eitaa logo
انتی صهیونیست
85 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
203 ویدیو
98 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✡✡✡✡✡✡✡ جلوس خدا رویای صادقه و در 🔯عین سوف  (عبری:אין סוף) نام خداوند در مرحله قبل  از نمایان شدن او است.  🔯عرفان  یا عرفان شاخه‌ای از عرفان یهودی بود که در بین سالهای ۱۰۰ قبل از میلاد تا  ۱۰۰۰ میلادی رایج بود و بر اساس رویای حزقیال در رویت خدا در کتاب حزقیال بنا نهاده شده بود.  لغت مرکابا به معنی سواری کردن و از ریشه رکب خدای سواره در فرهنگ کابالا 🔯👇 خدای سواره در کتب ابن تیمیه هم هست خدای سواره # شاید یک کسی برایش عجیب باشد خدای سواره یعنی چه؟ ما می‌خواهیم مواردی را از تورات و مواردی را از وهابیت بگوییم و از شیعه هم نفیش بکنیم کتاب مجموع الفتاوای آقای ابن تیمیه،‌ به امر سلطان عربستان چاپ شده در این کتاب حدیثی را پیرامون عرش و موارد اینچنینی می‌آورد و آیه می‌‌آورد بعد می‌گوید 🔴وهذا نظير حديث أبى رزين العقيلى المشهور في كتب المسانيد والسنن انه سأل النبى فقال يا رسول الله أين كان ربنا قبل أن يخلق خلقه فقال ( كان في عماء ما فوقه هواء وما تحته هواء ثم خلق عرشه على الماء ( فالخلق المذكور في هذا الحديث لم يدخل فيه العماء وذكر بعضهم أن هذا هو السحاب المذكور في قوله ( هل ينظرون إلا أن يأتيهم الله في ظلل من الغمام) وفى ذلك آثار معروفة 🔴كتب ورسائل وفتاوى شيخ الإسلام ابن تيمية، ج 2، ص 275، اسم المؤلف:  أحمد عبد الحليم بن تيمية الحراني أبو العباس الوفاة: 728 چاپ عربستان. [سوره بقره، آیه 201] 🔴این مثل نظیر همان حدیث آقای ابی رُزین عقیلی است روایتی که در کتب مسانید و سنن مشهور است از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم پرسیدند نعوذ بالله یا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم قبل از این‌که خدا مخلوقات را خلق کند کجا بود؟ در میان ابر متراکم و غلیظ بود بالای سرش هوا نبود، زیر پایش هم هوا نبود [خدا در خلاء بوده] و بعد هم عرشش را بر آب خلق کرد [بعد آقای در شرح این می‌گوید] این مخلوقاتی که این‌جا دارد ذکر می‌کند عماء در این‌ها نیست [صحبت در این‌جا است خدا قبل از این‌که مخلوقاتش را خلق کند کجا بود؟] می‌گوید عماء در این نیامده بعضی از علماء ذکر کردند که این عماء همان ابری است که در این آیه ذکر شده خداوند در میان ابر می‌آید در این زمینه هم روایاتی معروف وجود دارد.  این خدای ابر سوار آقایان، ملاحظه فرمایید خودش دارد تصریح می‌کند که عماء در آن‌ها نبوده قبل از این‌که خدا خلق بکند عماء نبوده طبیعتاً این عماء نباید مخلوق خدا باشد چرا؟ چون اگر این عماء مخلوق خدا بود دیگر قبل أن یخلق خلقه معنا نداشت می‌گوید خدا کجا بود قبل از مخلوقات را خلق کند جای خدا کجا بود؟ می‌گوید عماء، این‌جا صحبت می‌کند می‌گوید ما فوقه هواء وما تحته هواء 🔴خدای پشه سوار خدای ابر سوار خدای بز سوار ابن تیمیه😳همون خدای کابالیستها و صهیونیستاست جالبه کتاب به دستور شخص پادشاه عربستان چاپ شده جامع البيان عن تأويل آي القرآن، ج 1، ص 194 اسم المؤلف:  محمد بن جرير بن يزيد بن خالد الطبري أبو جعفر الوفاة: 310 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1405 🔴در بعضی از نقل‌ها دارند خلاصه این پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را بغل خودش می‌نشاند. خدا روی بز است، روی گاو است یا روی آن پشه‌ای که آقای ابن تیمیه از دارمی یک جای دیگر نقل می‌کند آن‌جا است یا روی آن گاو سوار می‌شود بعد خدا طرف گاو می‌رود یا نعوذ بالله پیغمبرش، یا نعوذ بالله خدا طرف کرکس می‌رود یا پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم طرف آن یکی می‌رود کدامش معلوم نیست آقای ابن تیمیه می‌آید ادعا می‌کند که خدا پیامبرش را کنار خودش روی عرش می‌نشاند این کتاب ابن تیمیه بود. 🔴اما این شبیه رویای حزقیال در توراته که چهار حیوان عرش خدا راحمل میکنند ✡در رویا حزقیال دید که عرش خدا توسط چهار حیوت (عبری: חיות) (موجودات زنده)  حمل می‌شود که هریک دارای چهار بال و صورت مرد، شیر، گاو و عقاب است. این یعنی حیوانات از خداوند نیرومندترند که خدا را حمل میکنند حیوط یا خیوط (عبری: חַיּוֹת) به معنی موجودات زنده (از ریشه حی) گروهی از حیواناتی هستند که توصیف آنها در رویای حزقیال نبی در کتاب حزقیال ازعهد عتیق آمده است. به این موجودات در نوشته‌های عرفان مرکابا و در مکاشفه یوحنا اشاره شده است. ✡پیروان عرفان مرکابا اعتقاد داشتند که قادرند معراج انجام داده و از این لایه‌های بهشت بالا روند. معاسه مرکابا نام نوشتاری درباره عرفان مرکابا است که توسط گرشوم شولم کشف شده است. هخالوت اشاره دارد که امکان معراج به بهشت وجود دارد با اینکه هخل (هیکل سلیمان) از بین رفته است.  @sarbaze110 🌐🔆🌐🔆🌐🔆
🌐🌐🌐🌐🌐 خدای کابالیستها🔻🔻 افراد با کشیدن ریاضت میتوانند خدا را با چشم سر مثل حزقیال نبی رویت کنند😳 🔶توحید ناب شیعه👇👇 سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ علیه السلام عَنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى هَلْ يُرَى فِي الْمَعَادِ فَقَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ تَعَالَى عُلُوّاً كَبِيراً يَا ابْنَ الْفَضْلِ إِنَّ الْأَبْصَارَ لَا تُدْرِكُ إِلَّا مَا لَهُ لَوْنٌ وَ كَيْفِيَّةٌ وَ اللَّهُ خَالِقُ الْأَلْوَانِ وَ الْكَيْفِيَّةِ. الأمالي (للصدوق)، ص495، محمد بن على ابن بابويه. ... آیا خدا در روز قیامت دیده می‌شود... امام علیه السلام فرمود ای پسر فضل چشم‌ها نمی‌بینند مگر چیزی را که رنگ و کیفیت داشته باشد خدا خالق رنگ و خالق کیفیت است ✡این عرفان به قدری در یهودیت مهم هست که ادعا میکنندمیتوان خدا را دید و به عرش او سفر کرد بسیاری پیروان عرفان مرکابا و بعدا کابالا به رویای حزقیال توجه خاصی داشتند و اعتقاد داشتند که رمز خلقت در کتاب حزقیال نهفته است در رویاهای خود عارفان از بدن مادی خود جدا شده و وارد دنیای فضایی می‌شدند که در آن از هفت مرحله بهشت بالا می‌رفتند و وارد هفت اتاق عرش خداوند می‌شدند.  ✡همچنین عارف باید وردهای خاصی می‌دانست و نام فرشتگان را بلد بود تا بتواند از فرشتگان نگهبان عبور کند. این معراج با استفاده از آیین خاصی که در آن شعرهای خاصی خوانده می‌شد و نامهای خدا در یهودیت مورد استفاده قرار می‌گرفت انجام می‌شد. نوشتارهای زیادی در مورد نامهای مقدس خدا و قدرت هریک نوشته شده است. ✡یکی از انتقادهای مهم نسبت به کابالا خارج شدن از تک‌خدایی است. با اینکه کابالا اعتقاد به وحدت خدا دارد ولیکن اعتقاد دارد که خدا دارای معادل متافیزیکی است. در این دیدگاه نیروی خوبی و نیروی بدی وجود دارد.  با اینکه در کابالا خدا به نظر دوجنسه میآید (مردانه-زنانه،...) ولیکن پیروان کابالا اعتقاد دارند که کابالا بر وحدت خدا تأکید می‌کند.  🔴رویای حزقیال در کابالا که بعدا در صورت رویت خدا در وهابیت طرح شد هیچ تفاوتی ندارند متون کابالایی مانند به نظر دوگانگی را تأیید می‌کنند. در این دیدگاه یک جهت مقدس و یک جهت سمت چپ وجود دارد که معادل منفی جهت مقدس است و با آن در جنگ است. با اینکه این مسئله در نمودار و درخت جاودانگی وجود دارد زوهر اعتقاد دارد که عین سوف بر تمامی اینها غلبه دارد. 🔴آخرین سفیروت شکینا (سکینه یا حضور مؤنث خدا) نام دارد. این دیدگاه با دیدگاه سنتی تورات در تضاد است که در آن خدا به صورت کاملاً مذکر است و دارای صفات زنانه نمی‌باشد.اعمال انسان دو نیمه مذکر و مؤنث خدا را به هم متصل کرده یا از هم دور می‌کند. از این رو در دنیای بالا که دنیای خداوند است جنسیت وجود نداشته و انسان که در تصویر او خلق شده بوده است به صورت دوجنسه بوده است. ✡در متون یهودی بسیاری در بین قرن‌های ۱ تا ۱۰ میلادی در مورد معاسه مرکابا صحبت شده است. بر این اساس ربیها تلاش می‌کردند که رؤیای حزقیال و دیدن عرش  خدا را مجدداً تجربه کنند. 🔴در حلول گرایی یهودی، خدا به چند صورت در میان قومش حلول نموده است. حلول شخینا به‌عنوان نیمه مادینه خداوند در معبد سلیمان و سپس حلول شخینا در میان قوم برگزیده یهود و سرانجام در فرجام جهان و اتحاد خدا با قوم یهود که شخینا در آن حلول کرده است. ✡حلول خدا درپیکر انسانهااز موارد مهم در مثل کشتی خدا با حضرت یعقوب حلول یهوه در بدن انسان ادامه دارد.... @sarbaze110 💠💠🔶🔷🔶💠💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ پدر صهیونیسم نظامی اسرائیل کیست؟ 2⃣ راهبرد نظامی برای اشغال فلسطین چه بود؟ 3⃣ چرا اسرائیل شهروند غیر نظامی ندارد؟ @sarbaze110
💠💠 ✍️ اگر به کتب معمولِ شرقی و غربی که درباره‌ی نگاشته شده و می‌شوند مراجعه کنید، خواهید دید که عموماً به پیروی از نظریه‌ی رسمی و شناخته‌شده‌ی غربی، فراماسونری را به «گیلدهای (صنوف) بنایان سنگ‌کار اروپایی» می‌رسانند. البته نظریه‌ی دومی هم گاهی ابراز می‌شود که منشأ فراماسونری را سلیمان (شهسواران صلیبی) می‌داند. اما به عقیده‌ی ما این دو نظریه جعل شده‌اند تا طبق معمول، در میان دعوای زرگری بین خود، ردپای منشأ واقعی فراماسونری را در کوره‌راه‌های تاریخ گم کنند! آری! منشأ فراماسونری را نباید در اسطوره‌های چراغ جادویی! جست. منشأ فراماسونری را باید در طریقت و سازمان‌های جست و بس! اکنون این شمایید که باید بخوانید و قضاوت کنید. @sarbaze110 💠🔶🔷🌐🔷🔶💠
💠💠💠⬇️ @sarbaze110 💠💠💠⬇️
✡ یک تصویر قرن هجدهمی که فراماسون‌ها را نشان می‌دهد. بر روی دیوار نشان‌های لژهایی دیده می‌شود که از زمان آغاز به کار لژ بزرگ لندن پا به عرصه وجود گذاشتند! @sarbaze110
💠💠 فراماسونری و اسطوره گیلدها (1) ✡️ ریشه‌های فراماسونری (قسمت اول) 1️⃣ تأسیس (1717) سرآغاز تاریخ است و تمامی لژها و گراندلژهایی که از آن پس در سایر نقاط جهان برپا شدند شاخه‌هایی از این نهاد شمرده می‌شدند. 2️⃣ به عبارت دیگر، با تأسیس «گراندلژ انگلستان» است که به تعبیر ماسون‌ها، دوران آغاز شد. 3️⃣ البته این سخن بدان معنا نیست که فراماسونری از خلاء جوشید و فاقد هرگونه پیش‌زمینه‌ی تاریخی بود. 4️⃣ بررسی ما نشان می‌دهد که پیشینه واقعی فراماسونری را باید در طریقت رازآمیز و سازمان‌های مستقر در کشورهای مختلف اروپایی، از جمله انگلستان و اسکاتلند، جستجو کرد. 5️⃣ از این زاویه‌ی نگرش، فراماسونری را باید تداوم جریانی دانست که با تکاپوهای دسیسه‌گرانه اسپانیا در نیمه دوم سده سیزدهم میلادی آغاز شد و در سده‌های پسین میراث و سنن آن تداوم یافت. 6️⃣ این جریان در سده هفدهم برخی سازمان‌های پنهان و توطئه‌گر را آفرید که به‌عنوان پیش‌نمونه‌های فراماسونری شناخته می‌شوند. 7️⃣ در مقابل این نظریه، که پیشینه‌ی فراماسونری را در میراث سازمان‌های سرّی و توطئه‌گر معین و شناخته‌شده جستجو می‌کند، دو دیدگاه رایج قرار دارد: 🔸 دیدگاه اول: فراماسونری را به عنوان تداوم گیلدهای بنایان اروپای قرون وسطی می‌شناسد، 🔸 دیدگاه دوم: فراماسونری را تداوم فرقه‌های شهسواران دوران جنگ‌های صلیبی می‌داند. 💠🔶@sarbaze110🔶💠
✡ اسطوره گیلدها كه فراماسونری را به عنوان تداوم گیلدهای بنایان اروپای قرون وسطی می‌شناساند، رایج‌ترین سخن در زمینه‌ی منشأ فراماسونری است! @sarbaze110 🔷🔷🔷🔷🔷🔷
💠💠 فراماسونری و اسطوره گیلدها (2) ✡️ ریشه‌های فراماسونری (قسمت اول) 1️⃣ دیدگاهی که را تداوم سده‌های میانه اروپا می‌داند، رایج‌ترین سخن در زمینه منشأ فراماسونری است؛ در فرهنگ‌ها و دائرةالمعارف‌ها و منابع گوناگون تکرار می‌شود و به عبارت دیگر «نظریه رسمی» در این باب تلقی می‌گردد. 2️⃣ این دیدگاه، که به زعم نگارنده هدف اولیه از آن، استتار منشأ واقعی فراماسونری بود، در فرهنگ‌ها و منابع فارسی نیز (مانند لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ معین و...) تکرار شده و به جز در دایره پژوهش‌های حرفه‌ای رواج عام یافته است. 3️⃣ منشأ این نگرش به سرآغاز تکاپوی و انتخاب نام (بنای آزاد) می‌رسد. نخستین نویسنده‌ای که به‌طور مشخص پیشینه‌ی فراماسونری را به معماران سنگ‌کار و دوره‌گرد سده‌های میانه اروپا وصل کرد، دکتر حدود دو سال پس از تأسیس گراندلژ انگلستان بود. 4️⃣ راولینسون می‌نویسد: «گفته می‌شود منشأ اولیه این انجمن [فراماسون] به دوران شاه هنری سوم می‌رسد، زمانی که فرمانی برای انجمنی خاص از ماسون‌های ایتالیایی یا معماران صادر کرد تا آنان در سراسر اروپا سیاحت کنند و به احداث کلیسا بپردازند. از اینجا بود که انجمن برادری «معماران آزاد» (Free Masons) پدید شد که در سراسر جهان یکدیگر را از طریق برخی علائم و کلمات رمز می‌شناختند که تنها خود ایشان از آن مطلع بودند»! 5️⃣ اما مؤید تأسیس چنین سازمانی از سوی پاپ نیست و روشن نیست چرا گروهی از معماران دوره‌گرد که در اوج اقتدار پاپ، از جمله در انگلستان، به احداث کلیساها و صومعه‌ها اشتغال داشتند باید به چنین پنهان‌کاری اکید و رازآمیز روی آورند؟!! 6️⃣ با این حال در گفته‌ی راولینسون نکته مهمی مندرج است: تاریخی را که او به عنوان سرآغاز فعالیت فراماسونری عنوان می‌کند مقارن است با دوران واپسین . این دقیقاً همان زمانی است که به‌عنوان سرآغاز تکاپوی فرقه‌ی می‌شناسیم!! 💠🔶🔷@sarbaze110🔷🔶💠
💠💠 فراماسونری و اسطوره گیلدها (3) ✡️ ریشه‌های فراماسونری (قسمت اول) 1️⃣ ، ماسون درجه سی‌وسوم و مؤلف دائرةالمعارف ماسونی کویل، نیز «این فرضیه» را «اشتباهی رایج» در بسیاری از نوشته‌های ماسونی می‌خواند که گویا بنایان قرون وسطی به گیلدها تعلق داشتند و «فراماسونری جدید» محصول انجمن‌های بنایان قرون وسطای انگلستان است. 2️⃣ به نوشته‌ی کویل، این تئوری تداوم و جانشین تئوری اندرسون، پرستون و پیروان ایشان است که «منشأ فراماسونری را در احداث می‌انگاشتند». او می‌افزاید: «این فرضیه به هیچ وجه صحت ندارد». 3️⃣ کویل با استناد به تحقیقات دکتر نوپ و دکتر جونز، مورخین برجسته تاریخ بریتانیا که اتفاقاً هر دو از ماسون‌های سرشناس‌اند، می‌نویسد: «نوپ و جونز در آثار خود نشان داده‌اند که به جز «کمپانی بنایان لندن»، هیچ صنفی از بنایان در انگلستان وجود نداشت... در اسکاتلند برخی سازمان‌های صنفی بنایان وجود داشت ولی در آن صاحبان همه‌ی حرفه‌های مرتبط با معماری عضویت داشتند و ربطی به فراماسونری نداشت و در صفوف هیچ‌یک از گیلدهای انگلستان نامی از ماسون‌ها نیست». 4️⃣ نکته‌ی دیگر که پیوند تاریخی فراماسونری با گیلدهای قرون وسطایی را مخدوش می‌سازد خود واژه‌ی یعنی «بنای آزاد» است. برخی محققین برآنند که در اروپای سده‌های میانه منظور از این واژه «بنایانی» بود که به صورت انفرادی کار می‌کردند و «آزاد» از عضویت در گیلدها بودند. به عبارت دیگر، خود این واژه بدان معناست که گیلدی از «بنیان دوره‌گرد» در کار نبود تا سرانجام در اوایل سده هیجدهم به نهاد فراماسونری تطور یابد!! @sarbaze110 💠🔶🔷🔶💠
✡ اگر گراندلژ انگلستان تداوم انجمن صنفی معماران انگلیس بود، باید نام سِر کریستوفر رن در زمره‌ی بنیانگذاران و استادان اعظم فراماسونری می‌بود! @sarbaze110 💠🔶🔷🔷🔶💠