eitaa logo
سلمان رئوفی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKA1.mp3
12.28M
جلسه ۱ 🔆آیا مکاسب کتاب درسی است؟ 🔆اشکالات به کتاب مکاسب و پاسخ آن 🔆اشکالات رایج جزوات مدارس فقهی 🔆شخصیت علمی شیخ و لوازم علمی آن در مباحث مکاسب و رسائل @salmanraoofi
MAKASEB2.mp3
11.19M
جلسه ۲ 🔆تفاوت علم اقتصاد و بحثهای مکاسب محرمه 🔆نکته سنجی و نوآوری شیخ در انتخاب مکاسب 🔆اهمیت تحلیل یک باب فقهی در فهم و اجتهاد فقهی @salmanraoofi
MAKASEB 3.mp3
8.27M
جلسه ۳ 🔆ادله امکان یا وجوب بحث از اقتصاد 🔆انواع دیگر ورود کلی در مکاسب با توجه به ورود شیخ اعظم انصاری ره @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
RAS1.mp3
9M
جلسه ۱ 🔆چرا رسائل کتاب درسی است؟ @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
RASAEL2.mp3
6.57M
جلسه2 🔆اوضاع علم اصول قبل از شیخ 🔆دو تحلیل از سه مطلب اول شیخ اعظم در رسائل 🔆اهمیت نوآوریهای شکلی @salmanraoofi
باسمه تعالی اکثر مطالب لازم برای ورود به دو کتاب مهم و را در این پنج صوت طرح کردم همچنین شبهات رایج امروزی نسبت به این دو کتاب را مطرح کرده و به صورت منصفانه پاسخ گفتم برای ورود به این دو کتاب حتما این مباحث را گوش کنید حتی اگر این دو کتاب را خوانده اید باز هم این پنج صوت افق کاملا جدیدی برای شما باز خواهد کرد و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین @salmanraoofi
(نشر بدون لینک کانال ممنوع است) ۳ باسمه تعالی فایده برای غیر مجتهدین 👈👈2. شناخت روش اساتید و شاگردان ادامه دهنده آن روش به طور دقیق در زبان اساتید ممکن است زیاد شنیده شود و و بعد گفته می شود. 🔆مکتب قم فرد شاخص و شاگردهای ایشان هستند بعد چه کسانی مکتب آیت الله العظمی بروجردی را ادامه می دهند؟ می گویند و ، 🔆شما وقتی خیلی دقیق دروس خارج این افراد را می شکافید می بینید که آیت الله منتظری روح کار آیت الله العظمی بروجردی را درک کردند ولی انگار دقیق برای ایشان روشن نیست که آیت الله العظمی بروجردی به چه روش و روندی کار اجتهادی می کنند لذا ایشان در مکاسب محرمه ای که نوشته اند، تقریبا هم شبیه کار آیت الله العظمی بروجردی است ولی یک بزنگاه هایی دارد که در آن بزنگاه ها اصلا ایشان شبیه آیت الله العظمی بروجردی نیست 🔆و همینطور آیت الله العظمی شبیری که اصلا نماینده مکتب آیت الله العظمی بروجردی نیستند، حالا ممکن است بگوییم یک جور نماینده مکتب قم هستند ولی کار ایشان با کار آیت الله بروجردی تفاوت های زیادی دارد، 🔆 آیت الله العظمی شبیری حجیت شهرت را قبول ندارد، اجماع را قبول ندارد، از این جهت شبیه است و اصلا در روششان هم آن نکات اساسی مکتب آیت الله عظمای بروجردی را ندارند. 🔆آیت الله العظمی بروجردی حساب ویژه ای برای فتوای مشهور دارند، نصوص متلقات را ایشان با تحقیقات تاریخی که داشته اند به این نتیجه رسیدند که در حکم روایات هستند و لذا روایات را با نصوص متلقات و شهرت تضعیف و تقویت می کنند، این نکته و روشِ کار اصلا در روش اجتهادی آیت الله العظمی شبیری نیست، ممکن است در دادن فتوا آیت الله شبیری اگر ببینند یک نص متلقاتی در کتاب های فقهی شیخ صدوق یا مثلا شیخ طوسی یا دیگران هست مخالفت نکنند 👈👈ولی این نکته در فقه استنباطی ایشان نیست یعنی به عنوان یک مبنی و روش در اجتهادشان نیست البته در فقه فتوایی در مقام فتوا ممکن است احتیاط کنند ولی این مساله ربطی به روش اجتهادی ایشان ندارد. 🔆شباهتی که کار آیت الله شبیری با کار آیت الله بروجردی دارند شباهت تدریسی است یعنی آیت الله بروجردی روی یک مبنائی داشتند که طبق آن مبنا می آمدند دانه دانه روایات را در یک موضوع سندا و دلالتا بررسی می کردند، بعد این دلالت ها اگر مشکلاتی بین خود آن روایات در یک موضوع نه حتی یک باب داشت جواب می دادند، و بعد مرحله های دیگر روش اجتهاد را می رفتند، ایشان فقط شباهت تدریسی دارند نه شباهت در روش اجتهاد لذا شما درس ایشان بروید ایشان می آیند در یک موضوع روایاتش را دانه دانه می خوانند و سندی و دلالی مطرح می کنند اما در مراحل بعدی کاری که آیت الله بروجردی داشتند اصلا ایشان تبعیت نمی کنند، ببینید چقدر متفاوت می شود. 🔆از نظر بنده تنها ادامه دهنده نوه دختری ایشان آیت الله علوی بروجردی هستند 🔆این یک فائده تحصیلی برای برای غیر مجتهدین است که ثمرات زیادی دارد، 🔆دیده می شود طلبه دو سال، سه سال، پنج سال، بعضی ها ده سال می روند، هنوز نمی دانند استاد چه کار می کند، نمی دانند به دو معنا یکی این که هنوز کلیت روند را درک نکردند، که استاد چگونه و به چه روشی اجتهاد می کند و یکی بالاتر که منظور ما این است که اصلا نمی دانند این استادِ کدام مکتب و روش اجتهادی است که روند و روش اجتهادش چنین است، 🔆و لذا مکتب شناسی در شناخت دقیق و صحیح و علمی اساتید یک مکتب و ادامه دهنگان آن خیلی مهم و تاثیرگذار است و به صورت علمی میتوان گفت که هر استاد طبق چه مکتبی اجتهاد میکند و کدام فرد یا شاگرد ادامه دهنده این مکتب است چون روش استنباط را کاملا علمی می شناسیم. @salmanraoofi
باسمه تعالی با شبهاتی که اخیرا درباره بی تفاوت بودن حوزه نسبت به مشکلات حکومت اسلامی و معضلات جامعه رایج شد و حتی از زبان افرادی مثل حجت الاسلام رهدار در تلوزیون بیان شد و در فضای مجازی بازتاب گسترده پیدا کرد به طوری که جمعی از حوزویان نیز با کم اطلاعی به این باور رسیده اند به نظر می رسد شخص آیت الله اعرافی و معاونین ایشان به عنوان متولیان اصلی حوزه های علمیه باید با استدلال متقن و آمار مشخص و رسانه ای کردن نمونه های متعدد ارائه راه حلهای دینی برای مشکلات جامعه و حکومت اسلامی در قالبهای مختلفی چون ایجاد موسساتی راهبردی مثل موسسه امام خمینی ره متعلق به آیت الله مصباح و دانشگاه باقرالعلوم حجت الاسلام پارسانیا، و حوزه های علمیه خواهران و ... همچنین ارائه کتابهای دین بنیان برای حل مشکلات جامعه که اقلا چهل عنوان بسیار مهم قبلا در این کانال منتشر شد و ده ها عنوان دیگر نیز موجود است و کارهای عملیاتی مثل شهربازی معارفی موسسه قرآن و عترت، طرح حجاب موسسه ریحانه النبی و ... با ارائه در یک برنامه تلوزیونی و همچنین یک همایش کشوری به این شبهات هم در حوزه و هم در جامعه پاسخ درخوری ارائه دهند و با دفاع متقن از حوزه و ارائه حقایقی چون استنکاف دولتها از اجرای این برنامه ها به شبهات به وجود آمده پاسخ شایسته ای بدهند خصوصا که صحبتهای ایشان در نمازجمعه و جاهای دیگر بازتاب درستی ندارد و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۶/۱۳ پی نوشت: اگر آیت الله اعرافی میخواهند حوزه را به جایگاه شایسته خود برسانند باید خودشان مستقیما با استفاده از ظرفیت صداوسیما، دولت و رییس جمهور، مجلس و رییس مجلس، قوه قضائیه و رییس قوه قضائیه و مردم را با استفاده از تلوزیون و در رتبه بعد با رسانه های دیگری چون روزنامه ها و فضای مجازی مورد خطاب قرار دهند. از نظر بنده شان مدیر حوزه تخاطب مستقیم با رئوسای قوای سه گانه در بهترین وقت و مهمترین رسانه هاست نه پاسخگویی و خطبه خوانی در نمازجمعه‌ و بازدید از حوزه های علمیه چرا که فعلا خطبه های نمازجمعه خصوصا نماز جمعه قم و امور دیگر حوزه ها بازتاب لازم در کشور را ندارد @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻 با رای مدیران و نمایندگان رسانه‌ای استان؛ ☑️ سردبیر خبرگزاری حوزه، رئیس مجمع بسیج رسانه استان قم شد 🔹 در نشست مجمع عالی بسیج رسانه استان قم که با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ای استان برگزار شد، انتخابات مجمع با حضور ۲۵ نفر دارای حق رأی و معرفی حجت الاسلام علی افشاری، حسن صدرایی عارف و فخرالدین یوسف پور به عنوان کاندیدا‌های ریاست مجمع برگزار و «صدرایی عارف» با ۱۵ رأی به عنوان «رئیس مجمع بسیج رسانه استان قم» انتخاب شد. جزئیات خبر: 👇 http://hawzahnews.com/detail/News/460514
باسمه تعالی فردا و پس فردا برای ارائه خلاصه مقدمات بحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره مهمان حوزه علمیه مقدسه خواهران نرجس در مشهد هستم از مسئول محترم آموزش این حوزه با سابقه و مسئولان آن به خاطر دعوت از بنده برای ارائه این بحث کمال تشکر را دارم ۱۳۹۷/۶/۱۳ @salmanraoofi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
✳️فیضیه قم استمرار یافت ✳️تجمع طلاب یزد در پی وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور 🆔 @feghahat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه مطرح کنید؛ ! پیشنهادات خود را در زمینه های: آموزش؛ تبلیغ پژوهش؛ اخلاق معیشت؛ فعالیت های طلبگی و... به آیدی @InfoHawzah ارسال کنید و یا ذیل همین خبر در خبرگزاری حوزه کامنت بگذارید. http://hawzahnews.com/detail/News/460340 همه پیشنهادها علاوه بر انتشار در حوزه نیوز، تقدیم مدیران حوزه، نهادهای حوزوی و تشکل های طلبگی خواهد شد.
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی برای دریافت دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره و مکتب شناسی آیت الله سیستانی حفظه الله به کانال @d_raoofi مراجعه کنید @salmanraoofi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲تحلیل حجت الاسلام سید حمید روحانی، تاریخ نگار انقلاب اسلامی از قیام فیضیه 💢دشمنان از فیضیه انقلابی وحشت دارند لذا با حاشیه سازی طلاب جوان را سرکوب کردند! 🆔 @feghahat
🔆کتابی که مکتب نرجس به بنده هدیه داد 🔆بنیانگذار مکتب نرجس خانم طاهایی بانوی با اخلاص، پرتلاش، خوشفکر، انقلابی، نکته سنج و زیرک که با همت بلند خود ده ها انسان موفق را به جامعه شیعه در اقصی نقاط عالم هدیه داد 🔆یگ الگوی نمونه برای همه طلاب زن و مرد 🔆حقیقتا به کارنامه ایشان غبطه خوردم 🔆نکته جالب اینکه ایشان یکی از مبرزین شاگردان آیت الله خامنه ای حفظه الله بودند @salmanraoofi
باسمه تعالی در ده جلسه مکتب شناسی شیخ اعظم انصاری ره در بحث موضوع شناسی ۱/ ۷ نوع کار شیخ هنگام موضوع شناسی ۲/ ۳ یا ۴ نوع نحوه تعیین موضوع ۳/ اهم نکاتی درباره عرف در مکتب شیخ اعظم انصاری ره ۴/ تحلیلی از یک نوع موضوع شناسی شیخ و راهگشایی این نوع موضوع شناسی فقهی اگر واقعا مد نظر شیخ بوده باشد در امور مختلف ارائه می شود و شما بدون خواندن دو جلد از مکاسب در یک سال و نیم در حدود ده جلسه تمام این مباحث و فنون را فرا میگیرید این ده جلسه بدون اغراق اندازه شش ماه تا یک سال اجتهاد را در طالب آن تسریع می کند برای دریافت دروس به @d_raoofi مراجعه کنید و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین @salmanraoofi
هدایت شده از بر پا
نقشه متفاوت رهبری و ضعف جدی نخبگان 🔸سخنان رهبری با خبرگان فاصله کل بدنه انقلابی با ایشان را نشان میداد. تقریبا یقین دارم کمتر کسی از جریانها و نخبگان کشور تاکنون طرح رهبری را پیش میبرده است. 🔸اصلاح طلبها که در شرایط جدید احساس بی آبرویی میکنند راه چاره خود را در تبری جستن نسبت به دولت یافته اند. همین طرح را کارگزاران به گونه دیگری دارند. 🔸بهاریها فارغ از شامورتی بازیهایشان با قوه قضاییه، طرحشان شکل دادن جریانهای جوششی مردم و وادار کردن دولت به استعفا است. 🔸جریانهای سیاسی حزب اللهی مخالف دولت فرصت را برای مفتضح کردن دولت فراهم میبینند و تلاش میکنند به مردم یادآوری کنند که دیدید چه شد؟ تقصیر خودتان بود. 🔸دولت اما بدون پشتوانه و طرفداری احزاب و جریانها، اعتماد عمومی را هم از دست داده است. 🔸یک طرح این بود که دولت استعفا دهد. طرح دوم استیضاح مجلس بود طرح سوم حکم حکومتی به برکناری دولت خسته و بی پشتوانه بود. طرح چهارم دولتی موازی بود که همه یا بخشی از کار را بر عهده بگیرد. طرح دیگر کمتر کردن اعتماد عمومی به دولت بود تا مردم از اینها بیشتر متنفر شوند. همه این طرحها حل مشکل را به نوعی ابطال تصمیم سال گذشته مردم میدانند. نوعی استفاده از شوک اجتماعی در اکثر آنها وجود دارد. اما این طرح ها چقدر درست است؟ 🔸نخبگان یا تلاش میکردند جلوداری خروشهای مردمی کنند یا از دولت تبری بجویند یا سکوت کنند. 🔸طرح رهبری با همه فرق میکرد. او میگفت دولت نباید برود اولا. جلوی اراده قانونی مجلس و دیگران برای کنار گذاشتن دولت را هم گرفت ثانیا. از همه مهمتر نخبگان کشور را فراخواند به ترمیم اعتماد عمومی مردم به چنین دولتی. البته در کنار نقدها و مطالبه گری و امثالهم ولی اصل را گذاشت بر ایجاد امید و اعتماد به دولت. که این وظیفه نخبگان و حزب اللهی ها را نیز روشن میکند. او معتقد بود مشکل کشور باید با همین نیروها و قوای سه گانه حل و فصل شود. 🔸چرا این طرح؟ روشن است چون هدف جنگ اقتصادی و به تبع رسانه ای دشمن تغییر اراده مردم است. احساس تشتت و به هم ریختگی و ابهام و شوک و امثالهم دشمن را در دستیابی به هدف کمک میکرد. قطع ارتباط با دولت به معنای این نیست که دولت بعدی لزوما یک اعتماد عمومی داشته باشد بعلاوه اینکه در فاصله این جابجایی قطعا شرایط کشور متشتت و مبهمتر میشد. 🔸ریشه اشکال را رهبری دو چیز میدانست اول ضعفهای دولت که اتفاقا خود را تازه نشان داده و دولت نمیتواند پنهانش کند. دولتی که ظاهرا بنا دارد بیشتر حرف گوش کند چون تنها پشتیبان او رهبری است. دوم بی اعتمادی اجتماعی که این نکته بهترین دولتها را هم زمین خواهد زد. این دومی محصول جنگ اقتصادی و رسانه ای است. 🔸نقشه رهبری بر اساس هدف دشمن تعیین میشد و توجه به وضعیت کل امت. خیلی ها نفهمیدند چطور دولتی که بیشترین اختلاف گفتمانی با رهبر را دارد و رهبر بیشترین حذر را نسبت به گفتمان آنها داده بود باید در این شرایط فلاکتش اینطور مورد پشتیبانی رهبر باشد. و چرا رهبر سخت ترین راه را انتخاب کرده است. با توجه به این طرح رهبری به وضوح میتوان مشاهده کرد کل نخبگان فاصله جدی با او دارند و خیلی ها در حال تکمیل طرح دشمنند. 🔸به نظرم سبک امام جامعه فقط زمانی درک میشود که در افق نگاه او قرار بگیریم. توجه به هدف دشمن در تحرکاتش بعلاوه فهم درست وضعیت کل امت. و الا با روحیه انقلابی و نیت الهی پازل دشمن را تکمیل خواهیم کرد. به نظرم نخبگان ما تا امروز نمره خوبی نگرفته اند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
باسمه تعالی طبق بعضی اخبار: در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای اولین بار حجت‌الاسلام قمی شرکت می‌کند از طرف دولتی‌ها و رئیس جمهور مورد استقبال فراوان قرار می‌گیرد. این خبر حاکی از این است که روحانی، قمی را در آغوش گرفته و با او برخورد بسیار صمیمانه‌ای انجام می دهد و همچنین شنیده شده اعضای دولتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، قمی را حلقه کرده و با او به گفت‌و‌گو می‌پرداختند. @salmanraoofi
باسمه تعالی بعد از اینکه از حفظه الله حکم گرفتند با فردی صحبت حجت الاسلام قمی و حکمی که گرفته اند شد ایشان فکر می کرد لابد پارتی بازی یا چیز خاصی بوده که ایشان این حکم را گرفته اند بنده به آن فرد گفتم هیچ چیز خاصی نبوده و توضیحاتی دادم گفتم این شبهه شاید در ذهن بعضی افراد باشد لذا بنده که با ایشان ارتباط داشتم اعلام می کنم هیچ نکته منفی در کار نبوده بلکه به نظر بنده عمده آنچه باعث این انتساب شده غیر از شناسایی درست بیت رهبری از سرمایه های انسانی حوزه 🔆تحصیلات خوب حوزوی و شاگردی نزد اساتید مبرز حوزه مثل آیت الله شب زنده دار حفظه الله 🔆قدرت مدیریت خوب که در اداره حوزه دانشجویی شریف روشن بود 🔆و تفکر انقلابی و مستقیم بوده است حجت الاسلام قمی گرچه شجاع هستند و انقلابی، اما عقلانیت و درایت لازم را در عمل دارند همچنین نقش استاد برجسته ای مثل حجت الاسلام و المسلمین فلاح را در قوت فکری و عملی و حسن اخلاق ایشان نباید نادیده گرفت امیدوارم بتوانند با درایت و سیاست بدنه اداری سازمان تبلیغات را به سمت تفکر و اهداف خود هدایت کنند و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۶/۱۶ @salmanraoofi
چند نکته جالب از زندگی بانو طاهایی ۱آدم شناسی، جذب نخبگان، زیرکی، شجاعت ۲تدریس خصوصی تفسیر به بانو توسط آیت الله خامنه ای ۳اختلاف نظر با بانو مجتهده امین، نظر خانم طاهایی بر جذب جوانان بوده و نظر بانو امین کار روی مادران و انتقال از مادر به فرزند که بررسی ثمره کار بزرگواران حقانیت نظر بانو طاهایی را اثبات میکند ۴جفاهای انجمن حجتیه و منافقین و استقامت بانو ۵اخلاص و توسلات ایشان @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی برای دریافت دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره و مکتب شناسی آیت الله سیستانی حفظه الله به کانال @d_raoofi مراجعه کنید @salmanraoofi
اقامه نماز میت توسط استاد عزیزم آیت الله خرازی حفظه الله بر حجت الاسلام و المسلمین حسن عرفان یکی از اموری که از حضرت استاد ترک نمی شود خواندن نماز شب اول قبر قبل از نماز مغرب به نیت همه کسانی است که آن شب از دنیا رفته اند @salmanraoofi
هدایت شده از اجتهاد
💢ضرورت نقش فعال و منسجم نخبگان در تحول حوزه علمیه کهن خراسان http://yon.ir/791kM ✔️سیدمحمدباقر حسینی: 🔹اهم دلایل عدم ورود نخبگان در عرصه‌ تحول‌های اجتهادی و فقهی و حکومتی و اجتماعی: ۱- مشغله‌ها و شؤون علمی، اجتماعی، فرهنگی و فکری متشتت و شخصی هر یک باعث منسجم‌نبودن و عدم اتحاد رویه و در نتیجه هم سو نبودن با یکدیگر گردیده است. ۲- نامأنوس‌بودن با فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی و به عهده‌نگرفتن گوشه‌ای از یک فعالیت منسجم و هماهنگ‌نمودن خویش با گروه است که می‌تواند در دست‌نیافتن به این انسجام نقش داشته باشد. ۳- انگیزه نداشتن یا از دست دادن انگیزه و مأیوس شدن در این عرصه را از عوامل این عدم حضور فعّال شمرد. ۴- آنچه بیش‌تر جای خالی آن در بین نخبگان احساس می‌شود نداشتن تشکلیات منسجم است که مرکز هماهنگی و در واقع اتاق فکر در حرکت فعال و منسجم بین آن‌ها می‌باشد. ادامه مطلب👈 http://yon.ir/iE8Z0 ✅ گزیده‌ اخبار و اطلاعات فقهی @ijtihadnetwork https://sapp.ir/ijtihad https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
💢ظرفيت هاي فقه براي نظام سازی http://yon.ir/0ml3E ✔️حجت الاسلام حیدر همتی؛مدیر موسسه امام رضا(ع): 🔹نظام سازی فقه ابتداءً خواست مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه بود و توقع داشتند حوزه های علمیه فقه حکومتی و فقه نظام ساز را پیگیری و راه اندازی کنند.  🔸در راستای پاسخ حوزه نسبت به این مطالبه رهبری، ما شاهد شکل گیری کرسی های درس خارج با همین موضوع در حوزه علمیه تهران و قم بودیم که این کرسی ها ابتداءً با موضوع فقه مضاف فعالیت علمی خود را شروع کردند. 🔹در ابتداء شروع بحث های فقه مضاف، در حد گفتمان سازی و راه اندازی اولیه قابل پذیرش بود و برخی اعاظم نیز شروع به مطرح کردن این بحث ها کردند اما در ادامه این موضوعات باید تبدیل به یک سیستم و نظام علمی می شد زیرا اگر این اتفاق نیفتد، در حد گفتگوی کلیّات باقی خواهد ماند و با گذر زمان امکان فراموشی و تاریخ زدگی در این مسئله وجود خواهد داشت. 🔸برای این که دچار این آفت نشویم در ورود به بحث فقه های نظام ساز، با حضور صاحب نظران این عرصه، مراحلی را در شورای علمی رشته های فقه تخصصی نظام ساز تعریف کرده ایم. اولین مسئله ای که در شورا مطرح و بررسی شد این بود که نظریه فقه نظام ساز چیست؟ مسئله دوم؛ طراحی ساختار علمی فقه نظام ساز است. و مرحله سوم؛ تولید دانش فقه نظام ساز است. و مسئله چهارم؛ طراحی رشته های آموزشی فقه نظام ساز و اخذ مجوزهای لازم برای سطح سه و چهار حوزه و به نوعی تربیت طلاب متخصص و مجتهد در عرصه های فقه نظام ساز است. 🔹برای این که این مراحل طرح ریزی و اجرائی شود، از اساتید و اندیشمندان همفکر و صاحب نظر برای شرکت در جلسات گفتگو و هم اندیشی شورای علمی فقه نظام ساز دعوت کردیم. 🔸ما مدعی هستیم دین توان مدیریت اداره جامعه را در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... دارد و این تعبیر امام خمینی فرمودند «فقه؛ فلسفه عملی حکومت در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است» موید همین امر است. و تنها امکان وقوع این مسئله از رهگذر تبیین مسئله فقه نظام ساز می باشد. ✅ گزیده‌ اخبار و اطلاعات فقهی @ijtihadnetwork https://sapp.ir/ijtihad https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه‌ کشور در نامه‌ای به نمایندگان مجلس اقدام صورت‌گرفته نمایندگان مجلسی که از طرح شفافیت آرا در برابر مردم اعلام حمایت کردند ولی در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند‌، را فریب مردم دانستند. fna.ir/bofokg @Farsna