eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
( ) سید 📚معرفی اجمالی : ✍صوفیان همواره از زبان شعر وهنر برای ترویج تفکرات خود بهترین استفاده ها را برده اند اما در جبهه مقابل کمتر از ظرفیت شعر برای نقد صوفیان استفاده شده است. کتاب پیش روی ، ردیه ای منظوم بر علیه می باشد که در مدت یک ماه سروده شده است . 🔸نویسنده در هر غزل، بخشی که مورد اعتراض بوده را ذکر می کند و سپس بر همان وزن وقافیه ،جواب می دهدو مضامین صوفیانه آن ابیات را به چالش می کشاند. ترتیب غزل ها براساس حروف الفبا ومطابق با آخرین حرفی است که هر بیت به آن ختم می شود. 🔸نویسنده علاقه مندان را جهت آگاهی کامل از مشرب و به۲ کتاب دیگر خود و حواله می دهد . ☑️مولف انگیزه خود را چنین بیان می کند ؛ در این اواخر مخالفين قرآن كه از هر چيزي كه باشد ،براي گمراه كردن مردم طرفداري مي كنند، ديدند ديوان حافظ نيز موجب خمودي و سستي، به اضافه به قدر كافي به علم و زهد و تقوي بدگويي کرده و از دانشمندان تمسخر نموده ، لذا آن ديوان را بسيار ترويج كردند. در مقابل ما علاقه پيدا كرديم از اين جهت، مردم هوشيار گردند.... ✳️ اي اهل فضل و دانش و اي برادران اسلامي ما ❗️ بدانيد ما براي انجام وظيفة ديني اين كتاب را نوشتيم و نظر ما در اين مورد، بر وجوب روشن كردن افكار است. و چون كسي اين را انجام نداده، بر ما واجب شد كه اقدام نماييم. اگر كسي بيدار و هوشيار باشد، ضرر و خطر ديوان هاي عشقي و مِي خواري و مخالف عقل را مي داند و هدف ما در اين اقدام بيداري مردم است چنان كه گفته ايم: با بي خبر بگوييد آئين حق پرستي مگذار تا بميرد در حال جهل و مستي ⚠️هشدار مهم ؛ نویسنده و مصحح وناشر کتاب همگی دارای گرایشات وهابی هستند ،فلذا مخاطبین ارجمند، نسبت به برخی ادعاهای واهی ایشان باید مراقب وهوشیار باشند . فقط بخشی از این کتاب که در رد حافظ است ، از باب "خذ الحق من اهل الباطل"مقصود ما بوده است. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✅در صدر کتاب ، زندگی نامه خودنویس مولف مشتمل بر تحصیلات حوزوی واجازات وی از اساتیدش گنجانده شده است. ودر ادامه ناشر وهابی کتاب، سخنانی از مولف را بر علیه کتاب مطرح کرده است تا از قدر ومنزلت آن کتاب شریف بکاهد وعقده ای از دل بگشاید . ✅ برقعه ای در مقدمه به بررسی شخصیت حافظ و زمانه او پرداخته است واو را و معرفی کرده که به طمع جوائز سلاطین، اشعاری در تمجید از شاهان و وزیران می سروده . ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ❌او سلاطين را سليمان زمان و وزراء را آصف عهد می دانسته. ❌وحتي يك شعر در مدح شاهان را بهتر از صد رساله مي داند چنانچه مي گويد: 🔅ديديم شعرِ دلكشِ حافظ به مدحِ شاه 🔅 يك بيت از آن قصيده ، بِه از صد رساله بود ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ❌حافظ آنقدر به مداحي خو كرده كه حتي از و ستمگراني كه زمان او نبوده اند مداحي نموده مثلاً كه نامه پيغمبر اسلام را پاره كرد و براي دستگيري يا كشتن آن حضرت از ایران به مدینه مامور فرستاد ، در تعريف او مي گويد: 🔅بده ساقي آن مي كه عكسش ز جام 🔅به کیخسرو وجم فرستد پیام 🔅روان بزرگان زخود شاد کن 🔅ز "پرویز " و "باربَد" (مطرب دربار خسرو پرویز ) یاد کن و مي خواهد روان آن گبر را از خود شاد كند.‼️ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ❌در دیوان حافظ حتی یک شعر در نشر حقایق وامر به معروف نبوده و اگر هم شعر خوبی در اشعارش باشد چنانچه ما بعد و ما قبل آن ملاحظه شود ،معلوم مي شود هدف شاعر از همان شعر خوب ، ترويج باطل بوده است. ❌مثلا اگر از ترحم و انفاق گفته، مقصود و هدف او تحريك فلان شاه يا فلان وزير به دادن صله و انعام و... بوده است . 🔘 برخی شاهان وامراء که ازآنها یاد شده است عبارت اند از ؛ 👈شاه شجاع 👈سلطان ابو سعيد 👈 امير فرخ 👈شيخ ابو اسحق 👈 شيخ احمد بن اويس ايلخاني 👈 شاه حسن ايلخاني 👈سلطان اويس 👈شاه مسعود 👈 امراء آل مظفر 👈 امير مبارز الدين محمد پسر امير مظفر 👈 شاه يحيي فرزند شرف الدين بن امير مبارز 👈برادران او شاه حسين و شاه علي و شاه منصور. 👈 امير تيمور خونخوار 👈سلطان غياث الدين والي هرات 👈 سلطان هند 👈 امير بنگاله 👈 اميرارغون خان والي سبزوار و نيشابور 👈 توران شاه 👈 شاه يزد و مانند ايشان است. 🔘از جمله وزيراني كه نام و نشانشان در ديوان حافظ موجود است عبارت اند از ؛ 👈 كمال الدين حسين 👈 كمال الدين ابو الوفاء، 👈 ابو النصر 👈 ابو المعالي 👈جلال الدين 👈امير ابو الفوارس چهارده ساله 👈 عمادالدين محمود 👈 فخرالدين عبدالصمد قوام الدين وزير 👈حاجي قوام الدين حسن ۱۴ 🆔 @safiresheytan🕸
حافظ شکن.pdf
2.97M
📗 گفتگویی با حافظ (حافظ شکن) ✍ مولف: سید ابوالفضل ابن الرضا برقعه ای 🔹 تعداد صفحات: ۶۰۴ 🔸 زبان: فارسی ⚠️نویسنده دارای گرایشات وهابی است . 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 از جلسه اول از نقد کتاب توسط استاد جعفر تبریزی ✅چرا کتاب را نقد می کنیم ⁉️ اولا؛ کلمات خطیری در این کتاب بیان شده است که اهمّ آن توهین به علما شیعه واتهام ناتوانی ایشان ست. ثانیا: ادعاهای باطل که با اصل اعتقادات شیعه منافات دارد . ثالثا: به بعضی از علما از جمله شیخ مفید وسید مرتضی اتهاماتی زده شده به برخی متاخرین اقوالی نسبت داده اند. ⚠️ما نگران طلاب جوان هستیم که برای خدمت دین به حوزه آمده اند ، می خواهیم فریب بعضی گفتار را نخورند و آگاهی داشته باشند . ✅شما که این کتاب را نوشتید آیا فکر نکردید کسی که اوصافش را در این کتاب ذکر کردید( ابن عربی) کلمات خطیری درباره شیعه دارد⁉️ ادعا برای ابن عربی و است . اگر اینها واقعا را خوانده بودندچنین نمی گفتند . کسی که ادعا کند ابن عربی آن کلمات ضد شیعی را تقیهً گفته است ،اصلا کتاب محیی الدین را نخوانده، چون ابن عربی در مقدمه فصوص الحکم ادّعا دارد این کتاب را در عالَم کشف وشهود از رسول خدا اخذ نموده و او فقط مترجم آن می باشد بنابراین تقیه اصلاً معنا ندارد. ✅ کتاب بر مبنا علمی واصول نگارش کتاب و ارائه ادله وبراهین نوشته نشده است . اکثر کتاب شعار است ،انگار یک کسی نشسته و دارد شعار می دهد . خواسته اند کتاب حجیم وضخیم شود . ✅در همان صفحه اول نویسنده می خواهد به مخاطب چنین القا کند که پیامبر اکرم به خاطر ضعف مردم نتوانست تمام مطالبی که می خواست شرح وبسط دهد را بیان کند. این چنین می خواهند راه را برای ابن عربی باز کند و بگوید انقلاب را ابن عربی ایجاد کرد ، کسی که روی زمین مثل اونبود و دیگر هم نخواهد آمد‼️ پس این آیه "الیوم اکملت لکم دینکم "چه شد⁉️ اصحاب تربیت یافته پیامبراکرم واهل بیت از جمله اباذر و ومقداد و اباصلت و‌‌‌‌ یاران با وفای ایشان چه شد ⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 💥برخی دیگر ادعا های آقای که استاد به بررسی آن پرداخته اند ؛ ❌تا قرن هفتم در حد تتبع حقیر( وکیلی) کسی از افراد مورد اعتماد را نمی بینم که از علم نامتناهی امام .. و ولایت تکوینی ایشان گفته باشند ، حتی و ‼️ ✍این ادعا، نشان می دهد که شما تتبّع نداشتید. شما کتاب باز نکردید.شما نرفتی ببینی یاران ائمه چه کردند ، شما فحولِ علما ما را نشناختید.اینها بودند که دین را حفظ کردند... ❌اولین کسی که در تاریخ اسلام به عنایت الهی پرده از راز معارف الهی برداشت جناب ابن عربی است‼️ ✍این سخن ،توهین به ائمه واصحاب ایشان است ،پس علما فحول ما چه کردند، این معارف را چه کسی به ما رساند ⁉️ هر کس این کلام را بخواند پی به بودن آن می برد . ❌ابن عربی از دوران کودکی صاحب حالات و بود. ❌آثار محیی الدین کلید فهم قرآن ونهج البلاغه و اصول کافی و توحید صدوق .. است وقتی که شیعیان با آن آشنا شدند جان تازه گرفتند‼️ ❌جهان اهل سنت قدر ابن عربی را نشناختند اما مطالب او آنقدر برای شیعه ارزشمند بود که خواجه نصیرالدین طوسی درباره جانشین ابن عربی سخنانی گفته که برای احدی دیگر نگفته است ‼️ 🆔 @safiresheytan🕸
🎥 جهت مشاهده فیلم جلسه اول نقد کتاب محیی الدین شیعه خالص مراجعه کنید به ؛ 📍کانال ما در تلگرام ؛ 🌐 https://t.me/safiresheytan/965 📍آپارات ؛ https://www.aparat.com/v/QmCrk 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 آیه الله 🔯 دستگاه هاي ستمگر و که به ناحق مَسند حکومتِ اسلامی را اشغال کرده بودند ، به شدت احساس نیاز به پایگاهی مردمی در میان مسلمانان می کردند و در حالی که أهل بیت پیامبر یعنی همان اولیاي به حق مردم، معدن علم و خزانه دار وحی الهی بودند، 📛 دستگاه هاي حاکم براي جلب افراد ، وسیله ای جز تهدید و تطمیع در اختیار نداشتند. از این رو کوشیدند تا با تشویق دانشمندان و جمع آوري صاحب نظران به دستگاه خویش رونقی بخشند و با استفاده از و و در برابر پیشوایان أهل بیت دکانی بگشایند. بدین ترتیب، و انواع دانشها و فنون با انگیزه هاي گوناگون و به وسیله دوست و دشمن وارد محیط اسلامی گردید. ----------- 📚 آموزش فلسفه محمد تقی مصباح یزدی ج ۱ص۳۳ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 💋چه مي جوئي تو شاعر از 💋چه خواهي از بت و از و 💥كجا از شرع آمد اين مجازات 💥كجا لائق بوَد اينها بر آن ذات ❌ مجازات ركيك ❌ كجا بر رخصتش داري جوازي 🔆 اگر مقصود، است 🔆 كجا لائق بر او لفظِ نگار است 📛 به جز در شاعري، 📛 از اين الفاظ كِي، ديدي شعاري ⚡️برو بيچاره اَندر فكر دين باش ⚡️نه فكر اصطلاح آن و اين باش ☯ اگر عرفان به است و عقيدت ☯ چه سود از اصطلاح بي 🧙‍♂ برو كه اين نباشد 🧙‍♂ ايمان نباشد 🌀اگر صدها كني تأويلِ يك زشت 🌀بود باقي همان زشت و همان زشت 🌠 نگردد قَحبه در معني عفيفه 🌠 نه لفظ فاحشه باشد شريفه 🗿اگر صدها بگوئي بت است 🗿بت، اي صوفي است و ضلالست ☢ بلي آن و ☢ بود لائق به الفاظِ مخالف 💎 هر آن چيزي كه باطل شد اساسش 💎 ز باطل ها بوَد زيب و لباسش 🚨 تو خود گوئي كه و ابرو 🚨 به جاي خويش هر چيزيست نيكو 🕸 چرا پس خود نگوئي اين خرافات 🕸 ندارد نسبتي با آن 🔥 و كفر را تأويل كرديد 🔥 به هر فسقي يكي تعليل كرديد ☠ اگر تأويل آيد در ميانه ☠ شود هر كفرِ كافر ، ♨️ بوَد تأويل در و آيات ♨️ نه در و و خرافات ⚠️ تو ميخواهي كني تأويل ناحق ⚠️ خرافَت را هَمي خواهي كني حق 🗣 چه داغي است بر گفت 🗣 كه تا محتاج كردي خود به 🍷 چه ذوق است آنكه گوئي يكسره است 🍷 شراب و شاهد و همه اوست ❌ عباراتِ شما بر حقّ روا نيست ❌ كه اين اسماء، نيست ☀️ منزه هست ذات پاك ☀️ ز تعبيرات سوء 👹 مگر عارف ،به تو شريك است 👹 چرا لفظ شما زشت و ركيك است 🕯 و شمع و ذوق فسق است 🕯 اگر چه گوئي اين از ذوق عشق است 🔮 نه پيغمبر بي خودي خورد 🔮 نه بر عرشش ،حق اندر بي خودي برد 🥛"سقاهم ربّهم" جز اين شرابست 🥛طهوراً ،غيرِ مست و دل خرابست 😈 خراباتي شدن از رهائي است 😈 كه وضعش برخودي و است 🔥 به شد، خرابات 🔥 كه خود گفتند "" 👺 آن مكان ناكسانست 👺مكانِ هرزه گر و بي مكان است 👾 همه وهم است و پندار 👾خراباتي همه شعر است و اشعار 📿 به جاي و سجّاده ، 📿 فِكنده و زِنّار بر خويش ✝ از آن دارد بت و زنار را دوست ✝ كه است و مذهب اوست 🕎 بگويد و تقوي، شِيد و قيد است 🕎 و ليكن و ميخانه نه قيد است 👨‍🔧همي گويد مكرّر از بت و يار 👨‍🔧نگويد هيچ او از صنعت و كار 📛 فكنده ملتي را در 📛 بياورد است افكارِ 🔯 ز ملت گشته او شاد 🔯 کند از هر دمي ياد ❌ هزاران بار بر آن كيش، ❌ كه بت شدش، از و 🕋 بت و و يكي كرد 🕋 مي و و يكي كرد ❤️ بر آن عشقي تُفو صد بار باشد ❤️ كه عقدِ خدمتش زِنّار باشد ⚠️ برو بترس از حق بي چون ⚠️ بكن بيا از شرك بيرون ❎ اگر " " را ديده باشي ❎ بزرگاني زِ خود كِي مي تراشي 🌅 برو اي ، فكر وطن باش 🌅 نه مثل شاعران، در ما و من باش 🆔 @safiresheytan🕸