eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🌼 🗯 (به مناسبت رحلت آیه الله صافی گلپایگانی) ⭕️ دیدم چو به خواب لرزه افتاد ⭕️ در شهر و‌ بلاد و‌ ملک ایجاد 🔹 برخاسته با هراس گفتم 🔹 تعبیر برای اهل و اولاد ♣️ که فوت عظیمی و فقیهی ♣️ در زودی زود خواهد افتاد 😔 افسوس که خواب گشته تعبیر 😔 عنقای قم از قفس شد آزاد 💟 با منتخب الاثر که بنوشت 💟 هرگز نرود بي شك از یاد 🌸 آن عالم خوش عقیده و صاف 🌸صافی بزرگ و فخر امجاد 🏔 چون کوه بلند با صلابت 🏔 چون سد عظیم محکم و راد 👊 آن دشمن گمراه 👊 آن منکر و و شیاد ☘ آن ناصح حاکمان امروز ☘ آن مرجع مستقل و آزاد 🗣 مي كرد نصيحت وزيران 🗣 تحذير نمودشان ز بيداد 🌟 خود بر معارف حق 🌟 هم ز بنیاد 🦋 یک قرن عبادت و فقاهت❶ 🦋 مغبوط مقدسان و عباد 🌱 با روح لطیف و نازک اندیش 🌱 بس شعر و قصیده کرد اِنشاد 🌻 خدمت به امام عصر و‌ حوزه 🌻 توفیق مضاعف و خداداد ❄️ بر چند زعیم بوده شاگرد ❄️ بر مجتهدان شیعه استاد 🌅 یک قرن دم از امام خود زد 🌅 با حالت انتظار جان داد 🤲 محشور شود به آل طاها 🤲 با بوذر و با کمیل و مقداد 😭 محزون شده قلب صاحب الامر 😭 شيطان رجيم گشته دلشاد 🕌 در كرببلا دفين گردد 🕌 بس ناله ي ياحسين سرداد 🕯 رفتند و می روند خوبان 🕯 آقای جهان جاودان باد 🏴 فقدان فقيه قرن ، حامد 🏴 بر حجت عصر تسليت باد --------- ❶ ایشان ۱۰۳ سال عمر کردند. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پیام تسلیت دفتر آیت الله صافی در پی رحلت آن فقید سعید ؛ بسم الله الرحمن الرحیم الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون. ساعاتی قبل قلب تپنده مرجعی بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و زبان گویای دفاع از حق و احکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک پاسبان حضرت ولی الله الاعظم، ارواح العالمین له الفداء، زعیم حوزه‌های علمیه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف، از حرکت باز ایستاد و روح بلند و بی قرارش که مشتاق لقای پروردگار بود، کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست. کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود. ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، و حوزه‌های مبارکه علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ایشان، متعاقباً اعلام خواهد گردید. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 مرجع عالیقدر 🔻مساله، مساله ی و ائمه علیهم السلام و و به اصطلاح عرفا ست که با هم اگر نداشته باشد، تصادق کلی و تامّ نیز ندارد. ⬅️ مکتب انبیاء، اطمینان بخش و جزمی است و در تفاصیل امور الهیات، هر چه از آنها رسیده حتمی است و میلیاردها بشر را در طول تاریخ به خدا رهنمون ساخته است. ⬅️ اما به معنای عام آن، 💥گاه به انکار خدا 💥یا به انکار بعض صفات خدا 💥یا [ انکار] نبوت یا معاد منتهی شده است . 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🌻اگر نصیحت می کنیم و هشدار می دهیم، غرض این است که ؛ 🔘 شخص، خودش به فکرِ خطراتِ این راه باشد و 🔘 بداند که این شناختی را که فلسفی [فیلسوف] یا اصطلاحی، دنبال آن است نه از او خواستند و نه برای بیشتر مردم در همه مسائل قابل وصول است.💯 📛حال می‌خواهند قبول کنند یا نکنند . ♨️من آنچه است با تو می گویم ♨️ تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال ⚠️ قرار دادن فلسفه_ آن هم نه فلسفه خالص بلکه مختلط یا به اصطلاح عرفانِ عرفای معلوم الحال که از آن به تعبیر می‌کنند_ در حوزه ها و دانشگاه ها همین خطر را دارد که حاصل آن ؛ 👈 [پرورش] صاحبان مشاربِ باطله و منحرف[باشد] و 👈 تبدیل حوزه دینی و مذهبی و جعفری به و این و آن، و به قول بعضی حکمت متعالیه خواهد شد. --------------- 📚 نگرشی بر فلسفه وعرفان، ص۱۲۰ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات مرجع عالیقدر آیه الله وحید خراسانی در جمع رزمنده هاسال۱۳۶۴ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ⁉️ 💬آیا میدانستید در گذشته اسمائی که به "دین" ختم می شدند، جزو القاب صوفیانه محسوب می شدند⁉️ 🔻حسین تابنده از اقطاب فرقه صوفیه گنابادیه در بیان القاب طریقتی صوفیان می نویسد: 👶 همان طور که نام گذاشته می شود ، هم دارای نامی می شود واین نام مطابق حالات و روحیات اوست و جمله "الاسماءُ تُنزلُ مِن السّماء" در حقیقت درباره این نام است.* 🔹 هم هر کدام که ماذون در هدایت می گردند، ملقّب به لقبی مخصوص می شدند لکن در هر دوره صورت خاصی داشت مثلا ؛ ⬅️ در یک زمان به کلمه "الله" مختوم می شد مانند کلمه "هبه الله" که بعضی می گویند لقب ابو البرکات بغدادی بوده و ⬅️ در زمانی کلمه "دین" در آخر آن بود مانند: 💥رضی الدین صالح 💥و عفیف الدین عبدالله 💥و نور الدین نعمت الله (لقب شاه نعمت الله ولیّ) 💥 و محیی الدین (لقب )و 💥و صدر الدین (لقب ) 💥و امثال ذلک . ▫️بلکه به طوری که جناب حاج میرزاعلی آقاواعظ دانشمند ومحقق شیرازی در اصفهان برای نگارنده نقل می فرمود: ⚠️اسمائی که به "دین" مختوم است، در اوایل مخصوص عرفا بوده و محسوب بوده و بعداً عمومیت پیدا کرده است. ⬅️در زمان های اخیر به واسطه اینکه مذهب تشیع، رسمی گردید... بزرگان عرفا [برای فریب شیعیان] ... و نظر به آنکه همه سلاسل فقر به او منتهی می شود، نام هایی معین می کردند، [که] مختوم به "علی" بود، مانند؛ 💥معصوم علی 💥و نور علی 💥وفیض علی 👺وکسانی که به حدّ اعلای کمال منظور خود رسیده و نسبت به قوای انسانی وجود خویش سلطنت پیدا می کردند بعد از کلمه "علی" لفظ "شاه" را نیز ضمیمه می نمودند. ------------- 📚 نابغه علم وعرفان ص۸۷ * شاید القاب مضحکی چون و و که در میان صوفیان به چشم میخورد، را بتوان نام های با مسمایی دانست. 😂 اما القاب ظاهر فریب دیگر ایشان را باید در زمره القاب بسیاری از ستمگران مانند خالد بن ولید (ملقب به سیف الله) و معاویه (ملقب به الناصر لحق اللّه) و بسیاری ازحاکمان عباسی که قاتل امامان شیعه نیز بودند، قرار داد که با استفاده از القاب زیبایی چون المستعین بالله، القادر بالله و... سعی می کردند جنایات و بدعت ها خویش را توجیه نموده و از ذهن عوامّ الناس پاک سازند. 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله 📚معرفی اجمالی: ✍ کتاب پیش رو متشکل از ۴ مقاله در نقد و بررسی "خداشناسی فلسفی و عرفانی" است که بین سالهای ۷۷ تا ۷۸ به نگارش درآمده است و از آن جهت که تالیف مرجعیت عالیقدر است، شایان توجه است چون؛ 🔘 اولا: موضع قاطع نهاد فقاهت شیعه نسبت به فلسفه وعرفان را بازتاب می دهد. 🔘ثانیاً: شخصیت علمی نویسنده با نسبت هایی چون تجهیل و اخباریگری و ... خدشه بردار نیست. 🌟 ایشان کتاب خود را از حسنات دیوان عمرشان به شمار می آورند که صرفا به انگیزه الهی تالیف نمودند و از درگاه الهی می خواهند؛ "فیا ربی ...لاتجعل ما کتبتُ حُجهً علیَّ بل اُکتُبه فی صحیفهِ حسناتی فانّی ما اَردتُ بذلک الا وجهک الکریم فاغفر لی یا ارحم الراحمین." ☑️نویسنده با تسلط واشراف کاملی که بر و دارد، در هر مساله، نخست اصطلاحات را به تفکیک مورد موشکافی و دقت فلسفی قرار می دهد تا از خلط مشترکات در بحث، جلوگیری به عمل آید، سپس با تمسک به براهین عقلی و با استفاده از همان زبان فلسفی، لوازم فاسده نظریّات حکما و عرفا را تبیین می کنند.علاوه بر این ؛ 💥انتقادات جدی به اندیشه های وحدت وجودی ، ، وارد ساخته و 💥بر تقابل با مکتب انبیا و اهل بیت علیهم السلام، تاکید می ورزند و 💥در جای جای کتاب، خطرات ترویج در حوزه های علمیه را به متولیان امر گوش زد می نمایند. ✅مولف در مقاله اول با عنوان "سخنی پیرامون توحید و وحدت عددی" به مسائل مختلفی اشاره می کند از قبیل ؛ 👈لوازم فاسده 👈معنای منفی در روایات و وحدت عددی صحیح 👈تبیین 👈مقایسه توحید عرفا و فقها 👈غیر متناهی بودن یا نبودن خدا 👈نقد چندگانه در مقاله دوم با عنوان "پیرامون مساله وحدت وجود" به نقد تقریرهای مختلف وحدت وجود می پردازند. 👈لوازم فاسده و 👈نقد افراط در وحدت گرائی و انکار کثرات 👈معنی شناسی اصطلاحاتی چون الهی، خدا با مخلوقات، حق تعالی بر مخلوقات ✅نویسنده در مقاله سوم به بررسی تطبیقی مسالک فلسفی وعرفانی با هدایت های قرآنی پرداخته ومیزان سازش وهماهنگی این دو مکتب را مورد ارزیابی قرار داده است. 👈تاویلات نادرست آیات در مکتب فلسفه وعرفان 👈امکان تمسک به دلائل سمعی در اصول دین 👈انتقاداز قرار گرفتن فلسفه وعرفان در برنامه دروس حوزوی 👈معنی حدیث "من عرف نفسه فقد عرف ربه" 👈نقدنظریات شِبه ولادت در (صدور، تجلی) 👈تفاوت دو عبارت "الله وجود" و "الله موجود" 👈نقد و مولف در مقاله چهارم به ایرادات وسوالاتی که پس از انتشار سه مقاله قبلی توسط یکنفر از طرفداران فلسفه وعرفان به ایشان واصل شده، پاسخ می دهند. برخی از سوالات واشکالات از این قرار است؛ 👈آیا که به خدا معتقدند جائز است؟ 👈آیا خطای فلاسفه و عرفا مانند فتوای اشتباه وعلما رجالی است؟ 👈دین فقط فقه نیست، علما دین فقط فقها نیستند! 👈آیا در آخر الزمان مدح است؟ 👈معنای شناسی عبارات؛ ▫️هوالاولُ والآخرُ والظاهرُ والباطنُ ▫️مایکون مِن نجوی ثلاثه الا هو معهم ▫️غیر کل شی لا بمزایله ▫️آیات وروایات تجلی ▫️کنتُ سمعَه اللذی یبصر به (حدیث قرب نوافل) ▫️لیسَ کمثله شیئ ▫️یا مَن هَدانی ودلّتنی حَقیقهُ الوجود علیه ▫️یا مَن دلّ علی ذاته بذاته 👈اصطلاحات خاص حکما وعرفا را نباید به زعم خود معنی کرد! 👈مقصود از حدوث عالم در روایات است یا زمانی؟ 👈آیا همه کفر است؟ 👈 ردّ جسم لا کالاجسام 👈چرا "الله وجود" اِخبار از کنه ذات است اما "الله موجود" چنین نیست؟ 👈آیا اصطلاح با مفهوم صانع وخالق مترادف است که نقد مستلزم انکار خدا باشد؟ 👈آیا خدا نیز اخبار از کُنه ذات است؟ ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸