eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
156 دنبال‌کننده
468 عکس
263 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 من با روحانیونی که در یک اداره‌ای مشغول کار می‌شوند، در حالی‌که پیشنماز فلان مسجد هم هستند، مخالفم... پیشنماز مسجد، باید مسجد را خانه خود، جایگاه خود و اداره خود بداند. 🎙امام خامنه‌ای_۱۳۸۵/۸/۱۷ ☝️از پیام‌های وارده☝️ 👌نقدونظر بدنبال نشر مقاله‌ای با عنوان «وضع موجود نماز جماعت مخابرات»، یکی از کاربران، پیام فوق را بازنشر داد! در جواب باید عرض کنم که؛ قیاسی مع‌الفارق است. زیرا این مطلب که باید خود را خود بداند و نباید در ادارات دیگر وقت بگذارد، بمفهوم این نیست که در ادارات، به خود برسد. آنچه که در (و حداقل در ) می‌گذرد و «نمازجماعت‌ستیزی در قالب امام‌جماعت‌ستیزی»، دنبال می‌گردد، هیچ نسبتی به مقام معظم رهبری ندارد. بلی! اگر به این نتیجه رسیده که به هر علتی، کلیه نمازهای جماعت در ادارات خود را تعطیل نماید، بحث دیگری است ولیکن موکول کردن به ماه‌های پایانی سال و پرداخت ناقص معوقات و سنوات یا تعویق دو هفته‌ای در پرداخت حقوق ماهیانه و یا اختلالات مختلف در پرداخت ناقص و تحمیل کسورات بلاوجه از پرداختی ماهیانه آن‌ها (= نصف حقوق آبدارچی‌های همان ادارات) و حداقل اجرای چنین روندی در ، نه قانونی است، نه شرعی و نه عرفی و صرفاً است. وگرنه جمع پرداختی حدود ۸۰ نفر (هر کدام ۵ میلیون = ایاب و ذهاب آنها!) در این شرکت، رقمی نیست! ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف و احکام 🙏
⁉️ آیا باعث تأسف نیست که انتخابات (دور دوم) دیروز، حتی در پیام‌رسان ایتا، تبدیل به ترند نشد؟!
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 آمار نهایی لیست‌های بنده به تفکیک وضعیت (قسمت دوم): در مرحله اول انتخابات؛ چنانکه در پیام مورخه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ نوشتم (👈 اینجا 👉)؛ ۹ نفر در مرحله اول به مجلس و ۱۶ نفر به دور دوم انتخابات راه یافتند که عبارت بودند از: ۱) ثابتی ۲) نبویان ۳) رسایی ۴) متکی ۵) کوثری ۶) غضنفری ۷) کوچک‌زاده ۸) ایزدخواه ۹) شریعتی در انتخابات مرحله دوم؛ ۱۰ نفر از آن ۱۶ نفر به مجلس راه یافتند که عبارتند از: ۱۰) نوباوه ۱۱) سراج ۱۲) روح‌الامینی ۱۴) عزیزی ۱۴) رحمان‌دوست ۱۵) محمودی ۱۶) قیصری ۱۷) لاجوردی ۱۸) رفیعی ۱۹) نادری ولیکن در مرحله دوم، بنده لیست پیشنهادی خود را قدری تغییر دادم و از نامزدهای راه‌یافته‌ای به دور دوم، حمایت کردم که عبارت بودند از: 👇👇👇 ▫️نام / کد انتخاباتی ۱ - سید نظام الدین موسوی ۵۶🗳 ۲ - محمد سراج    ۳۷🗳 ۳ - پیمان فلسفی ۴۸🗳 ۴ - سید مرتضی محمودی   ۵۴🗳 ۵ - مهدی شریفیان     ۳۹🗳 ۶ - بیژن نوباوه وطن  ۵۹🗳 ۷ - زینب قیصری     ۵۱🗳 ۸ - صالح اسکندری    ۲۴🗳 ۹ - سمیه رفیعی         ۳۴🗳 ۱۰ - ریحانه اخلاقی     ۲۳🗳 ۱۱ - حسین صمصامی   ۴۱🗳 ۱۲- ابوالقاسم جراره    ۲۷🗳 ۱۳ - مجتبی رحماندوست ۳۱🗳 ۱۴- ابراهیم عزیزی  ۴۶🗳 ۱۵- احمد نادری          ۵۷🗳 ۱۶ - ابوالفضل ظهره وند    ۴۵🗳 از این لیست هم ۴ نفر به مجلس راه یافتند که عبارتند از: ۲۰) جراره ۲۱) صمصامی ۲۲) فلسفی ۲۳) ظهره‌وند بنابراین مجموعاً ۲۳ نفر از اشخاص مطلوب و مورد توصیه بنده به مجلس راه یافتند. یعنی بیش از سه چهارم! و کمتر از یک چهارم یعنی ۷ نفری که در هیچ‌کدام از لیست‌های دور اول و دوم بنده نبودند ولیکن به مجلس راه یافتند عبارتند از: ۲۴) قالیباف ۲۵) آقاتهرانی ۲۶) تقی‌پور ۲۷) خضریان ۲۸) یزدی‌خواه ۲۹) سلیمی ۳۰) زارعی در هر حال، برای همه راه‌یافتگان به مجلس، آرزوی توفیقات روزافزون دارم و ان‌شاءالله بتوانند با حفظ و توسعه «دانایی+دلسوزی+دلیری دین‌دارانه» خود بصورت حداکثری در خدمت به «نهضت+نظام اسلامی»، «ملت ایران+امت اسلام» و «مستضعفین عالم+دین خدا»، موفق و مؤید باشند و السلام ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 بی‌ثُباتی اقتصادی و نقش سُبات یهودی! «سُبات» از مادّه «سَبْت»، و بر وزن (ثَبْت) به معنی قطع و بريدن گرفته شده؛ و روز شنبه را از اين جهت در لغت عربى «يَوْمُ السَّبْتِ» مى‌‌نامند كه روز تعطيل کردن كار به منظور استراحت بوده، و به نظر مى‌‌رسد كه اين نامگذارى متأثّر از برنامه‌‌هاى يهود است كه شنبه را روز تعطيلى مى‌‌دانند. (منبع) به علل مختلفی، بلاتردید گرفتار بی‌ثباتی زیان‌بار چند وجهی برای و بوده و هست و خواهد بود. و عدم کنترل (= !) توسط دولت‌ها و شاید هم ناتوانی آنها، نماد آشکار آن تلقی می‌شود و لذا سالهاست که مقام معظم رهبری هم، با نامگذاری‌های مبتکرانه و خاصی، عناوین آن‌ها را اقتصادیزه فرموده‌اند. ولیکن عده‌ای از تصمیم‌سازان (و اخیراً تصمیم‌گیران مجلسی متأثر از اهل ) اقتصاد ایران، و و و و و... و علاج بی‌ثباتی را متکبرانه در تعطیلی می‌جویند! پلیدی‌ها و پلشتی‌های و حتی در ناکارآمدی و بلکه خیانت‌های قریب باتفاق دولت‌های قبل و بعد ، به چنان تواتر و بلکه تکرار فزاینده‌ای رسیده است که کسی نمی‌تواند منکر با محوریت در ارکان مختلف باشد! تعطیلی () همزمان با کم‌نظیر تنها دنیا و داغ کردن آن، مابعد عملیات (خارق‌العاده‌ترین نظامی به و آن)، بسیار بعید است که صرفاً یک حرکت سفیهانه و تقنینی یا یک نابخردی و تفننی باشد، بلکه آنرا باید انتقامجوئی از با ، تلقی کرد. در حالی‌که همه جهان، غرق‌گشتن سریع تایتانیک‌واره را به نظاره نشسته است، ارسال سیگنال دریوزگی اقتصاد ورشکسته غربی از طرف مجلس سهمگین با یعنی ، چه معنا و مفهومی دارد؟! ، بی‌مهابا به آمده است همچون که بی‌محابا در می‌تازد و‌ و می‌کند! گویا که هم در ایران، افسار پاره کرده است! البته از همان زمانی که مدال‌ها و عناوین استحماری UCLG بسوی روانه شد، می‌شد طرح چنین طرح‌هایی را در مدیریت‌های مشکوک وی که بوی همسویی با دارند، آنهم با پوشش !، حدس زد!! در هر حال، امیدواریم ، با ملاحظه لااقل مسئله مطلب، دست رد قاطعی به این (علیه ) و حداقل بدسلیقگی مجلسی به ریاست قالیباف در حال بزند. ان‌شاءالله ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🔴 دکتر قالیباف مخالف تعطیلی روز شنبه هستند و ابراز امیدواری کردند در شورای نگهبان این لایحه رد شود ▫️طی گفت وگو با مشاور آقای قالیباف مطرح شد که تصویب لایحه تعطیلی شنبه بدون حضور آقای قالیباف و در ایام کسالت ایشان در مجلس تصویب شد، آقای قالیباف مخالف تعطیلی روز شنبه هستند و ابراز امیدواری کردند در شورای نگهبان این لایحه رد شود. 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯ ☝️از پیام‌های وارده☝️ 👌 چگونه باور کنیم که قالیباف، نمی‌توانسته جلوی آن را بگیرد؟! اگر قالیباف در قبال مصوبات مجلس، منفعل است و چاره‌ای جز اقدام ندارد، پس چرا بسیاری از طرح‌های مجلس (از قبیل؛ تحقیق و تفحص از اوقاف) را به محاق برده است؟! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
میدونید چیه؟ این سیستم کاری خداوند هست... ❇️ درست زمانی که پیامبر اکرم [ص] مکه رو فتح کرد و تازه زمان شادی و شعف مسلمانان بود گفت پیامبرم بیا میخوام ببرمت... ❇️ دقیقا زمانی که امیرالمومنین [ع] در جنگ جمل و صفین و نهروان پیروز شده بود و پایه های حکومت اسلامی داشت محکم میشد خداوند متعال به علی خودش فرمود علی جان بیا بریم... 🔶 واقعا نمیدونم چرا اینجوریه. شاید خدا میخواد بگه مردم دنیا فقط به خودم دل ببندید.. من "حی لایموت" هستم... فقط به من امید داشته باشید و بس... خدا امتحان میکنه... امتحانات سنگین.... خدا هیچ امیدی رو به غیر خودش باقی نمیذاره... ✍️ تنها مسیر آرامش 🏴 @Roshangari_ir 🅾️ ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 گویا که چندان هم بی‌ربط نیست! ❇️ زمانی که با فرماندهی ؛ بر ، غلبه کرد و منطقه در تدارک جشن پیروزی بود، خدا او را کرد ... ❇️ حال باید دید که در آستانه کدام و تدارک بود که خدا او را آسمانی کرد؟!! ✅ شاید هم‌ وقتش رسیده بود! یعنی پایان ۳ سال سوم او (که در طی ۴۴ سال خدمت رسمی وی) بر نشست؛ ۳ سال تولیت آستان‌قدس‌رضوی (۱۳۹۷-۱۳۹۴) ۳ سال ریاست قوه قضائیه (۱۴۰۰-۱۳۹۷) ۳ سال ریاست جمهوری (۱۴۰۳-۱۴۰۰) سیدمحمدحسینی(منتظر) ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
آثار صلاح و فساد روحانیت در جامعه (بخش ۱): فساد عالِم = فساد عالَم «إذا فَُسِدَ العالِم فَسَدَ العالَم» «به ما‏‎ ‎‏چیزی خارج از نمی‌دهند، وقتی بنا باشد عالِمی مفسده‌جو و باشد، جامعه‌ای را به می‌کشد؛ منتها در ‏‎ ‎‏آن را شامه‌ها احساس نمی‌کنند؛ لیکن در ، بوی تعفن آن درک‏‎ ‎‏می‌گردد؛ ولی یک نفر عوام نمی‌تواند چنین فساد و آلودگی در ‏_ ‎‏اسلامی به بار آورد. عوام هیچ‌گاه به خود اجازه نمی‌دهد که داعیۀ و‏‎# ‎‏مهدویت داشته باشد، ادعای و کند؛ این است‏‎ ‎‏که دنیایی را به می‌کشاند: ‏‏اذا فَسَدَالعالِمُ، فَسَدَالعالَم». عالِم فاسد را متعفن می‌کند؛ در از تعفن عالِم [جهنمی‌ها] پناه می‌برند به ! (کتاب جهاد اکبر) ☝️از پیام‌های گلچینی☝️ 👌 اگر کلمه «فسد» را با فتحه (فَ) بخوانیم، بمعنی اینست که اگر عالِمی بخواهد فساد بکند می‌تواند عالَمی را فاسد سازد. زیرا (بتعبیر سنایی)؛ «جز دزدی با آید، گزیده‌تر برد کالا»! اما اگر فسد را با ضمه (فُ) بخوانیم، بمعنی اینست که اگر دانشمندی، فاسد بشود، جهانی را تباه می‌کند. در هر حال، ، خطرناک‌ترین است که ابعاد و اعماق و گستره وسیعی را در بر می‌گیرد. لطفاً تفصیل این (فساد علمای دینی) را در پیام‌های بعدی، دنبال نمایید تا برویم سراغ مطلبی که در موضوع ؛ و باید بررسی کنیم. یعنی «روحانیت؛ قربانی روحانیت»!🙏 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲ خرداد ۱۴۰۳ 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
آثار صلاح و در جامعه (بخش ۲): 👈(بخش ۱)👉 فساد عالِم = فساد عالَم «إذا فَُسِدَ العالِم فَسَدَ العالَم» در بیان قرآن: خداوند در می‌فرماید: «وَ اتلُ عَلَیهِمْ نَبَأ الَّذی آتَیناهُ آیاتِنا فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّیطانُ فَکانَ مِنَ الْغاوینَ، وَ لَوْ شَئْنا لَرَفَعْناهُ بِها وَلکنَّهُ اخْلَدَ الی الْارْضِ وَ اتَّبَعَ هَوَاهُ فَمَثَلُهُ کمَثَلِ الْکلْبِ انْ تَحْمِلْ عَلَیهِ یلْهَثْ اوْ تَتْرُکهُ یلْهَثْ! ذلِک مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذینَ کذَّبُوا بِآیاتِنا فَاقصُصِ القَصَصَ لَعَلَّهُمْ یتَفَکرُونَ» (آیات ۱۷۵، ۱۷۶ و ۱۷۷ سوره اعراف) بر آنها بخوان سرگذشت آن‌کس را که آیات خود را به او دادیم؛ ولی [سرانجام] خود را از آن تهی ساخت و در پی او افتاد، و از شد. و اگر می‌خواستیم، [مقام] او را با این [و علوم و دانش‌ها] بالا می‌بردیم؛ [امّا اجبار، بر خلاف سنّت ماست؛ پس او را به حال خود رها کردیم] و او به پستی گرایید، و از خود پیروی کرد. مثل او همچون است که اگر به او حمله کنی، دهانش را باز کرده، زبانش را بیرون می‌آورد، و اگر او را به حال خود واگذاری، باز همین کار را می‌کند؛ [گویی چنان تشنه است، که هرگز سیراب نمی‌شود] این مثل گروهی است که آیات ما را تکذیب کردند؛ این داستانها را [برای آنها] بازگو کن، شاید بیندیشند (و شوند). در بیانات (علیهم‌السلام): «اذا فَسَدَ الْعالِمُ فَسَدَ الْعالَمُ». اگر فاسد شود، فاسد می‌شود. این معنا قابل اصطیاد است از حدیث منقول در کتاب خصال، باب الإثنین، ص ۳۷ در (صلی‌الله علیه و آله) به آمده است که: «یَا أَبَا ذَرٍّ، اعْلَمْ‏ أَنَ‏ کُلَ‏ شَیْ‏ءٍ إِذَا فَسَدَ، فَالْمِلْحُ‏ دَوَاؤُهُ، فَإِذَا فَسَدَ الْمِلْحُ فَلَیْسَ لَهُ دَوَاءٌ- » یعنی: «اى ابوذر! بدان که داروى جلوگیرى از است. و چون نمک فاسد شود براى آن دارویى نیست.» [هر چه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک] در تفسیر این بیان ، در به نقل از می‌فرماید که: «هَذَا الْمَثَلُ لِعُلَمَاءِ السَّوْء» یعنی “این مثل است” در به این موضوع در ۲ مقطع با الفاظ متفاوتی اشاره دارند. در صفحه ۴۲۶ از جلد یک، هر دو مطلب نقل شده است که مولا می‌فرمایند: «زَلّةُ العالِم تُفسد العَوالِم» یعنی: ، همه عالَم‏ها را مى‏سازد.» و باز می‌فرمایند: «زلّةُ العالِم کانکِسار السّفینَه؛ تُغرق و تُغرقُ معَها غَیرها» یعنی؛ « همانند شکسته شدن در است هم خود غرق مى‏‌شود و هم موجب غرق شدن سرنشینانش مى‌‌گردد.» عنه عليه‌السلام: «آفةُ العامّةِ العالِمُ الفاجرُ» (غررالحكم/۳۹۵۲) عليه‌السلام: «آفت مردم، است.» ☝️از پیام‌های گلچینی☝️ 💎 البته ناگفته نماند؛ همان‌قدر که و تأثیرپذیری از ( و حتی ) مذموم است و فرجامی بجز ندارد، از نیز پایانی بجز هلاکت و جهنم ندارد و حال آنکه یعنی؛ و ) را باید در پیروی از ( و و ) جست. بی‌اعتنایی به ، تبهکاری در حق است. (عبارت قرآنی؛ «ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَومَئِذٍ عَنِ ٱلنَّعِيمِ» در آیه ۸ سوره ۱۰۲ اشاره به مؤاخذه و مجازات کسانی دارد که در قبال نعمت عظمای «علمای الهی»، احساس مسئولیت نداشته و عملکرد مقبولی نورزند) همچنان‌که در هر زمان و هر مکانی، معمولاً و دانشمندانی هستند که موجب و بهانه انسان‌های بی‌بصیرت و بی‌لیاقت شوند ولیکن در هر عصری و ای‌بسا در هر مصری، صاحب بصیرتی هم هستند که باعث و آدم‌های لایق و قابل بگردند. 👌 طبق بیان قرآن؛ کسانی، را فرا می‌گیرند ولیکن ناگهان یا تدریجاً، کسوت را از وجود برکنده و خود را از تقیدات آن، جدا می‌کنند و لذا شده و بدنبال آن‌ها می‌افتد و آن‌ها هم می‌پذیرند که بجای ، خود و دیگران را با بیافکنند! علت این دگردیسی آن‌ها، به پیروی آن‌ها برمی‌گردد که گمان می‌کنند در زمین، ماندگار خواهند بود! و شیطان هم آن‌ها را غرق و اوهامی می‌سازد که قرآن این حالت آن‌ها را به تشبیه می‌کند. این قصه‌های شگفت، مایه بسی و عبرت برای همگان است. (ص) هم را به نمک تشبیه فرمودند که خاصیت دارد و خودش نباید بگندد اما گاهی می‌گندد! سیدمحمدحسینی(منتظر) ۳/۳/۳ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
آثار صلاح و در جامعه (بخش ۳): 👈(بخش ۱)👉 🌹 👈(بخش ۲)👉 فساد عالِم = فساد عالَم «إذا فَُسِدَ العالِم فَسَدَ العالَم» در بیان : زیان وارده بر از طرف عوام و جاهل اگر معصیتی مرتکب شود، فقط خود را بدبخت کرده، بر خویشتن ضرر وارد ساخته است؛ لیکن اگر عالِمی منحرف شود و به عمل زشتی دست زند، عالَمی را منحرف کرده، بر و علمای اسلام زیان وارد ساخته است. اینکه در روایت آمده که از بوی تعفن عالمی که به علم خود عمل نکرده متأذی می‌شوند، برای همین است که در دنیا بین عالم و جاهل در نفع و ضرر به اسلام و فرق بسیار وجود دارد. انحراف عالِم انحراف یک را به دنبال دارد! اگر عالمی منحرف شد، ممکن است امتی را منحرف ساخته به بکشد. و اگر عالِمی باشد، و را رعایت نماید، را مهذب و می‌کند. مسئولیت شما خیلی سنگین است. وظایف شما غیر از وظایف می‌باشد؛ چه بسا اموری که برای عامه مردم است، برای شما جایز نیست، و ممکن است باشد. مردم ارتکاب بسیاری از امور مباحه را از شما انتظار ندارند، چه رسد به اعمال پست نامشروع، که اگر خدای نخواسته از شما سربزند، مردم را نسبت به اسلام و بدبین می‌سازد. = ... اگر شما درس بخوانید، زحمت بکشید، ممکن است عالم شوید، ولی باید بدانید که میان «عالم» و «مهذب» خیلی فاصله است. مرحوم شیخ، استاد ما، رضوان‌اللّه تعالی علیه، می‌فرمود اینکه می‌گویند: «ملا شدن چه آسان، شدن چه مشکل» صحیح نیست. باید گفت: شدن چه مشکل، آدم شدن محال است! کسب فضایل و مکارم انسانی و از تکالیف بسیار مشکل و بزرگی است که بر دوش شماست. گمان نکنید اکنون که مشغول تحصیل می‌باشید، و فقه که است می‌آموزید، دیگر راحتید و به وظایف و تکالیف خود عمل کرده‌اید. اگر و نباشد، این علوم هیچ فایده‌ای ندارد. اگر تحصیلات شما، العیاذ باللّه، برای خدا نباشد و برای هواهای نفسانیه، کسب مقام و مسند، عنوان و شخصیت در این راه قدم گذاشته باشید، برای خود وزر و وبال اندوخته‌اید. این اصطلاحات اگر برای غیر خدا باشد، وزر و وبال است. این اصطلاحات هر چه زیادتر شود، اگر با تهذیب و تقوی همراه نباشد، به ضرر و تمام می‌شود. 👈(کتاب جهاد اکبر)👉 اختلافات روحانیون و جامعه «در سطح شهر، شهرهای بزرگ، اختلاف ایجاد کرده بودند. هم بین خود با هم و هم بین با هم. درست می‌کردند منشأ اختلاف بوده؛ هر مسئله‌ای که اینها ایجاد می‌کردند، برای همین مسئله بود که نگذارند این مجتمع با هم پیدا کنند و مع الأسف، تأثیر کرده بود حتی در بالاترین و بالاترین و حتی آنها هم تحت تأثیر واقع شده بودند و آن اختلافاتی که باید اینجا جلویش را بگیرند خودشان هم داخل شده بودند. و من گمان می‌کنم که امروز روزی است که همه ما مسائل را فهمیده‌ایم، مردم هم فهمیده‌اند؛ یعنی، به برکت این رعیت‌ها هم بالا رفته است؛ الآن دید سیاسی در آنها، آنهایی که اصلاً داخل در این مسائل نبودند، آنها الآن داخل مسائل هستند و همه قشرهای ، مسائل را می‌فهمند امروز و رو به رشد هستند. زن‌ها که بکلی خارج بودند از همه چیز ، هرگز حتی نمی‌توانستند راه پیدا بکنند، بحمدالله در این سالهای اخیر، آنها هم وارد شدند و به‌طور شایسته با حفظ موازین شرعی وارد شدند و خودشان کلاسهایی دارند و - عرض کنم - تبلیغات دارند، همه چیز حالا دارند. اصلاح جامعه با اصلاح روحانیون و این روحانیون هستند که باید قدر این مسائل را بدانند. روحانی اگر شد همه‌چیز درست می‌شود و اگر - خدای نخواسته - شد، فَسَدَ الْعالَمُ. این مسئله، واقعیتی است [غیرقابل انکار].» 👈(منبع سخنرانی امام)👉 ☝️از پیام‌های گلچینی☝️ 👌 آری! اگر روحانیت؛ درست باشد و صاحب و ، همه‌چیز جامعه، درست می‌گردد. البته بشرط وگرنه که تکاپوی ، چیزی نخواهد بود بجز «آب در هاون کوفتن»! 👌 همانطور که در بخش قبلی از قول ؛ علی(ع)، اشاره شد؛ عالمان و دانشمندان؛ حکایت را دارند که می‌توانند مردمان را بخشند ولیکن اگر غرق شوند، علاوه بر خودشان، مردمان را هم غرق می‌سازند! 👌 تا اینجای مطلب، شاهد تشبیهات معنی‌داری راجع به (مفسد) بودیم: تعبیر ؛ در بیان : سگ زبان‌دراز در بیان : نمک گندیده در بیان : کشتی مغروق در بیان : جرثومه متعفن ... ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۳/۳/۳ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
آثار صلاح و در جامعه (بخش ۴): 👈(بخش ۱)👉 🌹 👈(بخش ۲)👉 🌹 👈(بخش ۳)👉 فساد عالِم = فساد عالَم «إذا فَُسِدَ العالِم فَسَدَ العالَم» در بیانات امام خامنه‌ای «هر مقداری که انسان عظمتش زیادتر باشد مسئولیتش زیادتر است و چون عظمتش زیاد است، مسئولیتش زیاد است، عظمتش زیاد است برای اینکه می‌‌کند جوان‌ها را و در دست معلم تربیت می‌شود. زیاد است برای اینکه اگر این جوان‌ها و نیروی جوانی در دست خوب تربیت بشوند آتیۀ کشوری خوب است، سعادتمند است، و اگر چنانچه معلمین داشته باشند و بکنند، به کشیده می‌شود. بنابراین شما جوانها همان قدری که بزرگ هستید برای اینکه هستید، هستید و بعد هم ان‌شاءاللّه‌ معلم خواهید شد، همان قدر که بزرگ هستید و شغلتان یک شغل شریف و بزرگ است، مسئولیت‌تان هم یک است. ملتها چشمشان به دانشمندها دوخته است، اگر چنانچه فاسد بشود فاسد می‌شود، «اذا فسد العالِم فسد العالَم» برای اینکه عالَم چشمش را به عالِم دوخته است توجه تودۀ مردم به کشور است، به است. اگر خدای نخواسته آنها بشوند همۀ کشور به کشیده می‌شود، و اگر آنها باشند همۀ کشور به و سداد کشیده می‌شود. بنابراین هم شما که می‌خواهید بشوید ان‌شاءاللّه‌ ـ و خواهید شد ان‌شاءاللّه‌ ـ هم شما بزرگ هستید و بزرگوار و هم شما مسئول هستید و ملتفت باشید که این را، این باری که به دوش شما آمده است، خواهی نخواهی به دوش شما و به دوش همه این مسئولیت آمده است، و خدای تبارک و تعالی از شماها انتظار این معنا را دارد که شماها تربیت کنید را، و این یک بزرگ است که اگر خوب انجام بگیرد این خدمت اینقدر ارج دارد که نمی‌توانیم ما تعریفش را از عهده برآییم. و اگر خدای نخواسته بد انجام بگیرد، فسادش آنطور است که عالَم فاسد می‌شود، اگر عالِم فاسد بشود اینطور نیست که مثل یک آدم عادی است که اگر فاسد شد خودش فاسد است، [اما] این [یکی مرضش؛] مرضی مسری است، ساری است، سرایت می‌کند به همۀ قشرها ... سابقاً یکوقتی می‌رفتم بعض از شهرها را می‌دیدم که مردمش صالحند، خوبند وقتی که توجه می‌شد که چطور اینها همه خوبی هستند؟! معلوم می‌شد که عالِم آن شهر، خیلی خوبی است، اینها همه اقتدا کرده‌اند به آن عالم که خوب است. مقاومت انسانهای در برابر و باید از حالا که نفوس شما یک نفوس نزدیک به است، یک نفوسی است که زیاد وارد در این بند و بست‌های دنیایی نشده است، از آلودگی الآن کمتر آلوده است از حالا به فکر باشید که خودتان را کنید و خودتان را کنید برای آتیۀ . اگر شماها مهذب شُدید، ، مهذب شدند مهذب می‌شود. اگر مملکت مهذب شد، زیر بار نمی‌رود، زیر بار نمی‌رود. همه این برای این است که فاسد هستند قشرها که به واسطۀ فرض کنید که وعده‌های دیگران یا به واسطۀ زور دیگران زیر بار می‌روند، اگر مهذب باشند نه وعدۀ دیگران در آنها تاثیر می‌کند، نه ارعاب دیگران درشان تأثیر می‌کند. من از خدای تبارک و تعالی، و و همۀ را می‌خواهم و شما جوان‌های برومند که فردا ان‌شاءاللّه‌ مسئولیت یک مملکت به دوش شماست.» 👈(منبع بیانات)👉 در بیان ازغدی: «حسن رحیم‌پور در آخرین سخنرانی‌اش در با بیان اینکه برخی در حوزه‌های علمیه، تهمت بی‌دینی به (ره) زدند چرا که معتقد بودند و را باید از و جدا کنید، تاکید کرد: امروز در و و و ، دارد و دارد لشگر طلابی را راه می‌اندازد تا #امام و و را تا دهه‌های دیگر از بین ببرد.» 👈(منبع مطلب)👉 ☝️از پیام‌های گلچینی☝️ 👌 در موضوع تأثیرات خطرناک و ، در تعابیر بزرگان از جمله ، مطالب فراوانی قابل احصاء و اعلام است که بعنوان نمونه، به همین میزان، اکتفاء می‌کنیم تا برسیم به بررسی (و نه !) درگذشت و مدفون ۳/۳/۳ او در شرق و غرب ! ان‌شاءالله آنچه که می‌خواهیم مورد توجه قرار بگیرد، مقایسه‌ای میان؛ 👈 دو روحانی در قامت 👈 دو روحانی در قامت 👈 دو دکتر در قامت هستیم از لحاظ تأثیر عملکردشان در باورهای . مقایسه عجیبی است! هر دو آن‌ند اما این کجا و آن کجا؟!! ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۳/۳/۳ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 جبران مافات روحانیت الگو إذا فَُسِد العالِم فَسَد العالَم (بخش۵): گفتار و رفتار ، الگوی و به هر آن‌چیزی‌ست که در چارچوب ، ، و می‌گنجد. ولیکن گاهی تبدیل می‌گردد به که در آن‌صورت بازخوردهای اجتماعی معکوسی رخ می‌دهد یعنی آحاد بجای ، به گرفتار می‌شوند و جامعه به و تباهی کشیده می‌شود! یا قبل از دریدن باورهای جامعه، را پاره پاره می‌کنند. لذا بر روحانیت است که هم‌لباس‌های خود را پس بدهد! و جور هم‌کسوت‌های خود را بر دوش بکشد ولو با بهای سنگینی که بر و تحمیل شود و آنان را به سوگواری بنشاند! ضرورت این را لطفاً در مباحث؛ 👈(بخش۱)👉 💠 👈(بخش۲)👉 💠 👈(بخش۳)👉 💠 👈(بخش۴)👉 💠 این مقالات بجویید. اگر جای دوری نرویم! در همین دهه اخیر؛ بعنوان مثال؛ مردم شاهد عملکردی از دو روحانی ( در جایگاه و در جایگاه ) بودند که الگوی روحانیت در ملت را به محاقی افکندند که موجب و و گشت! فلذا لازم بود که به سخره گرفتن باورهای توسط آن‌دو روحانی، بنحوی ترمیم و گردد که مجدداً را به ارمغان آورد. آنهم با کارکرد دو روحانی ارزشی ( در قامت ریاست جمهوری و در قامت امام جمعه)! ✍️ حسینی(منتظر) ۳/۳/۳ 🆔@chelcheraaqHM 💠 🎲 چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 و در (بخش ۶): 👈(بخش۱)👉💠💠💠💠👈(بخش۵)👉 فساد عالِم = فساد عالَم «إذا فَُسِدَ العالِم فَسَدَ العالَم» هر دو آن‌ند اما این کجا و آن کجا؟! «چشم کور» و «قلب نابینا» برای آدمی هر دو نقصان‌ند اما این کجا و آن کجا! قمپز دینداری و سر دادن‌اندر راه دین هر دو برهان‌ند اما این کجا و آن کجا گر رسد بر دین زیانی یا به دنیا زحمتی هر دو خسران‌ند اما این کجا و آن کجا مهربانی با یتیمان یا به اطفال حسین هر دو احسان‌ند اما این کجا و آن کجا آب نوح و اشک‌چشمِ زینبِ خونین‌جگر هر دو طوفان‌ند اما این کجا و آن کجا! «دانه فلفل» سیاه و «خال مه‌رویان» سیاه هر دو جان‌سوزند اما این کجا و آن کجا؟!! و تشییع پیکرهای گلچینی از شخصیت‌های برجسته ملی و تدفین ۳/۳/۳ آن‌ها در تبریز و تهران و مشهد و...؛ گویا چیزی نیست بجز یک برای نشان دادن سه نماد معنی‌دار به جهان که در بخش قبلی به دو مورد (معطوف به و ) از آن‌ها اشاره کردیم. ولیکن بهتره این آینه را منحصر به ۴ روحانی نکنیم و ۲ وزیر را هم در آن بنگریم! یعنی مقایسه دو وزیر امورخارجه؛ و اما این کجا و آن کجا؟! در این‌جا بر آن نیستیم که مقایسه همه‌جانبه‌ای بعمل آوریم ولیکن در این مقایسه، مطلب یا مسئله در عرصه‌های و ، در صدر توجهات است که نگاهی به همین قضیه، کفایت می‌کند. کدام‌یک در تراز بودند؟! ...ادامه دارد. ✍️ حسینی(منتظر) ۳/۳/۳ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲 چلچراغ معارف 🙏