eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
426 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️ (بخش اول) 🔷این روزها موضوع داشتن یک امر بسیار مهم به شمار می رود و در برهه ای از ارتباطات قرار داریم که بسیاری از افراد و رسانه ها برای بیشتر دیده شدن دست به هر کاری می زنند. این رسانه ها برای کلیک بیشتر و در کنار آن تاثیر بر افکار عمومی حاضرند هر کاری انجام بدهند، هر دروغی را در لباس حقیقت به خود مخاطب بدهند و هر نسبت ناروایی را به هرکسی بدهند. در میان این فضای غبارآلود که رسانه های اصلی و مرجع نقش بسزایی دارند، داشتن سواد رسانه ای ضروری به نظر می رسد. 💠سواد رسانه ای چیست؟ 🔷درباره اینکه چرا مردم ما به سواد رسانه‌ای نیاز دارند، و برای اینکه به این سوال جواب بدهیم، باید تعریف سواد رسانه‌ای را بیان کنیم. یعنی . یعنی مردمی که در معرض پیام‌های مختلف هستند، وقتی پیام‌هایی را از فضای مجازی و تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف یا در ارتباطات میان فردی دریافت می‌کنند، هر پیامی را  قبول منتشر نکنند و فهم درست و برخورد فعالی با پیام‌ها داشته باشند. 🔷با توجه به تولید و انتشار انبوه پیام ها از منابع متعدد، ناشناخته و غیرمسئول، ضرورت دارد مردم صحت پیام‌های دریافتی از رسانه‌های مختلف را با عقل سلیم، منابع معتبر رسانه‌ای، بررسی سوابق منابع دریافتی و مراجعه به افراد و گروه‌های مرجع انطباق دهند. 🔷اگر مردم فهم درست و صحیح و برخورد فعال با پیام‌ها داشته باشند، تحت تاثیر پیام‌های بعضا نادرست و سیاسی و غیر واقعی فرستندگان پیام قرار نمی‌گیرند و این پیام‌ها را با عقل خودشان، منابع معتبر، واقعیت‌ها و عملکرد گذشته‌ فرستندگان و منابع خبری مقایسه می‌کنند. اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه منبع: فارس @tabyinchannel
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️آشنايی اجمالی با (بخش پنجم و پایانی) 🔶با توجه به جايگاه و اهميت خاص ، در باب ضرورت ولايت فقيه و اثبات ادله آن و مبانی نظری و پيشينه ولايت فقيه و همينطور جايگاه مردم و مناسبات آن با ولايت فقيه و... مطالبی جهت آشنایی اجمالی با ولايت فقيه به اختصار بيان میگردد. 🔺ج ـ پيشينه نظريه ولايت فقيه: 🔷 دارد و فقهای شيعه در كتاب‌های فقهی، در خلال ابوابی چون جهاد، انفال، حسبه، ولايات، قضا و... آن را مطرح كرده‌اند و در ، ولايت فقيه را پذيرفته‌اند و در ميان فقهاي شيعه، ولايت فقيه، پس از غيبت حضرت ولیعصر عجّل الله تعالی فرجه الشريف به دو نوع مطرح شده است. برخی از فقهای گذشته به صورت مستقل از ولايت فقيه بحث نكرده‌اند و آن را در ضمن كتاب‌های فقهي خود مورد بحث قرار داده‌اند. امّا بعضی ديگر از فقهاء مثل مرحوم نراقی(ره) و (ره) به صورت مستقل و جداگانه آن را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. 🔷البته با توجه به ديدگاههای علماء ميتوان نتيجه گرفت كه آنان در اصل موضوع، كه همان باشد اختلافی ندارند؛ ولی در حدود و اختيارات ولی‌فقيه تفاوت ديدگاه وجود دارد كه لازم است در اين باره به تفصيل مباحثی كه در پيش‌روی داريد مراجعه نمائيد.[۱] [۱] برای‌آگاهی‌بيشتر ر.ك: ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت، همان، ص ۱۳۶-۱۳۷ ✍علی‌اکبر عالميان منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزبه‌روز در ما را می‌کند. ✳️ ما در قرآن داریم، مفاهیمی در قرآن داریم که این مفاهیم حقیقتاً سازنده‌ی زندگی مقتدرانه و عزّتمندانه‌ی امّت اسلامی است؛ حقیقتاً مایه‌ی امّت اسلامی از گرفتاری‌ها است؛ ❇️ در قرآن این مفاهیم را داریم. برای اینکه این مفاهیم مورد عمل قرار بگیرد و پیدا کند، 🔰 اوّل باید این مفاهیم را جزو بیّنات جامعه‌ی اسلامی قرار داد و کاری کرد که برای جامعه‌ی اسلامی این مفاهیم قطعی و روشن بشود که هیچ‌چیزی جلوی آن را نتواند بگیرد. ❎ ما در این مرحله هنوز گرفتاریم، ما در این مرحله هنوز مشکل داریم؛ ✅ باید کاری بکنیم که این در جامعه‌ی اسلامی تبدیل بشود به مسلّمات فکری، به رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ی قشرهای مردم؛ این کاری است که باید در زمینه‌ی انجام بگیرد. @tabyinchannel
📌افراط در کاملاً مجازی کردن تحصیل ۱۴میلیون دانش‌آموز ایرانی؛ گامی بلند برای پیشبرد 🔰نمی‌گویم که را برای همین ایجاد کرده‌اند، ولی ولو برای این کار هم ساخته نشده باشد، مدیریتی که کردند همین است؛ دارند بر محور بزرگ‌نمایی این پدیده و رعب‌انگیزی و وحشت خیالی‌ای که دارند ایجاد می‌کنند، آرام‌آرام روابط را پیچ و مهره‌هایش را باز می‌کنند و آدم‌ها را از هم جدا می‌کنند و کم‌کم به‌صورت متفرّد می‌برند توی فضای ... 🔰من که (آمار) ندارم، ولی بعضی از آمارهایی که نقل می‌شد خیلی خطرناک است که در طول همین یک سال، ورود به عرصه مجازی چقدر گسترش پیدا کرده. 🔰یک نمونه‌اش فقط است. این فقط اختصاص به کشور ما هم ندارد. در کشور ما البته خیلی افراطی این کار شکل گرفت و من نمی‌دانم چرا؛ خیلی افراطی در کشور ما این شکل گرفت که ۱۴میلیون دانش‌آموز را بردند توی و چیزی بسیار خطرناک‌تر از اعمال شد. 🔰آقایان هم (این مسئله) در منظر و مرئایشان بود، نه اینکه نمی‌دانستند. چرا اقدامی نکردند (نمی‌دانم)؛ آخرش این است که پلتفرمی مثل درست کردند که واقعاً...؛ نمی‌خواهم کار آقایان را کوچک کنم، (ولی) طوفان در فنجان است. (آیت‌الله میرباقری، ۹۹/۱۱/۱۰) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چالش فضای مجازی و فرزندان ⚠️ ♨️از گذشته تاکنون، مرز‌های قابل نفوذی بر روی کودکان و نوجوانان دارد؛ اما به دلیل گسترش و همه‌گیری، به راحتی توانسته است در خانواده‌ها کند و کودکان امروز ایرانی، تاکنون در هیچ دوره‎ای سابقه نداشته است. 💥متأسفانه آسیب‌های فضای مجازی، تربیت را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده و آثار و پیامد‌های منفی اینترنت را، به دلیل دسترسی آسان‎تر به منابع ، به وضوح می‌توان در آنان مشاهده کرد. 📌لطفاً را جدي بگيريم. @tabyinchannel
💢 بردگی مدرن در فضای مجازی ⭕️اگر بردگی مصطلح را محدود به چهارچوب زمان و مکانی خاصی ندانیم امروز با نوع جدیدی از بردگی در فضای مجازی روبرو هستیم که در حال فراگیر شدن در جهان است و تنها افرادی می‌توانند به ماهیت و عقبۀ استراتژیک آن پی ببرند که توانسته باشند لایه‌های پنهان و آشکار آن را با تمام سلول‌های بدن حس کنند و بفهمند. ⭕️انسان در تار و پودی که ناخواسته خود را به آن تنیده است، فرصتی برای بندگی و تفکر به اهداف خلقت خود نخواهد داشت. چون دائم برنامه‌های جدیدی برای پر کردن زمان او طراحی میشود. عمارهای فضای مجازی کجا هستند تا انسان‌ها را از گرفتار شدن در گمراهی مدرن نجات دهند؟ @tabyinchannel
✴️فضای مجازی، ماشین مخملی استکبار ⭕️فضای مجازی مشحون از ادعاهای بی دلیل، شبهه‌های بی اساس، شلوغ کاری‌های اساس، شلوغ کاری‌های سیاسی، عوامل تحریک کنندۀ دعوا و اختلاف و مانند این‌هاست. از طرفی تهییج کاربران به واسطۀ مشاهدۀ زندگی‌های آن چنانی و شکل گیری تمایلات کاذب در آن‌ها برای همشکل و همسان شدن با کلیتِ مادی انگارِ حاکم بر این فضاها، جدا شدنِ کاربران از بافت قومی و ملی خود برای در آمدن به هیئت جمعی سایر کاربران مجازی... ⭕️انکار فردیت، تشخص‌های خانوادگی و هویت اصیل خود و ساخت هویتی جدید و البته بنیاد یافته بر محور ارزش‌های همگانی و شایع این فضاها، همگی دستاویزی هستند برای به انزوا کشاندن عقلانیت و قوای فکری و تحلیل ملت‌ها تا با دل سپردن به این روند فراگیر در فضاهای مجازی، امکان نفوذ و سلطه فراهم شود. @tabyinchannel
♦️ فضای مجازی و نارضایتی‌های خانوادگی 🔻 آن‌چه در خانواده به عنوان پایه اصلی اجتماع، اهمیت فراوانی دارد، توجه به ارزش‌ها است. ورود تکنولوژی در خانواده‌ها، ارزش‌های اجتماعی خانواده‌ها را تحت الشعاع قرار داده و موجب تغییرات در رفتار و گفتمان نسل جوان شده است. 🔺سردشدن ارتباط‌های عاطفی و نارضایتی‌ها از زندگی خانوادگی، از جمله مواردی است که منشاء شکست‌های بزرگ در زندگی جوانان به شمار می‌آید. یکی از زمینه‌های اصلی در بروز چنین مشکلاتی، فضای مجازی است که سبب شده تا سطح توقع از زندگی‌های مشترک در میان نسل جوان بالا رود. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷 👈برگزاری 🇮🇷 دهه ی فجر 🌷 بایدمثل برگزاری 🎊جشن نیمه شعبان باشد. @tabyinchannel
🇮🇷| سرخوشم از ایران از قیاس دوران نه چندان دور و امروز... 🕓 از زمان هایی که سرتاسر این مملکت زیر چکمه های اجنبی بود، ایران را همانند یک کیک 🎂 تولد بین خودشان تقسیم 🔪 کرده بودند و برای بلعیدنش نقشه می کشیدند و به بی عرضگی سران 👑 مملکت میخندیدند... ⚠️ نزدیک ۱۰ میلیون نفر از هم وطنانم با نقشه ی انگلیسی ها 🐾 در گرسنگی 🍪 ، بیماری و زجر جان دادند. ✌️ و امروزی که پس از چهل سال، ده ها گروه تروریستی با پشتیبانی مستقیم مثلث 🔺 غربی-عبری-عربی، سرزمینم را نشانه رفتند و شب و روز نقشه میکشند و یکی پس از دیگری در حسرت چیره شدن بر ایران به گور میروند. ⬅️ با دست 🖐 خالی جلوی ده ها کشور ۸ سال ایستادن و یک وجب خاک ندادن... ⬅️ پس از هر حادثه بزدلانه دشمن علیه ایران، همه منتظر پاسخ کوبنده ایران هستند، چه رسد به اینکه دشمن هوس یک جنگ تمام عیار به سرش بزند، وای به حال دشمن در آن روز... سرخوش و مغرورم از قله های بلندی که فتح شده اند...از افق های بلندی که در گذشته، تحقق شان غیر قابل باور بود، اما اینک در پیش رویمان است. ✨ لبریزم از حس افتخار و غرور @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔮 گزیده ای از بیانات در مورد و همراهان امام در پرواز ۱۲بهمن ۵۷ ⚠️ بعضیها با امام از پاریس تو بودند و آمدند ایران؛ اما در زمان امام به خاطر اعدام شدند❗️ ⚠️ بعضی ها از دورانی که امام در نجف بود و بعد که به پاریس رفت، با ایشان ارتباط داشتند، در هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ 🌀 اما بعد 🔻 اینها، 🔻 های اینها موجب شد 👈 که امام اینها را کرد، از خودش دور کرد. 👌میزان، وضعی است که بنده دارم. اگر خدای نكرده و ، راه را در مقابل من ، قضاوت چیز دیگری خواهد بود. 👈مبنای نظام اسلامی این است و امام اینجوری عمل كرد 👉 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️آسیب ها و پیامدهای منفی شبکه های ماهواره ای (بخش سوم) 🔶 همواره یکی از برای گسترش خود بوده و درحقیقت منشاء بسیاری از بی بند و باری ها، بد حجابی ها، مزاحمت ها و لجام گسیختگی های اجتماعی است. 💠آسیب شناسی استفاده از ماهواره 2⃣چشم های شیطانی 🔷در راستای علــت استفاده از برنامه های نامناسب ماهواره در میان برخی از خانواده ها، می توان مثال معروفی را مطرح کرد که بسیار قابل تداعی است، و آن اینکه همه می دانند مصرف سیگار برای سلامتی انسان و حتی اطرافیان مضر است، ولی بسیاری از افراد و حتی بعضی از پزشکان نیز سیگاری هستند و قدرت ترک آن را ندارند. 🔷ماهواره ها نیز اگر چه بر خلاف سیگار در کنار سایر اختراعات بشری فوایدی، خصوصاً در بخش های علمی و تحقیقاتی هواشناسی و... دارند، اما آنچه که امروزه در سطح جامعه از آن به عنوان دریافت کننده برنامه های ماهواره نام برده می شود، همان امواج شیطانی است که حقیقتاَ موضوعات آموزنده آن در حداقل جایگاه قرار دارد. 🔷از آن جایی که عمده مردم ما هم مسلط به زبان خارجی نیستند، مراجـعه عمـده استفاده کنندگان از برنامـه هـای ماهـواره ای به سمت برنامه های ماهواره ای فارسی زبان است، که بودجه و برنامه های آن از سوی قدرت های سلطه گر تأمین می شود، و بازی گردانی آن هم به عهدۀ سلطنت طلبان و گروه های مجذوب فرهنگ غربی می باشد، و یا آلوده به صحنه های غیراخلاقی و... که در هر دو حالت نگاه و رویکرد علمی هیچ جایگاهی ندارد. تنظیم و گردآوری: سرتیپ۲ پاسدار منوچهر امان‌اللهی فرمانده‌انتظامی‌استان چهارمحال‌وبختیاری منبع: وبسایت خبرگزاری شبستان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 🇮🇷 ✅استقلال ♻️شعارهای «نه شرقی نه غربی – جمهوری اسلامی» و «استقلال آزادی - جمهوری اسلامی» گویای یک واقعیت تلخ بود. این واقعیت تلخ همان به تاراج رفتن استقلال 🇮🇷ایران🇮🇷 با سلطه قدرت‌های خارجی برای یک دوره طولانی است. 👌با انقلاب اسلامی،🇮🇷ایران🇮🇷 از یک طرف از سلطه قدرت‌هایی خارجی رها شد و از طرف دیگر با حفظ استقلال در سیاست خارجی، مسیر توسعه قدرت برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اهداف والای جمهوری اسلامی را در پیش گرفت. 🇮🇷🇮🇷 @tabyinchannel
امام آمد ولی هنوز نظراتش پیاده نشده🌹 ✅امنیت با حکومت، ❌صنعت با دولت ✅ دفاع با حکومت ❌ اقتصاد با دولت 👌سیستم های بیگانه با هزاران دردسر نمیتواند دو کیلو مواد منفجره وارد کنند ولی هزاران کانتینر قاچاق روزانه وارد کشور میشود 💪هسته ای و موشکی به قدری پیشرفت میکند که تحریم میشویم 😪ولی صنعتمان هنوز پراید تولید میکند این همه تناقض در یک کشور از کجا سرچشمه میگیرد⁉️ 👌آری هرجا حکومت وارد شد به بهترین ها رسیدیم. و هرجا دست نحسِ دولت ها(غربگرا) بود جز عقب ماندگی و فساد نداشتیم...😡 ⭕️ بیایید درست انتخاب کنیم... پیش بسوی @tabyinchannel
🔸سرآغازِ استقلال و آزادی، عزت و افتخار، پیشرفت و غرور، اقتدار و عشق وطنم ایران 🔸و سرآغازِ شکست و خفت و خواری و به زیر افتادن پرچم استکبار و برهم خوردن کاسه کوزه جهانخواران 🔹و پایانِ وابستگی و ذلت، نوکری برای بیگانه، جدا شدن خاکِ کشورم 🔹پایانِ نگاه تحقیرآمیز غرب به سرزمینم، دیکتاتوری و استبداد و جای خالی صندوق رأی 🔹پایانِ جای خالی ایران در تحولات و تصمیم گیری های دنیا 🔹تبدیلِ ژاندارم آمریکا در منطقه به قدرتی که خود ژاندارم دارد ✌️ 🔹 پایانِ پرت بودن ایران از کران های علم و دانش 🔹و پایانِ "افتخار کردن به راضی بودن آمریکا از ما" بر ایرانی و غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان و آدم فضایی ها و کل کائنات 💫 مبارک باد✨ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️معنی چيست؟ (بخش اول) 🔶قبل از توضيح درباره لازم است تا ابتدا راجع به دموكراسی توضيحاتی داده شود: 💠 كه رايج‌ترين اصطلاح در علم سياست است دو كلمه يوناني Demos به معنای مردم و Kratos به معنای قدرت و حكومت آمده و تركيب آن دو، حكومت مردم معني می‌دهد.[۱] اين واژه در دولت‌شهرهای يونان هم مطرح بوده و به معنای حقّ اتخاذ تصميم همگان، درباره مسائل مورد علاقه عمومی و يا به عبارتی به معنای حكومت مردم بر مردم می‌باشد. معيارها و ويژگيهای آن به طور خلاصه از اين قرارند: 🔷الف. مردم با انتخاب خود، نمايندگاني را برای تصميم ‌گيری های كلان انتخاب كنند، اين انتخابات بايد آزاد باشد، يعنی هر شهروندی حقّ رأی دادن داشته باشد و رأی دهنده از طريق مخفی بودن رأی در مقابل ارعاب محافظت می‌شود، ضمن اينكه منتخب او آزادانه بيانش را مطرح كند. 🔷ب. چنين انتخاباتی گزينش مؤثر را امكان‌پذير كند، يعنی گزينش انتخاب كنندگان فقط محدود به يك حزب نباشد و بايد اكثريت آراء در مقابل دولت صاحب قدرت، منجر به تغيير شود. 🔷ج. سومين ويژگی آن است كه نمايندگان برگزيده، حق قانونگذاری، حقّ رأی برای ماليات‌ها و مهار بودجه و استيضاح علنی و بحث و انتقاد و مخالفت با اقدامات حكومت، بدون آن كه مشمول تهديد به مداخله يا بازداشت شود را داشته باشد.[۲] 💠اين توضیحات خلاصه‌ای بود از معنای دموكراسی كه عمدتاً غربيان در اين مورد نظر داده‌اند. امّا اينكه آيا دموكراسی در هست يا خير، توجه شما را به نظريات دو انديشمند اسلامی جلب ميكنيم: 🔷 علامه (ره) در اين مورد می‌گويد: در ... آزادی فردی و وجود دارد، منتها با تفاوتی كه ميان بينش اسلامی و بينش غربی وجود دارد... ؛ در نقطه مقابل دموكراسی و آزادی مدل غربيها، قرار دارد. دموكراسی اسلامی بر اساس است، امّا اين آزادی انسان در آزادی شهوات خلاصه نمی‌شود. پي نوشت ها: [۱] فرهنگ‌جديدسياسی (محمود مهرداد)، چاپ‌انتشارات‌هفته، ص ۵۸ [۲] اوليور استلی‌برس و آلن‌بولك، فرهنگ انديشه نو، ترجمه گروه مترجمان، چاپ مازيار، ص ۳۷۶ منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا