شرف شمس در کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی.pdf
994.7K
شرف شمس در کتاب مفاتح الغیب👆 استاد صمدی آملی
#PDF
⚡آثار #اذکار و حکاکی آنها بر انگشتر
⚡آثار سنگها، در حفظ از خطرات، و انتقال خاصیت درمانی آنها (و انتقال ارتعاش اثیری اذکار و عناصر) از طریق آب👇
🌐 eitaa.com/salehi786/745
🔸حدیث *حک بر «عقیق زرد» و «فیروزه» بدستور امام هادی علیه السلام* (لینک حدیث در کتاب👇)
https://www.noorlib.ir/View/Fa/Book/BookView/Text/11269/1/48
بسم الله
⚡آثار #اذکار و حکاکی آنها بر انگشتر
⚡آثار سنگ ها، در حفظ از خطرات، و انتقال خاصیت درمانی آنها (و انتقال ارتعاش اثیری اذکار و عناصر) از طریق آب
🔸*حک بر « #عقیق_زرد » و « #فیروزه » بدستور امام هادی (علیه السلام)*
◽️١
⭕️ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْقَاسِمِ بْنِ اَلْعَلاَءِ اَلْمَدَائِنِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي خَادِمٌ لِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
اِسْتَأْذَنْتُهُ فِي اَلزِّيَارَةِ إِلَى طُوسَ فَقَالَ لِي يَكُونُ مَعَكَ خَاتَمٌ فَصُّهُ *عَقِيقٌ أَصْفَرُ* عَلَيْهِ *مَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ* وَ عَلَى اَلْجَانِبِ اَلْآخَرِ *مُحَمَّدٌ* وَ *عَلِيٌّ* فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ اَلْقَطْعِ وَ أَتَمُّ لِلسَّلاَمَةِ وَ أَصْوَنُ لِدِينِكَ
قَالَ فَخَرَجْتُ وَ أَخَذْتُ خَاتَماً عَلَى اَلصِّفَةِ اَلَّتِي أَمَرَنِي بِهَا ثُمَّ رَجَعْتُ إِلَيْهِ لِوِدَاعِهِ فَوَدَّعْتُهُ وَ اِنْصَرَفْتُ فَلَمَّا بَعُدْتُ عَنْهُ أَمَرَ بِرَدِّي فَرَجَعْتُ إِلَيْهِ فَقَالَ يَا صَافِي قُلْتُ لَبَّيْكَ يَا سَيِّدِي قَالَ لِيَكُنْ مَعَكَ خَاتَمٌ آخَرُ *فَيْرُوزَجٌ* فَإِنَّهُ يَلْقَاكَ فِي طَرِيقِكَ أَسَدٌ بَيْنَ طُوسَ وَ نَيْسَابُورَ فَيَمْنَعُ اَلْقَافِلَةَ مِنَ اَلْمَسِيرِ فَتَقَدَّمْ إِلَيْهِ وَ أَرِهِ اَلْخَاتَمَ وَ قُلْ لَهُ مَوْلاَيَ يَقُولُ لَكَ تَنَحَّ عَنِ اَلطَّرِيقِ ثُمَّ قَالَ لِيَكُنْ نَقْشُهُ *اَللَّهُ اَلْمَلِكُ* وَ عَلَى اَلْجَانِبِ اَلْآخَرِ *اَلْمُلْكُ لِلَّهِ اَلْوَاحِدِ اَلْقَهَّارِ* فَإِنَّهُ *خَاتَمُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ* كَانَ عَلَيْهِ *اَللَّهُ اَلْمَلِكُ* فَلَمَّا وَلِيَ اَلْخِلاَفَةَ نَقَشَ عَلَى خَاتَمِهِ - *اَلْمُلْكُ لِلّٰهِ اَلْوٰاحِدِ اَلْقَهّٰارِ* وَ كَانَ فَصُّهُ *فَيْرُوزَجٌ* وَ *هُوَ أَمَانٌ مِنَ اَلسِّبَاعِ خَاصَّةً وَ ظَفَرٌ فِي اَلْحُرُوبِ*
قَالَ اَلْخَادِمُ فَخَرَجْتُ فِي سَفَرِي ذَلِكَ فَلَقِيَنِي وَ اَللَّهِ اَلسَّبُعُ فَفَعَلْتُ مَا أُمِرْتُ وَ رَجَعْتُ حَدَّثْتُهُ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِي بَقِيَتْ عَلَيْكَ خَصْلَةٌ لَمْ تُحَدِّثْنِي بِهَا إِنْ شِئْتَ حَدَّثْتُكَ بِهَا فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي عَلَيَّ نَسِيتُهَا فَقَالَ نَعَمْ بِتَّ لَيْلَةً بِطُوسَ عِنْدَ اَلْقَبْرِ فَصَارَ إِلَى اَلْقَبْرِ قَوْمٌ مِنَ اَلْجِنِّ لِزِيَارَتِهِ فَنَظَرُوا إِلَى اَلْفَصِّ فِي يَدِكَ وَ قَرَءُوا نَقْشَهُ فَأَخَذُوهُ مِنْ يَدِكَ وَ صَارُوا بِهِ إِلَى عَلِيلٍ لَهُمْ وَ *غَسَلُوا اَلْخَاتَمَ بِالْمَاءِ وَ سَقَوْهُ ذَلِكَ اَلْمَاءَ فَبَرَأَ* وَ رَدُّوا اَلْخَاتَمَ إِلَيْكَ وَ كَانَ فِي يَدِكَ اَلْيُمْنَى فَصَيَّرُوهُ فِي يَدِكَ اَلْيُسْرَى فَكَثُرَ تَعَجُّبُكَ مِنْ ذَلِكَ وَ لَمْ تَعْرِفِ اَلسَّبَبَ فِيهِ وَ وَجَدْتَ عِنْدَ رَأْسِكَ حَجَراً يَاقُوتاً فَأَخَذْتَهُ وَ هُوَ مَعَكَ فَاحْمِلْهُ إِلَى اَلسُّوقِ فَإِنَّكَ سَتَبِيعُهُ بِثَمَانِينَ دِينَاراً وَ هِيَ هَدِيَّةُ اَلْقَوْمِ إِلَيْكَ فَحَمَلْتُهُ إِلَى اَلسُّوقِ فَبِعْتُهُ بِثَمَانِينَ دِينَاراً كَمَا قَالَ سَيِّدِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
🔸
🔻ترجمه
⚡آداب سفر در فرهنگ نيايش: ج ۱، ص۱۱۹
🔻 از ابو محمّد قاسم بن علاء مدائنى نقل شده است كه گفت: يكى از خدمتكاران امام هادى (عليه السلام) به من گفت:از مولايم اجازه خواستم تا به قصد زيارت به طوس روم.فرمود:
💥«انگشترى با خود داشته باش با نگين عقيق زرد كه اين كلمات بر روى آن نگاشته شده باشد: *« مٰا شٰاءَ اللهُ لاٰ قُوَّةَ إِلا بِاللّٰه ، أستغفر اللّٰه»* . و بر روى ديگرش، كلمات *«محمّد»* و *«على»* نقش شده باشد. هنگامى كه اين انگشترى را با خود داشته باشى، از زيان راهزنان آسوده مىمانى و مايهى سلامت كاملت و حفاظت بهتر دينت خواهد بود»
خادم گفت: رفتم و انگشترى با همين كيفيت كه فرموده بود،تهيّه كردم.سپس براى خداحافظى نزد حضرتش رفتم و با ايشان وداع كردم. در حال برگشت،چون مقدارى دور شدم، دستور فرمود كه باز گردم.
سپس به من رو كرد و فرمود: «صافى!»
گفتم: بلى آقاى من.
فرمود:
💥«بايد انگشتر ديگرى نيز با نگين فيروزه هم راه داشته باشى؛ زيرا ميان طوس و نيشابور، شيرى بر سر راه است كه كاروان را از رفتن باز خواهد داشت. تو به آن شير نزديك شو و انگشترى را بنما و بگو: مولايم فرموده است: از سر راه دور شو.
بعدفرمود:
💥بر يك طرف فیروزه *«اللّٰه الملک»* و بر روى ديگر آن، *«الملک لله الواحد القهار»* نوشته شده باشد؛ زيرا بر انگشترى امير المؤمنين عليه السلام «الله الملک» نقش بسته بود، و هنگامى كه عهدهدار خلافت گرديد «الملك لله الواحد القهّار» را بر آن نگاشت. نگين انگشترى آن حضرت نيز فيروزه بود كه مخصوصا باعث ايمنى از درندگان و هم چنين پيروزى در جنگهاست»
👇👇👇
◽️٢
🔻خادم گفت:راهى سفر شدم.به خدا سوگند،در همان جا كه امام (عليه السّلام) فرموده بود،به شير برخوردم؛پس دستور آن حضرت را اجرا كردم.شير فورا از سر راه دور گرديد.
پس از بازگشت خدمت آن بزرگوار رسيدم و ماجرا را بازگو نمودم.
فرمود: «يك چيز باز ماند كه آن را نگفتى. اگر مايلى،بگويم؟»
عرضه داشتم:آقاى من،ممكن است آن را فراموش كرده باشم.
فرمود: «آرى، در طوس شبى را نزد مرقد مطهّر ماندى. در همان شب گروهى از جنّيان جهت زيارت آن قبر مطهّر به آن جا آمدند. نگينى را كه در انگشت تو بود، ديدند و نقش آن را خواندند؛پس آن را از انگشتت بيرون آوردند و جهت استشفاى بيمارى كه داشتند، بردند. انگشترى را در آب شستند و از آن آب به او دادند؛ بر اثر آن بهبود يافت. سپس انگشترى را به تو برگرداندند و در حالى كه تو آن را در انگشت دست راستت كرده بودى، آنها انگشترى را به دست چپت كردند؛ پس بسيار شگفتزده شدى امّا سببش را نفهميدى. آن گاه سنگ ياقوتى را كه نزد سرت يافتى،برداشتى و هم اكنون نيز به هم راه دارى. آن را به بازار ببر كه به هشتاد دينار از تو خواهند خريد. اين هديهى آنها به توست.»
خادم گويد: به بازار رفتم و همان گونه كه آقايم فرموده بود، ياقوت را به هشتاد دينار فروختم.
🌐 منبع: الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان (اثر سید بن طاووس)، ج ۱، ص ۴۸
https://hadith.inoor.ir/hadith/298636
🔸
🔸حاشیه بنده (صالحی) :
🔻*جالب است که در روایت، نه تنها اثر خاص سنگ عقیق زرد و فیروزه و اذکار مخصوصشان در امان یافتن از خطرات ذکر شده، بلکه به خاصیت شفادهی آنها در بیماریها و سنگ درمانی آنها، با گذاشتن سنگ (فیروزه) در آب و خوراندن از آن آب به بیمار هم اشاره شده است.
🔻 در طب اثیری و علم حروف انتقال ارتعاش (رزونانس) کالبد اثیریِ (انرژی روح بخاری) مربوط به کلمات و عناصر و سنگ ها و ... از طریق وارد کردن آنها در آب محقق میشود. چرا که آب همانطور که مطلق است در رنگ و مزه و شکل و عطر، در ارتعاش پذیری هم مطلق است و لذا آب به رنگ و شکل و عطر و مزه و ارتعاش اثیری چیزی که با آن همراه شود درمیآید و آن را منتقل میکند.
🔻حتما در این رابطه، تحقیقات دانشمند ژاپنی ماسارو ایموتو را دیدید👇
medvrt.com/fa/?p=317
همچنین مستند «شهادت آب» که دکتر فرهنگ در رابطه با همان تحقیقات آقای ایموتو سخن گفته👇
www.aparat.com/v/7qgw1/
و نیز اثری که میوه ها (مثل پرتقال) بخاطر وجود آب درونشان از کلمات میپذیرند که خودتان میتوانید مثل کلیپ زیر (شعور پرتقال) آن را آزمایش کنید👇
www.aparat.com/v/4SW1q
🔻 امروزه از این خاصیت آب، در سنگ درمانی با گذاشتن سنگ ها در آب و سپس نوشیدن یا شستشو با آن آب، و همچنین در علم حروف با گذاشتن کلمات و جداول خاص در آب و یا حل شدن نوشته ای که در ظرف آب با زعفران مینویسند و یا خواندن آن اذکار بر آب و سپس نوشیدن یا شستشو با آن، خواص آن انتقال ارتعاش اثیری را دنبال میکنند. از این جنس دستورات بر انتقال آثار اذکار و سنگها و... با آب، در لسان مبارک اهل البیت (علیهم السلام) بسیار است.*
🔸
@Salehi786
20.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐آزمایش زیبای #شعور_پرتقال👆
#حجتالاسلام_رنجبر
🌻إِن مِن شئ إلّا يُسَبِّحُ بِحَمدِهِ ولکن لَاتَفقَهُونَ تَسبِيحَهُم (اسراء۴۴)
🌺أَنطَقَنَا اللّهُ الَّذِي أنطَقَ كُلَّ شَئ (فصلت۲۱)
🔻اثر ارتعاش اثیری کلمات بر آب و عالم هستی
🔻این آزمایش را میتوانید با هر میوه ای انجام دهید. پرتقال بعنوان نمونه نشان داده شد.
🔻به نظر میرسد خاصیت اثرگذاری امواج اثیری همراه بودن اذکار با انسان (مانند اذکار روی نگین یا حرزها و آیات و اذکاری که توصیه به همراه داشتن یا به بازو بستن و... میشود)، اثرشان نظیر همین اثرگذاری کلمات مثبت بر میوه ها (و آب درونشان) است. یعنی، همراه داشتن اذکار و کلمات مثبت اثرگذاری بر بدن انسان (و آب درون بدن) و اثر بر امواج اتری روح بخاری و نفس مدبره بدن انسان دارند. علاوه بر اینکه ملکوت اذکار بر تقرب و نورانیت توجه روح مجرد انسان هم اثر باقیتر و عالی تر اخروی دارند.
🔸
@Salehi786
هدایت شده از مهدی مطهری
آقای دکتر اقبالیان همه شب قدر و گریه و توبه و.... رو ساختگی میدونه با استناد به آیات قرآنی...
توی فجازی در حال انتشاره
علیکم بالجواب
PTT-20210430-WA0029.opus
1.99M
🔸 پاسخ به مطالب مطرح شده روانشناس محترم (آقای اقبالیان) پیرامون اعمال شب قدر
@Salehi786
اشک ریختن شدید امام صادق (علیه السلام) از اینکه نکند خدای محبوبمان ما را لحظه ای به خودمان واگذار کند.👇
الصّادق (علیه السلام)- عَنِ ابْنِ أَبِییَعْفُورٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ وَ هُوَ رَافِعٌ یَدَهُ إِلَی السَّمَاءِ:
*رَبِ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً لَا أَقَلَّ مِنْ ذَلِکَ وَ لَا أَکْثَرَ*
قَالَ فَمَا کَانَ بِأَسْرَعَ مِنْ أَنْ *تَحَدَّرَ الدُّمُوعُ مِنْ جَوَانِبِ لِحْیَتِهِ* ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَیَّ فَقَالَ
یَا ابْنَ أَبِییَعْفُورٍ إِنَّ یُونُسَبْنَمَتَّی (علیه السلام) وَکَلَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ إِلَی نَفْسِهِ أَقَلَّ مِنْ طَرْفَهًِْ عَیْنٍ فَأَحْدَثَ ذَلِکَ الذَّنْبَ
قُلْتُ فَبَلَغَ بِهِ کُفْراً أَصْلَحَکَ اللَّهُ؟
قَالَ لَا وَ لَکِنَّ الْمَوْتَ عَلَی تِلْکَ الْحَالِ هَلَاکٌ.
امام صادق ( ابنابییعفور گوید: امام صادق (دستهای خود را به دعا برداشته بود و فرمود:
*رَبِ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً لَا أَقَلَّ مِنْ ذَلِکَ وَ لَا أَکْثَرَ*
«خدایا مرا یک چشمبههمزدن، به خود وامگذار نه کمتر و نه بیشتر».
*دراینموقع اشک از رخسار امام جاری شد* به من فرمود: «ابنابییعفور یونسبنمتی (کمتر از یکچشمبههمزدن خدا او را به خود واگذاشت مرتکب آن خطا شد». عرض کردم: «آقا! به حدّ کفر رسید»؟! فرمود: «نه! ولی مردن در آن حال هلاکت است».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۰۴
الکافی، ج۲، ص ۵۸۱
نظیر همین روایت با همین دعا ازرسول خدا (صلی الله علیه و آله) هم نقل شده👇
الرّسول (صلی الله علیه و آله)
- عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) قَالَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فِی بَیْتِ أُمِّ سَلَمَهًَْ فِی لَیْلَتِهَا فَفَقَدَتْهُ مِنَ الْفِرَاشِ فَدَخَلَهَا مِنْ ذَلِکَ مَا یَدْخُلُ النِّسَاءَ فَقَامَتْ تَطْلُبُهُ فِی جَوَانِبِ الْبَیْتِ حَتَّی انْتَهَتْ إِلَیْهِ وَ هُوَ فِی جَانِبٍ مِنَ الْبَیْتِ قَائِمٌ رَافِعٌ یَدَیْهِ یَبْکِی وَ هُوَ یَقُولُ:
*اللَّهُمَّ لَا تَنْزِعْ مِنِّی صَالِحَ مَا أَعْطَیْتَنِی أَبَداً، اللَّهُمَّ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تُشْمِتْ بِی عَدُوّاً وَ لَا حَاسِداً أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تَرُدَّنِی فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذْتَنِی مِنْهُ أَبَداً*
قَالَ فَانْصَرَفَتْ أُمُّ سَلَمَهًَْ تَبْکِی حَتَّی انْصَرَفَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لِبُکَائِهَا فَقَالَ لَهَا مَا یُبْکِیکِ یَا أُمَ سَلَمَهًَْ فَقَالَتْ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ لِمَ لَا أَبْکِی وَ أَنْتَ بِالْمَکَانِ الَّذِی أَنْتَ بِهِ مِنَ اللَّهِ قَدْ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَ مَا تَأَخَّرَ تَسْأَلُهُ أَنْ لَا یُشْمِتَ بِکَ عَدُوّاً أَبَداً وَ لَا حَاسِداً وَ أَنْ لَا یَرُدَّکَ فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذَکَ مِنْهُ أَبَداً، وَ أَنْ لَا یَنْزِعَ عَنْکَ صَالِحَ مَا أَعْطَاکَ أَبَداً وَ أَنْ لَا یَکِلَکَ إِلَی نَفْسِکَ طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً فَقَالَ یَا أُمَّ سَلَمَهًَْ وَ مَا یُؤْمِنُنِی وَ إِنَّمَا وَکَلَ اللَّهُ یُونُسَبْنَمَتَّی إِلَی نَفْسِهِ (علیه السلام) طَرْفَهًَْ عَیْنٍ فَکَانَ مِنْهُ مَا کَانَ.
از امام صادق (ع) روایت است: امّ سلمه از پیامبر (ص) شنید که میگوید:
*اللَّهُمَّ لَا تَنْزِعْ مِنِّی صَالِحَ مَا أَعْطَیْتَنِی أَبَداً، اللَّهُمَّ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهًَْ عَیْنٍ أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تُشْمِتْ بِی عَدُوّاً وَ لَا حَاسِداً أَبَداً، اللَّهُمَّ لَا تَرُدَّنِی فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذْتَنِی مِنْهُ أَبَداً*
«خدایا! هرگز صلاحیّت و شایستگی آنچه به من عطا فرمودی از من نگیر. خدایا! هرگز کاری نکن که دشمن و حسود مرا شماتت کنند. خدایا! هرگز مرا در بدیای که از آن نجاتم دادهای برنگردان. خدایا! هرگز مرا بهاندازهی چشمبرهمزدنی به خودم واگذار نکن».
در این حال، امّسلمه برگشت درحالیکه گریه میکرد تا اینکه رسول خدا (ص) به خاطر گریهی او برگشت و فرمود: «ای امّسلمه! چه چیز باعث گریهی تو میشود»؟
گفت: «پدر و مادرم به فدایت، ای رسول خدا (ص) ! چرا گریه نکنم درحالیکه شما در آن جایگاه ویژه نسبت به خدا هستی و خداوند گناهان گذشته و آیندهای را که به تو نسبت میدادند بخشیده است [با وجود این] از او درخواست میکنی که هرگز کاری نکند که دشمن شما را شماتت کند و هرگز شما را در بدیای که از آن نجات داده برنگرداند و هرگز صالح و شایسته آنچه را که به شما عطا فرموده از شما نگیرد و هرگز بهاندازهی چشمبرهمزدنی شما را به خودت واگذار نکند»!
رسول خدا (ص) فرمود: «ای امّسلمه! چه چیزی باعث امنیّت من میشود [و عذاب خدا را از من برمیگرداند]؟! خداوند یونسبنمتی (را بهاندازهی چشمبرهمزدنی به خودش واگذار نمود؛ در نتیجه واقع شد از او آنچه واقع شد؛ [قوم خود را ترک کرد و در شکم ماهی افتاد]».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۰۴
القمی، ج۲، ص۵۷
آنهاکه معصوم بودند و گناهی نداشتند اینطور برای خدا گریه میکردند، ماکه توشه ای پر از گناه داریم چطور باید برای خدا عاشقانه و مستغفرانه اشک بریزیم؟
بسم الله
🔸 *آیا در شب عید فطر، فطریه مهمان، به عهده صاحبخانه است؟*
🔻 *حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)* :
میهمان فقط «اگر نان خور صاحب خانه محسوب شود» ، کفاره او به عهده ی میزبان است مگر اینکه میهمان فطریه را به وکالت از طرف او پرداخت نماید.
👈 توجه داشته باشید میهمان با یک شب نان خور محسوب نمی شود و فطریه به عهده خودش می باشد.
فطریه میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود.
🔻 *حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی)* :
فطره میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود.
🔻 *حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی)* :
کسی که تنها براى افطار شب عید دعوت شده نان خور به حساب نمی آید و فطره اش بر صاحبخانه نیست.
چنانچه میهمان قبل از غروب وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نان خور وی باشد، زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است.
🔻 *حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی)* :
چنانچه میهمان قبل از غروب وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نانخور وی باشد زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است.
🔻 *حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی)* :
در هر دو فرض بر عهده صاحب خانه است.
🔸
🌐 www.islamquest.net/fa/archive/fa35306
🔸
@Salehi786
🔸 *مباحثه آنلاین NDE و علوم دینی*
🔻چهارشنبه ۵خرداد١۴٠٠، ساعت١۵:٣٠
💠 لینک صوت جلسه👇
🌐 eitaa.com/salehy/1564 1
🌐 eitaa.com/salehy/1565 2
🔻 *واکاوی معرفتی و علمی تجربه نزدیک به مرگ (NDE) در تجربه خانم مختارزاده (یک دور بیان کامل بهمراه ناگفتهها)*
(تجربهگر برنامه «زندگی پس از زندگی»👇)
🌐 telewebion.com/episode/۲۵۷۳۶۳۲
🔻 *کارشناسی علمی و پاسخ به سؤالات از سوی حجتالاسلام محمدحسین صالحی*
zil.ink/salehi786
🔸
@Salehy @Salehi786
861.1K
توصیه هایی در توجه به شرافت و احترام رابطه حلال زناشویی، مسائل مزاجي، نگاه معرفت نفسی و توحیدی
⛱ #کانال_کاربران ۵٠ 💬
🔻 #سوال: جواب این👇 سوال (شبهه) چی هست استاد؟؟
«اختیاری که از روی جبر باشه، اسمش اختیار نیست. هر طور عمل کنی، بازم از جبر زندگی هیچ راه فراری نداری. مگه خدا ما رو مختار نیافریده؟
مگه نگفته هرکی میخواد منو بپرسته و هرکی هم نمیخواد، میتونه منو پرستش نکنه؟ پس چرا اونایی رو که بهش ایمان نیاوردن رو عذاب می کنه؟ آیا این جز اینه که ما به ظاهر اختیار داریم اما در واقع مجبور به پرستشیم چون از آتش جهنم میترسیم؟»
🔸پاسخ صوتی ۵٠:
👌«رابطه اختیار انسان با مسئولیت انسان در برابر اختیارش» 👇
🌐 eitaa.com/salehi786/768
پاسخ۵۰ - رابطه اختیار انسان با مسئولیت انسان در برابر اختیارش .mp3
4.27M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۵٠ 👆
🔸«رابطه اختیار انسان با مسئولیت انسان در برابر اختیارش»
🔻انسان مختار است و دربرابر اختیارش مسئول است.
eitaa.com/salehi786/767 :سؤال
هدایت شده از نرم افزارهای مفید
🔸در آپدیت جدید واتساپ (٣ خرداد ١۴٠٠)، بهنگام پخش شدن صوت های ارسالی، میتونین با دو سرعت بالاتر 1.5x و 2x گوش کنین👌
🔻مزیت خیلی مهم برای صرفه جویی در وقت
📌«آپدیت واتساپ WhatsApp»
🔻در بازار اندروید 👇
🌐 cafebazaar.ir/app/?id=com.whatsapp&ref=share
🔻در گوگل پلی 👇
🌐 play.google.com/store/apps/details?id=com.whatsapp
🔸
⚡ @SalehiApps
⚡ @Salehi786
اهداف و مراحل تربیت عرفانی از دیدگاه تیآ اللها سعادتپرور.pdf
542.9K
🔸 مقاله «اهداف و مراحل تربیت عرفانی از دیدگاه آیت الله سعادتپرور»
#PDF
- نویسنده: مصطفی همدانی
- نشریه: دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی، سال یازدهم، پاییز و زمستان 1395، شماره 23
http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1143.html
🔸
@Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
#میقات_لقاء_الله #اربعین_موسوی 🔻حضرت موسی(علیه السلام) در این اربعین به #میقات_لقاء_الله و تجلّی ربّ
🔸مطالب مراقبه #اربعین_موسوی در سال گذشته👆
اگر برخی از فایلهای ارجاعی از سرورهای ایتا پاک شده و باز نمیشوند میتوانید از کانال تلگرام همین مطالب و فایلها را در لینک زیر 👇 دریافت نمایید
🌐 http://t.me/SalehiBooks/1111
بسم الله
✌️هر رأی ما نه فقط در ایران اسلامی، و نه فقط در آثار منطقهای و جهانی، بلکه مثل نورون های عصبیِ بهم پیوسته ای، در کل شبکه عظیم بهم پیوستهی نظام عالم هستی اثرگذار است.
👌این حاصل از معرفت نفس و هستی شناسی قرآنی است:
💫سوره الاعراف، آیه ۹۶: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُون
💫سوره الروم، آیه ۴١: ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُون
#انتخابات_1400 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
twitter.com/msalehi786/status/1405197891036237825?s=19
🔸
@Salehy @Salehi786
🌷 *ازحریم رضوی عطر غلیظی آمد*🇮🇷
🌷 *خادمی با لقب و نام رئیسی آمد*🇮🇷
👌از آنجاکه تمام وقایع عالم، بمانند رؤیاها تعبیر وتأویل دارند بسوی معانی باطنی😇
💥از این انتخاب شکوهمند مردمی، به معنای طراوت عطرحرم رضوی وتابش نور امام #هشتمین سلطان علی بن موسی الرضا (علیه السلام) منتقل شدیم💫
💥سرور و فرح اهل ایمان درجشن #هشتمین روز دهه کرامت، در ایام ولادت #هشتمین شمس آسمان ولایت، بر انتخاب خادم امام #هشتمین بعنوان #هشتمین رئیس جمهوری کشورِ متعلق به امام #هشتم، ما را امیدوار به رحمت قدسیش نمود که حرکت کنیم بسوی ظهور نور #هشت حامل عرش و بازشدن #هشت باب بهشت ولایتشان، درطلوع شمس وجودشان از ولایت امام #هشتمین درخراسان، و اقامه دین درقیام #اصحاب_خراسانی صاحب الزمان ارواحنا فداه
💥هرکسی که مزیّن ومعطر به ولایت امام #هشتمین ع باشد *أوجب له الجنة*، چون قطعاً ایمانی که به ولایت ایشان برسد منتهی به ولایت #امام_دوازدهم ع میشود، وبمانند سنت امام #هشتم آماده میشود برای شنیدن ندای نام #امام_قائم_ع وقیام وسلام بر ایشان
💥قال رسول الله(ص): *ستدفن بضعة مني بأرض خراسان لايزورها مومن إلا أوجب الله له الجنة و حرّم جسده على النار*
45.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍊 *معجزه عجیب قرآنی «شـعـور پرتقـال»*👆 *برای کودکان و نوجوانان*
👌یک آزمایش علمی زیبا و دیدنی که به همراه بچهها انجام شده😊
🔻کیفیت480p با حجم 43 مگابایت👆
🔺کیفیت بالاتر (88مگ - 720p)👇
🌐 aparat.com/v/2YMuo آپارات
🌐 youtu.be/BH7oqu-aVMo یوتیوب
🌻 *و إن من شيء إلا يسبح بحمده و لكن لا تفقهون تسبيحهم* (اسراء۴۴)، و [در تمام هستی] هیچ موجودی نیست الا اینکه [شعور دارد] به ذكرش تسبیح با حمد خداوند میکند ولی شما تسبیح آنها را نمیفهمید.
🌷 *و لو أن أهل القرى آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الأرض* (الاعراف ۹۶)، و اگر مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و (در گفتار و رفتار) درستکار و پرهیزكار میشدند قطعاً ما درهای بركات از [نعمتهای] آسمان و زمین را بر روی آنها باز میکردیم.
🌸 *ظهر الفساد في البر و البحر بما كسبت أيدي الناس ليذيقهم بعض الذي عملوا لعلهم يرجعون* (الروم ۴١)، بخاطر كارهای بد و زشتی كه مردم انجام دادند (در گفتار و رفتار زشت)، فساد و زشتی در خشكی و دریا ظاهر شده است، تا (خداوند) آثار بعضی کارهای بدشان را به آنها نشان دهد و بچشاند، شاید (به سوی حق) برگردند.
🔸
@Salehy @Salehi786
هدایت شده از موسسه فلسفه و عرفان نفحات
🔰 ثبتنام حضور در درس الرسائل التوحیدیة
▫️درس "الرسائل التوحیدیة" علامه سید محمدحسین طباطبایی قدّساللهنفسهالزکیه با تدریس حضرت استاد علی امینینژاد به صورت حضوری و مجازی (آنلاین)، هفتهای یک جلسه در عصر یکشنبهها ارائه میگردد.
▫️شروع درس:
سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
▫️شرایط ثبت نام:
- اتمام تحصیل کتاب "نهایة الحکمة" و کتاب "اصول و مبانی عرفان نظری" استاد یزدان پناه
- تعهد به پیگیری جدی و حضور منظم و فعال در درس
- تعهد به انجام تقریرها، پژوهشها و تکالیفی که از سوی استاد مشخص میشود
▫️امکان استفاده مجازی برای خواهران دارای نصاب علمی ذکر شده فراهم است.
▫️نحوه ثبت نام:
مراجعه به سامانه نفحات به نشانی ذیل؛
Elearn.Nafahat-eri.ir
▫️زمان ثبتنام:
تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰
🏷 به علت ظرفیت محدود، از ثبتنام کنندگان مصاحبه علمی صورت خواهد گرفت.
#معاونت_آموزش
#الرسائل_التوحیدیه
#استاد_امینی_نژاد
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
در مورد شعور پرتقال.mp3
7.54M
🍊 در پاسخ به چند پرسش دوستان طلبه پیرامون کلیپ «شعور پرتقال»
🔸حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام):
💫إِنَّمَا أَمْهَلَ اَللَّهُ فِرْعَوْنَ فِي دَعْوَتِهِ لِسُهُولَةِ إِذْنِهِ وَ بَذْلِ طَعَامِهِ فَجُوزِيَ فِي اَلدُّنْيَا عَلَى أَعْمَالِهِ.
🔻اینکه خدا به فرعون مهلت داد بخاطر این بود که (لسهولة إذنه) سهل بود اجازه خواستن برای ورود به سویش، و (بذل طعامه) بخشش فراوان طعام خودش، پس در دنیا جزای اعمالش با طول عمر یافتن داده شد.
http://noo.rs/5Lc69
💫أَنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ أَمْهَلَهُ أَرْبَعَمِائَةِ سَنَةٍ يَدَّعِي فِيهَا اَلرُّبُوبِيَّةَ لِأَنَّهُ كَانَ حَسَنَ اَلْأَخْلاَقِ سَهْلَ اَلْحِجَابِ وَ مَا جَلَسَ عَلَى مَائِدَةٍ إِلاَّ كَانَ فِيهَا اَلْأَيْتَامُ وَ اَلْمَسَاكِينُ
🔻با اينكه فرعون ادّعاي خدايي مىكرد، خداوند به او چهارصد سال مهلت داد؛ چرا كه او اخلاقى نيك داشت و همگان به راحتي مىتوانستند به نزد او بروند و همواره بر سر سفرهاش مستمندان و يتيمان بيشماري غذا مىخوردند.
http://noo.rs/WmewF
🔸
@Salehy @Salehi786
بسم الله
🔸 *استفاده امام صادق (علیه السلام) از قدرت سلطهی عزیمت مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در مبارزه با اجنه کافر* 👇
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/255423
https://hadith.inoor.ir/hadith/382601
بحار الأنوار, جلد۶۰ ,صفحه۱۰۹
/ ترجمه بحار کمره ای: ج ۷، ص۸۶
حدیث۷۳- در كتاب زيد زراد نقل شده که: سالى بحج رفتيم و چون بخرابههاى مدينه رسيديم يك همسفر از برادران خود را گم كرديم و آن را نيافتيم، مردم مدينه گفتند:يار شما را اجنه ربوده اند، و من نزد امام ششم رفتم گزارش او و گفته مردم مدينه را دادم. فرمود: برو همان جا كه ربوده شده (و يا فرمود: گم شده) ، و بآواز بلند بگو:
اى صالح بن على راستى جعفر بن محمّد به تو فرمايد، آيا چنين اجنه با على بن ابى طالب عليه السّلام عزیمت و عهد و پيمان بستند، فلانى را بجوئيد و برفيقانش برسانيد.
*يَا صَالِحَ بْنَ عَلِيٍّ ، إِنَّ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ يَقُولُ لَكَ: أَ هَكَذَا عَاهَدَتْ وَ عَاقَدَتْ اَلْجِنُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ؟! اُطْلُبْ فُلاَناً حَتَّى تُؤَدِّيَهُ إِلَى رُفَقَائِهِ.*
سپس بگو:
من شما را قسم ميدهم بدان چه على بن ابى طالب عليه السّلام) شما را قسم داده كه رفيق مرا آزاد كنيد و براه برسانيد.
*يَا مَعْشَرَ اَلْجِنِّ عَزَمْتُ عَلَيْكُمْ بِمَا عَزَمَ عَلَيْكُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ لَمَّا خَلَّيْتُمْ عَنْ صَاحِبِي وَ أَرْشَدْتُمُوهُ إِلَى اَلطَّرِيقِ.*
راوی گويد چنين كردم و درنگى نشد كه رفیق گمشده از يكى از خرابهها نزد من بيرون آمد و گفت شخصى كه زيباتر از او نديده بودم خود را بمن نمود و گفت: اى جوان گمانم دوستدار خاندان محمّدى گفتم: آرى، گفت:در اينجا مردى از خاندان محمّد (صلّى اللّٰه عليه و آله) است ميخواهى اجر ببرى و باو سلام كنى، گفتم:آرى، مرا ميان اين ديوارها آورد و جلو من راه ميرفت، و چون اندكى رفت نگاه كردم و چيزى نديدم و بيهوش شدم و در بيهوشى ماندم و ندانستم كجا هستم تا هم اكنون كه كسى آمد و مرا برداشت و به راه رسانيد.
من آن را بامام ششم عليه السّلام گزارش دادم، فرمود: آن رباینده غول است كه نوعى از طوایف جن است و آدمى را ميربايد، چون در راه يكى ديديد از او راه را بپرسيد و اگر راه بشما نشان داد خلاف آن برويد، و چون او را در ويرانه بينى و يا در بيابان كه بر شما بيرون آيد در روى او با صدای بلند اذان بگو، و سپس بگو:
« *سُبْحَانَ اَللَّهِ اَلَّذِي جَعَلَ فِي اَلسَّمَاءِ نُجُوماً رُجُوماً لِلشَّيَاطِينِ، عَزَمْتُ عَلَيْكَ يَا خَبِيثُ بِعَزِيمَةِ اَللَّهِ اَلَّتِي عَزَمَ بِهَا أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ، وَ رَمَيْتُ بِسَهْمِ اَللَّهِ اَلمُصِيبِ اَلَّذِي لاَ يُخطِئُ، وَ جَعَلْتُ سَمْعَ اَللَّهِ عَلَى سَمعِكَ وَ بَصَرِكَ، وَ ذَلَّلْتُكَ بِعِزَّةِ اَللَّهِ، وَ قَهَرْتُ سُلطَانَكَ بِسُلطَانِ اَللَّهِ، يَا خَبِيثُ لاَ سَبِيلَ لَكَ عَلَيَّ؛*»
كه ان شاء اللّٰه او را مقهور سازى و از خود بگردانى.
و چون راهی را گم كنى به صدای بلند اذان بگو، و سپس بگو:
*يَا سَيَّارَةَ اَللَّهِ دُلُّونَا عَلَى اَلطَّرِيقِ يَرْحَمْكُمُ اَللَّهُ، أَرشِدُونَا يُرشِدكُمُ اَللَّهُ* ،
«یا سيارة الله (ای سیر دهندگان الهی)، ما را راه نمائيد تا خدا شما را رحمت كند و براه راست رسانيد تا خدا شما را ارشاد كند».
اگر به راه رسيدى چه بهتر و گر نه فرياد كن:
*يَا عُتَاةَ اَلجِنِّ وَ يَا مَرَدَةَ اَلشَّيَاطِينِ أَرشِدُونِي وَ دُلُّونِي عَلَى اَلطَّرِيقِ، وَ إِلاَّ أَسْرَعتُ لَكُمْ بِسَهْمِ اَللَّهِ اَلْمُصِيبِ إِيَّاكُم عَزِيمَةِ عَلِيِّ بنِ أَبِي طَالِبٍ، يَا مَرَدَةَ اَلشَّيَاطِينِ إِنِ اِستَطَعتُم أَن تَنفُذُوا مِن أَقطٰارِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلأَرضِ فَانفُذُوا لاٰ تَنفُذُونَ إِلاّٰ بِسُلطٰانٍ مُبِينٍ، اَللهُ غَالِبُكُم بِجُندِهِ الغَالِبِ، وَ قَاهِرُكُم بِسُلطَانِهِ القَاهِرِ، وَ مُذَلِّلُكُم بِعِزِّهِ اَلمَتِينِ، فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُل حَسبِيَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ العَرشِ اَلعَظِيمِ،*
«اى اجنهی سركش و ديوان متمرد، مرا [به راه جاده] راهنمایی كنيد وگرنه تير نشانگير خدا را بر شما بكشم. بترسيد از عزيمت على بن ابى طالب اى ديوان متمرد «إِنِ اِستَطَعتُم أَن تَنفُذُوا مِن أَقطٰارِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ فَانفُذُوا لاٰ تَنفُذُونَ إِلاّٰ بِسُلطٰانٍ» مُبِينٍ، اَللهُ غَالِبُكُم بِجُندِهِ اَلغَالِبِ، و قَاهِرُكُم بِسُلطَانِهِ القَاهِرِ، وَ مُذَلِّلُكُم بِعِزِّهِ المَتِينِ، « فَإِن تَوَلَّوْا فَقُل حَسبِيَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلعَرشِ اَلْعَظِيمِ».
و سپس آوازت را به اذان با صدای بلند برآور، تا راه یابی ان شاء الله 🙏
🔸
@Salehi786
AUD-20210712-WA0049.
6.81M
🌷«رؤیای عاشقونه»👆
♥️عیدانه جشن هزار وچهارصد وچهلمین سالروز ازدواج آسمانی «حضرت علی و حضرت زهرا»(سلام الله علیهما)، در «١ ذی الحجة سال ٢ هجری»🌸
💐جبرئیل نزد پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت:
«یا محمّد! فاطمه را به نکاح حضرت علی بن ابی طالب درآور، زیرا خدا راضی است که زهرا برای علی و علی برای زهرا باشد.»
🌹مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) میفرماید: «رسول خدا فاطمه را به نکاح من درآورد، آنگاه نزد من آمد، دستم را گرفت و فرمود:
«بسم الله!» برخیز و این دعا را بخوان: «علی برکة الله، و ما شاء الله لا قوة إلا بالله، توکلتُ علی الله».
🌻سپس مرا آورد و نزد حضرت زهرای اطهر نشانید. آنگاه فرمود:
⭐«اللهم إنهما أحب خلقک إلی فأحبهما و بارک فی ذریتهما و اجعل علیهما منک حافظا و إنی أعیذهما بک و ذریتهما من الشیطان الرجیم»
💫«بار خدایا! اینان نزد من محبوب ترین خلق تویند. ایشان را دوست داشته باش و خیر و برکت به فرزندانشان عطا بفرما و ایشان را محفوظ بدار. پروردگارا! من ایشان و ذریه شان را از شر شیطان رجیم به تو میسپارم»
[بحارالانوار، ج۴۳ ص۹۳]
🔻مدیحه اثر آقای حامدجلیلی
t.me/hamedjalili80/2384
🔸
@Salehy @Salehi786
﷽ 🔸 دوره حضوری یکساله حفظ قرآن در هرمزگان👇 با اسکان و غذا و امکانات رفاهی رایگان در طی یکسال دوره