eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
516 دنبال‌کننده
376 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🚸جماعتی شده دور از درِ 🚸نموده پیرویِ بوعلی و بَهمنیار ❌زِ جهل گشته و ❌فتاده دور، زِ راه ائمه اطهار 🛐شده مقلّدِ و پیرو 🛐زِ قول باقر و صادق، نموده‌اند فرار 👺به زعمِ باطلِ ایشان، چه غافل از دین اند 👺کسی که داند، بود تمام عیار ☘بوَد تمام عیار، آن کسی، به نزد خدا ☘که هست پیرویِ آل مصطفاش شعار ☀️من استفاده علم از درِ مدینه کنم ☀️مرا به نباشد کار 🌀بوَد کتاب حدیث نبی، اشاراتم 🌀《شفای》من شده، قرآنِ خالقِ جبار 🚨مرا شفا و《اشارات》مصطفی کافیست 🚨دیگر مرا به افادات بوعلی است چه کار 💎بیا حکمتِ حق از درِ مدینه طلب 💎مرو به سوی مَلَط [۱]، بهر فلسفه زِنهار ☯حدیث اهل مَلَط، غالبش غلط باشد ☯بوَد صحیح، حدیث از ائمه اطهار 🕸حذَر نما، زِ کلامِ حکیمِ یونانی 🕸که همچو سحر و فسون دل شود از آن بیمار 🐉فریب ظاهرِ رنگینِ فلسفه نخورید 🐉که هست، باطن او پر زِ زهر، همچون مار 🌻طبیب جهل و مرضهای دل، علی است علی 🌻شفا طلب نکن ای دل، زِ بوعلی زِنهار 🔮نجات می طلبی تو زِ بوعلی، هَیهات 🔮نجات چون زِ مَرض می‌دهد تو را، بیمار ❤️نجات کن طلب از آل مصطفی، ای دل ❤️بوَد نجاتِ تو در دینِ احمدِ مختار 🔆به تو نموده پیمبر، درِ مدینه علم 🔆برو به سوی دَر و سر مزن تو بر دیوار 🦋عجب مدار زِ طورم، که این طریقه من 🦋 بود طریقه سلمان و ابوذر و عمار ----------- [۱].شهر مشهور ایونیای باستان 📚خیراتیه در ابطال طریقه صوفیه ج۲ ص۲۳۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۲) ♨️ 》آزادی(زهد) 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔻می گویند؛ ▫️دنیا بد است، آن را رها کن. ▫️دنیا رنج است، از آن بگذر. ▫️دنیا مردار است، از آن فرار کن. ☑️ درحالی که دنیا بد نیست، که کم است، باید آن را زیاد کرد. باید با آن تجارت کرد.💯 🌾گندمی است که باید به خاکش سپرد و آبیاری اش کرد و خرمنش را برداشت. 🔘بعضی، گندم را نگه می دارند و فقط به آن عشق می ورزند و به آن افتخار می‌کنند. 🔘بعضی گندم را رها می‌کنند و از آن می‌گذرند. 🔘اما آنها که وسعت خسیس زمستان را دیده اند، یک گندم را بارور می کنند، آن را به خاک می دهند تا از خاک برخیزند و زمستان را گرسنه نمانند. 🔹چند کیلو گندم کم است، خوراک چند روز بیشتر نیست. پس باید زیادش کرد. باید به کارش گرفت. البته برای این زیاد کردن، در اول به خاک دادن است و گندم را زیر خاک پوشاندن. 🔸اما فقط همین نیست، که سپس برداشت کردن است و به خاطر برداشت، آبیاری و پرستاری و نگهداری ها هم هست. ✅ اینها در واقع از گندم ها و از دنیا نگذشته اند که آن را برداشته اند. آن را بد نمی دانند که کم می شمارند و به زیاد کردنش مشغول می‌شوند. 🔹 دنیا می‌شود کشتزار شان، 🔸می شود بازارشان، 🔹 می شود مایه ی کارشان. 🌀و این است که آن را می‌فروشند و به دنبال خریداری هستند. و نه تنها دنیا را که خودشان را هم زیاد می کنند از کمی در می آورد. 💥 اینها همیشه دارا هستند. نه فقط یک ماه، که دنیا دارها و گندم خوارها بیش از یک ماه گندم ندارند و بهره ندارند. اما اینها با گندمی که به خاک سپرده اند همیشه تامین هستند و با تجارتی که شروع کرده‌اند همیشه سرشار و غنی. ♨️دنیا بد نیست، کم است.♨️ 👈دنیا رنج است اگر اسیرش باشی و سود است، اگر امیرش بشوی. 👈دنیا پا است اگر با آن راه بروی و بار است اگر او تو را راه ببرد. 👈 دنیا نور است و همچون خورشید است. اگر با آن نگاه کنی می بینی، اگر به آن نگاه کنی کور می شوی و رنج می بری و می سوزی. 👈و دنیا مردار است اگر ذبحش نکنی و به کارش نگیری. 👈و مرداب است اگر به جریانش نیندازی. 🌅ما با دنیا و ثروتمان، بخواهیم یا نخواهیم، مردار زمین و مرده زمان خواهیم بود مگر آنجا که حرکتی بگیریم و حیاتی به دست بیاوریم و سپس، خویش را ذبح کنیم و ذبیح الله شویم. -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۷۰ ▫️قل متاع الدنیا قلیل (نساء/۷۷) ▫️فَما مَتاعُ الحَياةِ الدُّنيا فِي الآخِرَةِ إِلّا قَليل (توبه/۳۸)ٌ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5920378118480070457.mp3
10.69M
🚦 🌸 شیخ 💥افشاگری های جالب مرحوم نسبت به ➕ ماجرای سرکار گذاشتن مرشد بیدخت گناباد 😂 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🌀علت صوفیه ؛ 👺اگر به احترام علی، سبیل گذاشتی، چرا به احترام ریش علی، ریش نمی گذاری⁉️ چرا به احترام تقوای علی ، تقوا نداری⁉️ چرا به احترام دین علی، دین نداری⁉️ 🌀 _تکالیف پس از واصل شدن به حق : ⚠️علی تا هنگام جان دادن ، نماز می خواند و از توبه ومناجات با خدا دم می زند بعد مرشد تو پای منقل، واصل به حق شده ونیاز به عبادت نمی بیند ‼️ تو بهتر می فهمد یا علی⁉️ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 🔞کار توسعه مبنای در تصوف به جاهای باریک کشیده و بالاخره طولی نکشید که و نیز مقبول طبع و ذوقِ جمعی از واقع شد و مشاهده جمالِ زیبارویان و نازنینان گلرخ، آیینه مشاهده جمالِ مطلقِ یار گردید و برخی از این مرحله را به عنوان اینکه تقدیس نموده و آن را نردبان و وسیله و رسیدن به شمرده اند... 👳‍♂شیخ در شرح حال متوفای سال ۲۶۵ هجری، پس از آنکه وی را با القاب "قطب عالَم" و "پادشاه مشایخ علی الاطلاق" و "خلیفه حق" تعریف می‌کند، داستان وی را با کنیزکی چنین نقل می‌کند؛ ⚡️ ⚡️ ⚡️ 💋ابتدای او آن بود که بر کنیزکی عاشق بود چنانکه قرار نداشت. ✡ او را گفتند در شهرستان ، جَهودی (یهودی) است که تدبیر کار تو، او کند♨️ 🔹بو حفص، پیش او رفت و حال بگفت. او گفت : ❌ تو را ۴۰ روز نباید کرد! ❌و هیچ طاعت و عمل نیکو نباید کرد! ❌و نام خدای بر زبان نشاید راند ! ❌و نیت نیکو نباید کرد! 🔮 تا من حیلت کنم و تو را به سِحر به مقصود برسانم‼️ 📛بو حفص ۴۰ روز چنان کرد. بعد از آن، جَهود، آن طلسم بکرد و مراد حاصل نشد‼️ 🔸جَهود گفت: بی شک تو خیری در وجود آمده است وگرنه مرا یقین است که این مقصود حاصل شدی❗️ 🔹بو حفص گفت: من هیچ چیزی نکرده‌ام، الا در راه که می‌آمدم، سنگی از راه به پای، باز کنار فِکندم تا کسی برو نیفتد. ⚠️جهود گفت: میازار خداوندی را که تا ۴۰ روز فرمان او ضایع کنی و او از کَرَم، این مقدار رنج تو ضایع نکرد...❗️ ------------ 📚تذکره الاولیاء ج۱ص۲۸۶ 📍به نقل ازپژوهشی در پیدایش وتحولات تصوف وعرفان/ عباسعلی عمید زنجانی ص۳۶۳ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ 📒 🏵فصلنامه شماره ۱۳ 📆 تاریخ چاپ: بهار ۱۳۸۹ ✅ امکان درک حقیقت ذات ربوبی ✍مرجع عالیقدر ▫️سند ▫️چرا انسان ها از تفكّر در خدا منع می شوند⁉️ ▫️ راه شناخت خداوند چیست⁉️ 🌟یا ابْنَ آدمَ لَوْ أَکلَ قَلْبكَ طَائِر لَم یُشْبِعْهُ وَ بَصَرُکَ لَوْ وُضعَ عَلَیْهِ خَرْقُ إِبْرة لَغَطَّاهُ تُرِیدُ أَنْ تَعْرِفَ بِهمَا مَلكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالاَرضِ‼️ 🔸شرط اتحاد افق برای ثبوت هلال ماه ✍آیت الله ▫️ آیا شرط است⁉️ ▫️دلائل موافقین ومخالفین 🔹 قلمرو در دین از منظر ✍آیت الله [ ی آيت الله سیدان با اساتید الهیّات و فلسفه در دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان(۱)] ▫️تفاوت با مکتب فلسفه وعرفان چیست⁉️ ▫️آیا با یکدیگر مانند اختلاف مراجع تقلید با هم است⁉️ 📛 با تفکر خودش کار دارد، به نتیجه کار ندارد، یعنی اگر تفکر خودش با دین جور درنیامد می گوید نه، همین حرف خودم درست است. ⚠️ معنایش، بی اعتنایی به مدارک وحیانی است. 💥کمی روشنتر بگویم، و از اول تا آخرش چند تا آیه دارد، چقدر اعتناء شده به آوردن حدیث ها⁉️ ✅بخشی از کتاب (۶) فرقه ، ✍علامه ✴️حدود۳۲ سال با حساسیت، عقاید فرقه های تومان توکدی، چراغ سوندرن، و شیطان پرستان را دنبال می کردم، مقالات مینورسکی و چند اروپایی دیگر را در این مورد مطالعه کرده بودم، به اصطلاح ریشه ها وعوامل پیدایش این فرقه ها را کشف کرده بودم که همگی از اصول بینش و مسلک به وجود آمده اند،که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد. ❌محی الدینیان و امروزی نمی توانند بگویند مظَهر خدا نیست، زیرا اساس دین شان این است که: 💥همه چیز و همه کس بدون استثناء مَظهر خدا هستند. اینان از یك طرف شریری مانند ابلیس و یزید را مَظهر خدا می دانند و از طرف دیگر شعار می دهند که شرّی در عالم وجود ندارد. پس و نه شریر هستند و نه شرّ. ❌در تاریخ بشر و تاریخ ادیان مختلف، اولین کسی که به قداست داده و ابلیس را رسماً مظَهر خدا دانسته محیی الدین است و اولین کسی که گناه و جرم را به نوعی خدمت به دانسته باز محیی الدین است. ❌وقتی که ندای محیی الدین مبنی بر این که ، بلند شد... نه فقط خانواده بل شان یزید به یک تبدیل شد. 📛منطقه زیستی شیطان پرستان درست در بیخ گوش و غوطه ور در افکار و مسلک محیی الدین بود، فرقه با تغذیه از آن به فرقه تبدیل گشت. ✅نقدکتاب ،تالیف استاد که در آن از و دفاع شده و بت پرست ، پیغمبر معرفی شده است‼️ ✍حجت الاسلام سید قاسم 🔹 سلسله مقالاتی در نقد فلسفه و عرفان ✍سید جعفر موسوی اصفهانی (۵) 💠تبیین به زبان ساده ونقد آن 💯 🔰اصالت نه با ماهیت است ونه با وجود ،اصالت با ماهیت موجوده است. 🔻غلط انداز بودن بحث و درست مانند این است که سؤال شود: ۵=۲×۲ است یا ۶=۲×۲ شنونده یا خواننده تصوّر می کند قهراً باید یکی از این دو مورد صحیح و دیگری غلط باشد؛ غافل از اینکه هر دو غلط و مطلب صحیح ۴=۲×۲ می باشد. ☑️وقتی گفته می شود: حسن سفید پوست و ۷۲کیلو وزن و ۱۷۲سانتی متر قد و فرزند فاطمه و محمد و... است، سؤال می کنیم کدام یک از این چند عنوان (حسن، سفیدپوست و ...) اصالت دارد و کدام اعتباری است⁉️ در حالی که یک چیز در خارج که همان حسن با اوصاف مذکور می باشد بیشتر وجود ندارد. جواب می دهیم: همه ی این عناوین اصیل و واقعی هستند، البته به شرط وجود خارجی حسن با این اوصاف و هرگز تعدّد عنوان، موجب تکثر وجودی خارجی نمی شود، چنانکه بالوجدان تمام این مطالب را می یابیم. در بحث ما هم در ارتباط با وجود و ماهیّت دقیقاً مطلب همین گونه است. 🔸انحصار هدایت در حوزه راهبردی وحی ✍یاسر فلاحی 💠طریق حق در ✅ نظرات و : 📘 💯 🆔 @safiresheytan
faslname-13-www.nooralsadegh.ir.pdf
1.7M
📒فصلنامه نورالصادق شماره ۱۳ 📆تاریخ چاپ: بهار ۱۳۸۹ 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا