eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
714 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تأملات طلبگی
✍️اقلیت های جنسی ♦️در احکام و مبانی اسلامی، «اقلیت‌های جنسی» منحرفان جنسی خطاب و مجازات‌های سنگین
✍️ عمل قوم لوط از نگاه های گوناگون: ♦️دموکراسی_خواه (دموکراتیک): لوط - علیه السلام - باید رذیلت قومش را قبول می کرد چون آنها اکثر جامعه را تشکیل می دادند. ♦️لیبرالی: لوط این حق را نداشت که آنها را از رذیلت شان نهی کند. آنها در تصرفات شان آزاد بودند خصوصا اینکه کسی را اذیت نمی کردند. ♦️سکولار: روابط جنسی که با رضایت طرفین باشد ربطی به دین ندارد ♦️روشنفکر: قوم لوط افراد ضعیفی بودند و معذور، آنها از نقصی ژنتیکی رنج می بردند که آنها را مجبور به انجام فاحشه می کرد! ♦️دولت مدنی : همجنسگراها بخشی از مردم هستند که همه باید به آنها احترام بگذارند و حقوق شان را رعایت کنند تا رذیلت شان را ادامه دهند بلکه از حق نمایندگی در پارلمان برخوردارند! ♦️اسلام: لوط (ع) قادر به بازداشتن قومش نبود بنابراین رذیلت آنان را انکار نمود و با زبان نصیحت شان کرد و قلبا از افعال شان نفرت داشت. و بعد از تکرار نصیحت و دعوت که برای آنها بی فایده بود، آنها را با امر ربانی رها نمود. ➖و به این ترتیب بود که عقوبت و مجازات ربانی دامن آنها را گرفت: «فَلَمَّا جَآءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِيهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهَا حِجَارَةً مِّنْ سِجِّيلٍ مَّنْضُودٍ» [هود: 82] «هنگامی که فرمان ما فرارسید، آن [سرزمین] را زیر و رو کردیم و بر آنان سنگ گِل هایی پیاپی باریدیم». ➖همسر لوط (ع) در فاحشه با قومش همراه نشد اما روشنفکر (open minded) بود. افعال آنها را قبول می کرد و انکارشان نمی کرد و عمل شان را تایید می کرد و به همین دلیل جزای وی همان شد که الله متعال می فرماید: «فَأَنجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ» [اعراف: 83] «پس ما او و خاندانش را نجات دادیم؛ مگر همسرش که از بازماندگان [در عذاب] بود». 🔹حقیقت این است که بین نظر قرآن با نظر دموکراسی خواهان، لیبرال ها، سکولارها، روشنفکرها و دولت های مدنی در بیشتر موارد اختلاف بنیادین وجود دارد و نقطه ی مشترکی دیده نمی شود. هرچه هست میان شان تناقض است مانند کفر و ایمان 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
✍️بزرگان هم اشتباه می کنند!! ♦️محمد بن حسن بن علی بن حسن (۳۸۵-۴۶۰ق)، مشهور به شیخ طوسی و شیخ الطائف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نقل خاطره آیت الله صادقی تهرانی از آیت الله خویی از درس میرزای نائینی : 🔹در درس میرزای نائینی ایشان چند هفته روی عبارت " احل لکم ما فی الارض جمیعا " بحث می کردند به خیال اینکه این عبارت آیه قرآنی هست! در دوره دوم که تقریرات آقای کاظمی چاپ شد و تقریرات من چاپ نشده بود یک طلبه پاکستانی که حافظ قرآن بود گفت که این آیه اصلا در قرآن نیست! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ارسالی از طرف یکی از اعضای محترم کانال ♦️حدس محسن کدیور از سرنوشت شهید مطهری : 🔹آقای مطهری اگر زنده می ماند با آن روشن بینی که داشت معلوم نبود سرنوشتی بهتر از آیت الله منتظری می داشت 🔹در نه ماه اول انقلاب و سال 57 او بود که جلوی اعدام ها را گرفت 🔹خلخالی با اجازه امام خمینی دستگیرشدگان را درو می کرد! 🔹خدا لعنت کند گروهک فرقان که مطهری را در عنفوان به ثمر رسیدن و شکوفایی ترور کرد ♦️نشر مطالب ارسالی اعضای محترم کانال به منزله تایید محتوای آنها نیست 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ تاثیر علم مدرن بر سنت و ایدئولوژی 🔹سیطره حس‌گرایی چند اثر عمده را به‌دنبال آورد. ابتدا به انکار هویت دینی و عقلی علم پرداخت و درنتیجه موقعیت علمی سنت‌های دینی و همچنین ایدئولوژی‌های بشری را متزلزل ساخت و در نهایت نیز علم را با سفسطه و شکاکیت هم‌نشین ساخت و آن را با نوعی آنارشیسم معرفتی مواجه گردانید و نتیجه عملی این جریان نیز پس‌از نفی سنت و ایدئولوژی استیلای لیبرالیسم شد. برخی مدعی هستند لیبرالیسم نتیجه منطقی علم مدرن است. 🔸تاثیر دیدگاه‌های آمپریستی و پوزیتیویستی در نفی هویت دینی و عقلی علم و تأثیر آن در تزلزل سنت ها از آن جهت است که قوام دین و سنت‌های دینی و بخشی عظیم از اقتدار آن مبتنی بر ارزش علمی آن می‌باشد. عمل دین‌دار به سنت ریشه در اعتقاد او به صدق و راستی قضایا و گزاره‌هایی دارد که از اصول دین حکایت می‌کنند. 💯اگر دین‌دار در ارزش علمی این گزاره‌ها به‌راستی تردید داشته باشد و همه آن‌ها را حاکی از گرایش‌ها و ذائقه‌های شخصی و اجتماعی یا قومی و فرهنگی خود بداند در بیرون از قلمرو سنت قرار می‌گیرد و عمل او به سنت و تشبه او به رفتار دین‌داران عمل و رفتاری ظاهری و بدون روح است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در پی تظاهرات دانش‌آموزی اینبار واکنش دختران به سخنرانی یک بسیجی در مدرسه دخترانه. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️سوال از استاد وکیلی در مورد جمله آیت الله وحید خراسانی در مورد فلسفه و عرفان 🔹یکی از بزرگان (آیت
♦️آیت الله وحید خراسانی : 🔹اگر میشناختیم امام ششم علیه السلام کیست دنبال این و آن نمیرفتیم، قی کرده های فلاسفه یونان را نشخوار نمیکردیم ، زباله های عرفان اکسلوفان را هضم نمیکردیم 🔹خواه نا خواه واماندیم و بیچاره شدیم و از این اقیانوس معرفت محروم شدیم . 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️استاد طائب و ماجرای ابولولو 🔹مرگ عمر مشکوک است لذا ابولولو هیچ گاه به عنوان فرد مثبت مطرح نشد وتنها بعد صفویه قبر او توسط عده ای آباد شد 🔹جناح مخالف خیلی تلاش کرد که ترور عمر را منسوب به امام علی کند 🔹ابولولو چرا موفق به کشتن عمر شد با آنهمه محافظی که او داشت ؟ عمر را خود سیستم یهود از بین برد و الا کسی دیگر نمی توانست اگر قبر ابولولو در کاشان است او چطور توانست از مدینه به کاشان برسد ؟ 🔹اگر ثابت می شد حضرت علی در ترور عمر نقش دارد حضرت را شهید می کردند به بهانه اینکه حضرت علی در قتل عثمان نقش دارد اینهمه جنگ ضد حضرت شروع کردند در حالی که حضرت نه با قتل خلیفه دوم و نه با قتل خلیفه سوم موافق نبود 🔹عمر که نزدیک بود با عبارت لولا علی لهلک عمر از بین برود با ترورش تبدیل به شهید شد و آبرومندانه از دنیا رفت و در تاریخ ماند 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش اول 🔸استاد عمیدرضا اکبری 🔹«رفع‏القلم» عنوان روایتى است که از احمدبن اسحاق قمی نقل شده است. بر اساس این گزارش، عده ای قائل هستند که خلیفه دوم در نهم ربیع‏الاول به دست غلام ایرانی به قتل رسیده است؛ به همین بهانه در روز «نه ربیع الاول» مراسم جشنی با عنوان «عیدالزهرا» بر پا می‌کنند . 🔹بررسی سندی تنها سند ظاهراً متصل خبر در منابع غلات، یعنی کتاب سراسر غلو و الحاد و التقاط مجموع الاعیاد طبرانی (تحقیق اشتروتمان، ص147) است. اسناد موجود در کتاب بحار الأنوار (ط - بيروت، ج‏31، ص120) هم بر گرفته از کتب متأخرین و بدون سند متصل است. هرچند بخش باقی مانده از سند هم شامل روات مجهول و اسامی مشکوک است. 🔹منبع اول کتاب المحتضر حسن بن سلیمان حلی است، که آن سند هم افتادگی دارد و از شخص مجهولی بنام علي بن مظاهر الواسطی روایت شده است. و البته می دانیم صاحب محتضر از منابع غلات مانند الهدایة الکبری و آثار عقاید اختصاصی آن ها هم فراوان روایت می کرده است. 🔹 دوم زوائد الفوائد منسوب به سيد علی بن علی بن طاووس است، که البته بر فرض صحت انتساب کتاب او هم بدون سند آورده، و البته می دانیم از پدر او گزارشی بر نبود سند معتبری در این مورد در دست است. و به هر حال نمی دانیم وجه اعتماد او به اسنادی که ادعا کرده چه بوده است؟ 🔹 مصباح الانوار، منسوب به شخصی به نام هاشم بن محمد، که اطلاعاتی در مورد او نداریم. البته مدح برخی از متأخرین نسبت به او هم چندان ارزشی ندارد، زیرا متأخرین گاه کسانی را مدح کرده اند که نمی شناخته اند. (مانند مدح صاحب ذریعه نسبت به مولف مناقب عتیق!) این مدح ها گاه بر اساس نکته جالبی از کتاب بوده است. عجیب آنکه صاحب تاویل الآیات کتاب مصباح الانوار را به شیخ طوسی نسبت داده اند، که پر واضح است تا چه حد گفته ای نا به جا است!! - دیگر منابع پیشنهادی وضعیت آشفته تری دارند. 🔹بخش نهایی برجا مانده از سند خبر نه ربیع در سه منبع فوق همانند سند نصیری خبر در الاعیاد است، بنا بر این بر فرض ساختگی نبودن بخش پیشین سند، ظاهراً مصدر مشترکی با الأعیاد داشته اند. اما ادعای مذکور در بحار الأنوار در مورد عمل سلف به آن هم بی دلیل است، و البته عمل برخی متأخرین هم حجتی ثابت نمی کند. گفتنی است در بحار حتی نقل نورانیت و بابیت محمد بن نصیر هم روایت شده است. و البته در مواردی هم علامه به عدم اعتبار برخی اخبار بحار اذعان کرده است. بنا بر این صرف وجود خبری در بحار الأنوار ابداً اعتباری ثابت نمی کند. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi