*على (ع) فرمود: با وجود عدل در جامعه، بركات خداوند مضاعف مىگردد.
* حضرت رضا (ع) فرمود: خداوند به يكى از پيمبران وحى فرستاد كه وقتى مورد اطاعت قرار گيرم، راضى مىشوم و چون راضى شدم، #بركت مىدهم و بركت من نهايت و پايانى ندارد.
*على (ع) فرمود: وقتى جنايات، علنى و آشكار مىگردد، بركات الهى در جامعه از ميان مىرود.
*و لو ان اهل القرى امنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الارض.
در آيه ، چنين آمده كه اگر مردم بلاد، ايمان بياورند و تقوى در پيش گيرند،
خداوند درهاى بركات را از آسمان و زمين به روى آنان مىگشايد.
**ممكن است سئوال شود:
بين ايمان و تقوى با بركات سماوى و ارضى چه رابطهاى وجود دارد؟
مىتوان گفت اين پرسش در موارد ديگرى از آموزشهاى اسلامى نيز قابل طرح است.
از آن جمله، در روايات آمده:
«صدقات و اعمال معروف، دفع بلا مىكند، يا صله ى رحم موجب طول عمر مىشود.
بين صدقه و دفع بلا، يا صله ىرحم و طول عمر چه رابطهاى است؟
در پاسخ اين قبيل پرسشها مىتوان گفت:
آثار مترتب بر اعمال كه در شرع مقدس آمده، دو قسم است،
بعضى از آثار است كه عقل، رابطه ى آنها با عمل را درك مىكند، مثلا در قرآن شريف فرموده:
*اعدلوا هو اقرب للتقوى.
عادل باشيد كه دادگرى به تقوى نزديكتر است.
*قد افلح من زكيها.
بىگمان به رستگارى نايل مىشود آن كس كه نفس خود را از پليديهاى اخلاق بد، تزكيه و تطهير نمايد.
*ان الانسان ليطغى ان رآه استغنى.
تمكن و مالدارى مىتواند مايهى سركشى و طغيان بشر گردد.
در اين قبيل موارد كه ترتب اثر بر عمل از نظر طبيعى يا روانى قابل درك است، عقل رابطه ى آن دو را با يكديگر تاييد مىنمايد.
اما در مواردى كه ترتب اثر بر عمل داراى جنبه ى معنوى است و عقل نمىتواند رابطه ى آن دو با يكديگر را بفهمد، از درك آن اظهار عجز مىكند، مىگويد: اين امرى است فوق عقل، ولى هرگز به خود اجازه نمىدهد كه آن را نفى نمايد و نزول بركات سماوى و ارضى بر اثر ايمان و تقوى، يا دفع بلا بر اثر صدقه، يا طول عمر بر اثر صلهىرحم از اين قبيل است.
امام سجاد (ع) در این عبارت از پيشگاه بارى تعالى درخواست #بركت مالى نموده، عرض مىكند:
و وفر ملكتى بالبركه فيه.
بار الها! آنچه را كه مالكم با بركتى كه در آن اعطا مىنمايى، افزون فرما.
اين دعا به اعتبار مايملك امام (ع) به صور مختلف قابل استجابت است.
اگر امام (ع) مزرعه اى دارد كه براى تامين معاش خود و خانواده ى خويش در آن كشت نموده و بركتش را از خداوند طلب مىكند، مىخواهد كه در هر خوشه دانههاى بيشترى تكوين شود،
اگر چند راس دام دارد و بركت آن را درخواست مىكند، بدين معنى است كه مواليدشان بيشتر و شيرشان فزونتر باشد،
اگر مالك چند درخت ميوه است و از خداوند بركت آنها را مىطلبد، بدان معنى است كه ميوهى اشجار زيادتر شود.
ممكن است بركت مالى در مورد درخواست حضرت زينالعابدين (ع) ناظر به كيفيت مصرف مال باشد، به گونه اى كه نفع فزونتر عايد مردم گردد
*مردى حضور رسول اكرم (ص) شرفياب شد، ديد پيراهن آن حضرت كهنه و فرسوده شده. رفت دوازده درهم فرستاد كه پيمبر پيراهنى بخرد. حضرت پول را به اميرالمومنين (ع) داد و فرمود: براى من پيراهنى خريدارى كن. على (ع) مىگويد: بازار آمدم، پيراهنى به دوازده درهم خريدم، حضور رسول اكرم (ص) آوردم. حضرت نگاهى به آن نمود و فرمود: پيراهنى غير از اين مىخواهم. به نظرت مىرسد فروشنده معامله را #اقاله مىكند؟ عرض كردم: نمىدانم. فرمود: برو ببين. نزد فروشنده آمدم و گفتم: رسول اكرم (ص) از پوشيدن اين پيراهن ابا و كراهت دارد و مىخواهد پيراهنى ارزانتر بپوشد. معامله را اقاله كرد و دوازده درهم را داد. حضور رسول اكرم (ص) برگشتم و براى خريد پيراهن با هم به بازار رفتيم.
در راه به كنيز بچهاى برخورديم كه در كنارى نشسته و گريه مىكند. به او فرمود: چه شده كه گريه مىكنى؟ گفت: اهل منزلم چهار درهم به من دادند براى خريد جنسى و آن پول گم شد و من جرئت رفتن به منزل ندارم. حضرت چهار درهم از دوازده درهم را به او داد، فرمود: برگرد به منزل.
حضرت راه بازار را در پيش گرفت، پيراهنى به چهار درهم خريدارى نمود، پوشيد و خداوند را حمد كرد. از بازار درآمد.
مرد برهنه اى را ديد كه مىگويد: هر كه مرا بپوشاند خداوند او را از لباس بهشت بپوشاند. پيراهنى را كه خريده بود از بر بيرون آورد و به مرد بى لباس داد
دوباره به بازار برگشت و پيراهن ديگرى با چهار درهم باقيمانده خريد و در بر كرد، خداى را حمد نمود و روانه ى منزل شد.
بين راه همان دختر بچه را ديد كه در كنار معبر نشسته. فرمود: چرا منزلت نرفتى؟ پاسخ داد: بيرون آمدنم از منزل به طول انجاميده و خائفم از اينكه مرا بزنند. حضرت فرمود: پيشاپيش من برو و مرا به منزلت راهنمايى كن. حضرت در منزل رسيد، به صداى بلند فرمود: سلام بر شما اى اهل خانه. پاسخ ندادند، دوباره سلام نمود، پاسخ ندادند، در مرتبهى سوم، جواب سلام حضرت را در كمال ادب و احترام دادند. حضرت فرمود: چرا سلام اول و دوم را جواب نداديد؟ عرض كردند: جواب نداديم تا مكرر صدايت را بشنويم. فرمود: اين دختر بچه دير آمده، از او موآخذه ننماييد. گفتند: ما او را به احترام آمدن شما آزاد نموديم.
رسول اكرم (ص) خداى را حمد نمود و فرمود:
من دوازده درهمى را از اين پر #بركت تر نديدهام:
دو برهنه را پوشاند
و بندهاى را آزاد نمود.
پيمبر گرامى (ص) اين دوازده درهم را پربركت خوانده،
از اين نظر كه آن پول كم، اثر زياد گذارد و منشا خير متعدد گرديد،
پس اگر مالى منشا خير بيش از حد عادى شود، مىتوان گفت آن مال بابركت است.
✳️ اللهم وَفِّرْ مَلَكَتِي بِالْبَرَكَةِ فِيهِ
👌 شايد امام سجاد (علیه السلام) در دعای خود خواهان #برکت در كيفيت مصرف مال خويش باشد:
بار الها! در مصرف مالم شرايطى را به وجود آور كه
به خير زيادترى دست يابم
و خدمت بيشترى به مردم بنمايم
و مانند پيمبر اسلام مال قليلم واجد بركت وافر گردد.
🔸 وجود مبارك امام هشتم كه به #ایران تشریف آوردند، #برکت های فراوانی داشتند که بخش مهم آن بركات، به معارف دین بر می گردد.
🔸 وجود مبارك امام هشتم (علیه السلام) وقتی به ایران آمد، حوزه علمیه و نظام علمی را برقرار كرد، گفتمان و نظریه پردازی را ترویج كرد؛ ادیان و مذاهب گوناگون به ایران آمدند، سوال های فراوانی داشتند و نورانیت دین و توحید را، وجود مبارك #امام_رضا علیه السلام مستقر كرد و این كشور را نجات داد. آنگاه معلوم می شود كه انسان كنار قبرِ حضرت می رود و زیارت و عرض ادب می كند، برای چیست!
برای اینكه دین ما، عقیده ما، معرفت ما، به بركت همین حضرت در این كشور رواج پیدا كرده است. آن مسائل توسل و وسیله بودن برای شفای بیماران و حل مشكلات و سایر بركات، مطلب دیگر است; اما برنامه اصلی حضرت، این بود كه دین مردم را حفظ كند. 1393/06/16
🔊 بشنوید
👤 حضرت آیت الله #جوادی_آملی
🆔 @sahife2
clip14010707_01.mp3
2.04M
🌙 ماه #ربیع_الاول ؛«ماه حیات و زندگی»
🔊 بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع الاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است ...
https://eitaa.com/sahife2/50939
👤#مقام_معظم_رهبری
✳️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
💠 ماه ولایت
🔸 ماه #ربیع_الاول ماه ولایت است؛ زیرا هم رسول اكرم و هم امام صادق (علیهما آلاف التحیة و الثناء) در این ماه به دنیا آمدند. بزرگان از اهل وِلا از وجود مبارك امام ششم (علیه السلام) نقل كردهاند كه «وَلَایتِی لامِیرَالَمُؤْمِنِینَ عَلَیهِ السَّلاَمُ خَیرٌ مِنْ وِلاَدَتِی مِنْهُ»؛ امام ششم طبق این نقل می گوید من فرزند علی هستم و ولی علی، اما این ولایتم برای من پربركت تر از آن ولادت است؛ ماه ربیع الاول ماه ولایت است.
🔸 از رسول اكرم (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) رسیده است: «كَفَى بِالْمَوْتِ وَاعِظاً وَ كَفَى بِالتُّقَى غِنًى وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا وَ كَفَى بِالْقِیامَةِ مَوْئِلًا وَ بِاللَّهِ مُجَازِیاً»؛اگر كسی محتاج به پند و موعظت است، توجه مرگ عامل خوبی برای موعظت اوست و اگر كسی توانگری طلب می كند، تقوا بهترین وسیله بی نیازی است. روح بی نیاز داشتن بهتر از آن است كه انسان روح نیازمند داشته باشد و بخواهد با مال آن بی نیازی را برطرف كند؛ از چیزی بی نیاز باشی بهتر است تا اینكه با چیزی بی نیاز بشوی! نوع سخنانی كه معصومین دارند از كلمات رسول اكرم (علیهم السلام) هست، فرمود #تقوا عامل بی نیازی است؛ نه انسان را وادار می كند به سوی خلاف قدم بردارد، نه از نداشتن و محرومیت از تجمل رنج می برد.
🔸 رسول اکرم فرمود: «كَفَى بِالتُّقَى غِنًى»؛ تقوا انسان را كریم می كند و «كریم النفس» به جای اینكه به اشیاء مادی بی نیاز بشود، از آنها بی نیاز می شود. «وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا»؛ عبادت خدا انسان را از معصیت او مشغول كند چیز خوبی است؛ انسان هر كاری كه انجام می دهد طوری باشد كه ﴿لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیعٌ﴾؛یعنی به جای اینكه در اثر سرگرمی ها از عبادت خدا مشغول بشود، به وسیله عبادت خدا، از غیر عبادت خدا اشتغال بورزد. «وَ كَفَى بِالْقِیامَةِ مَوْئِلًا»؛ بازگشت همه ما قیامت است و توجه به آن برای ما آموزنده است. «وَ بِاللَّهِ مُجَازِیاً»؛ اگر كسی بداند جزا به دست خداست تقوا را ترك نمی كند. 1371/06/27
👤 حضرت آیت الله #جوادی_آملی
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #انعام
#انعام_53
✳️ وَكَذَلِكَ فَتَنَّا بَعْضَهُم بِبَعضٍ لِّيَقُولُواْ أَهَؤُلَآءِ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّن بَيْنِنَآ أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِالشَّكِرِينَ
و این گونه بعضى از مردم را به وسیله ى بعضى دیگر آزمایش كردیم، تا (از روى استهزا) بگویند: آیا اینانند آنها كه خداوند، از میان ما بر آنها منّت نهاده است؟ آیا خداوند به حال شاكران داناتر نیست؟
✍️ بارها قرآن، بلند پروازى و پر توقّعى سرمایه داران را مطرح و محكوم كرده است. آنان توقّع داشتند وحى و قرآن بر آنان نازل شود، از جمله: «أءُلقى الذّكر علیه من بیننا» آیا در میان ما وحى بر او نازل شد؟! «لولا نُزّل هذا القرآن على رجل من القریتین عظیم» چرا وحى بر مرد بزرگى از آن دو قریه نازل نشد؟!
مؤمن واقعى، شاكر نعمت ایمان است. شخصى نزد امام كاظم علیه السلام از فقر خود شكایت كرد. حضرت فرمود: غنى ترین افراد به نظر تو كیست؟ گفت: هارون الرشید. پرسید: آیا حاضرى ایمان خود را بدهى و ثروت او را بگیرى؟ گفت: نه. فرمود: پس تو غنى ترى، چون چیزى دارى كه حاضر به مبادله با ثروت او نیستى.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_163
*️⃣ از خطبه هاى امام عليه السلام است كه درباره #توحيد و اسرار #آفرينش سخن مى گويد.
👈 این خطبه نورانی در 3 بخش می آید :
✳️ بخش سوم: شگفتى #آفرینش انسان
*️⃣ أيُّهَا الْمَخْلُوقُ السَّوِيُّ وَ الْمُنْشَأُ الْمَرْعِيُّ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْحَامِ وَ مُضَاعَفَاتِ الْأَسْتَارِ، بُدِئْتَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طِينٍ وَ وُضِعْتَ فِي قَرارٍ مَكِينٍ إِلى قَدَرٍ مَعْلُومٍ وَ أَجَلٍ مَقْسُومٍ، تَمُورُ فِي بَطْنِ أُمِّكَ جَنِيناً، لَا تُحِيرُ دُعَاءً وَ لَا تَسْمَعُ نِدَاءً، ثُمَّ أُخْرِجْتَ مِنْ مَقَرِّكَ إِلَى دَارٍ لَمْ تَشْهَدْهَا وَ لَمْ تَعْرِفْ سُبُلَ مَنَافِعِهَا. فَمَنْ هَدَاكَ لِاجْتِرَارِ الْغِذَاءِ مِنْ ثَدْيِ أُمِّكَ وَ عَرَّفَكَ عِنْدَ الْحَاجَةِ مَوَاضِعَ طَلَبِكَ وَ إِرَادَتِكَ؟ هَيْهَاتَ، إِنَّ مَنْ يَعْجِزُ عَنْ صِفَاتِ ذِي الْهَيْئَةِ وَ الْأَدَوَاتِT فَهُوَ عَنْ صِفَاتِ خَالِقِهِ أَعْجَزُ وَ مِنْ تَنَاوُلِهِ بِحُدُودِ الْمَخْلُوقِينَ أَبْعَد.
✳️ 3. شگفتى آفرينش انسان :
*️⃣ اى انسان اى آفريده راست قامت، اى پديده نگهدارى شده در تاريكى هاى رحم هاى مادران، و قرار داده شده در پرده هاى تو در تو آغاز آفرينش تو از گل و لاى بود، و سپس در جايگاه آرامى نهاده شدى تا زمانى مشخّص و سر آمدى تعيين شده، و آنگاه كه در شكم مادرت حركت مى كردى، نه دعوتى را مى توانستى پاسخ دهى، و نه صدايى را مى شنيدى. سپس تو را از قرار گاهت بيرون كردند و به خانه اى آوردند كه آن را نديده بودى و راههاى سودش را نمى توانستى.
پس چه كسى تو را در مكيدن شير، از پستان مادر هدايت كرد و به هنگام نياز جايگاه هاى طلب كردن و خواستن را به تو شناساند? هرگز، آن كس كه در توصيف پديده اى با شكل و اندازه و ابزار مشخّص درمانده باشد، بدون ترديد از وصف پر وردگارش ناتوان تر، و از شناخت خدا با حدّ و مرز پديده ها دورتر است.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را " اینجا " بخوانید
* اى برتر از خيال و قياس و وهم
* دوران عجيب جنين
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_19
#دعای_نوزدهم_صحیفه_سجادیه
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن #باران"
https://eitaa.com/sahife2/55026
#نوزدهم صحیفه سجادیه
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_19
#دعای_نوزدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_نوزدهم_1
#نعمت_ابر_باران_باد 2
#باران 1
#آب_از_ديدگاه_قرآن 3
#میوه_ها 1
✳️ *الَمْ تَرَ انَّ اللّهَ انْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَاخْرَجْنا بِهِ ثَمَراتٍ مُخْتَلِفاً الْوانُها» «فاطر 27»
آيا ندانستهاى كه خدا از آسمان آبى نازل كرده است، پس به وسيله آن ميوههايى كه رنگهايش گوناگون است، پديد آوردهايم.
هزاران عامل، با برنامه هايى منظم در عالم طبيعت به اراده حكيمانه حضرت حق دست به دست مىدهند، تا انواع روييدنىهاى رنگارنگ و ميوههاى گوناگون و جالب پديد آيد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 134
#نوزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_19
#دعای_نوزدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_نوزدهم_1
#نعمت_ابر_باران_باد 2
#باران 1
#آب_از_ديدگاه_قرآن 3
#میوه_ها 2
#خواص_ميوه_ها
✳️ قرآن مجيد در آيات مربوط به آب به مسئله ميوهجات تحت عنوان ثمرات، اشارات فراوانى دارد. كه در گذشته به قسمتى از آن آيات توجه كرديد.
دكتر محمد صادق رجحان استاد دانشگاه تهران، در كتاب شفاى خود در بخش ميوه درمانى، در رابطه با خواص ميوهها كه از آثار صنع حق و آيات حضرت ربّ العزّه است، مىنويسد:
از نظر باغبانى به اندامى كه از تغييرات و نمو بخشى از گل به دست مىآيد ميوه گفته مىشود.
ميوه ممكن است خوراكى بوده و يا مصرف داروئى داشته باشد. ميوه غالباً پس از عمل لقاح از نمو قسمت هائى از گل به وجود مىآيد، ولى در بعضى موارد نيز بدون آن كه عمل لقاح رخ دهد ميوه توليد مىشود كه اين كيفيت را پارتنوكارپى مىنامند.
در اين حالت گاهى ميوه بى دانه حاصل مىشود مانند نارنگى بى دانه، بعضى اوقات بدون عمل لقاح باز هم ميوه دانه دار به وجود مىآيد كه در اين مورد مسلماً پارتنوكارپى همراه با كره زائى «پارتنوژنز» است.
بشره ميوه حاصل موجودات ذره بينى نظير مخمرها، قارچهاى مختلف، ميكربها، عوامل تخمير و فاسد كننده مىباشد، و گاهى براى خوشرنگ كردن ميوه موادى از قبيل، اتيلن و استيلن به كار مىبرند، بنابراين لازم است بشره ميوه را به خوبى شسته و سپس مصرف نمايند.
از طرف ديگر هنگام چيدن بعضى از ميوهها مانند انجير و خربزه درختى، شيرابهاى خارج مىشود كه حاوى آنزيم پروتئاز مىباشد و براى پوست دست مضر است، لذا براى چيدن اين قبيل ميوهها از دستكش استفاده شود.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 134
#نوزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_19
#دعای_نوزدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_نوزدهم_1
#نعمت_ابر_باران_باد 2
#باران 1
#آب_از_ديدگاه_قرآن 3
#میوه_ها 3
#نقش_طبى_ميوه_ها
✳️ ميوهها از نظر پزشكى در بدن انسان اعمال مهمى را انجام مىدهند:
1- ميوهها قسمت اعظم آب بدن را به ويژه در فصل تابستان تأمين مىكند.
2- ميوهها اشتها را تحريك مىنمايند.
3- ميوهها انواع مختلف ويتامين را به بدن مىرسانند.
4- ميوهها مدرّ هستند، يعنى به علت دارا بودن آب زياد و املاح معدنى، مخصوصاً نمكهاى پتاسيم تا حدى دفع ادرار را مىافزايند و از اين طريق مقدارى از سموم بدن خارج شده، احساس فرح و نشاط در شخص به وجود مىآيد.
5- ميوهها به علت دارا بودن اسيدهاى مختلف ومخصوصاً تركيبات پكتيكى و سلولز معمولًا، مليّن هستند، و بعضى ديگر به علت دارا بودن مقدارى «تانن» قابض مىباشند.
6- ميوهها مواد معدنى مورد نياز بدن را تأمين مىكنند، يعنى توسط ميوهها مقدار قابل توجهى، كلسيم- فسفر- سديم- پتاسيم- منيزيم- آهن- يد و غيره كه همگى براى انسان لازمند وارد بدن مىشود.
7- ميوهها حالت اسيدى كه از تغذيه گوشت زياد، و ديگر مواد پروتئينى حاصل مىگردد كم نموده و محيط داخلى بدن را متعادل مىكنند.
8- بعضى از ميوهها به خاطر تركيبات شيميايى ويژه خود براى شفاى عدهاى از امراض مفيد بوده و گاهى اعجاز مىكنند.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 134
#نوزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_19
#دعای_نوزدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_نوزدهم_1
#نعمت_ابر_باران_باد 2
#باران 1
#آب_از_ديدگاه_قرآن 3
#میوه_ها 4
#ترکیبات_غذايى_ميوه_ها
✳️ انسان با خوردن ميوه مقدارى از كمبود غذايى خود را تأمين مىكند؛ زيرا تركيبات غذايى كه براى بدن لازمند، كم يا بيش در ساختمان ميوهها به كار رفتهاند، اين مواد عبارتند از:
1- آب
2- مواد معدنى
3- قندها و مواد مشابه آنها مانند تركيبات پكتيكى
4- چربى ها
5- پروتئين ها
6- اسيدهاى آمينه
7- ويتامين ها
8- تانن
9- اسيدهاى آلى
10- رنگ دانه ميوه
11- تركيبات معطر «اسانسها»
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 134
#نوزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#دعای_نوزدهم_صحیفه_سجادیه
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن #باران"
#نوزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2