eitaa logo
صالحین حضرت مریم (س)
114 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
67 فایل
این کانال جهت اجرای برنامه های صالحین حوزه حضرت مریم ناحیه زنجان ایجاد شده است لطفاسرگروه های پایگاهها ی خود را عضو نمایید از این به بعد محتوای بارگزاری شده درکانال مرجع اصلی حلقه ها خواهد بود عملکردحلقه های صالحین با توجه به ارسال گزارش سنجیده خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه شرح دعای سی ام صحیفه سجادیه فراز اول و دوم تفسيرى بر آيه شريفه‌ با در نظرگرفتن اين نكته كه مالك حقيقى اموال پروردگار است و بشر تنها به عنوان نمايندگى خداوند در آنها تصرّف مى‌كند،و شرط سرپرستى و نمايندگى او اين است كه اضافه بر نيازمندى‌هاى خود بااين گونه اعمال و به عبارت ديگر انفاق،احتياجات عمومى را نيز برطرف كند،اما با همه اينها قرآن مى‌گويد:اين كمك مادّى خود را به عنوان قرض به خدا حساب كنيد،قرض به آفريدگار جهان كه همه چيز از اوست،و تازه هنگام استرداد چندين برابر آن را دريافت داريد. واين نهايت لطف پروردگار را نسبت به بندگان و كمال اهميّت موضوع قرض را مى‌رساند.با اين كه مالك و بخشنده اوست،باز برمى‌گردد و از بنده خود استقراض مى‌كندآنهم استقراضى كه با چنين سود فراوانى همراه است. جمله آخر آيه‌﴿وَ اللَّهُ يَقْبِضُ وَ يَبْصُطُ﴾گويا اشاره به اين است كه تصور نكنيدانفاق و بخشش اموال شما را كم مى‌كند،زيرا وسعت و محدوديّت سرمايه‌هاى شما به دست خداست، اوست كه مى‌تواندبابركات زمين و آسمان به شما وسعت بخشد و به جاى اموال انفاق شده چندين برابر در اختيار شما قرار دهد،بلكه با توجّه به ارتباط و بهم پيوستگى اجتماع،همان اموال انفاق شده در پايان به شما باز مى‌گردد. از همه اينها گذشته فراموش نكنيد كه شما به سوى خدا باز مى‌گرديد و جهان ديگرى در پيش داريد كه از اين كارهاى خير خود در آن‌جا بهره‌مند خواهيد شد.«۳» آياتى در سوره‌هاى مباركه حديد،تغابن،مزّمّل به همين مضمون كه در آيه گذشته توضيح داده شد وارد شده است كه دلالت بر عظمت مسئله قرض دادن دارد با توجّه به اين نكته بسيار مهم كه حضرت حق دستِ قرض گيرنده محتاج را دست خود به حساب آورده است. قرض در روايات‌ رسول خدا(ص)درباره كسى كه مى‌تواند به برادر مؤمنش قرض‌الحسنه بدهدولى از اين عمل پسنديده خوددارى،مى‌كند مى‌فرمايد: كسى كه برادر مسلمانش در مسئله قرض به او نيازمند شود،و او قدرت بر دادن قرض داشته باشد ولى خوددارى كند خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى‌كند.«۴» و نيز آن حضرت فرمود: هر كس به مؤمنى قرض‌الحسنه بدهد وانتظار كشدتاقرض گيرنده فراخى يابد.آن مال ثواب زكات خواهد داشت وقرض دهنده مورد توجّه و درود فرشتگان باشد تا قرض گيرنده آن را ادا نمايد.«۵» حضرت صادق(ع)فرمود: هيچ مسلمانى نباشدكه به مسلمان ديگرى قرض‌الحسنه بدهدجز آن كه خداوند هر روز ثواب صدقه دادن آن را به حساب وى ثبت كند تا زمانى كه‌ آن مال به او بازگردد.«۶» و نيز آن حضرت فرمود: ثواب قرض هيجده برابر خواهد بود و چنانچه گيرنده بميرديا قدرت ادا نداشته باشد مى‌توان آن را به حساب زكات گذاشت.«۷» راوى مى‌گويد:از حضرت صادق(ع) شنيدم: مالى را به قرض‌الحسنه دهم خوشتر دارم از آن كه آن را ببخشم. و نيز آن جناب فرمود:هر كس مالى را به قرض دهد و مدتى براى آن معيّن كند و قرض گيرنده نتواند در رأس مدت آن را بپردازد،به هر روزى كه آن تأخير اندازد، براى صاحب مال ثواب صدقه دادن يك دينار را در هر روز خواهد داشت.«۸» حضرت صادق(ع)از رسول خدا(ص)نقل مى‌كند:هزار درهم را چنانكه دوبار قرض الحسنه بدهم خوشتر دارم از آن كه يكبار صدقه دهم.و همان گونه كه براى آن كه از تو قرض گرفته جايز نيست مماطله نمايد و اداى آن را تأخير اندازد،پس همچنين براى تو جايز نخواهد بود با اين‌ كه بدانى دست تنگ است و قدرت اداى آن را ندارد از او مطالبه كنى.«۹» رسول خدا(ص)فرمود:شب معراج مشاهده كردم بردر بهشت نوشته شده:صدقه به ده برابرو قرض به هيجده برابر«۱۰» است. حضرت صادق(ع)علّت هيجده برابر بودن قرض‌الحسنه را مى‌فرمايد: براى اين كه صدقه به دست محتاج و غير محتاج مى‌رسد،ولى قرض فقط به دست محتاج و دردمند داده مى‌شود.«۱۱» رسول خدا(ص)فرمود:هر كس به دردمندى قرض بدهد، و درباز گرداندنش نيكو عمل كند، عمل خود را از سر بگيرد،(چرا كه مانند روزى شده كه ازمادرمتولد شده)وخداوندبه هر درهمى هزار قنطار در بهشت به او عنايت مى‌كند. در روايات و اخبار اسلامى سفارش زياد شده كه:از نگاهدارى دين و پولى كه قرض گرفته‌ايد خوددارى كنيد،چون زمان قرض به پايان رسيد پول مردم را برگردانيد كه ماندن مالِ قرض نزد شما،گناه سنگينى است و عدم پرداخت آن بسيار زشت است،امكان اين هست كه با خوددارى از پرداخت قرض درِ خير بسته شود، و بسيارى از بندگان خدا از فيض قرض محروم شوند. ازحضرت باقر(ع)روايت شده:شهادت در راه خدا كفّاره تمام گناهان است مگردَيْن كه كفّاره‌اى جزادا كردن ندارد،يا اينكه دوستش آن را بپردازد،يا طلبكار از حقّ خود بگذرد.«۱۳» ابوسعيدخدرى مى‌گويد:از رسول خدا(ص)شنيدم:به خداوند از كفر و دَيْن پناه مى‌برم. گفته شد: اى رسول خدا! آيا دَين همسنگ كفر است؟ فرمود: آرى.«۱۴» ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
ادامه شرح دعای سی ام صحیفه سجادیه فراز اول و دوم به خداوند از كفر و دَيْن پناه مى‌برم.گفته شد: اى رسول خدا! آيا دَين همسنگ كفر است؟ فرمود: آرى. امام صادق(ع)از پدرانش از رسول خدا (ص)روايت مى‌كند: شما را از دَين بر حذر مى‌دارم كه دَين غصّه شب و ذلّت روز است.«۱۵» كوتاهى در پرداخت قرض‌ از حضرت صادق(ع)يا امام باقر(ع) درباره كسى كه دين خود رانپردازددرحالى كه قدرت بر پرداخت دارد و بميرد روايت شده: روز قيامت مديون را مى‌آورند در حالى كه از وحشت آنچه بر عهده اوست نگران است،اگر داراى حسنات باشد از حسناتش به صاحب مال مى‌دهند،واگر فاقد حسنات باشد از گناهان صاحب مال در پرونده او مى‌گذارند.«۱۶» زمان رسول خدا(ص)مرد از دنيا رفت در حالى كه دو دينار بدهكار بود،رسول خدا(ص)را براى نماز خبر كردند،حضرت از نماز خواندن بر آن ميّت بدهكار خوددارى فرمودند.و اين عمل مهم را به اين خاطر ترك كردند تا كسى جرأت بر خوردن مال مردم، پيدا نكند.«۱۷» ابوثمامه مى‌گويد:بر حضرت جواد(ع)وارد شدم و عرضه داشتم:قصد حج دارم،اما به يكى از افراد مرجئه بدهكارم چه مى‌فرمائيد؟حضرت فرمود: برو دَينت را ادا كن،و مواظب باش خدا را با بر گردن داشتن دَين ملاقات نكنى،به حقيقت كه مؤمن خيانت نمى‌ورزد!«۱۸» معاوية بن وهب مى‌گويد:به حضرت صادق (ع)عرضه داشتم: به ما خبر رسيد مردى از انصار مُردوبرعهده او دَين بود،رسول خدا(ص)بر او نماز نخواند و فرمود:شما مردم هم بر او نماز نخوانيد تا دَين او را بپردازند.امام فرمود: صحيح است.«۱۹» حضرت صادق(ع)فرمود: قرض و دَين را سبك كنيد كه در سبكى دَين، طول عمر است.«۲۰» روايت بالا گويا جنبه روانى دارد،به اين صورت كه مديون بر اثر سنگينى دين در اضطراب و وحشت و ناامنى است،و اين حالات باعث سكته و فشارهاى عصبى است،و سكته و فشارهاى عصبى عمر را كوتاه مى‌كند. حضرت صادق(ع)فرمودند: دزدان سه نفرند:آن كه از پرداخت زكات خوددارى مى‌كند،آن كه خوردن مهر زنان را حلال دانسته و از اداى آن سرباز مى‌زند،آنكه پولى را قرض مى‌گيرد و نيّت اداى آن را ندارد.«۲۱» رسول خدا(ص)فرمود: كسى كه نسبت به اداى حقّ ذى حقّى مماطله و كندى كند در صورتى كه قدرت بر اداى آن حق را دارد، هر روز گناه آن كسى كه به ناحق و به زور از مردم باج مى‌گيرد بر گردن اوست.«۲۲» امام صادق(ع)فرمود: اى يونس!هر كس حقّ مؤمنى را حبس كند. خداوند در قيامت پانصد سال او را سر پا نگاه مى‌دارد تا از عرق او رودها جارى شود، و يك منادى از جانب خداوند فرياد برآورد كه: اين همان ظالمى است كه حق مؤمن را حبس كرده است. امام فرمود:پس چهل سال او را توبيخ مى‌كنند و سپس فرمان مى‌دهند تا او را به آتش ببرند.«۲۳» و نيز آن حضرت فرمود: هر مؤمنى مانع مؤمنى از رسيدن به مالش شود، در حالى كه به آن نيازمند است، به خدا قسم از طعام بهشت نچشد و از رحيق مختوم ننوشد.«۲۴» پی نوشت ها: ۳-تفسير نمونه: 2/ 225، ذيل آيه 245. ۴-بحارالأنوار:100/ 138،باب1،حديث 1؛ الأمالى،شيخ صدوق:429، حديث1. ۵- بحارالأنوار:100/ 139،باب1،حديث 4؛ ۶-بحارالأنوار: 100/ 139، باب 1، حديث 6؛ ثواب الاعمال: 138. ۷-بحارالأنوار:100/ 139، باب1،حديث 7؛ وسائل الشيعة:9/ 301،باب 49،حديث 12071. ۸-بحار الأنوار: 100/ 139، باب 1، حديث 5. ۹-بحار الأنوار:100/ 139،باب1،حديث 8؛ ثواب الاعمال: 138. ۱۰-كنز العمال:6/ 210،حديث 15374؛فيض القدير:4/ 12،حديث 4385؛ تفسير الثعالبى: 1/ 528. ۱۱-بحار الأنوار:100/ 139،باب1،حديث 9؛مستدرك الوسائل:12/ 364،باب11،حديث 14311. ۱۲-بحار الأنوار:73/ 368،باب67، حديث 28؛ وسائل الشيعة:16/ 344،باب 22،حديث 21717. ۱۳-وسائل الشيعة:18/ 324،باب 4، حديث 23771؛بحار الأنوار:97/ 10 باب1،حديث 13 ۱۴-بحار الأنوار:100/ 141،باب 2،حديث 2؛ وسائل الشيعة:18/ 317،باب 1،حديث 23753. ۱۵-بحار الأنوار: 100/ 141، باب 2، حديث 4؛ علل الشرايع:2/ 527،باب 312، حديث 1. ۱۶-بحار الأنوار:7/ 274، باب 11، حديث 46؛ علل الشرايع: 2/ 528،باب312، حديث 6. ۱۷-بحار الأنوار:100/ 142،باب 2،حديث 9؛ ۱۸- تهذيب الأحكام:6/ 184،باب 81، حديث 7. ۱۹-بحارالأنوار:100/ 143، باب 2، حديث 12؛ ۲۰-مستدرك الوسائل: 13/ 387، باب 1، حديث 15680؛ الأمالى، شيخ طوسى: 667، حديث 1396. ۲۱-بحار الأنوار:100/ 146،باب 3،حديث 1؛ وسائل الشيعة: 28/ 293،باب 27، حديث 3799. ۲۲-بحار الأنوار: 100/ 146، باب 3، حديث 3؛ من لايحضره الفقيه: 4/ 15، حديث 4968. ۲۳-بحار الأنوار: 100/ 147،باب 3،حديث 6؛ ثواب الاعمال: 240. ۲۴-بحار الأنوار: 100/ 147،باب 3،حديث 7؛ ثواب الاعمال: 240. ادامه دارد... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین سلام صبحگاهی، تقدیم به ساحت قدسے قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) ... ❤السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولای ْ الاَمان الاَمان أللَّهُمَ عَجلْ لِوَلِیکْ ألْفَرَج بحق زینب کبری(س) به قصد زيارت ارباب بی کفن : ❤السلام عليك يا اباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك عليك مني سلام الله أبدا ما بقيت و بقي الليل و النهار و لا جعله الله آخر العهد مني لزيارتكم السَّلامُ عَلي الحُسٓين و عٓلي عٓلي اِبن الحُسَين و عَلي اولاد الحُسَين وَ علَي اصحابِ الحُسَين. أللهم ارزقنا زیارت الحسین (ع) اللهم ارزقنا شفاعة الحسین (ع) ❤السلامُ عَلَیک یا امام الرئوف یا ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ المُرتضی ✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨ أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکَ ألْفَرج وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(س)... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
❤بياد مولا، به رسم ادب، اولین حاجت امروزمان را از خداوند رحمان، فرج منجی عالم میخواهیم به حرمت دعای فرج آن حضرت : بسم الله الرحمن الرحيم اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ... ❤و برای سلامتی محبوب: اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . ❤الهی... یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد، یا عالیُ بِحَقِّ علی، یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه، یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن، یا قَدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن، عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حَضرَتِ زِینَب(س) 🌺 سلامتی و تعجیل در فرج آقا ... 🌺 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💎 ثمره بزرگداشت ماه رجب 🔻پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله: خِيَرَةُ اللّهِ مِنَ الشُّهورِ شَهرُ رَجَبٍ، و هُوَ شَهرُ اللّهِ، مَن عَظَّمَ شَهرَ رَجَبٍ فَقَد عَظَّمَ أمرَ اللّهِ، و مَن عَظَّمَ أمرَ اللّهِ أدخَلَهُ جَنّاتِ النَّعيمِ، و أَوجَبَ لَهُ رِضوانَهُ الأَكبَرَ 🌒 ، ماه برگزيده خدا از ميان ماه‌هاست و آن، ماه خداست. هر كس ماه رجب را بزرگ بدارد، فرمان خدا را بزرگ داشته است وهر كه فرمان خدا را بزرگ بدارد، [خدا] او را وارد بهشتهاى پُرنعمت می‌كند ورضايت بزرگترِ خويش را براى او واجب می‌سازد. 📚 دانشنامه قرآن و حديث، جلد ۱۲ صفحه : ۵۰۰ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
🌷 اکرم(صلی الله علیه و آله) : ☘ هر کس در ماه رجب، هزار مرتبه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» بگوید، خداوند برای وی هزار حسنه نوشته، و هزار شهر در بهشت بنا می کند. 📚 وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۴۸۴ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ــ ۱۸۵ كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۖ فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ ۗ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَآ إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ هر كسی مرگ را می‌چشد؛ و بدون تردید روز قیامت پاداش‌هایتان به طور كامل به شما داده می‌شود. پس هر كه را از آتش دور دارند و به بهشت درآورند مسلّماً كامیاب شده است؛ و زندگی این دنیا جز كالای فریبنده نیست. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 :(آيه ١٨٥):قانون عمومى ! 🔰 اين آيه نخست اشاره به قانونى مى‌كند كه حاكم بر تمام موجودات زندۀ جهان است و مى‌گويد: «تمام زندگان خواه و ناخواه روزى مرگ را خواهند چشيد» (كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ) . گر چه بسيارى از مردم مايلند، كه فناپذير بودن خود را فراموش كنند، ولى اين واقعيّتى است كه اگر ما آن را فراموش كنيم، آن هرگز ما را فراموش نخواهد كرد. 🔰 سپس مى‌گويد: بعد از زندگى اين جهان، مرحلۀ و اعمال شروع مى‌شود «و شما پاداش خود را بطور كامل در روز خواهيد گرفت» (وَ إِنَّما تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ) . 🔰سپس اضافه مى‌كند: «كسانى كه از تحت تأثير جاذبۀ آتش دور شوند و داخل در گردند، نجات يافته، و محبوب و مطلوب خود را پيدا كرده‌اند» (فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النّارِ وَ أُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فازَ) . 🔰 گويا دوزخ با تمام قدرتش انسانها را به سوى خود جذب مى‌كند، و راستى عواملى كه انسان را به سوى آن مى‌كشاند جاذبۀ عجيبى دارند. آيا هوسهاى زود گذر، لذّات جنسى نامشروع، مقامها و ثروتهاى غير مباح، براى هر انسانى جاذبه ندارد؟ ! 🔰در جملۀ بعد بحث گذشته را تكميل مى‌كند، مى‌گويد: «و زندگى دنيا چيزى جز تمتّع و بهره‌بردارى غرورآميز نيست» (وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاّ مَتاعُ الْغُرُورِ) . مهم اين است كه جهان مادّه و لذّات آن هدف نهايى انسان قرار نگيرد، و گرنه استفاده از جهان مادّه و مواهب آن به عنوان يك وسيله براى نيل به تكامل انسانى، نه تنها نكوهيده نيست، بلكه لازم و ضرورى مى‌باشد. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ــ ۱۸۶: ۞ لَتُبْلَوُنَّ فِيٓ أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوٓا أَذًى كَثِيرًا ۚ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ یقیناً در اموال و جان‌هایتان امتحان خواهید شد، و مسلّماً از كسانی كه پیش از شما كتاب آسمانی به آنان داده شده و [نیز] از كسانی كه شرك آوردند، سخنان رنج آور بسیاری خواهید شنید، و اگر [در برابر آزار اینان‌] شكیبایی ورزید و [از تجاوز از حدود الهی‌] بپرهیزید [سزاوارتر است.] این اموری است كه ملازمت بر آن از واجبات است. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🔰(آيه ١٨٦) : 🔰هنگامى كه مسلمانان، از مكّه به مدينه مهاجرت نمودند و از خانه و زندگى خود دور شدند مشركان دست به اموال آنها دراز كرده و به تصرّف خود در آوردند. و به هنگامى كه به مدينه آمدند، در آنجا گرفتار بدگويى و آزار مدينه شدند، مخصوصاً يكى از آنان به نام «كعب بن اشرف» شاعرى بدزبان و كينه‌توز بود كه پيوسته پيامبر و مسلمانان را به وسيلۀ اشعار خود مى‌كرد، حتّى زنان و دختران مسلمان را موضوع غزلسرايى و خود قرار مى‌داد. 🔰خلاصه كار وقاحت را به جايى رسانيد كه پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» به ناچار دستور او را صادر كرد، و به دست مسلمانان كشته شد. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 : از مقاومت خسته نشويد: 🔰اين آيه در حقيقت هشدار و آماده باشى است به همۀ كه گمان نكنند حوادث سخت زندگى آنها، پايان يافته و يا مثلاً با كشته شدن «كعب بن اشرف»، شاعر بدزبان و آشوب طلب، ديگر ناراحتى و زخم زبان از نخواهند ديد، نخست مى‌فرمايد: «شما در جان و مالتان مورد آزمايش قرار خواهيد گرفت» (لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ) . 🔰 در جملۀ بعد مى‌گويد: «بطور مسلّم در آينده از اهل كتاب ( و ) و سخنان ناراحت‌كننده فراوانى خواهيد شنيد» (وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذىً كَثِيراً) . 🔰 سپس به وظيفه‌اى كه مسلمانان در برابر اين گونه حوادث سخت و دردناك دارند اشاره كرده و مى‌گويد: «اگر به خرج دهيد، باشيد، و و پيشه كنيد، اين از كارهايى است كه (نتيجۀ آن روشن است و لذا) هر انسان عاقلى بايد تصميم انجام آن را بگيرد» (وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ) . 🔰تقارن «صبر» و «تقوا» در آيه گويا اشاره به اين است كه بعضى افراد در عين استقامت و ، زبان به و باز مى‌كنند، ولى واقعى صبر و استقامت را همواره با تقوا مى‌آميزند، و از اين امور دورند. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت126 عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِی مِنْهُ هَرَبَ، وَیَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِی إِیَّاهُ طَلَبَ، فَیَعِیشُ فِی الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ؛ وَیُحَاسَبُ فِی الاْخِرَهِ حِسَابَ الاَْغْنِیَاءِ؛ وَعَجِبْتُ لِلْمُتَکَبِّرِ الَّذِی کَانَ بِالاَْمْسِ نُطْفَهً، وَیَکُونُ غَداً جِیفَهً؛ وَعَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِی اللَّهِ، وَهُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ؛ وَعَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ، وَهُوَ یَرَى الْمَوْتَى؛ وَعَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ النَّشْأَهَ الاُْخْرَى وَهُوَ یَرَى النَّشْأَهَالاُْولَى وَعَجِبْتُ لِعَامِرٍ دَارَ الْفَنَاءِ وَتَارِکٍ دَارَ الْبَقَاءِ. امام علیه السلام فرمود : از بخیل تعجب مى‌کنم که به استقبال فقرى مى‌رود که از آن گریخته و غنایى را از دست مى‌دهد که طالب آن است. در دنیا همچون فقیران زندگى مى‌کند ولى در آخرت باید همچون اغنیا حساب پس دهد. و تعجب مى‌کنم از متکبرى که دیروز نطفه‌اى بى‌ارزش بوده و فردا مردار گندیده‌اى است. و از کسى که در خدا شک مى‌کند در شگفتم در حالى که خلق او را مى‌بیند (و مى‌تواند از هر مخلوق کوچک وبزرگ، ساده و پیچیده به ذات پاک آفریدگار پى برد). و تعجب مى‌کنم از کسى که مرگ را فراموش مى‌کند با این‌ که مردگان را با چشم خود مى‌بیند. و تعجب مى‌کنم از کسى که جهان دیگر را انکار مى‌کند در حالى که این جهان را مى‌بیند. و تعجب مى‌کنم از کسى که دار فانى را آباد مى‌کند ولى دار باقى را به فراموشى مى‌سپارد. شرح و تفسیر از این شش گروه در شگفتم! امام(علیه السلام) در این کلام حکمت آمیزش به شش رذیله اخلاقى اشاره فرموده که سرچشمه غالب بدبختى هاى انسان است و اگر بتواند از آن ها فاصله بگیرد دنیا و آخرت خود را آباد کرده و سامان بخشیده است. نخست اشاره به مسئله «بخل» و آثار شوم آن مى کند و مى فرماید: «از بخیل تعجب مى کنم که به استقبال فقرى مى رود که از آن گریخته و غنایى را از دست مى دهد که طالب آن است. در دنیا همچون فقیران زندگى مى کند ولى در آخرت باید همچون اغنیا حساب پس دهد»; (عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِی مِنْهُ هَرَبَ، وَیَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِی إِیَّاهُ طَلَبَ، فَیَعِیشُ فِی الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ; وَیُحَاسَبُ فِی الاْخِرَهِ حِسَابَ الاَْغْنِیَاءِ). امام(علیه السلام) چه تعبیر زیبا و دلنشینى در اینجا فرموده است; افراد بخیل تنها نسبت به دیگران بخیل نیستند. بسیار مى شود که نسبت به خویشتن هم بخیل اند با این که داراى ثروت اند زندگى سخت و فقیرانه اى براى خود فراهم مى کنند و همان گونه که امام(علیه السلام) فرموده است براى فرار از فقر آینده فقر امروز را براى خود ترتیب مى دهند. آنها همچنین به دنبال غنا و ثروت بیشتر در آینده اند در حالى که غناى امروز را از دست مى دهند. چرا که از ثروت خود بهره اى نمى برند. از سویى دیگر در روز قیامت باید در صف اغنیا بایستند و حساب اموال خود را پس دهند در حالى که در دنیا از نظر زندگى در صف فقیران بودند; یعنى مشکلات غنا را دارند; ولى از مواهب آن بى بهره اند. آیا زندگى چنین اشخاصى شگفت آور و تعجب برانگیز نیست؟ آیا مى شود این گونه افراد را در زمره عاقلان دانست؟ نه تنها امام(علیه السلام)که عقل کل است از زندگى آنان تعجب مى کند، بلکه هر انسان عاقلى گرفتار شگفتى مى شود. ممکن است کسانى بگویند: این درباره بخیلانى است که حتى درباره خود بخل مىورزند; اما بخیلانى که بخلشان متوجه دیگران است و خودشان زندگى مرفهى دارند مشمول این سخن نیستند; ولى تجربه نشان داده که غالب بخیلان به خویشتن نیز بخیل اند. ادامه دارد....... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه شرح دعای سی ام صحیفه سجادیه فراز اول و دوم مهلت دادن به بدهكار در قرآن‌ قرآن مجيد و روايات سفارش اكيد دارند كه بدهكار تنگ‌دست را مهلت دهيد،تا در زمان وسعت كار و وسعت مال دين خود را ادا كند. و اگر [بدهكار] تنگ‌دست بوداو را تا هنگام توانايى مهلت دهيد؛و بخشيدن همه وام[و چشم پوشى و گذشت از آن در صورتى كه توانايى پرداختش را ندارد]اگر[فضيلت وثوابش را]بدانيد براى شمابهتر است.«۲۵» مهلت دادن به بدهكار در روايات‌ رسول خدا(ص)فرمود: بدهكارى كه قرضِ گرفته شده را در دايره اسراف نبرده و در معصيت خرج نكرده و از اداى دَين خود عاجز گشته،بر طلبكار است كه او را مهلت دهد تا از جانب حق براى او فرجى برسد و به اداى دين خويش موفّق گردد.«۲۶» امام باقر(ع)مى‌فرمايد: طايفه‌اى روز قيامت در سايه عرش حق مبعوث مى‌شوند،صورت و لباس آنان از نور است و بر كرسى‌هائى از نور قرار دارند،خلائق به محضر آنان مشرّف مى‌شوند و مى‌گويند:اينان انبيا هستند،منادى از زير عرش فرياد مى‌زند:نه اينان انبيا نيستند،مى‌گويند:پس اينان شهدايند،منادى فرياد مى‌كند:نه اينان شهدا نيستند،بلكه اين طايفه همانانند كه در دنيا بر مردم آسان گرفتند،وبدهكار تنگ‌دست را مهلت دادند تا به فراخى برسد.«۲۷» ابراهيم بن عبدالحميد مى‌گويد: به حضرت صادق عرضه داشتم: عبدالرحمن سيابه از شخصى طلب داشت، مديون از دنيا رفت به طلبكار گفتيم او را حلال كن‌ ولى او قبول نكرد، فرمود: واى بر او! اگر مى‌بخشيد به هر درهمى ده برابر ثواب مى‌برد، و اكنون كه حلال نكرده هر درهمى برابر يك درهم است.«۲۸» رسول خدا(ص)فرمود:كسى كه مى‌خواهد خداونداورادر سايه عرشش جاى دهد،روزى كه سايه‌اى جز سايه او نيست،تنگ‌دست رامهلت دهديا از حقّش بگذرد.«۲۹» ضمانت در قرض‌ قرآن مجيد اصرار دارد بين طلبكار و بدهكار سند ضمانتى ردّ و بدل شود،كه خداى ناخواسته مشكلى پيش نيايد. در سوره مباركه بقره مى‌فرمايد:اى اهل ايمان! چنانچه وامى به يكديگر تا سر آمد معينى، داديد،لازم است آن را بنويسيد. و بايد نويسنده‌اى در ميان خودتان به عدالت بنويسد. ونبايد هيچ نويسنده‌اى از نوشتن سند همان گونه كه خدابه او آموخته است، دريغ ورزد. او بايدبنويسد،و كسى كه حقْ به عهده اوست بايد املا كند،واز خدا كه پروردگار اوست پروا نمايد و از حق چيزى را نكاهد.و اگر كسى كه حق به عهده اوست،سفيه يا ناتوان باشد،يانتواند املا كند،ولىّ و سرپرست او به عدالت املا كند.و دو شاهداز مردانتان راشاهد بگيريد،و اگر دو مرد نبود،يك مرد و دو زن را از ميان شاهدانى كه مى‌پسنديد،شاهد بگيريد تا اگر يكى از آن دو زن فراموش كرد،آن ديگرى او را يادآورى كند. وشاهدان هنگامى كه دعوت شوندامتناع نورزند،و از نوشتن[سندِ وام‌]تا سرآمد معيّنش، كوچك باشديا بزرگ،ملول نشويد،اين نزد خدا عادلانه‌تر و راى اقامه شهادت پابرجاتر، و به اين كه[در جنس وام،اندازه آن و زمان پرداختش‌]شك نكنيد[و ستيز و نزاعى پيش نيايد]نزديك‌تر است.مگر آن كه داد و ستدى نقدى باشد كه آن را ميان خود دست به دست مى‌كنيد،در اين صورت بر شما گناهى نيست كه آن را ننويسيد.و هرگاه داد و ستد كنيد،شاهد بگيريد. و نبايد به نويسنده و شاهد زيان برسد و اگر زيان برسانيد،خروج از اطاعت خداست كه گريبانگير شما شده است و از خدا پروا كنيد و خدا[احكامش را]به شما مى‌آموزد و خدا به همه چيز داناست.«۳۰» ربا و خطرات آن‌ تاريخ نشان مى‌دهد كه سودجوئى از راه پول در عرف ملل پيشين، عمل زشت و ناپسندى محسوب مى‌شده و رباخواران را نكوهش كرده و آن را ظلم مى‌شمردند؛ در نظر مردم چين، رباخواران جز در وقت وام دادن مورد اعتناى مردم نبودند، و بنابر يك مثل چينى قديمى: «دزدان عمده، صرافى مى‌كنند». روشن است كه رباخوارى تا چه حد نفرت‌انگيز بوده است.در هند قرون وسطى نيز از جنبه مذهبى،مردم از آن كراهت داشتند و دورى مى‌جستند. مگاستنس مى‌گويد:هنديان نه پول خود را به تنزيل مى‌دادند و نه مى‌دانستند چطور بايد قرض كرد.«۳۱» درميان ايرانيان رباخوارى رايج نبود،ولى باز پس دادن وام را امر واجب و مقدس مى‌شمردند.«۳۲» پی نوشت ها: ۲۵- بقره(2):280. ۲۶-بحار الأنوار:100/ 148،باب 4،حديث 6؛ مستدرك الوسائل:13/ 400، باب 9،حديث 15723. ۲۷- بحار الأنوار:100/ 149،باب 4،حديث 5؛ ثواب الاعمال:145. ۲۸- بحارالأنوار:100/ 150،باب 4،حديث 6؛ ثواب الاعمال: 145. ۲۹- بحارالأنوار:100/ 150،باب 4،حديث 12. ۳۰- بقره(2):282. ۳۱- تاريخ عمومى ويل دورانت: 2/ 689. ۳۲- تاريخ عمومى ويل دورانت:1/ 544. ادامه دارد.... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین سلام صبحگاهی، تقدیم به ساحت قدسے قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) ... ❤السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولای ْ الاَمان الاَمان أللَّهُمَ عَجلْ لِوَلِیکْ ألْفَرَج بحق زینب کبری(س) به قصد زيارت ارباب بی کفن : ❤السلام عليك يا اباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك عليك مني سلام الله أبدا ما بقيت و بقي الليل و النهار و لا جعله الله آخر العهد مني لزيارتكم السَّلامُ عَلي الحُسٓين و عٓلي عٓلي اِبن الحُسَين و عَلي اولاد الحُسَين وَ علَي اصحابِ الحُسَين. أللهم ارزقنا زیارت الحسین (ع) اللهم ارزقنا شفاعة الحسین (ع) ❤السلامُ عَلَیک یا امام الرئوف یا ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ المُرتضی ✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨ أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکَ ألْفَرج وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(س)... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
❤بياد مولا، به رسم ادب، اولین حاجت امروزمان را از خداوند رحمان، فرج منجی عالم میخواهیم به حرمت دعای فرج آن حضرت : بسم الله الرحمن الرحيم اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ... ❤و برای سلامتی محبوب: اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . ❤الهی... یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد، یا عالیُ بِحَقِّ علی، یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه، یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن، یا قَدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن، عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حَضرَتِ زِینَب(س) 🌺 سلامتی و تعجیل در فرج آقا ... 🌺 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅«ماه رجب را ريسمانى ميان خود و بندگانم قرار داده ام؛ هر كس به آن چنگ زند، به وصال من رسد». 🔅«جعَلْتُ هَذَا اَلشَّهْرَ(رَجَبَ) حَبْلاً بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اِعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ». 📚 إقبال الأعمال، ج ۲، ص ۶۲۸. ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
السلام امام موسی کاظم علیه السلام درمورد ماه رجب فرمودند : رجب نهر فى الجنه اشد بياضا من اللبن و احلى من العسل فمن صام يوما من رجب سقاه الله من ذلك النهر. رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد خداوند از آن نهر به او مى ‏نوشاند. من لا يحضره الفقيه، ج 2 ، ص 92 ، ح 1821 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ــ ۱۸۷ وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَآءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ و [یاد كنید] هنگامی كه خدا از كسانی كه به آنان كتاب آسمانی داده شد، پیمان گرفت كه حتماً باید [احكام و حقایق‌] آن را برای مردم بیان كنید و پنهانش ننمایید. پس آن [عهد و كتاب‌] را ترك كردند و به آن اعتنایی ننمودند، و در برابر ترك آن اندك بهایی به دست آوردند؛ و بد چیزی است آنچه به دست می‌آورند. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 (آيه ١٨٧): 🔰به دنبال ذكر پاره‌اى از خلافكاريهاى اهل كتاب، اين آيه به يكى ديگر از اعمال زشت آنها كه مكتوم ساختن حقايق بوده اشاره مى‌كند، و مى‌گويد: «به ياد آور زمانى را كه خداوند از اهل كتاب پيمان گرفت كه آيات كتاب را براى مردم آشكار سازيد، و هرگز آن را كتمان نكنيد» (وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ مِيثاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنّاسِ وَ لا تَكْتُمُونَهُ) . 🔰امّا با اين همه در اين پيمان محكم الهى خيانت كردند و حقايق كتب آسمانى را كتمان نمودند و لذا مى‌گويد: «آنها كتاب خدا را پشت سر انداختند» (فَنَبَذُوهُ وَراءَ ظُهُورِهِمْ) . 🔰 در جملۀ بعد اشاره به دنيا پرستى شديد و فكرى آنها مى‌كند و مى‌گويد: «آنها با اين كار تنها بهاى ناچيزى به دست آوردند و چه بد متاعى خريدند» (وَ اشْتَرَوْا بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَبِئْسَ ما يَشْتَرُونَ) . 🔰 آيۀ فوق گرچه دربارۀ دانشمندان اهل كتاب (يهود و نصارى) وارد شده ولى در حقيقت اخطارى به تمام و است كه آنها موظّفند در تبيين و روشن ساختن فرمانهاى الهى و دينى بكوشند و خداوند از همۀ آنها پيمان مؤكّدى در اين زمينه گرفته است. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج