هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #معرفی_کتاب
🌐دور کتاب "فرهنگ یاریگری در ایران" در یک دقیقه
📘چگونه میتونیم در عین سنتی بودن، گذشتهگرا نبوده و به توسعه نیز دست پیدا کنیم؟
📖دکتر مرتضی فرهادی تلاش کرده که در مقالات و کتابهای خود، به خصوص در کتاب« فرهنگ یاریگری در ایران» آن بخش از سنت ایرانیان رو که نه مانند مانعی بر سر راه تجدد، بلکه به عنوان محرکی، نیروی لازم را به موتور توسعه جامعه ایران میبخشه، بازیابی کرده و وجوه گوناگون آنها رو تبیین کند.
🎖این کتاب برنده جایزه نخست نهمین جشنواره روستایی وزارت جهاد سازندگی، کتاب برجسته هفتمین دوره معرفی کتابهای دانشگاهی دانشگاه تهران و کتاب برگزیدۀ سیزدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی در زمینه امور اجتماعی شده است.
#تاریخ_زندگی_مان_را_بخوانیم
#فرهنگ_یاریگری
#حکمرانی_مردمی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند:
🔶نشست دوم
🔷 جایگاه دولتمرد در نظریه های اجتماعی «استیلاء، بازار، امت»
🔹تاملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی
🔸ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده
🗓زمان: پنج شنبه مورخ 23 تیر ماه
🕙ساعت 16 عصر
📌مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#گفتمان_پیشرفت
#طرح_راهبردی_انقلاب
#مکتب_امام
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از حسن
#پیشنهاد_مطالعه:
یکی از بهترین متنها درباره استراتژی اخذ از غرب از نگاه فرهنگستان، مقاله «اقتباس انحلالی» نوشته حسین مهدیزاده است.
نشانی: نشریه پژوهشهای تمدن نوین اسلامی، بهار و تابستان ۱۳۹۶، شماره ۱، ص ۳۷ تا ۶۰:
http://www.isaq.ir/vdcd290n6yt0k.a2y.html
https://www.noormags.ir/view/en/articlepage/86626/41
هدایت شده از حسن
جایی میان اخذ و انحلال .pdf
189.7K
↖️ #پیشنهاد_مطالعه:
یادداشت پرنکتهای هم آقای علی محمدی نوشته بودند با عنوان: «جایی میانِ اخذ و انحلال (بازخوانی دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی درباره چگونگی عبور انقلاب اسلامی از تمددن غربی)»
نشانی: دوماهنامه گفتمان الگو، اسفند ۱۳۹۲، شماره دوم، صفحه ۶۵ تا ۶۷.
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بی همگان به سر شود بی تو به سر نمیشود
📜سینه ای که
مملو از آتش عشق الهی بود؛
قدم هایی که
در راه بار برداشتن از سالکان طریق حق استوار بود؛
بیست و سه سال قبل
در همچون روزی برای همیشه
در آغوش رحمت رحیمیه
خدای متعالی آرام گرفت.
او که می گفت در پایان می توان آغاز شد ، راه ابدی جوار رحمت حق تعالی
را آغاز نمود ؛
تک تک ماهایی که
با صدا و قلم ایشان آشنا می شویم
این احساس را تجربه کرده ایم
که گویی استاد تمام ویژگی های مرا خوب می شناسد
و برای تک تک دردهای نگفته ام راه درمانی را پیش پایم می گذارد .
او راهی را آغاز کرد
که بیست و سه سال
بعد از رحلت ش هنوز در حال گسترش است .
گویی زمانه ی حیات استاد
ظرفیت و گنجایش این حرف ها و اندیشه های بلند را نداشت،
و امروز کم کم آن اندیشه بلند، دارد جلوه می کند ...
و این حسرت مشترک همه افرادی ست که بعد از رحلت استاد او را شناختند
که چرا او را ندیدند،
که اگر می شد او را می دیدیم
چقدر حرف و سوال و ... داشتیم برای گفتن و چه شیرین بود
شنیدن صدای ملکوتی و گرم او بدون هیچ واسطه و حجابی ...
بیست و سومین سال روز رحلت استاد علی صفایی حائری را گرامی می داریم.
رسانه لیلةالقدر
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/V5OfM
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از کاوش پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدارس تگزاس:
📍از واژه بردهداری استفاده نکنید، از تعبیر "جابهجایی ناخواسته" استفاده کنید!
☑️ @Kavoshplus
هدایت شده از کاوش پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پیوند عمیق دانشگاه هاروارد و بردهداری!
📍تحقیقات نشان میدهد دستکم 41 چهره برجسته مرتبط با دانشگاه هاروارد مشغول بردهداری بودهاند/دانشگاه و پشتیبانان آن از ارتباطات مالی وسیع با بردهداری سود میبردند....
☑️ @Kavoshplus
الگوی پیشرفت نسخه هفتم 10-10-98.pdf
224.9K
از اول زمستان 97 تا اول زمستان 98 بخاطر درخواست ایت الله خامنه ای که از اهل علم خواسته بودند سند الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی را همدلانه اصلاح و تکمیل کنند، در فرهنگستان یک پروژه مشترک علمی تعریف کردیم و یک سند اصلاحی با حداکثر همدلی با سند مرکز الگو بودیم که در سایت دفتر هست و خبر رونمایی از ان هم در زمستان 98 منتشر شد.
در ان ایام خودم جدا، نشستم یک سند با استانداردهای مدنظر خودم نوشتم.
البته اون زمان هنوز به تقدم رویا بر برنامه نرسیده بودم که شاید اگر اینگونه بود، اصلا در این برنامه مشارکت نمیکردم و چنین چیزی نمی نوشتم!
اما این متن نشون میده که من از اول هم آدم برنامه گرایی نبودم!! در این متن، اصل سند من، بخش «افق» است و یک تدبیر هم بیشتر «تدابیر» نداره.
@social_theory
نشست_دوم_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.mp3
24.43M
💠 نشست دوم جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت"
🔹تأملی در نسبت دولت سازی و جامعه پردازی در فرآیند پنج مرحله ای انقلاب اسلامی
🎙ارائه: حجت الاسلام حسین مهدی زاده
📆 23 تیر 1401
کیفیت صوت: متوسط
#نظریه_اجتماعی
#امت
#ولاء
#ولایت
#دولتمرد
#مسجد
#هیئت
#عشق
#صوت
#موسسه_فرهنگ_و_تمدن_توحیدی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
خلاصه_نشست_جایگاه_دولتمرد_در_نظریه_اجتماعی_استیلا،_بازار،_امت_حجت.pdf
940.3K
🔰 خلاصه محتوای نشست جایگاه دولتمرد در نظریه اجتماعی "استیلا، بازار، امت"
🔸حجت الاسلام حسین مهدی زاده . جلسه اول| 16 تیر 1401
#نظریه_اجتماعی
#استیلا
#بازار
#امت
#طمع
#ولاء
#ولایت
#دولتمرد
#عشق
#صوت
#موسسه_فرهنگ_و_تمدن_توحیدی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از سطلیات
❌ تا حالا با موضوع مشکلات یادگیری یا اختلالات یادگیری برخوردی داشتین؟ 😧
❗️ به نظرتون میشه از ایجاد مشکلات یادگیری جلوگیری کرد ؟ 🧐
🔆 اگر دخترامون خوبترآماده مادر شدن بشن به نظر شما میتونه روی مشکل جمعیت تآثیر مثبت بزاره ؟ 🤔
⭕️ تاحالا فکر کردین چه جوری میشه دخترامون عاشق خانه داری و مادری بشن ؟ 🤩
♥️ دوست دارید بچه هاتون کتابخون بشن ؟؟ 📔
اگر شما هم این دغدغه ها رو دارید....
دعوتتون میکنیم به این دورهمی.... 🎉🎉🎉🎉
حرفهای جدیدی برای گفتن داریم.....
انشالله پشیمون نمیشید 🤩🤩
آدرس: ۴۵ متری صدوق، خیابان چهارده معصوم شرقی ، پلاک ۱۰۷
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
⬇️ دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار میکند:
💢 محورهای موضوعی
«نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر»
📆آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات
1401-06-01
🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir
#فضای_سایبری
#هوش_مصنوعی
#متاورس
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود
✅ امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، ادارهی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزههای علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است.
🔹حوزههای علمیهی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجستهی ما، نخبههای حوزوی ما اینها نانخور مردمند. نانخور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | جشن میلیونی و مردمی غدیر نشان داد که مردم طرفدار دین هستند
🔻 رهبر انقلاب: این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود. من خودم در تلویزیون نگاه کردم، بعضیها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همهجور آدمی شرکت کردند. اینها طرفدار دین هستند، دین را دوست دارند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از عصر زنان
پذیرش اجتماعی نهاد حجاب.m4a
19.68M
#لایو
فایل صوتی (کمحجم)
باموضوع
«پذیرش اجتماعی نهاد حجاب در دنیای مدرن»
مهمان: حجت الاسلام حسین مهدیزاده
(پژوهشگر نظریه اجتماعی)
میزبان: مهدی تکلو
|رسانه نخبگانی #عصرزنان|
|@asrezanan_ir|
🔻رئیس شورای علمی کنفرانس "رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری":
❇️ امروز در سختترین و پیچیدهترین دوران حکمرانی بشر قرار داریم
◻️ قدرت الان در گوگل و فیسبوک است. منبع نفت هنوز هم قدرتمند است اما امروز منبع اصلی، داده هاست.
بحث مهم در این حوزه بحث کاربران است. کتاب مطالعات انتقادی شبکه های اجتماعی اثر فوکس، تعبیر جدیدی از کاربران دارد. به کاربران میگوید بردگان جدید.
کاربر در فضای مجازی اگر چه اساساً آزاد نیست اما چون حق انتخاب زیاد دارد احساس آزادی می کند. مثل بازی کامپیوتری که اگر چه شما باید تحت پروتکل عمل کنی اما احساس آزادی داری که مثلا برای بازی از پیش تعیین شده، چه مدل ماشینی انتخاب کنی.
◻️ در حال حاضر همه مردم دنیا دارند داده تولید می کنند اما همه سرباز یک جریان قدرتمند هستند.این شرکت ها تقریبا همه فعالیتشان برای سود است.
https://hawzahnews.com/xbPHH
📌📌📌 راهاندازی نخستین سایت «فلسفهٔ پزشکی» کشور👇👇👇
https://philosophyofmedicine.com/
🔹🔹🔹 معرفی سایت فلسفه پزشکی:
🔸 دامنهی فلسفهٔ پزشکی مطرح شده در این سایت بسیار فراتر از تعریف دانشنامهٔ استنفورد در باب فلسفه پزشکی است؛ و از جمله شامل جامعهشناسی و تاریخ پزشکی نیز میشود.
🔸 این فرا رفتن را از آنجا باید به فال نیک گرفت که همهگیری کووید ۱۹ در عمل نشان داد ما در جهانی زندگی میکنیم که ابعاد پزشکی بسی فراتر از شناخت کارکردهای بدن انسان، بدکارکاردیهای آن، و شیوههای درمان بیماریهاست. ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پزشکی در حدی است که دسترسی به خدمات پزشکی جایگاه انسانها را در جامعه و جایگاه کشورها را در سطح بینالمللی، رقم میزند.
🔸 فلسفه پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکی ما است و باید به هر نحوی که شده در گسترش آن تلاش کنیم.
🔸 «حلقه فلسفه پزشکی» نهادی علمی متشکل از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشتههای مختلف است که میکوشند در همکاری با یکدیگر و بهرهگیری از رویکردهای میان رشتهای به تأمل در مسائل پزشکی و سلامت بپردازند.
🔸 علاقمندان پژوهش در این حوزه میتوانند در شکلگیری و تحکیم مباحث نظری و تقویت رویکردهای عقلانی در بحرانهای آتی کمک کنند.
به ویژه اگر شما خوانندهی محترم، در علوم پزشکی و علوم انسانی مربوطه دستی در کار دارید، به دوستان همکار و دانشجویان همکلاسی اطلاع دهید و مطالب خود را برای سایت ارسال نمایید.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ اسنپ و هیئت محلی!
✍️ محمدرضا محمدی، کارشناس جامعه شناسی
🔹بنگاههای بزرگ اقتصادی و هایپرمارکتها، با از بین بردن بنگاههای اقتصادی خرد، به هویتهای محلی و همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب میزنند. به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی همه آزانسهای محلی شد. به ازای تعطیلی هر آژانس محلی، بخشی از روابط اجتماعی و بسترهای تعامل از بین میروند. به مرور سوپر مارکت محله، گوشت فروشی، لباس فروشی، پزشک محله و ... هم جذب بنگاهها و واحدهای بزرگتر خواهند شد و روابط اجتماعی ما هر روز کمتر و کمتر میشود. جامعه ایران به شدت از ضعف تعاملات اجتماعی مناسب رنج میبرد.
🔹در همین راستا هیأتهای بزرگ هم میتوانند چنین کژکارکردی داشته باشند. در فرم سنتی، مراسم عزاداری عمدتا محلی است و شرکتکنندگان با یکدیگر آشنایی نزدیک دارند و روابط صمیمی بین آنها حاکم است. حضور در هیأت و همکاری برای رسیدگی به امور آن (از تهیه تداراکات اولیه تا نصب پرچم و کتیبه و طبخ غذای نذری) موجب غنیتر شدن روابط بین افراد شده و کیفیت زندگی اجتماعی آنها را ارتقا میدهد. حفظ و تقویت هویت محلهای، موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد شده و کارکردهای اجتماعی غیرقابل انکاری دارد.
🔹در هیأتهای بزرگ، اکثریت شرکتکنندگان روابط شخصی ندارند و یکدیگر را نمیشناسند. در برپایی مراسم نیز نقشی نداشتهاند و صرفا به عنوان یک مهمان در یک مهمانی بزرگ شرکت میکنند و اغلب فضاسازی و نورپردازی مراسم هم به گونهای است که افراد یکدیگر را نمیبینند و تنها مداح مراسم(برند هیأت!) است که دیده میشود.
🔹در جامعهی رو به زوال ایران باید قدر هیأتهای محلی را دانست و در زرق و برق و شکوه هیأتهای بزرگ، مانع از بین رفتن معدود پایگاههای احیای جامعه شد./ صفحه اینستاگرامی محمدرضا محمدی
@Rasad_tahlil
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیهسازی حج در متاورس
🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهرهگیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیهسازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند.
🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود.
📍وفا توتور بنیانگذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان میدهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبههای فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است.
🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند.
✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند.
#استارتاپ_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر یک علوم انسانی درباره علوم مهندسی خوانده ها😉
البته الان دیگه با پدیده پزشک هایی مواجه هستیم که در زمینه علوم انسانی نظر میدن و از قرار به نظراتشون هم عمل میشه.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی»
به بهانه بیستم آگوست #روز_جهانی دنیای مجازی
🔰 آیتالله محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کارفرهنگی ما باید تابعی ازمیدان درگیری فرهنگیمان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کارکنیم که دشمن، کار میکند.
🔹 آنان بخاطر ضربهای که در عین ناباوری از انقلاب اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی مجازی» حرکت کردند. آنان درمقابل «قدرت نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است.
🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر داده و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفتهاند و میخواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند.
📌بخش عمدهای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه شده و زبان علمی یافته است.
✍️ مهندس شکوهیانراد
#نظام_سایبرنتیک
#نظم_نوین_جهانی
#انقلاب_صنعتی_چهارم
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی» به بهانه بیستم آگوست
نمیدونم اقای شکوهیان راد این جزئیات را کجا از حاج اقای میرباقری شنیده اند، اما گزارش درستی است و ایشان این جملات را در یکی دو سال اخیر مکرر، یکجا یا پراکنده بیان کرده اند
*🔴دریافت دینار عراقی از خود پردازها و فاصله شهرها در عراق*
*✅خوشبختانه تمهیداتی در نظر گرفته شده تا زائران حسینی بتوانند از خود پرداز بانک های ایرانی و با هر نوع کارت بانک متصل به سیستم شتاب، دینار عراقی دریافت کنند.*
💵آدرس خود پردازهایی که می توانید از آن ها دینار بگیرید عبارت اند از؛
📌خود پرداز شماره ۱: شارع العباس عمود ۱۴۱۵
📌خود پرداز شماره ۲: شارع العباس متنزه الحسین الکبیر
📌خود پرداز شماره ۳: میدان الطف موکب امام رضا علیه السلام
📌خود پرداز شماره ۴: باب البغداد شارع علقمی هتل الشرق الاوسط
📌خود پرداز شماره ۵: باب البغداد شارع میثم تمار بالاتر از پارکینگ هتل ابراج الاشراق
📌خود پرداز شماره ۶: باب البغداد جنب درمانگاه هلال احمر
📌خود پرداز شماره ۷: قبله الحسین کنسول گری ایران
📌خود پرداز شماره ۸: باب الخان شارع علقمی هتل شمس الکربلا الدولی
📌خود پرداز شماره ۹: پارک حی الحسین علیه السلام.
📌خود پرداز شماره ۱۰: شارع قبله العباس هتل آفاق کربلا
📌خود پرداز شماره ۱۱: شارع علقمی هتل فجرالبدیع.
*🚛 مسافت مرزهای خروجی ایران برای زوار اربعین حسینی به سمت کربلا و دیگر شهرهای عراق کرد.*
*💠فاصله مسیرهای تردد زائران اربعین در عراق*
🔻 *مرز مهران*
- مهران تا بغداد: ۲۵۵
- مهران تا نجف: ۳۰۳
- مهران تا کربلا: ۲۷۹
- مهران تا کاظمین: ۲۸۳
- مهران تا سامراء: ۴۴۴
🔻 *مرز خسروی*
- خسروی تا بغداد: ۱۹۰
- خسروی تا نجف: ۳۸۰
- خسروی تا کربلا: ۳۱۵
- خسروی تا کاظمین: ۲۰۳
- خسروی تا سامراء: ۳۲۶
- خسروی تا سید محمد:۲۹۱
🔻 *مرز شلمچه*
- شلمچه تا بصره: ۲۰
- شلمچه تا نجف: ۴۶۰
- شلمچه تا کربلاء: ۵۴۹
- شلمچه تا کاظمین: ۵۷۵
🔻- *نجف* تا کربلا: ۷۸
- نجف تا بغداد: ۱۶۱
- نجف تا بصره: ۴۶۷ -
- نجف تا کاظمین: ۱۸۰
- نجف تا سامراء: ۲۸۷
🔻- *کربلا* تا بغداد: ۱۰۸
- کربلا تا بصره: ۵۲۴
- کربلا تا کاظمین: ۱۱۵
- کربلا تا سامراء: ۲۲۰
🚩اندیشکده مطالعات حسینی برگزار میکند؛
📚درسگفتار پژوهشهای غربیان دربارۀ آیینهای عاشورایی
🔰با تدریس دکتر فرهنگ مهروش (حامد خانی)
دانشیار رشته الهیات و معارف اسلامی
📳به صورت مجازی
🔖همراه با اعطای گواهی معتبر علمی
🗓️پنجشنبه و جمعه،
۳ و ۴ شهریور ۱۴۰۱
⏰ساعت ۹ الی ۱۶
📌ثبت نام از طریق؛
https://b2n.ir/ehya1
۵۰% تخفیف ویژه برای پنجاه شرکت کننده اول با کد تخفیف ehyayeamr50
✅هیات های کوچک، محلی و دارای مخاطب خاص
🖌حسین مهدیزاده
🔆قبلا در موارد متعدد درباره نهاد هیات و پویایی و زنده بودن آن و قابلیت بالایی که این نهاد برای اقتباس دارد نوشته ام و حرف زده ام. تلقی من این است که نهاد هیات نوعی سازمان خاص برای انسان خاص است که می تواند در موضوعات اجتماعی متعدد زندگی او، تکرار بشود و لزومی ندارد که آن را به عنوان یک الگو برای مراسم عزاداری بدانیم.
♨️امسال دوست عزیزم آشیخ هادی شمس، مسئولیت یک طرحی را در هیات ثارالله قم به عهده گرفته اند با عنوان طرح «شجره طوبی» که در آن بصورت داوطلبانه، از هیات های کوچک قمی، بر اساس ایده هیات های کوچک استاد میرباقری حمایت و پشتیبانی شود.
🔴 لذا این ماموریت به عهده بنده گذاشته شد که شبها قبل از سخنرانی استاد، حدود 15 دقیقه این طرح را معرفی کنم و بنده نیز از این فرصت استفاده کردم و سعی کردم توضیح دهم که چطور می توان نهاد و تشکیلات هیات را کوچک و محلی و دارای مخاصب خاص کرد و برای اهداف فرهنگی مثل روابط خانوادگی، تربیت کودک و نوجوان، روابط صنفی و... استفاده کرد.
🔻از امروز به مرور فایلهایی که از این جلسات ضبط شده است را در کانال بارگزاری می کنم تا اگر به کار کسی می آید از آن استفاده کند و یا اگر احساس کرد به طرح شجره طوبی نیاز دارد، با آشیخ هادی شمس(@Hadishams2134) تماس بگیرد.
در ذیل این پست، به مرور لینک تک تک جلسات را که می گذارم تکمیل خواهم کرد:
1️⃣جلسه اول
https://eitaa.com/social_theory/1067
.
🆔@sarallahqom
🆔@social_theory
جلسه اول. اهمیت هیات های کوچک.mp3
3.95M
✅پیرامون طرح «شجره طوبی؛ مواسات با هیاتهای کوچک»
🔍اهمیت تشکیلات هیات، بخصوص هیاتهای #کوچک
🔺 #شب_دوم #محرم ۱۴۰۱
🔰 هیئت ثارالله قم
📣حسین مهدیزاده
⚠️نمی دانم به چه دلیل هیات ثارالله تا شب ششم فایلی از این بخش هیات ندارد. من هم به طور اتفاقی از شب دوم خودم با موبایل این بخش را ضبط می کردم. لذا شب اول این جلسه در اختیارم نیست و از شب دوم خدمتتان تقدیم می شود.
تماس با مسئول طرح شجره طوبی:
@Hadishams2134
🆔 @sarallahqom
🆔@social_theory
جلسه دوم. هیات های خانوادگی.mp3
3.95M
✅پیرامون طرح «شجره طوبی؛ مواسات با هیاتهای کوچک»
🔍اول: هیاتهای خانوادگی؛ مباشرت در یک تجمع مومنانه واقعی و مهم
🔺 #شب_سوم #محرم ۱۴۰۱
📣حسین مهدیزاده
🔰 هیئت ثارالله قم
تماس با مسئول طرح شجره طوبی:
@Hadishams2134
🆔 @sarallahqom
🆔@social_theory
⚡️دربارهٔ لایهٔ پنهان جریان صدر (جامعه شناسی شهرکِ صدرِ بغداد؛ محرومیت های چندجانبه، بحران های هویتی در سیاسی ترین منطقهٔ عراق)
✍ به قلم: سیدعلی بطحائی
➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا
✂️برشهایی از یادداشت:
🔸شناخت دقیق و درک چیستی و چرایی جریان صدر(التیار الصدر)، بدون توجه به پایگاه مردمی وجایگاه حسّاس اجتماعی شهرک صدر(مدینه الصدر) غیرممکن است.
🔹شهرک سه ملیون نفری صدر (از هشت ملیون ساکن بغداد)، مهمترین پایگاه این جنبش اسلام گراست و بخشی از تحوّلات این حرکت، با دغدغه های ساکنان این شهرک تنیده شده است. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد تاریخچه احداث، مصائب و چالش های انباشته این شهرکِ پرسروصدا اشاراتی خواهیم داشت.
🔹از نظر جمعیّت شناختی، عمده ساکنان آن را عشایر و کشاورزان - اغلب شیعیان استان های جنوبی عراق - به اصطلاح عراقی الشروگ(مهاجران استانهای میسان، بصره و ذی قار و ناصریه) هستند که در پیامدهای کم آبی احداث سد الکوت(1939م/1317ش) بر دجله، با بحران شدید بی آبی ومعضلات اجتماعی مواجه شدند وبالاضطرار به بغداد مهاجرت کردند.
🔸تراکم جمعیّت این شهرک، با معیارهای قرابتهای عشایری و فرهنگ کوچ و سکونت غیراستاندارد شهری بوجود و حل مشکلات انباشته این منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است. پراکندگی جمعیتی شهرک، عمدتا به صورت خویشاوندی، نظام قومی- قبیله ای شکل گرفته است و ملاک های عشایری، جایابی این منطقه را به وجود آورده است.
🔹نقشه شهری این شهرک بر اساس معیارهای بدویت شکل گرفته و آلونک های توی در تو وکوچه های تنگ، باریک واصطلاحاً آشتی کنان وحلبی آباد، باعث شده که اگر یکی از ساکنان قصد کند تا اسباب جدیدی مثل یخچال نویی را به آنجا منتقل کند؛ باید از هفت خوان رستم بگذرد و پشت بام نوردی ها و حیات نوردی های متعدّدی بکند تا وسیله سرمایشی جدید خود را به مقصد خود برساند. به دلیل صعوبت انتقال مصالح ساختمانی، بازسازی و مرمت تقریبا منتفی است.
🔸کارویژهٔ مقتدی صدر - که میراث پدرش آیت الله سیدمحمد صدر است - در حضور مستمر در این شکاف سیاسی- اجتماعی و همدردی های پدرانه با محرومان ساکنان این شهرک و رفع عقب ماندگی های متراکم آنهاست. او همواره در تلاش برای پیگیری حقوقِ عقب مانده انباشته و نهیب به دولت ها برای توجه به انبوه مشکلات این منطقه است.
🔹 هنر دیگر صدر کم کردن فاصله میان ساکنان این منطقه عراق با سایر نواحی عراق وتغییر نگاه مردم عراق به آنان بوده است. در دوران فعّالیّت او در شهرک صدر، جوانان و ساکنان شهرک صدر در کنار سایر محرومان عراقی قرار گرفتند و با از بین رفتن فاصلهٔ آنها با سایرشهروندان عراقی در تلاش برای احقاق حقوق آنها را در جبهه واحد قرار گرفتند.
🔸 این خاندان صدر بودند که شهروندان درجه دوم شهرک صدر را به شهروندان درجه یک عراق تبدیل کردند. صدر با ایستادن در شکاف های اجتماعی وگسل های هویتی، رسالت خود را در احقاق حقوق آنها تعریف کرد، هر چند گاهی در تشخیص مصادیق دچار اشتباهاتی بزرگ می شود.
🔹 غایت این نوشتار حمایت همه جانبه وتطهیر اقدامات مقتدی صدر در همه موضوعات(اقدامات نظامی، حشدالشعبی و...) نیست وهدف ترسیم چهره کمترتوجه شده از «حاکم غیر رسمی شهرک محروم صدر» است؛ تا در پناه آن نگاهی شفاف تر به این جنبش وآرمانهای آن پدید آید.
مطالعه کامل⬅️↙️
http://muslimna.ir/news/3284-2022-08-31-15-56-47.html
#چالش_های_جوامع_مسلمان
#اسلام_سیاسی
#عراق
#جریان_صدر
#شهرک_صدر
#سید_علی_بطحائی
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J