت ازپی هم، تاآمد آن که می‌برد، سحر خاطره‌ی شام از من کربلا در سخنش، مشتری دیگر داشت هر که می‌گفت، ببر در دل خود نام از من دید چون سمت تماشای مرا، با من گفت: شوق پروازهرآیینه ز تو، بام از من! ملکوتی که شکفت از دم میخانه‌ی او برد در خلسه‌ی می، نشوه‌ی صد جام از من سال‌ها رفته، هم او رفته، همی گلبانش لیک مشکل ببرد فاصله، الهام از من مکتب شعرامامیه سیدعلی اصغرموسوی 1385- قم
نماد حق🌹 حضرت زین العباد، مصحف حق را نماد سلسلۀ نسل او، هست ولایت نژاد سینۀ بی کینه اش، آیت آیینه اش عرش خدا را نشان، ارض و سما را نماد! جاری توحید را، مصحف کوثر مرام نسل ولایت از او، مفتخرِ ازدیاد! اصل صحیفه، دلش، فرع ضمیرش دعا خوانده ز ژرفای جان، حضرت حق را به داد! در سخنش آشکار، چیره گیِ ذوالفقار با قلم اشک و آه، کرده مهیّا جهاد! مرد اسارت ولی، در پی عشقش اسیر جاذبهْ سوز خِرد، رندِ جوانمرد راد! گنگ، زبان قلم، در صفت پرتواش کور به توصیف او، چشم سیاه مداد! مدح بلیغ ام کجا، در خور خورشید اوست؟ بعد علی(ع) همچو او، مادر هستی نزاد! غربت خاک بقیع، گرچه نهادِ غم است بهجت جاوید یافت، هر که در آن پا نهاد شعر "سعا" لایقِ محضر اوتاد نیست! جان به فدای تو باد، حضرت زین العباد💐 مکتب شعردینی مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی قم - ۱۳۹۷/۲/۲ ✅🌴🌹🌴 @saapoem https://eitaa.com/saa_institute ✅🖋️📚
روح تلاطم🌴 ای به شرف، شهرت دریا شده صاف تر از صافی صهبا شده ای به جنون، سرکش وطوفان ضمیر تندر توفنده به صحرا شده ای به بلندای نظر مثل کوه سر به فلک، برده، معمّا شده ای به تماشاگه شب، مثل ماه مشتعل از شوق تماشا شده ای به نهان خانه‌ی هر سینه ای مثل دعا، وسعت نجوا شده * قالب اندیشه‌ی من، عشق توست جان منی، پیشه‌ی من، عشق توست * نبض وفا، در رگ جان بوده ای وسعت دل در ضربان بوده ای نقش تو را، عشق به هر قاب زد دید، که زیبنده‌ی جان بوده ای روح تلاطم شده بر موج‌ها تند اوج هیجان بوده ای در تو سخن ازعطش وآب نیست آینه‌ی آینه گان  بوده ای غیرت خود را که نیالوده ای؟! مست شهادت تو چنان بوده ای * آب، تماشای تو را می‌ستود بر قدمت سینهٔ خود، می‌گشود * خشم تو برعاطفه تبدیل شد انجمن آینه تشکیل شد اشک فقط راز نگاهت نبود آینه در آینه تحلیل شد  پرتو نورت به تماشا رسید دردل شطّ، جاذبه تشکیل شد دست فشاندی که فراتر روی نور به پرواز تو، تبدیل شد زمزمه‌هٔ عشق تو هر جا که رفت خاطره در خاطره تجلیل شد * با تو فقط یاد و وفا مانده است ناب ترین خاطره‌ها ، مانده است 🌴🌷🌴 سیدعلی اصغرموسوی قم/1376 t.me/saapoem @saapoem https://eitaa.com/saa_institute ✅🖋️📚
نماد حق🌹 حضرت زین العباد، مصحف حق را نماد سلسلۀ نسل او، هست ولایت نژاد سینۀ بی کینه اش، آیت آیینه اش عرش خدا را نشان، ارض و سما را نماد جاری توحید را، مصحف کوثر مرام نسل ولایت از او، مفتخرِ ازدیاد اصل صحیفه، دلش، فرع ضمیرش دعا خوانده ز ژرفای جان، حضرت حق را به داد در سخنش آشکار، چیره گیِ ذوالفقار با قلم اشک و آه، کرده مهیّا جهاد مرد اسارت ولی، در پی عشقش اسیر جاذبهْ سوز خِرد، رندِ جوانمرد راد گنگ، زبان قلم، در صفت پرتواش کور به توصیف او، چشم سیاه مداد! مدح بلیغ ام کجا، در خور خورشید اوست؟ بعد علی(ع) همچو او، مادر هستی نزاد! غربت خاک بقیع، گرچه نهادِ غم است بهجت جاوید یافت، هر که در آن پا نهاد شعر "سعا" لایقِ محضر اوتاد نیست! جان به فدای تو باد، حضرت زین العباد💐 مکتب شعردینی مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی قم - ۱۳۹۷/۲/۲ ✅🌴🌹🌴 @saapoem https://eitaa.com/saa_institute ✅🖋️📚
صحیفهٔ حکمت📚💐 قلمش ترجمان حکمت شد،لفظ«مایسطرون»قرآن را تادهد بعدشرح عاشورا،درس تازه نژادانسان را شدبهانه«صحیفه»اش دردست،تابه رمز کلام پردازد آشکاراهرآنچه مکتوم است،حکمت بی بدیل قرآن را بعدازآن اتفاق خونین درکربلا، هم کسی نمی دانست دین اسلام درکجاگفته:حق بوددرحیات،انسان را ! درصحیفه شرافت انسان،ارتباطی به معرفت دارد منقبض،ذره وار، تاهرکس واشکافددلایلِ آن را مثل یک آینه که هرشخصی به نُمودی درآن خوشایند است! بادعامی توان شکوفا کرد،منزلت های درس عرفان را گرچه اسلام وهم مسلمانی،همه جا ظاهراً،هویدا بود ! هرطرف عده ای دغل سیما،واسطه کرده آل سفیان را -- با نماز وحدیث و هم فتوا، مثل اهل سقیفه بی پروا خرج بازار حرف خود می کرد،حق شرع و شروط ایمان را در چنان روزگار پویا شد،حکمت و علت «دعا» هایش روزگاری که داشت می بلعید،کام شمشیر نسل انسان را ! جان فدای امام حق ،سجاد،گرچه غربت نصیب دوران است زنده کرده صحیفه اش دائم،حال و روزخراب دوران را افتخار«سعا» همین بس،چون شاعری از تبار آیینه است چامه اش غرق نورمی سازد،خاطر ِمردمِ سخندان را🖋📜 مکتب شعر امامیه مکتب شعر دینی در ایران سید علی اصغر موسوی قم- ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ 💐 https://eitaa.com/saa_institute 💐📚🖋️✅
📜 کشتی بان طف اگر خم کرده تاریخ دغل ،قدّ رشیدت را به میدان می سپارم رزم بشکوه شدیدت را بنازم در چکاچک ها،بسان شهپر جبریل شراره ِ تیغهِ شمشیرِ به حق،آذرپدیدت را تماشا می کنم ای جان، میان واژگان هرآن همان «هَیهاتَ مِناالذّلهٔ»عزم أکیدت را دُژم دریای خون تصویرِطف را،نوح کشتی‌بان! به قرآن می سپارم شرح اوصاف حمیدت را شهید حقِ حق فرما،کتاب حضرت ِطٰهٰٓ(ص) قنوتانه قرائت می کنم نام مجیدت را به اندوهت نمی بالم،اگر از داغ می نالم: شفق واره غروبِ قامتِ سبز و سپیدت را - عزادار غمی هستم: که دارد دردها در دل غمین ماتمی هستم: درید از هم وَرید ت را گذشتی با«علی اکبر»، ز مرز فکرت باور ! گرفتی با«علی اصغر»هم ازخالق رسیدت را! «سعا»باهرمژه اشکی که تمرین می کندبادل شهودی تازه می بخشد،غزل نام شهیدت را مکتب  شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سید علی اصغر موسوی قم - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ جمعه ۴ محرم ۱۴۴۳ @saapoem 🌴🌷🌴📚🌴🖋🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝🏻📲🇮🇷 بشنو آقای « خالیباف» 🇮🇷📲☝🏻اگر تا حالا « دق» نکرده ام ،چون « پوستم » کلفت است ،نه « گردن» ام!!!!🤐
سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem: فصل پنجم *** بیا تا شمیم ترنّم بماند دلم تازه با فصل پنجم بماند بیا تا به یاد غزل‌های آبی خیالم در آن سوی شب، گم بماند به صبح تماشا، بیا تا همیشه غزل، عشق، آیینه، گندم، بماند دعا کرده ام تا بهار ظهورت به لب‌های مردم، تبسم بماند بگو، با دعایی که در انتظار است نگاهم به آمین چندم بماند؟! // /1380قم - سیدعلی اصغرموسوی /
بهانهٔ غربت🌹 بادا عزیز، هرکه حمایت کند تورا یا مدح،درضمیر حقیقت کند تورا ازمن که مرده ام به جهالت،چه فایده؟! صدآسمان زنده حمایت کند تورا آصف به شأن و قدرت تدبیر،گو، بیا! نه تلخکی،که ذوق وزارت کند تورا این عده از کجا به مقامی رسیده اند؟! کو در زمانه مرد؟ که خدمت کند تورا «بازی چرخ بشکندش بیضه درکلاه!» هرکس که ادعای «نیابت» کند تورا!! رسوای هردو عالم ملک و مکان شود! شیخی اگر که قصد اهانت کند تورا شب، با عبای سرد ریا دفن می شود روزی که صبح، غرق بشارت کند تورا ای برتر از تمام گمان های هست و بود روزی خدا فسانهٔ قدرت کند تورا! هستی همیشه در«دل» غمگین شیعیان آنجا که جان بهانهٔ غربت کند تورا هر دم قنوت سمت خداوند لایزال تا کی عیان، ز پردهٔ غیبت کند تورا! طاقت به شام ظلم نداریم، خسته ایم! بادا خدا که صبح عدالت کند تورا همت زخضرِ(ع)راه طلب کن «سعا»که او تعلیم عشقِ حضرت حجت(عج) کند تورا💐🌴🌳 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران سیدعلی اصغرموسوی قم - ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ (نیمه شعبان ۱۴۴۱ @saapoem
🌹✅ اللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ خدایا ما به تو شکایت کنیم از نبودن پیامبرمان که درودهاى تو بر او و آلش باد وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا وَشِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ و از غیبت مولایمان و از بسیارى دشمنان و کمى افرادمان و از سختى آشوبها و از کمک دادن اوضاع الزَّمانِ عَلَیْنا فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِهِ وَاَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ زمانه به زیان ما پس درود فرست بر محمد و آلش و کمک ده ما را بر این اوضاع به گشایش تُعَجِّلُهُ وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَرَحْمَهٍ فورى از طرف خود و برطرف کردن رنج وناراحتى و یارى با عزت و ظاهر ساختن سلطنت حقه و رحمتى مِنْکَ تَجَلِّلُناها وَعافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ از جانب تو که ما را فراگیرد و تندرستى از طرف تو که ما را بپوشاند به رحمتت اى مهربانترین مهربانان💐💚🙏 @saapoem