eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
303 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟ 📝 حسین مهدی زاده 1️⃣ از 2️⃣ واضح است که ایام انتخابات برای باشگاه مشاغل وابسته به رای مردم، فصل کار و کوشش و فصل درو کردن محصول است. اما بارها دیده ایم که بزرگترها می گویند که انتخابات روز مردم است. همین دو سال پیش، وقتی رهبر انقلاب پای صندوق رای آمدند، فرمودند که «روز انتخابات، روز ملّت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند.» ❓یادم هست که در آن ایام فکر می کردم که آیا در ایام انتخابات من چه میدان داری جدیدی را تجربه می کنم؟من که شغلم از جنس قدرت سیاسی نیست و در نظام اداری کشور کار نمی کنم، چنین تصوری از بودن در انتخابات دارم؟به عنوان یک انسان تحصیل کرده حوزه و متعلق به دانش های انسانی و فرهنگی، آیا واقعا در این روز و ایام بیشتر احساس میدان داری می کنم؟ ✅ ایام انتخابات، ما یک دستگاه عظیم مشارکت اجتماعی شکل میگیرد برای تعیین تکیف آن بخش از نظام مدیریت و دیوان کشور که باید با تفاهم ملت انتخاب شوند. از این جهت یک انسان روستایی هم مجبور است به پست ریاست جمهوری و نماینده مجلس و خبرگان رهبری و... فکر کند. به این ترتیب، در این ایام مردم آگاهی های اجتماعی و سیاسی و کلان خود را انبارگردانی کنند و از آنها یک گردگیری مختصر می کنند چرا که این ایام هوا برای فکر سیاسی و اجتماعی بهاری و مساعد است! اما با خودم حساب می کردم که واقعا کسی مثل من در طول سال، از طریق حسابهای کاربری فضای مجازی، از طریق جلسات کارشناسی که دعوت می شوم، از طریق نظراتی که از من دیده می شود، بر نهاد حکمرانی بیشتر اثر می گذارد تا این یک ماه فشرده و پر استرس و پر شعار؟ اگر حال شما هم در این یک ماه مثل من است، پس اشتغال شما هم از جنس فرهنگ و دانش های انسانی و اجتماعی است و این یک مشکل طبیعی در میان ماست! فرهنگ و علم، اموری آرام و کند هستند و انتخابات، پدیده ای تند و پرسرعت و دفعی؛ و ما را چکار با این پدیده شلوغ! البته بخشی از علوم انسانی مدرن که تکنیک های برندسازی سیاسی و بازاریابی رای و جنگ های روانی و مدیریت ناخودآگاه مردم را آموخته اند، در این ایام سرشان خیلی هم شلوغ است. اما بقیه ما در ایام انتخابات احساس غریبی می کنیم! جامعه عجله دارد و حوصله شنیدن ندارد و باید با یک توییت و یک شعار و یک هیجان، کار را تمام کرد و ما اینکاره نیستیم! ⁉️ پس در ایام انتخابات هیچ ماهی خاصی نیست که ما برای خودمان آن را بگیریم؟ یعنی کاری باشد که کارآیی و ثمره اصلی اش هم برای خود ما و ماموریت فرهنگی و طلبگی و علمی ما باشد؟ ✅ پاسخ من همان چیزی است که در بالا نوشتم: این فصل، به اندازه ای که مجبور می شوند چند کلمه با هم درباره سیاست صحبت کنند، به همین اندازه مجبور می شوند به آن فکر کنند و این یعنی هوای اندیشه سیاسی صاف و مساعد است و اگر پروازی بخواهد رخ بدهد، در همین روزها باید باشد. من در انتخابات خبرگان 94 که چند نفر از اساتیدم کاندیدای خبرگان بودند، برای اولین بار و به سختی دست از غریبی کردن برداشتم و در صحنه رقابت، همراه یکی از اساتیدم یک ماه حاضر شدم. خیلی سخت بود و روزی دوباره خسته می شدم و تصمیم می گرفتم که برگردم به کتابخانه، اما مقاومت کردم تا آخر این صحنه را ببینم. انتخابات آرام و کم حاشیه خبرگان، صحنه آشتی من با این فناوری اجتماعی بود و ترسم از آن ریخت! اینگونه بود که به مرور سوال بالا در من متولد شد که من هم می خواهم از این یک ماه سودی ببرم و برای کارهای خودم چیزی جمع کنم. من نیاز به رای و شهرت و رابطه بازی که ابزار دست سیاست مدار است ندارم، پس این یک ماه چه فایده ای برای من دارد؟ اولین بار در انتخابات 1400 به این موضوع، با جرات فکر کردم که من چه نقشی می توانم در انتخابات داشته باشم، در حالی که این دفعه دیگر من هیچ کاره هستم؟ 🔆 توجه به در همین ایام برایم جلب توجه کرد، چارچوب مفهومی که در این دو سال و اندی پس از انتخابات 1400 در باره اش بسیار خوانده ام و سر صبر چیزهایی پیدا کردم که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم! اصلا فکرش را نمی کردم که این کلمه ساده و ظاهرا غیر علمی تا این حد در حکمت عملی و علوم اجتماعی ریشه و عقبه و بنیان داشته باشد! به نحوی که از سپیده دمان شکل گیری حکمت عملی بر سر اهیمت آن، منازعات جدی و بنیادینی در جریان بوده و هنوز هم هست! لینک قسمت دوم یادداشت: https://eitaa.com/social_theory/2138 🆔 @social_theory
🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟ 📝 حسین مهدی زاده 2⃣ از 2️⃣ در انتخابات ریاست جمهوری قبل، با دوستانم در تصمیم گرفتیم تیری در تاریکی بیندازیم و سراغ کسانی که می خواستند کاندیدای ریاست جمهوری بشوند برویم و خودمان را نزدیک به یک دهه کار پشت آن بود و از شروع می شد و یک و و و بر اساس آن ساخته می شد را تعریف کنیم! همین کار را هم کردیم! حتی یکی از استاتید، جزوه ای که آماده کرده بودم را دست آقای رئیسی هم داده بودند و چند کلمه ای هم راجع به آن با هم صحبت کرده بودند. ما سراغ خیلی ها رفتیم! هر کسی که فکر می کردیم ممکن است قلابش به کار ما گیر کند و بسامد کار ما در کمپین او دیده بشود. ما در انتخابات 1400 تا قبل از داغ شدن ایام تبلیغات دوندگی کردیم و سعی کردیم بر عمق چیزی که کاندیداها می توانند به آن بپردازند بیفزاییم. حتی یکی از نامزدهای بالقوه که ثبت نام اولیه هم کرده بود، از ما خواست که بنشینیم و کمپین انتخاباتی اش را ببنیدیم. ما هم نه نگفتیم! چون تجربه خوبی بود، هم مطلب مان را به محک مردم و کارشناسان نظاره گر انتخابات می گذاشت، هم اگر سود سیاسی بدست می آمد، در سبد نظام ریخته میشد، هم خودمان یاد می گرفتم که چطور مطلبی را به مردم منتقل کنیم که انرژی جوشان آن، به کار واقعیِ ساختن ختم شود، نه شعارهای مبهم و پوچ طبقه بهره مند! (سعی می کنم یکبار دیگر فیلمهای ساده ای که برای ان روزها آماده کرده بودیم را در موبایلم پیدا کنم و اینجا بگذارم.) اما امسال این سوال در ذهنم میگردد که من امسال با انتخابات مجلس قانون گذاری چکار دارم؟ سال 1400 رویای بازآفرینی زندگی ایران از دریچه احیاء صحیح در فلات ایران را دنبال می کردم اما برای مجلس قانون گذاری چه حرفی می خواهم بزنم؟ می دانم که مردم هم حرفهایی برای گفتن دارند و از این جهت من هم یکی از آنها هستم. اما من به عنوان یکی از اهالی حوزه و دانش های فرهنگی و اجتماعی چه از این فرصت استفاده کنم بارای تقویت چه حرف و گفتمانی؟ دقیقا چه چیزی را مد نظر قرار دهم؟ چند ماهه اخیر اما به دنبال جوابی برای این سوال هستم که ما اهل دانش های فرهنگی و اجتماعی چه حرف مهم ناگفته یا کمتر گفته ای برای ایام انتخابات مجلس قانونگذری داریم که این روزها بهتر است که برویم و آن را برای مردم بگوییم و مردم را با آن آشنا کنیم؟ و این فکر جذاب همچنان در من ادامه دارد و به ایده هایی هم رسیده است. البته این ایده من است، شما هم تجربه خودتان را داشته باشید!.... 🔻لینک قسمت اول این یادداشت https://eitaa.com/social_theory/2137 🆔 @social_theory
هدایت شده از تقریرات درسی حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ از 3⃣ این ویدئو ساده، اولین ارائه من از مساله رویای اجتماعی ذیل جایگاه آن در بازاریابی سیاسی بود که سال 1400 در حساب اینستاگرام منتشر کردم. 🆔 @social_theory
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی این دو مفهوم را از درون متناقض و غیر قابل جمع دانسته‌اند؛ برخی نیز آن را به اسلام عرفی متمایل کرده و کوشیده‌اند قرائتی عرفی از اسلام ارائه دهند و برخی هم با قرائت سومی در جمع این دو مفهوم و نظریه‌پردازی برای چگونگی تحقق آن تلاش کرده‌اند. حال باید پرسید: «کدام‌تقریر از مردم؟» این پرسشی است که دست کم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میان عالمان سیاسی و دینی میدان مناقشه بوده است. 🔰به این منظور، مدرسه علوم انسانی فکرت سراغ چهار جریان فکری مهم در گفتمان انقلاب اسلامی رفته‌است تا روایتی شفاهی از «جایگاه مردم» در اندیشه‌ی ایشان را جویا شود. 🔹حجت الاسلام یزدانی مقدم؛ روایت اندیشه‌ی علامه‌طباطبایی | یکشنبه 15بهمن- ساعت 18_16 🔸حجت الاسلام مهدیز‌اده؛ روایت اندیشه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی| دوشنبه 16 بهمن- ساعت 16_14 🔹حجت الاسلام شبان‌نیا؛ روایت اندیشه‌ی آیت الله مصباح| دوشنبه 16 بهمن- ساعت 18_16 🔸حجت الاسلام موسوی؛ روایت اندیشه‌ی امام خمینی(ره)| سه شنبه 17 بهمن- سه‌شنبه 18_16 ◀️ میزبان گفتگو: علیرضا داوودی 🔅امکان حضور در نشست به تعداد محدود فراهم است؛ لطفاً جهت ثبت نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. @fekrat_sch
. حکومت داری تا همین ریزه کاری ها ادامه داره و اگه نیمه کاره رها بشه، همه زحمات ساختاری که کشیده میشه، دود هوا میشه و اصلا از بیخ، دیده نمیشه. 🆔 @social_theory
📝 | بازخوانی نظریه زوجیت در ادبیات قرآن با تأکید بر پروژه‌ی الگوی سوم 🚹 مدرس: دکتر انسیه برومندپور (دکتری تفسیر تطبیقی) 🟢 حضوری (تهران) 🟢 سطح نیمه تخصصی ⭕️ 6 جلسه 12 ساعت ⭕️ سه‌شنبه‌ها ساعت 14 تا 16 ⭕️ شروع از 17 بهمن ماه 🔗 لینک ثبت‌نام: https://gesostu.ir/product/sch005/ — در این دوره تلاش داریم با دوربین وحی نگاهی به جهان قرآن بیندازیم و از دل کلمات و آیات و سوره‌ها، با عنصر «زوجیت» دیداری تازه کنیم؛ بنابراین به دنبال این هستیم که اول تعریف زوجیت را در فرهنگ لغت الهی جستجو کنیم و به تعریفی برسیم که قابلیت امتدادیافتن در زندگی این‌جهانی با تمام متغیراتش را داشته باشد دوم قصه زوجیت را از نقطه آغاز تولدش تا آن جایی که موفق به جامعه‌سازی می‌شود بشنویم سوم بر اساس تصویری که از زوجیت به دست می‌آوریم، وضعیت امروزمان را قضاوت کنیم و چهارم راهمان را به آینده روشن از دل ابهام‌های زندگی اکنون پیدا کنیم تا بتوانیم جامعه خودمان را به‌عنوان کسانی که دل‌باخته مفاهیم الهی هستند بسازیم 🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه @gesostu_ir
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📝 #درسگفتار | بازخوانی نظریه زوجیت در ادبیات قرآن با تأکید بر پروژه‌ی الگوی سوم 🚹 مدرس: دکتر انسیه
زوجیت و نظریه اجتماعی امامت- امت اندیشکده زوج ✏️ یادداشتی به قلم دکتر انسیه برومندپور ✳️ انبیای الهی درصدد ساخت جامعه‌ای بودند که «امت واحده توحیدی» نامیده می‌شود و تعاملات انسانی در آن مبتنی بر «مودت» است. مودتی براساس آگاهی و اختیار که در صور مختلف زبانی و رفتار جلوه نموده و حیات را در رگ‌های جامعه جاری می‌سازد.در چنین جامعه‌ای، مردم به هدف نهایی آفرینش انسان در زندگی زمینی دست یافته‌اند و از تمامی حیات به معنای کامل آن بهره‌مندند. بنابراین با در نظر گرفتن عامل آگاهی مردم که در قالب رسالت انبیای الهی تامین شده و هم‌چنین عامل اختیار مردم، شکل‌گیری چنین جامعه‌ای فرایندی زمان‌بر بوده و تاریخی طولانی را طی کرده‌است. ✳️ از دیگر سو به دلیل این ضرورت که امور در نظام انسانی باید از مجرای اسباب الهی محقق شوند(کافی،ج1:ص183)، این شکل از جامعه باید در نهادی تحقق یابد که مودت به صورت طبیعی در ارتباطات انسانی وجود دارد. تنها نهادی که چنین ویژگی‌ای دارد «خانواده» است. نهادی که در آن براساس قواعد نظام طبیعت، درون مایه روابط، مودت است(روم: آیه 21) و براساس قواعد نظام شریعت در مطلوب‌ترین شکل آن ساخته می‌شود. نهادی که از مجموع قواعد طبیعی (تکوینی) و تشریعی با هم بهره‌مند است. لذا نقطه عزیمت ساخت جامعه‌ای مودت محور، «خانواده» است. ✳️ از همین رو در نظریه اجتماعی اسلام، خانواده «سلول بنیادین جامعه» است(مقام معظم رهبری:14/10/1401). حال باید دید این سلول بنیادین چه مسیری را طی می‌کند تا پیکره منسجم «جامعه امامت- امت» را بسازد. در قدم اول هر زن و مردی مبتنی بر سنخیت و با هدف مشترک رفع نیازهای متنوع‌شان در قالب مطلوب شریعت – عقد نکاح- با یکدیگر پیوند زوجیت می‌بندند. در نتیجه، اولین مولودِ زوجیت به جمع خانواده اضافه شده و فضای خانواده را لبریز از آرامش می‌کند. این مولود «سکونت» نام دارد که به شکل گیری رابطه عاطفی ناشی از آرامش یافتن زوجین در کنار یکدیگر اشاره دارد. ✳️ با این رویه، این رابطه وارد دومین مرحله خود شده و «زوجیتِ سکونت» شکل می‌گیرد. صورتی از زوجیت که زمینه انس‌ورزی را فراهم می‌سازد تا پس از تأمین غرایز که انگیزه بخشی آن عمری کوتاه دارد، آن چه مایه دوام زندگی است و مطلوب انسانیت انسان است به زندگی افزوده شود. نتیجه این سکونت، بروز مودت و رحمت است. حالا خانواده آماده است تا در آغوش گرم خود، «فرزندپروری» کند و نقش پدری و مادری به نقش همسری اضافه شود و مرتبه سوم زوجیت یا همان «زوجیتِ فرزندآوری» به وجود آید. از اینجا به بعد خانواده‌ها مبتنی بر روابط نسبی و سببی شبکه ارحام را می‌سازند. ✳️ از آنجا که این شبکه مبتنی بر کفویت ایمانی برخاسته از رعایت آداب شریعت شکل گرفته، در این مرحله در حقیقت مرحله چهارم جامعه‌سازی محقق شده ‌است. این مرتبه را «زوجیت ایمانی» می‌نامیم. چنین جامعه‌ای از عنصری به نام «آرامش اجتماعی» بهره‌مند است و می‌تواند تنش‌های اجتماعی را کنترل کرده و در هماهنگی اعضا با یک‌دیگر مسیر تکامل خود را طی کند. مادامی که چنین جامعه‌ای به حرکتی هماهنگ و منسجم در راستای رفع نیازهای فردی و اجتماعی دست یابد، به طول خواهد انجامید و وابستگی تامی با میزان آگاهی و اختیار در هم راستایی با اراده الهی دارد. ✳️ از آن‌جا که ایمان همان عامل تأمین امنیت بوده و عامل امنیت، زمینه‌ساز شکل‌گیری روابط سالم است(کنز العمال، ۷۳۸)، در چنین جامعه‌ای مودت یا همان اساسی‌ترین پیش‌رانه انگیزشی روابط انسانی، فرصت بروز پیدا می‌کند. محصول این سیر، شکل گرفتن جامعه‌ای است که در آن هم رعایت حدود شرعی موضوعیت دارد و هم روابط محبت محور عاری از زورگویی و منفعت طلبانه. چنین جمعی با انسجام در مسیر رفع نیازهای فردی، خانوادگی و اجتماعی حرکت می‌کند و به همین جهت در سیر تکامل انسانی پیش می‌رود و بنابر قواعد نظام رحمت الهی، در طول زمان توسعه یافته و به «جامعه اخوت» منجر می‌گردد. ✳️ در این جامعه توجه افراد به نیازهای یکدیگر و تأمین آن، تلاش برای پوشاندن نواقص و رفع آن به صورتی که وجهه اجتماعی حفظ شود و تلاش برای استفاده از امکانات فردی در جهت رشد جمعی و حرکت همگانی، تبدیل به رویه عمومی می‌شود. در این مرحله، زمان زوجیت مرتبه پنجم فرا می‌رسد. چرا که «جامعه اخوت ایمانی» همان جامعه‌ای ست که شایستگی بهره‌مندی از جامعه امامت یا همان امت واحده انبیاء و اولیای الهی(انبیا: آیه92) را یافته‌است. به همین جهت در این مرتبه متکامل‌ترین شکل حیات اجتماعی بشری در پیوند جامعه امت با جامعه امامت متولد می‌شود. همان جامعه‌ای که وعده شکل‌گیری آن در عصر ظهور داده شده‌است. به کانال اندیشکده زوج در ایتا بپیوندید: https://eitaa.com/zoujtt
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟ 📝 حسین مهدی زاده 1️⃣ از 2️⃣ واضح است که ایام انت
. یکجوریه که تولید محتوا باید از جنس «تو نیکی میکن و در دجله انداز باشد» و هیچ بازخوردی را نباید از مخاطب متوقع می بود. 😂 حالا اجالتا این نطرسنجی بی ریخت ایتایی را پر بفرمایید تا ببینم این روزها برای تکلیف انتخاباتی که رهبر انقلاب متوجه همه ما کرده اند، فقط در باشم، یا اینجا هم تکلیفی متوجه ما هست! 📛👇👇📛 https://EitaaBot.ir/poll/jart38?eitaafly 📛👆👆📛 @social_theory
به نظر بنده مثل خیلی مشکلات جدی دیگر آموزش و پرورش خبر دارد ولی ظرفیت علمی، مدیریتی و اجرایی لازم برای حل مشکلات را ندارد. تمرکزش بر درس و انتقال اطلاعات و تست زدن و کنکور و .... است و مباحث تربیتی رها شده. 📝دکتر حمید سپهر متخصص روان شناسی یادگیری @social_theory
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می‌نماید: |تقنین و زیست عمومی| 🖇 با سخنرانی 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌ 🔸 سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ 🔸تهران، میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک، پلاک ۱۸، روبروی وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی کشور 🔰 جهت شرکت حضوری در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید؛ ظرفیت بسیار محدود است. ⚠️ پخش مجازی نشست در لایو کانال «دیده‌بان اندیشه» در ایتا انجام خواهد شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Didebane_andisheh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حمایت از صهیونیست‌ها بازهم کار دست کوکاکولا داد 🔹«خسارت‌های هنگفتی بر اثر بایکوت‌های ضدصهیونیستی به ما وارد شده؛ در حال تغییر نام شرکت خود هستیم.» این را تونکای اوزیلهان، رئیس گروه صاحب‌امتیاز کوکاکولا در ترکیه اعلام کرده. 🔹اوزیلهان گفته شرکتش در حال پیداکردن نام جایگزینی برای کوکاکولا است که از سردرگمی بین محصولات این شرکت و همتایان خارجیِ آن جلوگیری شود. 🔹او تأکید کرد که «کوکاکولا در ترکیه یک شرکت ترکیه‌ای است که با سرمایهٔ سرمایه‌گذارانش ایجاد شده و ربطی کوکاکولای آمریکا ندارد.» 🔸پس‌از حمۀ رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت چند شرکت از جمله کوکاکولا از این رژیم، موج گسترده‌ای از تحریم‌های بین‌المللی علیه این شرکت‌ها به‌راه افتاد که خسارت‌های سنگینی را به آن‌ها وارد کرد. @Farsna
هدایت شده از اندیشکده قصد
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 سید امیرحسین حسینی؛ پژوهشگر اندیشکده قصد در برنامه کتاب قانون شبکه یک سیما: ▫️تقاضای طبیعی سالانه خودرو در کشور حدود ۱.۵میلیون به همراه چندین میلیون تقاضای انباشته تعویض خودروهای فرسوده است! ▪️طبق آمار وزارت صمت، ۸۵درصد قدرت خرید مردم ایران برای خودرو بین ۱۵۰ تا ۵۵۰میلیون است و هر سیاست تولیدی و وارداتی که نتواند خودروی باکیفیت در این بازه قیمتی تامین کند قطعا «ناکارآمد» است. ▫️ارزیابی نرخ خودروهای وارداتی باکیفیت‌تر از نمونه داخلی نشان می‌دهد که این خودروها بیش از ۱میلیارد تومان در کشور مبدا قیمت داشته و حداقل بین ۱.۵ تا ۲میلیارد تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. ▪️در شرایطی که به‌خاطر روشن کردن کولر در منازل، برق صنایع قطع میگردد، واردات خودروهای برقی و تاسیس چندین هزار ایستگاه شارژ در کشور یک سیاست ناکارآمد است. ▫️راهکار حل مشکلات صنعت خودروی کشور، «آزادسازی تولید خودرو» برای همه نخبگان و متخصصینی هست که قادر به تولید خودروی باکیفیت هستند اما قانون مانع آن‌ها شده است. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
✅ این یادداشتها را نوروز 99 نوشت و من چند وقت یکبار دوباره می نشینم و آنها را می خوانم و هیچ وقت لذت این دوره و رویاپردازی های آن را از یاد نخواهم برد. آن روزها حتی تصمیم گرفتم که یک رمان بنویسم چون متوجه شدم که این نوع حرفها را بصورت علمی و مفهومی نمی توان منتشر کرد. محصول همین دوره و کارهای گروهی آن زمان بود که من را متوجه مفهوم و کرد. اما خواندن این یادداشت ها هنوز هم برایم مفید است تا هم یادم بیاید روزهایی که تازه این اتفاقات داشت شروع می شد، چه تحلیلی از آن داشتیم و کرونا چه جرأتی بهمون داده بود که چه رویاپردازی هایی برای حل آن بحران بکنیم. ◀️ این یادداشتهای دکتر سعیدی را دوباره از اینجا بخوانید و لذت ببرید. از این حرفهایی که ذهن را برای آینده به جوشش در میاورد، زیاد پیدا نمی شود. 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت اول https://eitaa.com/social_theory/448 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت دوم https://eitaa.com/social_theory/449 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت سوم https://eitaa.com/social_theory/452 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت چهارم https://eitaa.com/social_theory/453 📌به عقب بر نمی گردیم- قسمت پنجم https://eitaa.com/qasdway/160 🆔@social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه: اروپا وحشی‌ترین و خشن‌ترین قاره است!
هدایت شده از حَنان | یحیی
⚫️⚫️⚫️ انا لله و انا الیه راجعون خبر از دست دادن آقا محمد خادمی دوست عزیز و مجاهد فرهیخته داغ بسیارسنگین و ضایعه ای بر دل مومنینی بود که ایشان را می شناختند. بود. ایشان با روحیه انقلابی و اخلاق حسنه در جهت بسط و ارتقای اندیشه های تمدنی اسلام بسیار کوشا بود. اندیشه الهیات نوین استاد سبحانی بر محور ایشان پیش می رفت، جلسات نظام الگو و برنامه را شکل داد تا اضلاع دیگر اندیشه استاد سبحانی تبیین شود. مسئولیت گروه الهیات تاریخ در دفتر نشر و پژوهش جمکران را پذیرفت تا نگاه الهیاتی بر تاریخ و تاریخ بر محور مهدویت را بسط دهد. درهمین راستا با جمعی از فضلا، کتاب حکمت تاریخ استاد میرباقری را مباحثه کردیم و قصد داشت تدوین کامل تری از این کتاب را بر محور استاد میرباقری انجام دهد. تدوین اندیشه های مختلف فلسفه تاریخ علمای معاصر را پیگیری می کرد و قصد داشت مدرسه شعبانیه الهیات تاریخ را برگزار کند و... انشاالله خداوند این عزیز را با اولیای الهی محشور و مأنوس کند، و به خانواده ایشان صبر جزیل عطا کند.
1402.11.16 مهدی زاده - فصل مردم.mp3
9.82M
📍روایت شفاهی؛ فصل مردم 🔹 🎙️روایت حجت الاسلام حسین مهدی‌زاده از نظریات فرهنگستان علوم اسلامی پیرامون جایگاه مردم در حاکمیت دینی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⚫️⚫️⚫️ انا لله و انا الیه راجعون خبر از دست دادن آقا محمد خادمی دوست عزیز و مجاهد فرهیخته داغ بسیار
پیام تسلیت استاد محمد تقی سبحانی که بیش و پیش از همه، درگذشت اقا محمد خادمی را باید با ایشان تسلیت گفت: بسم الله الرحمن الرحیم و لنبلونکم بشیئ من الخوف و الجوع و نقص من الأموال و الأنفس و الثمرات و بشر الصابرین الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون خبر درگذشت ناگهانی برادر عزیزمان جناب آقای محمد خادمی جانمان را سخت گداخت و در بهت و حیرت فروبرد. فاضلی شریف و فروتن که شیفتگی‌اش نسبت به مکتب، شیفتگی‌ها و دلدادگی‌های دیگر را از روح او برده بود و جهاد در راه راستین اندیشه الهی، او‌ را از هر دلمشغولی دیگر بازداشته بود. بی‌گمان جبهه پاسداری از خط اهل‌بیت (علیهم السلام) یاوری راه‌شناس و مدیری اندیشمند و‌آینده‌نگر را از دست داد که جای او را به سادگی نمی توان پر کرد. به خانواده مکرمش که داغ سنگین فراق او را همیشه بر دل و جان خواهند کشید و به دوستانش که یاد مهربانی‌ها و مجاهدتهایش را در ذهن و ضمیر آبیاری خواهند کرد، تسلیت و تعزیت می گویم. باران رحمت و رضوان خداوند‌ بر روح پاک او باد و عنایت خاصه صاحب الزمان(عج) که سخت شیفته و دلداده‌ مولایش بود، بدرقه راهش.
سال گذشته هم پایان سال سید مصطفی مدرس را از دست دادیم. هر دو عزیز فقید خصلت مشترکی داشتند و آن هم اینکه با تواضع، به رشد اندیشه حوزه علمیه و مکتب اهلبیت کمک میکردند، بدون اینکه بخواهند
انا لله و انا الیه راجعون با احترام و تمکین بر مشیت الهی مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک یکشنبه 22 بهمن ساعت 14 از درب 24 حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (صحن جواد الائمه) آغاز و پس از تشییع بر دستان پر مهر دوستان و فرهیختگان در امامزاده شاه احمد بن قاسم (ع) |واقع در میدان معلم| به آغوش خداوند سپرده خواهد شد. حضور علماء، فضلا، دانشگاهیان و رفقا موجب تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود. ضمنا مراسم ترحیم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمه الزهرا (س) واقع در بنیاد، بلوار شهید کریمی، کوچه 15 منعقد می باشد.
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
. #ایتا یکجوریه که تولید محتوا باید از جنس «تو نیکی میکن و در دجله انداز باشد» و هیچ بازخوردی را نب
⭕️ بعد از دو هفته پر از بیم و امید و شادی و حسرت، زندگی عادی را کم کم و دوباره از سر بگیریم...! ✅گفته بودم که گمان من این است که ایام انتخابات فصل حاصلخیزی برای فکر کردن به آن چیزی است که امروزه مسائل سیاسی خوانده می شود. اما برویم بر سر حرفهایی که دوست دارم در این فصل حاصلخیز سیاست 1402 بکارم، چنانچه در سالهای قبل هم گفتگوهایی را باز کردم و هنوز هم در حال برداشت محصول از آنها هستم. 💯🔆 امسال می خواهم از بستر یا همان ، های را مرور کنم و بدهم. ژئوپولتیک یا جغرافیای سیاسی دانشی که به بررسی تأثیر عوامل جغرافیایی بر رفتار ملتها و کشورها می‌پردازد. این که موقعیت مکانی، اقلیم، منابع طبیعی، جمعیت و خلاصه تکه زمینی که یک دولت روی آن قرار گرفته‌است، چه تاثراتی و تا چه عمقی بر سیاست داخلی و خارجی کشورها می گذارد و جایگاه آنها را در جهان مشخص می کند از قدیم الایام، تمدنهای بزرگ، بر محور مرکز قرار دادن تمدن خود و روایتی که از خود در جهان داشتند، سعی می کردند نقشه جغرافیایی جهان را به نحوی و از زاویه و منظری تهیه کنند و نامهای جغرافیایی را رایج کنند که مرکزیت آنها را به نمایش بگذارند. به نحوی که این تمدن و شهرهای مهم و سرزمینهای آن، همه جغرافیایی بشود که قرار است در تعامل با آن باشند. برویم و یک سری گفتمان های ژئوپولتیک و روایت آنها از جهان و ایران گذشته تا آینده خدمتتون گزارش کنم. لذا مدتی بعضی از این گزارش ها را در اینجا بارگزاری خواهم کرد و دست آخر ببینیم می توانیم به یک روایت سیاسی-جغرافیایی جدید که روایت مشترکی برای ایران و اسلامِ شیعی و آینده جهان بشود، بدست پیدا کنیم؟ 👇👇 🆔@social_theory