eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا علامه 📚معرفی اجمالی؛ ✍مولف در روشی خلاقانه تلاش نموده، صوفیان وعقائد فاسد آنان را در قالب یک داستان و مناظره ای فرضی تبیین کند. میان حاج خلیل و یکی از که به تازگی همسایه او شده است روی می دهد . 🔹حاج خلیل، فردی علم دوست ودانشمند است که باغ مصفائی در خارج شهر دارد. او در تابستان،دوستان خود را به آنجا دعوت می کند و گاه گاهی به مناظرات ومباحث دینی مشغول می شوند . 🏞در یک صبح جمعه حاج خلیل متوجه حضور یکی از در کنار باغ خود می شود .حاج خلیل درویش را به میان جمع دوستانش می آورد.آنها نیز کنجکاوانه سوالات خود را درباره رسم و از وی می پرسند و این گونه، گفتگو جذابی میان دوستان حاج خلیل و درویش سیاح شکل می گیرد. 🌟فضای پرسش وپاسخ در داستان، این امکان را به پژوهشگر حق جو می دهد تا به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.💯 ✅در بخش نخست با عنوان " و " روش و های ایشان در تلقی حقایق مطرح شده و تنافی آن با روش دین اسلام مورد بررسی قرار گرفته است . ✅بخش دوم به بررسی حقیقت می‌پردازد. در این بخش از حقیقت وحدت وجود نزد و سخن به میان آمده و سخنان بزرگان این دو مکتب در این رابطه و شواهدی بر مدّعایشان از برخی از مطرح گردیده است. ✅ بخش سوم روش شرایع را در هدایت بشر می کاود. در این بخش به هدف بعثت پیامبران الهی و روش آنها در هدایت انسانها و تباین آن با روش فلاسفه و عرفا اشاره شده است. ⭕️همچنین از برخی صوفیه و پیشینه فلسفه و عرفان در یونان سخن به میان آمده است. ✅ موضوع بخش چهارمِ کتاب، معرفت فطری خداست. در این بخش مجبور بودن انسان در افعال اختیاری خود نقض شده و به فطری بودن و اوصاف او در آیات و روایات اشاره شده است و چگونگی رواج افکار بشری در معارف دینی بیان شده است. ✅ بخش پنجم کتاب، در ردّ فلاسفه و صوفیه نگاشته شده و در آن بر ، آنان نسبت به آیات و روایات و همچنین تحمیل بر آیات و روایات بیان شده است. 🌀اختلافات فلاسفه قبل از اسلام و ردّ بر صوفیه و کتاب‌هایی که اصحاب ائمه در ردّ فلاسفه نوشته اند نیز در این بخش بیان شده است.💯 ✅ بخش پایانی کتاب، به ضرورت رجوع به کتاب و سنت در تمام معارف دینی اختصاص دارد. در انتها نیز فطری بودن معرفت خدا، منشاء پیدایش معرفت فطری خدا در عوالم سابق و بررسی برخی از نظریات راجع به ومطرح شده است. 🔅🔅🔅🔅🔅 ❌امروزه بچه مسلمان‌ها ۱۶ سال درس می‌خواند ولیکن از و اطلاعی ندارند؛ زیرا به آنها تعلیم داده نمی‌شود و اگر هم بشود قرآنی تعلیم می شود که تفسیر آن از دهان علمای بشر و و خارج شده است. ☯البته این فقط به زمان ما اختصاص ندارد بلکه از زمان ورود به و در بین مسلمین قرآن همواره غریب بوده و بشر از علم آن به دور است.😔 ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
4_5895262107510767627.pdf
2.34M
📗 تاریخ فلسفه و تصوف یا مناظره دکتر با سیاح پیاده ✍ مولف:علامه علی نمازی شاهرودی 🔹 تعداد صفحات: ۳۰۱ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
4_5895262107510767628.apk
631.6K
📱 اندروید 💠کتاب تاریخ فلسفه وتصوف یا مناظره دکتر با سیاح پیاده ✍ علامه علی نمازی شاهرودی ⭐️با امکان کپی و ارسال متن ⭐️تنظیم فونت ⭐️پرش به صفحه دلخواه ⭐️مطالعه آسان 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠آیت الله حاج در سال ۱۳۳۳ هجری قمری و در خانواده ای مذهبی و اهل علم به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حاج شیخ محمد بن اسماعیل نمازی شاهرودی از علمای بنام شاهرود بود که اجازه اجتهاد خود را از مرحوم و مرحوم فیروزآبادی گرفته بود و تالیفات سودمندی از ایشان به یادگار مانده است 🔸ایشان ۱۵ سال از محضر مرحوم آیت الله در فقه اصول و معارف کمال استفاده را نمود و پس از رحلت ایشان، رهسپار نجف اشرف می‌شوند و پس از مدتی به مشهد می‌گردند. ☑️مرحوم ، افزون بر آشنایی با علم تاریخ، علوم غریبه، طب قدیم، ریاضی، گیاه شناسی، زبان عربی و فرانسه و حفظ کامل قرآن، توجه ویژه‌ای نیز به روایات و احادیث ائمه معصومین داشتند؛ 🌟به‌گونه‌ای که ۵ بار مجموعه بحارالانوار را به طور کامل مطالعه و بررسی کردند که حاصل این پژوهش ده‌ها جلد کتاب ارزشمند و هشت جلد گردید♨️ 🌟ایشان همچنین چندین بار کتب اربعه، الغدیر، احقاق الحق و سایر کتب روایی را به صورت عمیق مطالعه نمودند که حاصل آن ده‌ها جلد کتاب ارزشمند و ماندگار بوده است. ⚜ این عالم با تقوا و مجاهد خستگی‌ناپذیر سرانجام در شب دوشنبه دوم ذی الحجه ۱۴۰۵ هجری قمری مصادف با ۲۸ مرداد ۱۳۶۴ هجری شمسی در مشهد دیده از جهان فرو بست و به دیدار معبود شتافت. 🕌 پیکر پاک و مطهر این عالم بزرگ با شکوه تمام تشییع و در صحن آزادی حرم رضوی آرام گرفت. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مجله سفینه شماره ۳۴ ✳️ویژه نامه آیه الله نمازی شاهرودی 🔸زندگینامه آیت الله نمازی شاهرودی ✍محمد نمازی 🔹بدا در دیدگاه آیت الله نمازی ✍محمد بیابانی اسکویی 🔸مستدرک علم رجال الحدیث ✍سید محمدرضا حسینی جلالی 🔹تاملی در دیدگاه آیت الله نمازی پیرامون روایات کافی ✍محمد الهی خراسانی 🔸تفویض دین به پیامبر و امام از نظر آیت الله نمازی شاهرودی ✍محمدعلی باقی 🔹تغایر علم با مشیت و اراده او ✍اصغر غلامی 🔸جستاری در باب اخباریگری ✍حسن طارمی 🔹نکاتی در باب فقهای اصولی و اخباری شیعه و تعامل آنها ✍محمد اسماعیل مدرس غروی 🔸گفتاری کوتاه درباره حافظه و اهمیت آن ✍علی نمازی شاهرودی 🔹گزارشی از کتاب الروضات النظرات ✍حسن نمازی 🔸کتابشناسی مرحوم نمازی مرتضی ✍مرتضی اعدادی 🆔 @safiresheytan🕸
4_5809863039381405812.pdf
6.33M
💠مجله سفینه شماره ۳۴ ✳️ویژه نامه آیه الله نمازی شاهرودی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 ⬅️ بعضی از صوفیه اهل سنت و متکلمین ایشان و اکثر نصارا، به خدا قائل شده‌اند در اشیا. 🔘و نصارا در خصوص عیسی قائل شده اند 🔘و در جمیع چیزها. 💥خداوند عالمیان نصارا را در اکثر قرآن به این سبب لعن کرده و ایشان را به کفر یاد نموده که به خدا چنین نسبتی می‌دهند. ⬅️ و جمعی از که از حلول گریخته‌اند، به امر قبیح تر و شنیع تر قائل شده‌اند که آن است و می گویند که خدا با همه چیز متحد است بلکه همه چیز اوست و غیراو وجودی ندارد‼️ ❌و همین اوست که به صورت های مختلف برآمده؛ گاه به صورت زید ظهور می کند گاه و گاه به صورت عمرو و گاه به صورت سگ و گربه و گاه به صورت قاذورات😱[۱]. 🌊 چنانچه دریا موج می‌زند و صورت‌های بسیار از آن ظاهر می‌شود و غیر دریا چیزی نیست 🔅 که جهان موج‌های این دریاست 🔅موج و دریا یکی است غیر کجاست و ماهیاتِ ممکن، امور اعتباری است که عارض ذات واجب الوجود است و در جمیع کتب خود تصریح به امثال این کفر‌ها و نمودند... 👹 و محیی الدین( ) که از روسای ایشان است در می‌گوید که ؛ ❌ما وصف حق، به هیچ وجه نکردیم الا ما عین آن وصف بودیم و حق تعالی وصف نفس خود از برای ما می فرمود.پس هر گاه او را مشاهده کنیم، خود را مشاهده کردیم و هرگاه که او مشاهده ما می‌کند، مشاهده خود کرده باشد‼️ ... و مکرر در تصانیفش می‌گوید که ؛ ❌زنهار که مقید به مذهبی مشو و نفی هیچ مذهب مکن و هیچ معبودی غیر خدا را از و غیره انکار مکن که به قدر آنچه از آنها انکار می کنی از خدای خود انکار می کنی وخدا در همه چیز ظهور دارد‼️ و می گوید که؛ ❌خدا هارون را بر مسلط نگردانید،آنچنان که موسی را مسلط گردانید تا آنکه حق در جمیع صوَر معبود شود؛ لهذا هیچ نوعی از انواع عالَم نماند که معبود نشد.‼️ ومی‌گوید که ؛ ❌نصارا برای این کافرند که دعوای اتحاد با خدا در خصوص عیسی گفتند،اگر در همه‌چیز گفتند این توحید می بود‼️ ⚠️و در یکی از تذکره های ایشان به نظر رسید که از پرسیدند از احوال گفت؛ ▫️اگر از قولش می پرسی ⬅️ انما امره اذا اراد شیئاً ان یقول له کن فیکون . ▫️و اگر از فعلش می پرسی ⬅️ کل یوم هو فی شان ▫️و اگر از صفاتش می‌پرسی⬅️ هو الله الذی لا اله الا هو عالِم الغیب و الشهاده هو الرحمن الرحیم ▫️و اگر از ذاتش می پرسی⬅️ لیس کمثله شی و هو السمیع البصیر . 📛 و از این باب کلمات،که موجب و است در کتب ایشان بسیار است. 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🌻ای عزیزان❗️ به انصاف نظر نمایید که نسبت به ذات مقدس خدا، این قسم نسبت‌ها رواست⁉️ و هرگز از پیغمبر و ائمه صلوات الله علیهم که پیشوایان دین شمایند، این قسم سخنان صادر شده⁉️... ------------ 📚 عین الحیات ص۴۹-۵۲ به نقل از تاریخ فلسفه وتصوف علی نمازی . [۱].محمد بهاء الدین بیطار صوفی در کتاب ( النفحات القدسیه)چگونگی عقیده را این طور بیان کرده است ؛ ❌ وما الکلبُ والخنزیرُ الا الهُنا ❌ وما الله الا راهب فی کنیسه ترجمه : سگ وخوک نیستند مگر خدای ما ، وخدا نیست مگر راهبی که در صومعه است . (تلبیس ابلیس ابن جوزی ص۱۶۹ وکتاب التصوف بین الحق والخلق ص۸۳) به نقل از عرفان عارفان محمد مردانی ص۱۵۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا