eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
516 دنبال‌کننده
376 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📚معرفی اجمالی: ✍ نویسنده پرمایه و پرتلاش کتاب با حوصله به بررسی بهاییت از کتاب‌های خودشان پرداخته و ثابت کرده بهایت در واقع زاییده تصوف است و برای ریشه‌کن کردن این نوع بدعت ها و کج اندیشی ها باید با و مبارزه کرد. ✅ در مقدمه به تبیین نقش در پرداخته و می گوید ؛ 🌀کینه ای که مسیحیان بعد از شکستشان در از اسلام ومسلمین به دل گرفته بودند ، موجب شد هر شخص فرومایه بی‌تقوایی را برای ایجاد مذهبی جدید و القاء شبهه و تضعیف اسلام به استخدام در آورند . ❌موسسان ، ، گری ، همه بودند تا از راه نیروهای مسلمانان را نابود کنند . 🌀وسپس با اشاره به تاثیر عقاید شیخیه بر ، شباهت ادعا ها این دو جریان ، را بررسی می نماید . 👈جانشینان باب خود را می دانند. 👈باب در درنظر پیروانش افضل از پیامبران است و معتقدند او کامل ترین است که در آن ظاهر گشته است 👈باب درباره خودش‌گوید؛ در زمان نوح ، نوح بودم در عصر ابراهیم،ابراهیم و در دوران موسی موسی بودم و در زمان عیسی، عیسی . و بالاخره در عصرمحمد، محمد بودم‼️ ✅ مولف دربخش اول به معرفی سید علی محمد باب می پردازد ؛ 🔹طلبه سید شیرازی که در زیر آفتاب با سر برهنه چشم به خورشید می دوخت و و ای می خواند تا خورشید را تسخیر کند 🔸و سرانجام به فتوای علمای شیخی مذهب تبریز شناخته گردید وتوسط اعدام وتیرباران شد. 🌀سپس با ردّ دخالت روسیه در ،قضیه را عمیق تر از دخالت یک کشور بیگانه می شمارد؛ واقع امر این است که ؛ 🔘بهائیت زاییده و بابیت زاییده فرقه ضاله است. 🔘شیخیه زائیده فرقه است فرقه غلات زاییده فرقه ضاله است. 🔘تصوف نیز را زاییده و است. ⚠️فلذا ریشه همه این فرق ضاله به فلسفه یونان و تصوف بر می گردد.💯 ✴️تصوف در آمیزش با به صورت در حق ائمه جلوه کرد و شیخیه و بابیه از آن پدید آمد . ضمن دخیل شمردن ائمه اطهار در عالم تکوین جایی هم برای ترقی انسان به تحت عنوان باز کردند و مورد نظر تصوف را دادند و با گسترش این عقیده راه را برای امثال علی محمد باب و میرزا حسینعلی به وجود آوردند. ✴️تصوف در آمیزش با به عقیده باطل انجامید و بهائیت سر بر آورد بهاییان پا را فراتر گذاشته می گویند ❌ لا فرق بینی و بین الله الا انا مظهره❌ ✅نگارنده در بخش دوم به معرفی حسینعلی نوری (بهاء الله) پرداخته است 👈او روز و شب با و و محشور بوده است. 👈بهاء الله : ما همه را به خواندن حکمت( فلسفه) سفارش می‌کنیم 👈ای علماءآیا کسی از شما قادر است که با من در میدان و در افتد⁉️ ✅نویسنده در بخش سوم به بررسی ادعاهای باب و بها الله پرداخته است ؛ 💠برخی از دعاوی علی محمد شیرازی (باب): 👈من وباب هستم واطاعتم برشما لازم است به دلیل ⬅️ ادخلو الباب سجدا 👈کسی که از صدر اسلام منتظرش بودید منم‼️ 👈انی انا الله لا اله الا انا وان ما دونی خلقی قل انَّ خلقی فاعبدونی 👈ادعای پیامبری والوهیت را من نگفتم ، منی در میان نیست، اینها را خدا گفته ، من مثل شجره طورم آن وقت در او خلق می شد الآن در من ‼️ ⛔️متاسفانه ۱۸ تن از به خاطر ؛ 🔹باور به و واسطه گری بین امام زمان و مردم 🔸و سابقه شرکت علی محمد باب در درس فوری ادعای بابیت او را پذیرفتند و به او ایمان آوردند. 💠 برخی از ادعاهای (بها الله)؛ 👈لا اله الا انا المسجون الفرید 👈اننی انا الله لا اله الا انا 👈لیس فی الملک سوائی لکن الناس فی غفلة مبین 👈قل لا یُری فی هیکلی الا هیکل الله العزیز المحمود 👈اگر مظاهر جامعه همگی ندای انی انا الله ، انی رسول الله، انا خاتم النبیین برآرند حق است وشکی در آن نیست چون جمیع، حکم یک ذات و یک نفس و یک روح و یک جسم و یک امر دارند. 👈قد بعثنی الله وارسلنی الیکم بآیات بینات 👈هنگام روبه قبله من در شهر عکا نماز بخوانید. ✅در بخش چهارم به معرفی (عبد البهاء )و ونیز پس از شوقی افندی پرداخته است 🔹 به دلیل خنثی بودن ونداشتن پسر جانشین تعیین نکرد وامور بهاییان را به شورای سپرد . 🔸هم اکنون بهاییت ۲۰ فرقه کوچک تقسیم شده اند . ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
بهائيت_مولود_تصوف.pdf
27.69M
📗 بهائیت مولود تصوف ✍ مولف: سید نصیر سید کماری 🔹 تعداد صفحات: ۱۶۰ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 🌀 ❇️ برای عرفا حقیقی که اولیای حق هستند، و اصحاب هدایت یافته آنان، بسیار غریب است که در این روزگار لفظ «عرفان» و صفت«عرفانی»، نه تنها بدون تناسب با معانی حقیقی آنها استعمال می شوند، ⚠️که اصلاً اطلاق این الفاظ اصطلاحا بر اموری است که صراحتا با و بی دینی و ملازمند. 🔘به راستی در میان این جماعت کسی نیست که حتی را در دیده باشد… 🔘و یا آنکه این جماعت از شدت عرفان(!) به معنای بلندی دست یافته اند که عقل عرفای حقیقی بدان نمی رسد‼️ ❌ اگر برای دلالت بر معنای است، پس چه رخ داده که این لفظ در روزگار ما با هر کفر و شرک و الحادی جمع می شود جز معرفت حق⁉️… 🤛این مجامع هنری [اگر] لفظ عرفان را با معنای حقیقی آن به کار برد، باید یقه اش را گرفت و پرسید: 🏔« مگر تو از پشت کوه آمده ای که نمی دانی دیگر سال های سال است که کسی لفظ عرفان را با این معنی به کار نمی برد⁉️» 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮به راستی این کدام عرفان است که خروش سازهای سنتی را بدان نسبت می دهند⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮این کدام عرفان است که فقط با و غمزه های بَصَری و و مختصری می توان به آن دست یافت‼️ 💥هر چند آدم شب را تا سحر، نه در محراب عبادت، که پای و پیاله های پی در پی بگذراند🍷 💥و کپه ی مرگ را هنگامی بگذارد که خروس ها سبّوحٌ قدّوس می گویند ♨️ 💥و بعد هم تا لنگ ظهر مثل دیو خُرناسِه بکِشد‼️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮این کدام عرفان است که نه تنها با کفر و شرک و الحاد جمع می شود که اصلا با اعتقاد به خداوند و معاد باطل می گردد‼️💯 ✴️این روزگار اصلاً انسان هاست و به مقتضای این وارونگی، نه عجب اگر کلمات هم وارونه شوند و اصطلاحاً بر مفاهیمی دلالت کنند که متضاد و متناقض با معانی حقیقی آنهاست❗️ ✅ را هم مثل بسیاری دیگر از الفاظ – علم، آزادی، عقل، سیاست و… از معنا تهی کردند و در آن هر آنچه خواستند ریختند و کسی هم نتوانست دم بر آورد… 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 📛چیزی نگذشت که دیدیم به لباس حق در آمد و خود را در پسِ نقاب موسی پنهان داشت و عرفان با جنون و فساد و جمع شد. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🦋و البته دامن کبریای حق از این گَردها مُبَرّا بود و در تنهایی و تاریکیِ حجره ها را با قدم صدق پیمودند ❇️و بار دیگر از شمس وجود یک تجلی یافت و بساط را در هم پیچید و نقاب از چهره باز گرفت 🔹و… انعکاس اشعه نورش در آینه فطرت های پاک، آسمان دنیا را ستاره باران کرد و در ، جبهه های ، مَجلای تلألوانسان هایی شد که را باز خریدند و شأن حقیقیش را بدان باز گرداندند. 🔸 به سوراخ های دود آکنده خویش خزیدند و میدان را به اهلش واگذاشتند و دیگر در طول سخنی از آنان و ها و ها یشان در میان نیامد. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 📛اما چه شد که هنوز خون قربانی بر ۵۹۸ نخشکیده، بار دیگر ❌ به صدا در آمد و مارهای هفت رنگ سر از هفت سوراخِ سبدهای ده ساله در آوردند 📺و خمیازه کشان های_تئاتر و و را از انباشتند. 🌹چه شد که هنوز از جبهه های عشق باز نگشته و جام زهر از گلوی نازنین آن زین العرفا پایین نرفته، بار دیگر لفظ عرفان به همان معنای فراموش شده خویش بازگشت و یک بار دیگر درِ باغ به روی عقده های تل انبار شده باز شد⁉️ ---------------------------- 📌منبع :سایت شهید آوینی 🌐http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/KodamErfan.htm 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ ۸۴/۶/۶ ] 📓آیا از روایت "اطلبوا العلم ولو بالصین" می توان مشروعیت ومطلوبیت را نتیجه گرفت ⁉️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠🔆💠 پاسخ : خیر چون 👈اولا؛ از نظر سند این حدیث مخدوش است گر چه ما این روایت را به دلایلی معتبر می دانیم . 👈ثانیا : دواحتمال در معنی این حدیث می رود. ۱. منشا و ماخذ تولید علم مهم نیست . ۲. بُعد مسافت مانع علم آموزی نیست . 🔹پس حدیث مُجمل بوده ونیازمند بررسی قرائن دیگر است . 1⃣ شواهدی موجود است که نشان می دهد در روایات ، بُعد مسافت با کنایه از کشور چین بیان می شده است ؛ 🔸امام علیه السلام در روایتی به کسی که نماز ۴ رکعتی را ۲رکعتی سلام داده بود فرمودند ؛ 🔹هر جا یادت آمد ۲رکعت دیگر بخوان "ولو بلغتَ الصین ". 2⃣ اطلبو العلم بخوض اللجج وسفک المهج برداشت اول مثل این است که کسی بگوید من از این روایت را نتیجه می گیرم. 3⃣ ده ها روایت دیگر که تصریح دارد منشا تولید علم جُز وحی وخاندان اهل بیت علیهم السلام نمی باشد.💯 🔻کلُّ ما خرج عن غیر هذا البیت فهو باطل . 🔻شرقا او غربا لن تجدا علما صحیحا الا ما خرج عن هذا البیت 🔻یا کمیل خذ عنا تکن منا 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 🌼 🔹درويشي پيش ملانصرالدين رفت و ادعاي کرامت کرد و گفت: من مي توانم کاري کنم که لال مادر زاد مانند بلبل به زبان بيايد‼️ 🔸ملانصرالدين گفت: اي درويش! اگر مي خواهي من به تو ايمان بياورم کاري کن که زبان زن من بند بيايد تا دستت را ببوسم و يک عمر مريد و ثناگوي تو باشم😂 🎊✨🎊✨ 🎊✨🎊 🍄 (فیلم ، عکس و متن ) خود را برای ما ارسال نمائید تا با نام خودتان در کانال به اشتراک بگذاریم. @A_mobarez. 👈 ارسال آثار📨 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
gahname-2-www.nooralsadegh.ir.pdf
932.2K
📒 🏵فصلنامه شماره ۲ 📆 تاریخ چاپ: ۱۳۸۵ 🔹استفتاجدید از آیه الله در باره 🔸 واقعه غدیر ✅ تخطی از پیام غدیر است 💯 ✍علی صافی اصفهانی 🔸حسن بصری و تخطی از ✍واحد پژوهش 🔹گذری بر شناخت ، ، ✅نفرین امیرالمومنین برحسن بصری‼️ 🔸نظر درباره حسن بصری ✅حسن بصری از منظر 🔅 از مراجع معاصر 💯 ✅موضع ائمة معصومین علیهم السلام نسبت به حسن بصری ⚠️هشدار به مسئولین و صاحبان قلم و بیان و ثروت♨️ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا