eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.8هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2هزار ویدیو
414 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️اقتصاد کشور را مطلقاً به تحوّلات خارجی نباید پیوند زد؛ یعنی شما برنامه‌ریزی اقتصادی را مطلقاً موکول و منوط نکنید به اینکه تحریم‌ها برطرف بشود، یا کاهش پیدا کند؛ نه، فرض را بر این بگذارید که تحریم‌ها بنا است دَه سال بماند.  ۱۳۹۹/۶/۲ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
...هدفِ انقلاب اسلامی، ایجاد یک تمدن نوین اسلامی است و بنای رفیع نظام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی نوین، ان شاالله زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است. نظام جمهوری اسلامی، یک حرکت عظیم الهی است. ابعاد این حرکت به ابعاد مرزهای این کشور محصور نیست. این حرکت، حتی به حصارهای زمان کنونی هم محدود نمی‌شود؛ یک حرکت عظیم تاریخی است... تحقق این اهداف، تدریجی است؛ چیزهایی است که باید برای آن تلاش و مجاهدت کرد و قدم به قدم پیش رفت. ما می‌خواهیم آن نظامی، آن تشکیلاتی با آن حکومتی را که بتوان این هدف‌ها را در آن محقق کرد، به وجود آوریم این یک فرآیند طولانی و دشواری است و شروعش از انقلاب اسلامی است. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
علت گرایش افراد به مکتب مادی این است که خیال می‌کنند، امروز این مکتب مادی، بهتر می‌تواند دنیا را ادا
توحید اسلامی الهامی ست در زمینه‌ی حکومت، در زمینه‌ی روابط اجتماعی، سیر جامعه، هدف‌های جامعه، تکالیف مردم، در زمینه مسئولیت‌هایی که انسان‌ها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده‌های دیگر عالم دارا هستند، توحید این است. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
می‌خواستند بین انقلابی‌ها تفرقه بیندازند رهبر انقلاب اسلامی: من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره‌ای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خون‌بار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینه‌ای، همه عبرتها را به ما درس می‌دهد. کسی که روزنامه‌های آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، می‌فهمید که اینها می‌خواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه می‌کنند، از هم جدا کنند. عدّه‌ای را که طرفداران و علاقه‌مندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار می‌کردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی می‌کردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقه‌مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن‌طور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم. آن زمان من در جیرفت بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامه‌ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثت‌آمیز می‌خواهند بهانه‌ای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون این‌که خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم. روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه‌ها، خبر کشتار را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم. من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیری‌ها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونه‌اش کشتار بود.۷۶/۶/۱۹ به مناسبت سالروز کشتار خونین مردم انقلابی ایران توسط رژیم سفاک پهلوی پ.ن: یکی از شِگردهای دشمن برای تضعیف جبهه‌ی حق، ایجاد اختلاف، تفرقه، بدبینی و سوء‌ظن در بین افراد این جبهه است و معمولا این شگرد، توسط خودی‌ها لکن با مدیریت ناخودی‌ها انجام می‌گیرد. هر حنجره‌ای که از آن -خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته- ندای تفرقه‌افکنی در بین جبهه‌ی حق و انقلابیون درآید، آن، حنجره‌ی است. @t_manzome_f_r [واحد تبلیغات و روابط عمومی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]
تبیین منظومۀ فکری رهبری
امام حسن شروع کرد و چه جالب شروع کرد و افراد را ساخت. همان کسانی که در جبهه بندی میان امام مجتبی و م
شیخ آل یاسین می گوید امام حسن مثل آن سرداری که سربازان خود را یکی یکی فرا می‌خواند و مسئولیت هر کدام را به آنها محول می‌کند، دانه دانه مسئولیت‌ها را به زبان بی‌زبانی، با زبان قرآن و با زبان تاریخ به یارانش حالی کرد و در آخر حسین بن‌علی را مورد اشاره قرار داد و گفت لایوم کیومک یا اباعبدالله. مسئولیت تو از همه سنگین‌تر است و کار بزرگ و کار آخر را تو باید انجام بدهی و حسین انجام داد. "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
رهبر انقلاب اسلامی: ما می‌خواهیم خروجی این دستگاه عظیم، این ماشین بزرگ، یک خروجی‌ باشد منطبق بر تفکّر اسلامی. خب حالا آن انسان مطلوب جامعه‌ی اسلامی و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی چه خصوصیّاتی دارد؟ این جور تعریف می‌کنیم که انسانی باشد با این خصوصیّات: ۱. اوّلاً مؤمن باشد؛ ایمان اوّلین شرط است. ۲. ثانیاً خردمند باشد؛ یعنی عقل را به کار بگیرد. «لَعَلَّکُم تَعقِلون»در قرآن ببینید چقدر هست! ۳. ثالثاً اندیشمند باشد؛ یعنی فکر کند. عقل فقط برای پیدا کردنِ راه‌های عملیِ زندگی نیست؛ عمده برای فکر کردن و اندیشیدن است، که این از دانشمند شدن مهم‌تر است. اگر بخواهیم دانشمندان خوبی داشته باشیم، باید اندیشمندان خوبی داشته باشیم. ۴. [رابعا] مجاهد و اهل عمل باشد؛ یعنی نشستن و حرف زدن و صرفاً فکر کردن و حرّافی کردن کافی نیست، باید اهل عمل باشد. عمل هم عمل مجاهدانه و پیگیر [است]؛ همان [عملی] که در عرف شرع مقدّس اسلام «جهاد» گفته میشود که آن وقت این جهاد در اینجا جهاد فی‌سبیل‌الله است، جهادِ موردِ ترغیبِ شرع است. ۵. [خامسا] انسانِ باانصافی دربیاید. ۶. [سادسا انسانِ] بانظمی دربیاید. ۷. [سابعا] متخلّق به اخلاق اسلامی دربیاید. اینها خصوصیّات انسانی است که ما توقّع داریم در آموزشی که شما می‌دهید و پرورشی که شما می‌کنید، یک چنین انسانی به وجود بیاید. ۹۹/۶/۱۱ پ.ن: حضرت آقا در این بیان، ۷مورد از خصوصیاتِ انسان طراز اسلام انقلابی را بیان فرمودند، البته در سخنرانی‌های گذشته موارد دیگری را هم بیان کرده‌اند. خب بصورت کلی، نظام آموزش و پرورش و بصورت جزئی و مشخص، معلمین محترم موظف به تربیت چنین انسان‌هایی هستند. تربیت، با دستور و بخش‌نامه و آرزو حاصل نمی‌شود، برای تربیت، ابتدا باید ، و داشت و در قدم بعدی معلمین آموزش دیده و متخلق به اخلاقیات. رفتار معلم، پیش و بیش از گفتار او در دانش‌آموز تاثیر می‌گذارد. آیا برنامه‌ی آموزشی، در مقایس مبانی انقلاب اسلامی برای معلمین تدارک دیده شده؟ آیا فرآیندی جهت تخلّق معلمین گرامی به اخلاق اسلامی تعریف شده است؟ این کارها، مهم‌ترین کارهای آموزش و پرورش است. @t_manzome_f_r [واحد تبیین و تحلیل مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️بیشتر از همه‌ جا در آمریکا ارزش‌های بشری دارد لگدمال می‌شود. با این نظام‌های حکومتی، بایستی ارزش‌ها را زنده کنند؛ حالا ارزش‌های دینی به کنار، ارزشهای معنوی که آنها به آن توجّه هم ندارند، احساس هم نمی‌کنند آنها را، به کنار؛ ارزشهای بشری، ارزشهایی که عقلهای بشر آنها را میفهمد، [یعنی] مسئله‌ی امنیّت، مسئله‌ِی سلامت، مسئله‌ی عدالت، اینها دارد بکلّی در این الگوی مسلّط غربی بیش از همه‌ جا لگدمال می‌شود. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
خوب مى‌شود فهميد حرف كسانى كه سعى مى‌كنند تا دين و بخصوص دين اسلام را جداى از حكومت معرفى كنند، غلط
يك عدّه هستند كه تصوّر مى‌كنند مى‌شود ملتى مسلمان بود؛ امّا به احكام اسلامى عمل نكرد! اين تصوّر، معنايش جدايى دين از سياست است. معنايش اين است كه اسمتان مسلمان باشد، امّا به احكام اسلامى عمل نكنيد و سيستم بانكدارى، اقتصاد، آموزش‌وپرورش، شكل و محتواى حكومت و ارتباطات فرد و جامعه‌تان، به خلاف اسلام و طبق قوانين غير اسلامى و حتّى ضد اسلامى باشد. ... نمى‌شود كه ما فرض كنيم عدّه‌اى مسلمانند، امّا از اسلام فقط نماز، روزه، طهارت و نجاست و امثال اين چيزها را دارند. در جوامعى كه مى‌خواهند مسلمان باشند، اسلام بايد حاكم باشد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری