eitaa logo
تاملات
735 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
339 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
روانشناسی انیمیشن 1.mp3
47.24M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |درآمدی بر با محوریت خیال 🎙 بخش نخست 🔹 نقدی بر روانشناسی مدرن و لزوم عبور از پارادایم‌های پوزیتویستی، نروسایسنسی و اگزیستانسیالیستی به پارادایم فطری، معنوی و علم‌النفسی 🔹 چیستی روانشناسی رسانه و اجمالی از نظریات آن 🔹 روانشناسی انیمیشن چیست ؟ و چه ابعادی دارد؟ تبیین رویکرد اثرگذاری و رویکرد تأثیرپذیری دانش روانشناسی در فهم رسانه‌ها و به خصوص انیمیشن 🔹 خصوصیات انیمیشن‌ها و کودکان و نوجوانان از منظر روانشناسی و اهمیت و ضرورت پرداختن به این موضوع ⚜️ @Taammolat74
من اناری را می کنم دانه به دل می گویم خوب بود این مردم دانه های دلشان پیدا بود... 👤 سهراب سپهری 🍃 ⚜️ @Taammolat74
🔰 ضرورت گذر از فقه اصغر ✍️ احمد رهدار 🔸گذاشتن تمامی تخم مرغ‌های دین و حوزه در ظرف و سبد فقه یکی از خطاهای راهبردی حوزه است و نظام ارزش حوزه هم به همین سمت رفته است. ما دو نظام ارزشی غلط داریم؛ یکی اینکه تمام دین را در فقه خلاصه کردیم و اگر یک شخصیتی مثل آقای قرائتی تمام عمرش را در قرآن سرمایه‌گذاری کند که برای گفت‌وگوهایی بین‌الادیانی به شدت کارآمدتر از فقه است، باز جایگاه ممتازی نخواهد داشت. 🔹شما جایگاه ایشان را با جایگاه یک مدرس معمولی فقه و اصول در حوزه مقایسه کنید. اشتباه دیگر این است که فقه را به حوزه فقه فردی منحصر کردیم و همین امر، ارزش شده است. اگر یک فقیهی در همان دایره فقه، کلان‌تر از ابواب فقهی متعلق به چند قرن قبل حرف بزند فقیه تلقی نمی‌شود. 🔸مسئله بعدی در بحث تغییرات کلان حوزه در بحث کنشی است و آن ضرورت گذر از قم به جامعه شیعه و از جامعه شیعه به دارالاسلام و از دارالاسلام به جهان است. الزامات کنش در جامعه غیر از الزامات کنش در قم است. 🔹الزامات کنش در جهان غیر از الزامات کنش در دارالاسلام است. فقط یک دست فرمان تولید کردیم و آن دست فرمانی است که به ما قدرت حرکت در کوچه‌ و پس‌کوچه‌های قم را می‌دهد، آن هم کوچه‌هایی که به مراکز حوزوی منتهی می‌شود. نتیجه اینکه ما به ندرت روحانی داریم که توان ارتباط با جامعه را داشته باشد. ⚜️ @Taammolat74
🧠 برای ساختن فرزندان. باید نخست خویشتن را بسازی. در غیر این صورت فرزندان را برای نیازهای حیوانی. فرار از تنهایی یا پر کردن چاله های وجودت پدید آورده ای وظیفه تو به عنوان والد. تنها ساختن خودی دیگر نیست، بلکه چیزی برتر است. چیزی همانند آفریدن یک آفریننده. 📚 وقتی نیچه گریست، اثر اروین دیوید یالوم . . . ⚜️ @Taammolat74
🔰خطا جامعه ما کجاست؟ ✍️ علی صفایی حائری 🔘 بخش نخست 🔸من می‌دیدم از زمان تا به امروز که به اصطلاح ما بوده، ما همیشه هدف داشته‌ایم اما راه و طرح و پایش از دیگران بوده و در نتیجه برداشت و منافعش هم از همان‌ها، ما به راه، طرح و به پا فکر نکرده بودیم. به هدف بسیار، اما به نقشه‌ای که ما را برساند، هیچگاه. این نقشه همیشه از دیگران بوده و طرح‌ریزی آنها. 🔹ما حداکثر با آنها ائتلاف کرده‌ایم و بر آنها تکیه کرده‌ایم. درست همان کاری که قرآن نهی کرده است: «لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» و من این آتش گرفتن و سوختن را بارها میتوانستم ببینم. در عرض یک قرن از چندین بار سوختن، از سوختن حکومت عثمانی و تجزیه آن، سوختن و از دست رفتن آن، سوختن در و سوختن در تمام سرزمین‌های به اصطلاح اسلامی و سوختن در جنگ خاورمیانه و.... 🔸من می‌دیدم برای ساختن مبارز، ما بر تکیه داریم و از همان راهی می رویم که آنها می‌روند، در حالی که راه آنها به درد ما نمی خورد و بار ما را به مقصد نمی رساند. آنها میتوانند برای ساختن یک کمونیست و یک فدایی، از دردها و رنج ها، از فقرها و تبعیض ها شروع کنند و با شعارها حرکت کنند و تا سر حد رفاه پیش بتازند، اما ما نمیتوانیم؛ چون حتی در زمینه رفاه هم باید مبارزه کنیم و باید تا سر حد شکوفایی استعدادها و تشکیل جامعه انسانی پیش بتازیم، در حالی که این زندگی مرفه و ایده‌آل و جامعه راحت، بیش از جامعه حیوانی نیست و از استعدادهای عالی انسان در آن نشانه‌ای نیست. 💢این زندگی که در چین یا در سوئد به دست آمده، بدون و ، تنها با غریزه در کندو به دست می‌آید، حتی غیر از عالی‌تر و مرفه‌تر و عادلانه‌تر و کم حرف‌تر. و این است که این جامعه‌ها را من بیش از یک جامعه حیوانی نمی‌شناسم که فقط استعدادهای انسان را به کار گرفته و فکر و عقل و انتخاب و اختیار انسان را به کار گل گماشته است. 🔹من می‌دیدم برای تهیه نیرو هم بر دشمن تکیه داریم و از آنها حرف می‌شنویم، در حالی که به تعبیر قرآن این اطاعت و حرف شنوی چیزی جز عقب گرد نیست و چیزی جز سوختن و از دست رفتن نیست. 📚 مقدمه کتاب اندیشه من ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک پرسش اساسی درباره کرونا کرونا چقدر صحت دارد؟ 🎙 حجت الاسلام پناهیان 🔹 فارغ از فرضیه توطئه‌آمیز بودن یا نبودن ویروس ؛ بی‌توجهی به این فرضیه خوب نیست. اینکه انسان به جزئیات ویروس شدیدا بپردازد و کلیات را رها کند، مضرر است! 🔹ما در هر مسأله‌ای به خصوص در تصمیمات اجتماعی باید یک نگاه کلان‌نگر داشته باشیم. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @Panahian_ir
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |گستره دین 🎙آیت الله مصباح یزدی جلسه ششم ⏰ 6 آبان 1380 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
گستره دین 6.mp3
8.14M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙آیت الله جلسه ششم 🔹چرا در تعریف این همه اختلاف دارد؟ چرا برخی از اسلام شناسان میخواهند تعریف خاصی از اسلام را به کرسی بنشنانند؟ 🔹نظر جامعه‌شناسان و روانشناسان درباره دین چیست؟ + انتقادات استاد به نگاه و منظر آنها. 🔹احتمالا کسانی‌اند که اتکایی به دین ندارند ولی از آنجهت که دنبال اغراضی(به خصوص اغراض سیاسی) می‌گردند و می‌خواهند برخی را جذب کنند، اینها سعی دارند افرادی را تحت تاثیر قرار دهند و تلاش دارند با حفظ ظواهر ماهیت دین را تغییر بدهند. امثال ، و... ؛ جا دارد که احتمال بدهیم همچنین کسانی در جامعه امروز ما نیز وجود داشته باشد! اینها عمدتا می‌کوشند دین را از صحنه اجتماع کنار بزنند و احکام عبادی یا اجتماعی دین را نپذیرند، لذا تعریفی از دین ارائه می‌دهند که شامل اینها نباشد. مثل اینکه دین را به عنوان یک تجربه شخصی مطرح می‌کنند! 🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه 🔶 سلسله نشست‌های اولین کنگره بین‌المللی| 💬 با حضور: 👤 دکتر حسن عباسی ⏰ پنجشنبه ۲۰ آذر، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 دکتر محمدصادق کوشکی ⏰ پنجشنبه ۲۷ آذر، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 دکتر حجت الله عبدالملکی ⏰ پنجشنبه ۴ دی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 حجت الاسلام پناهیان پنجشنبه ۱۱ دی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 دکتر فواد ایزدی ⏰ پنجشنبه ۱۸ دی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ پخش از: 🌐 yun.ir/maktabehabib 📲 rubika.ir/maktabehabib 💻 aparat.com/maktabehabib/live ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @sardar_shahid_soleimani
🔰امر مقدس در غرب 📍در سالیان اخیر، در اروپا شاهد توهین به پیامبر(ص) بودیم که واکنش‌هایی را نیز در پی داشت. آنچه در مورد اخیر سطح واکنش‌ها و بحث‌ها را افزایش داد، حمایت مکرون رئیس جمهور فرانسه از انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) به بهانه دفاع از آزادی بیان بود. سوال اصلی این است که به‌طور کلی آیا وهن به امر مقدس، ذاتیِ عالَمِ غربی و مدرنیته است یا صرفا امری عارضی، سیاسی و معطوف به اشتباه عملکرد دولتمداران آنها ست. ▪️ علیرضا شجاعی زند عضو هیات‌علمی دانشگاه تربیت مدرس ▪️بیژن عبدالکریمی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد تهران‌شمال ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰امر مقدس در غرب 📍در سالیان اخیر، در اروپا شاهد توهین به پیامبر(ص) بودیم که واکنش‌هایی را نیز در پ
✔️ [ادامه...] 🔸باید توجه داشت که امروز خود به یک سنت متصلب تبدیل شده است و دیگر نمی‌توان مسائلی از این دست را مثل سابق ذیل منازعه میان و مدرنیته طرح و بررسی کرد. اگر چنین بحثی برای اوان شکل‌گیری مدرنیته موضوعیت داشت، اکنون دیگر موضوعیت ندارد، زیرا خود مدرنیته اینک به یک سنت متصلب و به‌شدت محافظه‌کار تبدیل شده است. مدرنیته امروزه به شعارها و آرمان‌هایش مثل باز بودن آینده، دیگر اعتنایی ندارد و به آنها پشت کرده و به انگاره پایان رسیده است. 🔹مدرنیته و غرب در ذات خودش است. غرب اسیر منطق یوروسنتریسم یا اروپامحوری است، یعنی خودش را محور عالم دانسته، تمام جهان را حول محور خود تفسیر می‌کند. غرب اسیر خودبنیادی است. غرب اسیر منطق شرق‌شناسی– در معنای ادوارد سعیدی- است. غرب وقتی از حرف می‌زند، فقط به یک معنا و مفهوم از عقل و عقلانیت قائل است و هیچ درک دیگری برای شیوه‌های دیگر عقلانیت قائل نیست. این عقلانیت صرفا عقلانیت منطق‌محور وگزاره‌محور متافیزیکی است و شیوه‌های دیگر عقلانیت را به رسمیت نمی‌شناسد. 🔸 علی‌رغم همه انتقاداتی که دکتر شجاعی‌زند به غرب دارند و من به این اعتبار در جبهه ایشان هستم، اما از اینجا راه خود را جدا می‌کنم که جهان اسلام امروز فاقد یک و یک است که بتواند در برابر غرب کنونی، با تمامی تعارض‌ها و پارادوکس‌هایش قدعلم کند. فقط در مقام نفی است و در مقام ایجاب هنوز افق تازه‌ای را خلق نکرده است، هنوز به فهم جدید و اُنتولوژی و نظام معرفت‌شناسانه‌ای جدید متناسب با جهان معاصر دست پیدا نکرده است. 🔹 تعریض بنده به غرب این نبود که چرا بر مدار ایدئولوژیک حرکت می‌کند. خیر؛ اعتقاد مبنایی‌ام این است که زندگی انسانی بدون ایدئولوژی اساسا ممکن نیست. انسان هیچ‌گاه بدون نبوده است و نخواهد بود. غرب را متهم کردم که چرا ایدئولوژی‌اش را پنهان می‌کند. مساله، پنهان کردن ایدئولوژی است. مساله، طرح ایده و نظریه پایان ایدئولوژی است و دلیل آن هم از میدان به‌در کردن رقباست. نگفتم که می‌توان دولت، و غیرایدئولوژیک داشت که شما می‌فرمایید اگر آنها ایدئولوژیکند ما هم ایدئولوژیک هستیم. ما ایدئولوژیک هستیم و آن را هم پنهان نمی‌کنیم و معتقدیم حیات انسانی بدون دین یا ایدئولوژی اساسا ناممکن است. 🔗 برای مطالعه این مناظره جنجالی و پر محتوا اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | درآمدی بر روانشناسی انیمیشن با محوریت خیال 🎙رسول لطفی بخش دوم (نهایی) کارگروه روانشناسی دانشگاه اقلید استان فارس به مناسبت هفته پژوهش ⏰ 20 آذر 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
روانشناسی انیمیشن 2.mp3
35.31M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |درآمدی بر با محوریت خیال 🎙 بخش دوم(نهایی) 🔹 ظرفیت‌شناسی انیمیشن برای تولید آثار فاخر و ارائه اثرگذار مفاهیم متعالی، معنوی و ارزشی 🔹مفهوم شناسی خیال از منظر روانشناسان (نظریه فروید و یانگ) و نگاه انتقادی به خیال مدرن 🔹 بررسی ده مولفه‌ جذابیت انیمیشن با محوریت خیال و رویا از منظر روانشناسی 🔹بررسی داستان‌وارگی نوین انیمیشن 🔹 نظری بر روش‌شناسی تحلیل فیلم و انیمیشن با نگاه روانشناسانه 🔗 برای شنیدن بخش نخست اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰 ایرانشهری، اندیشه‌ای محافظه‌کارانه به بهانه سالگرد تولد جواد طباطبایی ✍️ یوسف اباذری 🔸 اباذری در جلسه دفاع پایان نامه‌ای که با عنوان «نقدی بر اندیشه در ایران، با تاکید بر اندیشه جواد طباطبایی» در دانشکده ی علوم اجتماعی تهران برگزار شد، به نقش محمد و نشریات او در هژمونیک کردن ایده بازار آزاد در ایران اشاره کرد و گسترش در سطح جامعه را نیز مرهون تریبونی دانست که نشریات قوچانی در اختیار سید قرار داده‌اند. 🔹او با تاکید بر تعارض بنیادین بازار آزاد و ایدئولوژی‌های شوونیستی از جمله ایده ایرانشهری، تبلیغ این دست ایدئولوژی‌ها در نشریات قوچانی را ناشی از ضعف نظری و تناقضات فکری این دو نحله در ایران دانست. اباذری هم‌چنین و رایج را تفکراتی اقتدارگرا و تداوم جریان ایران‌پرستی بعد از مشروطیت دانست که نمود سیاسی آن احزاب سومکا و پان‌ایرانیست بوده و تجلی آن در دوران شاه سابق تابلوی مشهور شاه-خدا-میهنی بود که سرکار استوارها بالای سر خود آویزان می‌کردند. 🔸به‌گفته اباذری این تفکر روایتی مخدوش و ناصحیح از به دست می‌دهد که با بسیاری واقعیات تاریخی ناخواناست و در بسیاری موارد از جمله «منشور حقوق بشر کوروش» مبتنی بر فرافکندن مفاهیم و تصورات مدرنی مثل فردگرایی و حقوق بشر به دوران باستان است که در آن چنین مفاهیمی معنایی نداشته‌اند. 🔹 استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران، هم‌چنین به تعاملات فرهنگی میان ایران و سایر کشورها و نیروهای قومی و منطقه‌ای در طول تاریخ اشاره کرد که روایات باستان‌گرایانه نسبت به آن‌ها بی‌اعتناست. به‌گفته اباذری، برای پایان دادن به چرخه و جلوگیری از شکل‌گیری تقابل‌های خونین در آینده، یگانه راه دوستی و به رسمیت شناختن حقوق متقابل و هم‌یاری و تعامل و تبادل فرهنگی نه فقط در میان اقوام مختلف ساکن ایران، که میان تمامی ملل و اقوام و گروه‌های زبانی و دینی و مذهبی نگون‌بخت است که چهل سال است در آتش جنگ و خشونت می‌سوزد. 💢اباذری با برجسته کردن مشکلات زیست‌محیطی خاورمیانه، بر ضرورت تعامل برای حل این مشکلات و فراهم کردن امکان تداوم حیات در این منطقه که یکی از مهم‌ترین مهدهای تمدن بشری است تاکید کرد و افزود: و مهم‌ترین موانع این راه‌حل عقلانی هستند. ⚜️ @Taammolat74
عقـل کل حیـران شـده در عــشق او❤️ خودچه شد این عقل سرگردان ما هر که آمد سوی ما با ما نشست غـرقـه شـد در بـــحر بـی پایان ما 👤 شاہ نعمت اللہ ولی 🍃 ⚜️ @Taammolat74
🔰لزوم نشر گفتمان انقلاب در جامعه ✍️ آیت‌الله میرباقری 🔸ما بايد گفتمان انقلاب اسلامي را در حضور فرهنگ عمومي و حتي فضاهاي نخبگاني و تخصصي مان نشر بدهيم تا آن گفتمان بر گفتمان توسعه غربی غالب بشود و الا گاهی راه انقلاب اسلامي به وسيله ي دوستان خود ما كه توجه به علم گفتمان انقلاب اسلامي ندارند سد مي شود و و جدي تر اين است كه اين گفتمان از طريق كارهاي تخصصي مثل توليد علم، الگوی پیشرفته اسلامي و سبك زندگي اسلامي پشتيباني بشود. 🔹انقلاب اسلامي در دنيايي [مطرح شد] كه تمدن مادي و پرچمداران آن تک صدایی در جهان راه انداخته بودند و يك راه يك طرفه اي را پيش روي جامعه ي جهاني گذاشته بودند که سعادت بشر امنيت بشر و رسيدن به پيشرفت و عدالت و اين آرمان هايي كه به نحو مجمل آرمان عمومي بشر هستند راهي جز جدا كردن مسير پيشرفت اجتماعي از مسير انبياء و دين و از مفاهيم ماورايي ندارد؛ و بين خودشان هم الگوهاي مختلف فکری داشتند ولی به تعبير مرحوم شهيد مطهري اينها دو لبه قيچي هستند كه هر دو ريشه درخت اسلام و معنويت و اديان الهي را قيچي مي كنند. 🔸در اين شرايط امام(ره) آمده يك راه جديدي باز كردند و يك معبر جديدي زدند و اين انسداد تاريخي كه آنها ايجاد كرده بودند را از بين بردند و راهی درست كردند و فرمودند كه مسير رسيدن به سعادت و پيشرفت از مسير پيروي از انبياء و اديان الهي و از مسير معنويت و اسلام عبور مي كند. اين حركتي كه امام آغاز كردند با برنامه ريزي ايشان به پيروزي رسيد و به تعبير حقير مفعوم قدرت و شاخصه ها و مؤلفه هاي قدرت را امام تغيير دادند. ⚜️ @Taammolat74
🧠 زندگی در چشم برخی آدمها خواب و خیالی بیش نیست. این گمان گاهی به من هم دست می دهد. وقتی آن مرز و محدودیتی را می‌بینم که پویایی و پژوهندگی آدمی اسیر حصار آن است، وقتی می‌بینم هدف همه سختی‌ها، تأمین نیاز زندگی است و هدف این تأمین باز به سهم خود افزودن بر روزهای همین زندگی سخت، یا وقتی می‌بینم دلخوشی آدمی به آن اندک دستاوردهای دانش و پژوهش، بر توهم و تسلیم پایه دارد و از این حیث آدمی صرفا اسیری است که دیوارهای سیاه چال خود را با تصویرهایی رنگین و چشم اندازهایی زیبا می‌آراید...همه این چیزها مرا به بهت می‌اندازد! همهٔ بزرگان و آموزگاران و مربیان معتقدند بچه خودش نمی‌داند برای چه این یا آن چیز را می‌خواهد. ولی اینکه بزرگ‌ترها هم مثل بچه در دامان زمین تاتی می‌کنند و مثل بچه نمی‌دانند از کجا آمده‌اند و به کجا می‌روند، و در کار و کردارشان حتی آن هدف راستین و روشنِ بچه هم نیست و مثل بچه هم به حکومت با ابزار نان‌قندی و توسری تن درمی‌دهند، واقعیتی‌ست که بسا بسیاری نپذیرند، حالی که به‌گمان من این واقعیت روشنی روز را دارد! 📚 رنج‌های ورتر جوان، یوهان فون گوته، ص 21--22 ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰 ایرانشهری، اندیشه‌ای محافظه‌کارانه به بهانه سالگرد تولد جواد طباطبایی ✍️ یوسف اباذری 🔸 اباذری در
🔰 نقدی بر بازنگری طباطبایی درمورد ولایت فقیه ✍️ سیدجواد میری 🔸از مجموع سخنان و نوشته‌های مختلف مخصوصا کتاب ، این نکته به دست می‌آید که اگر هر حکومتی در تمدن ایرانی بخواهد خود را ذیل مفهوم خلافت تعریف کند و درصدد بقاء نیز باشد، محکوم به شکست است. تداوم نهاد در زمان پس از اسلام نیز به همین دلیل است که خود را ذیل مفهوم خلافت تعریف نکرده است و در بهترین حالت، در کنار نهاد سلطنت نهاد دیانت ایجاد می‌شود. طباطبایی مدعی است که اگر جمهوری اسلامی در قالب ولایت فقیه درصدد تداوم و بقاء است باید خود را از مدار خلافت خارج کند! بدین معنا که نباید ایران را ذیل امت اسلامی تعریف کند و بگوید ولایت فقیه رابط خدا و مردم است بلکه باید درمورد مفهوم بازنگری شود. 🔹یکی از مختصات این بازنگری این است که نباید امور حکومت را ذیل تعریف کند و به صورت فرضی اگر در جایی میان امر حکومتی و امر شرعی تضادی شد آنگاه امر شرعی باید خود را ذیل امر حاکمیتی بازتعریف کند. اساس حکومت و حاکمیت نباید إعمال و اجرای احکام شریعت باشد و اگر حکومتی به این سمت برود به دلیل وجود آرایش خاص و مستحکم فرهنگی در ، آن حکومت محکوم به شکست و نابودی است. 🔸از نظر او تداوم یک حکومت در تمدن ایرانی منوط به اتصال به سلطنت است. تداوم ایده ولایت فقیه هم نیازمند بازسازی آن، ذیل ایده سلطنت است نه ذیل ایده خلافت. در اندیشه طباطبایی، منافع ملیِ صرف اصالت پیدا می‌کند. این اندیشه به یک معنا شبیه همان گفت‌وگویی است که میان (ره) و بازرگان هم وجود داشت که بازرگان می گفت:« تفاوت من و آقای خمینی در این است که ایشان، ایران را برای اسلام می خواهد اما من اسلام را برای ایران می خواهم.» ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰 بازاندیشی و آسیب‌شناسی درس خارج حوزه علمیه قم 🔸آقای احمد مبلغی از اساتید و پژوهشگران جدی حوزوی و
🔰بی‌توجهی به جنبه آموزشی ✍️ احمد مبلغی 🔸تعداد زیادی از دروس خارج رایج، بیشتر دارای جنبه آموزشی هستند و بعد پژوهشی در آن‌ها بسیار کمرنگ و ضعیف‌تر از میزان موردنیاز می‌باشد. گاهی اوقات، استاد و شاگرد در این امر شریکند و در بسیاری از موارد نیز بار انجام پژوهش‌ها تنها بر دوش استاد نهاده شده است و شاگردان، آنگونه که باید به انجام پژوهش‌های ضروری ویژه خود نمی‌پردازند. 🔹 در حاشیه قرار گرفتن پژوهش در درس خارج، سبب می شود که بسیاری از این دروس، نه تنها سبب پیشرفت علم نشده، بلکه گاهی چندگام با موقف و وضعیت مطلوب کنونی نیز فاصله داشته باشند. از اینرو با تأسف، مشاهده می شود که گاهی در برخی از عرصهها، علم مکتوب بسیار قوی تر و جلوتر از علم شفاهی است که در دروس خارج جریان دارد. 📚 درس خارج و گام‌های اجتهاد ، ص67 🔗 برای خواندن بخش قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |از ترور شهید فخری‌زاده تا ترور روحانی؛ ابهام و هنر پیش‌بینی ناپذیری 🎙استاد دکتر حسن عباسی گفت‌و‌گو با خبر فوری ⏰ ۲۰ آذر ۹۹ ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @Hasanabbasi_ir 👇👇👇
KhabareFori.mp3
30.86M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |از ترور تا ترور روحانی؛ ابهام و هنر پیش‌بینی ناپذیری 🎙استاد دکتر گفت‌و‌گو با خبر فوری 🔹تحلیل بسیار خوب از ترور شهیدفخری زاده و وضعیت جنگ اطلاعاتی و بازتولید جنگ سرد در قرن جدید 🔹در جنگ سخت شفافیت، تولید قدرت می‌کنه، مثل ماجرای عین الاسد یا حمله به مواضع داعش و... که ابهامی نداره، اما در ابهام در روایت‌ها دست ما رو برای پاسخ به دشمن باز می‌گذاره! تو این جنگ صبر نقش کلیدی داره! . . ⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |گستره دین 🎙آیت الله مصباح یزدی جلسه هفتم ⏰ 13 آبان 1380 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
گستره دین 7.mp3
10.82M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙آیت الله جلسه هفتم 🔹برای فهم دین باید به اهل عرف خودش مراجعه کرد. لذا برای فهم دین اسلام باید به سراغ قرآن و سنت برویم. 🔹بررسی معانی دین در قرآن کریم: 1- دین به معنای جزاء 2- دین به معنای قوانین و مقررات عملی (ارزش‌ها و باید ونبایدها) 3- دین به معنای اعتقادات و قوانین و مقررات (هست‌ها و نیست‌ها، ارزش‌ها و باید ها و نبایدها) 🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰چهار دلیل برای توضیح اینکه چرا فضای مجازی خشم‌آلوده‌تر از فضای حقیقی است! ✍️ محمد معماریان 📍«به این فکر می‌کنم که حساب توییترم را پاک کنم. کسی که مرا بشناسد می‌داند که این حرف سنگینی است. چند سال قبل با شوق فراوان به توییتر آمدم. چیزهایی کشف کردم که هیچ‌وقت خوب به آنها فکر نکرده بودم و طنز سوررئال آنجا در ساعت‌های طولانی اتوبوس‌سواری سرم را گرم می‌کرد. با دوستان جدیدی آشنا شدم و کار پیدا کردم؛ اما الآن همین‌که به توییتر می‌روم احساس اضطراب، رنجش و ملالت را تجربه می‌کنم و فقط هم من نیستم. شماره دوستانی از دستم در رفته است که می‌گویند: هرچه بیشتر به توییتر سر نمی‌زنم، خوشحال‌ترم.» این حرف‌ها به گوش‌تان آشنا می‌آید و با آن حداقل قدری همدلی می‌کنید؟ این جملات را تانیا گلاید، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار بریتانیایی، اکتبر ۲۰۱۴ در بخش روان‌پزشکی ژورنال لنست نوشته است. عنوان یادداشتش هم این است: «رسانه‌های اجتماعی: مسموم به خشم.» ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰چهار دلیل برای توضیح اینکه چرا فضای مجازی خشم‌آلوده‌تر از فضای حقیقی است! ✍️ محمد معماریان 📍«به
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 🔸خشم جاری و ساری در فضای مجازی چنان پدیده آشکاری است که کمتر کاربری از تجربه آن در امان مانده است؛ خواه ابراز خشم خودش یا مواجهه با ابراز خشم دیگران. ولی تحقیقات تجربی متعددی نشان داده‌اند که جامعه پیرامونی‌مان، تقریباً هرجا که باشیم، به اندازه نسخه مجازی‌اش به صورت عریان خشم‌آلوده نیست. شاید گاهی وسوسه شویم که با یک خطای روش‌شناختی روشن، این دو نسخه را متناظر بدانیم و خشم مجازی را یک پارامتر پیش‌بینی‌کننده خشم واقعی در جامعه حساب کنیم؛ اما عوامل متعددی در کارند که فضای مجازی را برای خشم‌آلودگی مستعدتر از فضای واقعی می‌کنند. 1️⃣ یک دلیل پایه‌ای ماجرا، غیرفیزیکی بودن تعاملات مجازی است. این نکته «بی‌بدن بودن» را هربرت درایفوس با قدرت پیشگویی کم‌نظیرش در سال ۲۰۰۱ در کتاب «درباره اینترنت» هشدار داده بود و پس از او هم متفکران سرشناسی روی آن انگشت گذاشته‌اند. شری تورکل در سال ۲۰۱۱ در کتاب «تنها کنار هم» می‌نویسد: «این روزها در شبکه‌های اجتماعی شاهد مشاجره‌هایی هستیم که تنها دلیل اوج‌گیری‌شان، فقدان حضور فیزیکی برای تعدیل ماجراست.» وجود بدن در تعاملات فی‌نفسه محدودیت‌آفرین است و همین محدودیت می‌تواند خشم‌ها را کنترل کند. 2️⃣ یک عامل دیگر که در این راستا نقشی پارادوکس‌وار بازی می‌کند، سهولت ارتباط است. ارتباط‌گیری هرچه سهل‌تر شود، تأمل پیرامون هزینه-فایده انتقال پیام کمتر می‌شود. این تأملات هزینه‌فایده‌ای، این سبک‌سنگین کردن‌ها، در ارتباطات غیرسهل‌تر نقش پررنگ‌تری در کنترل تعامل‌های ناخوشایند و منفی بازی می‌کنند و حذف‌شان موجب افزایش بروز چنین تعامل‌هایی می‌شود. به‌علاوه، این تصور وجود دارد که آنچه در چنین فضاهای مجازی‌ای می‌گوییم هزینه‌ای برای خود یا جامعه‌مان به دنبال ندارد، بویژه اگر تحت نقاب و پوشش حرف‌هایمان را بزنیم. ⚜️ @Taammolat74