eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️📛 می خواهند به وسیله ی افرادی که در اختیار دارند، ی انقلابی را کاملا عوض کنند و به بکشانند و با آن ها ببندند.. 🔴هر چقدر انقلابیون بتوانند جامعه را به سمت انقلابی گری ببرند، بسته خواهد شد..و کاملا از صحنه ی سیاسی جامعه محو می شوند.. 👈 بیدارباش @tabyinchannel
تبیین
⚠️📛 #لیبرال_ها می خواهند به وسیله ی افرادی که در اختیار دارند، #ذائقه_ی_جامعه ی انقلابی را کاملا ع
✍ در جامعه‌ای که رشد سیاسی پیدا نکرده باشد، خواص جبهۀ حق را با عملیات روانی، کنار می‌زنند و مردم را از منفعت حضور آنها محروم می‌کنند. در صدر اسلام به دروغ، حضرت علی(ع) را خَشن و سخت‌گیر معرفی کردند تا مردم را از انقلابی‌بودن ایشان بترسانند؛ در حالیکه پیامبر(ص) فرمودند: «لَا تَشْكُوا عَلِيّاً» از علی شکایت نکنید، او در راه خدا سخت‌گیر است. این روش متهم‌کردنِ پیروان صادقِ حضرت رسول به خشونت، در طول تاریخ در عصر ما هم رواج داشته و دارد. یکی از شاخصه‌های رشد نیافتگیِ سیاسی جامعه این است که «مردم حرف باطل را زودتر بپذیرند» در این خصوص حضرت فاطمه(س) به مردم مدینه فرمودند: شما حرف غلط را به‌سرعت می‌پذیرید اما حرف حق را زود نمی‌پذیرید؛ «الْمُسْرِعَةِ اِلى قيلِ الْباطِلِ» در هر جامعه‌ای، مهم‌ترین عاملی که افراد بد و ضعیف را حاکم می‌کند، قدرت و ابزارِ رسانه‌ای آنهاست؛ با همین ابزار، عملیات روانی انجام می‌دهند و افکار عمومی را منحرف می‌کنند. برخی در مدینه، حرف‌هایی می‌زدند که مردم را از انقلابی‌بودن امیرالمؤمنین(ع) بترسانند. مثلاً می‌گفتند: او زاهدانه زندگی می‌کند و می‌خواهد همه‌تان را با نان خشک اداره کند! حضرت زهرا (س) فرمودند: از زهد علی(ع) نترسید، خودش زاهدانه زندگی می‌کند اما با شما مدارا می‌کند. پ.ن: خواص جبهۀ باطل از رشدنیافتگی سیاسی مردم سوءاستفاده می‌کنند و با عملیات روانی علیه خواص جبهۀ حق، آنها را در حاشیه قرار می‌دهند؛ همان کاری که در مدینه، با حضرت علی(ع) انجام دادند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین
🎥 چالش فضای مجازی و #تربیت فرزندان ⚠️#پیامدهای_تلخ_جدایی_پرورش_از_آموزش ♨️از گذشته تاکنون، #خانواد
📛 با نظر به وضعیت اسفناک جامعه و رشد غیرقابل وصیف ‎ها (سینمایی و شبکه نمایش خانگی) و کتاب‎های (کودک، نوجوان و جوان) با محتواهای ، ، ، ، ، سرشار از دیالوگ‌ها و شوخی‌های جنسی و...، در مسیر ، ، و ، می‎بایست اقدامی صورت پذیرد و دست روی دست گذاشتن روا نمی‎باشد. ♨️ متأسفانه مخاطبان ایرانی، که عمدتاً ، و ایران عزیز می‎باشند، با مشاهده و یا مطالعه آثاری که مملو از مباحث غیراخلاقی و غیرارزشی می‎باشد، وارد فضاها و باورهایی دور از سطح مطلوب می‎گردند و نمی‎توان آینده روشنی را برای ایشان متصور بود. 🔥 شواهد حاکی از آن است که نظارت خاصی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان‎های ذیربط، بر روی آثار ارائه شده در سطح جامعه نمی‎باشد و هر فردی با هر نظام فکری، اعتقادی و اندیشه‎ای، در هر سطح از تسلط به زبان، نسبت به ترجمه کتاب‎های داستان اقدام نموده و ناشرها نیز، بدون سخت‌گیری‌ به‎خصوصی کتاب‌های ترجمه را به‎صورت گسترده منتشر می‎کنند و محتواهای غیراخلاقی و سخیفانه برخی فیلم‏ها نیز، گویای نابسامانی نظارتی در آن عرصه می‎باشد. بدین ترتیب در حال حاضر، با حجم گسترده‎ای از کتاب‌های سطحی و کپی شده غربی در موضوعات مختلف، برای سنین کودک، نوجوان و جوان، مواجهه شده‎ایم که نگرانی خانواده‌ها و دغدغه‎مندان فرهنگی را، در خصوص لطمه دیدن باورها و اخلاقیات نسل امروز و فردای جامعه، گسترش داده است. ♨️ بنابراین برای رهایی از این ، نیاز است که با انجام جهادی فرهنگی، به آگاهی بخشی مسئولین، جامعه و به‌خصوص که مسئولیت خریداری کتاب و فیلم را برای کودکان‎شان، به عهده دارند، پرداخت و با گوشزد نمودن معضلات و انحراف‎های اخلاقی موجود در فیلم‎ها و کتاب‎های ارائه شده در سطح جامعه، تبعات منفی آن را کاهش داد. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه اجمالى به آيات قرآن ما را به اين نكته اساسى مى‌رساند كه دنيا بازار است و تمام مردم عمر و توان و استعداد خودشان را در آن عرضه مى‌كنند و فروش جنس در اين بازار اجبارى است. 👇حضرت على عليه السلام «نفس المرء خطاه الى اجله» نهج البلاغه حکمت ۷۴» 🍁نفس كشيدن انسان گامى به سوى مرگ است.🍁 ⭕️ پس انسان الزاماً سرمايه عمر را هر لحظه از دست مى‌دهد و ما نمى‌توانيم از رفتن عمر و توان خود جلوگيرى كنيم. بخواهيم يا نخواهيم توان و زمان ماازدست ما مى‌رود. لذا در اين بازار آنچه مهم است انتخاب مشترى است. ❌ افرادى با خدا معامله مى‌كنند و هر چه دارند در طبق گذاشته و در راه او و براى رضاى او گام بر مى‌دارند اين افراد، را باقى كرده و دنيا را با و الهى معامله مى‌كنند.این دسته از میباشند۰ @tabyinchannel
🔴 اين يك خطـر بزرگ است براى يك اجتماع كه افرادش ناآگاه باشند. دشمن اگر زيرك باشد خودِ اينها را ابزار عليه قرار مى‌دهد: يك داستان جعـل مى‌كند، بعد اين داستان را به زبان خود اينها مى‌اندازد تا خودشان قصه و حرف و سخنى را كه دشمن‌شان عليه خودشان جعـل كرده بازگو كنند. اين علتش ناآگـاهى است و نبايد مردمى اين‌قدر ناآگـاه باشند كه حرفى را كه ساخته، ندانسته بازگو كنند؛ اين يكى مى‌گويد چنين حرفى را شنيده‌ام، ديگرى مى‌گويد من هم شنيده‌ام، و همين طـور... اينها نمى‌دانند حرفى كه دشمن جعـل مى‌كند وظيفه شما اين است كه همان جا زير پايتان دفنـش كنيد. اصلًا دشمن مى‌خواهد اين حرف بين مردم پخش بشود. شما بايد دفنش كنيد و به يك نفر هم نگوييد، تا به اين وسيله با توطئـهٔ سكوتْ نقشه دشمن را نقش بر آب كنيد ...اسلام چه مى‌گويد؟ مى‌گويد هر وقت چنين چيزى شنيدى ابداً به زبان نياور. اگر دغدغه دارى، خودت بـرو تحقيق كن. تو كه حوصله تحقيق كردن ندارى ديگر چرا بازگـو مى‌كنى؟! حق تحقيق دارى، برو تحقيق كن اما حق بازگو كردن ندارى. 📚 آشنایی با قرآن، ج۴، ص۳۵ و ۳۸ @tabyinchannel
⭕️اباحه گری و ابتذال در معنویت های کاذب 🔹یکی از راه‌های اساسی دشمن برای القای معنویت‌های نوظهور و کاذب اباحی‌گری و است. آنان برای اجرای این امر ابزارهای فرهنگی چون کتاب،فیلم،سایتها،شبکه ها و بهره می‌گیرند و می‌کوشند تشنگان واقعی معنویت را با غبارآلود ساختن فضای جوامع گمراه کرده و به جای عرفان حقیقی،سراب و معنویتی بدلی به خورد جوانان بدهند. ♦️در ایران نیز متاسفانه برخی کتب گمراه کننده منتشر شده است مثلا کتاب«در انتظار آفتاب» که در سال 1380 در خصوص شخصیت جیمز موریسون که خواننده‌ای با گرایش‌های است به چاپ رسید و در این کتاب سعی شده چهره‌ای صلح طلب از وی نشان داده شود.جوانان و نوجوانان با خواندن این دست کتاب ها به ترغیب و به تدریج از خطوط قرمزی که دین و شریعت برای رستگاری آنها ترسیم کرده فاصله گرفته و به فساد و انحراف کشیده می شوند. @tabyinchannel
🔴 این است که ما در سطح ایدئولوژیک یک پیروزی‌هایی داریم، یک کارآمدی‌هایی داریم. این کارآمدی‌ها را باید 1، 2، 3، 4، 5، 520 ، 530 همینطوری فهرست کرد و مرتب تکرار کرد. یکی از مسائل ما این است یعنی ما تریبون داریم، منبر داریم، باید تا می‌توانیم این کارآمدی نظام را در سطح ایدئولوژیک مشخص کنیم. 🔵 پس ما در سطح ایدئولوژیک الی ماشاءالله در 39 سال گذشته پیروزی داشتیم واقعیت این است که ما تهاجم فرهنگی کردیم به کفر، به الحاد، به کپیتالیسم، به مارکسیسم. امام ما یک موقع فرمود: به جنگ بیهوده با خدا پایان بدهید. گورباچف گوش نکرد سه سال بعد شوروی از هم پاشید. 🔴 الان حضرت آقا می‌گوید: تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی نمی‌ماند، بعضی‌ها می‌خندند . لذا ما این پیروزی‌های ایدئولوژیک را اول خودمان باید باور کنیم، اینها را خودمان باید در بین خودمان خوب و عمیق بشناسیم، بعد شروع کنیم اینها را نه یکبار دوبار سه بار بلکه بخاطر جشن چهل سالگی تا دهه فجر سال آینده مکرر در مکرر اینها را آنقدر تکرار کنیم تا در جامعه تثبیت شود. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️معنی چيست؟ (بخش دوم و پایانی) 🔷دموكراسی اسلامی بر اساس است، امّا اين آزادی انسان در آزادی شهوات خلاصه نمی‌شود. از ديدگاه اسلام، آزادی و دموكراسی بر اساس آن چيزی است كه تكامل انسانی انسان ايجاب ميكند، يعنی آزادی حق انسان بما هو انسان است... ؛ 🔷دموكراسی در اسلام يعنی انسانيت رها شده، حال آن كه اين واژه در قاموس غرب معنای حيوانيت رها شده را متضمّن است؛ به عبارت ديگر ، يعنی همان كه امروزه مطرح است، يعنی ارج و ارزش نهادن به رای مردم و معتبر بودن آن؛ البته در چارچوب و .[۱] 🔷آيت الله مصباح يزدی در اين باره معتقد است كه اگر منظور از دموكراسی اين باشد كه مردم در چارچوب احكام الهی و قوانين شرعی در سرنوشت خود مؤثر باشند، چنين تعبيری با دين مخالفت ندارد.[۲] پس ميتوان گفت همان بر اساس است. 🔷اگر هم مشاهده ميكنيم كه اين نوع موضوعات در حال حاضر بيش از پيش مورد بحث قرار ميگيرد، دليل بر اين نميشود كه قبلاً وجود نداشته است؛ زيرا اين تعابير مورد‌ تأييد و تأكيد حضرت (ره) بوده است، به همين خاطر است كه وقتی از ايشان سؤال شد، نوع حكومت شما چيست؟ فرمودند: ، نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر. 🔷با اين توضيح بايد گفت كه منظور ايشان از كلمه جمهوری اسلامی، است كه مردمسالاری در چارچوب مسايل شرعی و اسلامی را مورد تأكيد قرار می‌دهند. زيرا معنی جمهوری اين است كه زمام امور حكومت به دست نمايندگان ملت باشد و رئيس آن، رئيس جمهور خوانده می‌شود و جمهوری به معنای طرفدار حكومت مزبور استعمال ميشود.[۳] 🔷امام امت در معنای می‌فرمايد:... اينكه ما جمهوری اسلامی می‌گوئيم، اين است كه هم شرایط منتخب و هم احكامی كه در ايران جاری می‌شود، اينها بر متكی است، لكن انتخاب با ملت است و طرز جمهوری هم همان جمهوری است كه همه جا هست. بنابراين بايد گفت كه اين مباحث در بطن انقلاب ما و جمهوری اسلامی وجود داشت و به صورت بالقوه در درون آن نهفته بود، ولي در سالهای اخير ظهور و بروز بيشتری پيدا کرده است. پي نوشت ها: [۱] پيرامون انقلاب اسلامی (مرتضی‌مطهری) ص ۹۹ الی ۱۰۴ [۲] پرسشها و پاسخها (آیت‌الله‌مصباح‌یزدی) از ص ۳۷ الي ۴۱ [۳] علل گرايش به ماديگری (مرتضی‌مطهری) ص ۶۵ منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا