eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.4هزار دنبال‌کننده
782 عکس
272 ویدیو
290 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅ اینجا نشر پژوهش‌ها، و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ تدریس فعلی: 1. @Shia_erfan 2. @Sania_Ashar ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب مصابیح الجنان - تالیف علامه سید عباس حسینی کاشانی - شاگرد آقاسید علی قاضی .PDF
44.09M
📚 کتاب مصابیح الجنان تالیف: علامه سید عباس حسینی کاشانی، از شاگردان آیت الله سیدعلی قاضی (رحمة الله علیهما) زبان : عربی 🔸 ✍ توضیح کتاب: کتاب مصابیح الجنان، دائره المعارفی عبادی است که هر انسان مسلمان، از بدو تولد تا پس از مرگ، با آن ها سر و کار دارد. این کتاب یکی از ارزشمندترین آثار مؤلف دانشمند آن است که عمری را در تحقیق پیرامون ادعیه امامان معصوم (ع) سپری کرده است. این کتاب شامل این سرفصل‌هاست: فضیلت و خواص سوره های قرآن، انواع دعاها و مناجات‌ها برای امور و حاجات مختلف، انواع زیارت‌نامه‌های خاص معصومین و... و زیارات جامعه، انواع اعمال عبادی وارده در ماه‌های مختلف سال، انواع آداب دینی در سبک زندگی، انواع نمازهای مستحبی، انواع روش‌های استخاره، انواع امور مرتبط با بیمار و میت، انواع حرزها، و انواع دستورالعمل برای حل امور متفرقه. 🔸 🍀 ترجمه فارسی این کتاب هم بصورت نسخه چاپی و دیجیتال، برای خرید در اینترنت موجود است: 📌 نسخه چاپی فارسی 🌐 ketabejamkaran.ir/98644/مصابیح-الجنان/ 📌 نسخه دیجیتال فارسی نسخه EPub (قابل جستجو) 🌐 taaghche.com/book/9314 نسخه PDF 🌐 hamrahnoor.ir/book/59246 🔸 👤 زندگینامه نویسنده کتاب را اینجا مطالعه بفرمایید https://ayobololama.ir 🔹 و ختومات 🔸 @Salehi786
19.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨حماس با انتشار یک فیلم از 4 اسیر صهیونیست که امروز آزاد شدند، با اختلاف می‌توان گفت نبرد رسانه ای رو تا به این لحظه مدیریت و برتری خودش رو در جنگ رسانه ای حفظ کرده یه کار تمیز، دقیق و فنی 👌 متاسفانه ما میاییم کنارش برنامه می سازیم، کفن هدیه میدیم!! @amaj24
چه صداگذاری خوبی 👇👌
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال چادر زینب سلام الله علیها حریف ندارد. @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ 🚩 اماج 🔰 @Amaj24
در سکو های پیام رسان سوری منتشر شده که :" ندعو الجولاني الى أرسال أهالي ادلب الى الجولان لتحريره من الاحتلال الاسرائيلي مثلما فعل اهلنا الاعزاء في جنوب لبنان اليوم." ما از الجولانی می خواهیم که مردم ادلب را به سمتجولان بفرستد همان کاری که امروز مردم عزیز ، در جنوب لبنان انجام دادند، تاجولان را از اشغال رژیم اسرائیل آزاد کنیم. ببینید شجاعت مردم لبنان را که حتی در مقابل تانک‌های جهود صهیونیستی نیز مرعوب نمی شود و به عقب باز نمی گردد و بر بازگشت به خانه‌های خود در جنوب این کشور تاکید دارند 🚩 اماج 🔰 @Amaj24
صالحی - ارتباط کاربران
#استاد_عابدینی
🔸 جلسه ۱۰۲۶ شرح قرآن و تفسیر المیزان و تطبیق آن بر اتفاقات اخیر: (دوشنبه ۸ بهمن ١۴۰٣) 2:00 معنای دعوت سلبیه (قطع روابط) 4:00 جهاد و قتال در اسلام در راستای برداشتن مانع است 6:30 سه مرتبه بیان: دعوت با قول حسن؛ دعوت سلبیه؛ قتال 7:20 امام (ره) از هر دو مرتبه اول پیش از جهاد نظامی، کمال استفاده را کردند. 9:50 دو مثال دیگر از مبارزه سلبیه 11:40 گزینه اول قتال نیست، بلکه پس از دعوت و مبارزه سلبیه، نوبت قتال می‌رسد 13:00 خود مبارزه سلبیه دارای مراتب است 14:10 حرکت عمومی و شجاعت مردم لبنان بدون اسلحه به سمت جنوب لبنان، یک حرکت سلبی در مقابل حرکت نظامی دشمن بود 16:10 توقف تانک مرکاوا (ارابه خدایان) در مقابل مبارزه سلبی 17:35 بدانید: دشمن خدا، دشمن بشریت هم هست. 19:00 با دشمنان، اظهار دوستی نکنید. 20:00 دشمنان، مخالف دین شما هستند که دین شما، خود شما هستید. (دلیل دشمنی با ملت ایران) 22:15 اظهار دوستی با کسانی که دارند می‌گویند باید اینها را ریشه کن کرد، اوج خباثت و نفهمی است 23:00 وقتی احساس ضعف می‌کنید، اظهار صلح نکنید 23:40 مؤمن به دین خدا، خود را ضعیف در مقابل دشمن نشان نمی دهد 24:15 وقتی در اوج شکوه و پیروزی، اظهار و پالس ضعفی از نماینده محور مقاومت و ام القرای مقاومت ارسال می‌شود، دل انسان خون می‌شود 27:30 اگر کسی با چنین دشمنانی اظهار دوستی کرد، به تصریح قرآن ظالم است 28:15 قدرت طلبی به جایی رسیده که رئیس جمهور دشمن رسما می‌گوید فلان جزیره برای من است، اسم فلان جا را عوض می کنم، تمام معادلات بین المللی را زیر پایش گذاشته. و متأسفانه جامعه بین المللی اصل حرف را تخطئه نکرده!!! 30:00 عربستان مفلوک، وقاحت و گاو شیرده بودنش را به کجا رسانده 31:00 وقتی نماینده ما و عربستان هر کدام به نوعی خضوع می‌کنند او می‌گوید پس من قدرتمند هستم. 31:25 چقدر امام و آقا غصه می‌خورند از دست این‌گونه مظاهر کشورهای اسلامی 33:00 روی جریان سلبی باید کار کنیم 35:00 سلبریتی های ما بارها موضع سلبی در برابر حق گرفته‌اند، اما ما با آنان چنین نکردیم 35:30 در جریان سلبی باید ارتباطات شخص را محدود کرد اما راه برگشت را باز گذاشت (نگاه در جریان سلبی، اصلاح گری و هدایت است) 37:00 جایگاه، معنا و نحوه تقیه 39:00 بازگشت جهاد ابتدایی به دفاع و معنای آن 41:30 همه دفاع از خود را با توسعه ای که دارند، حق خود می بینند؛ منتهی توسعه من گاهی منشأ صحیح دارد، گاهی منشأ وهمی (من موهوم) 44:00 شیطان راه جدیدی ایجاد نمی کند، بلکه راه حق را موهوم می کند و دچار افراط و تفریط می کند 44:30 جهاد تبیین یعنی من موهوم را آشکار کردن 🔹 ⚠️ توجه: 🔻برای فوروارد این👆متن، که حاوی دقایق صوت است، حتما آن را کپی کرده و سپس مثل همینجا متن رو به صوت قبلش ریپلای کنید، تا اعداد دقایق، آبی رنگ و قابل کلیک بشه، و با کلیک روی اعداد آبی از آن قسمت صوت پخش بشه. 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 ولادت امام زمان عج، وقت فجر روز جمعه 🔸 عدد ابجد «نور = ٢۵۶» (سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ)، سال ولادت امام زمان (علیه السلام)، طبق قول شیخ صدوق (در کمال الدین) و شیخ طوسی (در الغیبة) 🔸 جامع الاحادیث https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/357269 کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۳۲ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346606 الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۹۳ ⚡... وُلِدَ اَلْخَلَفُ، اَلْمَهْدِيُّ (علیه السلام) يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ ⚡وَ أُمُّهُ رَيْحَانَةُ وَ يُقَالُ لَهَا نَرْجِسُ وَ يُقَالُ لَهَا صَقِيلُ وَ يُقَالُ لَهَا سَوْسَنُ إِلاَّ أَنَّهُ قِيلَ بِسَبَبِ اَلْحَمْلِ صَقِيلُ. ⚡ وَ كَانَ مَوْلِدُهُ لِثَمَانٍ خَلَوْنَ مِنْ شَعْبَانَ سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ ... 🔻مهدىّ‌ خليفة اللّٰه لعليه السّلام) در روز جمعه متولّد گرديد. و مادرش ريحانه نام داشت و به او نرجس و صقيل و سوسن نيز مى‌گفتند، جز آنكه او را به واسطۀ حملش صقيل نیز ناميده‌اند. و ميلاد او هشت شب گذشته از ماه شعبان سال ٢۵۶ (دويست و پنجاه و شش) بود. 🔸 جامع الاحادیث https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/357266 کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۳۲ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ اَلْفَرَجِ اَلْمُؤَذِّنُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلْكَرْخِيُّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا هَارُونَ رَجُلاً مِنْ أَصْحَابِنَا يَقُولُ: ⚡ رَأَيْتُ صَاحِبَ اَلزَّمَانِ (علیه السلام) وَ كَانَ مَوْلِدُهُ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ 🔻محمد بن حسن كرخى گويد از ابو هرون كه مردى از ياران ما بود شنيدم ميگفت: ⚡من صاحب الزمان را ديدم روز ولادتش جمعه بود در سال دويست و پنجاه و شش. 🔸 جامع الاحادیث https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346486 الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۷۱ ⚡... مَوْلِدُ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلرِّضَا بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ اَلصَّادِقِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْبَاقِرِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (صلواتُ الله علیهم أجمعین) وُلِدَ (علیه السلام) بِسَامِرَّاءَ، سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ 🔻امام مهدی (علیه السلام) در سامرا در سال ٢۵۶ به دنیا آمد. ⚡أُمُّهُ صَقِيلُ وَ يُكَنَّى أَبَا اَلْقَاسِمِ بِهَذِهِ اَلْكُنْيَةِ ⚡ أَوْصَى اَلنَّبِيُّ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ: اِسْمُهُ كَاسْمِي وَ كُنْيَتُهُ كُنْيَتِي لَقَبُهُ اَلْمَهْدِيُّ وَ هُوَ اَلْحُجَّةُ وَ هُوَ اَلْمُنْتَظَرُ وَ هُوَ صَاحِبُ اَلزَّمَانِ (علیه السلام). 🔸 جامع الاحادیث https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/357259 کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۳۰ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346448 الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۳۱ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/104765 الکافي ج ۱، ص ۳۲۹ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/75908 إعلام الوری بأعلام الهدی ج ۲، ص ۲۵۱ 📌امام حسن عسکری (علیه السلام) وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْأَشْعَرِيِّ عَنِ اَلْمُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: 🔻خَرَجَ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ (علیه السلام) حِينَ قُتِلَ اَلزُّبَيْرِيُّ : ⚡هَذَا جَزَاءُ مَنِ اِفْتَرَى عَلَى اَللَّهِ وَ عَلَى أَوْلِيَائِهِ زَعَمَ أَنَّهُ يَقْتُلُنِي وَ لَيْسَ لِي عَقِبٌ! فَكَيْفَ رَأَى قُدْرَةَ اَللَّهِ (عز و جل) فیه؟! ⚡ وَ وُلِدَ لَهُ وَلَدٌ سَمَّاهُ مُحَمَّداً، سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ 🔻 معلّى بن محمّد بصرىّ‌ گويد: از ناحيۀ امام حسن عسكرىّ‌ (عليه السّلام) هنگامى كه زبيرى كشته شد اين توقيع صادر گرديد: ⚡ «اين كيفر كسى است كه بر خداى تعالى و اوليائش افتراء بندد، گمان برد كه مرا مى‌كشد و فرزندى برايم نخواهد بود! پس قدرت خداى تعالى را در آن چگونه ديد؟!» ⚡و براى امام عسکری (علیه السلام)، در سال دويست و پنجاه و شش فرزندى متولّد شد و نامش را «م‌ح‌مّ‌د» گذاشت. 🔸 جامع الاحادیث https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346476 الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۵۸ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/251199 بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۵ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) 🔻عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْهَاشِمِيِّ مِنْ وُلْدِ اَلْعَبَّاسِ قَالَ: ⚡حَضَرْتُ دَارَ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ (علیه السلام) بِسُرَّ مَنْ رَأَى يَوْمَ تُوُفِّيَ وَ أُخْرِجَتْ جَنَازَتُهُ وَ وُضِعَتْ وَ نَحْنُ تِسْعَةٌ وَ ثَلاَثُونَ رَجُلاً قُعُودٌ نَنْتَظِرُ
حَتَّى خَرَجَ إِلَيْنَا غُلاَمٌ عُشَارِيٌّ حَافٍ عَلَيْهِ رِدَاءٌ قَدْ تَقَنَّعَ بِهِ. فَلَمَّا أَنْ خَرَجَ قُمْنَا هَيْبَةً لَهُ مِنْ غَيْرِ أَنْ نَعْرِفَهُ فَتَقَدَّمَ وَ قَامَ اَلنَّاسُ، فَاصْطَفُّوا خَلْفَهُ فَصَلَّى عَلَيْهِ وَ مَشَى فَدَخَلَ بَيْتاً غَيْرَ اَلَّذِي خَرَجَ مِنْهُ ... 🔻احمد بن عبد اللّه هاشمى،از اولاد عباس،گفته است: روز شهادت امام حسن عسكرى (عليه السّلام) به سامراء رفتم. پیکر مطهر حضرت را بيرون آوردند و در جايى [از منزل] قرار دادند، ما ۳۹ نفر بوديم كه نشسته و منتظر بوديم. ⚡ تا اين‌كه پسربچه‌اى عُشَاری (با حدود ده وجب قد) با پاى برهنه و در حالى‌كه ردايى را روى سرش كشيده بود از خانه بيرون آمد. همين‌كه او خارج شد، ما از شدت هيبت و عظمتش و بدون اين‌كه او را بشناسيم همگى به احترامش برخاستيم، او جلو ايستاد و مردم هم پشت سرش صف كشيدند و با او به پيكر پاك امام حسن عسكرى (عليه السّلام) نماز گزاردند. سپس ایشان حركت كرده و داخل خانه‌ای دیگر شد، غير از خانه‌اى كه از آن خارج شده بود. ⚡... رُوِيَ أَنَّ اَلْوِلاَدَةَ كَانَتْ سَنَةَ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ، ⚡ وَ كَانَتْ غَيْبَةُ أَبِي مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) سَنَةَ سِتَّةٍ وَ مِائَتَيْنِ، بَعْدَ اَلْوِلاَدَةِ بِأَرْبَعِ سِنِينَ ... 🔻ولادت امام مهدی (علیه السلام) در سال ٢۵۶ بود. و شهادت امام ابو محمّد عسكرى (عليه السّلام) [و آغاز امامت امام زمان عج] در سال ۲۶۰ ه‍‌ ق اتفاق افتاده است؛ يعنى چهار سال پس از ولادت حضرت، که ۴ ساله بوده اند. (هرچند رشد حضرت خارق العاده بوده، و به تعبیر در همین نقل، «غُلاَمٌ عُشَارِيٌّ» بوده، یعنی عشّارى القد بوده است که قدش به اندازه ده وجب بوده است). 🔸 جامع الاحادیث https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346462 الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۲۴۵ وَ رَوَى عَلاَّنٌ بِإِسْنَادِهِ: ⚡ أَنَّ اَلسَّيِّدَ (علیه السلام) وُلِدَ فِي سَنَةِ سِتٍّ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ مِنَ اَلْهِجْرَةِ، بَعْدَ مُضِيِّ أَبِي اَلْحَسَنِ بِسَنَتَيْنِ 🔻حضرت صاحب (عليه السّلام) در سال ۲۵۶ ه‍‌ ق دو سال پس از شهادت امام هادى (عليه السّلام) متولد شد. 🔸 🌷 حدیث جریان اعجاب انگیز و بسیار زیبای ولادت امام زمان (علیه السلام)، هنگام فجر روز جمعه، و رشد خارق العاده ایشان بعد ولادت 👇 🌐 https://eitaa.com/salehi786/3351 📌ترجمه آن👇 🌐 https://eitaa.com/salehi786/3354 🔸 @Salehi786
منطق الطیر - داستان سلوکی از کتاب رسائل عرفانی - اثر آیت الله سعادت پرور .pdf
24.87M
🔸 داستان سلوکیِ « منطق الطیر » 🔹 رساله‌ای از کتاب رسائل عرفانی 🔻اثر 🔸 🔸 این اثر، به قلم آیت الله شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)، برگردان از نظم به نثر و بطور خلاصه، از داستان منطقُ الطیر در دیوان اشعار فرید الدین عطار نیشابوری است، و به مناسبت اشعاری از خواجه حافظ شیرازی و احیاناً دیگر بزرگان در پاورقی‌ها ذکر شده است. 🔻مؤلف محترم در این رساله‌ی زیبا، مراحل سلوکی را از آغاز تا پایان به تصویر کشیده، و موانع سیر را گوشزد کرده است. ⚡ آیت الله سعادت پرور، به شاگردان سلوکی‌شان، مطالعه این رساله را در هر سال یک بار توصیه می‌نمودند. (مقدمه ناشر) 🔹 ✅ متن کامل کتاب رسائل عرفانی 📌 نسخه دیجیتال 🌐 PDF https://noorlib.ir/book/view/23593/رسائل-عرفانی?viewType=pdf 🌐 Html https://noorlib.ir/book/view/23593/رسائل-عرفانی?viewType=html 📌 نسخه چاپی 🌐 www.masharegh.com/product/رسائل-عرفانی 🌐 beheshteghalam.com/product/449238/رسائل-عرفانی 🌐 ghaembook.ir/product/خرید-کتاب-رسائل-عرفانی 🔸 @Salehi786