eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 يا مَنْ لَا تَنْقَضِي عَجَائِبُ عَظَمَتِهِ اى آن كه، شگفتى‏هاى عظمتش به پايان نمى‏رسد! دنياى شگفت‏ انگيز !!! ✔️( لطفا برای دیدن یکی دیگر از ، روی اعداد " 1 و 2 " کلیک کنید ) 👌 دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 10 دنياى شگفت ‏انگيز ‏ 1 🔴 پوست، سطح خارجى بدن را مى‏پوشاند و از نفوذ آب و گازها در آن جلوگيرى مى‏كند، همچنين مانع از ورود ميكرب ‏ها مى‏گردد، به علاوه با موادّى كه ترشح مى‏كند مى‏تواند اين عوامل زيانبخش را از بين ببرد. ولى موجودات خيلى ريز و خطرناكى كه ويروس نام گرفته‏اند، مى‏توانند به آسانى از آن بگذرند. سطح خارج پوست در معرض نور و باد و رطوبت و خشكى و گرما و سرماست و سطح داخلى‏اش با دنياى مايعى تماس دارد كه گرم و تاريك است و در آن سلول‏هاى بدن مانند جانوران آبزى زندگى مى‏كنند. پوست با وجود نازكى خود به خوبى محيط داخلى را از دستبرد تغييرات هميشگى دنياى خارج حفظ مى‏كند و مرطوب و نرم و قابل كشش و فرسوده نشدنى است. فرسوده نمى‏شود، زيرا از چندين طبقه سلول‏هايى تشكيل شده است كه دائماً زياد مى‏شوند. هر چه از عمق به سطح مى‏آييم سلول‏ها پيرتر مى‏شوند و در سطح خارجى اين سلول‏هاى مرده، مانند قطعات منظمى ورقه ورقه قرار مى‏گيرند، ورقه‏هاى رويى مى‏افتند و ورقه‏هاى زيرين جاى آنها را مى‏گيرند، معهذا پوست هميشه به علّت ترشّح آب و چربى و غدد كوچكى كه در خود دارد مرطوب مى‏ماند. در حدود بينى و دهان و مخرج و اورتر و مهبل، پوست به صورت مخاط كه پرده پوششى سطوح داخلى بدن است ادامه مى‏يابد، ولى اين راهها به جز بينى، به وسيله حلقه‏هاى عضلانى هميشه بسته‏اند، بنابراين پوست، مرز دنياى سربسته‏اى است كه به تمام وسايل دفاعى مجهّز گرديده است. با واسطه پوست بدن، آدمى با تمام اشياى محيطش مربوط مى‏گردد؛ چه، در حقيقت تعدادى از اندام‏هاى حسّى ما چون گيرنده هايى در آن جا گرفته است كه بر حسب ساختمان طبيعى و خاص خود تغييرات و تحريكات دنياى خارجى را درك مى‏كند. دانه‏هاى حسّ لمس كه در تمام سطح پوست پراكنده‏اند نسبت به فشار و درد و گرما و سرما حسّاسند. آنها كه در روى مخاط زبان قرار دارند، طعم و مزه اغذيه و حرارت آن را درك مى‏كنند. ارتعاشات صوتى روى دستگاه پيچيده گوش داخلى با واسطه پرده صماخ و استخوان‏هاى گوش متوسط تأثير مى‏نمايد. شبكه‏اى از اعصاب شامّه كه در مخاط بينى پراكنده است نسبت به بو حسّاسيت دارد؛ بالأخره مغز قسمتى از خود را به صورت عصب باصره و شبكيه تا نزديكى پوست مى‏فرستد كه از تموّجات نورانى بين قرمز تا بنفش متأثر مى‏گردد. پوست در اين جا تغيير عجيب و شگفت انگيزى مى‏كند، شفّاف مى‏شود و به صورت قرنيه و عدسى در مى‏آيد كه به بافت‏هاى مجاور مى‏پيوندد و در مجموعه خود دستگاه معجزه آسايى كه آن را چشم مى‏ناميم به وجود مى‏آورد! از تمام اين اعضا رشته‏هاى عصبى جدا مى‏گردد كه به مغز يا نخاع مى‏رود و با واسطه اين رشته‏ها دستگاه عصبى مركزى مانند پرده‏اى در تمام سطح خارجى بدن يعنى جايى كه با محيط خارجى در تماس است گسترده مى‏شود. 👈 ادامه دارد ... تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏4، ص: 260 👌 دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 10 دنياى شگفت ‏انگيز ‏ 2 🔴 منظره ‏اى را كه از دنياى خارجى درك مى‏كنيم وابسته به ساختمان اندام‏هاى حسّى و درجه حسّاسيت آنهاست. مثلًا اگر چشم ما از تموّجات اشعه تحت قرمز نيز متأثّر مى‏شد آن وقت دنياى خارج در ديده ما نماى ديگرى داشت و تحت تأثير حرارت رنگ آب و سنگ‏ها و درخت‏ها در فصول مختلفه، تغيير مى‏يافت، و مثلًا روزهاى درخشان تابستان كه طبيعةً مناظر و اشيا به وضوح ديده مى‏شوند، به وسيله مه قرمزى كدر و تيره مى‏گرديد، زيرا امواج حرارتى نيز قابل رؤيت مى‏شد و همه چيز را مى‏پوشانيد. بر عكس هنگام سرماى زمستان آسمان روشن‏تر و درخشنده‏تر مى‏نمود و حدود اشيا به وضوح ديده مى‏شد، در حالى كه قيافه‏ انسان‏ها كاملًا عوض و نيمرخ ايشان نامشخص و مبهم مى‏گرديد و ابر سرخ رنگى كه از بينى و دهان منتشر مى‏شد، صورتها را مى‏پوشانيد، و بعد از يك تمرين شديد عضلانى حجم بدن افزايش مى‏يافت، زيرا حرارت مشعشعه دورادور آن را مانند هاله سرخ رنگى فرا مى‏گرفت. همچنين اگر چشم از امواج فوق بنفش و پوست از امواج نورانى متأثّر مى‏گرديد، يا فقط حسّاسيت هر يك از اندام‏هاى حسّى بى تناسب افزايش مى‏يافت باز دنياى خارج براى ما جلوه تازه‏اى داشت. ما از وجود چيزهايى كه روى انتهاى حسّى سطح بدن ما اثر نمى‏كند بى خبر مى‏مانيم، به اين جهت اشعه كسميك را با اين كه از هر طرف ما را احاطه كرده است و از ما مى‏گذرد اصلًا درك نمى‏كنيم، گويى هر چيز براى آن كه به مغز ما برسد و درك شود بايد خود را در راه يكى از حواسّ ما بگذارد، يعنى در يكجا شبكه عصبى بزرگى كه پيرامون ما را فرا گرفته است متأثّر سازد. فقط عامل مجهول تلپاتى از اين قاعده مستثنى است، و گويى در روشن بينى انسان بدون استفاده از راههاى عصبى معمولى حقايق دنياى خارجى را درك مى‏كند، ولى چنين كيفيّاتى نادر است. اعضاى حسّى چون درهايى است كه از آنجا دنياى فيزيكى در ما وارد مى‏شود. بنابراين حالت يك فرد از جهاتى وابسته به سطح بدن او نيز هست، زيرا مغز بر حسب پيغام‏ها و تحريكات دائمى كه از محيط خارجى به او مى‏رسد شكل مى‏پذيرد. به اين ترتيب نبايد وضع پوشش بدن خود را با عادات زندگى به سرسرى تغيير داد. به طور مثال: ما هنوز دقيقاً نمى‏دانيم كه اثرات مستقيم تابش نور روى پوست ما چيست، و تا روزى كه اين مسأله روشن نشود، نوديسم و تيره رنگ كردن پوست بدن خواه به وسيله آفتاب و خواه با اشعه مافوق بنفش، نبايد كوركورانه از طرف مردم پذيرفته شود. پوست و ضمايمش وظيفه نگهبان و مستحفظ دقيقى را براى ما دارد و به بعضى از عوامل دنياى فيزيكى اجازه ورود مى‏دهد و از بقيه جلوگيرى مى‏كند، زيرا اين درها با آن كه هميشه بازند معهذا تحت مراقبت دقيق دستگاه عصبى مركزى مى‏باشند. بنابراين بايستى آنها را مانند يكى از مظاهر مهم وجود آدمى تلقّى كرد.» 👈 ادامه دارد ... تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏4، ص: 260 👌 دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
⏺ دعای صحیفه‌ی سجادیه را مکرر در مکرر بخوانید. این دعای پنجم صحیفه‌ی سجادیه مال ماست. 👤 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز عید و روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز عید و روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عید قربان و روز جمعه: 🔹 اتَيْتُكَ مُقِرّاً بِالْجُرْمِ وَالْاِسآئَةِ اِلى نَفْسى، اَتَيْتُكَ اَرْجُو عَظيمَ عَفْوِكَ الَّذى عَفَوْتَ بِهِ عَنِ الْخاطِئينَ، ثُمَّ لَمْ يَمْنَعْكَ طُولُ عُكوُفِهِمْ عَلى عَظيمِ الْجُرْمِ اَنْ عُدْتَ عَلَيْهِمْ بِالرَّحْمَةِ وَالْمَغْفِرَةِ 🔹 🔸خدايا! درحالى به سویت آمدم که به گناه و بدى در حق خود اقرار دارم، به سویت آمدم درحالى که به عفو عظیمى که شامل حال خطاکاران کرده اى چشم دوخته ام، که ادامه دادنشان بر گناه بزرگ حضرتت را از آن باز نداشت که آنان را مشمول رحمت و مغفرت قرار دهى 🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مختصر بار الها به درگاهت آمده‏ ام در حالى كه به جرم و گناه خود و بدكارى و ستم بر نفس خويش اقرار و اعتراف مى‏كنم. به درگاهت آمده‏ام در حالى كه به عفو و بخشش بزرگ تو اميدوارم آن عفوى كه تمام خطاكاران عالم را شامل است آن عفوى كه بى‏نهايت است و از جرم و گناه تمام خلق بيشتر است) باز با همه جرم و خطاى خلق طول مدت پايدارى و سماجت‏ شان بر جرم بزرگ هم تو را مانع از آن نشد كه بر بندگان به رحمت و مغفرت بازگردى (و همه را مشمول رحمت نامنتهاى خود فرمائى) «اتيتك مصرا بالجرم و الاساءه على نفسى». بلكه آمده‏ام تو را در حالتى كه اقرار كننده‏ام به بزهكارى و گناهكارى و به بدكردن بر نفس خود. «اتيتك ارجو عظيم عفوك الذى عفوت به عن الخطائين». آمدم تو را در حالتى كه اميد دارم عفو و تجاوز نمودن عظيم تو را، آن عفوى كه درگذشته‏اى به سبب آن از گناه گناهكاران. «ثم لم يمنعك طول عكوفهم على عظيم الجرم ان عدت عليهم بالرحمه و المغفره». عكف على الشى‏ء يعكف و يعكف عكوفا، اى: اقبل عليه مواظبا. يقال: فلان عاكف على فرج حرام. و «عدت»- بضم العين المهمله و بعدها دال مهمله- بمعنى تكرمت. يعنى: پس بازنداشته است تو را مواظبت و مداومت نمودن و اقبال كردن ايشان بر گناهان بزرگ، آنكه مكرمت نمايى به ايشان به رحمت و آمرزش خود. ادامه دارد ... ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
⏺ راه خطای عاشق 🌷طبیعی ترین ومعقول ترین حادثه ای که می توانداین متارکه وهجران راپایان بخشد،چیزی جزبازگشت وجبران خطانیست.عاشق که باعمل قبیح خودسبب رنجش معشوق شده،بایدپاپیش گذاشته،برجرم وخطای خویش اقرارکندواز نگاردل آرای خویش بخشش طلبد.بایدندادردهدوبامعشوق خویش چنین بگوید:«أَتَيْتُكَ مُقِرّاً بِالْجُرْمِ وَ الْإِسَاءَةِ إِلَى نَفْسِي»(صحیفه سجادیه،دعای ۴۸)بارالها!به درگاه توآمده ام ؛درحالی که به گناه وبدکردن به خوداعتراف دارم.زیراتابه درگاه اوشرفیاب نگردد،دل درجای دیگرآرام نگرفته واقبال عالم وآدم به کارش نمی آید.دراین هنگام است که عاشق عاصی ،علم ندامت دردست،خودرابه کعبه ی آمالش رسانده،چنین می خواند:« إِلَهِي هَلْ يَرْجِعُ الْعَبْدُ الْآبِقُ إِلّا إِلَى مَوْلاهُ أَمْ هَلْ يُجِيرُهُ مِنْ سَخَطِهِ أَحَدٌ سِوَاهُ »(مناجات خمس عشر،مناجاه التائبین)خدایا!آیابنده گریخته به جایی جزبه درگاه مولایش می تواندبازگردد؟یاآیاازخشم وغضب مولایش ،کسی غیراومی تواندحمایتش کند؟!اماداستان توبه ی عاشق ،به صرف لابه وزاری اووتوبه وبازگشت پایان نمی یابد.اودراین انتظاراست تاشایدعذرش موردمرحمت یارقرارگرفته ،ازجانب اونیزگامی به سوی نادم برداشته شود.« أَتَيْتُكَ أَرْجُو عَظِيمَ عَفْوِكَ الّذِي عَفَوْتَ بِهِ عَنِ الْخَاطِئِينَ،»(صحیفه سجادیه ،دعای ۴۸)بارالها! به درگاه توآمده ام درحالی که آن عفووگذشت بزرگت راامیدوارم که به سبب آن ازگناه کاران گذشتی.البته پروردگاررحمان ورحیم وعده پذیرش عذربنده راداده است.دریک رابطه ی عاشقانه ی واقعی ،معشوق حقیقی ،معشوقی است که چون عاشق به سوء کرده خویش اعتراف کرد ،افزون برآن برای تالیف قلب محبوب پاپیش گذارد.معشوق نیزازکرده ی اوچشم بپوشدوعلقه ی گسسته ی بین خویش راترمیم واوراچون نخستین روزنظاره کند.به راستی آیاهیچ معشوقی ازاین حیث توان رویارویی بامعبودحقیقی ،یعنی حضرت حق ودودرادارد؟آیاهمونیست که درصحیفه ی عشق ،خطاب به ماعاصیان درگاهش چنین پیام فرستاده است:« قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا »(زمر،۵۳)بگوای بندگان من که به خوداسراف وستم کرده اید!ازرحمت خداوندنومیدنشویدکه خداهمه ی گناهان رامی آمرزد؛زیرااوبسیارآمرزنده ومهربان است.وخویش رابه بندگانش چنین می شناساند:« وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ»(شوری،۲۵)اوکسی است که توبه راازبندگانش می پذیردوبدی هارامی بخشد،وآن چه راانجام می دهیدمی داند.چه کسی هماننداو،به بندگان گناه کارخویش بشارت ازبخشش ازهرگناهی راداده وپشیمان ازگناه راهم چون بی گناه مادرزادبه شمارمی آورد؟ ✍️ (منبع:تلخیص ازکتاب مژده وصل؛جلددوم؛مولف زین العابدین دست داده) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
🔅 نماز توبه اولین ماه است .... ❤️یاعزیز یاغفار اغفرلی ذنوبی وذنوب جمیع المومنین والمومنات فانه لایغفرالذنوب الا انت ◀️روزیکشنبه ذی القعده را روز آشتی با خالق و دعا بر مخلوق می شود نامید. حق تعالی پنج فرشته مقرب خود را می فرستد تا در عالم ندا کنند و وعدها دهند که آخرین فرشته جناب جبرییل است. آیا باز هم معطلی؟ منتظری خودش بیاید؟ تو یک قدم سوی او برو، بدان که او دَه قدم سوی تو خواهد آمد که مجملش را در مفاتیح و مفصلش را در مراقبات و اقبال سید میتوانی ببینی؛ غسل و نماز مخصوص و استغفار و دعای آمرزش برای خود و مؤمنین ... التماس دعای فراوان ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2