eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
289 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هیئت ثارالله قم
بسم الله الرحمن الرحیم 📣 ...... با سلام و احترام، با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و آغاز برنامه‌ریزی و فعالیت‌های خدام شما در هیئت ثارالله، نیازمند دریافت نظرات شما عزیزان جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر محفل سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در دهه اول محرم هستیم. به همین منظور تدریجا موضوعاتی مانند؛ تغییر زمان جلسه، تغییر مکان هیئت، موضوع سخنرانی استاد میرباقری، مداحی و عزاداری هیئت و ... مورد قرار خواهد گرفت. 📌نظرسنجی اول؛ با توجه به بلندی روزها در ایام تابستان و آغاز منبر استاد میرباقری در حدود ساعت 21 و به درازا کشیدن جلسه تا حدود ساعت 23:30، پیشنهاد تغییر زمان جلسه به قبل از اذان مغرب (حدود ساعت 17 تا 19:30) مطرح شده است تا حضور خانواده ها و بزرگوارانی که از مناطق مختلف شهر تشریف می آورند، با سهولت بیشتری مواجه شود. خواهشمندیم با شرکت در این نظر سنجی، نظر مثبت یا منفی خود را نسبت به این موضوع اعلام فرمائید. با تشکر 🔰لینک شرکت در نظر سنجی 👇 https://EitaaBot.ir/poll/madg 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3088711680C8c8ff4bfa6
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
بسم الله الرحمن الرحیم 📣#مُهم ...... با سلام و احترام، با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و آغاز برنامه
👆👆👆📛💯📛👆👆👆 دوستانی که قم هستند و دهه محرم در هیات ثارالله، از منبر استاد میرباقری استفاده میکنند، لطف میکنند اگر وقت بگذارند و در این نظرسنجی شرکت کنند تا دوستان ما بتوانند این تصمیم دقیقه نودی را هر چه زودتر بگیرند 🌹🌹🌹
هدایت شده از احمد اولیایی
◀️ مایکل سندل Michael J. Sandel فیلسوف سیاسی معاصر آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد است. همه عدالت پژوهان او را می شناسند چرا که درسگفتارهای عدالت او، کتاب هایش و مهم از همه نقدهایش بر نظریه عدالت جان رالز او را به اندازه کافی مشهور کرده است. 🔹نکته بارز نظریه و مکتبی که سندل به آن تعلق دارد، خیر جمعی است که این، فضای گفتگوی او با ما را به شدت تلطیف و همسان می کند. ◀️درسگفتار عدالت او در دانشگاه هاروارد در حدود سال 2007 بزرگ ترین کلاس هاروارد بوده است که تا حدود 1200 نفر در جلسات آن شرکت داشته اند. دوره ای که به صورت آنلاین پخش شد و جلساتی از آن به صورت آفلاین مشاهده می شود. ✔️نسخه اصلی درسگفتارهای عدالت مایکل سندل در دانشگاه هاروارد (نسخه انگلیسی): https://b2n.ir/j43008 ✔️نسخه زیرنویس دار درسگفتارهای عدالت مایکل سندل در دانشگاه هاروارد (با زیرنویس فارسی): https://www.aparat.com/sina_k 🔸دیدن این درسگفتارها برای علاقمندان به حوزه عدالت و عدالت پژوهی آورده های بسیاری دارد. سندل در تمام مدت تدریس ذهن دانشجو را به سمت پرسش ها و احتمالات می برد تا او را با پیچیدگی عدالت آشنا کند. به طور قطع می توان گفت کسانی که این درسگفتارها را تماشا کنند نگرش آن ها به عدالت متفاوت شده و دیگر آن را یک امر بسیط نمی انگارند. @ahmad_olyaei
استاد میرباقری در گفتگو با مدیران تلویزیون: زمانی دلم می‌خواست نزد یکی از آقایانی که در کمدی و طنز تبحر دارد و همیشه با نقد سنت‌ (حتی سنت‌های مذهبی ما) تعجب ایجاد می‌کند که به دنبال آن خنده می‌آید؛ بروم و بگویم شما یک بار هم غرب را نقد کنید، ببینیم بلد هستید اتوپیای غرب را در مقابل ظهور تحقیر کنید. چنین رویکرد تصویری باید پیوست تمام فعالیت‌های رسانه‌ای ما باشد.  🔗 https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/181807 ☑️ @social_theory
هدایت شده از رویای امت
بالای سرش را با تعجب نگاه میکرد چند دقیقه‌ای هست که از این مسیر میرویم ، با تردید پرسید : _اون بالا هم ماشین حرکت میکنه مثل ما که از این زیر میریم ؟! _اره از بالا سر ماهم ماشین داره میره این بزرگراه دو طبقه است ... به ساختمان های بلند مرتبه نگاه میکرد گاهی سرش میچرخید تا در هنگام عبور ما برج بلند رو خوب دیده باشه ... _ایران خیلی پیشرفت کرده ... _چطور؟ _ این همه ساختمان های بلند ، جاده ها و امکانات ... _تازه از افغانستان اومدی ؟ _بله تازه امدم. _ برادر این. ها پیشرفت نیست اینها حماقت های جاهلان مدرنه ... _نه دیگه پس این همه امکانات چیسته ؟! _ نه عزیزم اهن و بتن و برج و بارو پیشرفت نیست ... پشت سرت رو نگاه کن اون بنده خدا با گونیه بزرگ زرد رنگ رو میبینی که داره آشغال ها رو بهم میزنه _ کدوم ،،، اها ،،، بله بله _ هروقت در شهر چنین تصویری ندیدی ، هروقت در شهر گرسنه نبود اونوقت پیشرفت کردیم ، میدونی چقدر هزینه میشه برای همین راه ها و تقاطع های طبقاتی برای پل ها تونل ها ، قطار شهری ها و ... مگر زمین خدارا از ما گرفته اند که در یک نقطه طبقاتی روی سر هم سوار شویم و اونوقت هزاران میلیارد پول مردم فقیر را برای رفت و امد شهرهای بی دروپیکر سرمایه دارهای ضد فرهنگ و عدالت خرج کنیم ، این چه افتخار و پیشرفتیست ... شهری که نزدیک سه میلیون افغانی مهاجر و مجرد و برده سرمایه دار دارد . توکه میدونی جای مجردها کجاست ؟ _نه کجاست ؟ _ پس این ملاهای طالبان چکار میکنن مگه نگفته اند جهنم از عزب ها پرمیشه ؟ _ چرا شنیدم... _ هه هه ... پس به شهر جهنمی ها خوش امدی ! _برادر افغانی سرتان کلاه نرود اینها پیشرفت نیست همانطور که سرما رفت ؟ با خود میگویم کاش میدانستی این شهر بالا و پایین دارد کاش میدانستی مولای ما گفت هیچ کاخی علم نشد مگر کوخ هایی ویرانه شد ، کاش میدانستی این ها ظاهر شهر است باطن شهر وحشتناکتر از آن چیزیست که به تصور بیاد ... کاش ما هم میفهمیدیم ... . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از جان‌فدا برای ایران
⁉️ تفاوت انسانِ در شرایط و «انسانِ شرایط‌ساز» در چیست؟ ✅ هدف از تشکیل حکومت و طراحی ساختارهای اجتماعی، تسهیل تحقق مطلوبیت‌هاست. ✅ آنچه فرهنگ‌های مختلف، از علوم و فناوری‌های کاربردی، مطالبه می‌کنند آن است که فضای اجتماعی را به گونه‌ای طراحی کنند تا مطلوبیت‌های مدنظر آن فرهنگ، به شکل آسان‌تری محقق شود. =============================== 🔸 ممکن است گفته شود: اگر فردی در شرایط نامناسب بتواند به اهداف خود دست پیدا کند، ارزش بیشتری نسبت به فردی که تمام شرایط برای او مهیاء بوده است، دارد. 1⃣ یکی از اساتید فلسفه اینطور بیان می‌کرد که اگر کسی در شهر نیویورک با موازین اسلامی زندگی کند، ارزشی به مراتب بیشتراز کسی دارد که در شهر قم به همان شکل زندگی کرده است. 2⃣ همچنین یکی دیگر از اساتید اخلاق اینطور بیان می‌کرد که اگر انسان به شکل صحیحی تربیت شود در فاضلاب هم می‌تواند به بهترین شکل زندگی کند و نیازی به این‌همه طراحی شهر اسلامی و ساختارها و نظامات اجتماعیِ سازگار نیست! 3⃣ یکی دیگر از بزرگان فقه می‌فرمودند که اگر یک مسلمان به نیویورک هم برود، چون احکام فقهی در همه جا ثابت است، آنجا هم موظف است چشم خود را از گناه نگاه دارد و نماز خود را هم به جای آورد. ✅ نکات هر سه استاد صحیح است اما باید به این نکته توجه داشت که مباحث می‌تواند در دوساحت مختلف مطرح شود؛ یکی ساحت «انسانِ در شرایط» و دیگری ساحت «انسانِ شرایط‌ساز». 🔸اگر ساحت بحث، «انسانِ در شرایط» باشد مواردی که در بالا ذکر شد کاملاً صحیح است و هر فرد در هر شرایطی موظف است تمام تلاشش را در راستای تحقق میل محوری خود مبذول دارد. او باید همچون آسیه در کاخ فرعون، پاک‌دامن و باتقوا باقی بماند. 🔸 اما اگر ساحت بحث، «انسانِ شرایط‌ساز» باشد مباحث کاملاً متفاوت خواهد بود؛ مثلاً گروهی از افراد، سرمایه‌های خود را جمع کرده و با همکاری هم یک مزرعه را طراحی و بذرپاشی می‌کنند. سپس یکی از خودشان را به‌عنوان مدیر مزرعه انتخاب کرده و روز بعد که به مزرعه مراجعه می‌کنند، با این صحنه مواجه شوند که مدیر مزرعه تمام زمین را آسفالت کرده و غلطک سنگینی هم بر روی آن کشیده است و وقتی از او علت این کار را می‌پرسند و به او اعتراض می‌کنند که چرا سرمایه‌ی ما را به هدر دادی؟، او در پاسخ می‌گوید: بذری خوب است که بتواند از پس شرایط سخت برآمده و از زیر آسفالت هم جوانه زند! اگر مخاطب شما بذر باشد حرف شما درست است چون بذر موظف است هرآنچه از سختی‌ها بر سر راه اوست را کنار زده و رشد کند! اما وقتی مخاطب شما مدیر مزرعه است مسئله کاملاً برعکس خواهد بود؛ زیرا او موظف است شرایطی را فراهم کند که ضعیف‌ترین بذر هم شرایط رشد را داشته و به‌بهترین شکل شکوفا شود؛ زیرا بذرِ قوی، نیاز چندانی به تسهیل شرایط ندارد و حتی اگر زیر آسفالت هم قرار گیرد، می‌تواند رشد نماید. به عبارت دیگر، اگر تمام بذرهای ما، قوی و مقاوم باشند، دیگر نیازی به مدیریت و سازماندهی و حکومت خاصی نخواهد بود. ✅ بنابراین هدف از تشکیل حکومت و طراحی ساختارهای اجتماعی، تسهیلِ تحقق مطلوبیت‌هاست. آنچه فرهنگ‌های مختلف، از علوم و فناوری‌های کاربردی مطالبه می‌کنند آن است که فضای اجتماعی را به گونه‌ای طراحی کنند تا مطلوبیت‌های مدنظر آن فرهنگ به شکل آسان‌تری محقق شود. 💡رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۲ در جمع شهردار و اعضای شورای شهر تهران دقیقا به همین نکته مهم اشاره فرمودند: «باید هرچه ممکن است، محیط زندگی شهر، به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی، راحت‌تر امکان‌پذیر باشد.» 📕مبانی نظری زیست‌شهر 👤دکتر عباس جهانبخش 🆔@Asre_jadid_57
پل ساموئلسون حرفی تاریخی دارد که شاید بازخوانی‌اش برای اذهان منتظر تحول خالی از لطف نباشد: "اگر بتوانم کتب درسی اقتصاد را برای یک ملت بنویسم، دیگر مهم نیست قوانین آن ملت را چه کسی بنویسد"؛ و باید اضافه کرد که مهم نیست دین و دیدگاه سیاسی مدیران و کارگزارانشان نیز چه باشد... 👤جبرائیلی پی نوشت 1: بله! این اقتصاد (آنطور که آن زمان آن را می شناختند: اقتصاد سیاسی) بود که سرمشق علوم اجتماعی مدرن را از حکمت عملی قدیم جدا کرد. پی نوشت 2: نکته مورد اشاره سامولیسن خیلی مهم است و در کشور ما حدود یک قرن پیاده شده و بدون رقیب، یکه تازی غرب گراها را تضمین کرد. یعنی در حالی که بقیه غربگراها در حال پیپ کشیدن و لذت بردن از مدرنیته ایرانی بودند، و اسلام گرایان در حال مبارزه و جنگ با مظالم، این کارشناسان اقتصادی بودند که بار مدرنیزاسیون ایران را بر دوش می کشیدند. پی نوشت 3: اما از نیمه دوم قرن بیستم، این تئوری که اقتصاد مرکز دانش های اجتماعی برای کنترل اوضاع به نفع رویای مدرن است، با پروژه ای که فروید آغاز کرد شکست و روان شناسی به حلقه مرکزی علوم اجتماعی مدرن اضافه شد. پی نوشت3: و امروز همه کتب علوم انسانی و اجتماعی ما را غربی ها می نویسند، نه فقط اقتصاد را. حتی آنهایی را که انتشارات سمت ترجمه و تالیف و چاپ می کند! پی نوشت 4: برادران من! با آمدن رسانه، نه فقط دانشمندان، بلکه ذهن و روح و روان ما نیز با قصه هایی که رسانه برایمان بصورت مستمر و مداوم، از تاریخ، اخبار تا رمانهای اتوپیایی می گوید، مدیریت می شود. 🆔 @social_theory
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
49.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مفهوم اقتصاد فرهنگی یا نابازار را می توان در این فیلم کوتاه به خوبی مشاهده کرد. در نوشتارها و سخنرانی های متعدد عرض کرده ام که ایرانی ها در جایی به جز بازار، یعنی در محیط محبت و ایثار و در دل نهادهایی چون خانواده، اخوت خاص و اخوت عام بسیاری از نیازهای خود را رفع می کنند. این همان زیربنا بودن فرهنگ برای اقتصاد است. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دوره‌ای که به دلیل هم‌زمانی با ورود مدرنیته به زیست‌جهـــان ایرانیان بخش زیادی از زندگی او را متـــأثر از خود کرده است. زمانی زن ایـــرانی خواهد توانست جایگاه خود را در جهـــان پرتلاطم کنونی بیابد که روایتی واقعی‌ و مستند‌تر از آنچه بر او گذشته و در طلبـــش بوده، ارائــه شود. | مستـــوره (۲) | پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار سرفصـــل‌ها • درسگفتـــار • ارائـه و تحلیـل آثـار زن‌نگـــار • نقد دیــدگاه • نقد کتـــاب • نقــد فیـــلم 📌بروشـــور معرفـــی دوره شروع دوره: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲ 🎴شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ 🎁 شرکت‌کننـــدگان بعد از اتمام دوره بصورت رایـــگان در کارگاه مهارتی روایـــت‌نویسی شرکت خواهند کرد. ✅ با مشــارکت پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ پیش از ثبت‌نام تخفیف‌ها را ببینید. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42