#پرونده_ویژه
🗓 پرونده این هفته👇👇👇
✖️✖️✖️✖️✖️💢 منجی و موعود آخرالزمان 💢✖️✖️✖️✖️✖️
🔷 با ما همراه باشید....‼️
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️امر به بازنمایی منجی و مهمترین رسانه آن
✏️احمد سیاح
🔷غدیر، عاشورا و اربعین چه ارتباطی با منجی آخرالزمان دارند؟
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️امر به بازنمایی منجی و مهمترین رسانه آن
✏️احمد سیاح
🔹پیامبر در بخش مهمی از خطبه غدیر، با تأکید بر استمرار روند پیوسته نبوت و امامت، آغازگر آن را حضرت علی (ع) و خاتمهگرش را حضرت مهدی (عج) معرفی میکند. ایشان رویهای برای اتصال تمامی مؤمنان در طول تاریخ با رأس مذهب در قالب امامت و معطوف به آینده مهدوی شکل داده و برای آن، چیدمان و الگوی خطمشیگذاری شدهای را تبیین کردهاند.
🔸همچنین در واقعه غدیر کنشگری فعال مخاطبان، اعم از حاضران و غایبان، و سازمانها حتی در کوچکترین آن، یعنی خانواده، در قالب گفتن پدران و مادران برای فرزندان، مطالبه میشود؛ و رفتاری مناسب برای تحقق آن امر مطلوب از مؤمنان خواسته و برای آن بیعت و تأیید مخاطبان نیز گرفته میشود.
🔹از این رو میتوان نتیجه گرفت که بازنمایی منجی برای مردم از سوی پیامبر اسلام مورد امر قرار گرفته است.
🔸بنا بر روایات، حضرت حجت (عج) در هنگام ظهور، برای شناساندن خود به مردم دنیا، خویش را فرزند امام حسین (ع) معرفی میکند و این نشاندهنده آن است که جهانیان سیدالشهدا (ع) را در آن زمان میشناسند.
🔹از سوی دیگر، در منابع و مصادر سایر ادیان، مانند مسیحیت نیز نمونههایی در تأیید این مطلب همچون نشانهای که در انجیل متی درباره آخرالزمان آمده، مؤید این مبحث است: «آنگاه علامت فرزند آدم در آسمان پدیدار گردد، و در آن هنگام همه اقوام زمین سینهزنی کرده و فرزند انسان را مشاهده میکنند که بر ابرهای آسمان سوار گشته و با شکوه و جلالی عظیم میآید».
🔸اگرچه با وجود شبههافکنیها و تلاشهای کور عدهای، شاید به ادعای بعضی، مظاهر بیرونی عزا و دستهجات و سینهزنیهای خیابانی در برخی شهرهای ایران (شیعهخانه اهل بیت) کم شده باشد، اما تظاهر بیرونی این پیشبینی علائم ظهور در انجیل را میتوان اربعین تا اربعین در سراسر دنیا بهوضوح دید و این به معنای آن است که عاشورا و اربعین مهمترین رسانه برای بازنمایی منجی هستند.
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#اطلاعیه_نشست
♦️نشست تخصصی" واگویهای از منجی موعود" با حضور رهبران و اندیشمندان ادیان و مذاهب پیرامون جایگه منجی در بین ادیان مختلف.
🔺ششم تا دوازدهم فروردین
🔻ساعت ۲۲ بصورت زنده
🔶میهمان امشب برنامه: آرش آبایی(دینپژوهِ یهودی و عضو انجمن کلیمیان تهران)
🔷این گفتگو را میتوانید در صفحه اینستاگرام و کانال آپارات فطرسمدیا دنبال و تماشا کنید.👇👇👇
🔺اینستاگرام فطرسمدیا 👈 اینجا
🔻کانال آپارات فطرسمدیا 👈 اینجا
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @fotrosmediatv
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت اول)
✏️احمد سیاح
🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری و اجتماعی را نشر میدهند؟
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت اول)
✏️احمد سیاح
1️⃣جریان احمد الحسن
🔶 رسانههای اصلی: شبکه ماهوارهای رایاتالسود؛ شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک(تولید ویدئوهای متعدد با آرم ویژه البیعة لله)؛ توزیع گسترده بولتن در محافل مذهبی شیعی؛ مستندسازیهای گسترده از طریق شخصیتهای رسانهای شاخص در غرب مانند کمپانی رسانهای عبدالله هاشم.
🔷آثار رسانهای مهم: مستندهای دهها و صدها قسمتی عبدالله هاشم با عناوین کلی ظهور (The Arrivals) و ظهورکرده (The Arrived) که حتی در صداوسیمای جمهوری اسلامی تحت عنوان برنامه راز در سال 1390 با اجرای نادر طالبزاده و با حضور محمد طیب روی آنتن زنده تلویزیون معرفی گردید.
🔶گفتمان رسانهای: حضور در مجامع بزرگ شیعی مانند اربعین و تأکید بر نام حضرت امام حسین (ع) در گفتمان خویش به جهت بهرهگیری از احساسات مذهبی؛ استفاده از نارضایتی جوامع شیعی از دولتهایشان برای جذب نیرو و بسط قدرت خویش؛ دجالخواندن مراجع بزرگ شیعه همچون آیت الله سیستانی و علمای قم و نجف؛ بهرهگیری از مقدسات ادیان مختلف در نماد و لوگوی خویش از ستاره داوود گرفته تا شعار البیعة لله و شمشیر دو سر و ... ؛ تشویق به تقدسشکنی، خشونتورزی و ستیز در نجف و کربلا به اسم پالایش و خالصسازی مشابه با رویکرد وهابیت، نفی حجیت قرآن، مشابهسازی با روایات شیعه و سنی درباره ظهور و مصادره گفتمانی و نمادی مهدویت شیعی؛ دجال اکبر خواندن آمریکا و غرب و سعی در سرسلسلهشدن در مقابل فراماسونری و کسب رهبری در غربستیزی؛ تشابه کامل نظام تبلیغی با روش داعش؛ بنیالعباس خواندن حکومت فعلی عراق با تمرکز بر همکاری و استفاده از تصاویر نخستوزیران شیعه در کنار رؤسای جمهور آمریکا.
🔷گفتمان فکری و نظری: بازسازی و مصادره گفتمانی رویکرد شیعی و سوءاستفاده از حدیث وصایت؛ به دام انداختن جریانهای کماطلاع و ظاهرگرا اما شیفته مهدویت و استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از آنها برای تبلیغ موعود یا مهدیان دروغین؛ تکفیر شیعیان مخالف و هدربودن جان و مالشان؛ تغییر در احکام و تقیدات شرعی؛ حضور حداکثری در فضای مناسبتهای شیعی و دامگذاری برای یارگیری؛ ترویج تبعیت محض از رهبران و نهانروشبودن فعالیتها در مراحل ابتدایی و سپس ترویج علنی.
👣 این مطلب ادامه دارد.....
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مصاحبه
#پرونده_منجی
♦️دینسازی یا جامعهسازی؟ ماموریت منجی کدام است؟
🎙محمد اسدیگرمارودی
🔷به نقل از خبرگزاری ایکنا(7 فروردین 1400)
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مصاحبه
#پرونده_منجی
♦️دینسازی یا جامعهسازی؟ ماموریت منجی کدام است؟
🎙محمد اسدیگرمارودی
🔸قطعاً ثنویت در هدف مطرح نیست، بلکه هدف لقای رب و خداییشدن و به قرب الهی رسیدن است؛ اما به وسیله جامعهای که پر از عدل و داد باشد. در جامعهای که عدل حاکم است، قرب الیالله نیز به راحتی حاصل میشود تا جامعهای که سرشار از ظلم است. لذا نخستین و برجستهترین مأموریت امام عصر(عج) زندهکردن معالم و مظاهر دین در جامعه است.
🔹در طول تاریخ اسلام اگرچه قرآن تحریف لفظی نشده اما تحریف معنوی صورت گرفته که همان تفاسیر غلط است. گروه هایی امثال داعش اصرار دارند تا با ارائه تفسیر غلط از دین، در واقع جامعه را به یک آلودگی عمومی برسانند. زمانی که امام عصر(عج) ظهور میکنند، حقیقت دین و سنت نبوی را برای مردم بیان میکنند و چون بسیاری از مردم از آن حقیقت فاصله بسیارگرفتهاند، برایشان به عنوان چیز جدیدی جلوه میکند.
🔸تجدیدکردن فرائض و سنن اجتماعی توسط امام زمان(عج)، زندهکردن معالم دین به شکل درستی است که خداوند برای ما مسلمانان مقرر کرده است. اگر اعتقاد ما این است که نجات و سعادت و کمال بشر به وسیله دینی است که خدا قرار داده، باید آن دین به صورت درستش در جامعه شناسانده و عمل شود.
🔹اگر امام، عامل حیات و زندهشدن معنوی انسان و زندهکننده معالم دین است، اختیار و اراده ما در به سوی امام(ع) رفتن نیز مطرح خواهد بود و انتظار به همین معناست. اگر ما علاقهمند ظهور امام عصر(عج) هستیم و از اینکه امام(ع) در پس پرده غیبت قرار گرفته رنج میبریم، لازمه رهایی از این شرایط این است که معارفی که به وسیله پیامبر(ص) و ائمه(ع) برای ما قرار داده شده در دوران غیبت بشناسیم و به آنها عمل کنیم.
🔸لذا منتظر امام عصر(عج) کسی است که اولا در صدد فهم درست معرفت دینی باشد، ثانیا عامل به معرفت دینی باشد و ثالثا جامعه را نسبت به این معرفت دینی و عملکردن بر اساس آن تربیت کند.
🔚 پایان
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
خرد اجتماعی
#اطلاعیه_نشست ♦️نشست تخصصی" واگویهای از منجی موعود" با حضور رهبران و اندیشمندان ادیان و مذاهب پیر
#اطلاعیه_نشست
♦️نشست تخصصی" واگویهای از منجی موعود" با حضور رهبران و اندیشمندان ادیان و مذاهب پیرامون جایگه منجی در بین ادیان مختلف.
🔺ششم تا دوازدهم فروردین
🔻ساعت ۲۲ بصورت زنده
🔶میهمان امشب برنامه: اردشیر خورشیدیان (رییس انجمن زرتشتیان ایران)
🔷این گفتگو را میتوانید در صفحه اینستاگرام و کانال آپارات فطرسمدیا دنبال و تماشا کنید.👇👇👇
🔺اینستاگرام فطرسمدیا
https://instagram.com/fm.farsi?igshid=11zsx5nnzt7xf
🔻کانال آپارات فطرسمدیا
https://www.aparat.com/fotrosmediatv
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @fotrosmediatv
🆔 @sharafoddin_ir
خرد اجتماعی
#مقاله #پرونده_منجی ♦️کذابها...!!(قسمت اول) ✏️احمد سیاح 🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت دوم)
✏️احمد سیاح
🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری و اجتماعی را نشر میدهند؟
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت دوم)
✏️احمد سیاح
2️⃣ بهاییت و بابیت
🔶 رسانههای اصلی: «سرویس رسانهای فارسی بهایی» شامل رادیو و تلویزیون و پخش زنده؛ شبکههای ماهوارهای و اینترنتی اختصاصی بهاییت زیر نظر جامعه بهاییت آمریکا یا بیتالعدل و ... ؛ نوین تیوی؛ پرشین بی.ام.اس(شبکه جدید)؛ حضور گسترده رسانهای در سایر شبکههای فارسیزبان اعم از بی.بی.سی. فارسی، ایران اینترنشنال، من وتو، فارسی 1، ام.بی.سی، پرشیا، صدای آمریکا و رادیو فردا و نیز بخشهای جهانی بی.بی.سی؛ ساخت فیلمهایی مثل دروازه در کمپانیهای رسانهای خود در آمریکای شمالی.
🔷 آثار رسانهای مهم: فیلم مستند «سپیدهدم ایمان و ظهور بهاییت: دروازه» (The Gate: Dawn of the Baha'i Faith (2018)) به کارگردانی باب هرکولس (Bob Hercules) و تهیهکنندگی استیو سروویتز (Steve Sarpwitz) که خود بهایی است (و سابقاً کلیمی بوده) با بودجه سه میلیون دلاری؛ مستند ریشههای آیین بهاییت؛ دویست سال بعد؛ طاهره؛ امیدی از ایران؛ روزی برای خدمت؛ سروش عندلیب؛ مستندهایی درباره امانت؛ بامداد تابان؛ نوری برای عالم؛ سفر پرفروغ؛ ورقا اولین مجله کودکان بهایی در ایران؛ روایت یک تاریخ؛ مستند تربیت؛ رضا؛ مرزهای یادگیری؛ مدارس بهایی: تحقق یک رؤیا؛ انیس؛ حالا که 15 ساله شدم.
🔶 گفتمان رسانهای👇
🔺مصورنکردن باب و شخصیتهای اصلی بهایی به منظور تقدسبخشی به وی و مشابهتسازی با مصورنکردن پیامبر اکرم؛ تقدسبخشی به ارکان مذهبی خویش همچون علیمحمد باب و فاطمه قرةالعین به تناسب تغییر ذائقه مخاطب هر عصر از طرق مختلف فیلم و مستند یا سریال با تحریف گسترده تاریخ در راه سیاهنمایی رقبا و مظلومنمایی خویش؛ ابتدا ناشناس و نهانروش و پس از نزدیکی به سوژه مد نظرشان هویداکردن هویت در شبکههای اجتماعی در راه جذب؛ حقوق بشری و مدرنخواندن مذهب خویش و تأکید بر دینخواندن آیین خویش و حضور حداکثری در تمامی محافل و سمینارهای غربی یا شرقی به منظور تخریب تشیع؛ نفوذ افراد وفادار به آیین به عنوان کارشناس بدون معرفی هویت بهایی آنها در شبکههای خبری؛ یارگیری در عرصه بینالمللی و رسانهای از نخبگان به منظور گنجاندن نام بهاییت در هر بیانیه حمایتی عمومی از اقلیتهای دینی یا مذهبی؛
🔻مستندسازی از افراد عادی فرقه به عنوان الگوهایی که در عین مظلومیت با سرسختی به موفقیت رسیدند؛ تغییر روایت واقعی وقایع تاریخی مملو از کشتار و بیاخلاقی رهبران فکریشان به روایت قهرمانانه و مقدس مانند ماجرای بدشت و جلوهدادن رفتارهای شرمآور اخلاقی بیسابقه در جهان به منزله مبارزه برای حقوق زنان؛ سعی در پنهانکردن سیر تغییر ادعای بنیانگذاران از بابیت امام زمان در درون شیعه به ادعای الوهیت و سپس الغای احکام اسلام و دشمنی با امام زمان در تبلیغات امروز؛ سعی بر صلحطلب، وحدتطلب و لائیک جلوهدادن خود؛ همکاری نزدیک رسانهای با تمام گروههای ضدشیعی.
🔷 گفتمان فکری و نظری: بازسازی و مصادره گفتمانی رویکرد شیعی؛ به دام انداختن جریانهای کماطلاع و ظاهرگرا اما شیفته مهدویت و استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از آنها برای تبلیغ موعود یا مهدیان دروغین بهخصوص در دوره پیدایش؛ تغییر در احکام و تقیدات شرعی؛ بهروز و مظلوم نشاندادن خویش؛ بازسازی اسطورهگون شخصیتهای تشیع در بین مؤسسانش و چهرهآرایی از ایشان به عنوان مثلاً اولین زن آزادیخواه و مترقی و شاعر در قالب اشخاصی همچون فاطمه قرةالعین.
👣 این مطلب ادامه دارد.....
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#یادداشت
#پرونده_منجی
♦️بيعتنامة امام عصر با 313 ياور اصلي خود
✏️ احمدحسین شریفی
🔷تأمل در بندهای این بیعتنامه و مقایسه حال خودمان با ویژگیهای مطلوب حضرت حجت(عج) میتواند گوياي دوری یا نزدیکی ما با الگوی مورد نظر حضرت مهدی باشد. همچنین این بیعتنامه نشان میدهد که آن حضرت يک مدل عملي از سبک زندگي اسلامپسند را به جهانيان عرضه ميکند. مدلي که جذابيت فراوان دارد آن هم در جوامعي که پر از فساد و ظلم و بيعدالتي شده باشند و از ستم و ظلم به ستوه آمده باشند؛ وقتي چنان مدلي از رفتار را ميبينند همگي جذب ميشوند:
«با او بيعت ميکنند که هرگز از اين اصول عقبنشيني نکنند؛
(۱) هرگز دزدي نکنند،
(۲) زنا نکنند،
(۳) هيچ کار حرامي را مرتکب نشوند؛
(۴) هرگز دنبال فساد و فحشا نروند؛
(۵) به ناحق هيچ کس را نزنند؛
(۶) طلا و نقره، گندم و جو ذخيره نکنند؛
(۷) مسلماني را دشنام ندهند؛
(۸) خونی را به ناحق نريزند؛
(۹) به آبروي کسي لطمه نزنند؛
(۱۰) به خانة کسي هجوم نبرند؛
(۱۱) مسجدي را خراب نکنند؛
(۱۲) هرگز شهادت باطل ندهند؛
(۱۳) هرگز بدگويي مؤمنان را نکنند؛
(۱۴) هرگز ربا نخورند؛
(۱۵) در سختيها صبور باشند و جزع نکنند؛
(۱۶) هیچ خداپرستي را لعن نکنند؛
(۱۷) شراب نخورند؛
(۱۸) لباس مطلا و حرير و ابريشمين نپوشند؛
(۱۹) دشمن شکست خورده در حال فرار را تعقيب نکنند؛
(۲۰) مسلماني را فريب ندهند؛
(۲۱) حتي نسبت به کافران و منافقان نيز ستم روا ندارند؛
(۲۲) سادهزيست باشند؛
(۲۳) خاک را فرش خود قرار دهند؛
(۲۴) از فساد و فحشا بيزاري جويند؛
(۲۵) امر به معروف و نهي از منکر کنند.
🔶 سپس امام نيز فرمود اگر شما به اين عهد و پيمان متعهد بمانيد من نيز با شما عهد ميبندم که:
(1) ياران خاص ديگري را برنگزينم و کسي را بر شما ترجيح ندهم؛
(2) در خوراک و پوشاک و مرکب همچون شما رفتار کنم؛ و هيچ برترياي براي خودم قائل نباشم؛
(3) همواره با شما باشم و با شما حرکت کنم؛
(4) به کم راضي باشم؛
(5) و جهان پوشيده از ظلم و جور را پر از عدل و قسط کنم؛
(6) و خدا را آنگونه که سزاوارش است عبادت کنيم.
🌹سپس ميفرمايند: من به عهدم با شما پايبندم؛ شما هم پايبند باشيد.
📚 علی حائری یزدی، إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب(عج)، ج2، ص168.
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @Ahmadhoseinsharifi
🆔 @sharafoddin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹🌕 میلاد نور 🌕🌹🌹🌹
🍁 قال الحیدر ابوترابُ
🍂 اصحاب المهدی شبابُ
🔷 میلاد منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله اعظم (عج) بر همگان مبارک باد.
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#یادداشت
#پرونده_منجی
♦️میلاد منجی
✏️سید حسین شرف الدین
🔷 مژده ای دل که مسیحا نفسی میآید...!!!
🔶 که ز انفاس خوشش بوی کسی میآید...!!!
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#یادداشت
#پرونده_منجی
♦️میلاد منجی
✏️سید حسین شرف الدین
🔹پانزدهم شعبان، سال روز میلاد منجی کل است: روز اکمال و اتمام ولایت الهی، دمیدن جانی دوباره در کالبد هستی، اخراج صالحان از ظلمتها به سوی نور، احیای روح امید در ستم دیدگان، شکستن هیمنه طواغیت، ظالمان و مفسدان، تحقق وعده خداوند مبنی بر حاکمیت صالحان بر کره خاکی(استقرار حکومتی بیمثال در گستره جهانی) و رهایی مستضعفان از یوغ مستکبران، پیرایش و پالایش تعالیم انبیا از غبارهای زمانه.
🔸دعای افتتاح در فرازی به بخشی از آثار مترتب بر حضور حضرتش(ع) بشارت داده است:
اللَّهُمَ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ ... اللَّهُمَّ الْمُمْ بِهِ شَعْثَنَا وَ اشْعَبْ بِهِ صَدْعَنَا وَ ارْتُقْ بِهِ فَتْقَنَا وَ كَثِّرْ بِهِ قِلَّتَنَا وَ أَعْزِزْ بِهِ ذِلَّتَنَا وَ أَغْنِ بِهِ عَائِلَنَا وَ اقْضِ بِهِ عَنْ مَغْرَمِنَا وَ اجْبُرْ بِهِ فَقْرَنَا وَ سُدَّ بِهِ خَلَّتَنَا وَ يَسِّرْ بِهِ عُسْرَنَا وَ بَيِّضْ بِهِ وُجُوهَنَا وَ فُكَّ بِهِ أَسْرَنَا وَ أَنْجِحْ بِهِ طَلِبَتَنَا وَ أَنْجِزْ بِهِ مَوَاعِيدَنَا وَ اسْتَجِبْ بِهِ دَعْوَتَنَا وَ أَعْطِنَا بِهِ سُؤْلَنَا وَ بَلِّغْنَا بِهِ مِنَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ آمَالَنَا.
🔹خدايا به سوى تو مشتاقيم براى يافتن دولت كريمهاى كه اسلام و اهلش را به آن عزيز گردانى، نفاق و اهلش را به وسيله آن خوار سازى، و ما را در آن دولت از دعوتكنندگان به سوى طاعتت، و رهروان به سوى راهت قرار دهى، و كرامت دنيا و آخرت را از بركت آن روزيمان فرمايی.
🔸خدايا پريشانی ما را به يارى او التیام بخش، پراكندگى ما را با او وحدت بخش، گسيختگى ما را با او پيوند ده، اندك ما را با او زياد فرما، ذلّت ما را با او عزّت ده، تنگدستى ما را با او توانگرى بخش، بدهى ما را از بركت او ادا كن، فقر ما را به مدد او جبران فرما، جدايى و دو دستگى ما را با او برطرف كن، دشوارى كار ما را با او آسان گردان، روى ما را به ديدار او سپيد كن، اسيران ما را به يارى او آزاد گردان، درخواستهاى ما را به لطف او برآور، وعدههاى ما را با ظهور او تحقق بخش، دعايمان را به كمك او اجابت كن، خواستههايمان را به حق او عطا فرما، و ما را به يارى او به آرزوهاى دنيا و آخرتمان برسان.
🔚 پایان
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت سوم)
✏️احمد سیاح
🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری و اجتماعی را نشر میدهند؟
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت سوم)
✏️احمد سیاح
3️⃣ وهابیت و سلفیت سنتی
🔶رسانههای اصلی: کمپانیهای رسانهای MBC (همکار با کمپانی فاکس روبرت مرداک) و روتانا و شبکههای خبری العربیه و ...؛ استفاده از فضای رسانههای غربی همچون بی.بی.سی با ساخت مستندها یا گزارشهای سفارشی علیه تشیع، حوزه و اعتقادات شیعی مانند مستند اخیر بی.بی.سی (فحشا نشاندادن صیغه)؛ شبکههای ماهوارهای به منظور حمله به مراقد مذهبی و تخریب شخصیتهای دینی نجف و عراق؛ مراکز پژوهشی و انتشاراتی عظیم و فعال علیه شیعه در مکه، مدینه و ...!
🔷 آثار رسانهای مهم: برنامههای مستند و خبری؛ سریال عمر بن خطاب، الاسباط (امام حسن و امام حسین (ع) و معاویه)، هارونالرشید و ... ؛ سرمایهگذاری در فیلمهای سینمایی؛ حمله به آثار رسانهای رقیب؛ کتب متعدد بهویژه علیه شیعیان.
🔶گفتمان رسانهای: قهرمانسازی از خلفای جور، ترویج فتوحات، آرمانی نشاندادن فضای خلافت اموی و عباسی؛ تقدسبخشی به شخصیتهایی چون عمر بن خطاب، معاویه، هارونالرشید و حتی یزید؛ خادمالحرمین و نمونه تام اسلام معرفیکردن خویش و بیدیندانستن دیگران؛ تقدسشکنی از شخصیتهای اصلی تشیع با تصویر چهره یا بد نشاندادن ایشان یا مشابهسازیشان با افراد قدرتطلب و عادی جلوهدادن اختلافاتشان با خلفای جور و مخالف در حد دو گروه دنیاطلب و محکومبودن ایشان به دلیل تبعیتنکردن از خلیفه وقت؛ تکفیر شیعیان؛ حمله به زیارت، توسل و اعتقادات و الگوهای شیعی؛ ترویج عربگرایی شدید، عاشوراستیزی و نفی و تمسخر شعائر و زیارت.
🔷گفتمان فکری و نظری: اعتقاد به منجی تحت نام مهدی در آخرالزمان با تشکیک در ولادت وی و رد آن و اختلاف در بودن منجی از نسل امام عسکری (ع)؛ سعی در دور نشاندادن امر ظهور و دعوت به تبعیت از پادشاهان حاکم بر سرزمینهای اهل سنت.
👣 این مطلب ادامه دارد.....
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#سخنرانی
#پرونده_منجی
♦️الهیات تاریخ و منجیگرایی
🎙محسن الویری
🔷 نقش الهیات تاریخ برای ایجاد فضای گفتوگوی بینالادیانی در مسئله منجیگرایی چقدر است؟
📚 برگرفته از همایش اندیشه منجیگرایی( گروه پژوهشی پویا فکر، ۷ فروردین ۱۴۰۰)
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#سخنرانی
#پرونده_منجی
♦️الهیات تاریخ و منجیگرایی
🎙محسن الویری
🔸اگر بخواهیم چهارچوبی دانشی پیدا کنیم که همه ادیان بتوانند در آن چهارچوب درباره موضوع منجیگرایی گفتوگو کنند، آن چهارچوب الهیات تاریخ است. الهیات تاریخ بررسی عقلی و روشمند موضوع تاریخ در پهنه متن مقدس دینی است. گاه هدف از این بررسی، درست فهمیدن است، گاه تبیین برای دیگران است، گاه دفاع یا توجیه است و گاه نقد آن است.
🔹در بحثهای الهیات تاریخ، چهار بحث عمده وجود دارد. بحث تاریخ جهانی و خدا و اینکه خدا در تاریخ چگونه حضور پیدا میکند. بحث بعدی بحث منازل تاریخ است. در این نگاه به صلیب کشیده شدن مسیح، یک منزل است. نکته سوم غایت تاریخ و بحث چهارم معنی تاریخ است. این چهار مسئله، مسائل اصلی الهیات تاریخ است.
🔸اگر ما آموزه مهدویت را در فرهنگ اسلامی با نگاه الاهیات تاریخ نگاه کنیم، به ویژه با قرائت مکتب اهل بیت(ع) از آموزه مهدویت، مهدویت عملاً با چند موضوع دیگر الاهیاتی جدید پیوند خواهد داشت و خواهیم دید چقدر پربار است و میتوانیم افقهای تازه پیدا کنیم و چهارچوبی برای گفتوگو پیدا کنیم.
🔹الهیات رنج، الهیات انتظار، الهیات پایان تاریخ، الهیات امید، الهیات مسیر حرکت تاریخ، الهیات عدالت، الهیات اجتماع، الهیات جهانی شدن، الهیات سعادت و فلاح و رفاه از جمله ابعاد الهیاتی مهدویت است.
🔸رستگاری نهایی بشر و برخورداری او از همه خوبیهای اینجهانی و رهایی از هر رنج و اندوه و ستم و تنگدستی، آرمانِ مشترکِ همه ادیان و مکتبها و حتی اندیشمندانی است که به آینده بشریت اندیشیدهاند. الهیات تاریخ میتواند چارچوبی علمی برای گفتوگو در این زمینه، بین همه باورمندان به فرجام نیکوی بشر با تأکید بر مهدویت فراهم آورد.
🔚 پایان
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت چهارم)
✏️احمد سیاح
🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری و اجتماعی را نشر میدهند؟
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت چهارم)
✏️احمد سیاح
4️⃣ وهابیت و سلفیت اخوانی (جهیمان) و جهادی، القاعده و داعش
🔶رسانههای اصلی: دابق، الفرقان و ... با پوشش رسانهای شبکههای ترکزبان و شبکه الجزیره، شبکه کلمه، وصال و ... در بخش فارسی.
🔷 آثار رسانهای مهم: کتب متعدد؛ پخش تصاویر رهبران فکری و مستند و قهرمانسازی از ایشان از بنلادن گرفته تا ابوبکر البغدادی؛ مستندهای قتل و کشتار که در واکنش به ظلم انجام شده است شامل سربریدن، آتشزدن (خلبان اردنی) و انواع شکنجه علیه رقبای فکری با مستحق نشاندادن آنها؛ فیلمهای ترویج خشونت وِیژه کودکان جهادی؛ پخش پیامهای صوتی و تصویری رهبران؛ پخش مستند علیه رقبا؛ سایت اعماق و کانالهای مرتبط با آن در شبکههای اجتماعی پوششدهنده اخبار داعش.
🔶گفتمان رسانهای👇
🔺آرمانشهر نشاندادن خلافت سلف و دعوت به بازگشت بدان؛ شیعهستیزی و تکفیر تمام فرق اسلامی؛ عاشوراستیزی و نفی و تمسخر شعائر و زیارت؛ ترویج فتوحات؛ غربستیزی؛ ترویج خشونت و کشتار با ظالم نشاندادن دیگران و مظلوم نشاندادن خود با بهرهگیری از اصول رسانهای مثلاً پیش از نشاندادن سوزاندن خلبان اردنی تصاویر کودکان و زنان سوخته در خانههایشان با بمباران هوایی علیه مواضع خود را پخش میکنند؛ رازآمیز نشاندادن نظام رهبری برای جذابیت؛ استفاده صحیح از لوکیشن و ساحتهای مذهبی و زیباسازی و تقدسبخشی رسانهای مثلاً در تصویر اولین حضور خلیفه داعشی در مسجد موصل؛ مقدس نشاندادن عملیات انتحاری و قهرمانسازی از کسانی که این کار را انجام میدهند؛
🔻خیانتکار نشاندادن شیعیان در جریان سقوط بغداد و سرنگونی خلافت عباسی و ترویج انتقامگرفتن از شیعه به این دلیل؛ بازسازی گفتمان تاریخی اهل سنت به منظور ترویج شیعهستیزی، عاشوراستیزی و نفی و تمسخر شعائر؛ ترویج خشونت میان کودکان جهادی با بازنمایی کشتارها به دست ایشان؛ جهانیسازی گروه خویش با برجستهکردن نام مناطق نیروهایش در پایان نام ایشان و قهرمانسازی از آنها به منظور الگوسازی برای آن مناطق مثلاً ابوعمر شیشانی و ... ؛ تکفیر سازندگان آثار رسانهای خلاف عقیدهشان مانند سازنده فیلم الرسالة مصطفی عقاد که به قتل وی به دست ایشان انجامید.
🔷 گفتمان فکری و نظری: تلاش برای بازسازی خلافت سلف در آخرالزمان به منظور زمینهسازی برای ظهور منجی دروغین؛ رویکرد تهاجمی و تکفیر تمامی جریانها؛ ساخت آرمانشهر دابق و بازسازی حاملان پرچمهای سیاه به عنوان زمینهسازان ظهور؛ تبعیت محض از خلیفه به عنوان نایب تا زمان ظهور منجی؛ بهرهگیری از آیات و روایات مهدویتگرایانه برای مشروعیتبخشی به خود.
👣 این مطلب ادامه دارد.....
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت پنجم)
✏️احمد سیاح
🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری و اجتماعی را نشر میدهند؟
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت پنجم)
✏️احمد سیاح
5️⃣ اخوانالمسلمین و وهابیت مدرن
🔶 رسانههای اصلی: کمپانی رسانهای پوششدهنده شبکههای الجزیره و شبکههای ترکزبان و کمپانیهای سریالسازی عرب و ترک با دوبله و پخش به تمام زبانهای منطقه و جهان؛ شبکه المستقله، شبکه نور در بخش فارسی؛ در تبلیغ خلفای اموی و عباسی و استفاده از فضای رسانههای غربی و تبلیغ علیه تشیع؛ همپوشانی و همکاری نزدیک با دو جریان دیگر وهابی دارند؛ مراکز پژوهشی و انتشاراتی عظیم بهخصوص مستقر در قطر و فعال علیه شیعه و جریانهای رقیب اخوانالمسلمین.
🔷 آثار رسانهای مهم: پخش برنامههای مستند و خبری؛ سریالسازی بهخصوص در شبکههای ترکی و عربی و بعد ترویج به زبانهای مختلف دنیا و حمایت از فیلمهای سینمایی و همکاری با دو نهاد رسانههای وهابی دیگر؛ حمله به آثار رسانهای رقیب؛ سریال حریم سلطان ورژن ترکی تفکر اخوانالمسلمین با درونمایه پانترکیسم و سریال صلاحالدین ایوبی اثر حاتم علی کارگردان سریال عمر که از شبکه نور به زبان فارسی پخش شد.
🔶گفتمان رسانهای👇
🔺ترویج خشونت به سمت مخالفان وهابیت و ترویج شیعهستیزی به صورت نرمتر از گروههایی مانند داعش و القاعده؛ بازنمایی فعالیتهای داعش و القاعده به طور مثبت به بهانه پوشش خبری؛ مظلومنمایی برای گروههای جهادی که عمل آنها عکسالعمل ظلم به ایشان و خلاف عملکردن مخالفانشان از نظر مذهبی یا سیاسی است که موجب تحریک آنها میشود؛ غربستیزی؛ ترویج اندیشههای اخوانی و حمایت از گروههای سیاسی اخوانی در سراسر جهان؛ ترویج فتوحات؛ قهرمانسازی از خلفای جور؛ تقدسشکنی از مقدسات و ائمه شیعه و عاشوراستیزی و نفی و تمسخر شعائر؛ رد عقاید مهدوی شیعه و ترویج عقاید وهابیت درباره مهدویت؛ حمایت فکری و رسانهای از سریالهای سایر کمپانیهای وهابی؛ آرمانی نشاندادن فضای خلافت اموی و عباسی؛ تقدسبخشی به شخصیتهایی چون عمر بن خطاب، معاویه، هارونالرشید و حتی یزید؛
🔻 تقدسشکنی از شخصیتهای اصلی تشیع با تصویر چهره یا بد نشاندادن ایشان یا مشابهسازیشان با افراد قدرتطلب و عادی جلوهدادن اختلافاتشان با خلفای جور و مخالف در حد دو گروه دنیاطلب و محکومبودن ایشان به دلیل تبعیتنکردن از خلیفه وقت؛ تکفیر شیعیان؛ حمله به زیارت، توسل و اعتقادات و الگوهای شیعی؛ مثبت نشاندادن خلافت عثمانی (سریال حریم سلطان نمونهای است که با استفاده هنرمندانه از عناصر زیباییشناسانه در رسانه شخصیتهای خونریز در تاریخ را مثبت نشان میدهد و تاریخ را قلب و جعل میکند و مخاطب با آن شخصیتها همذاتپنداری و از ایشان طرفداری میکند)؛ خیانتکار نشاندادن شیعیان در جریان سقوط بغداد و سرنگونی خلافت عباسی؛ قراردادن نام اهل بیت به عنوان شخصیت منفی و نام مخالفان ایشان به عنوان شخصیت مثبت آثار.
🔷 گفتمان فکری و نظری: اعتقاد به منجی تحت نام مهدی در آخرالزمان با تشکیک در ولادت وی و رد آن و اختلاف در بودن منجی از نسل امام عسکری (ع)؛ سعی در دور نشاندادن ظهور و دعوت به تبعیتنکردن از پادشاهان حاکم بر سرزمینهای اهل سنت و ترویج تأسیس حکومتهای مقبول مردمی در بعد درونگفتمانی و فرامرزیبودن گفتمانشان؛ تلاش برای بازسازی خلافت سلف در آخرالزمان به منظور زمینهسازی ظهور منجی دروغین و حمله به اعتقاد شیعیان در این باب؛ حمایت پیدا و پنهان از جریانهای تکفیری.
👣 این مطلب ادامه دارد.....
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#مقاله
#پرونده_منجی
♦️کذابها...!!(قسمت ششم)
✏️احمد سیاح
🔷 رسانههای مدعی مهدویت، چه گفتمان فکری و اجتماعی را نشر میدهند؟
📚 برگرفته از مقاله الزامات رسانهای تصویرسازی از منجی آخرالزمان: نفی بدیلسازیهای باطل و شیطانی مدعیان، نویسندگان: احمد سیاح، حسن زارعی متین، سید محمدحسین هاشمیان و سید حسین شرف الدین، (پژوهشنامه امامیه، شماره 11، بهار و تابستان 1399).
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir