eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث قدسی: ای فرزند آدم خودت را محو بندگی من کن تا قلبت را پر از بی نیازی کنم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عاقبت شوخی با نامحرم و واکنش امام باقر علیه السلام! 💠 استاد انصاریان 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹واکنش لیدرهای اصلاحات به نامزد شدن ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ ‌ 🔻تقریبا با خاک یکسانش کرد!😂 👇👇 ‌@Taammolate_talabegi
✍چگونگی ولادت امامان (ع) در روایات غالیان 🔹در برخی رسانه‌های ضدِّ شیعه مانند شبکه‌ی کلمه یا سایت‌های ملحدین ادّعا می‌شود که شیعیان معتقدند: «امامان از رانِ مادر متولّد می‌شوند.» اگر چه اصل وقوع چنین خرق عادتی، عقلاً محال نیست؛ امّا روشن است که شیعیان چنین چیزی را از اعتقادات خود نمی‌شمرند! منشأ این نسبت، دو روایت ضعیف است که در اثرِ تسامحِ برخی از محدّثان متأخّر از کتبِ غالیان به جوامع حدیثی راه یافته و البتّه هیچ گاه به دیده‌ی اعتبار بدان‌ها نگریسته نشده است. موضوع دیگری که با این بحث مرتبط است، جایگاه تشکیل جنین امام است. بنابر دو-سه روایتِ ضعیف، جنین امام -بر خلاف مردم دیگر- در پهلوی مادر حمل می‌شود. 🔻تولّد از ران در افسانه‌های باستان بنابر افسانه‌های هندیِ رامایانا و مهابهاراتا، اوروا (Aurva) از رانِ چپ مادرش و نیز نیشادا (Nishada) از ران چپِ شاهزاده وِنا (Vena) به دنیا آمده‌اند. 🔻طبقِ اساطیر یونان و روم نیز، خدای شراب، «دیونیسوس» (=باکوس) از ران زئوس متولّد شده است؛ به این ترتیب که زئوس، با شکوهِ کاملِ خود بر معشوقه‌اش، سمله ظاهر شد و سمله از شعله‌ی نور او سوخت. زئوس، جنینی را که در زهدانِ شمله قرار داشت، بیرون آورد و در ران خود قرار داد. این جنین همان دیونیسوس بود که در ران زئوس کامل گشته و از آن متولّد شد. 🔸نتیجه: اگر چه نتیجه‌گیری قطعی و روشن‌تر درباره این روایات، نیازمند تتبّع بیشتر در منابع فرق می‌باشد؛ امّا اجمالاً می‌توان اعتقاد به زاده شدن امام از رانِ مادر را از متفرّدات غالیان دانست. همچنین اثباتِ حملِ امام در پهلوی مادر از طریق روایات معتبر امامیه ممکن نیست و ارتباط آن با روایات غالیان، عقاید باطنی و تصوّرات مسیحی قریب است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث قدسی: ای فرزند آدم اگر گناهان تو به وسعت آسمان‌ها باشد و سپس از من طلب بخشش نمایی همانا تو را می آمرزم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حستون نسبت به آینده کدوم گزینه است؟ ۱. امیدوارم ۲. نا امیدم 👇👇 @Taammolate_talabegi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗳 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برای انتخاب مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۹ از مخاطبان خود خواست تا جمله مورد نظرشان را ارسال کنند. از میان نظرات رسیده در نخستین مرحله‌ی این نظرسنجی ۱۰ جمله‌ی زیر بیشترین آرا از سوی مخاطبان را کسب کردند. هم‌اکنون شما می‌توانید در مرحله پایانی از این فراخوان به یک جمله از میان موارد زیر رأی دهید و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۹ را انتخاب کنید. 📥 انتخاب کنید👇 http://khl.ink/jomlesal1399
✍ لباس دین(۲۰) 💠 طرح پیشنهادی: 🔹یکی از اصناف ریشه دار که مخاطب عمومی دارد، صنف روحانیت است. شاید هیچ یک از اصنافی که یونیفرم دارند، به اندازه روحانیت قدمت نداشته باشند. در دنیای مدرن و پیچیده با شهرهای پرجمعیت و شلوغ، ناگزیریم با علائمی، خودمان را به مردم معرفی کنیم و به آنها بگوییم که «ما عالم و مبلغ دین اسلام و مذهب تشیع هستیم. اگر کار مرتبط با دین داشتید، در خدمتتان هستیم.» ما از یک سو موظفیم مطابق ربوبیت خدای متعال عمل کنیم و از مردم فاصله نگیریم و تا ممکن است همرنگ آنها باشیم و از سویی ناگزیریم متمایز شویم تا شناخته شویم. وجه جمع این دو، «لباس سازمانی با نهایت مشابهت به لباس مردم و کمترین تفاوت از لباس آنها» است؛ بر خلاف لباس فعلی که «نهایت تفاوت» را دارد و متأسفانه کمترین تشابهی هم ندارد! 🔸با این حساب می توانیم لباسی طراحی کنیم که: 🔻 عفیف تر از لباس عمومی باشد؛ مثلا پیراهن بلندتری بپوشیم تا عورتین را به طور کامل بپوشاند؛ یعنی حدود ۱۰-۲۰ سانت بلندتر باشد. 🔻آثار غربزدگی آن به حداقل برسد؛ مثل این که یقه آن، کراوات خور نباشد؛ یعنی مثل پیراهن های کنونی که به آنها یقه آخوندی می گویند. 🔻 به جای عبا و قبا، کتی طراحی شود که هم یقه ساده داشته باشد و هم پیراهن را پوشش بدهد. 🔻می شود برای این لباس، ملحقاتی برای تابستان و زمستان هم طراحی کرد؛ مثلا کت مخصوص هوای سرد یا گرم؛ مثل نظامی ها که کت زمستانی مخصوصی دارند. 🔻می شود با لباس، درجات علمی و مقبولیت اخلاقی افراد را هم نشان داد. یا با تنوع رنگ یا آرمی روی یقه؛ مثلا در سه رنگ لباس تولید کنیم یا یکرنگ باشد؛ ولی آرم، بیانگر سطح علمی افراد باشد، تا مردم با همین شاخص ها بدانند که چه سطح انتظاراتی باید داشته باشند. 🔹اگر ما این لباس را بپوشیم؛ چون شباهت بالای ۹۰ درصدی به لباس عمومی دارد، هم جلب توجه نمی کند و هم مانع قرابت و نزدیکی نمی شود و هم تحرک طلبه را در جامعه افزایش می دهد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: خداوند عزوجل می فرماید: خشم من بر آن که به کسی ستم کند که یاوری جز من ندارد سخت است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹همه چیز در محبت است! 💠 آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ تأملی بر منابر متافیزیکی 🔹در میان فرمایشات معصومین(ع) توصیه ها و ارشادات مختلفی در راستای تحدید و تبیین سبک زندگی اسلامی وجود دارد که مشکل عمده در جامعه ایران در نوع سبک زندگی آنان است و اگر آن را تغییر دهیم شاهد اثرات و ثمرات زیادی در بطن جامعه خواهیم بود. 🔸یکی از اصول مهم در تبلیغ مخاطب شناسی است که فرهنگ و باورهای مخاطبین فعلی در حال حاضر با توجه به تاثیرات فرهنگ غربی و تاثیرات علمی خود با انکار متافیزیک و تاثیر شگرف رویکرد پوزیتویسمی حتی در دانشگاه ها؛ شاهد انکار وقایع غیر حسی هستیم که نقلیات و مکاشفات مذکور عمدتا مورد قبول جامعه قرار نگرفته و جزء چرندیات و بافته های دین و روحانیون محسوب می شود. 🔻در بین برخی مبلغین عزیز اصرار های فراوانی بر منابر متافیزیکی و ماوراء الطبیعی وجود دارد که شامل روایات و داستان هایی از پیامبران، امامان و اولیاء است. 🔻برخی از این موارد از حیث سندی و وجود واقعی در رنج هستند و چه بسا وجود واقعی نداشته باشند و از آن جهت که برخی مبلغین سواد لازم را در جهت تشخیص قضایای صحیح از سقیم ندارند و حتی بی اطلاع از بدیهیات علم رجال و درایه هستند لذا اصلا انتظار ارزیابی احادیث از ایشان بی جاست! 💠 در نتیجه بهتر است مبلغین در سبک منابر خود یک بازنگری کنند و با مطالعه بیشتر منبری پر مغز و مفید برای عموم ارائه دهند. 😎در آخر جهت ادخال سرور فی قلوبکم، عرایضم را با یکی از این دست نقلیات که شنیدم ختم می کنم: ...در جنگ خیبر حضرت علی علیه السلام آن قدرت فوق‌العاده خودشان را نشان دادند و با یک زوری در خیبر را از جا کندند و آنچنان آن را به طرف آسمان پرتاب کردند که از آسمان اول رد شد از آسمان دوم هم عبور کرد و بعد آسمان سوم تا رسید به نزدیک خداوند که خداوند متعال به حضرت جبرئیل دستور دادند جلوی آن را بگیر که ممکن است به ما اصابت بکند.🤪 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نماهنگی زیبا ویژه ولادت امام حسین علیه السلام 🎊اعیاد شعبانیه بر تمامی شیعیان مبارک. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: آنکه خدا خیرش را بخواهد عشق حسین را به قلب او می اندازد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر روایات باب مولد الحسین اصول کافی 💠شیخ کلینی در ابواب التاریخ کافی برای هریک از معصومین در بابی مستقل روایاتی جمع کرده است. در باب مولد الحسین ایشان جمعا نه روایت نقل کرده که نکات جالبی بین این روایات به چشم می خورد. ♦️1-روایات دوم باب بیانگر اینست که بین ولادت امام حسن و امام حسین فقط شش ماه و ده روز فاصله بوده است.در اینجا این اشکال به ذهن می آید که اگر امام حسن در ماه رمضان به دنیا آمده باشد در اینصورت امام حسین قاعدتا باید در ماهی قبل از شعبان به دنیا بیاند و این با نظر خود کلینی که ولادت ایشان را در شعبان دانسته است منافات دارد.شش ماه بعد از رمضان هر ماه قمری که باشد قطعا ماه شعبان نیست.لذا به نظر می رسد اگر بخواهیم ولادت ایشان در شعبان را قبول کنیم یا باید قید ولادت امام حسن در رمضان را بزنیم یا قید شش ماهه به دنیا آمدن امام حسین. ♦️2-روایت سوم بیانگر کراهت حضرت فاطمه از حمل و وضع امام حسین است.!!البته قیدشده که علت این کراهت به شهادت رسیدن امام حسین درآینده بوده است. ♦️3-در روایت چهارم آمده :وقتی پیامبر بشارت ولادت فرزندی که امت، او را به قتل می رسانند می شنود راضی به ولادت ایشان نمی شود(لَا حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي).در ادامه بعد از رد دوباره وقتی به پیامبر گفته می شود که خداوند امامت،ولایت و وصیت را در نسل امام حسین قرار می دهد این بار پیامبر ولادت این مولود را قبول می کند!!تقریبا همین ماجرا برای حضرت فاطمه رخ می دهد وایشان بعد از شنیدن وعده امامت،وصیت و ولایت راضی به ولادت امام حسین می شود. ♦️4-جالب تر اینکه در همین روایت چهارم آمده که امام حسین هرگز نه از حضرت فاطمه و نه از هیچ زنی دیگر شیر نخورده است!غذای ایشان بنابر ظاهر این حدیث اینطور بوده که پیامبر انگشت ابهام یا زبان خود را در دهان امام حسین می گذاشته و بدین صورت ایشان سیر می شدند. ♦️5-در روایت پنجم علت ایراد جمله إِنِّي سَقِيمٌ (صافات/89) از جانب حضرت ابراهیم مشاهده مصائب امام حسین عنوان شده است. ♦️6-در روایت هفتم امام حسین یاری فرشتگان یاری رسان را قبول نکرده و به جای آن لقاء الله را انتخاب می کند. ♦️7-روایت هشتم روایت معروف به شیر فضه است.نکته جالب در شرح این روایت نظر علامه مجلسی در مورد تاختن اسب بر پیکر مطهر امام حسین در عاشوراست.مشهور بین شیعه اینست که بعد از شهادت امام حسین عده ای اسب بر پیکر ایشان تاختند. علامه مجلسی این مطلب را با استناد به همین روایت قبول نکرده و منکر تاخته شدن اسب بر پیکر امام حسین است(مراه العقول ج 5 ص 371) 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد علیه السلام: برای عباس(ع) نزد خداوند جایگاهی است که در روز قیامت همه شهیدان به آن غبطه می خورند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی داوران مسابقه میدون از کاندید های ریاست جمهوری دعوت می کنند تا برنامه اقتصادیشون رو در این برنامه بیاند و ارائه بدند. 🔹دکتر عبد الملکی: فقط از ظرفیت خالی ۵۰ درصدی صنعت کشور حداقل ۱۵ درصد نرخ رشد اقتصادی می توانستیم داشته باشیم! خانم مهرنوش هم که دولت رو با خاک یکسان کرد😁 آقای یونچی بعد دعوت می گند جیگر ندارند بیان😂😂 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مدعی مرجعیت (یثربی کاشانی) روایتی را که حتی سندی صحیح ندارد،نص قطعی امام صادق می خواند ♦️چندین سال قبل آقای یثربی در واکنش به کلیپ مشهور آِیت الله خوشوقت مطالبی را بیان داشت که در کلیپ فوق مشاهده کردید.در کمال تعجب ایشان روایت علی مثله تلطم الخدود و تشق الجیوب ( جالب تر اینکه روایت را هم اشتباه خوانده و ترجمه می کند) را که حتی صحت سندی ندارد، نص قطعی امام صادق می داند!!این روایت در تهذیب الاحکام شیخ طوسی آمده و برخی از طرفداران قمه زنی هم به آن استناد می کنند. روایت فوق به خاطر مجهول بودن خالد بن سدیر ضعیف السند است!! ♦️فقهای بزرگی ( که آقای یثربی در علمیت به گردپای آنها هم نمی رسد) تصریح به ضعف سندی این روایت کرده .برخی اضافه کرده اند که چون اصحاب به این روایت عمل نکرده اصلا شایستگی برای دلیل واقع شدن را ندارد . ♦️محقق همدانی در مصباح الفقیه ج 5 ص 449، محقق خویی در مبانی منهاج الصالحین ج 10 ص 566 ، محقق سبزواری در کفایه الاحکام ج 2 ص 415،سید گلپایگانی در کتاب الطهاره ص 219 ، آیت الله روحانی در فقه الصادق ج 23 ص 341، شهید ثانی در مسالک الافهام ج 10 ص 27 ،علامه مجلسی در ملاذالاخیار ج‏14 ص112روایت را مجهول و ضعیف ارزیابی کرده اند.نرم افزار درایه النور که طبق مبانی رجالی آیت الله شبیری زنجانی نوشته شده باز روایت را ضعیف ارزیابی کرده است. ♦️قضاوت با شما!! 👇👇 @Taammolate_talabegi