eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
423 عکس
62 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب فقط با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
تعلیقات
📝 مدل اقدام مؤسسه شهید صدر، الگویی فاخر برای معرفی و ترویج اندیشمندان (در تجلیل از اقدامات هوشمندان
📌 تجلیل از اقدام جهادی 🔻 خلاف است ازاین تحولات و تلاش‌ها گفت اما نامی از عنصرمحوری کار نیاورد هرچند مطمئنم خوش ندارد. آنچه طی دو یادداشت قبلی گذشت محصول مجاهدت‌ها، خوش‌فکری ها، نوآوری‌ها و زحمات برادر عزیز حجت‌الاسلام معاون پژوهشی و همکاران و دوستان و همسنگران وی بود. 🔻این جنس اقدام متین، آرام، هوشمندانه و خاموش اما سرشار از اثرگذاری می‌تواند الگویی برای پرداختن به دیگر اندیشمندان باشد. برخی آثار این پژوهشگر و مترجم جوان حوزه را از لینک زیر پیگیری کنید: 📚 برخی آثار سید امید موذنی: 🆔https://bookroom.ir/book/in_relation=16166 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
به تجربه دیدیم: افرادی که اصطلاحاً یک داشتند، و در برابر بزرگ، داشتند، بهتر شدند. اما افرادی که خودشان بزرگِ خودشان بودند، ادبِ خضوع در برابر بزرگتر نداشتند، همیشه در حال و تفریط بودند. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🔻 در حاشيه سلسله نشست‌های جمهوری اسلامی شناسی و گفتگویی صمیمانه با علی فروغی 🔻🔻🔻 @taalighat
📝 چندنکته در حاشیه نشست با مدیر جوان شبکه سه سیما و نشست‌های جمهوری اسلامی شناسی 🔅 به‌همت دوستان پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام و موسسه معنا و به‌ویژه با زحمات و خوش‌فکری های برادر عزیزم آقامهدی افراز سلسله نشست‌هایی با عنوان جمهوری اسلامی شناسی در حال برگزاری است که در هر جلسه یکی از مسئولین فرهنگی کشور دعوت می‌شوند. امروز جلسه میزبان علی فروغی سیما بود. جلسه‌ای گرم و صمیمی و پرنکته. چندنکته در حاشیه این جلسات: 1⃣ یکی از مسئله‌هایی که در جلسه بین دو طیف فکری و اجرایی خودنمایی می‌کند فاصله نظری زده بریده از میدان با ذهنیت درگیر اقدام کم توجه به نظر است. برای پرکردن این فاصله باید فکری کرد و البته ایده‌هایی به ذهن می‌رسد. این جلسات کمک می‌کند این فاصله کمتر شود. 2⃣ دوستان عملیاتی و مدیر دائم در حال قضاوت شدن هستند، نقد از این سو و آن سو. درچنین شرایط یک‌سویه ای نیاز دارند سخن بگویند، شنیده شوند، فهمیده شوند، تا مستحکم‌تر گام بردارند. کسی‌که وسط عملیات است گاهی گمان می‌کند بیرون گود هیچ از وضعیت او خبر ندارد و لذا فاصله و بین این دو بیشتر می‌شود. 3⃣ ازطرفی دوستان فکری نیز به‌شدت نیارمند آشناشدن با صحنه میدان و اقدام هستند. پس یا باید در اجرا مباشرت کنند و یا با اهل میدان گفتگو کنند تا نزدیک‌تر شوند. 4⃣ میدان به‌شدت مصرف‌کننده و است حتی اگر خود نداند. اساساً بدون ایده هیچ صحنه‌ای اداره نمی‌شود. اما وقتی برای آن تولیدی صورت نپذیرد این را براساس ارتکازات انجام می‌دهد و دیگر معلوم نیست این ارتکاز چقدر از فهم مبنایی متقن برخوردار است. 5⃣ اما این صحنه محتاج به ایده و نظر کمتر از اهل فکر بهره می‌برد چون گاهی خود را در موقعیت می‌بیند و گاه طرف مقابل را آن‌قدر می‌شمارد که به سخنش وقعی نمی‌نهد. 6⃣ همه این‌ها يعنی باید به کمتر کردن این فاصله اندیشید. و این سلسله جلسات می‌تواند گامی برای اندیشیدن به این مسئله قلمداد کرد. ✅ یک نکته بسیار مهم اینکه نیروهای جوان، مخلص و بسیاری دارد که کارهای با کیفیت فرهنگی بسیار زیادی در دل سازمان ها و دستگاه های فرهنگی رقم می‌زنند که جامعه ایران در برابر فرهنگ را حراست می‌کند ولی چون ارتباط و شناخت نداریم دائماً در حال تند و برخاسته از عدم اطلاع و یا نشأت گرفته از قضاوت‌های سریع نسبت به دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی هستیم. ✅ ما به‌شدت به هم در فضای ملی و هم در فضای نیاز داریم تا به‌جای آنکه با ذهنیت‌های خودساخته بجنگیم با واقعیات مواجه شویم. جالب اینکه تجربه نشان‌داده بعد از گفتگوی منتقدان با مجموعه‌ها با تغییرات اساسی در و تصویرها مواجهیم. گفتگوی درون جبهه منجر به می‌شود. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🔹 این هم امروز حوزه ماست. جناب آقاي از بانیان و فاجعه بناست برای ما درباره منافع ملی و سیاست خارجی صحبت کنند!!؟ دوستان یا تصور دقیقی از مفهوم منافع ملی ندارند یا شناخت درستی از جناب عراقچی! واقعاً خدا قوت به دست‌اندرکاران این همایش ملی 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
🔹 اخیراً با این خبر مواجه شدم که 18 رشته در دانشگاه باقرالعلوم در فرآیند تصویب قرار دارد. اسامی رشته‌ها چشم‌نواز است هرچند از متولی و محتوا و پشتوانه آن‌ها خبری ندارم و طبیعتاً قضاوتی نخواهم داشت. 🔹 اما دو رشته در این بین بیشتر جلب توجه کرد: مطالعات نظری تمدن غرب‌شناسی انتقادی 🔹 این دورشته اما خيلی امیدوارکننده و ویژه است. هم موضوع هوشمندانه انتخاب شده است و شاید سال‌ها انتظار چنين ورودی را می‌کشیدیم و هم مؤسس آن را می‌شناسم و به آینده رشته خوش‌بینم چرا که دکتر بابایی پشت این ایده است. 🔹 حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی را از سال‌های آغازین طلبگی می‌شناختم. اتفاقا همان زمان برای تدریس در معصومیه دعوتش کردم. اما بعدها برای فرصت مطالعاتی به آمریکا رفت و با کوله‌باری از اندوخته بازگشت. بااین تفاوت که غرب رفتن او را نکرد، بلکه اعتمادش به درون و به تراث دوچندان شد. او عمیقاً تمدن غرب و تراث رو توأمان می‌شناسد. 🔹 امروز آثار فردی و گروهی دکتر بابایی در تقربیا منحصربه‌فرد و رفرنس است. دکتر بابایی یک پروژه تولید دانش را طی بیش از یک دهه تلاش گروهی مدیریت کرد تا جایی که امروز می‌تواند باتکیه به آثاری که با تولید کرده رشته‌ای در مقطع دکتری تأسیس کند که از همان آثار تغذیه خواهد کرد. 🔹 این مدل تولید دانش، می‌تواند الگویی قابل مطالعه باشد و بايد و شود. کانال ایشان: https://eitaa.com/Habibollah_Babai 🔻🔻🔻 @taalighat
تعلیقات
🔹 این هم #طنز_تلخ امروز حوزه ماست. جناب آقاي #عراقچی از بانیان #خسارت_محض و فاجعه #برجام بناست برای
🔰️ پیش همایش بین‌المللی "سیاست خارجی و منافع ملی" که بنابود با حضور سیدعباس این هفته در قم برگزار شود، شد. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
اکبرنژاد متذبذب نیست او همان است که بود... 🔻 اکبرنژاد هيچ‌وقت برایم جدی نبود که بخواهم به او فکر کنم و الان نیز.. . اساساً افراد پر سر و صدایی که فاقد حرف عمیق و طرح راهبردی اند را نباید جدی گرفت. اکبرنژاد در تندروی‌های پیشینش هم بسیط و ساده بود و هیچ وقت عنصر اثرگذاری در فضای حوزه محسوب نمی‌شد. اما چون رفقا زیاد سوال می‌کنند چندخطی می‌نویسم. 🔻 متذبذب نیست، اساساً او تغییر نکرده، از اول هم همین بود. او از همان ابتدا در نقطه و ایستاده بود و اکنون نیز همانجاست. 🔻 تنها امروز علیه آقا سخن نمی‌گوید تا الان تعجب کنیم که چرا نقدِ آقا می‌کند. او از ابتدا منتقد و بلکه بود. دقیقاً همان وقتی که دم از و تغییر کتب درسی می‌زد و خود را پشت رهبری پنهان می‌کرد. همان وقتی که آقا را چون سپر جلوی خود گرفته بود. 🔻 در مکتب رهبری نقطه آغاز تحول، و تعقل است نه هیجان و ، نه توهین به ساحت بزرگان تشیع. تحول! مبنا و ادبیات و راه خود را دارد. حال کسی که در مکتب رهبری را نمی‌داند یا کنار می‌گذارد و خلاف آن اقدام می‌کند، او با این مکتب در حال مبارزه است. پس سال‌هاست که اکبرنژاد علم مخالفت با مشی آقا را برداشته است. 🔻 اکبرنژاد سال‌ها به اسم رهبری، عملاً یکی از مهمترین پروژه‌های رهبری در حوزه را بدنام و بی‌آبرو کرد. او کاری کرد که در حوزه معنای خود را از دست بدهد و تبدیل به یک برچسب منفی شود. اکبرنژاد نه تنها به آقا که به نسل جوانِ فاضل حوزوی هم که می‌توانست با اتقان از تحول سخن بگوید بد کرد تا آن‌ها هم به همان چوب رانده شوند. 🔻 در مکتب روح‌الله کسی‌که به مراجع تقلید شیعه توهين کند از ولایت الله خارج می‌شود. آیا اثری از رعایت این خط مهم مکتبی در مشی دهه گذشته ایشان بود؟ 🔻 اما مهمتر از عبرت گرفتن از این مسیر و مشی خطرناک است. اکبرنژاد همان مهدی است البته بسیار کم سابقه‌تر و کم اطلاع تر. هردو محصول یک نوع زیست هستند که اگر دقت نکنیم به آن دچار می‌شویم. 🔹 فقدان عمق و اتقان علمی مگر حوزه در قرون متمادی کم تحولات شگرف را شاهد بوده؟ اما همه با محوريت اتقان و عمق و ادب علمی همراه بوده. ایشان به حدی بود که حتی تحول خواهان انقلابی هم از ابتدا فاصله گذاری خود با این مشی را اعلام کردند! 🔹 فقدان شناخت حد و جایگاه خود هرکسی در هر نقطه‌ای باید جایگاه خود را بشناسد. اینکه طلبه‌ای جوان، بدون پیشینه تحصیلات علمی روشن، بدون برخورداری از حداقل های علمی لازم، علم تحول و کباده انا رجل بلند کند یعنی مشکل محاسباتی در شناخت از خود دارد چه رسد به شناخت صحنه. 🔹 افراط و تفریط ویژگی‌ دیگر این جنس رفتارها عدم تکیه به مشی معتدل و معقول، مبنای فکری روشن و سرشار بودن از افراط و تفریط است. 🔹 عدم رعايت اصول اخلاقی اما یک نکته مهم اینکه اگر کسی در تعامل با بزرگان، حتی در جایی که ایراد به آن‌ها وارد است، اگر همین امر را بدون رعایت اصول اخلاقی ابراز کند، قطعاً دچار آثار وضعی آن خواهد شد. هرجا دیدیم طلبه‌ای جوان با تهور همه را محکوم به ندانستن کرد، عاقبت روشنی نخواهد داشت. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🔥حمله یمن به نفتکش اسرائیلی... ❤️ رحمة الله علی غیرت داده عزت به عرب همت تا که فرمود ولی شَه رگ صهیون بزنید شده خنجر همه‌ی ملت 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🔹 درگیر شدن با ذهن انسان را قوی می‌کند و موجب رشد است. 🔹 اما نشستن پای ای که در صف و داخل تاکسی هم پیدا می‌شود، به‌عنوان تحلیل عالمانه، هم تضییع عمر و است، هم توهين به خود. 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
ببین می‌شود، می تــوانی بمانی بمان عزیزم تو خیــلی جـوانی بمان تو هم مثل من نیمه جـانی بمان زمــین گـیر من،آســمانی،بمان اگر می‌شود، می‌توانی بمان تو نـیلوفرانه تـریـن یاس شـهر وجود تو کانون احـساس شهر دعا گوی هر قـدر نشناس شهر نکش دست از دست دستاس شهر نباشـی، چـه آبی چه نانـی بمان... اگر می‌شود می‌توانی بمان... 🆔@taalighat
🖤 بمان که خانه‌ی امنی برات می‌سازم...
نشسته ایم کنارت نگاه کن ما را بگو نمیروی و روبه راه کن ما را زمان رفتن تو نیست استخاره نکن تو که هنوز جوانی کفن قواره نکن چگونه گریه برای نماندنت نکنم !؟ بگو چکار کنم که کفن تنت نکنم ؟
شب گريه های غربت مادر تمام شد زینب به گریه گفت که دیگر تمام شد امشب اذان گریه بگويد بگو، بلال سلمان به آه گفت: ابوذر! تمام شد امشب حسن شکست که آرام تر حسین چشم حسین گفت : برادر! تمام شد
شب است و هفت نفر در سکوت می‌خوانند «به عزت و شرف لا اله الا الله» @hosenih
رویکرد جبهه‌ای و الگوی نقد (الگوی مواجهه درون جبهه‌ای) 🔻 این روزها در هر گروه و کانال و پیجی شاهد تضارب آرا در موضوعات مختلف هستیم که بسیار امیدبخش و نشاندهنده پویابودن جامعه است. اما گاهی این تضارب آرا در بین بچه‌های جبهه انقلاب به جدال و خصومت و عناد کشیده می‌شود. یکی دیگری را متهم می‌کند و دیگری بقیه را نفی. این نقطه و بزنگاه است. مسئله‌ها تمام نمی‌شوند و هر روز با مسئله‌ای جدید مواجهیم پس نمی‌توانیم نسبت به تک تک مسائل نسخه بپیچیم بلکه باید اساس و قواعد کلان را تنظیم کنیم. 🔻 موجب رشد است و موجب فشل شدن و نابودی. وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ (انفال:46) گفتگو و نقد و آزاداندیشی مثل نان شب برای ما واجب است اما بشرطها و شروطها. 🔻 مختصات رویکرد جبهه‌ای 🔹 ما در چه جبهه‌ای ایستاده‌ایم و نقطه مقابل ما کیست؟ پاسخ به این سؤال الگوی مواجهه ما را روشن می‌کند. گاهی ما همه همت خود را برای نفی و کسی می‌گذاریم که در خاکریز خودی است. همین موجب غفلت از دشمن واقعی و موجب تغییر اولویت می‌شود. رویکرد جبهه‌ای مواجهه و کنش را نشان می‌دهد. 🔹 رویکرد جبهه‌ای نافی آزاداندیشی و گفتگو و نقد نیست، بلکه گفتگو ره ضروری می‌داند اما درعین‌حال و نامسئله را از هم تفکیک می‌کند، و را تعيين می‌کند. 🔹 بعد عاطفی و روحی ما با آنهایی که نگاه شان را نمی‌پسندیم را تأمین و اصلاح می‌کند. رویکرد جبهه‌ای بعد را برجسته می‌سازد تا حتی در نسبت به کسی که نقد دارم، نداشته باشم بلکه سرشار از محبت و اخوت باشم درعین اینکه از باور و نقد متقن خود نیز چشم‌پوشی نمی‌کنم اما در مدل ابراز آن دقت می‌کنم. چراکه ما با طرف مقابل اثر مستقیمی بر او دارد. 🔹 رویکرد جبهه‌ای است نه ، ظرفیت ارتباط و و ولایت در جامعه مؤمنین را افزایش می‌دهد، نقد موجب جدایی و فاصله و کدورت نمی‌شود بلکه چنان پخته و برخاسته از اخوت است که مزید انسجام و پیوندهای برادری است. 🔹 بستر است چرا که و امکان شنیده شدن نقد را فراهم می‌کند چون کسی با موضع و قضاوت پیشینی به سخن و نقد برادرش نگاه نمی‌کند و نقد او را هدیه‌ای برادرانه می‌داند نه اقدامی خصمانه. 🔹 رویکرد جبهه‌ای ندارد تا راحت کند، بلکه دارد. طیف را می‌بیند، مجموع را لحاظ می‌کند، نگاهش تشکیکی است، پس دایره خودی را آنقدر مضیق نمی‌بیند که فقط خودش بماند و دوستانش. 🔹 مخالف است. راحت دیگری را یا خطاب نمی‌کند. درعین صراحت و آزاداندیشی در نقد لطافت نیز دارد. و تقوای در تعبیر و در قلم نیز دارد. پس نه تهمت می‌زند، نه برچسب، نه قضاوت می‌کند بلکه متمرکز بر مسئله، حاق موضوع را نقد می‌کند. 🔹 می‌داند آنقدرها زیاد نیستیم که بخواهيم هر روز با نیش قلم و زبان تعداد جدیدی را از جبهه کم و حذف کنیم. ما بايد ما بمانیم. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
گفتم دلم پا شد گره‌هایی که داشتم وا شد مادر آب را صدا زدم و... خشکسالم شبیه دریا شد سوره حمد نذر او کردیم گمشده داشتیم و پیدا شد همه بچه‌هاش عیسایند گرچه عباس او مسیحا شد
📍نگاهی به مسئله انتقام شهادت سردار سیدرضی... 🔻 پس از شهادت سیدرضی موسوی دوباره بحث از ایران داغ شد. مسئولین ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی نیز به‌صورت واضح و صریح سخن از قطعی بودن انتقام و سخت بودن آن به‌میان آوردند. 🔻 اما دو طیف شروع به تشکیک در صدق وعده مسئولین امر کردند و همه این واکنش‌ها را توخالی دانستند. نشان به آن نشان که در قصه چه کردید که الان چه کنید... طیف اول منتقدان جمهوری اسلامی اند که همیشه دنبال کشف یک لکه‌اند تا آن را بزرگ کنند و بر سر انقلاب بزنند. طیف دوم برادران انقلابی که واقعاً از روی درد و دغدغه تحلیل می‌کنند اما معمولاً با عینک خاصی مسائل را می‌بینند. نتیجه: هردو انقلاب را به بی‌عملی و محافظه‌کاری و شعارزدگی متهم می‌کنند. نتیجه: حالا لزوماً اینکه گاهی تحلیل ما با تحلیل بیرونی یکی دربیاید هم بد نیست ولی می‌تواند باشد، خصوصاً اگر این اتفاق زیاد بیافتد معلوم می‌شود مشکل از است نه واقعیت عینی. 🔻 اینجا من نمره منفی را به خودمان می‌دهم. تقصیر بچه‌های انقلاب نیست، تقصیر انقلاب است، تقصیر دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی و آموزشی ماست که ما را در مقام قرار داده. تقصیر منِ انقلابی است که نفهمیدم یعنی چه! این‌ها بماند... 🔻 خب! حالا بگیریم؟ چطور بگیریم؟ اصلاً سوال من این است: ترور سیدرضی در سپهر سیاست به چه معناست؟ 🔹 یعنی اسرائیل دست برتر را دارد و هروقت اراده کند ما را می‌زند و ماهم لام تا کام جرأت لب گشودن نداریم و مقادیری هارت و پورت می‌کنیم تا سروته قصه را هم بیاوریم و تمام شود؟ یعنی ما در هستیم؟ 🔹 یا ترور سیدرضی انتقام آن‌ها از حملات گسترده ما بود؟ پاتک بود نه تک؟ انفعال بود نه اقدام فعالانه؟ رفقا دقت کنید مطالبه افکار عمومی اسرائیل چیست؟ همه می‌گویند مسئله اصلی نیست، سر مار را بزنید که ما را به این بدبختی انداخته! مسئله این است. 🔹 حالا اسرائیل بعد از اینکه چندصدنفر کشته و چندهزار زخمی داده، اقتصاد و سیاست و جامعه و حیثیت بین‌المللی اش نابود شده، یک سنگ برداشته و پرت کرده بر سر یک سردار عزیز ما. الان ما در موضع انفعالیم یا او؟؟؟ البته که برای همین مورد هم انتقام می‌گیریم ولی دقت کنیم ماجرا چگونه است. 🔹 طوفان حماس بود یا طوفان ایران؟ اگر نتوانیم به این سؤال پاسخ درستی بدهیم، تقریباً هیچ مسئله‌اي قابل حل نیست! 🔻 حالا بازهم قبول نمی‌کنید که ما به‌هیچ‌وجه محافظه‌کار نشده‌ایم؟ بازهم می‌گویید شما در همین دو سه ماهه هم لاف جواب سخت زدید! می‌پرسم برادر اخبار نگاه می‌کنی؟ 🔹 بیش از 30 سفر وزیر خارجه در سه ماه را می‌بینی؟ سفر زمینی از لبنان به سوریه باخطر ترور را دیدی؟ سفری که برای هماهنگی ارکان جبهه مقاومت بود و بعد گشوده‌شدن گام به گام جبهه‌های جدید علیه اسرائیل را می‌بینی؟ 🔹 پیام‌های صبح و شب آمریکا به ایران را می‌بینید که دائم درخواست کم کردن فشار دارد؟ خب اگر ما وسط ماجرا نيستيم و سر مار نيستيم چرا نمی‌رود مثلا از قطر یا عربستان یا... درخواست کند؟ 🔹 صبح آقا سخنرانی کرد که بايد شریان‌های حیاتی اسرائیل قطع شود، به فاصله چندساعت اولین کشتی اسرائیلی را مصادره کرد. یمن خودش سر خود اقدام کرد؟ بگوییم مرحبا به غیرت یمن و خاک بر سر ما حرف مفت زن‌ها؟ 🔰️ باید پرسید اساساً مفهوم را چه می‌دانید؟ سروته قصه کجاست؟ والبته بازهم بگذار انگشت اتهام را به‌سوی خودمان برگردانم که اتفاقاً باز ما متهمیم که درست تصویر کلان را نشان ندادیم! 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🔻 اساساً در ایران مسئولین خيلی بیشتر از ضرورت و نیاز حرف می‌زنند، بدتر اینکه هر مسئولی در هر موضوعی حرف می‌زند حتی خارج از مسئولیت سازمانی اش. دوستان یا درکی از ندارند یا درک درستی ندارند. نشان به آن نشان که فلان مسئول کشور را اختصاص می‌دهد به دهن به دهن کردن با بچه‌های جبهه خودی! اینقدر ساده و بسیط. یا فلان مسئول چنان جمله‌ای می‌گوید مثلا روی رابطه ما با بهمان کشور منطقه اثر منفی می‌گذارد. 🔻 مسئول باید کم حرف بزند و سنجیده. حال اگر آن مسئول عنوان داشت که بايد خیلی بیشتر ابعاد کلامش را محاسبه کند. اگر آن سخنگو، سخنگوی مهمترین سازمان نظامی منطقه باشد که بیشتر. یک اتاق فکر باید کنار دستش باشد، برای جمله جمله‌اش فکر کنند و مباحثه کنند. چرا؟ چون دنیا، و جنگ رسانه و است. 🔻 حالا جناب سخنگوی پاسداران حرفی می‌زند که مجبور می‌شود بیانیه بدهد و آن را تکذیب کند. یعنی چقدر حرف هزینه‌ساز بوده که واکنش سریع و قاطع حماس را در پی داشته... 🔻 کی قرار است ازاین اتفاقات درس بگیریم؟ 🆔@taalighat
❇️ به مناسبت سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله ، برای دسترسی آسان به مطالبی که طی این مدت در درباره ایشان نوشته شد، به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻🔻 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 : تندیس عمار: بخش اول https://eitaa.com/taalighat/273 🔸 : تندیس عمار: بخش دوم https://eitaa.com/taalighat/275 🔹 https://eitaa.com/taalighat/294 🔸 : اسم من، محمد تقی https://eitaa.com/taalighat/296 🔹 : تواضع در محضر ولی... https://eitaa.com/taalighat/299 🔸 : علمدار بصیرت https://eitaa.com/taalighat/300 🔹 : برای تقی دعا کنید https://eitaa.com/taalighat/345 🔹 خاطره 7: مرد میدان اندیشه https://eitaa.com/taalighat/619 🔹 خاطره 8: اولین دیدار https://eitaa.com/taalighat/620 🔹 خاطره 9: سعه‌صدر و انتقادپذیری واقعی https://eitaa.com/taalighat/870 🔹 خاطره 10: عصر انقلاب، عصر وظایف بزرگ https://eitaa.com/taalighat/1036 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌 متن حجت الاسلام درباره شخصیت آیت الله https://eitaa.com/taalighat/302 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 1 https://eitaa.com/taalighat/307 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 2 https://eitaa.com/taalighat/308 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 3 https://eitaa.com/taalighat/309 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 4 https://eitaa.com/taalighat/314 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 5 https://eitaa.com/taalighat/315 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🆔 @taalighat
حاشیه‌ای بر اظهارات یکی از اساتید حوزه درباره حکمت حادثه هواپیمای اوکراینی 🔻 استادی فرمودند: «به علت ترس از عکس العمل آمریکا، اکتفا کردند به زدن عین الاسد. برای اجتناب از حمله آنها. آن وقت خدا گوشمالی سختی به ما داد. با دست خودمون عده زیادی از هموطنان خود ما کشته شدند. خدا خواست بگوید آن که حفظ می کند، منم نه شما. اگر من حفظ نکنم شما خودتان خودتان را می کشید... .» 1⃣ تطبیق سنن الهی و قرآنی بر وقایع نیازمند احراز وجود شرایط تطبیق کلی بر مصداق است. ایشان چگونه با جزم و قطع حادثه هواپیمای اوکراینی را چوب خدا برای تنبیه نظام می دانند؟ آن هم باوجود پیچیدگی ها و ابعاد ناپیدای مختلف این مسئله 2⃣ ایشان به سادگی نظام را متهم به ترس از حمله آمریکا می کند. آیا ایشان از پشت پرده گفتگوها، تصمیمات، فرآیندها و انگیزه های دستگاه های امنیتی – نظامی کشور در این زمینه مطلع اند؟ آیا متهم کردن نظام به ترس از حمله آمریکا در حالی که کشور در بالاترین سطح از آمادگی مواجهه با دشمن قرار داشت، جفا به نظام نیست؟ 3⃣ کارکرد این بیانات تقویت خط بی اعتمادسازی مخاطب به نظام و القا وجود ترس در بدنه نظام از آمریکا است نه هیچ افزوده دیگری به ذهنیت و دستگاه تحلیلی مخاطب. 4⃣ ایشان با نگاهی تقلیل گرایانه، عملا اهمیت راهبردی حمله به پایگاه عین الاسد را نادیده می انگارد. دقیقا همان کاری که رسانه های غربی و امتدادهای داخلی آن ها پس از این حمله مهم دنبال کردند. 5⃣ در حالی که مصداق انتقام سخت در بیان صریح مقام معظم رهبری اخراج آمریکا از منطقه در نظر گرفته شده بود، با برجسته سازی ضرورت حمله گسترده نظامی به مواضع آمریکا، این خط اصلی مدنظر رهبری را کمرنگ کرده و به مخاطب می دهند و مطالبه امری را در اذهان عمومی برجسته می‌کنند و تلویحاً آن را مصداق انقلابی‌گری معرفی می‌کنند که خلاف طرح رهبری است. 6⃣ چرا توجه نمی‌شود نظام به هیچ روی از از آمرین شهادت حاج قاسم کوتاه نیامده است، تا جایی که بنابر اظهارات رسمی دستگاه های امنیتی آمریکا به دلیل تهدیدات جانی گسترده ایران علیه مسئولین وقت آمریکا، هزینه های گزافی برای حفاظت از آن ها متحمل شده اند. 7⃣ ایشان توجه ندارند که این خط متهم کردن نظام به ترس از دشمن و محافظه‌کاری دقیقا همان خطی است که دشمن امروز سعی در القا آن به ذهن مخاطب ایرانی دارد که جمهوری اسلامی جز مشتی شعار و هارت و پورت نیست. اساساً نشان دادن انقلاب در درحالی‌که امروز دوران در مقابل همه طرح‌های جبهه استکبار است. ساخت برای مخاطب مهمترین آسیب این صحبت‌هاست. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چقَدَر خوب در آغوش کشید هر که سودای به سرش بود هنوز 🆔 @taalighat
🔻 برخی به غلط حادثه تروریستی را محصول عدم پاسخ قاطع می‌دانند! 🔻 بدون توجه به ضربات متعدد امنیتی و نظامی و سایبری این سال‌ها به 🔻 و بدون توجه به گسترش هوشمندانه و گام به گام جنگ علیه اسرائیل بعد از از شمال فلسطین اشغالی تا دریای سرخ و به‌جای توجه کنیم به‌قولِ در واکنش به تصرف : "جنگ است دیگر حلوا که پخش نمی‌کنند" https://virasty.com/Hosseinizadi/1704294866787030251 ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat