eitaa logo
تاملات
735 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
13990610-Moh1442-R11-01Menbar_Heydari_0.mp3
16.6M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🎙حجت الاسلام مجلس یازدهم 🔹حاکمیت اخلاق رذیله اجتماعی بر اخلاق افراد، توسط طواغیت 🔹اهداف برنامه‌های توسعه و آثار سوء بکارگیری آن در نظام اسلامی 🔹طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، گرچه جزء سفارشات و تاکیدات رهبر انقلاب بوده است اما دغدغه و موضوع اصلی نخبگان حوزوی و دانشگاهی قرار نگرفته است و اساسا این نوع موضوعات را تجارب بشری برای تأمین معاش و رفع فقر دانسته که ربطی به اسلام و کفر ندارد! 🔹فرهنگ دینی مؤید این است که بسترها و ابزارهای اجتماعی که توسط طواغیت پایه گذاری می‌شود، نقش‌محوری در دنیاپرست کردن یک یک آحاد جامعه دارند؛ نه هوای نفس فردی و میل‌های مادی شخصی! 🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🎯 نقد و بررسی ایده پسااسلامیسم میلاد دخانچی 📚معرفی کتاب | پسااسلامیسم 📘دانلود جزوه pdf | مقدمه‌ای
🔰 دوگانه‌های متضاد و استدلال‌های ناتمام ✍️ دکتر شریف لک‌زایی 🔸میلاد دخانچی، در مطالعات خود بر مبحث دولت و به تعبیر خود وی، استیت، متمرکز شده و کتاب اخیر او نیز در همین زمینه منتشر شده و در دسترس است. بنیاد و چارچوب نظری کتاب بر بحث دوگانه‌های متضاد و متکامل بنا شده است که البته می‌تواند چارچوب مستحکمی هم تلقی شود اما نقد وی نیز از همینجا آغاز می‌شود. 🔹دخانچی در بحث دوگانه‌های متضاد هیچگونه تفکیکی میان انواع دوگانه‌های ارادی و غیرارادی قائل نیست. دوگانه زن و مرد یا مذکر و مؤنث یا شب و روز در طبیعت به صورت تکوینی وجود دارد و انسان نمی‌تواند هیچگونه مداخله‌ای در آن بنماید. این دوگانه‌ها به صورت تکوینی و البته به صورت متکامل در طبیعت خلقت یافته است. اما آنجا که این دوگانه بر مذهب و سیاست حمل می‌شود و تطبیق می‌یابد به نظر با یک دوگانه از نوع ارادی سر و کار خواهیم داشت. 🔸اساساً دوگانه‌های ارادی از این ویژگی برخوردارند که می‌توانند به صورت متضاد ترسیم شوند و با آن‌ها به صورت متضاد رفتار شود یا به صورت متکامل مورد توجه قرار گیرند و بنابراین نحوه مواجهه با اراده انسان‌ها و براساس ارزش‌های متخذه هر فرد ممکن است متفاوت تلقی شود. از این روست که یک انسان سکولار ،قائل به جدایی میان مذهب و سیاست می‌شود و یک انسان مؤمن به عدم جدایی میان این دو حکم می‌کند. بنابراین نباید با خلط میان دوگانه‌های طبیعی و تکوینی با ارادی و اختیاری سعی کنیم نتایج دلخواه در حوزه سیاسی و اجتماعی بگیریم. 🔗 متن کامل این یادداشت را در اینجا بخوانید. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🎯 نقد و بررسی ایده پسااسلامیسم میلاد دخانچی 📚معرفی کتاب | پسااسلامیسم 📘دانلود جزوه pdf | مقدمه‌ای
🔰دخانچی، پسااسلامیسم، استیت ایرانی ✍️ محمدجواد نجارزاده 🔘 بخش 1 از 3 🔸چند وقتی هست که ذهنم با مسائل دخانچی و نوشته هایش گره خورده و بیش از آنچه که فکر میکردم مهم باشد برایم مهم شده اول کتاب را خواندم و مسائلی توجهم را جلب کرد و بعد از آن درس گفتار ها را و البته میزان شوق و تعلقم نسبت به دخانچی هیچ گاه ثابت نبود. ابتدا همینطور زیاد شد تا جایی که به قله رسید و سپس آرام آرام کاسته شد تا درک من از دخانچی از هیجان و احساس به تعقل و واقع بینی هدایت شود. 🔹و اکنون که دوباره بازخوانی انتقادی مطالبش را آغاز کرده ام هنوز فکر میکنم دخانچی به اندازه مسئله و نوشته هایش بزرگ نشده و هنوز گرفتار حصار شهرتش مانده و البته مطمئن هستم این خود او را هم اذیت می کند. لکن برای بررسی آرا و نظراتش به نظر لازم است ابتدا برای علاقه مندان بیان کنم چرا خواندن پسااسلامیسم و درس گفتار ها امر مهمی است و به آن نیاز داریم و از فردا شب به نقد و بررسی آرا و نظراتش می پردازم: 1️⃣ دخانچی مقوله استیت را به خوبی فهمیده و در بازخوانی تاریخی با رویکرد استیت و قبیله فرم موفق عمل کرده. این نقطه ای است که ضعف اکثر نظریه پردازان، عالمان دین و حزب اللهی ها (مردمی که دغدغه دینی سازی حکومت را دارند) در آن نمایان است. 2️⃣ اگر بخواهیم به زبان خود دخانچی بگوییم دخانچی به دنبال احیای امر سیاسی است و در گام اول کاری به ساحت نمادین سیاست ندارد. این یعنی پسااسلامیسم چیزی فراتر از یک گروه سیاسی است که به دنبال رسوایی گروه های دیگر است. یعنی مسئله نه فقط دعواهای رایج سیاسی که دعواهای الاهیاتی است و نگاه مذهب به سیاست را محل بحث قرار می دهد. 3️⃣ دخانچی(پسااسلامیسم) جایگاه مذهب را در استیت ایرانی درک می کند و تعهد به اسلام سیاسی دارد. البته مشخصا این اسلام سیاسی با اسلام سیاسی امام یکی نیست. اما دخانچی در تلاش برای پیاده سازی مذهب است و فهم تاریخی از جایگاه مذهب دارد. 4️⃣ دخانچی را می‌توان واجد منظومه ای دانست که در این منظومه نسبت مذهب و سیاست و فرهنگ و جامعه مشخص است. البته مشخصا می توان به این منظومه نقد وارد کرد. شاید تفاوت دخانچی و مجید حسینی در همین درک منظومه ای باشد. این چنین درک منظومه ای به درک کلی مسائل می پردازد و هیچ گاه اسیر جزئیات نمی شود. 5️⃣ دخانچی به دلیل نگاه منظومه ای در آسیب شناسی وضع موجود ج.ا دقیق عمل می کند و پیشنهادات مشخص ایجابی برای وضع موجود دارد و تنها به انتقاداتی کلی بسنده نمی کند. ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | شرحی بر کتاب فتح خون (شهید آوینی) 🎙وحید یامین پور جلسه دوم هیئت خدام الرضا علیه السلام ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @yaminpour👇👇👇
4_6030676490708846121.mp3
29.4M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | شرحی بر کتاب (شهید آوینی) 🎙وحید جلسه دوم 🔹فتح خون، دوگانه باطن و ظاهر، امام باطن قبله است! 🔗 برای شنیدن قسمت قبل، اینجا رو کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | علل و عوامل خوانشهای متعدد از حادثه عاشورا 🎙دکتر احمدحسین شریفی جلسه دوم مسجد چهارده معصوم سال ۱۳۹۷ ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @ahmadhoseinsharifi👇👇👇
1_442085997.mp3
22.99M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | علل و عوامل خوانشهای متعدد از حادثه 🎙دکتر جلسه دوم علیه السلام 🔗 برای شنیدن قسمت قبل، اینجا رو کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔰 روشنفکران بزرگ در CIA ✍️ پیام فضلی‌نژاد 🔸در اسناد عملیات PSB به عنوان بزرگترین عملیات جاسوسی قرن بیستم در حوزه‌ی علوم انسانی، از «علوم انسانی» به مثابه‌ی «الهیات جنگ سرد» یاد می‌شود و فیلسوفان و روشنفکران نیز «الهه‌های پاسدارِ» کشتی طلایی لیبرالیسم هستند، اما در ادبیات جاسوسی آن را به «جنگ‌های کثیف» تعبیر می‌کنند و از کارگزارانش به عنوان «افسران عملیات مخفی» نام می‌برند. 🔹در طول این 42 سال بزرگترین فلاسفه، جامعه‌شناسان، اقتصاددانان و هنرمندان غرب به خدمت سازمان‌های جاسوسی اروپا و آمریکا درآمدند. سرلشگر ویلیام داناوان، رئیس کل OSS دوست داشت که آن را به حیاط خلوت روشنفکران تبدیل کند و نام همه آن‌ها را در لیست جاسوسان حقوق‌بگیر خود ببیند. 🔸در مرکز حلقه‌ی فلسفی و سیاسی OSS دو چهره برجسته بیش از دیگران به چشم می‌آمدند: یکی آیزایا برلین و دیگری جرج کنان. برلین یک مارکس‌شناسِ برجسته، دیپلمات و جاسوس ارشد اینتلیجنس سرویس انگلستان (MI6) به شمار می‌رفت. او نه تنها در مقام مشاور بلندپایه جرج کنان در طراحی استراتژی عملیات PSB مشارکت کرد، بلکه «نماینده جهان‌بینی فرهنگی CIA» شناخته می‌شد. 💢پس از تأسیس آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده در سال 1948 حلقه «فیلسوفان یهودی» روز به روز بزرگتر می‌شد، چنان‌که هانا آرنت، ریمون آرون، توماس کوهن و دانیل بل نیز به جمع سِر کارل پوپر و سِر آیزایا برلین و هربرت مارکوزه پیوستند. ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | سال های زندگی امام حسین(ع) 🎙 دکتر احمد پاکتچی مطالعات شیعه در غرب ⏰ سال 1398 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
سال_های_زندگی_امام_حسین_علیه_السلام.mp3
16.77M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | سال های زندگی (ع) 🎙 دکتر . 🔹پاکتچی دین‌شناس و زبان شناس، متخصص علوم قرآن و حدیث، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سرپرست کنونی پژوهشکده دانشنامه نگاری در پژوهشگاه علوم انسانی است. ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🎙حجت الاسلام محمدصادق حیدری مجلس دوازدهم حسینیه اندیشه ⏰ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @hoseiniyehandisheh👇👇👇
13990611-Moh1442-R12-01Menbar_Heydari_0.mp3
19.07M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🎙حجت الاسلام مجلس دوازدهم 🔹محیط تنوع و تغییر دائمی در همه کالاها، به عنوان منشا انگیزش اجتماعی در برنامه‌های توسعه (رذیله حرص در مقابل ایثار) 🔹مدل و ماشین متداول اداره جوامع، برای تحریک و برانگیختن مردم و ایجاد انگیزش اجتماعی، نیازمند سوخت متناسب با هدف دنیاپرستی است که سوخت این ماشین و مدل توسعه، خلق «حرص» نام دارد. زیرا آنچه که باعث تحریک یک جامعه می‌شود این است که دائما دنبال مطامع و لذات دنیا بدوند و به هیچ سطحی از آن قانع نشوند! 🔹اشتباه است که علت این چالش، صرفا مسئولین نفوذی یا غربزده و لیبرال معرفی شوند زیرا این چالش (عدم بستر حضور انگیزه‌های الهی در فعالیت‌های اقتصادی)، از لوازمات مدل اداره رایج در جهان است و نخبگان حوزوی و دانشگاهی نسخه و مدل جایگزینی تولید نکرده‌اند، تا مسئولین طبق آن عمل کنند. 🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید. ⚜️ @taammolat74
🔰 بازاندیشی و آسیب‌شناسی درس خارج حوزه علمیه قم 🔸آقای احمد مبلغی از اساتید و پژوهشگران جدی حوزوی و صاحب نظر در باب فقه الاجتماع هستند. اخیرا کتابی از ایشان با عنوان (درس خارج و گام‌های اجتهاد) منتشر شده است که واقعا کتاب مفید و مبسوطی است و بنا داشته توضیحات مفیدی نسبت به مقوله درس خارج در حوزه علمیه را ارائه بدهد. 🔹ایشان معتقد است عمق‌گرایی و کیفی‌اندیشی را دو ویژگی‌ مهم درس خارج است و بیان دارد: برای اینکه حوزه علمیه بتواند عمق، دقت، توانایی و توانمندی‌های خود را در عرصه علم فقه به نمایش بگذارد باید بازتعریف دقیق‌تری از درس خارج در جهت استحصال ظرفیت‌های نهفته در تجارب گذشته در خصوص آن به انجام برساند. 🔸امروز کتاب جدید آقای مبلغی رو داشتم مطالعه می‌کردم، و به نظرم رسید که بخشی از این کتاب را که با عنوان آسیب‌شناسی درس خارج هست رو بازنشر بدم. نظرات خود را نسبت به تحلیل آقای مبلغی برای بنده بفرستید... ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰 بازاندیشی و آسیب‌شناسی درس خارج حوزه علمیه قم 🔸آقای احمد مبلغی از اساتید و پژوهشگران جدی حوزوی و
🔰آسیب‌شناسی درس خارج ✍️ احمد مبلغی 🔸 نیز بسان هر پدیده بشری، ممکن است دچار آفت و آسیب‌هایی شود و در نتیجه، کارکرد و روند حرکت آن به سوی اهداف مورد نظر، دچار خلل هایی شود. بدین جهت، بایسته و ضروری است که همواره به رصد و پایش دقیق و دلسوزانه‌ای نسبت به آن پرداخته شود و از نقد درس خارج به مثابه فرصتی جهت تکمیل و ارتقاء آن استفاده گردد. 🔹فلسفه اولیه درس خارج آن است که به طور نوعی، سبب پیدایش توانایی در شرکت کنندگان گردد، اما اگر خلاف این وضعیت رخ دهد، باید تمام مراحل این پدیده را مورد بازنگری قرار داد و به تصحیح و تکمیل آن پرداخت. 🔸در هر صورت باید با واقع نگری به آسیب‌شناسی این گونه مسائل پرداخت و به دنبال کشف تمامی عناصر دخیل در کاهش کارکرد درس خارج بود و سهم هر عامل، سرچشمه های پیدایش آن و نیز راه های پیشگیری ویا درمان هر کدام را مشخص کرد. 📚 درس خارج و گام‌های اجتهاد ، ص 66 و 67 ⚜️ @taammolat74
‍ 🔰مغز دعا، سکوتِ پس از خواندن است! ✍️ مسعود ریاعی 🌷دعا کردن حرف زدن نیست.. اگر فقط حرف بزنی، از کیفیت دعا خارج شده‌ای. دعا کردن، فراخواندن است و آنگاه سکوت... درست است که ابتدایش با خواندن است، اما آن فقط یک مقدمه است. اصل با خاموشیِ تو آغاز می‌شود. این یعنی‌: پس از فراخوانی خداوند، تو باید سکوت کنی، باید ساکن و خاموش شوی، تا او بر تو ببارد و برخوردارت کند. زیرا تو، تنها در سکوتی می‌توانی او را دریافت کنی. برخی چند جمله به عنوان می‌خوانند و بعد الفرار! این دعا کردن نیست. بِاِیست، خاموش شو و اجابتش را دریافت کن. دعا، خود یک تمام است...💐 ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | بازخوانی واقعه عاشورا و فهم انسان ایرانی معاصر 🎙 سیدعلی میرفتاح دیار حبیب مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو ⏰ روز تاسوعا محرم 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
mirfattah. tasooaa99.MP3
42.63M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | بازخوانی واقعه و فهم 🎙 سیدعلی مدرسه عالی علوم انسانی نو 🔹این نشست در دو جلسه به بازخوانی واقعه عاشورا و نسبت انسان ایرانی معاصر با این واقعه خواهد پرداخت. اینکه حادثه عاشورا چه نسبتی با فکر و فرهنگ و هنر ما دارد و ما چه فهمی از این حادثه بزرگ داریم؟ چه معنایی برای ما یافته است و ما چگونه آن را درمی‌یابیم؟ چگونه بازخوانی شده و چه پیامدهایی داشته است؟ نگاه به عاشورا چه امکان‌هایی را برای ما می‌گشاید و این حادثه سترگ چگونه برای ما راهگشاست؟ ما همواره چگونه از آن بهره گرفته‌ایم و امروز چگونه بهره می‌گیریم؟ ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🎙حجت الاسلام محمدصادق حیدری مجلس سیزدهم حسینیه اندیشه ⏰ ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @hoseiniyehandisheh👇👇👇
13990612-Moh1442-R13-01Menbar_Heydari_0.mp3
16.9M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🎙حجت الاسلام مجلس سیزدهم 🔹ضرورت تغییر در بافت صادرات و واردات بر مبنای انگیزش ایثارمحور و ظلم ستیز 🔹 مبارزه با اقامه خلق حرص و حفظ هویت دینی و انقلابیِ جامعه و نظام 🔹سوخت ماشینها و مدل‌های اداره دنیاپرستان صفت حرص است که آثاری چون اضطراب، احساسفقر همیشگی، همّ و غم و... را در پی دارد اما در مقابل آن اخلاق ایثار و درگیری با مظالم داخلی و خارجی قرار دارد که سوخت ماشین و مدل اداره الهی است. 🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید. ⚜️ @taammolat74
💠 نکاتی در باب منزلت شهاب‌الدین سهروردی در تاریخ فلسفه اسلامی بسیار با اهمیت است. تمامی اندیشه اسلامی متأثر از یونان نیست. بررسی ارسطو و الهیات شفای ابن‌سینا، نشان می‌دهد نوآوری‌های زیادی در اندیشه‌های ابن‌سینا درباره اصول فلسفی وجود دارند که در فلسفه یونان وجود نداشتند. این جریان بدیع ادامه داشت تا به سهروردی رسید. شهاب‌الدین سهروردی به عنوان دومین مؤسس حوزه فلسفی در تاریخ فلسفه اسلامی، اصول فلسفی خودش را در بررسی حمکت مشاء به‌دست آورد. نمی‌توان بدون سیر در سنت تاریخ فلسفه، به تأسیس حوزه‌ای جدید دست یافت. به همین دلیل سهروردی بررسی وسیعی در اندیشه‌های فارابی و ابن‌سینا انجام داد و ضمن تحلیل مسائل متداول در این فلسفه، توانست به فلسفه اشراق دست پیدا کند. ✍️ حسین سیدعرب ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰دخانچی، پسااسلامیسم، استیت ایرانی ✍️ محمدجواد نجارزاده 🔘 بخش 1 از 3 🔸چند وقتی هست که ذهنم با مس
🔰دخانچی، پسااسلامیسم، استیت ایرانی ✍️ محمدجواد نجارزاده 🔘 بخش 2 از 3 🔸به نظرم مهم ترین سؤالی که می توان از دخانچی پرسید این است که چرا پروژه اش در نهایت ما را از استیت عبور نمی دهد؟! دخانچی به خوبی می داند که ما در باتلاق گیر افتاده ایم و داریم فرو می رویم اما نهایت پروژه اش هرگز این نیست که ما از باتلاق در بیاییم بلکه می‌خواهد چوبی برایمان پیدا کند تا به آن چنگ بزنیم و در این باتلاق غرق نشویم. 🔹من البته نمی گویم چرا دخانچی ما را از باتلاق در نمی آورد چون طبیعتا کار دشواری است و این توان او نیست اما او حتی مسئله اش عبور از باتلاق نیست و این چیزی است که ناراحت کننده است. 🔸انقلاب اسلامی تا زمانی ارزش مند است که بتوان آن را تمدنی نگاه کرد و ذیل آن بتوان دنیای جدیدی خلق کرد و به نظر می آید پروژه انقلاب اسلامی همین بوده. عبور ما از عالم مدرن یا به عبارت بهتر عبور از سوژه خود بنیاد. لکن امروز این انقلاب گرفتار استیت با تمام وجوه آن شده است. گمان من این است که امام راحل و یاران پاکش از ابتدا تا همین حال تلاش هایی کرده اند که معضلات استیت دامن ما را نگیرد و ما از استیت عبور کنیم. 🔹نشانه هایی از این تلاش ها را می توان در تاریخ انقلاب مشاهده کرد. جنگ هشت ساله ما جایی است که در آن به رزمندگانی از خود عراق، لبنان،سوریه و افغانستان گره خوردیم و این جنگ با معادلات استیت مدرن جلو نرفت و آن چیز که موتور محرک جنگ بود رزمندگان داوطلب بودند. از آغاز انقلاب اسلامی می‌توان بر هم خوردن معادلات دولت_ملت رایج را مشاهد کرد و البته به نظر می آید ج.ا در روابط خارجی نیز با قواعد معمول عمل نکرده است. در ادامه پدیده هایی مثل اربعین با معادلات رایج استیت قابل فهم نیستند. ⁉️گذشته از این موارد شواهد دیگری را نیز می‌توان پیدا کرد اما مسئله اصلی اینجاست که چرا دخانچی گامی برای ایجاد قبیله فرم در ایران بر نمی دارد؟! ⁉️چرا دخانچی قبیله فرم را به عصر پسا ظهور حواله می دهد و دوباره نسخه ایجابی اش را ذیل چهار دپارتمان اصلی استیت(لویاتان، لیبرالیسم، مارکسیسم، آنارشیسم) می پیچد؟! 💢 البته به نظر می آید این مسئله در اندیشه دخانچی نتیجه آن است که او مذهب را فقط در جایگاه امر واقع می بیند که ان شاء الله در روز های آینده در این باره می نویسم و این مسئله را مورد پرسش قرار می دهم. ⚜️ @taammolat74
45.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مبادا «انقلاب عالمان» تبدیل به «حکومت جاهلان» شود! خاندان‌های حکومت‌گر به‌دنبال موروثی کردن قدرت و ثروت خود از راه خویشاوندسالاری در کشور هستند. برخی می‌گویند دوران عدالتخواهی تمام شده، اما کجاست مطهری زمان که گفت اعتبار عدالت حتی ناشی از قانون نیست که با آن تهدید و محدود شود، بلکه مشروعیت قانون و قانون‌گذار ناشی از عدالت است. جمهوری اسلامی به اپوزیسیون خود تبدیل شده است و همهٔ ارکان کلیدی آن در حال رقابت سیاسی با یکدیگرند. بخشی از مردم و نخبگان تصور می‌کنند که رفتار هیات حاکمه، دیگر قابل فهم نیست و «پیش‌بینی‌پذیریِ سیستم» از بین رفته است. اگر نظام بازطراحی نشود، «انباشت بحران» سبب می‌شود که سیستم از پا دربیاید. «تحجر سازمان‌یافته» به‌دنبال دستکاری در مبانی انقلاب است‌‌ وقتی اندیشه تعطیل شود، «ماشین احمق‌سازیِ مردم» روشن می‌شود. ابرقدرت‌ها می‌خواهند ایران را نیمه‌جان و در نزاع نگه دارند. توازنِ عدالت، آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی به هم خورده است. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | شرحی بر کتاب فتح خون (شهید آوینی) 🎙وحید یامین پور جلسه سوم هیئت خدام الرضا علیه السلام ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @yaminpour👇👇👇
4_6030676490708846122.mp3
8.39M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | شرحی بر کتاب (شهید آوینی) 🎙وحید جلسه سوم 🔹فتح خون، دشواری تشخیص محکمات از متشابهات 🔗 برای شنیدن قسمت قبل، اینجا رو کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | علل و عوامل خوانشهای متعدد از حادثه عاشورا 🎙دکتر احمدحسین شریفی جلسه سوم مسجد چهارده معصوم سال ۱۳۹۷ ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @ahmadhoseinsharifi👇👇👇