eitaa logo
شهرنامه (تحلیل شاهنامه، مثنوی)
711 دنبال‌کننده
172 عکس
108 ویدیو
16 فایل
شهرنامه تنها نام یک برنامه رسانه ای نیست. حرکتی است برای بازخوانی نوین هویت ایرانی اسلامی؛ این کهن همیشه نو... ارتباط با ادمین🔻 @ghorbanighasem1367 کانال آپارات🔻 https://www.aparat.com/ghorbani_ghasem کانال تلگرام🔻 https://t.me/shahr_naame
مشاهده در ایتا
دانلود
آنچه در شهرنامه خواهیم دید: 🔹پنجاه سال دوم: پدید آمدن پوششهای رنگارنگ 🔹پنجاه سال سوم: تقسیم مردم به چهار طبقه: ۱- آثوربان (کاتوزیان): روحانیون و پرستندگان ۲- نیساریان: نظامیان ۳- کشاورزان: آزادگان مولد ۴- پیشه وران و صنعتگران: دست ورزان پر اندیشه 🔹کشاورزی نه فقط منبع غذا، بلکه منبع فرهنگ تفاوت تمدنهای شکارچی- دوره گرد با شهرهای کشاورز- دامدار 🔹ایران: سرزمین آزادگان خلاق 🔹”فرهنگ" ایرانی چه ارتباطی با زیست شهری و اقتصادی ایرانیان داشته است؟ با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 ‏🆔 @shahr_naame
قسمت چهاردهم شهرنامه منتشر شد. در تلاش بودیم مباحثی که در این قسمت صحبت شد را از زوایای دیگر بررسی کنیم و برای شما پوشش دهیم🌷 @shahr_naame ‼️ اگر هرکدام از درامدها را نخوانده‌اید یا قصد مرور دارید می‌توانید روی لینک مدنظر کلیک کنید: 🔸دعوتنامه کانال شهرنامه 🔹جمشید شهریار موبد (لینک قسمت چهاردهم) 🔸جمشید افسانه‌ای ماندگارتر از واقعیت 🔸استراتژی نظامی و امنیتی جمشید 🔹روان این مینوی گیتی نشین 🔸صوت قسمت چهاردهم شهرنامه 🔹آنچه در قسمت پانزدهم شهرنامه خواهیم دید با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
پادشاهی جمشید ۲: پدید آمدن طبقات جامعه ✅ برای تماشای این قسمت از برنامه به کانال ما از طریق این لینک مراجعه کنید👇 آپارت: https://www.aparat.com/v/Fd9kN یوتیوب: https://youtu.be/esayvKyXQ58 با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: شاهنامه سراسر حکمت است. سخنانی از رهبری درباره شاهنامه و فردوسی ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی گرامی باد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی یه ویدیوی خیلی ناب تقدیمی داریم. تفسیری شاعرانه و البته دقیق از این که چرا رستم سهراب را کشت؟ ویدیو واقعا تکان دهنده است. مو بر تن آدم سیخ می شه! شعر و خوانش از علیرضا شجاع پور @shahr_naame
🔴 قدرت جهان‌سازی و خلق اعتبار انسان در دوران جمشید انسان توانایی ساخت قراردادها و اعتبارات اجتماعی دارد. او به کمک این توانایی، چیزهایی را می آفریند که وجود ملموس خارجی ندارند. نقشهای اجتماعی، مالکیت، ریاست، شاه، وزیر، سردار، سازمان، رئیس، استاد، شاگرد، شراکت، وکالت و ... همه اشیایی هستند که انسان آنها را ساخته است. عجیب آن که بیشتر توجه ما در زندگی برای به دست آوردن همین امور ذهن ساخته است و عجیب تر آن که این امور ذهنی و قراردادی، چنان قدرتی در جهان واقع به انسان داده است که او را پادشاه بی رقیب این کره خاکی کرده است‼️ 🔰معمولا در پاسخ به این پرسش که چه چیزی به انسان توانایی چنین سلطه ای را بر زمین داده است⁉️ بر نقش «علم» و «تکنولوژی» تاکید می شود. غافل از آن که اگر اعتبارات و قراردادهای اجتماعی نبود، هرگز دانشگاه و دانشکده ای نبود. اصلا کسی فرصت کشف نکات علمی را پیدا نمی کرد. هرگز خط و کتابت و ثبت تجربه ای رخ نمی داد و ... . بدون شک، آن چه که انسان را سلطان کره زمین کرده است، قدرت «عالَم سازی» اوست. انسان به واسطه اعتبارات، جهانی می سازد و در آن زندگی می کند. در واقع، انسان پیش از آن که خود را در «جهان» بیابد، «جهانِ خود» را می سازد و یافت خود در جهان، چیزی جز ساخت جهان خود نیست. ⚠️ انسان در استفاده از این توانایی گاه چنان افراط می کند که ابتدایی ترین نقشهای اجتماعی برآمده از طبیعت، همچون «پدری» را نیز از نو و با قواعدی جدید بازسازی می کند. به عنوان نمونه برخی اقوام همچون عرب جاهلی، با قرارداد «پدرخواندگی» عینا همان معامله پدری را می کردند و امروزه در برخی سرزمینهای غربی، خانواده هایی قرارداد می شوند که «پدر فیزیولوژیک» در آن دیگر «پدر» محسوب نمی شود🫤 در برنامه پنجاه ساله توسعه خود، از این توانایی انسان، بهره های فراوانی می برد. برای آشنایی بیشتر با قدرت جهان سازی و خلق اعتبار انسان، و شنیدن آن در داستان پادشاهی جمشید، شهرنامه را ببینید👇👇👇 آپارت: https://www.aparat.com/v/Fd9kN یوتیوب: https://youtu.be/esayvKyXQ58 با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
شهرنامه قسمت پانزدهم.mp3
15.09M
پادشاهی جمشید ۲ ✅️ صوت قسمت پانزدهم شهرنامه با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 ‏🆔 @shahr_naame
🌿کشاورزی و روح مادرانه فرهنگ ایرانی ⏰زمان مطالعه تقریبی: پنج دقیقه 🔹کشاورزان با زایایی و پروریدن زمین سر و کار دارند، به همین دلیل با "مادرانگی" زمین ارتباط دارند. آنان همچون زمین، دیگران را تغذیه می کنند و از این رو خود نیز نوعی مادرانگی را تجربه می کنند. تجربه مادرانگی، میل به پرورش و حفظ حیات را در کشاورزان زنده می کند. 👨‍🌾کشاورز مولد است، اما نه مثل صنعتگران که ماده را شکل می دهند. بلکه او نگاهبان و پاسدار حیات و زایایی زمین است. او خود را مسلط و چیره بر خاک نمی بیند، بلکه به خاک کمک می کند و موانع حیات بخشی آن را از بین می برد. او متواضعانه دستی در زمین و نگاهی به آسمان دارد. 🏡تمدنهای کشاورزی محور همواره مردمی خلاق و صلح جو داشته است، همان گونه که مادران هستند. در مقابل، اقوام شکارچی-دوره گرد، روحیه ای معطوف به تسلط و غلبه دارند. نوعی مردانگی و سلطه جویی افراطی. 😔افسوس که در تاریخ بشر همواره اقوام شکارچی-دوره گرد به خاطر توان نظامی گری بر شهرها مسلط شده اند و حاصل دسترنج و خلاقیت شهرهای کشاورزی محور را به تاراج برده اند. "تورانیان" در شاهنامه نماینده این گونه اقوامند. 🇮🇷تمدن ایرانی، همواره روح مادرانه عمیقی داشته است. تصادفی نیست که بزرگترین دستاوردهای ایرانیان از جنس شعر و لطافت و خرد و حکمت بوده است. ایرانیان به مدد همین روح مادرانه، مغولان و تاتاران و دیگر اقوام دوره گرد سلطه جو را به خود ملحق کردند و از درون، آنها را تغییر دادند. روح مادرانه ایرانی، هر چند "در" جنگ شکست خورده باشد، "بر" جنگ پیروز می شود و امکان حیات اجتماعی را در زمانه فترت و عسرت را فراهم می آورد. 👰روح مادرانه ایرانی هرگاه به مدد بازوی مردان، قدرتمند شود، بلافاصله به صلحی پایدار و عزتمندانه می اندیشد. دقیقا بر خلاف تمدنهای مردانه که قدرت را برای سلطه می خواهند. 😔😔افسوس که تاریخ را تمدنهای به غایت مردانه، اشغال کرده اند. چه به صورت اقوام مهاجم، چه به صورت دولتهای نظامی و چه به صورت زشت استعمار. 😔شوربختانه دنیای امروز، جهان برتری غلبه و سلطه جویی است و توسعه تکنولوژی ابزارهای قدرتمندتری برای چیرگی بر طبیعت و بر انسانهای دیگر را در اختیار آدمی قرار داده است. در چنین جهانی ما انسانها بیش از هر روزگار دیگری به رشد ظرافت های زنانه و لطافتهای مادرانه نیازمندیم. 📺تفصیل این مطلب در: قسمت پانزدهم شهرنامه 📝پ.ن: زنانگی و مادرانگی تنها منحصر در زنان نیست، بلکه مردان نیز به شدت نیازمند رشد زنانگی و مادرانگی خود هستند تا از قالب موجودی سخت و خشن و سلطه جو به انسانی لطیف، گشوده، خردمند و خلاق بدل شوند. @shahr_naame
💐 همراهان شهرنامه! مژده! بالاخره امروز ویژه برنامه بزرگداشت فردوسی و خیام، منتشر می شود: قسمت شانزدهم شهرنامه: خیام در آینه فردوسی ویژه برنامه بزرگداشت خیام و فردوسی آنچه در شهرنامه خواهیم دید: 🔶بررسی مولفه های شعر خیام: 🔹پوشیدگی راز جهان 🔹کنایه به خلقت 🔹ناپایداری جهان 🔹زندگی در لحظه 🔶بازشناسی مولفه های شعر خیامی در شعر فردوسی 🔹طرح یک مساله: چایگاه شعر خیام در منظومه فکری هویت ایرانی کجاست؟ 🔹نسبت تفکر توحیدی با اسرارآمیزی جهان و تفکر اساطیری مشرکانه با پوچی و بی معنایی آن 🔹دریچه نگاه شعر خیامی به جهان: نگریستن جهان از نگاه «انسان» با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 ‏🆔 @shahr_naame
قسمت پانزدهم شهرنامه منتشر شد. در تلاش بودیم مباحثی که در این قسمت صحبت شد را از زوایای دیگر بررسی کنیم و برای شما پوشش دهیم🌷 @shahr_naame ‼️ اگر هرکدام از درامدها را نخوانده‌اید یا قصد مرور دارید می‌توانید روی لینک مدنظر کلیک کنید: 🔸دعوتنامه کانال شهرنامه 🔹پدید امدن طبقات جامعه در پادشاهی جمشید (لینک قسمت پانزدهم) 🔸قدرت جهان سازی و خلق اعتبار انسان در دوران جمشید 🔹صوت قسمت پانزدهم شهرنامه 🔸کشاورزی و روح مادرانه فرهنگ ایرانی 🔹آنچه در قسمت شانزدهم خواهیم دید با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
ویژه برنامه بزرگداشت خیام و فردوسی: خیام در آینه فردوسی ✅ برای تماشای این قسمت از برنامه به کانال ما از طریق این لینک مراجعه کنید👇 آپارت: https://www.aparat.com/v/8v3as یوتیوب: https://youtu.be/cSpLHWLhVSo با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
✳️شاه بیت شاهنامه در روایت انسان تطبیقی میان روایت خلقت انسان در شاهنامه و آرای فلسفی ملاصدرا (بازنشر به مناسبت یک خرداد روز بزرگداشت ملاصدرا) 📜یکی از درخشان ترین ابیات ادبیات کهن پارسی درباره چیستی حقیقت انسان، بیت زیر از فردوسی است: نخستین فکرت، پسین شمار تویی! خویشتن را به بازی مدار درباره این بیت در سخن گفتیم و آن را توضیح دادیم و نشان دادیم که بنابر این بیت و ساختار کلی ابیات مقدمه شاهنامه، انسان غایت آفرینش و گل سرسبد آفرینش است. گویی تمام کائنات، کار کرده اند تا به انسان برسند.😍 🔴 این بیت را به گونه ای لطیف تر از آن چه ما در شهرنامه گفتیم، نیز می توان فهمید. بر اساس این تفسیر دوم، منظور از فکرت، علم خداوند است. بنابراین، آن چه که خداوند نخست در اندیشه آورد انسان بود و سپس به خاطر آن دیگر عناصر هستی را آفرید. از این رو انسان پس از دیگر مخلوقات پای به صحنه هستی گذاشت و آخرینِ شمار شد. ✅️ به هر روی چه تفسیر اول درست باشد و چه تفسیر دوم، نتیجه یکی است. آدمی، غایت خلقت است، پس اگر تو، خودت را به بازی بگیری و بیهوده زندگی کنی، کل آفرینش را به سخره و بازی گرفته ای. ملاصدرا فیلسوف بزرگ مسلمان، همین سخن فردوسی را به عنوان قاعده ای فلسفی، اثبات کرده و بر اساس حرکت جوهری بر آن استدلال آورده است. قاعده ملاصدرا از این قرار است که: هر آن چه که از نظر زمانی و شمار مقدم و جلوتر است از نظر شرف و مرتبه، موخر و عقب تر است (کل ما هو اقدم بالزمان فهو آخر بالرتبة و الشرف). نتیجه ⬅️ آن است که موجودی که پسین شمار باشد، شریف ترین است و این همان معنای سخن فردوسی است. ⚜️ ملاصدرا، فردوسی را با لقب «قدوسی» یاد می کند و او را یکی از بزرگترین عارفان و فیلسوفان می داند. بعید نیست که این قاعده را از او الهام گرفته باشد. بامعرفی شهرنامه به دیگران در این حرکت سهیم باشید👇 🆔 @shahr_naame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺ویدیویی ناب و کم نظیر از یکی از شیرین ترین لحظات تاریخ ایران: "ما تو شهریم!" ✅عجیب، پر معنا و استعاری می نماید این کلماتی که بر زبان حاج احمد جاری می شود... ❇️کجاست فردوسی دیگری که در وصف رستم های جوان ایران زمین، حماسه ای در خور بسراید؟ @shahr_naame
🎙فهرست صوتهای برنامه شهرنامه (شرح و تحلیل شاهنامه) 🔰بسیاری از همراهان شهرنامه در خواست کرده اند که دسترسی راحت تری به صوتهای برنامه ها داشته باشند. البته اگر منت بگذارید و از طریق لینکها نظاره گر برنامه تصویری باشید، از ما حمایت بیشتری کرده اید. صوت هر برنامه به فاصله پنج روز از انتشار برنامه در آپارات و یوتیوب بر روی کانال بارگذاری می شود. 🔻با افتخار فهرست صوتهای برنامه تقدیم می گردد: 1️⃣صوت شهرنامه یک: از رند خرابات تا پهلوان آبادی 2️⃣صوت شهرنامه دو: مقدمه شاهنامه 1 3️⃣صوت شهرنامه سه: مقدمه شاهنامه 2 4️⃣صوت شهرنامه چهار: مقدمه شاهنامه 3 5️⃣صوت شهرنامه پنج: پادشاهی کیومرث 1 6️⃣صوت شهرنامه شش: پادشاهی کیومرث 2 7️⃣صوت شهرنامه هفت: پادشاهی کیومرث 3 8️⃣صوت شهرنامه هشت: پادشاهی هوشنگ 1 9️⃣صوت شهرنامه نه: پادشاهی هوشنگ 2 🔟صوت شهرنامه ده: پادشاهی هوشنگ 3 1️⃣1️⃣صوت شهرنامه یازده: پادشاهی طهمورث 1 2️⃣1️⃣صوت شهرنامه دوازده: پادشاهی طهمورث 2 3️⃣1️⃣صوت شهرنامه سیزده: ویژه برنامه نوروز 1402 4️⃣1️⃣صوت شهرنامه چهارده: پادشاهی جمشید 1 5️⃣1️⃣صوت شهرنامه پانزده: پادشاهی جمشید 2 @shahr_naame
⭕️پوشیدگی راز جهان 🔰یکی از مهمترین مولفه های شعر خیام، توصیف حیرت و سرگشتگی آدمی در کار جهان و پوشیدگی راز آن بر اوست: در دایره‏ ای کامدن و رفتن ماست‏ آن را نه بدایت نه نهایت پیداست‏ کس می‏ نزند دمی در این معنی‌راست کاین آمدن ازکجا و رفتن‌به‌کجاست؟ ❇️فردوسی نیز در جای جای شاهنامه و به خصوص پس از غم ها و شکستهای بزرگ، چنین مضمونی را یادآوری می کند: چنین است و رازش نیامد پدید نیابی! به خیره چه جویی کلید ✅توضیح و شرح در قسمت شانزدهم شهرنامه: 📺آپارات: https://www.aparat.com/v/8v3as 📺یوتیوب: https://youtu.be/cSpLHWLhVSo بامعرفی شهرنامه به دیگران در این حرکت سهیم باشید👇 🆔 @shahr_naame
شهرنامه قسمت شانزدهم.mp3
23.5M
🎙صوت قسمت شانزدهم شهرنامه 🔰ویژه برنامه بزرگداشت خیام و فردوسی ❇️خیام در آینه فردوسی
❗️کنایه به آفرینش 🔰حیرت و سرگشتگی در کشف راز جهان در شعر خیام به جایی می رسد که بیان سرگشتگی به نوعی کنایه و طعنه به آفرینش بدل می گردد: دارنده چو ترکیب طبایع آراست از بهر چه او فكندش اندر کم‏ وکاست‏ گر نیک آمد شکستن از بهر چه بود ورنیک‌نیامداین‌صُوَر، عیب‌که راست؟ ✅(مفهوم شعر: صاحب این جهان که این موجودات را آراسته کرد، چرا آن ها را دچار کم و کاست و نابودی می کند؟ اگر طبایع موجودات خلقت، نیک هستند چرا نابود می شوند و اگر نیک نیستند، عیب چه کسی است؟ (خودشان یا آفریننده؟) ❇️فردوسی شبیه به همین مضامین را به جای کنایه و طعنه در قالب اعتراض به جهان بیان می کند: جهانا ندانم چرا پروری‏ چو پرورده‌ي خویش را بشکری یا: جهانا چه بَدمهر و بدگوهری‏ که خود پرورانی و خود بشکری ✅برای توضیح راز این گونه مضمون پروری، قسمت شانزدهم شهرنامه را ببینید یا بشنوید: 📺آپارات 📺یوتیوب 🎙صوت @shahr_naame
🌹خدمت دوستانی که تازه به شهرنامه پیوسته اند سلام و خوش آمد عرض می کنم.🌹 📜سیر محتوای شهرنامه از این قرار است: 📺محور اصلی کانال، برنامه های اینترنتی شهرنامه (شرح شاهنامه) و نی نامه (شرح مثنوی) است که روی آپارات و یوتیوب بارگذاری می شود. 🕰هر برنامه حدود ۲۰ دقیقه است و زبان روانی دارد. اگر با دور تند ببینید و بشنوید نهایتا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از وقتتان را می گیرد و در عوض با بسیاری از مسائل فلسفی، ادبی و تاریخی آشنا می شوید. ✅تلاش می کنیم در شهرنامه به ورای داستانها سفر کنیم و ابعاد فلسفی، عرفانی، اجتماعی و هنری آنها را تحلیل کنیم. 📝در کنار برنامه ها، متنهای تکمیلی نیز روی کانال فرستاده می شود. بعضی از این متنها در برنامه گفته نشده اند و تکمیل کننده برنامه هستند. 🎼نی نامه (شرح مثنوی معنوی) ضبط شده و در حال تدوین است. پس از رسیدن کانال به ثبات مطلوب، پخش نی نامه نیز آغاز می شود. ‼️ قسمت اول معرفی شهرنامه است. قسمتهای دوم و سوم و چهارم به تحلیل و بازخوانی مقدمه شکوهمند شاهنامه و ابعاد هستی شناسانه آن می پردازد. قسمت های پنجم و ششم و هفتم داستان پادشاهی کیومرث را بیان می کند و سرانجام از قسمت هشتم وارد داستان پادشاهی هوشنگ می شویم و در قسمتهای نهم و دهم داستان پرماجرای پادشاهی هوشنگ را به پایان می بریم. قسمتهای یازدهم و دوازدهم داستان پادشاهی طهمورث دیوبند را روایت می کند. پادشاهی که در دوران او انسانها خط را آموختند و بر دیوان غلبه کردند. قسمت سیزدهم ویژه برنامه نوروزی شهرنامه است با عنوان: اساطیر چه می گویند؟ قسمت های چهاردهم و پانزدهم آغاز پادشاهی جمشید و شروع برنامه های کلان او برای پیشبرد تمدن را گزارش و تحلیل می کنند و نهایتا در قسمت بسیار مهم شانزدهم به مناسبت بزرگداشت فردوسی و خیام در یک ویژه برنامه جهان شعری و فلسفی این دو شاعر را مقایسه می کنیم و ابعاد عمیق کمتر دیده شده این نوع از شعر و حکمت را روایت می کنیم. در قسمت هفدهم بخش سوم پادشاهی جمشید را توضیح داده ایم و در قسمت بسیار مهم هیجدهم به بررسی علل سقوط جمشید از نگاه روانشناختی و فلسفی می پردازیم. ‼️با لمس یا فشردن شماره هر قسمت در بند بالا به پست مربوط به آن قسمت راهنمایی می شوید و می توانید به فیلم، صوت و مطالب مربوط به آن دسترسی پیداکنید. @shahr_naame
میلاد امام رضا (ع) بر شما مبارک! منم بنده اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی فردوسی
آنچه در شهرنامه خواهیم دید: 🔹ریشه طبقه بندی اجتماعی دوران جمشید 🔹طبقه چهارم: اهتوخوشی 🔹فلسفه صنعت گری 🔹 فلسفه قرادادهای اجتماعی و ایجاد قدرت: محدودیت 🔹 پنجاه سال چهارم پادشاهی جمشید 🔹 تخت جمشید یا پرسپولیس؟ 🔹 پیدایش طلا و جهش اقتصاد و تغییر جهان 🔹 فردوسی: متفکر و فیلسوف سیاسی 🔹 جهان خواهی ستایش شده 🔹 تمدن دریایی جمشید با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 ‏🆔 @shahr_naame
قسمت شانزدهم شهرنامه منتشر شد. در تلاش بودیم مباحثی که در این قسمت صحبت شد را از زوایای دیگر بررسی کنیم و برای شما پوشش دهیم🌷 @shahr_naame ‼️ اگر هرکدام از درامدها را نخوانده‌اید یا قصد مرور دارید می‌توانید روی لینک مدنظر کلیک کنید: 🔸دعوتنامه کانال شهرنامه 🔹ویژه برنامه خیام در اینه فردوسی (لینک قسمت شانزدهم) 🔸ویدیویی ناب و کم نظیر از یکی از شیرین ترین لحظات تاریخ ایران! 🔹شاه بیت شاهنامه در روایت انسان 🔸پوشیدگی راز جهان 🔹کنایه به آفرینش 🔸صوت قسمت شانزدهم شهرنامه 🔹آنچه در قسمت هفدهم شهرنامه خواهیم دید با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
پادشاهی جمشید ۳: فردوسی در قامت یک متفکر و فیلسوف سیاسی بزرگ ✅ برای تماشای این قسمت از برنامه به کانال ما از طریق این لینک مراجعه کنید👇 آپارت: https://www.aparat.com/v/5cviC یوتیوب: https://youtu.be/WxDpnitRvgw با معرفی شهرنامه به دیگران در تقویت هویت ملی، سهیم باشیم👇 🆔 @shahr_naame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صنعتگران: اندیشه ورزان زبر دست ✅توضیح مدل ساده شده نسبت خلاقیت، انتزاع، طبیعت و تکنیک در فرایند تولید صنعتی 🎞برشی از قسمت هفدهم شهرنامه. قسمت هفدهم: 📺آپارات 📺یوتیوب @shahr_naame
پرسش یکی از همراهان شهرنامه پیرامون برنامه خیام در آینه فردوسی و پاسخ بنده. پرسش ایشون به این برمی گرده که ما توی برنامه گفتیم، چه خود خیام ملحد بوده باشه یا نه، برداشت فرهنگ ایرانی از اشعار خیام، ملحدانه نبوده و برای همین در جامعه توحید باور ایرانی پذیرفته شده. پرسش خوب این همراه و پاسخ بنده رو بخونید :)