eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
159 دنبال‌کننده
484 عکس
288 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی عبرت از باخت و نقش روستای ما در جام جهانی! (قسمت ۰۰۱): بررسی نقش تاریخی «روستای امامزاده علاءالدین» در باخت‌های پی‌درپی «تیم‌های ملی در جام جهانی» (عمدتاً ورزش‌های جمعی)!!! مردمان روستای ما با جمعیتی کمتر از ۱/۰۰۰ نفر دارای طیف‌های مختلفی است ولیکن همگی به بقعه مبارکه امامزاده علاءالدین، ارادت دارند و به همجواری با آن افتخار می‌کنند، دقیقا مانند جمعیت کمتر از ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ نفری ایران که به همجواری با بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام افتخار می‌کنند و به امام‌زادگانی همچون شاه‌چراغ و حضرت معصومه (سلام‌الله علیهما) ارادت دارند. باخت ۶ بر ۲ دیروز ایران در مقابل انگلیس، بهانه نگارش مطلبی است که بعلت محدودیت کلمات قابل درج در هر پیام کتبی، ناچارم آن را بصورت مسلسل و زنجیره‌ای تحریر و تقدیم نمایم. «باخت ایران» وقتی که زنجیره‌ای می‌گردد قاعدتاً تبدیل به یک مسئله/مشکل/معضل و بلکه بحران ملی در سطح جهانی می‌گردد که ضرورت دارد، مجدانه و موشکافانه آسیب‌شناسی شود. بنابراین محتوای این سلسله مقالات، «آسیب‌شناسی باخت ملت ایران» است که اوج جلوه آن را در دوره‌های پیاپی جام‌های جهانی فوتبال شاهدیم و اگر با دقت انجام نگیرد هرگز قادر به آسیب‌زدائی نخواهیم گشت. این مسئله غم‌انگیز، سالها و بلکه دهه‌هاست که از خلجان‌های ذهنی نگارنده است و در سال ۱۳۷۵ موجب کنکاشی گردید که به تحریر مقاله‌ای تحت عنوان «ملتی آتشین در گذرگاه ایران» انجامید و با آنکه مقاله نسبتاً کوچکی بود ولیکن وقتی توسط یکی از اساتید مسکو به زبان روسی ترجمه شد، تبدیل به کتابی قطور گردید! متن آن مقاله را تدریجا و تفصیلا در این سلسله مقالات، درج خواهم کرد. و اما بعد؛ بنده هیچکدام از اعضای تیم‌های ورزشی ایران در جام‌های ورزشی و قهرمانی را مقصر و حتی قاصر نمی‌دانم ولیکن فرهنگ ملی ایرانیان را باعث این شکست‌های مفتضحانه جهانی می‌بینم که البته آن هم به نوبه خود، قابل توجه و توجیه است! در این سلسله مقالات بر آنم که ضمن ریشه‌یابی و شناسائی درد، راهکارهای درمان آنرا هم معرفی نمایم و لذا بدون نسخه علاج نیستم. و اما وجاهت عنوان این سلسله مقالات؛ «عبرت از باخت»: عبرت بعد از وقوع فاجعه گرفته می‌شود. فاجعه بعد از عدم حل بحران رخ می‌دهد. بحران بعد از عدم حل معضل رخ می‌دهد. معضل بعد از عدم حل مشکل رخ می‌دهد. مشکل بعد از عدم حل مسئله رخ می‌دهد. مسئله بعد از عدم حل معما شکل می‌گیرد. باخت‌های مکرر فوتبال ایران در دوره‌های متوالی جام جهانی، کدام‌یک از این گزینه‌هاست؟ معما؟ مسئله؟ مشکل؟ معضل؟ بحران؟ فاجعه؟ هر چه که باشد، نیازمند «حل» است بجز فاجعه که قابل حل نیست و فقط محتاج عبرت است. راه حل پیشنهادی شما چیست؟ لطفا با ما همراه باشید. ... ادامه دارد. سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۱/۹/۰۱ تهران «چلچراغ معارف و احکام» https://eitaa.com/joinchat/741802216C0aad7d8aff
بسمه تعالی از و نقش روستای ما در ! (قسمت ۰۰۲): بررسی نقش تاریخی «روستای امامزاده علاءالدین» در باخت‌های پی‌درپی «تیم‌های ملی در جام جهانی» (عمدتاً ورزش‌های جمعی)!!! اگر قرار است که بعد از صرف تومان و دلار و یورو از بیت‌المال برای ، اعطای معافیت‌های گوناگون مالیاتی، خدماتی، سربازی و امثالهم به عده‌ای که ادعای قهرمانی دارند، تخصیص هزاران ساعت از لحظات گران‌بهای (میلی!؟) به سل‌بریدی‌های دوزاری، تخصیص انواع امکانات و تسهیلات و خدمات ملی به عده‌ای پرمدعا ووو... نتیجه‌اش باخت ۶ بر ۲ در جام جهانی باشد، اکیداً پیشنهاد می‌کنم، اهالی روستای ما را به مصاف تیم‌های جهانی بفرستید. البته نه جوان‌های امروزی (روغن‌نباتی؟!) بلکه همان جوانان قدیمی را که همچون آهو در کوهها به هر سوی در پی گله خود می‌جهیدند و همچون ببر، درندگان را فراری می‌دادند و اینک البته پیرسال شده‌اند. اگر قرار به شکسته، ما هم بلدیم شکست بخوریم! فوقش بجای ۶ گل ۶۰ تا گل می‌خوریم! عوضش اینهمه در اوضاع ناهنجار اقتصادی ملت و بلکه ، صرفه‌جویی می‌شد و آبروی مثلاً اسطوره‌های هم بر باد نمی‌رفت. اگر قرار به باشد، هزاران روستا را می‌توان به صف کرد. چه لزومی دارد، اراذلی را بفرستیم که بجای تمرکز بر ، دنبال تقلید از اداواصول مشتی و متمرکز باشند؟! و با وطن‌فروشی آشکار به ولی‌نعمتان خود، دهن‌کجی، اهانت و کنند و به ، لگد بزنند؟!! جوانان قدیمی و حتی جدید روستای ما (امامزاده علاءالدین) و هزاران روستای دیگر اگر در میدان، غیرتی‌تر از بی‌صفت‌های نمک‌بحرامی که نای خواندن را ندارند، نجنگند و حتی ۶۰ بر ۶ شکست بخورند نهایتاً همه دنیا می‌فهمند که فرضا فلان روستای نامتمدن و بی‌فرهنگ شکست خورد نه ! اینک این دلقک‌های اعزامی اگر در بازی با ولز و ، باخت مسخره خود به را جبران نکنند، نه تنها از بازگشت آن‌ها به ایران‌زمین باید ممانعت شود بلکه نه تنها وزیر ورزش که کلیه وزارتخانه ورزش و نیز باید استیضاح شوند و قطع و امکانات و... البته با همه این احوال؛ بنده صرفاً این تیم‌های اعزامی متخصص در شکست‌های جهانی را نمی‌دانم بلکه ریشه این ناکامی‌ها را باید در بخش «» این ملت، جستجو کرد که بدون این آسیب‌شناسی خطیر، هرگز قادر به قله‌های افتخار در سطح جهانی نخواهیم شد. واقعیت‌های دردناک ملی را باید بصورت عمیق و دقیق شناخت و آنگاه در صدد پیچیدن نسخه علاج برآمد. آری! سخن از کشف «درد ملی نهادینه» شده است که در طی هزاران سال در تمامی موی‌رگ‌های ملت ما رسوب کرده است و لازمه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی موفق این آترواسکلروزیس کهن، مشاهده و معاینه رسوبات در اخلاق و و تفکرات این است. خوشبختانه بسیار عالی و کارآمدی هم داریم ولیکن، و مدیرانی نداریم که بتوانند بین «درد و درمان» موجود پی به انطباق اصولی و عقلانی ببرند. بدیهی است که وقتی را نمی‌شناسند، راه را هم نمی‌یابند. درمانی هم که پیشه می‌کنند، درد اصلی را معالجه نمی‌کند و این کهنه‌درد کماکان فغان‌انگیز است و راه درمان هم کماکان معطل می‌ماند! که حیرت‌انگیزتر از هر چیز همین است! یعنی همان حکایت همیشگی؛ «آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می‌چرخیم / یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم»! از آب و یار همراه خود کرده و از تشنگی و بی‌کسی رنجوریم و البته که حکایت غریبی است! آری! درمان درد ما در «بازگشت به خویشتن خویش» است و بس. اما چگونه؟ و چگونه؟! و چگونه؟!! راه حل پیشنهادی شما چیست؟ لطفا با ما همراه باشید. ... ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱ «چلچراغ معارف و احکام» https://eitaa.com/joinchat/741802216C0aad7d8aff
✍ از مقالات تحریری حم؛ روحانیت؛ بخشی از صورت مسئله یا حل آن؟ ۱۴۰۱/۸/۷ متروی تئاتر شهر، ساعت ۸:۳۰ صبح؛ جوانی از پشت‌سر زد زیر عمامه‌ام و فرار کرد! ۱۴۰۱/۸/۱۶ متروی دروازه‌دولت، ساعت ۱۹:۱۵ غروب؛ فردی از پشت‌سر با برداشتن عمامه‌ام و فرار، غافلگیرم کرد! و بنده در این موج عمامه‌پرانی و عمامه‌ربائی توسط اراذل یا مزدوران و یا... تنها نیستم همچنانکه این اقدام بدون سابقه هم نبوده است (چنانکه طبق بیان کتاب آیت اعجاز/ص۱۳۶ عمامه امام خمینی را هم در زمان جوانی او که در حال پیاده شدن از اتوبوس بوده، چند نفر انداختند و امام هم برخورد جالبی داشته‌اند) ولیکن به این فراگیری هم نبوده است. بررسی علت وقوع و شیوع چنین پدیده نظام‌ستیزانه و بلکه دین‌ستیزانه بر عهده روانشناسان اجتماعی یا روان‌پزشکان است. روحانیت از لحاظ سواره یا پیاده بودن، دو دسته هستند و این جفاکاری رذیلانه، نصیب روحانیت پیاده می‌شود یعنی قشر مستضعفی که از داشتن هر نوع قارقاراکی محروم هستند! من نمی‌دانم در ذهن مریض کسانی که بزدلانه یک روحانی پیاده را با برداشتن عمامه‌اش، غافلگیر می‌کنند، چه می‌گذرد ولیکن می‌توانم حدس بزنم که او این قشر اجتماعی و فرهنگی و بلکه دینی را احتمالا جزئی از «صورت مسئله»ای می‌داند که باید حل شود و نه بخشی از راهکارهای «حل مسئله»! واقعیت آنست که هر دو وجه قضیه، قابل بررسی و اثبات است! ولیکن اکثریت جامعه، عالم و قائل به تفکیک هستند. اما تشخیص مطلب چندان هم ساده نیست. زیرا هر روحانی می‌تواند دارای هر دو وجه قضیه باشد. یعنی در مسائلی می‌تواند بخشی از صورت مسئله و در مسائلی، جزئی از راه‌حل مسئله باشد. فلذا نمی‌توان حکم قطعی صادر کرد. حال باید دید عمامه‌ستیزان، در ذهنیت خود، روحانیت را در کدام زمره ماجرا می‌بینند؟ و طالب چیستند؟ طالب پاک کردن صورت مسئله هستند یا طرفدار حل مسئله؟ نمی‌خواهم عمامه‌براندازان را متهم به حماقت و یا حتی جهالت نمایم ولیکن بنظرم هدف آن‌ها شراکت در «براندازی نظام» است. زیرا احمق کسی است که به کاری بپردازد که نه به درد دنیایش بخورد و نه به درد آخرتش! حال آنکه، چنانچه این پنج متر پارچه به هر شکلی مورد استفاده عمامه‌دزد بخورد و یا از بابت چنین حرکتی، تعدادی فلوس از ۱۴۰ میلیارد دلاری از بیت‌المال مسلمین که گاو شیرده صهیونیزم به کار براندازی نه فقط نظام جمهوری اسلامی ایران که ایران تخصیص داده، گیرش بیاید، نمی‌توان گفت که به درد دنیایش نخورده است ولو اینکه در آخرتش وبال گردنش خواهد بود. و اما جهالت؛ بنظرم کمتر کسی در این مملکت به گوشش نخورده باشد که؛ نصیحت مثلثی «می مخور، منبر مسوزان، مردم‌آزاری مکن» به گوشش نخورده باشد. عمامه‌ستیزی علاوه بر مردم‌آزاری، جلوه‌ای از منبرسوزی هم هست و کسی که مرتکب این دو گردد بعید است مرتکب زاویه سوم این مثلث نگشته باشد. لذا شدت شوم بودن و دنائت ارتکاب چنین جرم ترکیبی، بسیار بعید است از روی جهالت و نادانی و فرضاً «جوگیر شدن» باشد که ادعای کذابانه و مکارانه قریب باتفاق لیدرهای اغتشاشاتی است که بازداشت شده‌اند! (عجیب آنکه وقتی خواستم در کلانتری محل، برای رسیدگی به ربودن علنی عمامه‌های خود، تشکیل پرونده بدهم، افسر قضائی مربوطه می‌گفت؛ عمامه‌پرانی فاقد کد مجرمانه است و مانده بود که در جرم‌انگاری آن چه بنویسد؟! سرقت؟ اهانت؟ ضدیت؟ مزاحمت؟ ...؟ تا قانونا بتواند مرتکبین آن را تحت تعقیب حقوقی یا کیفری (و حداقل؛ مراجعه به دوربینهای مداربسته محلی جهت شناسائی مجرمینی که ای‌بسا از مزدوران شبکه‌های براندازی باشند و فردای روزگار اقدام به بمب‌گذاری و ترور هم بکنند) قرار دهد! بعد از تشکیل پرونده (در کلانتری ۱۰۷) گفتند بروید منتظر پیامک ما باشید و تا این ساعت متاسفانه هنوز هیچ خبری از پیامک و پیگیری نشده است! اما دنبال اثبات ناکامی آن‌ها (اعم از اینکه خودانگیخته یا خودفروخته باشند) در این شراکت بیهوده و گرفتاری به بدبختی اُخروی که صرفا «تعرض به حق‌الناس» نیست و عقوبت سنگین‌تری در حد «سد السبیل» هم دارد و..‌. هم نیستم. بلکه صرفا می‌خواهم بر مدار طرح و بررسی این مسئله باشم که روحانیت؛ آیا جزئی از مسئله است یا جزئی از راه‌حل آن؟ و صد البته پیش‌نیاز چنین سؤالی اینست که اساسا مسئله، چیست؟ ... ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) آبان ۱۴۰۱
«منشور برادری؛ مبنای همبستگی و راهبرد تکثر» امروز (چهارشنبه ۱۴۰۱/۸/۱۸) مراسمی برگزار شد با عنوان «منشور برادری؛ مبنای همبستگی و راهبرد تکثر» که حجت‌الاسلام نواب و دکتر حبیبی (نماد وحدت حوزه و دانشگاه) به ایراد سخنرانی پرداختند. آن‌ها از راهبرد وحدت در رهبری امام خمینی سخن راندند ولیکن انتقادی هم از کم‌رنگ شدن آن در وضعیت جاری در حد اعتراض داشتند. آنها «گفتگو و مفاهمه» را الفبای وحدت و تعامل دانسته و ادعا کردند که این مطلب، به محاق رفته است! در این مراسم متاسفانه نه تنها هیچ یادی از مقام معظم رهبری بعنوان شخصیتی که بیشترین نقش را در تقویت و توسعه وحدت داشته‌اند، نکردند بلکه ادعا نمودند که گفتگو در جامعه فعلی کاملا تعطیل است و اینکه کسی برای گفتگو با جوانان، وقت نگذاشته و اهمیتی قائل نیست! حتی یکی از سخنرانان ادعا کرد که شعار «همه با هم» امام خمینی تبدیل شده است به «همه با من»! امیدوارم بنده اشتباه کرده باشم ولیکن بعنوان فعال سیاسی نمی‌توانم این رفتار و گفتارها را غیرسیاسی تلقی کنم. بنظرم جا داشت که از مرام گفتگومحوری و وحدت‌طلبی عدالت‌منشانه مقام معظم رهبری هم تقدیر و یا حداقل یادی و اشاره‌ای ولو کوتاه می‌شد که نشد و لذا منصفانه نبود. سخن از «وحدت» زمانی ارزشمند است که قرین «عدالت» و انصاف باشد وگرنه فاقد وجاهت شرعی و عقلی خواهد بود. وحدت بدون عدالت و عدالت بدون وحدت، نه تنها نافرجام (همچون آب در هاون کوفتن) که بدفرجام است. زیرا چیزی بجز موجب انحراف جامعه و فریب مردم نیست.
🔴حرکت جنجالی رئیس جمهور چین؛ پوشیدن لباس نظامی چه پیغامی دارد؟ 🔹انتشار تصویری از شی جین پینگ رئیس جمهور چین در لباس نظامی، جنجالی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. 🔹بر اساس ادعای رسانه‌های اروپایی، شی جین پینگ به ژنرال‌های ارتش اعلام کرده تا آماده جنگ باشند. ✅کانال اخبار 20:30👇 http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
در فراز پایانی قسمت دوم مقاله «پیروزی ایران در اوکراین از نان شب واجب‌تر» نوشته بودم که باید مترصد اقدام نظامی چین باشیم. زیرا که لشکرکشی چین نشانه شکست غرب در جنگ اوکراین است. مانور لباسی رئیس جمهور چین، حاکی از آن است که بوی شکست غرب به مشام چین رسیده! ایران باید آماده فتح اروپا شود. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲۲ آبان ۱۴۰۱
661462785_1248477469.mp3
17.93M
💠 ✅ سخنرانی امام خامنه‌ای: تحلیل جامعی از فرایند سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نقش بسیج مستضعفین در آن. انصافاً کل سخنرانی مقام معظم رهبری در این فایل صوتی، شنیدنی است. ✅
💠 همطرازی ! 🌸 مقام زهراء(س) در نگاه عمیق و دقیق : امام خمینی(ره) در توصیف صدیقه کبری؛ فاطمة الزهراء می‌فرماید: «تمام ابعادی که برای یک انسان کامل متصور است، در فاطمه زهرا(س) جلوه کرده و بوده است. آن بزرگوار یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک ، یک انسان به تمام معنا انسان، او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت ظاهر شده است. زنی که تمام خاصه‌های انبیاء در اوست. زنی که اگر مرد بود، نبی بود، به جای رسول الله(ص) بود. معنویات، جلوه‌های ملکوتی، جلوه‌های الهی، جلوه‌های جبروتی، همه در این موجود مجتمع است. امـام خمینـی در تجلیـل و بزرگداشـت ، وی را همطراز با پیامبر(ص) دانـسته می‌فرماید: زنی که افتخار [است] و چون خورشیدی بر تارک عزیز می‌درخشد، زنی که فضائل او همطراز فضایل بی‌نهایت پیغمبر اکـرم و و طهـارت بـود. زنـی کـه هرکسی با هر بینش در باره او گفتاری دارد و از عهـده سـتایش او بر نیامده و احـادیثی کـه از خاندان وی رسیده به اندازه فهم مستمعان بوده و دریا را در کوزه نتوان گنجاند، و دیگران هرچـه گفته‌اند به مقدار فهم خود بوده، نه به اندازه او.» در فراز دیگری‌، حضرت فاطمه زهرا را چنین می‌ستایند: «من راجع به حضرت صدیقه(س) خودم را قاصر می‌دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می‌کنم بـه یک روایت که در کافی شریف است و با سند معتبر نقل شده اسـت. و آن روایـت ایـن اسـت کـه حضرت صادق(ع) می‌فرماید: فاطمه(س) بعد از پدرش ۷۵ روز زنده بودند در ایـن دنیـا و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عـرض می‌کرد و مسائلی از آینده نقل می‌کرد. ظاهر روایت این است که در ایـن ۷۵ روز مـراوده‌ای بـوده است. یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیـاء عظـام در باره کسی اینطور وارد شده است که در ظرف ۷۵ روز جبرئیل امین رفت و آمد داشـته اسـت و مسائلی را در آتیه‌ای که واقع می‌شده است، مسائلی را ذکر کـرده اسـت و آنچـه کـه بـه ذریـه او می‌رسیده است در آتیه ذکر کرده است و حضرت امیر آنها را نوشته است ... مسأله آمدن جبرئیـل برای کسی یک مسأله ساده نیست. خیال نشود که برای هـر کـسی مـی‌آیـد و امکـان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین آن کسی را که جبرئیل می‌خواهد بیاید و مقام جبرئیل» بیان عبارت «ما مفتخریم که ... که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه است از ما است.» در وصیتنامه ، جلوه دیگری از نگاه عمیق و دقیق او به مقام اعلای عذرای بتول است. و کمتر کسی از ، تا این حد در تعریف ، توفیق فهم و بیان پیدا کرده است! فتأمل ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) توضیحات بیشتر و تکمیلی 👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/79 گروه «چلچراغ معارف و احکام» در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe گروه «چلچراغ معارف و احکام» در روبیکا: https://rubika.ir/joing/DDBHJACA0QARVBJZNAEWUAVDHIBEZOEF
☫﷽☫ 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌸 ثقلین فاطمة الزهراء(س) گلچینی از سخنرانی‌های 👈 (بخش اول): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/76 بخش قبلی ☝️ 👌 حضرت (سلام‌الله علیها) نیز همچون پدر عظیم‌الشأن خود؛ حضرت رسول‌الله الاعظم (صلوات‌الله علیه و آله و سلم) که در آخرین روزهای عمر مبارک خود فرمودند: «إنّی تارکٌ فیکم الثقلین؛ کتاب‌الله و عترتی»، با آنکه آنحضرت خودشان مظهر بارز رسول‌الله بودند، خود نیز پیامبرگونه در آخرین روزهای مبارک عمر شریف خود دو یادگار بسیار گران‌بهائی را برای حامیان از خود باقی گذاشتند که عبارتند از: ۱) ثقل اکبر = صحیفه فاطمیه(س) ۲) ثقل اصغر = رسواسازی منافقین تذکر دو نکته قبل از ورود به تفصیل مطلب: ۱- چنانچه کسی در صدد تحقیق برآمد و در مرور موضوعات اعتقادی و مضامین تاریخی (و حداقل در سرچ اینترنتی) عبارتی مثل «ثقلین فاطمی» و مشابه آن را نیافت، لطفاً مضطرب نشود! زیرا نگارنده بعنوان یک «محقق مفاهیم دینی و تحلیل‌گر مسائل سیاسی» بصورت ذوقی چنین عنوانی را برای مطلب خود برگزیده که احتمالاً نوآورانه و هنرمندانه است و نباید آنرا تلقی کرد، زیرا که مفاهیم عمیق آنها به وضوح آشکار و تثبیت شده و حتی در تاریخ دیروز و امروز قابل اشاره مستقیم است. ۲- منابع کلیه ادعاهای این مقاله و کلیه مفاهیم آنها در منابع ذی‌ربط تاریخی وجود دارد و در دسترس همگان نیز است و آنها را در انواع بویژه به وفور می‌توان یافت و در تبدیل این مقاله کوتاه به کتابی بلند، همه آنها را مورد اشاره قرار خواهیم داد. ان‌شاءالله و اما بعد؛ ۱) ؛ پدیده : بعد از مسمومانه حضرت مصطفی(ص) در بستر که ناشی از بود، نزول رسمی (از نوع لازم به اطلاع همگانی)، قطع شد ولیکن نزول (ع) تا شهادت مظلومانه (س) تداوم یافت. القائات فرشته غیبیه در مدت ۷۵ روز پایانی دختر پیغمبر بفراخور دریافت توسط برای (ع) بیان و توسط آن حضرت، مکتوب می‌گردید که در مجموع را پدید آورد که هم نامیده شده است. حجم کتابتی این مصحف یا صحیفه، سه برابر حجم کتابتی است و پیوسته در اختیار (ع) بوده و اینک در اختیار (عج) است. در این خصوص هم دو نکته قابل ذکر است: ۱/۱- منبع مورخینی که در توصیف شکل ظاهری مصحف فاطمه از عبارات «جلد زمرّدین» و «صفحات دُرّ سفید» استفاده کرده‌اند، عمدتاً به بر می‌گردد که روایات تاریخی وی قابل اطمینان مکفی نیست. زیرا به اعتراف خودش، گزینش‌های وی معمولاً تابع او بوده تا و منطقی و واقعی آنها! ۱/۲- چنانچه کتابهائی در بازار انتشارات دیدید که عنوان صحیفه فاطمیه یا مشابه آن (و معمولاً محتوی منتسب به آنحضرت) داشت، آنها هیچ ربطی به مصحف اصلی حضرت ندارند و همچنانکه اشاره شد، صحیفه فاطمیه، «تک‌نگاشت»ی بوده است که در اختیار عموم مردم و حتی هم قرار نگرفته است و به اصطلاح ویژه بوده است نه دیگران. زیرا محتوای آن، پیشگوئی و اخبار فوق‌سرّی و تا بوده است بدون آنکه کلمه‌ای از یا و در آن بوده باشد و تماماً از جانب خدای تبارک و تعالی بوده و مستقیماً از طریق حضرت جبرئیل(ع) دریافت شده است. چرائی این مطالب را در قسمت‌های بعدی بررسی خواهیم کرد، إن‌شآءالله با توجه به اینکه، هدف اصلی این کتاب قطور، تبیین مأموریت‌های ویژه حضرات علیهم‌السلام و دستورالعملهای ذی‌ربط بوده است، می‌توان از دقت در و رفتارهای معطوف به حکومتهای وقت آنان، به محتوای آن پی برد. فلذا صحیفه فاطمیه در واقع، مُبَیِّنِ رسول‌الله الاعظم(ص) بوده است که نخستین رسولان این ، حضرات و علیهماالسلام بودند و بلکه خود حضرت فاطمه(س) پیشتاز عمل مجاهدانه و شهادت‌طلبانه به خود شدند. حضرت (س) بعد از اکرم(ص) علاوه بر دریافت و قرائت برای امیرالمؤمنین(ع) و تنظیم آن در قالب «صحیف فاطمیه»، همانا امر خطیر «رسواسازی » بوده است که حیات و جان ارزشمند خود را ایثارگرانه و مشتاقانه و البته جگرسوزانه با موفقیت تام و تمام در چهار قسمت صرف آن کردند که در قسمت‌های بعدی به بررسی آنها خواهیم پرداخت. ... ادامه دارد 👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/82 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱ 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫ 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌸 ثقلین فاطمة الزهراء(س) گلچینی از سخنرانی‌های 👈 (بخش دوم): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/79 بخش قبلی ☝️ (علیه‌السّلام) درباره مضامین ضمن اینکه فرمودند: «در (سلام‌الله‌علیها) مطلبی در باره و نیست، بلکه در آن ثبت است». (اصول کافی، ج۱، ص۲۴۰، کتاب الحجه، باب ذکر الصحیفه) + (مصحف فاطمه (سلام‌الله‌علیها)، حدیث ۲، ص۱۸۷)، در روایت دیگر (در همان منبع و در همان صفحه) آمده است که؛ امام صادق (علیه‌السّلام) با مطالعه مصحف مذکور، از ظهور در سال ۱۲۸ هـ. ق خبر داد. (رضوان‌الله تعالی علیه) در این خصوص می‌فرماید: «من راجع به (س) خودم را قاصر می‌دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفاء می‌کنم بـه یک روایت که در شریف است و با نقل شده اسـت. و آن روایـت ایـن اسـت کـه (ع) می‌فرماید: (س) بعد از پدرش ۷۵ روز زنده بودند در ، و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان عـرض می‌کرد و نقل می‌کرد. ظاهر روایت این است که در ایـن ۷۵ روز مـراوده‌ای بـوده است. یعنی، رفت و آمد زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از درباره کسی اینطور وارد شده است که در ظرف ۷۵ روز جبرئیل امین رفت و آمد داشـته اسـت و مسائلی را در آتیه‌ای که واقع می‌شده است، مسائلی را ذکر کـرده اسـت و آنچـه کـه بـه او می‌رسیده است در ذکر کرده است و آنها را نوشته است ... مسأله آمدن جبرئیـل برای کسی یک مسأله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هـر کـسی مـی‌آیـد و امکـان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین آن کسی را که جبرئیل می‌خواهد بیاید و که است [!] ... تا تناسب مابین روح این کسی که جبرئیل می‌آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم [!] است، نباشد، امکان ندارد این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظـم اسـت [!] و انبیـای درجه اول بوده است مثل و و و و امثـال اینهـا، بـین همـه کـس نبوده است ... فقط این است که برای (س) است که آن که من دیده‌ام کـه جبرئیـل بـه طور مکرر در این ۷۵ روز وارد می‌شده و مسائل آتیه‌ای که بر ذریه او می‌گذشته است، آن مـسائل را می‌گفته است و حضرت امیر هم ثبت می‌کرده است ... در هر صورت، من این و را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‌اند ـ با اینکه آنهـا هـم فـضایل بزرگـی اسـت ـ ایـن فضیلت را من بالاتر از همه می‌دانم که برای غیر انبیاء(ع) آن هم نه همـه انبیـاء، بـرای طبقه بالای انبیاء(ع) و [بعضی] از اولیائی که در مرتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشده ... و این از فضایلی است که از (سلام‌الله علیها) است.» ضمناً ناگفته نماند که غیر از و نیز غیر از و در نزد است که در جای خود قابل توضیح است. ... ادامه دارد 👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/83 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱ 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫ 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌸 فاطمة الزهراء(س) گلچینی از سخنرانی‌های 👈 (بخش سوم): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/82 بخش قبلی☝️ حضرت ، با شخصیت بی‌نظیر و پیامبرگونه خود در عمر کوتاه خویش، دارای آثار و برکات کم‌نظیری است که اوج آن‌حضرت در ۷۵ روز پایانی عمر شریف اوست. بعد از شهادت‌گون (ص) در با (ع)، مطالب محرمانه‌ای را دریافت می‌کند که توسط (ع) به رشته تحریر درآورده شده و نامیده می‌شود که به نیز مشهور است. این صحیفه با حجمی سه برابر حجم کتاب ، در راستای و و بدون درج حتی یک آیه از یا بدون پرداختن به و ، صرفاً ناظر به و آینده و بوده است و نیز نقشی که حضرات علیهم‌السلام هر کدام یکی پس از دیگری باید ایفاء نمایند. این منحصرا در اختیار بوده است و همراه داشتن آن از نشانه‌های حقانیّت آنان در بوده است. بعنوان یک شخصیت عبارتند از: ۱) أخذ صحیفه فاطمیه ۲) عمل به صحیفه و اگرچه برای خاصه علیهم‌السلام بوده است ولیکن از باب بودن ، قابل الگوبرداری برای عموم هم است. عملکرد (س) بر مبنای فرامین خود، عبارت بوده است از: ۱) ۲) دفاع از با نثار جان و از آنجا که امر خطیر «دفاع از ولایت» در مقابله با یورش وحشیانه رسول‌الله الاعظم(ص) همزمان و عجین با امر خطیر و ظریف «رسواسازی منافقین امت» بوده است، ما این دو امر خطیر را تحت عنوان یاد می‌کنیم که در دوران حضرات بعدی نیز با اشکالی دیگر تداوم یافته است. بنابراین؛ پدیده ارزشمند بوده است و آن‌حضرت به امر مجدانه «» (علیهم اللعنة و العذاب) بوده است. فلذا عرض کردیم که ، بنا به ، دو گوهر گرانبهای؛ ۱- صحیفه ۲- رسواگری بوده است که کتمان آنها علامت و خط بطلان بر حقیقت محمدی(ص) است و لذا را بر نمی‌تابد وگرنه به خواهیم مُرد. این قسمت را هم با بیان دیگری از راحلمان، (ره) به پایان می‌بریم: امام خمینی(ره) در توصیف ؛ می‌فرماید: «تمام ابعادی که برای یک متصور است، در فاطمه زهرا(س) جلوه کرده و بوده است. آن بزرگوار یک نبوده است؛ یک ، یک ، یک به تمام معنا انسان، او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت ظاهر شده است. زنی که تمام خاصه‌های انبیاء در اوست. زنی که اگر مرد بود، بود، به جای (ص) بود. معنویات، جلوه‌های ملکوتی، جلوه‌های الهی، جلوه‌های جبروتی، همه در این موجود مجتمع است. در تجلیـل و بزرگداشـت ، وی را همطراز با پیامبر(ص) دانـسته می‌فرماید: زنی که افتخار [است] و چون خورشیدی بر تارک می‌درخشد، زنی که فضائل او همطراز فضایل بی‌نهایت و و طهـارت بـود. زنـی کـه هرکسی با هر بینش در باره او گفتاری دارد و از عهـده سـتایش او بر نیامده و احـادیثی کـه از خاندان وی رسیده به اندازه بوده و را در نتوان گنجاند، و دیگران هرچـه گفته‌اند به خود بوده، نه به اندازه او.» در قسمت‌های بعدی به بررسی «ثقل صغرای فاطمی» یعنی مظاهر و مصادیق امریه الهی؛ «رسواسازی » خواهیم پرداخت، ان‌شآءالله ... ادامه دارد 👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/88 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱ 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe