eitaa logo
سلمان رئوفی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
326 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی 🔆گوشه ای از دروس مکتب شناسی حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله 🔆که در ماه مبارک رمضان دو سال قبل در ۱۴ جلسه ارائه شد قسمت اول https://eitaa.com/salmanraoofi/1424 قسمت دوم https://eitaa.com/salmanraoofi/1434 قسمت سوم https://eitaa.com/salmanraoofi/1436 قسمت چهارم https://eitaa.com/salmanraoofi/1447 قسمت پنجم https://eitaa.com/salmanraoofi/1451 قسمت ششم https://eitaa.com/salmanraoofi/1462 قسمت هفتم https://eitaa.com/salmanraoofi/1555 🔆صوت دروس را اینجا ببینید 🔅🔅🔅👇 https://eitaa.com/d_raoofi/31 @salmanraoofi
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️دور جدید عملیات روانی در کشور با محوریت شخص رئیس جمهور 🔻رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیات دولت با ارائه برخی شاخص های اقتصادی گفت که دولت کارآمد است. 🔻روحانی اشاره کرد که پیغام‌های طرف‌های خارجی برای حل و فصل مسائل سیاست خارجی همچنان ادامه دارد، اما مواجهه درست با این پیغام‌ها را نیازمند انسجام داخلی دانست، انسجامی که با تأسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین قابل دسترسی است. 🔻وی برای نشان دادن اینکه گاهی دستیابی به صلح، نیازمند شهامت بیشتری از جنگیدن است، به سیره پیامبر اسلام در صلح حدیبیه، صلح امام حسن(ع) و حضور امام رضا(ع) در دستگاه ابرقدرت آن زمان، یعنی مأمون عباسی اشاره کرد. 🔻او درعین حال از ایجاد اختلال‌ها، چه در زمینه سیاستگذاری و چه در رقابت‌های سیاسی در عملکرد دولت هم انتقاد کرد، و تعویق تصمیم گیری درباره لوایحFATF را به مانع تراشی توصیف کرد و از احتمال انتخاباتی بودن مقابله با فساد، انتقاد کرد. ♨️اگر این تندروها در آن روز بودند، چه بسا مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند 🔻وی سبط اکبر پیامبر(ص) اسلام را مظهر صلح، مصلحت و وحدت امت اسلامی دانست و گفت: شاید برخی دقت کافی نداشته باشند که شهامت، شجاعت، صبر و ایستادگی در صلح بالاتر از صبر و استقامت در جنگ است و چه بسا مصلحت امت و جامعه اسلامی برای تندروها قابل فهم نباشد، 🔻همانطوری که در جریان صلح حدیبیه، تندروها در مقابل آن قرار گرفتند و به پیامبر طعنه می‌زدند که عجب صلح‌نامه‌ای امضا کرده‌ای که حتی در آن از عنوان رسالت نیز صرف نظر کردید. 🔻او با بیان اینکه شهامت در صلح، سخت‌تر از شهامت در میدان نبرد است و امام حسن(ع) از چنین شهامتی برخوردار بودند، اضافه کرد: تندترین جملات را برخی از یاران نزدیک امام حسن(ع) به ایشان روا داشتند، اما امام(ع) راه خود را ادامه داده و صلحنامه را امضا کردند، چرا که آن را به مصلحت و بقای اسلام می‌دانستند. 🔻وی با تأکید بر اینکه هدف اسلام نه جنگ و نه صلح، بلکه مصلحت اسلام و جامعه است، گفت: این مصالح گاهی در صلح و زمانی در جنگ تعریف می‌شود. 🔻روحانی در ادامه امام رضا(ع) را امام سیاست، مناظره و گفت وگو و تحمل توصیف و اظهارکرد: اینکه شخصی حکومتی را قبول نداشته باشد و آن را حکومت جائر بداند ولی بخاطر مصلحت مردم ولایتعهدی را علیرغم میل خود بپذیرد، کار آسانی نیست و به صبر و تحمل بالایی نیازمند است؛ 🔻چه بسا اگر این تندروها در آن روز بودند در مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند. 🔻رئیس جمهوری در پایان این بخش از سخنان خود، همگان را به پیروی از الگوی پیامبر(ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دعوت کرد تا شرح حال و سیاست آنها را بدانیم و از مسیر آنان پیروی کنیم. ♨️مردم می‌دانند چه کسی به آنان ظلم می‌کند 🔻وی در ادامه، با خطاب قراردادن ملت ایران، اظهارکرد: سال گذشته، سال بسیار سختی بود، اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری خداوند آرامشی را بر مردم نازل کرده که می‌توان آن را پاداش صبر، مقاومت و رفتار نجیبانه مردم ایران در برابر یک ظلم بزرگ دانست. 🔻وی با بیان اینکه مردم ایران بخوبی می‌دانند چه کسی به آنان ظلم می‌کند و چه کسانی باعث شدند برجام صدمه ببیند و می‌دانند که برجام چه آثار و برکاتی می‌توانست برجای گذارد، 🔻تصریح کرد: برجام نشان داد که اقدام ملت ایران و دیپلماسی ایران و صلح حسنی و سیاست رضوی و رحمت محمدی چقدر می‌تواند، تأثیرگذار باشد، اما دشمنان تصور می‌کردند که با ضربه به برجام می‌توانند نظام ایران را از بین ببرند، اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که فریب دشمنان را بخورد. ♨مبارزه نمایشی با فساد به درد ملت نمیخورد ♨فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است 🔻وی در ادامه تصویب و تدوین سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع را نشانه مبارزه واقعی دولت با فساد دانست و گفت: معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. 🔻البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند. 🔻روحانی با بیان اینکه باید با فساد مبارزه کرد اما نباید شرکت‌ها تعطیل شود، افزود: این گونه اقدامات به هر دلیلی از جمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید، به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از محسن قنبریان
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜مشکل ترین درس، سخت ترین عبرت! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📜مشکل ترین درس، سخت ترین عبرت! ♨️ "فروپاشی سیاسی" دوره امام مجتبی(ع) از شکست نظامی نبود ؛ محصول کار "مُـدهنـون" و"مُـرجفـون" در طبقه خواص بود! 🔹مدهنون(۱): درلغت ،روغن مالان[به فارسی : ماست مالان!] ودر اصطلاح "سازشکاران" ترجمه می شود. بدنه مردم ،سازش نکردند؛ "سران میدان " ، پنهانی با دشمن بستند! مَح٘رم ترین ها، نزدیکترین ها به امام (مثل عبیدالله بن عباس)، باسابقه ی کارگزاری امیرالمومنین وپدر دوشهیدبودن، مخفیانه با دشمن بستند! دوبچه اش را بُسربن ارطاه -تروریست دولت اموی - کشته بود؛اقلا از این حیث باید مقاومت میکرد. اما صبح دیدند برای نماز نیامد؛ شبانه بازی خورده و " پناهنده" شده بود! 🔹مرجفون(۲): رجفه، تکانه های سخت را گویند. مرجفون کسانی اند که با حرفهایشان ،جامعه را دچار تکانه وتلاطم می کنند. "ترساندن از دشمن" یک سنخ رجفه است."بی اعتماد کردن توده مردم به ارکان" سنخ دیگر است. مثلا شایعه می ساختند، فلان امیر یا وزیر سازش کرده وبه دشمن پیوسته است! ❗️عجیب ترین قسمت ماجرا این بود که برخی شایعاتِ مرجفون ،کمی بعد درست در می آمد! واقعا آن امیر سازش می کرد! اما زودتر گفتنش مقاومت را بهم می ریخت؛ یٲس می پراکند و زمینه تلاطم وآشوب می شد طوری که به خیمه خود امام هم ریختند... ⛔️ عبرت ماجرا این است که در عین مراقبت مومنانه از سران وخواص -که نکند پنهانی با دشمن ببندند وسازش کنند یا حتی در بزنگاهی حساس سراغ تابعیت دوم شان روند-در عین حال با پخش شایعات واتهامات ثابت نشده درباره برخی مظنونان رده بالا ، دل مردم را خالی نکنیم! القاء شود سران نظام، انگلیسی وآمریکائی اند وپشت پرده بسته اند وآتیه خود وفرزندان را تدارک کرده اند؛رجفه وتکانه بزرگی در جامعه می آفریند گرچه محال نیست برخی عاقبتشان چنان شود! دشمنی که پیروزی نظامی را ممتنع می دانست ، فقط با این دوعنصر، شیرازه سپاه امام را کشید واو را کرد! ⚠️توجه:از مدهنون به مرجفون پناه نبریم واز مرجفون ،به ساده باوری نسبت به مدهنون کشیده نشویم! حفظ این توازن ، ازمشکل ترین درس ها وسخت ترین عبرتهای ۲۵۰سال امامت است که آموزگارش امام مجتبی(ع) است. .............................................. ۱)متخذ از آیات۹قلم و٨۱واقعه ۲)متخذ از آیه ۶۰احزاب (برگرفته از سخنرانی ۷صفر۹٨،هیٲت صاحب العصر(ع).اراک) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🚸 آقای پرزیدنت! "حدیبیه" با "حاء" است یا "هاء"⁉️ بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🚸 آقای پرزیدنت! "حدیبیه" با "حاء" است یا "هاء"⁉️ 🔊جناب رئیس جمهور فرموده اند: "در جریان صلح حدیبیه، تندروها در مقابل آن قرار گرفتند وبه پیامبر طعنه می زدند که عجب صلح نامه ای امضاء کرده ای که حتی در آن از عنوان رسالت نیز صرف نظر کردید" http://www.president.ir/fa/111911 👁‍🗨آقای روحانی از اول برجام اصرار دارند از مناسبت آخر صفر برای تئوریزه کردن رویکردش درباره آمریکا استفاده کند وفعلا از ۲۳سال پیامبری فقط با صلح حدیبیه کار دارد. بسیار خوب، بیایید کمی در "وجه شباهت" مذاکرات ایشان و حدیبیه مرور کنیم. فقط و فقط از بینات استفاده کنیم: ✔️حدیبیه، پس از جنگ احزاب و اجتماع همه دشمنان علیه پیامبر بود. ما هم چنین وضعیتی را گذرانیدیم؛قطعنامه ها و اجماعات ساختگی قدرتهای دنیا علیه ما.(نتیجه بماند) ✔️سلّمنا تعهدات برجام مثل توافق حدیبیه(!)؛ وطعنه ها به برجام و آقای رئیس جمهور، مثل طعنه های تندروها[فی الواقع سازشکاران] به پیامبر(ص)! ✔️مفاد وتعهدات برجام توسط ترامپ و هم اروپا نقض شد؛ چنانچه تعهدات حدیبیه توسط اشراف قریش. ⁉️آقای رئیس جمهور بگویند سال بعد از حدیبیه پیامبر چه کار کرد؟ ⁉️آیا فقط یک سال بعد از مذاکرات و توافق، بخاطر نقض تعهدات ازسوی طرف مقابل، پیامبر مکه را فتح نکرد و انا فتحنا لک فتحاًمبینا اتفاق نیافتاد؟! ⁉️آقای روحانی پس از نقض تعهدات آمریکا واروپا چه کرد؟! بعد از چندسال باز مثل روز برجام میخواهد قصه حدیبیه بخواند؟! ❗️آقای پرزیدنت! امروز شما، دیروز نقض حدیبیه است؛ بگو برنامه "فتح مبین"ات چیست؟! یک حدیبیه دیگر؟!! احتمالا -به قرائن موجود در همین سخنان امسالتان- زدن پهپاد آمریکائی وعقب نشینی در سیاستهای منطقه ای آمریکا را هم صدمه به برجام می دانید نه فتح مبین! ❓واقعا حدیبیه با "حاء" است یا "هاء"؟! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊تظاهرات مقابل خانه امام رضا(ع) یا زیدالنار⁉️ بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
✊تظاهرات مقابل خانه امام رضا(ع) یا زیدالنار⁉️ 🔹فرمایش آقای رئیس جمهور -که چند سال است این قرائت را از ولایتعهدی امام رضا(ع) تکرار می کند- دو ایراد اساسی دارد: 1⃣تاریخ را ژله گرفته که به خواست ایشان فرم می گیرد! قبول ولایتعهدی ورفتن با "ابرقدرت به تمام معنا" با وجود "جائر بودن"، بخاطر "مصلحت اسلام و مردم"؛ هیچ شباهتی به وضع ایشان ندارد . نه فقط براساس اسناد تاریخی بلکه براساس صحیح ترین روایات از خود امام رضا(ع)، قبول ولایت عهدی از سوی امام مشروط به: ۱. "عدم تعهد" نسبت به آن ابرقدرت بود(روایت صحیح السند معمّربن خلّاد از امام رضا)(۱). یعنی شرط کرد در انفاذ هیچ حکم آن ابرقدرت همکاری نکند وهیچ را امضاء نکند. ۲. "تعهد نسبت به انقلابیون ومبارزینِ با آن ابرقدرت، در اقصی نقاط جهان اسلام". وقتی به حسب روایت صحیح، مٲمون از حضرت می خواهد که به مطیعین شان -که در نواحی مختلف دست به قیام زده اند- نامه بنویسند(وآنها را به سازش دعوت کنند)، امام قبول نمی نماید وتازه می فرماید:"این ولایت عهدی نعمتی برمن نیافزوده؛ نامه های من در شرق وغرب امپراطوری نفوذ داشت"!(۲) یعنی آری این نفوذ را دارم اما برای منافع شما چنان نمی کنم. 🔻وجدان عمومی و حافظه تاریخ درباره این "شباهت سازیِ" آقای روحانی بین خود وامام رضا(ع) قضاوت خواهد کرد؛ که آیا رویکرد ایشان ودر آمدن با ابرقدرتی که خود جائرش می داند وفقط بخاطر مصلحت اسلام ومردم حاضر است خود را قربانی کند؛ این دو عنصر ولایتعهدی امام رضا(ع)را دارد؟! یعنی: ۱.از عدم تعهد نسبت به رویه های آن ابرقدرت برخوردار است؟! یا هر کنوانسیون ومعاهده ای را خواستند، متعهد می شود؟!! ۲.از تعهد نسبت به مبارزین اسلام در یمن وفلسطین وسوریه وعراق مقابل منافع این ابرقدرت، برخوردار است؟! یا درخواست مٲمونِ عصر برای استفاده از نفوذ انقلاب اسلامی برای به سازش درآوردن جبهه مقاومت، قابل بررسی ومعامله است؟! 2⃣اگر قرار است شبیهی تاریخی برای رویکرد ایشان یافته شود؛ آن "زیدالنار" است نه امام رضا(ع)! باز به حسب گزارش احادیث عیون اخبار الرضا(۳) زید برادر امام رضا(ع)، منفعت طلبی خودبرتربین بود؛ در دوره ای بخاطر منافع، دست به تندروی وشورش علیه ابرقدرت عباسی زد وخانه های آنها را دربصره را آتش زد ومعروف به "زیدالنار" شد. لکن کمی بعد مثل انقلابی ای بریده، بامٲمون ساخت. به مٲمون گفت:"اگر بار بعد خواستم خانه هائی را آتش بزنم، خانه دشمنان شما را آتش می زنم"(۴). بعدتر از ندیمان و همنشینان ابرقدرت عباسی شد(۵). امام رضا(ع) آن تندروی آن روز وآتش افروزی بر بی گناهان واین سازشکاری امروز را نکوهش وتا آخر عمر با او قطع ارتباط کرد و بدو فرمود:"اینها[ابرقدرت عباسی] با پیروان ما بخاطر محبت واعتقادشان به ما، دشمنی می کنند وخون ومالشان را حلال می شمارند؛مراقب باش با اسائه وکم گرفتن آنان، به خود ظلم می کنی وحقت[که منتسب به خاندان عترتی]را باطل می کنی"(۶). 🔺آقای روحانی بهتر می داند چه کسی در ایام اختیار داری امور جنگ به تولید سلاح هسته ای بی میل نبود! سال ٨۵نامه محرمانه فرماندهی نظامی را منتشر کرد که در آن پیروزی منوط به "قدرت ساخت مقدار قابل توجهی از سلاح های لیزر واتم" خوانده شده بود! انتشار آن نامه، اعتراف تلقی وبهانه غرب برای صدور ۵قطنامه شورای امنیت ظرف سه سال علیه کشور شد! 🔻آقای روحانی دست راست و وارث همان کس بود که تا ۹۴هم رفتن به سمت سلاح هسته ای را -علیرغم فتوای صریح رهبری- ممکن می شمرد وبه حسب گزارش سایت رسمی خودش گفت:"این درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته ای رانداریم ولی اگر شرایطی پیش بیاید وضرورت پیداکند ویا دشمنی پیداکنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند قدرت ما محفوظ است"!(۷). روزی دیگر از پایان عصر موشک گفت وامضای کری را ضمانت خواند! ❓حالا بگویند شباهتشان به زیدالنار بیشتر است یا امام رضا(ع)؟! اگر در خانه کسی تجمع نیکو باشد جلوی خانه زیدالنارهاست نه امام رضا(ع)! ........................................... ۱و۲.الکافی ج٨ص۱۵۱ ۳تا۶.عیون اخبارالرضا ج۲باب۵٨ص۲۳۲و۲۳۵ ۷.سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی ۴آبان۹۴کدخبر۸۰۲۳۴ 📝محسن قنبریان ۹۸/۸/۳ ☑️ @m_ghanbarian
🔆بیانیه مجمع حوزویان رسانه‌ای در محکومیت اظهارات خلاف واقع معاون اول رئیس جمهور جناب آقای اسحاق جهانگیری بسم الله الرحمن الرحیم 🔅متاسفانه در سالیان اخیر برخی از مسئولین در بیان مطالب خلاف واقع و انتساب نظرات خلاف واقع به دیگران به گونه‌ای پیش رفته اند که حتی از انتساب مطالب خلاف واقع به رهبر معظم انقلاب هم ابایی ندارند. 🔅در روز های اخیر صحبتی از آقای جهانگیری در رسانه ها منتشر شد با این مضمون که «با توجه به تصویب لوایح پالرمو و CFT در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریعتر این لوایح را تصویب کند.» 🔅پس از انتشار این سخنان آقای جهانگیری، هم مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه طرح و تصویب لوایح پالرمو و CFT را در جلسه سران قوا پس از انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه تکذیب کرد و هم روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای اظهارات آقای جهانگیری را درباره تایید پالرمو و CFT از جانب رهبر معظم انقلاب مردود اعلام کرد. 🔅با توجه به نکات پیش گفته ما جمعی از فعالان رسانه‌ای حوزوی ضمن محکوم کردن این مواضع و اقدامات خلاف شرع، قانون و اخلاق اسلامی از ریاست محترم قوه قضاییه و مدعی العموم می‌خواهیم برای جلوگیری از رویه نادرست انتساب نظرات خلاف واقع به مسئولین ارشد نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب، نسبت به این رفتار خلاف شرع و اخلاق اقدام قضایی نموده و بدون لحاظ جایگاه و مقام معاون اول رئیس جمهور آقای اسحاق جهانگیری برای اظهارات خلاف واقع به ویژه انتساب دروغین تایید پارلمو و CFT به رهبر معظم انقلاب، محاکمه شوند. وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ 🔅مجمع حوزویان رسانه‌ای ۳ آبان ماه ۱۳۹۸ @salmanraoofi
باسمه تعالی  عن رسول الله ص: إِذا ظهرت الْبِدع في أمَّتي فلْيُظهر الْعالم علمه فمن لم يفعلْ فعليه لعنة الله بنده به سهم خود به عنوان یک طلبه جزء عرض می کنم حرفهایی که به تازگی رئیس جمهور در هیات دولت به ائمه علیهم السلام و سیره حضرات نسبت داده تفسیر به رای، خلاف واقع و اهانت به ایشان است پیامبر و ائمه ع هیچگاه به دنبال گفتگوی محض، تسلیم یا سازش در برابر کفّار و مستکبرین نبوده و همیشه به دنبال تضعیف کفر و نفاق بودند رسول گرامی اسلام ص در ابتدای ابلاغ رسالت و قدرت اسلام با اینکه در نهایت کمی عدّه و عُدّه بودند و پیشنهادات عالی مالی و سیاسی برای سازش، از جانب کفّار داشتند، هیچکدام را نپذیرفتند اصولا تحریم اقتصادی سنگین شعب ابی طالب بهترین موقعیت گفتگو و صلح در برابر کفّار بود ولی پیامبر با صبر جمیل در برابر تمام فشارها هیچ سازشی نکردند تا به دشمنان ثابت کنند زیر بار سنگین ترین فشارها سازش ناپذیرند امام حسن ع هم، چون خواص و عوام با او همراه نبودند مجبور به صلح برای حفظ اساس اسلام و تعداد کم مومنین شد و صلحنامه ای که نوشتند خلاف برجام شما که ملت سلحشور ما را در برابر کفّار دست بسته کرد چنان بود که همه بندهایش به نفع مومنان و علیه دشمنان و سندی بر پیروزی امام و شکست دشمن بود امام رضا ع هم تا تهدید به کشتن نشدند ولایت عهدی را نپذیرفت و بعد از پذیرش هم عملا چنان حاکم جائر را تضعیف کردند و ضربه زدند که دشمن چاره ای جز شهادت ایشان ندید و اگر اهل مذاکره و بده بستان بودند، چرا شهید شدند؟؟! سازش امام حسین ع با یزید هم که از ابتدا خواسته یزید بود و اگر امام حسین ع اهل سازش بود چرا شهید شد؟!! تمام ائمه ع بر خلاف شما که ابتدائا بدون حتی تشرِ کفّار، امتیازات بزرگی را تقدیم آنها کردید و بعد از نقض عهد مکرّر با آنها ساختید هیچگاه خود ابتدائا پیشنهاد بده بستان به مستکبرین نکردند و با تمام قدرت تا آخرین لحظه در برابر دشمنان مقاومت کردند و سازش ناپذیر بودند تا شهید شدند اصولا اگر راهبرد حضرات طبق تحریف شما فقط گفتگو، بده بستان و سازش بود چرا شهید شدند حکام جائر اساسا منطق ندارند وگرنه حضرات هیچوقت باب گفتگو را نبستند کما اینکه ما هم نبستیم و البته حضرات چه هنگام گفتگو برای اثبات منطق دین، چه بعد از انسداد باب گفتگو، چنان ضرباتی به دشمنان میزدند که دشمن چاره ای جز شهید کردن نداشت و این خلاف شعار شما بر اهل گفتگو به معنای بده بستان یا سازش پذیر بودن حضرات است. اما شما بعد از دادن تمام امتیازات و بدعهدی و فشار بیشتر دشمن باز هم با وقاحت شعار صلح و گفتگو میدهید و حاضر به عذرخواهی و تغییر مسیر نیستید که معنایی جز ذلّت ندارد حال که در عراق و سوریه با شجاعت و تدبیر رهبری و کمک دوستان پیروزیهای بزرگ به دست آوردیم و یمن سلحشور در حال غلبه و اوضاع منطقه به نفع ماست و در اروپا فرانسه گرفتار شنبه های اعتراضی و انگلیس گرفتار برگزیت و آلمان در ضعف است و آمریکای جنایتکار گرفتار یک حاکم ترسو، عیّاش، نادان و مشکلات مالی چندتریلیون دلاری و عقب نشینی از منطقه نفوذ خود در خاورمیانه است و ما طبق نظر کارشناسان به راحتی می توانیم با به گردش انداختن نقدینگی و ارتباط با همسایگان و کشورهای علاقه مند به مراوده اقتصادمان را از نفت بریده و سامان بدهیم و تحریمها را، دور بزنیم چه وقت دم زدن از گفتگو و صلح است و معنایی جز ذلت دارد؟! ائمه اگر صلح کردند چاره نداشتند نه اینکه بی عرضه، بی تدبیر و ترسو باشند جناب رئیس جمهور مملکت گوشت قربانی نمیخواهد بلکه مدیر شجاع کاری متکی به داخل میخواهد کشورهای تحریم شده مثل روسیه، ترکیه و دیگران چه میکنند شما هم همان راه را بروید آیا ما ثروت انباشته ی راکد در حال انفجار، شرکتهای دانش بنیان، همسایه های علاقه مند به مراودات مختلف، آمریکای لاتین و کشورهای اسلامی علاقه مند به روابط با ما نداریم، آیا سوریه حاضر نیست سهم بسیار خوبی از اقتصادش را به ما بدهد ولی شما به جای استفاده از ثروت و موقعیت کشور و طی مسیرهای باز برای پیروزی، فقط منتظر چند کشور مستکبرید و دم از بده بستان با دشمنان ملت می زنید و فکر نمی کنید در برابر مردم و مستضعفین جهان وقتی در اوج قدرت با دشمن منفور و درجه یک خود بده بستان کردیم و دست از اهداف خود برداشتیم چه قدر احمق جلوه می کنیم جناب روحانی اینقدر که توان خود را صرف حاشیه سازی می کنید اگر نصف آن را به این مردم شریف خدمت میکردید به جای کاهش محبوبیت و نفرین مردم، آینده سیاسی داشتید اگر از خشم خدای متعال نمی ترسید اقلا به فکر آینده سیاسیتان باشید و به این مردم شریف خدمت کنید و دست از تحریف دین بردارید حقیر از تمام طلاب، مدرسین، اساتید و مراجع عظام تقلید خواهش می کنم در برابر انحرافات اهمال نکنند و روشنگری نمایند تا دین صدمه نبیند والسلام علی من اتبع الهدی سلمان رئوفی ۱۳۹۸/۸/۴ @salmanraoofi
🏴سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام شهادت امام رضا علیه السلام بر شما تسلیت باد @salmanraoofi
🔆برای اولین بار منتشر می شود... 🔆بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ پیرامون نیاز جامعه اسلامی به علمائی بیدار 🔆آنچه که جامعه اسلامی بشدّت به آن نیازمند است 🔆وظیفه عالم آگاه چیست؟ 🔆امروز جامعه ی مسلمانان به علمائی احتیاج دارد که یک لحظه دچار نشوند؛ دنیا را خوب بشناسند؛ اسلام را خوب بفهمند، خوب بدانند که دشمن از کدام سو حمله میکند. 🔆اگر دیدبانی به جای آنکه بر روی برج مانند عقابی اطراف قلعه را نگاه کند، برود داخل صندوق خانه ای بخوابد، دشمن را نخواهد دید، اگر همانجا که هست چشمانش را ببندد دشمن را نخواهد دید؛ اگر یک لحظه به فکر چرت زدن و ندیدن بیفتد دشمن را نخواهد دید؛ اگر از دشمن بترسد، ولو دشمن را ببیند در مقابل او نخواهد کرد، اگر با دشمن سر و سرّی پیدا کند، دشمن را نخواهد زد. 🔆آن کسی که آن بالا می ایستد، باید مثل یک عقاب تیزپری، با چشمهای دوربین و تیزبین تمام اطراف منطقه اسلام را ببیند، باید باشد، باید را از دور بشناسد، باید دشمن را بفهمد، باید دل مقابله ی با دشمن را داشته باشد و تا دشمنی از دور جُنبید او را هدف تیر خود قرار بدهد و از قلعه ی اسلام حمایت کند. 🔆این وظیفه ی یک است؛ این است آنچه جامعه ی اسلامی بشدّت به آن نیازمند است؛ این است آنچه این پیکر مُرده را و خواهد داد، و اگر اسلام چنین دیدبانانی داشته باشد، یک حمله ی دشمن علیه قرآن و اسلام به ثمر نخواهد رسید و یک تیر بر پیکر اسلام و قلعه ی اسلام نخواهد نشست از طرف دشمن. 🔆عالِم این است، وظیفه ی عالِم این است...بایستی تیرهای استدلال، برهان، منطق قوی، فکر عالی در اختیارش، کمانش در دستش، چشمانش دائما دُور بزند، نگاه کند، از همه طرف دشمن را بپاید، از هر طرف دشمن حمله کرد به قلعه اسلام، او را جا به جا خُرد کند؛ او را در جای خود بنشاند؛ حمله ی او را خنثی کند، نقشه ی او را خراب کند. 🎙 ۱۳۵۳/۰۶/۱۵ کتاب شرح نهج البلاغه/ منشور حکومت علوی/ ص۷۸ @shenakhte_rahbari @salmanraoofi
هدایت شده از ریحانه
⁉️ «سؤال دوم: برای این که در جامعه، زن به جایگاه حقیقی خود نائل شود، ما چه شعارهایی را میخواهیم مطرح کنیم و از چه وسایلی میخواهیم استفاده کنیم؟ ✅ در هر حرکت اجتماعی، آن وقتی حرکت درست خواهد بود که مبنی بر خرد و تأمل و تشخیص و مصلحت باشد... اگر حرکت، حرکتی از روی انفعال و تقلید و تصمیم کورکورانه و چشم بسته باشد، حتماً مضر خواهد بود. اگر ما امروز بخواهیم برای زنان کشورمان، یک حرکت حقیقی و اساسی بکنیم، باید به احکام اسلامی نظر داشته باشیم و از آن الهام بگیریم. هر روش خردمندانه عقلایی را هم اسلام میپسندد و قبول دارد. استفاده خردمندانه از تجربیات دیگران درست؛ اما تقلید، غلط است.» ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
🔅شرح لمعه 🔅تالیف آیت الله ماجد الکاظمی 🔅شاگرد آیت الله خویی و آیت الله شهید صدر @salmanraoofi
🔅این متن توسط یکی از اعضای بزرگوار کانال نوشته شده است 🔆علم فقه از جمله علوم مهم ديني می باشد که از دير باز مورد عنايت حوزهای علميه بوده وطلاب علوم ديني برای کسب تخصص در اين علم به تمرين و تطبيق قواعد اين علم بر موارد مختلف می پردازند. 🔆بزرگان حوزه برای رشد طلاب علوم ديني کتبي را به عنوان کتب آموزشي قرار داده اند از جمله اين کتب کتاب "الروضه البهية فی شرح اللمعه الدمشقيه"می باشد که برای آشنايي با يک دوره کامل فقه امامي تدريس می شود. 🔆لکن اين کتاب علاوه بر نقاط قوت و ثمراتی که قابل انکار نيستند دارای اشکالاتی می باشد که طلبه را از وصول به غرض اصلی تحصيل فقه باز می دارد. 🔆اين کتاب به جز در مواردی خواص به ادله شرعی تمسک نکرده فلذا طلبه درچنين کتابی نمی تواند روش استدلال را بياموزد. 🔆علاوه بر اين امر طلاب بعد از لمعه وارد در مکاسب می شوند که تفاوتی بسياري با روش بحث کتاب لمعه دارد و کاملاً استدلالي می باشد و از آن جهت که طلبه با کتابی استدلالی آسان تر از مکاسب آشنا شده و بدون هيچ آمادگی وارد مکاسب می شوند کمی از رسيدن به مطلوب و تخصص در فقه نا اميد می شوند از اين جهت گروهی از فقها احساس نياز کرده که کتابی را تاليف کنند که بتواند طلبه را برای ورود در فضای مکاسب آماده کند. 🔆همچنين ملتزم به فقه قدمای امامية باشد و در اين رابطه و در مسير اين غرض کتبي بسياری تاليف شده از جمله کتبي که می توان آن را بارز ترين کتاب در اين مسير حساب کرد و حقيقتاً اين غرض را برای طلبه حاصل می کند کتاب"الدرر الفقهية فی شرح اللمعه الدمشقية" تاليف حضرت آيت الله شيخ ماجد کاظمي ادام الله ظله (شاگرد آيت الله خوئی و سيد محمد باقر صدر و از مدرسين حوزه علميه اهواز) می باشد. 🔆اين کتاب از چند جهت نسبت به کتب همطراز خود اولويت دارد: ۱. از آن جهت که مصنف حفظه الله دارای تتبع وتحقیق قوی می باشند به صورت وافي وکافي أقوال فقهاي قدماء را مطرح کرده ومع ذلک در کتاب تا حد ممکن از اطناب ممل دوري جسته اين أمر طلبه را با تراث قدماء آشنا می کند. ۲. مصنف حفظه الله تمام فروع فقهي مطرح شده در لمعه را مورد بررسي محققانه قرار داده اند وهر فرع را با ادله حل کرده اند که اين نکته به طلبه شيوه رد فروع بر اصول را آموزش می دهد. ۳. مبناي مصنف محترم در حجيت خبر خبر موثوق به می باشد از اين جهت شيوه وساختار استدلالي کتاب همانند مکاسب است و در اينصورت ذهن طلبه قبل از ورود در مکاسب شيخ با فضاي وثوق و إجتماع قرائن آشنا می شود که در اينصورت به راحتی اين سبک را در مکاسب پياده کند. ۴. مصنف سعي کرده بعضي از مسائل مهم که در زمان شهيد اول رحمه الله مطرح نبوده يا در لمعه مطرح نشده را در کتاب خويش وذیل هر باب جای دهد. لینک دانلودکتاب: http://s4.picofile.com/file/8373482334/%D8%A2%DB%8C%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%AF_%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85%DB%8C.zip.html 🔆طلاب محترم توجه کنند جلد يک را هنوز حضرت استاد به صورت pdf تحويل نداده اند ان شا الله در اسرع وقت از ايشان فايل رو در يافت می کنيم و در کانال قرار می دهيم. @salmanraoofi
🔆ایام محسنیه و نقل یک ماجرا 🔅در جلسه‌ای که اساتید بزرگوار، حاج آقای نظری منفرد، حاج آقای فرحزاد، حاج آقای عابدینی، حاج آقای حسینی قمی، حاج آقای بهشتی، حاج آقای سعیدی، بنده و جناب آقای رکنی، کارشناسان و تهیه کننده برنامه سمت خدا در قم در منزل آقای حسینی قمی برگزار شد، ایشان گفتند من از حضرت آیت الله وحید سوال کردم، آقا شما بعد از صفر، و در آغاز ربیع عزاداری دیگری دارید؟ پاسخ ایشان منفی بود و آمادگی و کمک به شور و حرارت مردم برای فاطمیه را ترجیح دادند( روایت هفتاد و پنجم به بعد و البته آقای وحید، اول و هشتم ربیع، هر دو نقل را برای امام عسکری علیه السلام عزاداری میکنند.) (نقل قریب به مضمون) 🔅بعد آقای حسینی گفتند، برای نقل این مطلب از آیت الله وحید، چه قدر حرف های کذایی به من زدند. 🔅حاج آقای نظری منفرد فرمودند، من هم همین را از حضرت آیت الله وحید پرسیدم و مثل پاسخی که به شما دادند را به من هم فرمودند و برای ایام محسنیه در اوایل ربیع به صورت عمومی نظری نداشتند. 🔅پ ن؛ دوستان میدانند سال پیش از بنده نکات نه‌گانه‌ای درباره اوایل ربیع منتشر شد، که با مطلب بالا تفاوت‌هایی داشت. در نقل بالا فقط راوی و شاهد ماجرا هستم. 🔅پ ن۲؛ ای کاش دفاتر مراجع عظام تقلید حفظهم الله برخی سوالات مردم و درگیری‌های فکری مومنین را زود و رسمی پاسخ دهند، تا مردم از تحیر بیرون بیایند. 🔅پ ن۳؛ طبعا موضع رسمی اجتماعی در این گونه مسائل با رهبر معظم انقلاب است، که آن هم روشن است. بنده نیز نکات نه‌گانه پارسال خود را گرچه به آن باور دارم، به احترام این موضع باز‌نشر نکردم. 🔅پ ن۴؛ البته این را اضافه کنم، توسل و روضه خوانی برای صدیقه طاهره سلام الله علیها و حضرت محسن، حتی در تمام روزهای سال خیلی خوب است و توفیق میخواهد. 👈کانال استاد کاشانی 👇👇👇 @kashani1395 @salmanraoofi
🔅🔅🔅 📚28-فی الکافی باسناده عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ : « إِنَّهُ لَيْسَ مِنِ احْتِمَالِ أَمْرِنَا التَّصْدِيقُ لَهُ وَ الْقَبُولُ فَقَطْ مِنِ احْتِمَالِ‏ أَمْرِنَا سَتْرُهُ وَ صِيَانَتُهُ مِنْ غَيْرِ أَهْلِهِ فَأَقْرِئْهُمُ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً اجْتَرَّ مَوَدَّةَ النَّاسِ إِلَى نَفْسِهِ‏ حَدِّثُوهُمْ بِمَا يَعْرِفُونَ وَ اسْتُرُوا عَنْهُمْ مَا يُنْكِرُونَ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ مَا النَّاصِبُ لَنَا حَرْباً بِأَشَدَّ عَلَيْنَا مَئُونَةً مِنَ النَّاطِقِ عَلَيْنَا بِمَا نَكْرَهُ فَإِذَا عَرَفْتُمْ مِنْ عَبْدٍ إِذَاعَةً فَامْشُوا إِلَيْهِ وَ رُدُّوهُ عَنْهَا فَإِنْ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَتَحَمَّلُوا عَلَيْهِ بِمَنْ يَثْقُلُ عَلَيْهِ وَ يَسْمَعُ مِنْهُ فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ يَطْلُبُ الْحَاجَةَ فَيَلْطُفُ فِيهَا حَتَّى تُقْضَى لَهُ فَالْطُفُوا فِي حَاجَتِي كَمَا تَلْطُفُونَ فِي حَوَائِجِكُمْ فَإِنْ هُوَ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَادْفِنُوا كَلَامَهُ تَحْتَ أَقْدَامِكُمْ وَ لَا تَقُولُوا إِنَّهُ يَقُولُ وَ يَقُولُ فَإِنَّ ذَلِكَ يُحْمَلُ عَلَيَّ وَ عَلَيْكُمْ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ كُنْتُمْ تَقُولُونَ مَا أَقُولُ لَأَقْرَرْتُ أَنَّكُمْ أَصْحَابِي هَذَا أَبُو حَنِيفَةَ لَهُ أَصْحَابٌ وَ هَذَا الْحَسَنُ الْبَصْرِيُّ لَهُ أَصْحَابٌ وَ أَنَا امْرُؤٌ مِنْ قُرَيْشٍ قَدْ وَلَدَنِي رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلِمْتُ كِتَابَ اللَّهِ وَ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ بَدْءِ الْخَلْقِ وَ أَمْرِ السَّمَاءِ وَ أَمْرِ الْأَرْضِ وَ أَمْرِ الْأَوَّلِينَ وَ أَمْرِ الْآخِرِينَ وَ أَمْرِ مَا كَانَ وَ أَمْرِ مَا يَكُونُ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى ذَلِكَ نُصْبَ عَيْنِي .» ◽️در کافی با اسنادش از عبد الاعلى آمده که گويد: شنيدم امام صادق عليه السلام مي¬فرمود: تحمل امر ما تنها بتصديق و پذيرفتن آن نيست، از جمله تحمل امر ما پنهاندارى و نگهداشتن آن از نااهلش باشد. بشيعيان ما سلام برسان و بآنها بگو: خدا رحمت كند بنده‏ئى را كه دوستى مردم (مخالفين ما) را بسوى خود كشاند، آنچه را ميفهمند بآنها بگوئيد و آنچه را نمى‏پذيرند از آنها بپوشيد. سپس فرمود: بخدا كسى كه بجنگ ما برخاسته‏ زحمتش براى ما از كسى كه چيزى را كه نميخواهيم از قول ما ميگويد بيشتر نيست. چون دانستيد كسى (امر امامت و احاديث مخصوص ما را) فاش ميكند، نزدش رويد و او را از آن بازداريد، اگر پذيرفت چه بهتر و گر نه كسى را كه بالاتر از اوست و از او شنوائى دارد بر او تحميل كنيد (تا منعش كند و بازش دارد) همانا مردى از شما مطلوبى كه دارد چاره‏جوئى و لطيفه كارى ميكند تا حاجتش بر آورده شود، نسبت بحاجت من هم چاره‏جوئى كنيد چنان كه نسبت بحوائج خود ميكنيد (يعنى با لطائف و حيل او را از فاش كردن اسرار ما باز داريد) اگر از شما پذيرفت چه بهتر و گر نه سخنش را زير پاى خود دفن كنيد (نشنيده انگاريد) و نگوئيد او چنين و چنان ميگويد، زيرا نقل شما بديگران، مردم را بر من و شما ميشوراند. هان بخدا اگر شما آنچه را من ميگويم بگوئيد، اعتراف ميكنم كه شما اصحاب منيد، اين ابو حنيفه است كه اصحابى دارد، و اين حسن بصرى است كه اصحابى دارد (با وجود نادانى و گمراهى آنها اصحابشان سخن آنها را ميشنوند و فرمان ميبرند) و من مردى قرشى و زاده رسول خدايم صلى الله عليه و آله و كتاب خدا را فهميده‏ام، بيان همه چيز در كتاب خدا هست از ابتداء خلقت و امر آسمان و زمين و امر پيشينيان و پسينيان و امر گذشته و آينده و گويا همگى در برابر چشم من است و بآن مي¬نگرم. @salmanraoofi
تاریخ_هجوم_به_خانه_حضرت_زهرا_سلام.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟ 📒نوشتاری از (استاد مبرز تاریخ اهلبیت) 🔺نتیجه این : از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابي‌بكر، پس از بازگشت از مؤته، مي‌توان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسول‌اكرم(ص) بوده است، و اين نشان مي‌دهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است. @tollabe_pasokhgoo @salmanraoofi
🔆نظر "حضرت آیت الله شبیری زنجانی" درباره ایام محسنیه 🔅آیت الله شبیری زنجانی: 🔅افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. از آنجا که جامعه نمی تواند نسبت به همه عزاداری های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی میاورد. 🔅ترویج دهه های پیاپی عزاداری زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام است. 🔅همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد. 🔅افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. 🔅موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. 🔅از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند. 🔅عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند. 🔅این افراد در این زمینه مسئولند. 🔅آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت علیهم السلام بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! 🔅امروزه برخی از منبری ها و بعضی از مداح های بی تقوا حرفهای بی سند و مجالس بی سندی را ترویج می کنند 🔅نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به اینکه هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند 🔅البته در این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند 🔅ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آنقدر در اذهان مردم بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ 🔆آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟ (سایت دفتر معظم له) @salmanraoofi
باسمه تعالی باخبر شدم سیدنا الاستاد حضرت آیت الله خرازی حفظه الله در بیمارستان بستری شدند برای شفای عاجل همه بیماران خصوصا ایشان حمد شفا بخوانید متشکر @salmanraoofi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 کوتاهی حوزه علمیه در مسائل فرهنگی 📝 لزوم پاسخگویی شورای عالی پس از گذشت ۹ سال از مطالبات رهبری آنچه در ادامه می‌آید بخشی از بیانات رهبری در دیدار با اعضای جامعه مدرسین در سفر سال ۱۳۸۹ ایشان به قم است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔹 کوتاهی حوزه در انجام تکلیف نسبت به صدا و سیما این ایرادهایی که مطرح شد، بعضی کاملا وارد است، مثلا همین ایراد به «صدا و سیما» به نظر من، یک اشکال واردی است... اگر حمل نشود بر اینکه حالا انسان بخواهد توجیه کند، من نقص را باز برمی‌گردانم به حوزه؛ ما اشکالمان در حوزه است. آقای [سید احمد] فرمودند که «بخشی از مسائل فرهنگی، مربوط به حوزه است، بخشی‌اش مربوط به خارج حوزه است. حالا آن بخش مربوط به حوزه، هیچی، اما خارج حوزه، این جوری.» من همان «هیچی» را کار دارم؛ می‌خواهیم ببینیم آن بخشی که مربوط به حوزه است، چقدر انجام می‌گیرد. 🔹 غفلت حوزه از مشکلات آموزش و پرورش ببینید، فقط هم «صدا و سیما» نیست؛ «صدا و سیما» یک حقیقت آشکار و افشاشده است. آموزش و پرورش را نمی‌فرمایید؟ اگر انسان برود در بطون آموزش و پرورش، خواهد دید که اشکالاتی که در مجموعه آموزش و پرورش ما وجود دارد -که ناشی از بی‌اعتقادی و بداعتقادی و اخلاق بد و چیزهای دیگر است- شاید کمتر از «صدا و سیما» نباشد، اما چون آشکار نیست، درست نمی‌دانیم چه خبر است. شبکه‌ی عظیمی مثل آموزش و پرورش که از تهران تا اعماق روستاهای کشور شاخ و برگ دارد، آیا روحانیت و حوزه‌ی علمیه وظیفه ندارد که خودش را آماده کند برای حضور در مرکز این شبکه و پمپاژ نیرو در این رگ و ریشه‌ی وسیع و عظیم و منتشر در همه جا؟ خب، الان این نیست و نشده. 🔹 عدم آمادگی حوزه برای تربیت روحانیون متخصص برای «صدا و سیما» همین «صدا و سیما» که می‌فرمایید، فشارهایی که آورده شده، تذکّراتی که داده شده، توقّعاتی که ابراز شده، موجب شده که انسان هر شبکه‌ای از این هفت، هشت، ده تا شبکه را که در شبانه‌روز باز می‌کند، می‌بیند حداقل ساعتی یا حتی بیش از ساعتی، از علما و بزرگان و مراجع و فضلا آنجا یا سخنرانی دارند یا مصاحبه دارند یا دارند تحلیل می‌کنند یا دارند بیان می‌کنند، ❓اما آیا کار رسانه‌ای، این است؟ ما گفتیم: «شما مشاور روحانی انتخاب کنید»، انتخاب هم کردند، اما آیا این مشاور روحانی یا آن مجموعه‌ی مشاورت روحانی‌ای که بتواند اداره‌ی معنوی کند و به «صدا و سیما» جهت‌دهی کند، الان وجود دارد یا نه؟ 👈🏻 اگر وجود دارد، به من معرّفی کنید. بنده بلافاصله خواهم گفت اینها را به کار بگمارند. اما اگر آشنایی من، مورد قبول باشد، من سراغ ندارم. گمان هم نمی‌کنم وجود داشته باشد که بتوانند هم هنر را بفهمند، هم لزوم هنر را در «صدا و سیما» تشخیص بدهند (که نمی‌شود باب «صدا و سیما» را بر روی هنر بست. و الا «صدا و سیما» تعطیل خواهد شد، مردم نگاه نمی‌کنند) هم بدانند بیان هنری چگونه است و خلافگویی و انحراف در بیان هنری چگونه بروز و تحقّق پیدا می‌کند و بعد بدانند راه جلوگیری‌اش چیست، در همه‌ی برنامه‌ها هم اینها بتوانند اعمال نظر کنند و جهتگیری بدهند. اگر چنانچه چنین مجموعه‌ای با یک چنین آمادگی‌هایی باشد، مطمئناً «صدا و سیما» تحوّل پیدا خواهد کرد، تکان می‌خورد، اما خب، اینها را نداریم. یعنی با همه‌ی کارهای فراوانی که در حوزه دارد انجام می‌گیرد، آمادگی‌های لازم را برای این کار، پیدا نکرده. اینها نقائص است. نمی‌گویم همه‌ی این نقائص را باید جامعه‌ی مدرّسین، برطرف کند. خب، شاید جامعه‌ی مدرّسین هم نمی‌تواند، لیکن باید اینها را فهمید، دنبالش بود. 🔹 امروز شروع کنیم ده سال دیگر جواب می‌دهد امروز سعیمان را شروع کنیم، شاید ان‌شاءالله پنج سال دیگر، ده سال دیگر، این کار، جواب بدهد. بنابراین، نیازهای حوزه اینهاست. اینها چیزهایی است که ما لازم داریم. 📌 مناهج: جناب آقای خاتمی «عضو جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه»، ۹ سال از بیانات رهبری می‌گذرد و بزرگوارانی همچون جنابعالی همچنان منتقد صدا و سیما هستید -که انتقادِ واردی است-‌‌‌ اما برای تربیت طلاب متناسب با نیاز های روز (کارآمدی در صدا و سیما یا آموزش و پرورش و ...) چه مصوباتی در شورای عالی تصویب شده است؟! پس از یک دهه از آن بیانات رهبری، طلاب حوزه‌های علمیه منتظر نتایج اقدامات ولایت‌مدارانه حضرتعالی و دیگر اعضای شورای عالی هستند. @Manahejj
۱ حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم: سردارنظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار 🔅🔅🔅 ▪ دکتر احمد رهدار در سلسله جلسات مدافعان فرهنگی حرم با انتقاد از حضور همه جانبه سرداران نظامی در حوزه های غیر نظامی که تخصصی در آن ندارند بیان داشت: مشکل اصلی ما عدم حضور نیروهای استراتژیست فرهنگی در سوریه است. 📝حجت الاسلام دکتر احمد رهدار محقق و از اساتید حوزه و دانشگاه در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم در خصوص دلایل ورود خود به مسائل سوریه با نگاه فرهنگی بیان داشت: پای ما به عنوان تیم موسسه فتوح اندیشه به سوریه و عراق و کشورهای مشابه از زمانی باز شد که حضرت آقا فرمودند نگذارید تجربه ما در سوریه تکراری از تجربه ما در بوسنی باشد. در بوسنی ما چه تجربه ای داشتیم؟ به جز یکی دو مورد تجربه موفق فرهنگی در بوسنی ماجرا این بود که بخشی از فتح نظامی بوسنی با ما بود و فتح فرهنگی اش با غیر ما. یعنی آن جایی که باید ادامه می دادیم بنا به دلایلی ادامه ندادیم این اتفاق قرار نبود در سوریه و یا هر کشور دیگری که به دلیلی پای ما باز شده بود تکرار شود. 🔹 وی افزود: پای ما به برکت شهدای مدافع حرم و بچه های رزمنده به سوریه باز شد. ما هم می توانستیم اسلحه بگیریم و بجنگیم که البته کار کمی هم نیست لکن احساس کردیم که ما یک اسلحه دیگری را هم می توانیم دست بگیریم که احتمالاً خیلی ها نمی توانند بردارند. ما نگران یک مسأله ای بودیم و آن این بود که درست در لحظه ای که ما در حال رتق و فتق امور نیروهای دفاع وطن سوری هستیم، آمریکا و معتمدان اش که عامل اصلی خرابی سوریه هستند دارند به این فکر می کنند که اگر ایران یک روز موفق شود باید بعد از جنگ از گردنه هایی رد شود که نیروهای ما در آن قرار دارند. ✅ دانشگاه‌های سکولار ما دانشجوی خوب خارجی را خراب می کند ▪ رئیس موسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: از جمله بخش هایی که در آن لایه ها متمرکز شدیم جریان دانشگاهی سوریه بود که آن را مورد مطالعه قرار دادیم. الگوهای تجربی خودمان را در سال های اول انقلاب تا الان در این تیپ فعالیت ها مورد مطالعه قرار دادیم. مثلا فرض کنید در سال های بعد از انقلاب ما چه تعداد دانشجو از کشورهای دیگر آورده ایم و سرنوشت این دانشجوها چه شده است. 🔹 وی با بیان اینکه به نتایج خوبی نرسیدیم، افزود: به دلیل سکولار بودن دانشگاه های ما، دانشجویانی که از بیرون کشور آوردیم سرنوشتی بهتر از دانشجوهای خودمان در دانشگاه های خودمان پیدا نکردند. یعنی همچنان که بچه های خودمان با ایمان وارد دانشگاه ها می شوند و از آن طرف سکولار خارج می شوند، دانشجوی بیرونی را هم که آوردیم حداقل انتظار داشتیم وقتی فارغ التحصیل می شود و بر می گردد حداقل سمپات جمهوری اسلامی باشد اما دیدیم این نیست. 🔹 رهدار اظهار کرد: در دیداری با یکی از معاونان سید حسن نصرالله در لبنان داشتیم این گلایه را از ما کردند که دارید چه کار می کنید؟ ما بچه های دسته گل مان را می فرستیم آنجا که گل تر بشوند اما خراب تر می شوند و بر می گردند. برای همین برایمان مهم بود که با چه فرمتی دانشجوی سوری را بیاید و سکولار که نشود هیچ، سمپات هم بشود بلکه بیش از این، انقلابی شود. او را نیروی جریان مقاومت بکنیم. فکر کردیم که چه کار کنیم. ادامه دارد.... @salmanraoofi
👓 وضعیت مدیریت حوزه جوری شده که طلاب فقط به یه جلسه گفتگوی صمیمانه هم قانع اند. کسی انتظار کارهای شاق نداره;همین که پا درد ودل طلاب بشینید خودش کلیه. 💬 تاء کاف @HozeTwit
باسمه تعالی 👈با توجه به امکان حذف و اضافه دروس از تاریخ شنبه تا دوشنبه (۱۱ تا ۱۳ آبان) دقت فرمایید طبق اظهارات برخی طلاب محترم: 👈افرادی فقط ترم یک یا دو را انتخاب نموده و ترم دیگر را فراموش کردند. 👈و افرادی نیز بخاطر مشکلات سیستم انتخاب واحد، ممکن است برخی دروس انتخابی‌شان، حذف شده اما چه بسا خبر نداشته باشند. ✅لذا پیشنهاد می‌شود حتماً در روزهای مذکور به پنل شخصی خود سر بزنید و دروس انتخابی خود را چک کنید که درسی یا ترمی از قلم نیفتاده باشد. @salmanraoofi