eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
291 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای سلاح ورزی به پشتوانه ثروت افسانه ای اش معمولا غیر از زبان تحقیر توییت نمیزند. پیشنهاد میکنم طنزپرداران جبهه انقلاب یک مدتی معنای طنز را به ایشون یادآور بشن دوستان برسونن به دست بزرگان جبهه هنری انقلاب 🆔 @social_theory
🔰 هستیم! 🟡 اصفهان چند سال در تصرف افغان‌ها بود. تا آنکه نادرقلی‌بیگ توانست آنها را طی سه جنگ عقب براند. بعد از این موفقیت او سراغ شهرهایی رفت که عثمانی در این سالهای پس از افول صفویه تصرف کرده بود. در مسیر جنگ، نادر به قزوین رسید. در این شهر تصمیم گرفت افراد توانمند و رزم‌دیده را به سپاه خود اضافه کند. یک مسابقه تیراندازی صورت داد و بعد بر تنه درختی حلقه انگشتری خود را نصب کرد و به مسابقه دهندگان گفت حلقه را هدف قرار دهید. تیرهای همه به خطا رفت جز یک تفنگ‌چی یا به قول خودشان جزایرچی. او درست به میان حلقه شلیک کرده بود. نادر متعجب از او خواست دوباره هدف بگیرد و بزند. جزایرچی دوباره به هدف زد. برای بار سوم نادر دستور شلیک داد و باز تیرانداز به هدف زد. نادر او را نزدیک خود خواند و با نگاهی لبریز از ستایش پرسید: وقتی افغان‌ها حمله کردند تو کجا بودی؟ بدین معنا که چطور شما با این توان رزمی گذاشتید افغان‌ها پایتخت ما را بگیرند؟ تفنگ‌چی قزوینی جواب داد: من بودم، نادرقلی‌بیگ نبود! ⚫️ سربازان سلحشور همیشه بوده‌اند، فرماندهان غیور گاه جای‌شان خالی می‌شود. این روزها هم که صهیونیست‌ها بابت چند عملیات تروریستی با دُم خویش از خوشحالی گردو می‌شکنند و چنان یابو آنها را برداشته که فکر می‌کنند وقت فتح تهران است، باید بدانند این‌بار هم سربازش هست و هم فرمانده‌اش. فقط منتظریم... 🆔 @Qasas_school
💢 موسسه پژوهشی مطالعات اجتماعی معنا برگزار می‌کند: 🔸 درس‌گفتار نظریه اجتماعی و بنیادهای فلسفی-تاریخی آن 👤 ارائه دهنده: دکتر سید علی سیدی فرد عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔹برخی پرسش‌های مورد بحث: نظریه اجتماعی چیست و نظریه‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟ اندیشمندان مسلمان چه تصویری از انسان اجتماعی دارند؟ رابطه انسان، زبان و جامعه چگونه است؟ و ... . ⏰ زمان: شنبه‌ها صبح ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 🏢 پژوهشگاه امام سجاد (تهران، میدان رسالت، خیابان شهید بختیاری، پژوهشگاه امام سجاد) 🆔 آی‌دی جهت ثبت‌نام: @mohammadaliifa 📌 پخش برخط: https://gharar.ir/r/e2e21376 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
💥 تفاوت «خبررسانی» با «تنظیم خبر» 🔰 آیت‌الله میرباقری: 🔹 امپراطوری رسانه‌ای دشمن در جهان، نمی‌کنند، بلکه می‌کنند. 🔹 سیاست تنظیم خبر یعنی خبرها را با بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی و محو کردن، یا تقطیع و تحریف و روش‌هایی دیگر به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که بیم و امید خاصی در مخاطبان شکل بگیرد. آنها یک خبر را به خبر اول تبدیل می‌کنند تا آن واقعه‌ای که می‌خواهند اتفاق بیفتد! آنها نمی‌خواهند دقیقاً از و‌اقعه‌ای که اتفاق افتاده، آن‌چنان که هست، خبر بدهند، بلکه می‌خواهند واقعه را به گونه‌ای دستکاری و روایت کنند که آنچه را که آنها می‌خواهند در ذهن و روح ما نفوذ کند و واقع شود و ما آن‌طور که دشمن می‌خواهد، عمل کنیم. 🔹 اینها از طریق سیاست تنظیم خبر، با ما می‌کنند و شناخت‌ها و میل‌و‌نفرت‌های ما را تغییر می‌دهند و سپس میوه‌اش را می‌چینند. اگر انسان دنبال سیاست آنها حرکت کرد، در واقع به‌دنبال «نباء فاسق» رفته است. 🔹 قرآن کریم می‌فرماید: «إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا». پیامبر(ص) دارد یک امتی درست می‌کند و این فاسق با یک نَبَأ، بغی و جنگ و غیبت و تهمت و سوء‌ظن و درگیری درست می‌کند و امت را به هم می‌ریزد. (۱۴‌۰۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از بصیرت اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅️ما یه رویایی داریم به نام از بین بردن اسرائیل ✅️ سنتکام چیست ؟ مسئله فلسطین کلید رمز آلود فرج ماست https://eitaa.com/basirat_eghtesadi
از کمک‌هایتان یوسف و خانمش ۹۰ تا لباس گرم خریده‌اند برای بچه‌های زیر ۱۱ سال. موقع خرید، این عکس‌ها را فرستاده. امروز پیام داد: در اردوگاه‌های نازحین وقتی حجاب خانم‌ها کثیف می‌شود؛ اضافه ندارند بپوشند که بتوانند حجاب سرشان را بشورند! پرسیدم: منظورت از حجاب چیه؟ گفت: ما می‌گوییم ایشارب، شما می‌گویید روسری. یاد روضه غریبی اهل بیت در شام افتادم. وقتی امام سجاد(ع) به شخصی فرمود: اگر می‌خواهی به ما کمک کنی برای زن‌های ما حجاب بیاور! پ.ن: از کمک‌هایتان ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد برای خرید روسری ناموس شیعیان جنوب لبنان! پ.ن۲: کمک‌رسانی‌ها ادامه دارد. اگر می‌خواهید سهیم و شریک شوید؛ به این شماره کارت واریز کنید:
۵۸۹۲۱۰۱۴۷۰۸۷۳۰۷۲
بانک سپه؛ به نام محمدعلی جعفری 💥کانال محمدعلی جعفری👇 https://eitaa.com/joinchat/143917280C5518173200
عجالتا مردم ایران دیشب باور کردند که واقعی است و نیست. میدان در حال جبران رسانه ای ماست. 🆔 @social_theory
اعلام رسمی شهداء پدافند دیشب و واقعی بودن حمله به اصفهان در دور قبل، یعنی ایران در حال پایان دادن تدریجی شرایط روانی است که رسانه رسمی، ایران را بیرون از میدان جنگ روایت می کرد. این یعنی آرایش حکمرانی داخلی ایران در حال تغییر است. 🆔 @social_theory
در این دنیا، سهم آدمهای 🆔 @social_theory
باید به اینجور دقت ها توجه کرد و از کنارش ساده نگذشت. برای کشتن گوسفند فداء که سابق بر این هم قربانی کردیم، الان کسی که جای مرحوم حاج آقا مسلم اسماعیلی انجام میده 13 میلیون میشه. یعنی گوسفند بزرگی که به این اندازه که بین 70 فقیر بتونن تقسیمش کنن و آداب فداء را بجا بیارن. حسین بیاتانی (روی شماره کارت بزنید کپی میشه) لطفا در گروه ها اشتراک نزارید که وقتی به عدد 13 میلیون رسیدیم، دیگه واریزس نداشته باشم. واریزی های اضافه مسئولیتش زیاده @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
باید به اینجور دقت ها توجه کرد و از کنارش ساده نگذشت. برای کشتن گوسفند فداء که سابق بر این هم قربانی
ظرف 50 دقیقه ای که از گذاشتن پیام می گذرد، دو میلیون و نیم واریز شده است. تا شب به هر مبلغی که برسیم، قربانی را بر همان اساس انجام می دهم. اگر کمتر از 13 میلیون شد، برای انواع دیگر قربانی اقدام می کنم.
یه چیز خنده دار بگم؟ راس راسکی، خیلی جدی جدی! 85 میلیون نفر توی ایران! بدون اینکه خندشون بگیره! یکساله دارن با هم میکنن که با اسرائیل وارد جنگ بشن یا نه! 😅 حالا نمره دینی و تاریخشون رو چند گرفتن به کنار! شون حتما تک ماده پاس کردن! 🆔 @social_theory
ما هم داریم، هم ، هم بعد، 6 مهر را ترور کردند و ما تا امروز 6 آبان هنوز برای او سوگواری هم نکردیم! باورتان میشود؟!! اجتماعی یک سخت افزار نیست، یک نرم افزار است که این کوفتی ها، ادای آن را هم بلد نیستن در بیارن! 🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
باید به اینجور دقت ها توجه کرد و از کنارش ساده نگذشت. برای کشتن گوسفند فداء که سابق بر این هم قربانی
من دیروز خواهش کردم شماره حساب را به گروه ها ندهید. ساعت 15 هم درخواست کردم که دیگر پول به حساب بنده نریزید و شماره کارت را هم برداشتم. امروز همچنان پولهای ریز و درشت در حال واریر به حساب است. من واقعا با شما قرار برای قربانی های دیگه که نگذاشتم. حالا الان باید این مبلغ درشت جدید را چکار کنم؟!!!
فناوری اجتماعی ما شیعیان ایرانی برای ابراز آمادگی مان در صحنه هایی است که نیاز به دارد. عدم اقامه عزای ، ما را در نشان دادن میزان آمادگی مردم برای استقامت ناتوان کرده. هنوز دیر نشده، به هوای چهلم سید، شروع کنیم. توقع ندارید که برادران مجاهدتان در میدان جنگ شروع کنند؟ آنها که با سید عهد بسته بودند بیشتر از یک روز برای غمش گریه نکنند و به میدان برگردند... 😭 🆔 @social_theory
سلسله جلسات (علوم انسانی) در محفل دوم خود سراغ کتاب اسلام‌شناسی اثر دکتر شریعتی رفته؛ کتابی که نموداری است از بنیادی‌ترین اندیشه‌ها و ابتکارات شریعتی. در جلسه هشتم از کتاب، ما با ادبیات جذابی از شریعتی در توصیف انسانِ سودانگار مواجه هستیم که در برابر آن انسان ایثارگر تصویر می‌شود. موضوعی که استاد راهبر جلسه یعنی حجه‌الاسلام در موقعیت‌های مختلف پیرامون آن به طرح بحث پرداخته است. خوانش انتقادی این قطعه از کتاب توسط حسین مهدیزاده که پیش‌تر قرائت نویی را از او درباره روزهای پس از رحلت پیامبر و استراتژی صبر ضمن پادکست‌های «آن سه ماه» دیده‌ایم، افق‌های جدیدی برای تکمیل و تصحیح میراث معاصران باز می‌کند. شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ (قم)| ، ۱۴ آبان‌ماه، ساعت ۱۶ الی ۱۸ علاقه‌منــدان برای حضور در این محفل ادبی، با شماره تلفن یا آیدی زیر در ایتا یا بله هماهنگ نمایند. (شرکت در این حلقه رایگان می‌باشد) 09907629882 @sch_negah_admin ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان و عملکرد موفق پدافند هوایی گرچه خیلی دیر، اما مطمئن باشید انتشار این کار رسانه ای بسیار بهتر از عدم انتشارش هست 🆔 @social_theory
هدایت شده از کاوه Kaveh Farhadi فرهادی
✔️گروه جامعه‌شناسی ایران برگزار می‌کند: هفتمین مرحله از همایش جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی بررسی و نقد آثار و کنشگری دکتر مرتضی فرهادی 💠https://yek.link/kavehfarhadi 🔰سخنرانان: داریوش رحمانیان (سردبیر مجله مردم‌نامه) رحیم محمدی (پژوهشگر و جامعه‌شناس) جبار رحمانی (هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی) چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ تا ۱۸ مکان: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دفتر انجمن جامعه‌شناسی ایران Https://telegram.me/kaveh_farhadi
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 به بهانه بیانیه کم سابقه اول آبان فرهنگستان علوم ایران 📝 حسین مهدیزاده 📆 4 آبان 1403 1️⃣ از 4️⃣ مورخه یک آبان 1403 بیانیه ای از سوی گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران صادر شد که در نقد یک پاراگراف 30 کلمه ای از مجموع 2 گفتگو آیت الله میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با برنامه تلویزیونی جریان در شبکه یک صادر شد. در طلیعه این بیانیه آمده است که این بیانیه در نقد این جمله گوینده صادر شده: «برای رسیدن به مقصد قرب الهی حتی اگر نصف مردم جهان کشته شوند، می‌ارزد؛ لذا کشته شدن ۴۲ هزار نفر از مردم غزه در قبال آن مقصد بزرگ اهمیت ندارد.» در ادامه نکاتی چند در اینباره تقدیم می شود. 1- در ابتدای سخن، ابزار تاسف خودم را از اینکه بیانیه در نقد پاراگراف مشخصی صادر شده که این پاراگراف تفاوت های چشم گیری با سیاق و حتی عین جمله بیان شده توسط گوینده دارد، ابراز میدارم. متاسفانه بخشی وسیعی از تاریخ گذشته علوم اسلامی به مجادلات بر سر بریده ها و نقل قولهای کم دقت از افراد و صاحبان اندیشه گذشته و بعدها با خجالت از میراث علمی ما پالایش شده. 📌لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/3031 📌لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/social_theory/3032 📌 لینک قسمت چهارم: https://eitaa.com/social_theory/3033 🆔 @social_theory
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 به بهانه بیانیه کم سابقه اول آبان فرهنگستان علوم ایران 📝 حسین مهدیزاده 📆 4 آبان 1403 2️⃣ از 4️⃣ فرهنگستان علوم ایران، در جایگاه نهادی است که ماموریت آموزش و پژوهش ندارد، بلکه نهادی است با ماموریتی از جنس حکمرانی دانش. می دانیم که نهاد علم ایران در وضعیت عادی نیست و از دو نهاد حوزه و دانشگاه که با هم در صلح ناپایدار هستند ترکیب شده است. گسل بین این دو نهاد در دهه های اخیر، فراتر از شعارهای فرهنگی مدام در حال تشدید است. در بحرانهای اجتماعی، مواضع این دو به ندرت به هم شبیه می شود. در تنازعات اجتماعی سالهای 88، 96، 98، 401 حوزه به ندرت با معترضین همراه بود و دانشگاه به ندرت با حکومت! نهاد دانشگاه با اینکه از مکان تا دستمزد به بودجه عمومی متکی است، حوزه علمیه را که غالب هزینه خود را بدون وابستگی به بودجه عمومی و از طریق نهاد اقتصادِ مردمی دین تامین می کند به وابستگی به حکومت متهم می کند. همه یکصدسال اخیر ایران، معیشت مردم با معادلات و نیروی انسانی دانشگاه مدرن ایرانی و اداره می شود و تلاش حوزه برای مداخله در برنامه ریزی اقتصادی کشور -حتی پس از انقلاب اسلامی- با مخالفت و کارشکنی جدی مواجه می شود، اما دانشگاهیان، حوزه را مسئول بی عدالتی موجود در کشور معرفی می کنند! در بحران پرخطر کرونا که حوزه منتقد فناوری های مراقبت بیمارستانی و استفاده بیش از حد از فناوری های ترس روانی بود، از سوی نهاد دانش کاربردی پزشکی دانشگاهی مدام تحقیر می شد. در سالهای اخیر، حوزه که از عدم حمایت دانشگاه از ضرورت «حکمرانی دیجیتال» به حیرت آمده، با دانشگاهی مواجه است که از اقتصاد و سیاست دیجیتال آمریکاپایه، مثل ناموس خودش حمایت می کند و بعد بر علیه حوزه فریاد بلند می کند که تحول خواه نیست! و... به همین دلیل است که شواهد حاکی از این است که حوزه علمیه در حوزه علوم انسانی، نرم نرمک در حال تاسیس و آزمودن دستگاه آموزش و پژوهش خود است، حتی در موضوعات و دانش های مشترک! در همه این موارد نهاد فرهنگستان علوم ایران، یا سکوت کرده و یا به نفع دانشگاه موضع گرفته، سخنرانی احساسی کرده و گل واژه توییت کرده! امروز هم بطور واضح قرائت حوزه و دانشگاه از طوفان الاقصی و طبعات منطقه ای آن اختلاف شدیدی در جریان است! در ماه های آغازین طوفان الاقصی، بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان درگیر اعتراض به سیاست کشتار فلسطینیان بودند و دانشگاه ایرانی ساکت و در بسیاری از موارد متمایل به مواضع منفی! میدانیم که این وقایع تا چه حد مهم است! در این یکسال، برای اولین بار در تاریخ بشریت، ما در حال تماشای پخش زنده قتل و مظلومیت و بی پناهی و آوارگی کودکان تنها و مرگ تدریجی آنها زیر رگبار موشکهای قدرت و فرهنگ مستقر مدرن و به قول خوذشان تنها دموکراسی منطقه هستیم! مردم جهان برای اولین بار دارند پخش زنده مرگ تدریجی تماشا می کنند! مرگ تدریجی کسانی که 20 سال اخیر را در بزرگترین زندان رو باز جهان گذرانده اند! جای نهاد علم دانشگاهی ما -نه آنجایی که در دست نظامی هاست، بلکه این نهاد عمومی علم- کجای دفاع از مظلوم است؟ اینجا نزاع حوزه و دانشگاه به اوج می رسد و البته فرهنگستان علوم ایران در مقام یک نهاد حکمرانی علم چه نقشی ایفا می کند؟ در ماجرای انفجار پیجرها و کامپیوترها در لبنان، این نزاع به حوزه فناوری نیز سرایت کرد اما خبری از نهاد فرهنگستان علوم ایران نشد! آیا پا در میانی کرد تا این مساله فرهنگی، علمی شود و راه گفتگو و بعد حلی پیدا کند؟ در میانه این سکوت نهادی، البته یک نقطه درخشان در این کارنامه می درخشد؛ در سالگرد یک سالگی طوفان الاقصی، برای حل مشکل اسلام هراسی مطوی در یک ویدئو تقطیع شده، که درباره جانفشانی و در راه و است، بیانیه صادر می کند که پیام این ویدئو درباره کشتار و جنگ طلبی است! این را از کجا فهمیده؟ از روی دست رسانه هایی که ذی نفعان اقتصادی سازش و تطبیع هزینه آن را می دهند! نویسنده کیست؟ گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم! حبذا! رسانه بیگانه وارونه می فهمید، روزنامه مذکور نفع سیاسی داشت، فرهنگستان علوم ذی نفع چه بود که بر این وارونه نمایی مهر علمی زد؟! این دست وقایع برای هزارمین بار به مسئولان کشور یادآور می شود که یک محقق خوشفکر، لزوما یک مدیر کاردان برای راهبری نهاد فکر و فرهنگ و اندیشه نیست و مناصب بزرگ حکمرانی علم را باید به درستی تقسیم کرد و بالاتر از آن، بزرگترها را به فهم حکمرانی دعوت کرد. 🆔 @social_theory