eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وضع حوزه ها.mp3
2.2M
♦️انتقاد آیت الله صادقی تهرانی از وضع حوزه های علمیه ♦️از این حوزه های علمیه که بر مبنای همین علوم مرسوم حوزوی هستند شخصیت های مانند علامه طباطبایی ، علامه امینی ، آیت الله بلاغی بیرون نمی آید و اینان شخصیتهایی خود ساخته اند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
چرا ناقدانی که به قصد نقد یک اثر آن را می خوانند، گاهی پیرو آن می شوند؟ ✍️مصطفی ملکیان 🔹نیچه، در چنین گفت زرتشت، جمله زیبایی دارد که به اعتقاد من بسیار دقیق و عالمانه است. او می گوید: «شکارچیان بزرگترین پیروان اند» 🔹شکارچی همچون پیروی که مطیع سر در پی او دارد و او را دنبال می کند. موارد عدیده ای را دیده ایم که مصداق چنین چیزی است. بسیاری کسان بودند که به عزم ضربه زدن و نقد متفکری، خواندن آثار وی را آغاز کردند، اما در نهایت چنان شد که خود، پیرو او شدند! آن ها قصد شکار وی را کرده بودند لیکن خود صید او شدند. آدمی اگر بتواند به صورت جدّی از نیروهای باوراننده استفاده کند، هر کس که قصد صید او را کند روزی پیروش خواهد شد. ➖کتاب تقدیر ما تدبیرما، ص 56 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ استاد محمد فاضلی، جامعه شناس و استادیار سابق دانشگاه شهیدبهشتی : نمی شود به جماعت میلیونی گفت مقاومت کنید، بعد ببینند مقامات جور دیگری زندگی می کنند! 🔹ما تبدیل شده ایم به جامعه ی مسائل حل نشده! این جامعه انبوهی از مسائل حل نشده در ذهنش دارد. 🔹از محیط زیست بگیرید تا تورم چهار دهه ای، تا اسیدپاشی در اصفهان، تا مرگ ها در بازداشتگاه ها، تا به سرانجام نرسیدن پرونده های قضایی، تا ده ها مسئله که در ذهنش باقی مانده... 🔹و وقتی من توییت میزنم که ابراهیم رئیسی کار اخلاقی کرده که با خانواده مهسا امینی تماس گرفته و گفته بررسی می کنیم و نتیجه می گیریم، مخاطب من ناسزا می نویسد که آخر کدام یکی به نتیجه رسیده که این دومی باشد! 🔹یک بحران عظیم شکل گرفته است؛ مسئله بحران اعتماد. سرمایه اجتماعی نداریم و اعتماد وجود ندارد. ♦️قسمتی از مناظره محمد فاضلی و سعید حاجی ناصری در برنامه شیوه 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
💠به مناسبت شهادت امام کاظم یادی کنیم از این کلیپ تاریخی آیت الله وحید خراسانی 🔷وقتی حکومتی که هزار
♦️آیا تعطیل نکردن روز شهادت ائمه(ع) هتک حرمت آنهاست؟ 🔹حجت الاسلام مهدی مسائلی ♦️نقل کرده‌اند ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ آیت الله وحید خراسانی در خارج فقه گفته‌اند: «این مملکت باید در عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام یک پارچه سیاه پوش بشود اگر زمامداران مملکت غیرت دینی داشته باشند باید این ایام تعطیل رسمی بشود. ای غیرتمندان شیعه فردا همت کنید بازارها را ببندید به این حکومت اعلام کنید که اگر شهادت این امام تعطیل رسمی نشود ما مالیات به این حکومت گمراه نمی پردازیم.» ♦️به نظرم اینگونه اصرارها و موضع‌گیری‌های آیت الله وحید خراسانی برای تعطیلی شهادت‌ ائمه (ع) افزون بر تشدید مشاجرات و چند دستگی میان مذهبیون، وهن مرجعیت شیعه را در پی دارد. مردم هنگامی که می‌بینند سطح بالای پیگیری مراجع تقلیدشان تعطیلی ایام شهادت است و ایشان هنگامی که هشتم ربیع تعطیل می‌شود از دولت و مجلس تشکر می‌کند و هنگامی که شهادتی دیگر تعطیل نمی‌شود آنها را گمراه می‌نامند، از مراجع و رهبران دینی دل‌سرد می‌شوند! ♦️گرفتاری‌های دنیوی مردم را بگذاریم کنار، آیا مشکلات و گرفتاری‌های معنوی مردم با تعطیلی ایام شهادت حل می‌شود؟! شاید جناب آیت الله ایام شهادت در مجلس روضه حضور دارند و از آنچه در این تعطیلیها بر سایرمردم می‌گذرد آگاه نباشد، اما خوب است که نزدیکان ایشان، نه آمار سواحل شمال، بلکه اوضاع و احوال شهر قم را که از بیوت مراجع فاصله دارد، به سمع ایشان برسانند. ♦️در سالهای اخیر آقایان از یک طرف از عدم عمق طلاب در درس‌ها گلایه می‌کنند و از طرفی روزهای بسیاری از ایام درسی حوزه را با عناوینی اینچنین به تعطیلی کشانده‌اند. آیا نمی‌شود هم به کلاس درس آمد و هم عزادار اهلبیت (ع) بود!؟ آیا نمی‌توان در ابتدای درس‌ها یاد اهلبیت (ع) را زنده کرد؟! چه کسی گفته است که تعطیل نکردن روز شهادت ائمه بر هتک حرمت آنها دلالت می‌کند؟! ♦️با تعطیل کردن ایام شهادت در حوزه چقدر جایگاه معنویت و ولایت‌مداری طلاب را بالا برده‌ایم که می‌خواهیم نسخه آن را در کل کشور فراگیر کنیم؟! البته حق آن است که ابتدا ببینیم تعریف آقایان از معنویت و ولایت‌مداری چیست و ارتقای آن را به چه شکل می‌بینند؟! امروز عده‌ای از طلاب به جای پرداختن به متن دین و پیگیری کردن آرمان‌های اصیل اسلامی، گرفتار حواشی مذهبی هستند که نه گره‌ای از دنیای مردم می‌گشاید و نه آخرت آنها...بگذاریم و بگذریم! 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍️اقلیت های جنسی ♦️در احکام و مبانی اسلامی، «اقلیت‌های جنسی» منحرفان جنسی خطاب و مجازات‌های سنگین
✍️ عمل قوم لوط از نگاه های گوناگون: ♦️دموکراسی_خواه (دموکراتیک): لوط - علیه السلام - باید رذیلت قومش را قبول می کرد چون آنها اکثر جامعه را تشکیل می دادند. ♦️لیبرالی: لوط این حق را نداشت که آنها را از رذیلت شان نهی کند. آنها در تصرفات شان آزاد بودند خصوصا اینکه کسی را اذیت نمی کردند. ♦️سکولار: روابط جنسی که با رضایت طرفین باشد ربطی به دین ندارد ♦️روشنفکر: قوم لوط افراد ضعیفی بودند و معذور، آنها از نقصی ژنتیکی رنج می بردند که آنها را مجبور به انجام فاحشه می کرد! ♦️دولت مدنی : همجنسگراها بخشی از مردم هستند که همه باید به آنها احترام بگذارند و حقوق شان را رعایت کنند تا رذیلت شان را ادامه دهند بلکه از حق نمایندگی در پارلمان برخوردارند! ♦️اسلام: لوط (ع) قادر به بازداشتن قومش نبود بنابراین رذیلت آنان را انکار نمود و با زبان نصیحت شان کرد و قلبا از افعال شان نفرت داشت. و بعد از تکرار نصیحت و دعوت که برای آنها بی فایده بود، آنها را با امر ربانی رها نمود. ➖و به این ترتیب بود که عقوبت و مجازات ربانی دامن آنها را گرفت: «فَلَمَّا جَآءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِيهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهَا حِجَارَةً مِّنْ سِجِّيلٍ مَّنْضُودٍ» [هود: 82] «هنگامی که فرمان ما فرارسید، آن [سرزمین] را زیر و رو کردیم و بر آنان سنگ گِل هایی پیاپی باریدیم». ➖همسر لوط (ع) در فاحشه با قومش همراه نشد اما روشنفکر (open minded) بود. افعال آنها را قبول می کرد و انکارشان نمی کرد و عمل شان را تایید می کرد و به همین دلیل جزای وی همان شد که الله متعال می فرماید: «فَأَنجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ» [اعراف: 83] «پس ما او و خاندانش را نجات دادیم؛ مگر همسرش که از بازماندگان [در عذاب] بود». 🔹حقیقت این است که بین نظر قرآن با نظر دموکراسی خواهان، لیبرال ها، سکولارها، روشنفکرها و دولت های مدنی در بیشتر موارد اختلاف بنیادین وجود دارد و نقطه ی مشترکی دیده نمی شود. هرچه هست میان شان تناقض است مانند کفر و ایمان 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
✍️بزرگان هم اشتباه می کنند!! ♦️محمد بن حسن بن علی بن حسن (۳۸۵-۴۶۰ق)، مشهور به شیخ طوسی و شیخ الطائف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نقل خاطره آیت الله صادقی تهرانی از آیت الله خویی از درس میرزای نائینی : 🔹در درس میرزای نائینی ایشان چند هفته روی عبارت " احل لکم ما فی الارض جمیعا " بحث می کردند به خیال اینکه این عبارت آیه قرآنی هست! در دوره دوم که تقریرات آقای کاظمی چاپ شد و تقریرات من چاپ نشده بود یک طلبه پاکستانی که حافظ قرآن بود گفت که این آیه اصلا در قرآن نیست! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ارسالی از طرف یکی از اعضای محترم کانال ♦️حدس محسن کدیور از سرنوشت شهید مطهری : 🔹آقای مطهری اگر زنده می ماند با آن روشن بینی که داشت معلوم نبود سرنوشتی بهتر از آیت الله منتظری می داشت 🔹در نه ماه اول انقلاب و سال 57 او بود که جلوی اعدام ها را گرفت 🔹خلخالی با اجازه امام خمینی دستگیرشدگان را درو می کرد! 🔹خدا لعنت کند گروهک فرقان که مطهری را در عنفوان به ثمر رسیدن و شکوفایی ترور کرد ♦️نشر مطالب ارسالی اعضای محترم کانال به منزله تایید محتوای آنها نیست 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ تاثیر علم مدرن بر سنت و ایدئولوژی 🔹سیطره حس‌گرایی چند اثر عمده را به‌دنبال آورد. ابتدا به انکار هویت دینی و عقلی علم پرداخت و درنتیجه موقعیت علمی سنت‌های دینی و همچنین ایدئولوژی‌های بشری را متزلزل ساخت و در نهایت نیز علم را با سفسطه و شکاکیت هم‌نشین ساخت و آن را با نوعی آنارشیسم معرفتی مواجه گردانید و نتیجه عملی این جریان نیز پس‌از نفی سنت و ایدئولوژی استیلای لیبرالیسم شد. برخی مدعی هستند لیبرالیسم نتیجه منطقی علم مدرن است. 🔸تاثیر دیدگاه‌های آمپریستی و پوزیتیویستی در نفی هویت دینی و عقلی علم و تأثیر آن در تزلزل سنت ها از آن جهت است که قوام دین و سنت‌های دینی و بخشی عظیم از اقتدار آن مبتنی بر ارزش علمی آن می‌باشد. عمل دین‌دار به سنت ریشه در اعتقاد او به صدق و راستی قضایا و گزاره‌هایی دارد که از اصول دین حکایت می‌کنند. 💯اگر دین‌دار در ارزش علمی این گزاره‌ها به‌راستی تردید داشته باشد و همه آن‌ها را حاکی از گرایش‌ها و ذائقه‌های شخصی و اجتماعی یا قومی و فرهنگی خود بداند در بیرون از قلمرو سنت قرار می‌گیرد و عمل او به سنت و تشبه او به رفتار دین‌داران عمل و رفتاری ظاهری و بدون روح است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در پی تظاهرات دانش‌آموزی اینبار واکنش دختران به سخنرانی یک بسیجی در مدرسه دخترانه. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️سوال از استاد وکیلی در مورد جمله آیت الله وحید خراسانی در مورد فلسفه و عرفان 🔹یکی از بزرگان (آیت
♦️آیت الله وحید خراسانی : 🔹اگر میشناختیم امام ششم علیه السلام کیست دنبال این و آن نمیرفتیم، قی کرده های فلاسفه یونان را نشخوار نمیکردیم ، زباله های عرفان اکسلوفان را هضم نمیکردیم 🔹خواه نا خواه واماندیم و بیچاره شدیم و از این اقیانوس معرفت محروم شدیم . 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️استاد طائب و ماجرای ابولولو 🔹مرگ عمر مشکوک است لذا ابولولو هیچ گاه به عنوان فرد مثبت مطرح نشد وتنها بعد صفویه قبر او توسط عده ای آباد شد 🔹جناح مخالف خیلی تلاش کرد که ترور عمر را منسوب به امام علی کند 🔹ابولولو چرا موفق به کشتن عمر شد با آنهمه محافظی که او داشت ؟ عمر را خود سیستم یهود از بین برد و الا کسی دیگر نمی توانست اگر قبر ابولولو در کاشان است او چطور توانست از مدینه به کاشان برسد ؟ 🔹اگر ثابت می شد حضرت علی در ترور عمر نقش دارد حضرت را شهید می کردند به بهانه اینکه حضرت علی در قتل عثمان نقش دارد اینهمه جنگ ضد حضرت شروع کردند در حالی که حضرت نه با قتل خلیفه دوم و نه با قتل خلیفه سوم موافق نبود 🔹عمر که نزدیک بود با عبارت لولا علی لهلک عمر از بین برود با ترورش تبدیل به شهید شد و آبرومندانه از دنیا رفت و در تاریخ ماند 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش اول 🔸استاد عمیدرضا اکبری 🔹«رفع‏القلم» عنوان روایتى است که از احمدبن اسحاق قمی نقل شده است. بر اساس این گزارش، عده ای قائل هستند که خلیفه دوم در نهم ربیع‏الاول به دست غلام ایرانی به قتل رسیده است؛ به همین بهانه در روز «نه ربیع الاول» مراسم جشنی با عنوان «عیدالزهرا» بر پا می‌کنند . 🔹بررسی سندی تنها سند ظاهراً متصل خبر در منابع غلات، یعنی کتاب سراسر غلو و الحاد و التقاط مجموع الاعیاد طبرانی (تحقیق اشتروتمان، ص147) است. اسناد موجود در کتاب بحار الأنوار (ط - بيروت، ج‏31، ص120) هم بر گرفته از کتب متأخرین و بدون سند متصل است. هرچند بخش باقی مانده از سند هم شامل روات مجهول و اسامی مشکوک است. 🔹منبع اول کتاب المحتضر حسن بن سلیمان حلی است، که آن سند هم افتادگی دارد و از شخص مجهولی بنام علي بن مظاهر الواسطی روایت شده است. و البته می دانیم صاحب محتضر از منابع غلات مانند الهدایة الکبری و آثار عقاید اختصاصی آن ها هم فراوان روایت می کرده است. 🔹 دوم زوائد الفوائد منسوب به سيد علی بن علی بن طاووس است، که البته بر فرض صحت انتساب کتاب او هم بدون سند آورده، و البته می دانیم از پدر او گزارشی بر نبود سند معتبری در این مورد در دست است. و به هر حال نمی دانیم وجه اعتماد او به اسنادی که ادعا کرده چه بوده است؟ 🔹 مصباح الانوار، منسوب به شخصی به نام هاشم بن محمد، که اطلاعاتی در مورد او نداریم. البته مدح برخی از متأخرین نسبت به او هم چندان ارزشی ندارد، زیرا متأخرین گاه کسانی را مدح کرده اند که نمی شناخته اند. (مانند مدح صاحب ذریعه نسبت به مولف مناقب عتیق!) این مدح ها گاه بر اساس نکته جالبی از کتاب بوده است. عجیب آنکه صاحب تاویل الآیات کتاب مصباح الانوار را به شیخ طوسی نسبت داده اند، که پر واضح است تا چه حد گفته ای نا به جا است!! - دیگر منابع پیشنهادی وضعیت آشفته تری دارند. 🔹بخش نهایی برجا مانده از سند خبر نه ربیع در سه منبع فوق همانند سند نصیری خبر در الاعیاد است، بنا بر این بر فرض ساختگی نبودن بخش پیشین سند، ظاهراً مصدر مشترکی با الأعیاد داشته اند. اما ادعای مذکور در بحار الأنوار در مورد عمل سلف به آن هم بی دلیل است، و البته عمل برخی متأخرین هم حجتی ثابت نمی کند. گفتنی است در بحار حتی نقل نورانیت و بابیت محمد بن نصیر هم روایت شده است. و البته در مواردی هم علامه به عدم اعتبار برخی اخبار بحار اذعان کرده است. بنا بر این صرف وجود خبری در بحار الأنوار ابداً اعتباری ثابت نمی کند. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است ♦️این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. ♦️همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. 🔹بیانات امام خمینی در 25 آبان 1360 ❓آیا این عبارت تاریخی و مشهور حضرت امام بیانگر اینست که جمهوری اسلامی همان اسلام است یا چیز دیگری برداشت می کنید ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش اول 🔸استاد عمیدرضا اکبری 🔹«رفع‏القلم» عنوان روایتى است که از احمدبن ا
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش دوم 🔸استاد عمید رضا اکبری 🔹بررسی متنی اولا، معانی خبر را متفرداً غلات روایت کرده اند، و قرینه ای بر وجود روایتی امامی با این معانی نداریم. اما در عوض در میان نصیریه اخبار دیگری نیز در مورد نه ربیع وجود دارد که نشان می دهد در بین جمعی از غلات شناخته شده بوده است. خبر با بحث نزاع در مورد ابو الخطاب شروع شده است، که خود متناسب با محفلی خطابی است. 🔹دوم، با وجود شمردن فضائل بیشمار برای این روز در این خبر، تنها نقلی شاذ با سندی مجهول از امام هادی در فضل آن ارائه شده است. روشن است که عادتا این همه فضائل بر فرض صحت می بايست در كلام ائمه پیشین ع هم یافت شود. 🔹سوم، مشهور فقهای امامیه مرگ خلیفه دوم را در آخر ذی الحجه می دانسته اند، و گویا اختلاف از سوی متأخرین حاصل شده است. که البته از مهم ترین مستنداتشان همین خبر بوده است. مرحوم مجلسی در بحار (ج‏31، ص: 118) می گوید: «ما ذکر ان مقتله کان فی ذی الحجه مشهور بین فقهاءنا الامامیه». در توضیح مطلب اخیر باید گفت علمایی چون شیخ مفید و ابن ادریس حلی و ابن طاووس و کفعمی و رضی الدین حلی و علامه حلی همگی روز ترور عمر را در ذی الحجه ذکر کرده اند، و ظاهراً ابن طاووس نیز در اقبال موافقت نموده است. حتی کفعمی می گوید «بل الاجماع حاصل من الشیعه و السنه علی ذلک». (المصباح للكفعمي، ص: 511) بنظر می رسد اعتقاد به کشته شدن عمر در روز نهم ربیع از حدود قرن 5 یا 6 بین برخی عوام شیعه (بخصوص در ایران) رایج بوده و انکار ابن ادریس و کفعمی در مواجهه با آنان بوده است. هم چنین خبر منسوب به شیخ صدوق در إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏2، ص: 598 از نظر سندی و متنی وضعیت روشنی ندارد، و لذا از آن نمی توان نظر شیخ صدوق را دریافت. 🔹چهارم، اشتمال بر معانی غریب دیگری مانند رفع القلم از خلائق در این سه روز، که اگر چه ممکن است تأویل بعیدی بر آن ارائه شود، اما باید دقت داشت، این تعبیر تناسب چندانی با رفع القلم در برخی از اخبار دیگر ندارد. زیرا در آن جا سخن از شیعه است، و نه خلق. و مربوط به زمان خاصی هم نمی شود. ضمن آنکه اعتبار همان اخبار و معنای آن نیز محل تردید است. اما این خبر در ظاهر نخستین انسان را به یاد اباحی گری غالیانه می اندازد، چه آنکه غلات معاصر نیز فراوان بر آن برای اباحی گری استناد می جویند. و یا عبارت «يَوْمُ إِذَاعَةِ السِّر» که غالیان بر آن نیز استناد می جویند. عباراتی همچون اَسفَل الفَیلوُق، يَوْمُ الشَّرْطِ وَ يَوْمُ نَزْعِ الْأَسْوَار، يَوْمُ انْكِسَارِ الشيعة، يَوْمُ التَّصْرِيد، يَوْمُ التَصفیح، َ يَوْمُ سَيْلِ النغاب‏، يَوْمُ ظَفرت به بَنو إِسرائیل‏ نیز معانی روشنی ندارد. البته اشکالات لفظی مانند تعابیر عامیانه همچون «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأس»‏، «ریاء» و «جنٌبت» ممکن است به خاطر تصحیف باشد. 🔹ممکن است برخی وجه بزرگداشت این روز، آغاز امامت امام عصر عج بدانند و البته تاریخ این واقعه نیز محل اختلاف است. و در شهادت امام عسکری اقوال دیگری نیز وجود دارد. اما به هر حال این بر مطالب خبر نه ربیع تطبیق نمی کند. 🔹از سوی دیگر عید نامیدن روز بعد از شهادت یک امام هم دلیل می خواهد. اگر شروع امامت است که امامت از همان لحظه شهادت امام پیشین شروع می شود. اگر هم گفته شود که به حرمت امام پیشین باید شادی بر شروع امام بعد یک روز به تاخیر افتد، می پرسیم به چه دلیل یک روز تاخیر؟ اگر قضیه عرفی است که هنوز ایام عزای امام بعد باقی است. و اگر دلیل روایی دارد به کدام نص؟؟ پاسخی نیست، جز آنکه برخی برای توجیه خبر بی سند نه ربیع تنها احتمالی بدون قرینه را مطرح کرده اند. بنا بر این نکات اعتبار خبر نه ربیع اشکالات جدی دارد. و استناد به آن جدا بی وجه است. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️عوض کردن حکم اعدام با حبس ابد بخاطر خنده یکی از مجرمین و تفاوت نذاشتن بین اعدام و حبس ابد 🔸کاری ازمرحوم آیت الله خلخالی اولین حاکم شرع جمهوری اسلامی 🔹پیام فضلی نژاد : یکی از آنها برایم تعریف می کرد که شما روزی بنا داشتید بیست نفر را با هم محاکمه کنید جلوی صف آنها رفتید و گفتید یکی در میان از سمت راست اولی اعدام شود و دومی حبس ابد برود نفر آخر که حبس ابد گرفته بود به امید اینکه شاید روزی آزاد شود گویا خنده ای بر لبانش نقش بست و شما تا خنده او را دیدید گفتید حال که اینطور شد از آخر صف یکی در میان اولی اعدام شود و بعدی به حبس ابد رود 🔹خلخالی : آن خنده شیطانی بود دقیقا آن صحنه را به یاد دارم 🔹فضلی نژاد : خنده آن فرد شیطانی بود مثلا گناه بقیه متهمان چه بود و اصلا مگر خنده دلیل اثبات اتهامی است 🔹خلخالی : الان شما می آئید از دلیل و اثبات دلیل حرف می زنید آن موقع این چیزها نبود اصلا می گفتند فلانی ضد انقلاب است ما هم اعدامش می کردیم آن دسته هم که گفتی همه شان محارب بودند حبس ابد هم با اعدام که زیاد فرقی نمی کرد ♦️بخشی از مصاحبه پیام فضلی نژاد با مرحوم آیت الله خلخالی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی بین و سید حسن نصرالله! ⭕️ تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه من از خستگی‌ها چه بگویم با این محاسن سفید! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا