eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ آسیب شناسی دین پژوهی دکتر سروش(۳) 💠نگاهی به زندگانی دکتر سروش(۲) 🔹 مطلب دیگر درباره شخصیت علمی دکتر سروش، رویکرد پرسشگری او است؛ توضیح اینکه، اگر بتوانیم اندیشه ورزان را به دو دسته تقسیم کنیم نخست: اندیشه ورزان که با پرسش های تعجب زا و کنجکاوی به سوی اندیشه و تأمل می رفتند و دوم: اندیشه ورزانی که با پرسش های اضطراب آور، باعث تشویش درونی اهل تفكر می شدند؛ در آن صورت، دکتر سروش به اعتراف خودش، جزء دسته اول می باشد؛ یعنی اضطراب و تشویشی به خاطر نداشته و بیش تر کنجکاوی و عشق به دانستن و فهمیدن او را به طرف اندیشیدن می کشانده است. 🔸ولی با این وجود، او اعتراف می کند که ذهنش به شدت گرفتار مسأله جبر و اختیار بوده است تا آنجایی که وی گمان می کرده که همه انسان ها مجبورند و دلیل متقن و روشن برای اختیار وجود ندارد. خلاصه اینکه، قصه جبر و اختیار در کلاس یازدهم، قصه فوق العاده گریبان گیری برای او می شود. مسأله دیگری که در آن دوران ذهن دکتر سروش را درگیر کرده، اندیشه مرگ بود که به گونه ای او گلاویز شده بود که بالای جلد همه کتاب های دبیرستان نوشته بود: «مرگ» تا آنجا که می گوید: با من موجودی مرگ اندیش هستم. علاوه بر مسأله وجود، و مسأله جبر و اختیار و مسأله مرگ، مسأله دیگری به نام مساله شرور، ذهن سروش را در سال اول دانشگاه در گیر کرد و مشغولیت خیلی عمیقی در او به وجود آورد. 🔻تمام این دغدغه هانشان می دهد که دکتر سروش تا حدود زیادی جزو اندیشمندان دسته دوم به شمار می آید و بیش از آنکه کنجکاوی و عشق به دانستن، او را به اندیشیدن وادار کند، پرسش های اضطراب آور و تشویق درونی، او را به مسایلی مانند جبر و اختیار و مرگ و شرور وا داشت؛ علاوه بر اینکه اصولا این گونه پرسش ها از سنخ پرسش های اگزیستانسیالیستی و اوضاع حدی و مرزی است که انسان را از درون، گرفتار آشفتگی می کند و آشفتگی درونی، او را به پرسش و اندیشیدن وا می دارد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: در برابر سفیه بردباری کن تا یاوران تو علیه او زیاد شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یه میکس سمی از توبه بایدن!! اینو دیگه نباید از دست داد😂😂😂 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️آیا امام خمینی به‌صراحت حضور نظامیان در انتخابات را ممنوع کرده بود؟ ♦️در بحث‌های مرتبط با فعالیت سیاسی نظامیان در ایران، مکررا به سخنان امام در نفی ورود نیروهای مسلح به سیاست استناد شده است. ♦️این استناد در شرایطی صورت می گیرد که برخی حامیان حضور نظامیان در سیاست، به ارائه تفسیرها یا روایت‌هایی ابتکاری از اظهارات بنیان گذار انقلاب پرداخته اند. نمونه‌ای معروف از این روایت‌ها، اظهارات ۲۰ تیر ۹۰ آیت الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد بود که با انکار کلی مخالفت آیت‌الله خمینی با فعالیت سیاسی بسیج و سپاه بود. ♦️این در حالی است که امام در وصیتنامه خود، هم برای بسیج و هم برای سپاه ورود به «بازی‌های سیاسی» –و نه فقط عضویت در احزاب یا فعالیت انتخاباتی- را ممنوع کرده که در کلیپ فوق مشاهده می فرمایید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر ادله تاریخی وجود حضرت رقیه (4) ♦️منتخب طریحی از منابع اثبات وجود تاریخی حضرت رقیه نام برده می شود. استناد به این کتاب در دو مورد آن است: 1- ذکر نام فاطمه صغری 2- ذکر نام رقیه افرادی که بدین کتاب استناد می کنند در این گمان هستند که فاطمه صغری قابل تطبیق بر همان کودکی است که در شام از دنیا رفته است. از جمله مولف کتاب ریحانه کربلا(کتابی که برای اثبات وجود حضرت رقیه نگاشته شده است) اینگونه می نویسد: ...رقیه نام دیگر زینب(دختر سوم) یا نام دختر چهارم که نامش نیامده و یا نام دیگر فاطمه صغری یا صغیره که نام مادرش ام اسحاق بوده می باشد( ریحانه کربلا صص 66 و 67). ولی این تطبیق کاملا ناآگاهانه است زیرا فاطمه صغری سالها پس از واقعه کربلا زیسته و بعد از ورود به کوفه در حال اسارت خطبه خواند. فاطمه صغری همسر حسن مثنی و مادر عبدالله بن حسن است و طبیعی است که دختری سه ساله نمی تواند به عقد کسی درآید و بچه ای از او متولد شود. طبق نقل ها امام سجاد هم از ایشان روایت نقل کرده است. ♦️مطلب دوم اینکه هیچ یک از مواضع ذکر نام رقیه در منتخب طریحی ارزش تاریخی یا دلالت روشن ندارد مثلا در قصیده محمود بن طریح نجفی اسم رقیه آمده است ولی مشکل این است که شاعر این ابیات از رجال خاندان طریحی و از متاخرین است و کلامش قابل استناد نیست و اصلا جنبه تاریخی ندارد. طریحی به اشعار سیف بن عمیره هم استناد می کند که قبلا نقد آن گذشت. در همین قصیده هم فرض شده که رقیه از شهادت پدر مطلع بوده است در حالی که طبق نقل منتخب طریحی و کامل بهائی شهیده شام از شهادت پدر بی خبر بود. در یک مورد تصریح شده مراد رقیه بنت علی است( المنتخب ص 472). ♦️مطلب سوم در مورد اعتبار مطالب کتاب منتخب طریحی است. این کتاب یکی از کتبی است که کارخانه تولید روضه کذب راه انداخته است. گویی مولف آن قائل به حرمت کذب نبوده و تا جایی در نقل مطالب مسامحه داشته که محدث نوری با آنکه در برخی جهات مذاق اخباری دارد و خود از بزرگترین مسامحه گران در قبول روایت است کتاب منتخب طریحی را غیر معتبر می داند. شیخ عباس قمی و میرزا محمد ارباب نیز این کتاب را معتبر نمی دانند. ♦️کتاب منتخب طریحی از اشکالات زیر رنج می برد: 1-ارسال سند و حتی عدم ذکر مصادر 2-تفرد مضامین روایات 3-نقل از رجال مجهول و غیرقابل شناسایی 4-تحریف شدید و نقصان و زیاده در متن روایات 5-ترکیب متون روایات 6-تغییر اسناد روایات 7-نقل از مصادر بی پایه دروغ پردازان مثل روضه الشهداء 8-مخالفت نقل ها با تواریخ معتبر و بعضا بدیهیات تاریخی ♦️آخر سر به برخی مطالب غیرمعتبر این کتاب اشاره می شود: 1-امام حسین(ع) ده هزار سواره را در روز عاشورا کشت، اما از بس که در سپاه بسیار بودند، شکافی دیده نشد. 2-افسانه عروسی قاسم 3-اسقونی شربة من الماء 4-سپاه ابن سعد، هفتاد هزار سواره بود. 5-افسانه ساربان 6-خبر مسلم جصّاص؛ حاکی از اینکه حضرت زینب(س) در کوفه سر به چوب محمل کوبید. 7-روایتی که حذیفه از زمان نابینایی ابن عباس نقل کرده در حالی که حذیفه سال ها قبل و در روزهای آغازین حکومت امام علی و قبل از جنگ جمل از دنیا رفته است!!! و ده ها بلکه صدها مورد دیگر که سستی این کتاب را اثبات می کند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وصیت امام علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام: دل جوان، مانند زمین کشت نشده است آنچه در آن افکنده شود می پذیرد از این رو پیش از آنکه دلت سخت گردد و خردت سرگرم شود به تربیت تو همت گماشتم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍️آیا امام خمینی به‌صراحت حضور نظامیان در انتخابات را ممنوع کرده بود؟ ♦️در بحث‌های مرتبط با فعالیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امام خمینی: نظامیان بعد از استعفا می‌توانند در سیاست و انتخابات ریاست جمهوری ورود کنند. 🔸یک وجه جمع برای بیانات مرحوم امام در مورد ورود نظامیان در سیاست رجوع به کلام خودشان است! 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر توهم عصمت ولی فقیه ♦️عصمت ملکه دوری از گناه و خطا است. منظور از عصمت در باور شیعه، وجود ملکه‌ای است در انسان معصوم که او را از گناه و خطا بازمی ‌دارد.مسلمین در تعداد معصومین و در محدوده عصمت ایشان اختلاف دارند.گروهی فقط انبیاء آنهم فقط در ابلاغ وحی را معصوم دانسته اند .برخی دیگر عصمت را به افراد بعد از پیامبر اسلام سرایت داده و مدعی عصمت دوازده امام و حضرت فاطمه شده اند. ♦️با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی بین عده قلیلی از شیعه تفکر عصمت ولی فقیه ایجاد شد.البته هنوز برای نگارنده مشخص نشده که چرا این تفکر در عالم شیعی رسوخ کرد.در هر حال در این پست قصد داریم نقدی بر این انگاره داشته باشیم. 💠نقد ♦️1-این نوع تفکر ازمصادیق ضرب المثل کاسه داغ تر از آش است. حضرت امام و مقام معظم رهبری هرگز برای خود عصمتی قائل نشده اند چه تلویحا چه تصریحا.امام در بخشی از مصاحبه‌ با مجله تایم لندن در پاسخ به این پرسش که: آیا هرگز در مورد چیزى اشتباه کرده‌اید؟ فرمودند که :به غیر از رسول اکرم و ائمه طاهرین همه اشتباه می کنند.( صحیفه امام ج 11 ص 160) ♦️2-در موارد متعددی این بزرگواران به اشتباهات خویش درامر حکومت تصریح کرده اند: 🔹الف) من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود(صحیفه امام ج 21 ص 285) 🔹ب) من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام(صحیفه امام ج 21 ص 452) 🔹ج) رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۲۲ مرداد ۹۷ فرمودند: «در قضیّه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌‌ی ما با آنها صحبت کند؛ ضرر کردیم» 🔹د) ایشان در جمع مردم بجنورد در زمینه مسئله کنترل جمعیت فرمودند : یکى از خطاهائى که خود ما کردیم - بنده خودم هم در این خطا سهیمم - این مسئله‌ى تحدید نسل از اواسط دهه‌ى 70 به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلى که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ى 70 باید متوقف میشد. این را متوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیمند، خود بنده‌ى حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خداى متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد. ♦️3-تغییر فتوا از لوازم هر فقیهی است و امام و رهبری از این قاعده مستثنی نیستند. ♦️4-برخی اشتباهات قرآنی از جمله اشتباه رهبری در کلیپی که ضمیمه خواهد شد. ❓سوال ⛔️حال به نظر شما ولی فقیه معصوم است ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ آسیب شناسی دین پژوهی دکتر سروش(۴) 💠نگاهی به زندگانی دکتر سروش(۳) 🔹آشنایی سروش با علوم گوناگونی مانند معرفت شناسی، روش شناسی، ادبیات، شعر و غیره نشان دهنده مطالعات فراگیر او در عرصه های گوناگون علوم دینی و غیر دینی است. او شخصیت پرکار و تلاش گری است که بیشتر مواقع به خواندن و نوشتن اشتغال دارد. تسلط به زبان انگلیسی و عربی او را در یادگیری دیدگاه های غربیان و اندیشمندان مسلمان و نویسندگان عرب زبان معاصر موفق ساخته است. 🔸دکتر سروش همانند هر شخصیت دیگری از برخی بزرگان و رجال سیاسی و علمی متأثر بوده است، از جمله می توان به متفکران اسلامی مانند: سعدی، محمد غزالی، مولوی، ملاصدرای شیرازی، فیض کاشانی، شاہ ولی الله دهلوی، سید جمال اسد آبادی، اقبال لاهوری، دکتر شریعتی، مطهری، بازرگان و امام خمینی و شخصیت های یونانی و غربی مانند: سقراط، ایمانوئل کانت، شلاير ماخر، کارل ریموند پوپر و گادامر یاد کرد. 🔻فلسفه و عقل ستیزی و پوستین دانستن فقه در مدرسه غزالی، تفکیک نومن از فنومن و نسبیت معرفت شناختی در مکتب کانت، ابطال گرایی پوپر، تحول معرفت دینی و نظریه تجربه دینی اقبال لاهوری و اشعار عارفانه مولوی در ساختار و بافتار دین شناسی سروش تأثیر به سزایی داشتند. وی در باب تأثیر گزاری پاره ای از بزرگان می‌گوید: ریشه و تأملات بعدی من در باب فقه، یکی سخنان غزالی بود و یکی هم سخنان مرحوم بازرگان، که می گفت: «فقه در میان مفاهیم دینی ما رشد سرطانی داشته و مجموعه پیکر دین و معرفت دینی را ناموزون کرده است.» 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: حیا، وسیله‌ای به سوی همه زیبایی هاست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ جهانی آینده ما بین ابر هوش مصنوعی و ما انسان‌های بی‌کار و بی‌خاصیت! 🔹 معادله‌ی تعیین کننده‌ی قرن ۲۱: دانش بیولوژیک × توان پردازش رایانه‌ها × انبوه اطلاعات = توان هَک کردن انسان‌ها و تبدیل آن‌ها به حیوانات اهلی و بی‌خاصیت! 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر مساله برده داری در اسلام (1) ♦️از جدی ترین نقدهای منتقدین به آموزه های اسلام، پذیرش برده داری توسط این دین است.این نقد تا حدی می تواند چالش برانگیز باشد که مانع پذیرش حقانیت اسلام در نظر دیگران شود.برده داری و بدتر ازآن کنیزداری که همراه با رابطه جنسی بدون شرط رضایت کنیز بوده، امریست که در نظر این منتقدین مطلبی قبیح و خلاف عدالت محسوب می شود. ♦️در قرآن برده داری امر پذیرفته شده و حداقل شاهد بر این قضیه آیه 178 سوره بقره هست(وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ). جالب اینکه قرآن انسانی را مالک انسان دیگر معرفی می کند(فَمِنْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ مِنْ فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ. نساء/25) ♦️توجیهات بسیاری برای مترقی نشان دادن پذیرش برده داری از سوی علمای اسلام ارائه شده که از قوت چندانی برخوردار نیست. ♦️گفته شده که برنامه اسلام برای لغو برده داری برنامه ای تدریجی در محدوده زمانی نسبتا طولانی بوده است.(از توجیهات بسیار محوری مدافعین اسلام).در اینجا باید پرسید شاهد این مدعا چیست؟در هیچ کجای قرآن مطلبی برای اثبات این مدعا وجود ندارد. ثانیا این برنامه چقدر طولانی بوده که تا قرن ها برده داری هنوز بین مسلمانان وجود داشته به طوری که مادر برخی ائمه شیعه کنیز بوده اند.در امپراتوری عثمانی تا قرن نوزدهم برده داری رایج بود و در ایران نیز تا سال 1307 رواج داشت که نهایتا در این سال ممنوع اعلام شد. حال این کدام برنامه حذف تدریجی بوده که نتوانسته برده داری را در این مدت طولانی از بین ببرد؟ ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حرف جالب یک مسیحی که تازه مسلمان شده بود درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که آیت الله مجتهدی فرمودند کیف کردم! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: خوشا به حال کسی که مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف را دیدار کند و خوشا به حال کسی که او را دوست دارد و خوشا به حال کسی که قائل به امامت وی باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊 واکنش دولت به ضرر های مردم در بورس 😂حریص شدن حریص! حریص نشید بدید بره. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیش از چهل منبع تاریخی برای اثبات وجود حضرت رقیه!!! ♦️آقای یثربی (از مراجع احتمالی) ادعا دارد که بیش از جهل منبع برای اثبات وجود حضرت رقیه وجود دارد ♦️اینگونه بیانات یادآور حکم هزار ضربه شلاق قاضی برای دزدی هست که دزد در جواب این حکم به قاضی می گوید: جناب قاضی یا تا حالا شلاق نخورده ای یا نمیدانی هزار یعنی چه ♦️احتمال زیاد ایشان چنین تصور کرده اند که تعدد نقل در کتب تاریخی باعث تعدد طرق و تعدد منبع می شود که از مدعی مرجعیت چنین امری قابل اغماض نیست 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر ادله تاریخی وجود حضرت رقیه (5) ♦️تنها سند نسبتا قابل اعتنا برای داستان شهادت حضرت رقیه نقل عمادالدین طبری در کامل بهائی است. متن کتاب چنین است: در حاويه آمد كه زنان خاندان نبوت در حالت اسيرى حال مردان كه در كربلا شهيد شده بودند، بر پسران و دختران ايشان پوشيده مى‏داشتند، و هر كودكى را وعده‏ها مى‏داند كه پدر تو به فلان سفر رفته است بازمى‏آيد، تا ايشان را به خانه يزيد آوردند، دختركى بود چهارساله، شبى از خواب بيدار شد و گفت پدر من حسين كجاست. اين ساعت او را به خواب ديدم سخت پريشان، زنان و كودكان جمله در گريه افتادند و فغان از ايشان بر خواست. يزيد خفته بود از خواب بيدار شد، و حال تفحص كرد. خبر بردند كه حال چنين است آن لعين در حال گفت كه بروند و سر پدر او را بياورند و در كنار او نهند. ملاعين سر بياورد و در كنار آن دختر چهارساله نهادند. پرسيد اين چيست ملاعين گفت سر پدر تو است آن دختر بترسيد و فرياد برآورد و رنجور شد و در آن چند روز جان به حق تسليم كرد( کامل بهائی ص 523) 💠 نکاتی درباره متن: 🔹1-زبان این نقل بیشتر داستانی است تا تاریخی. 🔹2-در این حکایت نام آن کودک ذکر نشده است. 🔹3-در این حکایت از جزئیات و تفاصیلی که در قرون بعدی پیدا شده خبری نیست. 🔹4-طبق این روایت آن دختر پس از دیدن سر پدر بدحال شده و چند روز بعد از دنیا رفته است در حالی که بین مردم مشهور است که در همان لحظه جان داده است.ریشه پندار مشهور روضه الشهداء کاشفی است(http://lib.eshia.ir/10383/1/485) 🔹5-جالب تر آنکه سن کودک 4 سال بوده نه سه سال. ♦️بررسی سند نقل کامل بهائی سند کاملا مجهول است.تنها می دانیم که طبری این حکایت را از کتاب الحاویه فی مذمات معاویه نقل کرده است.به گفته طبری این کتاب اثر قاسم بن محمد بن احمد مامونی است.طبری او را از اهل سنت دانسته و در موارد متعددی از کتاب الحاویه نقل کرده است.درباره مامونی اطلاعات زیادی وجود ندارد جز اینکه ظاهرا از نوادگان مامون عباسی بوده است چرا که المامونی یعنی منتسب به مامون عباسی بنابراین تعجبی ندارد که فردی عباسی گرچه در ظاهر اهل سنت است کتابی در ذم معاویه بنویسد. نه میزان وثاقت مامونی و اعتبار کتابش الحاویه معلوم است و نه می دانیم که این داستان را از کجا و با چه سندی نقل کرده است لذا طبری یروی عن مجهول بطریق مجهول. بدیهی است که چنین نقلی به خودی خود علم آور نیست و به این ترتیب مهمترین سند داستان حضرت رقیه نیز از اثبات اصل ماجرا قاصر است چه رسد به جزئیات و تفاصیلی که در قرون بعد پرداخته شده است. ♦️ممکن است گفته شود که اعتماد طبری بر نقل مامونی دلیل بر اعتبار آن است.در پاسخ گفته می شود که بررسی آثار مختلف طبری مثل کامل بهائی ، مناقب الطاهرین،اسرار الامامه، تحفه الابرار و ... نشان می دهد که ایشان در نقل و اعتبارسنجی روایات دقیق نیست مثلا طبری می نویسد که محمد بن ابی بکر از مخالفین خلافت ابوبکر بوده و با بیعت با ابوبکر مخالفت کرده در حالی که محمد بن ابی بکر در قضیه سقیفه حدودا دو ساله بوده است!! ( رجوع به صفحات 250 و 251و 158) و یا داستان اسارت شهربانو به گونه ای نقل شده که هم از فضای تاریخی بسیار دور است و هم با عقاید شیعه مخالف است( کامل بهائی ص 455). 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرام حسینی 🔹واکنش صاحبخانه سنی مذهب، وقتی میفهمه مهدی مختاری (مداح اهلبیت) مشغوله خدمت جهادی در خانه ی خود ایشونه! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا