eitaa logo
سیدنقی موسوی
943 دنبال‌کننده
100 عکس
26 ویدیو
57 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
مقاله همنشینی و جانشینی مردم و حاکمیت- بهار 403.pdf
375.2K
انتشار مقاله جدید: عنوان مقاله: بررسی همنشینی و جانشینی مردم و حاکمیت در تربیت نویسنده: سید نقی موسوی چکیده قدرت سیاسیِ حاکمیت­ها در گسترشِ «اقتدار تربیتی» خود و یا سهم­خواهی خانواده­ها در تَک­روی تربیتی و یا جانشینی دولت بجای خانواده و یا جانشینی خانواده بجای دولت و یا دیگر صُوَر، انحصار­خواهی در تربیت و «جانشینی در تربیت» را دامن می­زند و در مقابل، ایدهِ «همنشینی در تربیت»، درتلاش است تا تربیت را امری مشارکتی و یا شراکتی تعبیر نماید. نوشتار حاضر با توجه به لزوم توسعه ادبیات تربیت اسلامی و به خصوص ادبیات حدیث­پژوهی در تربیت درتلاش است همنشینی مردم (اعم از خانواده، نخبگان و مردم) و حاکمیت و یا جانشینی را با مطالعه حدیث «رساله حقوق» مورد بررسی قرار دهد. روش پژوهش توصیفی استنباطی است. مولف در ابتدا این حدیث را اعتبارسنجی نموده است و در ادامه با نمایه­زنی و کدگذاری و سپس طبقه­­بندی مفاهیم و مدالیل، مجموعه دلالت­های رساله را گردآوری و حقوق و تکالیف تربیتی حاکمیت، خانواده، مردم و نخبگان را در چهار محور تبیین و در ادامه ضمن تایید همنشینی میان مکلفان تربیت، تبیینی از نوع همنشینی کرده است. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله قاعده اکرام--بهار 403.pdf
338.2K
قاعده فقهی اکرام از منظر فقهی کرامت انسان در عصر حاضر و در اعلامیه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما کرامت ذاتی و اکتسابی انسان از دیرباز در ادیان آسمانی مطرح بوده است. کرامت می تواند یکی از مبانی انسان شناختی تربیت باشد و إکرام بعنوان یک اصل بر تمام اقدامات تربیتی حاکم گردد. فقه تربیتی به مثابه دانشی نو در تربیت پژوهی درحال رشد است و صورت بندی قواعد در آن اهمیت مضاعف دارد. مساله نوشتار حاضر امکان‌سنجی ملاحظه «إکرام» به عنوان یک قاعده در فقه تربیتی است که با روش اجتهادی برای اثبات مفاد این قاعده، مستندات قاعده را می‌کاود. نتایج تحقیق نشان می دهد اکرام به لحاظ مفهومی به هر اقدامی اشاره دارد که شخص نسبت به دیگری انجام می دهد تا شرافت او حفظ شود یا هر اقدامی است که شرافت فرد را حفظ می‌کند. بر اساس دلیل قرآنی آیه هفتادم سوره اسراء، «اصل قاعده اکرام»، قابل اثبات است و بر اساس ادله عقلی و نقلی نظیر دلالت روایت «اکرموا اولادکم» و دلالت بسیاری از روایات «سیره و گفتار معصومین»، إکرام کودکان «مستحب» است و حکم رعایت کرامت متربیان در تربیت، «مستحب» است. معتبرترین دلیل بر این امر، آیه هفتاد سوره اسراء، و تضافر روایاتی است که در خصوص «تکریم کودکان» وارد شده است. این تحقیق نشان داده که إکرام در جایجای تربیت مصداق دارد و در ابواب مختلف فقه تربیتی تطبیق می شود و استحباب إکرام به شایستگی می تواند در قامت یک قاعده فقهی در تحقیقات فقه تربیتی بکار رود. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousa
تشییع میلیونی رئیسی و لکنت زبان جامعه شناختی ✍️ سیدنقی موسوی- 030303 براستی چرا جامعه شناسی ایرانی، تشییع میلیونی رئیسی در استانهای آذربایجان شرقی، قم، تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را برای توصیف و تبیین شایسته نمی داند؟ مگر نه این است که تجمعات و حرکتها و پدیده های اجتماعی صدها برابر کوچکتر دستمایه نظریه پردازی قرار می گرفت؟ (مانند تشییع مرحوم پاشایی) حتی با مبانی مدرن و سکولار در تحلیلهای اجتماعی و جامعه شناسانه هم این تجمعات و احساسات جمعی مردم ارزش تحلیل و تبیین دارد! اما مثل همیشه جامعه شناسی سکولار هیچ تعهدی نسبت به پدیده های اجتماعی که از الگوهای اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی و تجلیات اسلام اجتماعی و اسلام انقلابی برمی خیزد، در خود نمی بیند. اما استراتژی مارپیچ سکوت تاکی جواب خواهد داد؟ جهت داری علوم اجتماعی وارداتیِ تقلیدی و سوگیرانه بودن آن همین است. هیچ انتظاری نیست! عینک سکولار نمی تواند پدیده شهادت و ایثار را شناسایی کند. با عینک اینجهانی (سکولار/عرفی) جان فدا بودنِ قاسم سلیمانی و رئیسی معنادار نیست! همه این مردم که برای رئیسی دلار 57 تومنی عزادار شدند، حتما فتوشاپ اند و ساندیس خور! (مانند جمعیت میلیونی راهپیمایی اربعین و یا تشییع سردار سلیمانی). تمدن نوظهور ایرانی اسلامی با گفتمان اجتماعی خود در حال رشد و تجربه است و رئیسی مردی بود که در قبال الگوی دولت-ملت (به تعبیر هابز در لویاتان، گرگ و هیولا -دولت به مثابه هیولای کنترل کننده مردمِ گرگ نهاد-) الگوی امام-امت که رابطه قلبی و ولایت و مسئولیت را بنا مینهد را به نمایش گذاشت. رئیسی مردی بود که با اخلاص و اخلاق بر همه تئوری های اومانیستی اجتماعی و سیاسی مدرن خط بطلان کشید و مِن بعد، شهید رئیسی (بجای آقای رئیسی) تازه پیشران حرکتهای اجتماعی نوجوانان و جوانان انقلابی خواهد بود و نفوذ اجتماعی اش عالم گیر خواهد شد. با ایدئولوژیک خواندن این پدیده ها، نمی توان هستی های اجتماعی تشخّص یافته را انکار کرد!! 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
سیدنقی موسوی
سخنرانی سیدنقی موسوی در افتتاحیه دوره نظام مباحث پسران (بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان) 20 شهریور
مرتبط 👆🏼 (لکنت زبان علوم انسانی مدرن در قبال پدیده میلیونی راهپیمایی اربعین )
5f72ca26186483ae1ad35047_7321438725165905047.mp3
59.49M
دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین مشهد مقدس 25 خرداد 1403 🎙سخنران: سیدنقی موسوی عنوان: مرزشناسی تربیت سکولار و دینی ✅ معنا، قلمرو و تبار تربیت سکولار ✅ معنا، قلمرو و تبار تربیت دینی ✅ ✅ مرزشناسی و مرزداری تربیت سکولار و دینی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از mousavi
مقاله مرزشناسی تربیت انقلابی.pdf
519.7K
مفهوم‌کاوی و مرزشناسی «تربیت انقلابی» سید نقی موسوی چکیده در میان جمعیت­‌های وفادار به انقلاب اسلامی ایران سبک­‌های تربیتی متعددی دیده می­‌شود که وجه اشتراک آن‌ها در الگویی از تربیت مبتنی بر انقلاب اسلامی است که به «تربیت انقلابی» موسوم است. نوشتار حاضر درصدد است با روش تحلیل مفهومی به مفهوم‌شناسی و مرزشناسی این نوع تربیت بپردازد. برای این منظور ابتدا گونه‌­ها و معانی تربیت انقلابی صورت­‌بندی شد و درادامه باهدف ارائه تعریفی هنجاری از «تربیت انقلابی» و «انسان انقلابی»، عناصر معنایی «انقلابی‌­گری» مورد تحلیل قرار گرفت. سپس مرز مفهومی تربیت انقلابی با مفاهیم مشابه در گفتمان خودی یعنی تربیت مهدوی، تربیت جهادی، تربیت بسیجی و نیز گفتمان­‌های رقیب مرزشناسی شد. پس از بررسی‌­ها و تحلیل معانی و اقسام تربیت انقلابی و نیز بررسی عناصر معنایی آن در گفتمان انقلاب اسلامی، در تعریف تربیت انقلابی، بر فرایند یاری­رسانی به متربی برای مبارزه عدالت­‌خواهانه و عقلانی با حاکمیت غیرالهی و پذیرش و التزام به ربوبیت تشریعی الهی همراه با تأیید، مشارکت، نظارت و انتقاد در حکومت اسلامی تأکید شد. همچنین مفهوم تربیت انقلابی در گفتمان‌های دیگر مانند پست‌مدرن، نومارکسیستی و رویکردهای انتقادی با این مفهوم در گفتمان انقلاب اسلامی، به‌لحاظ زیربنایی و روبنایی تمایز دارد. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مصاحبه با رهیافت اندیشه- زمستان 401- شماره 4.pdf
1.23M
مصاحبه با رهیافت اندیشه تربیت معلم؛ وظیفۀ تسبیبی والدین و تکلیف مباشری‌ حکومت دینی رهیافت اندیشه زمستان 1401- شماره 4 (‎10 صفحه - از 60 تا 69 ) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
باسلام و تعزیت ایام شهادت امام حسین (ع) برای دیدن برخی کلیپهای متناسب با ایام محرم لینک زیر را لمس نمایید «تربیت حسینی در زیارت عاشورا» (لینک ) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام و تعزیت ایام محرم الحرام و عزاداری سید الشهدا ع برخی یادداشت های محرم پارسال تقدیم می شود: 1. استراتژی تربیتی در آینه تربیت حسینی (لینک) 2. سهم «تجلی اجتماعیِ فرهنگ عاشورا» در نظریه تربیت اسلامی (لینک) 3.هیات حسینی و تاک (تربیت اوان کودکی) (لینک) 4. تربیت زیبایی شناختی و هنری در مدرسه عاشورا (لینک) 5. آینده شناسی تربیتی و مدرسه عاشورا (لینک) 6.تربیت عاطفی در مکتب عاشورا (لینک) 7. تربیت سیاسی در مکتب عاشورا (لینک) 8. تربیت تشکیلاتی در بستر فرهنگ عاشورا (لینک) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
انتشار برخط عنوان: سایبورگ و ارزیابی پیامدهای آن در آموزش نویسندگان: سیدامیر سخاوتیان / سیدنقی موسوی نشریه نظریه و عمل در تربیت معلمان https://itt.cfu.ac.ir/article_3671.html چکیده پیشینه و اهداف: «سایبورگ» پدیده‌ای است که در آینده و در جامعه بشری فراوان دیده خواهد شد و امروزه نیز ریشه‌هایی از آن در جامعه بشری وجود دارد. «سایبورگ» مرکب از دو حیث انسانی و سایبری است که آن را در بستر اصلی طراحی سایبورگ یعنی جنبش تراانسان‌گرایی می‌توان مشاهده نمود. حیث سایبری دارای نوعی الگوریتم است که به پردازش کلان داده‌ها می‌پردازد و می‌تواند به کمک پردازش این کلان‌داده‌ها بر قوای ادراکی حیث انسانی خود تأثیرگذاری نماید. از این‌رو؛ بر فرآیند تربیت و تعالی آن نیز تأثیر می‌گذارد. در نتیجه تربیت اسلامی بنابر مأموریت ذاتی خود یعنی تعالی انسان، لاجرم باید ابعاد مختلف آن را شناخته و برای مواجهه فعال با آن در راستای تربیت و تعالی آماده سازد. هدف از این پژوهش، توصیفِ «سایبورگ» و ارزیابی پیامدهای آن در آموزش است. روش پژوهش: روش پژوهش، توصیفی تحلیلی و انتقادی است. یافته‌های پژوهش: سایبورگ‌ها، موجوداتی مرکب از انسان و ماشین هستند که در فرآیند‌ها و پیامدهای آموزشی و تربیتی جامعه انسانی آینده تأثیر خواهند داشت. نتیجه‌گیری: در این پژوهش، دلالتهای تربیتی سایبورگ مورد بررسی واقع شده و حاصل آن نیز در اختیار بهینه‌سازان سایبری قرار می-گیرد؛ تا بتوان ترکیبی همگن و در راستای تعالی حیث انسانی این پدیده را ساخت و سبب تعالی او و سایر انسان‌های هم‌زیست او گردید. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
انتشار برخط عنوان: ایدئولوژیک بودن تربیت در جمهوری اسلامی ایران نویسنده: سیدنقی موسوی نشریه نظریه و عمل در تربیت معلمان https://itt.cfu.ac.ir/article_3672.html چکیده پیشینه و اهداف: هدف این پژوهش، بررسی انتقادی مدعایِ «ایدئولوژیک بودن تربیت در جمهوری اسلامی ایران» است. وش‌ها‌: روش تحقیق، روش توصیفی، تحلیلی و انتقادی است. یافته‌ها: در ابتدا مدعای مذکور توصیف و تحلیل شد. در ادامه ضمن شناسایی عدم تنقیح مفهومی «تربیت ایدئولوژیک» و اغتشاش مفهومی و تبعیض در کابرد این مفهوم پاسخهای زیر مطرح شد: 1. واژه ایدئولوژی دستکم دارای سه معنای مثبت، منفی و خنثی است و اشکال‌کنندگان معنای واحدی از «تربیت ایدئولوژیک» اراده نمی-کنند؛ 2. در ادبیات تخصصی فلسفه تربیت و فلسفه برنامه درسی، ایدئولوژی با نظام تربیت رسمی در ارتباط بوده و برنامه درسی ذاتی ایدئولوژیک دارد؛ 3. از باب پاسخ نقضی، باید دانست که «تربیت سکولار» و «تربیت لیبرال» تربیتی ایدئولوژیک است (هم به معنای منفی و هم به معنای مثبت)؛ 4و5و6. اگر اشکال به لحاظ کُبری به «اسلامی بودن» و یا حکومتی شدن و یا شبه‌تربیت شدنِ «تربیت در جمهوری اسلامی ایران» ناظر باشد، وارد نیست اما اگر منظری صُغروی به آسیب‌های روبناییِ «تربیت در جمهوری اسلامی ایران» متوجه باشد قابل پذیرش است؛ هرچند شبهه تلقین، وارد نیست. نتیجه‌گیری: نتیجه آنکه اشکال «ایدئولوژیک بودن تربیت در جمهوری اسلامی ایران» وارد نیست؛ اما این سخن به معنای مسدود شدن باب گفتگو، نقد، سنجش و اصلاح نیست. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢جلسه یکم از سلسله جلسات مدرسه تابستانه: فقه تربیتی و روش‌های تربیت 🔸کرسی ترویجی: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔍 ناقد محترم: حجت الاسلام استاد مجتبی الهی خراسانی ✅ویژه طلاب سطح 3 و 4، اساتید و پژوهشگران عرصه تربیت (دکتری مرتبط) 🗓تاریخ برگزاری: شنبه 20 مردادماه 1403 ⏰ساعت برگزاری: 8 تا 9:30 🏢مکان برگزاری حضوری ویژه برادران: قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام نشان:👇 https://nshn.ir/7bs446NxQtj9 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 💻لینک حضوری برخط در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/hawzahemamreza/pjohsh ✳️ پیشنهاد و نکات را در ایتا به این آیدی پیام دهید:@hadiajami مدرسه مجازی فقه تربیتی وابسته به مؤسسه اشراق و عرفان و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) 🔹www.eshragh-erfan.com 🔹@feqhe_tarbiati
--مقاله فقه تربیتی در ترازو 4.pdf
632.9K
📚متن کرسی ترویجی: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔍 ناقد محترم: حجت الاسلام استاد مجتبی الهی خراسانی 🔖مقاله: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها سیدنقی موسوی چکیده: مطالعه، پایش و ارزیابی ایده‌‌های تازه ضروری است و «فقه تربیتی» با هویتی میان‌‌‌‌رشته‌‌ای و به عنوان شاخه‌ای از علم فقه و قلمروی جدید در «تربیت‌‌پژوهی» مراحل رشد و تکامل خود را طی می‌‌کند و لازم است مورد نقد و نظر قرار گیرد. نوشتار حاضر تلاش کرده تا مجموعه اشکالات و نقدهای وارد بر فقه تربیتی را گردآوری، صورت‌‌بندی و ارزیابی نماید. برای این منظور مجموعه اشکالات (روبنایی) ناظر به فقه تربیتی در سه محور کلان طبقه‌‌بندی شد که عبارت‌‌اند از: 1. بی‌‌فایده بودن «فقه تربیتی»؛ 2. آسیب‌‌زا بودن «فقه تربیتی»؛ 3. عدم اولویت «فقه تربیتی». در ادامه، مولف تلاش کرده تا ابتدا تقریرهای گوناگونی در هر محور ارائه نموده و سپس به ارزیابی و پاسخ به آنها بپردازد. در پایان نیز از منظر «آسیب‌‌شناسی» و «آینده‌‌شناسی» نکاتی ارائه شده است. واژگان کلیدی: تربیت اسلامی، فلسفه فقه تربیتی، تجویزات تربیتی، اجتهاد تربیتی. 🗓تاریخ برگزاری: شنبه 20 مردادماه 1403 ⏰ساعت برگزاری: 8 تا 9:30 🔹www.eshragh-erfan.com 🔹@feqhe_tarbiati
مقاله مردمی سازی.pdf
321K
عنوان: تبیینی از مردم‌محوری در آموزش و پرورش نویسنده: سیدنقی موسوی نشریه: مطالعات میان رشته ای تمدنی انقلاب اسلامی چکیده: آموزش و پرورش و تربیت مدرسه‌ای از دیرباز تحت عاملیت و سیطره حکومت‌ها بوده و هست. رویکردهای مردم-پایه در دیدگاه‌های جدید و حکمرانی مشارکتی در آموزش بر تمرکززدایی و مشارکت مردم و تسهیم اقتدار تربیتی تاکید می‌نماید. نوشتار حاضر درصدد است چرایی و چگونگی مردم‌محوری در آموزش و پرورش را از منظر تربیت اسلامی با روش توصیفی و استنباطی تبیین نماید. این پژوهش براساس بررسی‌های مفصل اجتهادی به این نتیجه رسیده که مردم (یعنی خانواده‌‌ها، عالمان و توده‌ها) علاوه بر حکومت دارای حقوق و تکالیف تربیتی می‌باشند و عاملیت و محوریت مردم در آموزش و پرورش، عاملیتی ذاتی و اصیل است؛ نه عاملیتی ابزاری و تَبَعی و حقی طبیعی است و نه موضوعه. مردم‌محوری در آموزش و پرورش، به مثابه مشارکت است نه شراکت؛ چراکه شراکت حیثِ اقتصادی و بازاری دارد و «آموزش و پرورش تعاونی» یک «شرّ لازم و اضطراری» نیست؛ بلکه یک «خیر ذاتی و لازم» است. همچنین حکومت علاوه بر تکلیف به تربیت، مکلف به مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری در آموزش و پرورش و تمهید آن برای مردم است. برپایه نظریه فقه تربیتی، الگوی حکمرانی تربیتی، مردم‌محور و مبتنی بر شبکه ولاء تربیتی به صورت طولی و عرضی دستکم بصورت واجب کفایی است. کلید واژه: 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
عنوان مقاله: تبیینی از شبکه حقوق و تکالیف تربیتی از منظر فقه تربیتی doi: 10.30471/edu.2024.10281.2922 سیدنقی موسوی فصلنامه: تربیت اسلامی https://islamicedu.rihu.ac.ir/article_2242.html چکیده باتوجه به ضرورت مطالعات اسلامی در قلمرو حکمرانی تربیتی و نیز لزوم نگاه نظام‌وار، جامع و شبکه‌مند به تجویزات تربیتی در دامن فقه تربیتی، مساله نوشتار حاضر عبارت است از تبیین شبکه حق و تکلیف تربیتی در سپهر اجتماع و تبیین احکام هریک از عاملان/بازیگران/مکلفان تربیتی و سپس نسبت‌سنجی، صورت‌بندی و ترسیم شبکه‌واره احکام و تجویزات تربیتی. روش تحقیق در نوشتار حاضر روش توصیفی و تحلیلی است که در بخش اول از روش اجتهادی بهره گرفته و در بخش دوم از روش تحلیلی و استنتاجی. این پژوهش نشان داد که تربیت در فقه تربیتی و شریعت اسلامی به میزانی مهم است که هیچ‌گاه بدون متولی نخواهد ماند. بصورت همزمان و درعرض یکدیگر، تربیت بر والد و حاکم واجب و بر عالِم و توده‌های مردم مستحب و در مواردی نیز واجب است. همچنین در کنار این مسئولیت/ولایت تربیتی در برخی موارد، ولایت طولی و ترتّبی با سازوکار ولایت، تسبیب، نیابت و وصایت نیز قابل تصویر است و در نهایت شبکه‌ای طولی و عرضی از احکام تربیتی و ناظر به خانواده، عالمان، حاکمان و عموم مکلفان ترسیم می‌شود که می‌تواند آغازی برای طراحی یک الگو از حکمرانی تربیتی برای تسهیم اقتدار تربیتی قرار گیرد. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
🔰 سلسله دروس خارج و درس گفتارهای نظام‌های اسلامی 🔹موضوع: فقه حکمرانی تربیتی 🎙استاد: حجت الاسلام و المسلمین سید نقی موسوی 🔹 زمان: یکشنبه ها، ساعت 11:00 🔹 مکان: دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح (قم. میدان معلم- خیابان سمیه- بین کوچه 26 و 28- پلاک 472) ❇️ جهت اطلاعات بیشتر و پاسخگویی: @Meftahandishe _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
5f72ca26186483ae1ad35047_7770000783833593457.mp3
17.31M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 1 مهر 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی و سوم مرور مباحث سال گذشته المساله الثانیه: حقوق و تکالیف تربیتی عالمان قاعده امربه معروف و شرح نکات کبری و صغروی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از mousavi
5f72ca26186483ae1ad35047_-9043091639551923805.mp3
20.94M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 1 مهر 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی و چهارم ادامه المساله الثانیه: حقوق و تکالیف تربیتی عالمان قاعده دعوت بخیر و شرح نکات کبری و صغروی قاعده ارشاد جاهل و شرح نکات کبروی و صغروی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
5f72ca26186483ae1ad35047_-2671650585916758045.mp3
15.67M
فایل صوتی ارائه 🔸کرسی ترویجی: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔍 ناقد محترم: حجت الاسلام استاد مجتبی الهی خراسانی تاریخ : 20 مرداد 1403 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی 🎤🎙️سیدنقی موسوی زمان و مکان، 2 مهر 403، پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان قم، مراسم دفاع مقدس عنوان: تربیت مقاومتی و مقاومت تربیتی 1. نظریه مقاومت گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس 2. تکثر پدیده عصر دیجیتال تکتر و تراکم اطلاعات چندصدایی تکثر عوامل و بازیگران تربیتی 3. نتیجه تکثرات، تحیر و انفعال و عقب نشینی و "اعسار تربیتی" 4. رویکرد فعال، مقاومت تربیتی و تربیت مقاومتی است و مقابله با اعسار تربیتی و خانواده مقاوم و تشکیل هسته های مقاومت تربیتی- آموزشی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
5f72ca26186483ae1ad35047_2541212410040918769.mp3
23.08M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 27 شهریور 1403 🔸درس فقه تربیتی: سن دینداری کودک - جلسه اول مقدمات: 1. معنا ووضعیت فقه تربیتی 2. برشهای ساحتی، امکانی برای مداقه تربیت 3. مقدمه سوم: 4. معنا و قلمرو تربیت اعتقادی 5. معنا و قلمرو تربیت عبادی 6. معنا و قلمرو تربیت اخلاقی 7. تفاوت فقه عقاید و فقه تربیت اعتقادی و قس علی هذا 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
5f72ca26186483ae1ad35047_817266303324912112.mp3
28.77M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 3 مهر 1403 🔸درس فقه تربیتی: سن دینداری کودک - جلسه دوم مقدمات: مقدمه 1: تنقیح مساله: مساله حکم دینداری و حکم تربیت دیندار نیست و حتی مساله، حکم مربی در تربییت دیندار در سنین مختلف کودک نیست بلکه مساله تبیین سن دینداری کودک است مقدمه 2: اهمیت کودک و کودکی در دنیای معاصر مدرن مقدمه 3: سیر تحولی علوم رفتاری و تولد روانشناسی تجربی و انشعاب روانشناسی رشد و تاسیس روانشناسی رشد دینی و تفاوت روش و موضوع روانشناسی رشد دینی با مانحن فیه مقدمه 4: روش شناسی بحث حاضر (ان قلت- قلت) روشهای کشف سن دینداری کودک از نصوص: بنحو برهان لمّی و انّی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
5f72ca26186483ae1ad35047_-862990862845572519.mp3
17.89M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 5 مهر 1403 🔸درس فقه تربیت: فقه مدرسه - جلسه هفدهم - مرور مباحث گذشته - ادامه تمسک به قاعده احسان در ایقاظ المتربی للصلاه - تکمیل مباحث کبروی : قاعده الاحسان و اصطناع المعروف الی الغیر - مفاد القاعده : ماهی الاحسان: الاحسان انفاع و ایصال الخیر و ... - نکات تکمیلی مفهومی: - نکته 1: هل الاحسان انفاع ؟ او انفاع و دفع المضره؟ - نکته 2: هل الاحسان مشروط به التفضل و التبرع و التطوع؟ او معاوضی؟ - نکته 3: هل یشترط فی صدق الاحسان، رضایه المحسن الیه؟ 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
5f72ca26186483ae1ad35047_-4119595946262142022.mp3
16.34M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 5 مهر 1403 🔸درس فقه تربیت: فقه مدرسه - جلسه هجدهم - ادامه مباحث - نکته 2: هل الاحسان مشروط به التفضل و التبرع و التطوع؟ او معاوضی؟ - نکته 3: هل یشترط فی صدق الاحسان، رضایه المحسن الیه؟ 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1404_1403 📌فقه حکمرانی تربیتی - یکشنبه ها- ساعت 11- مکان: خ سمیه، دبیرخانه مفتاح 📌 نظریه های یادگیری- دوشنبه ها- دانشگاه فرهنگیان (دوره کارشناسی) 📌فقه تربیتی: سن دینداری کودک- سه شنبه ها ساعت 14 (دوره دکتری- جامعه المصطفی، مجتمع امین) 📌فقه مدرسه- پنجشنبه ها ساعت 11- مجتمع شهید صدوقی، فاز 7، مرکز تربیت معلم مبلغ 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
پیام ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قم بمناسبت شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله بسم الله القاصم الجبارین شهادت هنر مردان خداست حجت الاسلام و المسلمین شهید سیدحسن نصرالله، کسی بود که دهها سال خواب از چشم دشمن غاصب صهیونیستی ربود و با مدیریت جهادی و تربیت نسل جدید مجاهدان، با عِده و عُده به ظاهر اندک، تمام برتری تسلیحاتی و هژمونی رسانه ای رژیم کودک کُش اسرائیل را به سُخره گرفته بود. در مکتب سید، مقاومت و شهادت تنها و تنها راه «مساله فلسطین» است و تربیت کودکان و نوجوانان باید مبتنی بر مقاومت و جهاد در مقابل عدوِّ درونی و برونی باشد. در این اندیشه، «تربیت مقاومتی» و «مقاومت تربیتی» یک کلان نظریه تربیتی است که نه در اردوگاه «تربیت لیبرال» یافت می شود و نه در اردوگاه «تربیت سکولار». در «تربیت مقاومتی» متربیان می آموزند که محدودیت ها، آوارگی ها و فقدان ها فرصتی است برای یادگیری و خلاقیت و پیشرانی و شکوفایی استعدادها. در «تربیت مقاومتی» «علم آموزی» و «آگاهی محوری» در آغوش «تربیت دینی و معنوی» در قله اولویتهای تربیتی قرار دارد. در «تربیت مقاومتی» عالی ترین سطوح «تربیت عاطفی و زیبایی شناختی» تجلی پیدا می کند. 7 مهر 1403 🌐کانال اطلاع رسانی اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم @cfufarhangianqom