eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
426 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم... 🔹من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً و شوروی‌ از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌ای نباید از غافل بمانیم. در نهاد و سرشت آمریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - موج می‌زند. باید برای شکستن امواج طوفانها و فتنه‌ها و جلوگیری از سیل آفتها به سلاح پولادین و مسلح شویم. 🔹ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد. خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. بیانات حضرت امام ۶۷/۰۹/۰۲ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️وضعیت سیاسی در عصر امام عسکری (ع) و ولادت حضرت مهدی (عج) چگونه بوده است؟ 🔹درباره وضعیت سیاسی عصر (ع) و ولادت حضرت مهدی (عج) بايد گفت: امام حسن عسكرى (ع) در ماه ربيع الاول سال ۲۳۲ هجرى متولد شد و دوران او معاصر با حكومت سه نفر از حاكمان بنى عباس يعنى معتز، مهتدى و معتمد بوده است. معتمد عباسى تعصب و كينه خاصى نسبت به اهل بيت عليهم السلام نشان ميداد، از جمله كارهاى او اين بود كه بعد از شهادت امام عسكرى (ع) دستور داد خانه حضرت را تفتيش كرده تا از وجود فرزند حضرت آگاه شود و اين به جهت سعايتى بود كه جعفر به دستگاه حاكم كرده بود. 🔹داوود بن اسود مى گويد: امام عسكرى (ع) عصايى به من داد و فرمود: اين را به عمروى برسان. در بين راه عصا شكست، ناگهان مشاهده كردم كه در ميان آن نامه اى است؛ خدمت امام كه رسيدم جريان را بازگو كردم. حضرت فرمود: « ... وَ إِذَا سَمِعْتَ لَنَا شَاتِماً فَامْضِ لِسَبِيلِكَ الَّتِي أُمِرْتَ بِهَا وَ إِيَّاكَ أَنْ تُجَاوِبَ مَنْ يَشْتِمُنَا أَوْ تُعَرِّفَهُ مَنْ أَنْتَ فَإِنَّا بِبَلَدِ سَوْءٍ وَ مِصْرَ سَوْءٍ وَ امْضِ فِی طَرِيقِكَ فَإِنَّ أَخْبَارَكَ وَ أَحْوَالَكَ تُرَدُّ إِلَيْنَا فَاعْلَمْ ذَلِكَ؛ [۱] هر گاه مشاهده كردى كه كسى ما را دشنام مى دهد تو به دنبال مأموريتى كه فرستاده شدى برو و مبادا در صدد پاسخ او برآيى يا خودت را به او معرفى كنى؛ زيرا ما در بد شهرى قرار داريم، تو به راه خودت ادامه بده، اخبار و احوال تو به ما مى رسد، اين را به خوبى بدان». 🔹و حتى مشاهده مى كنيم كه امام (ع) به اصحاب خود دستور مى دهد تا هيچ كس به او سلام نكند و با دست به او اشاره ننمايد؛ زيرا در غير اين صورت جانش در امان نخواهد بود. [۲] حضرت (ع) براى ملاقات با شيعيان خود مكانى را معين مى كرد و مى فرمود: «صِيرُوا إِلَى مَوْضِعِ كَذَا وَ كَذَا وَ إِلَى دَارِ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ الْعِشَاءَ وَ الْعَتَمَةَ فِي لَيْلَةِ كَذَا فَإِنَّكُمْ تَجِدُونِي هُنَاكَ ...؛ [۳] در فلان مكان و فلان خانه شب هنگام مراجعه كنيد كه مرا در آنجا خواهيد يافت...». 🔹محمد بن عبدالعزيز بلخى مى گويد: «صبح هنگامى در خيابان گوسفندفروشان نشسته بودم كه ناگهان مشاهده كردم امام عسكرى (ع) از منزل خود خارج شده و به سوى خانه عمومى مى رود در دلم گفتم: اگر فرياد زنم كه اين مرد حجت خداست بر شما باد كه او را بشناسيد، مرا خواهند كشت، هنگامى كه حضرت به من نزديك شد با انگشت سبابه خود بر دهان خود اشاره فرمود كه ساكت باش. همان شب حضرت را ملاقات كردم فرمود: «إِنَّهُ هُوَ الْكِتْمَانُ أَوِ الْقَتْلُ فَاتَّقِ اللَّهَ عَلَى نَفْسِكَ؛ [۴] يا بايد كتمان كنى و يا اينكه به قتل خواهى رسيد، در مورد حفظ جانت از دستورات الهی پیروی کن». به همين جهت است كه مرحوم مقدس اردبيلى مى فرمايد: «هر گاه حديثى از «رجل» نقل شد، مقصود امام حسن عسكرى (ع) است». 🔹اين قضايا وضعيت بس دشوار سياسى (ع) و زمان ولادت امام مهدی (عج) را مى رساند و به همين جهت است كه ولادت آن حضرت در اختفاى تام صورت پذيرفت. در اين بين امام عسكرى (ع) دو وظيفه را دنبال مى كرده است: يكى اينكه حضرت در صدد اثبات ولادت و وجود فرزندش بوده است و ديگر اينكه طورى بايد فرزندش را معرفى كند كه جانش در خطر نيفتد. پی نوشت‌ها؛ [۱] بحارالأنوار، ج ‏۵۰، ص ۲۸۳، باب ۳، ح ۶۰ [۲] همان، ص ۲۶۹، باب ۳، ح ۳۴ [۳] همان، ص ۳۰۴، باب ۳، ح ۸۰ [۴] همان، ص ۲۹۰، باب ۳، ح ۶۳ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ هفتم، ص ۱۹۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️نفوذ پنهان شیطان 🔸«امام خمینی» (ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی، دارای اندیشه و آرمان هایی است که بدلیل گسترش روزافزون این اندیشه  اسلامی نو و بی بدیل در جهان، حساسیت مخالفان این تفکر را بر آن داشت تا با براندازی نظام تشکیل یافته، به مقابله با آن در آیند، اما زمانی که پروژه بصورت پی در پی با شکست مواجه می‌شد، پروژه کلید خورد. یعنی نفوذ در انقلاب، به گونه ای که «انقلاب را استحاله کنند؛ یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود». [۱] و در مرحله بعد با ناکارآمد جلوه دادن این تفکر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه با تحریف بنیانگذار آن، پایه های نظام را از درون سست کنند و ریشه این مکتب اسلامی را بخشکانند. 💠نفوذ 🔹اولین قدم در مورد «نفوذ»، تحریف شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار مکتب انقلاب اسلامی است، به این معنا «که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بصورت انحرافی و سطحی معنا شود» [۲] و قطعا تحریف شخصیتی که به عنوان رهبر و الگوی جامعه اسلامی است، منجر به تغییر و شبهه در افکار یک ملت خواهد شد و زیان بزرگی در پی خواهد داشت. مقام معظم رهبری در این باره می‌فرماید: «بعضی اینجور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است، در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش می‌کنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی می‌خواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند و اینجور تلقّی کنند؛ این غلط است» [۳] در صورتی که ایشان با داشتن زمینه‌ های برجسته‌ی علمی و اخلاقی با اصول و مبانی فکری انقلابی، وارد میدان مجاهدت فی‌سبیل‌الله شد و سلطنت ظالمانه و موروثی چند هزار ساله را در ایران براندازی کرده و با ایجاد و تشکیل یک نظام جمهوری اسلامی، کار را بدست مردم سپرد، «که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بی‌سابقه بود» که قطعا مصداق بارز این فرمایش خداوند میباشد که: «وَ جاهِدُوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِهِ؛ [حج، ۷۸] و در (راه) خدا بگونه ای که شایسته اوست جهاد کنید». 🔹امروزه بحث «نفوذ» به عنوان موثرترین روش در تغییر افکار و عقاید مردم یک ملت و با هدف همسو کردن آنها با اهداف شوم خود بوده، که در زمینه های سیاسی و فرهنگی پررنگ‌تر می‌باشد. نباید گذاشت این فکر و این امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد، زیرا خداوند سرنوشت «نفوذ دشمن» را از دست رفتن دین و دنیا دانسته، و در مورد یهودیان و مسیحیان به این نکته اشاره می‌کند که تا جامعه مسلمانان، دست از اسلامشان برندارند، اینها راضی نمی‌شوند: «یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی...» [ترجمه بخشی از آیه ۱۲۰ بقره]؛ همچنین در جای دیگر در مورد شرارت یهودیان حتی در حالت قرابت و دوستی می‌فرمايد: «...آنها از هرگونه شرّ و فسادی درباره شما کوتاهی نمی‌کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده...». [ترجمه بخشی از آیه ۱۱۸ آل عمران]. در موردشان نزول این آیه از ابن عباس نقل شده اين آيات هنگامى نازل شده كه عده‏ اى از مسلمانان با يهوديان، به سبب قرابت، يا همسايگى، يا حق رضاع، و يا پيمانى كه پيش از اسلام بسته بودند، دوستى داشتند و به قدرى با آنها صميمى بودند كه اسرار مسلمانان را به آنان میگفتند. بدينوسيله قوم يهود كه دشمن سرسخت اسلام و مسلمين بودند و به ظاهر خود را دوست مسلمانان قلمداد میكردند، از اسرار مسلمانان مطلع میشدند. آيه نازل شد و به آن عده از مسلمانان هشدار داد كه چون آنان در دين شما نيستند، نبايد آنها را محرم اسرار خود قرار دهيد، زيرا آنان درباره شما از هيچ شر و فسادى كوتاهى نمیكنند، آنان میخواهند شما هميشه در رنج و عذاب باشيد. [۴] 🔹بی شک دفاع از این سنگر اسلامی درصورتی امکان پذیر است که معرفت و لازم نسبت به این تفکر اسلامی و بنیانگذار آن حاصل شود و طبق فرمایش امام علی(ع) علمداران این عرصه کسانی هستند که با بصیرت و با معرفت باشند، یعنی قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشند: «ِاین پرچم را تنها کسانی میتوانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند». [۵] و تنها راه کسب بصیرت طبق فرمایش قرآن کریم در نیت و انجام عمل برای خداست: «اگر خداترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان میبخشد...». [ترجمه بخشی از آیه ۲۹ انفال] یعنی دیده میدهد تا به نور باطن، حق را از باطل فرق گذارید». پی نوشت‌ها؛ [۱] بیانات رهبری ۸۹/۱۱/۱۵ [۲] همان ۹۴/۳/۱۴ [۳] همان [۴] مجمع البیان، ذیل آیه۱۱۸همین سوره [۵] بحارالانوار،ج۶۹، ص۴۷ منبع وبسایت رهروان ولایت @tabyinchannel
⭕️اهمیت روز سیزده آبان 🔹 یک روز تاریخی است؛ هم تاریخی است، هم تجربه‌ آموز است. «تاریخی است» یعنی اینکه در این روز حوادثی اتّفاق افتاده که این حوادث در تاریخ ماندنی است؛ فراموش‌ شدنی نیست و نباید هم فراموش بشود. «تجربه‌ آموز است» [یعنی] به ‌خاطر همین حوادث، یک واکنشهایی به وجود آمده است که آن واکنشها برای ما درس است؛ باید برای آینده‌ی کشور، برای آینده‌ی عمر خودتان، برای آینده‌ی ملّت تان از این تجربه‌ها استفاده کنید. آینده مال شماها است دیگر. 🔹خب، این روز برای ما روز مهمّی است امّا از این روز خیلی عصبی میشوند. این روزی است که بزرگداشت آن، اعصاب آمریکایی‌ها را خُرد میکند. حالا همین جلسه‌ی شما ـ همین جلسه ـ وقتی منعکس بشود، مطمئن باشید گرایش آمریکایی و خود آمریکایی‌ها از این اجتماع، از این سرود، از این همدلی‌ها خشمگین میشوند، اعصابشان خُرد میشود؛ چرا؟ چون این روز، هم تجسّم شرارت آمریکا است، هم تجسّم ضربه خوردن آمریکا و قابل مغلوب شدن آمریکا است؛ یعنی این کسانی که خیال میکنند یک قدرت دست‌نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم میشود نه، کاملاً آسیب‌پذیر است؛ این یک تجربه برای ما میشود. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 بالاترین سند حقانیت @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش چهاردهم و پایانی) 🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او. 💠رسانه منتظر 🔹 و زمینه ساز، رسانه ای است که اهداف، روابط و برنامه هایش را هم سو با مقاصد و خواسته های امام قرار می دهد و میزان اعتبار و مشروعیت خود را به انجام تکالیف و اهتمام و تلاش در راستای تحقق آن وابسته می داند؛ زیرا امروز رسانه ها، برای تحقق جامعه آرمانی و مورد نظر عجل الله تعالی فرجه الشریف نقش مهمی دارند، آنها با ابزارهای گوناگون رسانه ای در گسترش و نهادینه کردن سهم بزرگی دارند. ابزار اینترنت بسیار فراگیر و اثربخش است. فیلم های تبلیغی، رسانه های مجازی و مکتوب نیز سهم مهمی در عرصه تبلیغ دارند. در عرصه سایبری، وبلاگ نویس های مهدوی در فضای مجازی، فعالیت تحسین برانگیزی دارند. آنها باید کیفیت تعامل با رسانه را بیاموزند. 🔹اگر به مسلح نشوند، بی دفاع هستند و دیگران آنها را شکار می کنند. از این رو، با توجه به کارکرد و اهمیت در شیوه های انتقال پیام، باید از شیوه های خلاقانه و هنرمندانه به صورت غیرمستقیم، پیامشان را به مخاطبان برسانند و در برابر هجوم بی امان منکران مهدوی، پاسخ های مستند و مستدل ارائه کنند. ، با ساخت فیلم های مرتبط با اسلام و آخرالزمان، به جامعه جهانی چنین القا می کند که کسی که مسلمانان منتظر او هستند، با حمله موشکی می خواهد غرب را نابود کند. آنها با ساختن فرقه های انحرافی در قالب فیلم های هالیوودی، می خواهند آمریکا و نگاه لیبرال دموکراسی را به عنوان منجی معرفی کنند. آنها بسیاری از کارهایشان را از طریق رسانه انجام می دهند و اگر قرار باشد ما برای این تحریف ها و تهدیدات پاسخی داشته باشیم، بهترین ابزار، است که با بیان صحیح و منطقی، دلایل محکمه پسند ارائه شود. 💠نتیجه 🔹با بهره گیری از آیات و روایات، عجل الله تعالی فرجه الشریف، آخرین حلقه مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. پیامبران الهی برای برقراری ارتباط درست میان بنده و خالق و روابط حسنه میان بشر، بر اساس عدالت و صلح و صفا و خدمت برانگیخته شده اند، بنابراین، ، هدف اصلی و عمومی انبیاء علیهم السلام بوده است و آرزو و خیال نیست، بلکه واقعیتی است که دنیا به سوی آن پیش می رود؛ یعنی است. خداوند در نهایت عدالت را بر دنیا حاکم خواهد کرد، و به فرموده امام راحل، «ما منتظران مقدم مبارکش، مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهی را در این کشور ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حاکم کنیم و از تفرقه و نفاق و دغل‌بازی بپرهیزیم و رضای خداوند متعال را در نظر بگیریم». • منابع و مآخذ کلیه بخش‌های این نوشتار در منبع موجود است. نویسنده: سید علی محمدی متکازینی منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله  اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سیزده آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (بخش اول) 💠روز ملّی مبارزه با استکبار 🔹روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن یعنی از ایران نقش اساسی داشتند. در روز ۱۳ ابان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ ابان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به انان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ ابان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز (ملّی مبارزه با استکبار) نام گذاری کردند. 💠همه با هم... 🔹روز ۱۳ ابان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام - آن نور قبیله قبله - است. روز کشتار دانش آموزان است. روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان مدار و عدالت پناه است. این مناسبت ها ایجاب می کند که همه باهم به قول آن بزرگ‌زادِ خورشیدگون، هرچه فریاد داریم بر سر بریزیم. بیایید کران تا کران، حیات را از تحرّک و مبارزه و فریاد علیه مستکبران، سرشار سازیم و از هیچ قدرتی جز خداوند باک نداشته باشیم و در برابر هیچ گردنکشی، سر فرود نیاوریم؛ همچنان که تاکنون این گونه بوده ایم. بیایید برخی سستی ها و رکودها را به حرکت و شور مبّدل سازیم و رخوت و خواب آلودگی برخی افراد را باز شوییم. بیایید دست ها و دلهامان را قوی کنیم و در روز ۱۳ ابان، مردم خداجو و استکبارستیز را به مبارزه با مظهر استکبار بخوانیم. این چنین باد. 💠حوزه های علمیه و فریاد علیه استکبار 🔹 در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت های ستمگر قرار داشته اند. رمز کامیابی نهضت پربار سر سلسله ی بیداردلان؛ (ره) و محبوب بودن آن رادمرد بزرگ نیز این بود که از یکسو، دشمن مستکبران بود و از سوی دیگر، یاوری همیشه غمخوار برای محرومان و مستضعفان به شمار می‌آمد. از این رو، حوزه های علمیه به عنوان ادامه دهنده ی خط راستین آن آیت‌ بلند کتاب مقاومت در مبارزه ملی با استکبار، نقش مهمی دارند. 💠دانش اموزان و مبارزه ملّی با استکبار 🔹بی گمان، و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در ۱۳ آبان‌ ۱۳۵۷، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمامداران کاخ سفید انداختند. این جوانان دانش پو بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی بستیزند. اینک، ان رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش اموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و همچون گذشته از پیشگامان این قیام ملّی باشند. 💠اراده الهی و قیام علیه مستکبران 🔹خدای متعال، را با فطرتی ظلم ستیز آفریده است. طبع انسان، و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است. ارسال پیامبران نیز با این هدف صورت گرفته است که به انسان ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند. خداوند، با صراحت این واقعیت را در قرآن کریم بیان کرده است. از سوی دیگر، اراده خدای منّان بر آن است که انسان های ضعیف نگاه داشته شده و مظلوم، به پاخیزند، بر طاغیان و ، بشورند و داد خود را از آن ها بگیرند و حاکمیت را از آنِ خود کنند؛ حاکمیتی که به عنوان امانتی الهی همواره در خدمت آرمان ها و ارزش های والا و خدایی باشد. (ره) با همین تفکر ژرف و ریشه دار دینی، هسته مقاومت جهانی اسلام را علیه بیداد و تباهی استعمارگران و مستکبران بنیان نهاد. خمینی کبیر، عظمت های آئین احمدی را در پرتو کرامت های محمدی صلی الله علیه و آله و انوار پاک علوی علیه السلام، فرا راه بشر این روزگار و همه روزگاران آینده قرار داد. ... منبع: حوزه نت به نقل از مجله گلبرگ، شماره ۲۰ نویسنده: عبدالطیف نظری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️حضرت رضا و حضرت معصومه علیهماالسّلام با هم اتحاد و اتصال دارند 🔹 و علیهماالسّلام با هم اتحاد و اتصال دارند، بلکه همه نور واحدند؛ لذا انسان به هر کدام که متوسل شود، از دیگری جواب می‌گیرد. 📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۷۳ منبع: وبسایت‌ مرکز تنظیم‌ ونشر آثار ‌آیت‌ الله‌ العظمی‌ بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سیزده آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (بخش دوم و پایانی) 💠به یادِ مردی که استکبار را از گستره ایران زدود 🔹سلام بر روان پاک روح خدا و سلام بر همه روان های خدایی! سلام بر آنکه بیداری را به ما هدیه داد؛ آزادی را برایمان به ارمغان آورد؛ ما را به وادی برد و را به ما، ارزانی بخشید. سلام بر دست های سبزی که بذر محبت خدا را در دل های کوچک فرزندان ما کاشت. سلام همه صالحان و سپیدرویان، بر روان بیدارگر روح پاک خدا باد. بزرگمردی که با موضع‌گیری آگاهانه و مدبّرانه خویش، هر توطئه‌ای را نقش بر آب می کرد. حکیم دوراندیشی که گره های کور را به سرپنجه تدبیر، می گشود. 🔹دلاوری که ، با نفس گرمش بر خاک افتادند. اری! (ره)، وجدان بیدار قرن و نادره مرد روزگاران بود. قائدی بی نظیر و قائمی بی بدیل بود که با قیامی الهام گرفته از رهنمودهای قائم آل محمد (ص)، زنگ ها و زنگارها را از چهره دل ها و جان ها باز شست و نور معرفت و بیداری را بر قلب ها تاباند. ستم ها را سر برید، ستمگران را به زوال کشاند، و پلیدی و پلشتی استکبار و استعمار را از گستره ایران زدود. اینک در سال روز ۱۳ آبان‌، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، یاد او را گرامی می داریم و بر روان بیدارگرش درود می فرستیم. 💠ملت های عدالتخواه و روحیه استکبار ستیزی 🔹امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان، امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالتخواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه خونین مردم شجاع و آزادیخواه فلسطین بر ضد اشغالگران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود. 💠روزی که وحدت کلمه معنا شد 🔹 از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با به می توان در برابر هر طاغوتی - هرچند خودش را قدرتمند نشان دهد - ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می توان، را به خاک مذلت افکند. در سیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی دهند، می توان بازگرفت. حماسه سیزده آبان ثابت کرد که همه قدرت های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است. در سیزده آبان، مردم عدالتخواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده ای کج اندیش و کوته فکر، همچون کوهی استوار است، کاهی بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه گشت. 💠سیزده آبان؛ ستاره ای فروزان 🔹آیا تا به حال از خود پرسیده اید که (سیزده آبان) چه روزی است؟ آیا تا به حال درخشش ستارگان و مهتاب را در پهن دشت گیتی دیده اید؟ آیا تاکنون دیده اید که فروغ نورانی برخی ستارگان، بیشتر است؟ در آسمان تاریخ معاصر ایران زمین نیز، روزهایی چون ستارگان پرتو افشان می درخشند و درس روزهای درخشنده نیز برخی درخشنده ترند. سیزده آبان، این چنین است؛ زیرا در سیزدهم آبان، ملت ما با عشق و ایمان به آرمان خویش، همه قدرت های استکباری را به سخره گرفتند و شکوه پوشالی شان را پایمال کردند. در سیزدهم آبان، خدا مردان پاک سرشت، در سالگرد قربانی شدن دانشجویان و تبعید سرسلسله بیدار دلان، بر دیو پلیدی و پلشتی، مردانه تاختند و لانه فساد را درهم کوبیدند. این است که سیزده آبان در تاریخ این دیار شهیدپرور، برگی زرین را به خود اختصاص داده است و بسان ستاره ای فروزان در آسمان میهن اسلامی می درخشد. 💠درس های سیزده آبان 🔹 به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاولگران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که تنها در برابر «الله» به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه سیزده آبان به دل های مومنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان اموخت. در سیزدهم ابان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است. منبع: حوزه نت به نقل از مجله گلبرگ، شماره ۲۰ نویسنده: عبدالطیف نظری @tabyinchannel
⭕️ صلی الله عليه و آله:  🔸أغفَلُ النّاسِ مَن لَم يَتَّعِظ بِتَغَيُّرِ الدُّنيا مِن حالٍ إلى حالٍ. 🔹غافل ترين مردم كسى است كه از دگرگونى دنيا از حالى به حال ديگر پند نگيرد. 📕بحار الأنوار، ج ۷۷ ،ص ۱۱۴ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️تبعید حضرت امام به دلیل مخالفت با قانون حامی آمریکا 🔹سه حادثه در این روز [سیزده آبان] اتّفاق افتاده که بعضی مستقیماً مربوط به است، بعضی غیر مستقیم مربوط به آمریکایی‌ها است. یک حادثه، است که در روز سیزدهم آبان در سال ۴۳ اتّفاق افتاد. چرا امام تبعید شد؟ چون یک قانونی به دستور شاه - به دستور محمّدرضا - در مجلس تصویب شد که بر طبق آن قانون، که در ایران بودند مصونیّت پیدا کردند. آن وقت حدود چهل پنجاه هزار آمریکایی در ایران بود، در دستگاه‌های نظامی، دستگاه‌های امنیّتی، دستگاه‌های اقتصادی. اینها اگر چنانچه هر جنایتی در ایران میکردند، طبق این قانون، قابل تعقیب نبود؛ 🔹یعنی یک با ماشین راه میرود، مثلاً یکی را زیر بگیرد، یک جنایتی بکند، دستگاه قضائی کشور حق نداشت او را تحت تعقیب قرار بدهد! این، بود. امام تحمّل نکرد این را؛ یک سخنرانی مفصّل کردند ــ که صدای ایشان و متن سخنرانی الان موجود است؛ بعد به خاطر این سخنرانی، ایشان سیزده سال تبعید شد! حالا سیزده سال که میگوییم، چون در پایان این سیزده سال انقلاب اتّفاق افتاد؛ اگر انقلاب اتّفاق نمی‌افتاد، سی سال هم ممکن بود طول بکشد این تبعید، برای خاطر برخورد با این قانون حامی آمریکا. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دشمن شناسی - سیاست مبارزه با دشمن (بخش سوم) 🔸در مورد معیار کلی برخاسته از متون دینی ما این است که کسی و یا مجموعه ای که سد راه تکامل انسان بسوی قلل رفیع «شدن» و موجب دوری از خدا و خسران در زندگی گردد، محسوب می شود. طبق آیات و روایات انسان دو گونه دشمن دارد: ۱) یا دشمن نزدیک؛ ۲) یا دشمن دور عبارتند از شیطان های جن و انس. 💠دشمن‌ بیرونی 🔷ب) شیاطین انس 1⃣منظور از ، انسانهایی هستند که مانند شیاطین جنّ، بر ضدِّ خدا و دین او اقدام نموده، انسانها را با انواع فریب‌ها از راه خدا دور می‌سازند یا اعمالی شیطانی انجام میدهند. بر همین مبنا بود که امام خمینی (ره) حکومت آمریکا را شیطان بزرگ لقب دادند. پس از حیث بشر بودن، تفاوتی با انسانهای عادی ندارند و تنها از نظر فکری و اعتقادی و عملی در مسیر شیاطین جنّ قرار داشته، دانسته یا نادانسته کارمندان شیطان می‌باشند. 2⃣هر کسی یا از جنود خداست یا از جنود شیطان؛ یا حزب الله است یا حزب الشیطان؛ چرا که بین حقّ و باطل راه دیگری وجود ندارد. پس هر که از خدا و و حقیقت خارج شود، از خواهد بود. آیات شریفه ای که ذیلاً به آنها پرداخته میشود، راز این حقیقت را روشن می‌سازند که چگونه برخی انسانها جزء حزب شیطان یا حزب الله می شوند. «وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْغالِبُون؛ [مائده، ۵۶] و کسانى که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است». در نتیجه بهترین راه دریافتن دسیسه های دشمنان و شیطان و آگاه ساختن دیگران از کیود آنان، رجوع به و علیهم السلام می باشد، چرا که بهترین کسانی که می توانند آنان را بشناسند، خود خداوند و معصومین علیهم السلام می باشند. 🔹به عنوان مثال: «وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّیَنَّهُم وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّیَنَّهُمْ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُبَتِّکُنَّ آذانَ الْأَنْعامِ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ وَ مَنْ یَتَّخِذِ الشَّیْطانَ وَلِیًّا مِنْ دُونِ اللهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْراناً مُبِیناً؛ [نساء، ۱۱۹] و آنها را می‌کنم! و به آرزوها سرگرم می‌سازم! و به آنان دستور می‌دهم که (اعمال خرافی انجام دهند، و) گوش چهارپایان را بشکافند، و آفرینشِ پاک خدایی را تغییر دهند! (و فطرت توحید را به شرک بیالایند!)» و هر کس، را به جای خدا ولّیِ خود برگزیند، زیانِ آشکاری کرده است». 🔹رسول خدا (ص) فرموده‌اند: «زمانی موسی (ع) نشسته بود که ناگهان سوی او آمد و کلاه دراز رنگارنگی به سر داشت، چون نزدیک موسی (ع) رسید، کلاهش را برداشت و خدمت موسی (ع) ایستاد و به او سلام کرد. موسی (ع) گفت: تو کیستی؟! گفت: من شیطانم. موسی (ع) به او فرمود: این کلاه چیست؟ گفت: به وسیله این کلاه دل آدمیزاد را می ربایم. (گویا رنگهای مختلف کلاه، نمودار شهوت‌ها و زینت‌های دنیا، و عقاید فاسد و ادیان باطل بوده است). موسی (ع) گفت: به من خبر بده از گناهی که چون آدمیزاد مرتکب شود، بر او مسلط شوی؟ شیطان گفت: هنگامی که او از خودش خوشش آید و عملش را زیاد شمارد و گناهش در نظرش کوچک شود. [اصول کافی، ج۳، ص۴۲۹] 🔹راه‌ مقابله‌ با دشمنان را نیز خود بیان میفرماید. به عنوان مثال: «إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ؛ [اعراف، ۲۰۱] هنگامى که گرفتار شوند، را یاد میکنند؛ و ناگهان بینا مى‌گردند». در این آیه راه‌ خلاصی از دام‌ شیطان تعلیم داده شده است؛ به این صورت که انسان هر گاه خود را گرفتار دام دید، باید بلافاصله باطن خویش را متوجّه خداوند نماید. چرا که حقّ و باطل در یکجا جمع نمیشوند؛ پس هر که رو به خدا نمود یقیناً از صف شیاطین خارج میشود. ... منبع: وبسایت پرسمان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عفت در گفتار (بخش هفتم و پایانی) 🔸نحوه­‌ سخن گفتن افراد نشان­ دهنده­ شخصیت آنان بوده، مردم براساس آن درباره­‌ آن­ها قضاوت خواهند کرد. از این رو امام علی (ع) فرمود: «قولوا الخیر فتعرفوا به؛ تا به ­خوبی معروف شوید». در ادامه، زیرمجموعه و مصادیق محتوا را می­‌شناسید. 💠سخن بی­ ارتباط (۲) 🔹در بخش پیشین این نوشتار بیان شد که یکی از نشانه های عفت در گفتار از نظر اسلام، سخن نگفتن در مورد چیزهایی است که ارتباطی به انسان ندارد. پیامبر اکرم میفرماید: «من حسن اسلام المرء ترکه مالا یعنیک؛ از اخلاق پسندیده­ انسان دخالت نکردن در چیزی است که به او ارتباطی ندارد». [۱] در مقابل، سخنان بی­‌ربط به شدت در آموزه­‌های دینی مذمت، و به عنوان یکی از موانع سعادت انسان معرفی شده است. چنان که از انس بن مالک نقل شده است: «در جنگ احد غلامی از ما مسلمانان شهید شد. بعد از شهادت او ما دیدیم که از شدت گرسنگی سنگی را به شکم خود بسته است. مادر آن غلام کنار بدن فرزند خود آمد و گرد و غبار از چهره­ او پاک کرد. او خطاب به فرزندش گفت: «هنیئا لک الجنه یا بنی؛ فرزندم بهشت برایت گوارا باد. پیامبر فرمود: ما یدریک لعله کان یتکلّم بما لایعنیه؛ از کجا می­دانی فرزندت به بهشت می­رود شاید او سخنانی که به او ارتباط نداشت می­گفت». [۲] 🔹با توجه به اهمیت این آموزه­‌های اخلاقی، پیشوایان دینی همواره به پیروان خودشان توصیه می­کردند تا به اموری که به آن­ها ربطی ندارد سخن نگویند. چنان که اميرالمؤمنين امام علی (ع) در این رابطه می­فرماید: «فتکلّم بما یعنیک و دع مالا یعنیک؛ درباره­ آنچه به تو مربوط است سخن بگو، و آنچه به تو ارتباطی ندارد را ترک کن». [۳] همچنین در توصیه­ به فرزندشان امام مجتبی (ع) می­فرماید: «و الخطاب فیما لم تکلّف؛ آنچه به تو مربوط نیست به زبان میاور». [۴] اميرالمؤمنين (ع) همچنین می‌فرماید: «عجبت لمن یتکلّم بما لاینفعه فی دنیاه و لا یکتب له فی اجره فی أخراه؛ عجب دارم از کسی که به چیزی سخن گوید که در دنیایش سودی نمی­‌بخشد و در آخر مزدی برایش در قبال آن عمل نوشته نمی­شود». [۵] براساس این بیان نورانی باید انسان درباره­ چیزی سخن بگوید که یا در زندگی دنیا نفعی به حال او داشته باشد و یا در آخرت. پی نوشت‌ها؛ [۱] ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۴، ص۴۰۹ [۲] محسن فیض کاشانی، محجه البیضا، ج۵، ص۲۰۰ [۳] حر عاملی، وسایل الشیعه، ج۱۲، ص۱۹۷ [۴] نهج البلاغه، نامه­ ۳۱ [۵] حسین شیخ الاسلام، گفتار امیرمومنان، ج۲، ص۱۲۱۸ عارفی محمد یونس برگرفته از ماهنامه پیام زن، ش ۲۳۵ (ارسال مطلب به سایت: حسن طالب) منبع؛ وبسایت راسخون @tabyinchannel
⭕️بسیج باید با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد 🔹 باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروری ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. به هیچ وجه نگذارند ایادی و شوروی در آن دو محل حساس کنند. 🔹تنها با است که این مهم انجام می‌پذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوبهای اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد بیانات حضرت امام ۶۷/۰۹/۰۲ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا