eitaa logo
تاملات
729 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 الاهیات لیبرال ✍️ حمید پارسانیا 🔹انسان چون در فراسو جايى كه هست، مقصدى نمى‌بيند، همه راه‌ها براى او يكسان و همه گام‌ها براى او مباح مى‌شود. پس نمادى نيست كه راه را از بیراه باز نماياند و مقصدى را ارائه دهد و در ارائه واقع، تنها لفظى مهمل و بى‌معناست و در نزد اربابِ بصيرت، حجابِ حقيقت است. 🔹 «ليبراليسم» از شعارهاى اجتماعى ديگرى است كه هم زمان با ظهور ، به عنوان يك اصل بديهى در ذهنيت جامعه غربى مطرح شد. ليبراليسم به معناى اباحيت و آزاد انگارى بشر است. آنگاه كه معرفت الهى عهده‌دار هدايت آدمى است و هويت انسان در چهره ى الهى آن تعبير و تأويل مى شود، انسان زندگى فردى و اجتماعى خود را مجراى قوانينى مى‌يابد كه به مقتضاى فطرت الهى او از طريق صاحبان معرفت ربوبى انبيا و اوليا اعلام مى‌شوند. 🔹 مباح بودن همه امور در قياس با انسان كه همان و آزاد انگارى بشر از تمام تكاليف و احكام الهى است، نوعى آزادى را به ارمغان مى‌آورد كه در برابر حريت و آزادگى دينى و فلاح و رستگارى انسان از تعينات خَلقى و خُلقى است. اين آزادى كه در ابتدا جواز تعين و تقيد بشر را به آنچه حدود عقلى پنداشته مى‌شود و پس از آن به تمام قيودِ مادى و طبيعى صادر مى‌كند، در فرهنگ دينى مذموم است. 🔹 اعراض آدمى از حقيقتى كه محيط بر اوست و نسيان او از فطرتى كه عين نياز و ربط به آن حقيقت است، آزادى از هر امرى را كه نسبت الوهيت و ربوبيت به انسان و حق فرمان و نهى بر بشر را داشته باشد، به عنوان اصلى بنيادين و به صورت روح حاكم و جارى بر اعلاميه جهانى در مى آورد. ⚜️ @Taammolat74
🔰 سطحی‌نگری مدرن ✍️ امیرابراهیم رسولی 📍 مهرماهی آکنده از گرانی و کرونا فکر و اندیشه را از اولویت خارج نموده و نوعی از سطحی نگری مدرن در فضای مجازی عرصه را به آرمانهای فکر و اندیشه ایرانی در طبقات مختلف اجتماعی از دانشگاه و مدرسه تا دیگر نهادها تنگ کرده است. پایین آمدن سطح مطالعه در رسانه های مکتوب همچون روزنامه و مجله و افزایش زمان چرخش افراد در فضای مجازی باعث شده میزان توجه به شایعات بازار شایعه پروری را افزایش داده به نوعی که روزی نیست رسانه ها درحال تکذیب اخبار نباشند. مهمترین عامل دراین بین عدم تعمیق در پرداخت مسائل در فضای مجازی و نوع انتقال آسان است. درچنین شرایطی شایعه محورحقایق شده و افراد آنچه می‌بینند را بدون فکر و تامل وبا سرعت باور و به دیگران منتقل می‌کنند. ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
🔰 سطحی‌نگری مدرن ✍️ امیرابراهیم رسولی ۱. بزرگ نمایی جاهلانه اتفاقات مختلف در جامعه امروز ما همانند ظرفی سفالی در دستان سفالگر ؛بزرگ و شکل میگیرد به نحوی که دغدغه همه افراد درسطوح مختلف اجتماعی میشود. وقتی به عمق اتفاق توجه می‌کنیم مسئله بزرگی نبوده اما بزرگ نشان داده شده و ذهن افراد را به نوعی از دیگرامور مهم منحرف کرده است. رشد جهل حاصل بزرگنمایی اتفاقات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ست که جامعه را از تفکر و تعمق دورکرده و سرگرم مسائل دم دستی میکند. ۲. سکوت متفکران؛ اوجگیری لمپن ها با ورود مسائل ریز و درشت و جابجایی سطح دغدغه ها مراجع اجتماعی و فکری و فرهنگی به تدریج کم رنگ و لمپن ها پررنگ شده اند. آنان که صرفا بازی کلمات و مقداری از سخنوری را آموخته اند نقش محوری یافته و باکنارزدن و تخریب مراجع مهم گذشته به تاخت وتاز در عرصه شهرت تمام توجهات جامعه رامعطوف خود کرده اند. در این اوضاع احترام بزرگترکوچکتری قربانی شهوت شهرت شده لذا متفکران عرصه های مختلف از دانشگاه تا فرهنگ وسیاست ترجیح میدهند سکوت کرده درگوشه ای منزوی شوند. ۳.سستی امید ؛ ویروس سرخوردگی فشار اقتصادی ازسمتی و فقدان آرامش اجتماعی وپرداخت به مسائل هرزه و بیهوده درجامعه باعث سستی امید به آینده وزندگی خواهدشد وویروس سرخوردگی به تمامی رده های سنی منتقل میشود. تکرار مسائل و اتفاقات یاس آلود و فقدان راهکارهای موثر فضای اجتماعی راسرد و هرروز مستعد اتفاق سطحی دیگری میکند والبته این وضع اجتماع رابه آتش زیرخاکسترتبدیل خواهد نمود. 🔸سطحی نگری مدرن امروز به بیماری اجتماعی جامعه تبدیل شده که جز با ترویج قوه عقلانیت و تفکر درمان نمیشود. مراجع فکری واندیشه ای در دانشگاه و حوزه و تمامی نهادهای اثرگذارباید درکنارهم قرارگرفته و جهادی فراگیر رابرای تغییر شرایط موجود آغازکنند. رونق محافل اندیشه ورزی؛ مطالبه گری عاقلانه از دولت ؛تولید انگیزه های اجتماعی ؛پرهیزاز مجادلات بیفایده میتواند دراین مسیر موثرباشد. 🔹باید بتوانیم درعرصههای مختلف فکری و اندیشه ای درجامعه امروز وبنابه شرایط و اوضاع اجتماعی واقتصادی درسنین مختلف به باز تولید مفاهیم بپردازیم. بازتولید مفاهیم و آرامانهایی که برای افراد مهم بوده واینک کمرنگ شده با نگاهی نو و راهکارهایی جذاب و نوآور میتواند امید را درجامعه زنده کند.دغدغه بچه های نسل نو باید مورد کنکاش قرارگیرد و تناسب آن با آرمانهای تاریخی سنجیده و به راهکارهای عملی و دست یافتنی تبدیل شود. 🔸باید بتوانیم درباتلاق اقتصادی با هنر اندیشه ورزی و عقل محوری جامعه را ازسطحی نگری مدرن نجات داد وگرنه بی تفاوتی و گذشت زمان لطمات فرهنگی کنونی را عمیق ترخواهد کرد. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روز جعلی کوروش به روایت اسناد حتی در زمان پهلوی روزی به نام کوروش وجود نداشت ، روزی جعلی که با فشار صهیونیست ها و نفوذی ها در داخل ایران بر سر زبان ها افتاده است و یک عده ناآگاه آن را قبول میکنند. به شایعات مجازی توجه نکنیم . ⚜️ @taammolat74
📮ملی گرا اگر حقیقتا ملی گرا باشد شرف دارد بر غرب گرا! اما حقیقت آن است که در کشور همیشه توسط ترویج شده است؛ آن هم نه بخاطر ایران که به واسطه مقابله با اسلام! آنان که ادعا ملی گرایی داشتند یا گرد دیگ پلو سفارت انگلستان جمع بودند یا در جلسات شبانه سفیر آمریکا شرکت کردند! ؛ کاپیتولاسیون آمریکایی را غربگرایان پذیرفتند و ملی گرایان استقبال کردند؛ فقط حضرت بود که لب به اعتراض گشود و از ایرانی دفاع کرد! فرزندان معنوی امام بودند که اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود، اما کارنامه ی ملی گرایان و غرب گرایان پر است از این دست خیانت ها! حتی اگر هم روزی بخواهد لب به سخن بگشاید از حماسه بچه رزمنده های لباس خاکی فکه و شلمچه و... خواهد گفت؛ سلام بر ابراهیم خواهد داد و از حاج قاسم و حججی هایی که برای اینکه فرهادهای وطنش خواب شیرین ببینند و طعم تلخ جنگ را در همدان و کرمانشاه نچشند از زندگی و زن و فرزند گذشتند خواهد گفت ، نه از کت و شلوار پوش های کرواتیِ ادکلن فرانسوی زده که لاتین را بهتر از پارسی صحبت می کنند! ✍️ زمانه ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه سوم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 31 فروردین 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه سوم 🔹چرا و چگونه تمدن مدرن فعلی بوجود آمد؟! 🔹سیرخطی تاریخ 🔹فلاسفه مطرح کننده اندیشه ترقی 💢مدرنیته حاصل نسبت جدید انسان باعالم است 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔰با نگاه فلسفی چه درس‌هایی می‌توان از کوروش آموخت؟ ✍️حمیدرضا سعادت نیاکی 🔸اهل فلسفه در حالت مطلوب و ایده‌آل، آگاهانه از گرایش به هرگونه ایدئولوژی می پرهیزند؛ چراکه علی‌الاصول باید طالب کشف حقیقت باشند و خود را بپایند تا در دام مغالطۀ آرزواندیشی (wishful thinking) درنغلتند. وقتی آرزوی درست بودنِ گزاره‌ای جایگزینِ دلیل درستی آن گزاره شود، مغالطۀ آرزواندیشی رخ می‌دهد. شکل منطقی این مغالطه چنین است: دلم می‌خواهد الف درست باشد، پس الف درست است. 🔹آرزواندیشی می‌‌تواند موجب شود شخص به‌سبب علاقۀ شخصی‌اش به نتیجه‌ای مشخّص، شواهد و مدارک را به‌ صورت کاملاً جانبدارانه بررسی کند. هنگامی که آرزوها به صورت امیدی در دل شخص باقی بمانند، مغالطه تلقّی نمی‌شوند؛ اما زمانی‌که آرزو به باور تبدیل شود و سپس این باور را درست بپندارند و بر اساس آن، استدلال و به تعبیر دقیق‌تر، دلیل‌تراشی (rationalization) کنند، مغالطۀ آرزواندیشی اتفاق می‌افتد. 🔸مغالطۀ آرزواندیشی ثمرۀ استفادۀ نادرست از قوۀ خیال است. شخص آرزوهایی را که در خیال خود می‌پرود، دستمایۀ استدلال قرار می‌دهد و با مقدمه‌قراردادن آن، نتیجۀ مطلوبِ خود را می‌گیرد. برای مثال اگر ما ایرانیان بدون هیچ دلیل و مدرک متقنی، صرفاً از آنجا که دلمان می‌خواهد و فقط به‌جهت نقد یا تنفر از نظام موجود به کور یا باستان‌گرایی ارتجاعی گرایش پیدا کنیم و با خیال‌پردازی و بدون مستندی متقن دوران پادشاهان پیش از اسلام را اعصار طلایی به شمار آوریم؛ گویی که در نوع خود آرمان‌شهر بی‌بدیلی بوده‌اند! دچار مغالطۀ آرزواندیشی شده‌ایم. ساحت اندیشۀ فلسفی از آلودگی به این سنخ خیالات واهی مبرّا است. 🔹 با نگاه نیچه، باستان‌گرایی واپس‌گرا و ناسیونالیسم کور مصداقی از برخورد یادواره‌ای با تاریخ گذشته به‌قصد تکرار گذشته است. معتقد است تکرار تاریخ با یادواره‌سازی محال است. به همین دلیل، برای بازتولید گذشته راهی نمی‌ماند جز افسانه‌سازی و نقل مدام در فضاهای سرد مجازی برای سرپوش‌نهادن بر حقارت حقیقی‌مان در برابر «دیگری». فیلسوفان فرهنگ حین کنارزدن این‌گونه برخوردها، با سنخ دیگری از نگاه به گذشته نه‌تنها موافق‌اند؛ بلکه لازمۀ تفکر فلسفی می‌دانند و آن رسیدن به خودآگاهی تاریخی و بهره‌گیری از میراث تاریخی- فرهنگی برای گشودن امکاناتی به آینده است. ⚜️ @taammolat74
♨️ برخی از مطالب کانال در نقد روز ساختگی کوروش 🎥 روز کوروش ساختگی است؟؟ 🎥 افشاگری مهم دکتر مظفر نامدار (مورخ و تاریخ شناس برجسته) 🎥 سخنان دکتر شهریار زرشناس در نقد کتب درسی تاریخی دانشگاه و تبلیغ باستان‌گرایی و آریایی‌گرایی و اسطوره‌سازی 🎥 باستان گرایی در عصر پهلوی 🎥 روز جعلی کوروش به روایت اسناد ⚜️ @Taammolat74
💠 آنكه می خواهد روزی پریدن را بیاموزد، نخست باید ایستادن، راه رفتن، دویدن و بالارفتن را یاد بگیرد. پرواز را با پرواز آغاز نمی كنند... ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |شرح اصول کافی 🎙 آیت الله میرباقری کتاب الحجة جلسه دوم ⏰ 6 آبان 1399 ⚜️ @mirbaqeri_ir ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙 آیت الله جلسه دوم 🔹 تبیین عنوان اضطرار به حجت 🔹اضطرار در چه ساحتی؟! امورات معنویت یا حتی در مادیات و زندگی دنیوی!؟ . . 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📮جوانان فرانسه ! از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ ✍️آیت‌الله خامنه‌ای ⚜️ @taammolat74
🔰 الاهیات لیبرال ✍️ حمید پارسانیا 🔹دموکراسی باحیت و آزادانگاری انسان در زمینه سیاسی، به مطلوبیت و مقبولیت نظام دموکراسی که خواجه نصیرالدین طوسی از آن به مدینه ی جماعت یاد می‌کند، منجر می‌شود. تا وقتی هستی مطلق الهی محیط بر آغاز و انجام حیات انسانی است، خداوند مبداء همه ی حقوق است و حاکمیت الهی تئوکراسی حاکمیت آرمانی بشر و شرط تشکیل مدینه ی فاضله شمرده می‌شود.با انکار غیب و ظهور عریان تفرعن انسان، بدون آن که نیاز به پوشش و نقابی باشد، آدمی در مرکز حق و قانون قرار می گیرد و اراده ی او منشاء تمام حقوق می شود. 🔹 فیلسوفان علوم سیاسی هرگاه قصد تحدید آزادی انسان را می‌کنند، چاره ای جز تامل در نفس آزادی و تعیین تکالیف از جانب او نمی‌یابند؛ زیرا اباحیت، خداوندی است که تنها از ناحیه خود می‌تواند محدود شود؛خواست و اراده بشر، حقی است که از ناحیه ی ذات خود تحقق می‌پذیرد و این امر به حاکمیت مردم و دموکراسی یاد می‌شود. 🔹 انتقال حق حاکمیت از خداوند به مردم موجب شد حاکمیت‌های بشری که تاکنون چهره الهی به خود می‌گرفتند، در قالب مدینه جماعت و نظام دموکراتیک خود را توجیه کنند. 💢نظام سرمایه داری به دلیل این که امکانات سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی در آن به اقلیتی خاص منحصر می‌باشد و آنها با استفاده از این امکانات، ذهنیت، خواسته و رای اکثریت را هدایت و کنترل می‌کنند، دیکتاتوری و استبداد اقلیت می‌نامند. مدافعان نظام امپریالیستی نیز از همین حربه برای دفاع از خود استفاده می کنند. ⚜️ @Taammolat74
🔰فرانسه و روشنفکری ذاتا الحادی ✍️ سید محمد هاشمی 🔸برخلاف تصور رایج، فلسفه و اندیشه مدرن در تمام تعینات خود لزوما نافی وجود خدا نیست. بیشترین تعارض الهیاتی در دوران مدرن با توحید تشریعی است. بر این اساس انسان، جایگزین خداوند یا جایگزین نماینده خداوند در تنظیم و استقرار قوانین مدنی می شود. اما این لزوما به معنای نفی هرگونه جلوه ایمانی و الهی نبود. خصوصا در فیلسوفان انگلستان و آلمان که حتی در میان بزرگترین ایشان مانند، دکارت، بارکلی، اسپینوزا، کانت و ... مساله دین و الهیات و خداوند و تجربه های معنوی همواره نقش مهمی داشته است. اما فرانسه از همان ابتدا، مدرنیته را با رنگی الحادی تر پذیرفت و انسان جدید فرانسوی نه تنها تشریع ربوبی را نمی پذیرفت بلکه در اصل وجود خدا نیز تشکیک داشت. 🔹 روسو، منتسکیو، دیدِرو، آگوست کنت و بسیاری از فیلسوفان مشهورِ دوران روشنگری و برخی فیلسوفان معاصر مانند سارتر در فرانسه چنین ایده ای داشتند. به همین دلیل اساسا مساله آزادی و در این کشور نه یک ارزش مطلق بلکه یک شعار به شدت مهاجم علیه نهاد دین و ارزش های دینی است. 🔸شاید به همین دلیل است که در این کشورِ آزادی بیان! حجاب در اماکن دولتی و دانشگاهی و مطلقِ حجابِ «برقع» (پوشیه) در تمام محافل عمومی ممنوع و از طرفی دیگر فعالیت نشریاتی مانند به شدت پر رونق و مشمول حمایت از دولت مرکزی است. 🔹این کشور از معدود مناطقی در دنیاست که درصد ملحدین (آتئیست یا آگنوستیک) در آن بیش از 50 درصد است. تجارب مسلمانان مقیم اروپا نیز نشان می دهد که زندگی به عنوان مسلمان در کشوری مثلا مانند انگلستان بسیار سهل تر از زندگی در فرانسه است. 🔸 از مصائب روشنفکری ایرانی همین است که آشنایی اولیه اش با مدرنیته و تجدد در دوران قاجار از همین فرانسه آغاز شد و این بعدها به شدت در سیاست، فرهنگ، هنر و علوم انسانی کشور ما موثر افتاد. 🔹با توجه به حمایت اخیر اولین شخصیت سیاسی فرانسه () از ادامه توهین ها به رسول اکرم (ص) اسلام و فضای عمومی این کشور، پیش بینی می شود در آینده حجم این توهین ها بیشتر شود لذا جا دارد که کشور ما و همه علاقه مندان به پیامبر مکرم اسلام موضع محکمی در مقابل این افراد بگیرند. ⚜️ @ofoqemobin ⚜️ @taammolat74
🔰 پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد؟! در روزهای اخیر، اقدام رئیس جمهور فرانسه در توهین به پیامبر اسلام به بهانه آزادی بیان، با واکنش ملت‌های مسلمان در سراسر جهان روبرو شده است. رهبر انقلاب در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز و توهین آشکار، جوانان فرانسه را خطاب پیام خود قراردادند و پرسش‌های مهمی از جمله رابطه آزادی بیان با اهانت به عقائد مذهبی و نیز جرم‌انگاری تردید در هولوکاست در غرب را طرح کردند. 💢 رفتار دولت‌های غربی با کوچکترین سوال و تردید درباره هولوکاست چه بوده است که مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفت؟ 🔸در چند دهه اخیر و داستان‌های پیرامون آن دستمایه مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها بوده است. آنها با حربه این داستان تاریخی توانسته‌اند به مدت بیش از نیم قرن از جهانیان باج بگیرند، هرگاه به دلیل جنایت‌هایشان مورد بازخواست قرار گرفتند پشت آن پنهان شوند و اگرچه خود یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ معاصر به شمار می‌روند اما همیشه خود را به عنوان قربانی معرفی نمایند. 🔹 امروزه هولوکاست به مثابه یک دین جدید در غرب مطرح گشته و چنان تقدسی یافته که کوچکترین مخالفت و حتی تردید در واقعیت آن می‌تواند بدنامی ابدی و پیگرد قضایی در پی داشته باشد. (Robert Faurisson) استاد سابق دانشگاه‌های فرانسه است که زندگی حرفه‌ای، آزای و رفاه خود را در راه افشای حقایق مرتبط با هولوکاست قربانی نمود. در پرونده ویژه مشرق، میتوانید از در غرب بخوانید و پشت صحنه بیشتر آشنا شوید. 🔗برای خواندن این مطلب ویژه اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔉 مناظره 🔶 موضوع |شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ حسین دهباشی ▪️حامد کاشانی یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه ⏰ پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مناظره 🔶 موضوع | سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ ▪️ 🔹انتشار اظهار نظر حسین در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با واکنش‌های انتقادی از سوی عده‌ای از کارشناسان مذهبی روبرو شد. چندی پیش حسین دهباشی طی توییتی با اشاره نحوه شهادت حضرت زهرا (س) نوشت: خانه‌های حجاز در صدر اسلام جز پارچه‌ای حائل اساساً در نداشتند، چه رسد به درِ چوبی که آتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و این‌ها. وی پس از اعتراض کاربران توییت خود را حذف کرد اما در توییتی دیگر نوشت نظرم همان بود که نوشتم. 🔹در این مناظره او در نهایت پذیرفت که اشتباه کرده است و گفت:«من می‌پذیرم به جهت محدودیت توییتر و کم سوادی؛ مقدمه‌ام برای رسیدن به مقصود کامل و صحیح نبود و بسیاری را به اشتباه انداخت و شاید من هم اشتباه کرده باشم. اگر توئیت نوشتم به خاطر این بود که به صورت زیرپوستی محافلی داریم که حتی مقام معظم رهبری و مراجع نیز آن را نهی می‌کنند و در آن اعمالی صورت می‌گیرد کهخلاف سیره امیرالمومنین است. این توئیت نگرانی از این مباحث بود.» ⚜️ @taammolat74
📮 دروغ مي گويند. اينده تو نيست ! اين عدد و رقم رتبه ، نشانه شخصيت تو نيست ! اين رشته و شهر نوشته شده و نشده در سايت هيچ چيز نيست ، جز اينكه : آنكس كه به دنبال قدرت و حقيقت استعداد خودش برود، آنكس كه براي هم سرنوشتي براي همه بجنگد، انكس كه اينده را در پول نبيند، رستگار است ! الباقي همه ارزومندان روياهاي پول ، طعمه درامد مافياي كنكور و مدارس غير انتفاعي خواهند بود تا ابد! كنكور نابرابر را رها كنيد، بچسبيد به آينده واقعي تان ، به مهارت، به استعداد، به جنگ براي عدالت. ✍️ مجید حسینی ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه چهارم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 5 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه چهارم 🔹پارادایم مدرن؛ تمدن مدرن 🔹معنای غرب وشرق: غرب وشرق عرفانی غرب وشرق سیاسی غرب وشرق تمدنی 🔹اطلاقات وادوار تاریخی غرب 💢عصر کاسموسانتریسم 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
📘دانلود pdf |غالیان و مقوله فاطمیه ✍️ میلاد دخانچی 🔸در امتداد اظهارات حسین دهباشی در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اینبار اما میلاد دخانچی پژوهشگر مطالعات فرهنگی و از چهره‌های شاخص جریان در اظهاراتی عجیب‌تر سعی داشت به این مقوله نگاهی داشته باشد. او سعی کرد با تمایز بین غالی‌گری، تقصیر در جریان تشیع، خود را عقلانیت‌گرا نشان داده و با اسم عقلانیت‌گرایی، تشیع را به روان‌پریشی متهم کند!! برگرفته از کانال شخصی ایشان ⏰ 8 آبان 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
غالیان و مقوله فاطمیه.pdf
368.6K
📘دانلود pdf |غالیان و مقوله ✍️ 🔹او در یادداشت اخیر خود که در اینجا بازتاب می‌شود در مورد تحلیل (س) معتقد است کلیت این واقعه تاریخی مسلم است اما آنچه اختلاف است در جزئیات است و سعی دارد با استناد به کلام کاشف الغطاء و شیخ مفید در مورد برخی جزئیات این قضیه تشکیک کند. او معتقد است یورش به خانه حضرت و خوی استیت‌گرایی از جانب عمال خلافت، هیچ تردیدی وجود ندارد اما کیفیت یورش و جزئیات آنچه رخ داده محل مناقشه است. گرایش‌های عقل‌گرا مثل شیخ مفید ماجرای سیلی و مسمار را برنتافته‌اند! 🔹او در ادامه با بررسی جریان غلو بیان می‌دارد که ما یک جریان غلو واحد نداریم اما یک رفتار کم و بیش واحد از سمت آنان سراغ داریم و آن اصرار به باطنی‌گری، حمل باورهایی غیر عقلانی و روان‌پریشانه درباره جایگاه ائمه است! در ادامه سعی دارد با تحلیل روانکاوانه جریان غلو را در نسبت با جزئیات واقعه شهادت حضرت زهرا(س) بررسی کند و آنرا حوالت به نوعی روان‌پریشی می‌دهد که زمینه غلو و ایدئال‌سازی همان خشم نسبت به قدرت حاکم است! ⚜️ @taammolat74
📘دانلود pdf |چند نکته درباره مدعیات میلاد دخانچی ✍️ محمد خندان 🔸خندان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب فرهنگ اتصال: تاریخ انتقادی رسانه‌های اجتماعی است که سعی کرده با نگاهی انتقادی و مبتنی بر دستگاه مفهومی دخانچی، از حیث روشمندی انتقاداتی را به میلاد دخانچی وارد سازد. ⏰ 10 آبان 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
چند نکته درباره مدعیات میلاد دخانچی.pdf
172.9K
📘دانلود pdf |چند نکته درباره مدعیات ✍️ محمد خندان 🔹آنچه در اینجا به اختصار بیان می‌کنم بیشتر ناظر به تناسب «هدف» ادعایی دخانچی و «ابزار»ی است که برای رسیدن به آن برگزیده است. آنچه از نوشته دخانچی مستفاد می‌شود این است که هدف از نگارش یادداشت اخیرش«ایجاد بستری برای گفتگو» بوده است. او از آنها که «غالیان متعصب» می‌نامدشان شکوه کرده که «هیچ علاقه‌ای به گفتگو ندارند.» و «موقعیت روانشناختی»‌شان امکان گفتگو را از آنان سلب کرده است. 🔹قبل از هر چیز باید بگویم که دخانچی برخلاف ادعایش صرفا به نقد «غالیان متعصب» نپرداخته است. بلکه در مواضعی کلیت تشیع «روان‌پریشانه» می‌داند و تصریح می‌کند که می‌خواهد از نیروی انقلابی این روان‌پریشی استفاده کند و آنرا از کنج خانقاه به کف خیابان بیاورد. 🔹 دخانچی درد عقلانیت ندارد؛ دردش تبدیل عقلانیت نهان روشانه تشیغ سنتی به خشونت خیابانی تشیع مارکسیستی است. او میخواهد روانکاوی تشیع را به ابزاری برای انقلاب چپ‌گرایانه تبدیل کند. ⚜️ @taammolat74