eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
427 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ از مهم ترین ابزارهای ایجاد سلطه فرهنگی، ابزار رسانه و سینما است که اکنون همچون اسلحه‌ای پر به سمت مخاطبان جهانی خود نشانه رفته است. 🔺 از آن مهم تر، مخاطبان کودک و نوجوانی که در مقایسه با مخاطبان بزرگسال از آمادگی دفاعی کم تری برای مقابله با هجمه‌های این رسانه‌ها برخوردارند. 🔷 ذهن نوپا و آمادۀ یادگیری کودکان، محمل مناسبی برای القای باورهای فرهنگی دولت‌های سلطه‌گر و مستکبر پدید آورده است. ⚫️ متأسفانه در جهان امروز و با غفلت متولیان فرهنگی کشور تربیت نسل‌های آیندۀ این سرزمین به دست همین رسانه‌ها اعم از تلویزیون و سینما افتاده است. @tabyinchannel
مپرس از من چرا در پیله ی مهر تو محبوسم که عشق از پیله های مرده هم پروانه می سازد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ابعاد فردی و اجتماعی زندگی (س) - (بخش پنجم) 🔶کسب آگاهی درباره مقام اهل بیت(ع) و سبک زندگی شان، وظیفه همه شیعیان است که باید به آن توجه ویژه شود. سبک زندگی یعنی جزییات روش زندگی، یعنی تعامل و نحوه برخورد با دیگران و برای اعمال زندگی دینی باید انسان هایی چون (س) الگویمان باشند. 💠توجه ویژه به فعالیت های اجتماعی 🔷 (س) به شکل های مختلف با جامعه ارتباط داشتند. خانه حضرت محل رفت و آمد بخشی از بدنه اجتماعی است. گاهی کسانی پیش پیامبر(ص) می آمدند و درخواست کمک می کردند که ایشان، آن افراد را به منزل دخترش ارجاع می دادند. 🔷این نشان می دهد، خانه (س) و شخص بانوی بزرگ اسلام، ملجا مددکاری اجتماعی است. در موارد زیادی زنان از پایگاه های متفاوت اجتماعی، اختلافات خود را پیش (س) مطرح می کردند و حضرت، نقش قاضی را ایفا و اختلافات آنها را داوری میکردند. 🔷داوری های عادلانه ایشان به میزان زیادی در جامعه زنان امیدوارکننده بود. حل و فصل نیازمندی های علمی و پاسخگویی به سوالات علمی و دینی گروه های مختلف جامعه به ویژه زنان، از دیگر فعالیت های اجتماعی بانوی اول اسلام است. منبع: وبسایت حوزه نت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فریب فیک‌ها را نخورید ✅ بعد از دوران هاشمی، کشور ما به نام اصلاحات با یک کاشت ذهنی درباره حجاب روبه رو شد که سرانجام آن آزادی بی قیدوبند بود. یعنی فضای مذهبی شهرها را به سمت بی بندوباری سوق دادند. ✅ این اتفاق در ادامه فعالیت‌های شبکه بدامن که در دوره پهلوی نقش آفرینی داشت --یکی از آنها مادر رامین جهانبگلو فعال اصلاح طلب و فراری که این روزها در آلمان به سرمی‌برد- شکل گرفت که فرح پهلوی در راه انداختن آن در ایران نقش به سزایی داشت. ❎ این جریان فائزه هاشمی را با خود همراه ساخت و بعد از انقلاب توانست از ظرفیت اصلاح طلبان استفاده کند و شکاف فرهنگی در کشور را ساحتارسازی کند و همین شد که بازی جنگ علیه حجاب در کشور ما رقم خورد. ❎ فعالان فرهنگی نباید از اسم خانم مولاوردی، نیلوفر ابتکار و افراد اینچنینی بگذرند که قطعا نقش به سزایی در هدایت و حمایت جریان دوربین به دست مصی علینژاد داشتند. ✅ جالب است که صجبت های خانم آلیا ( https://eitaa.com/magazihaa/726 ) را بشنوید که به شهیندخت مولاوردی و ماجرای دادن اطلاعات زنان مطلقه ایرانی برای کار در آنتالیا به سازمان ملل را روایت می‌کند. 💠 گسیل دادن افراد بی حجاب به قم و پول گرفتن برای گشت و گذار در خیابان از طرفی، گران شدن چادر از طرف دیگر، بازی اینستاگرامی علیه حجاب از جهتی همه و تلاش دارند تا در کشور حیازدایی کنند. 💠 با این وجود باید همه دست در دست هم در مقابل این نفوذ فرهنگی بایستیم و با جریان‌سازی درست تلاش کنیم تا مسئله حجاب را به مفهوم حداقلی آن تنزل ندهند و امروز قطعا در راهپیمایی دفاع از حجاب میراث کهن سرزمین مادری‌مان شرکت می‌کنیم. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔐ریشه مشکل فضای مجازی ◀️بسیاری از صاحب‌نظران ریشه‌ی سازماندهی و هدایت وقایع دو سه سال اخیر نظیر بی‌حجابی، هنجارشکنی علنی، ترویج نافرمانی‌های مدنی، تنفرآفرینی از دین و فرهنگ، اعتمادسوزی، طلبه‌کشی و... در جامعه را در فضای مجازی می‌دانند و قویاً بر این باورند که اگر فضای مجازی درست مدیریت شود این ولنگاری ها به شدت کاهش خواهد یافت. 🔴اما ⏪این صاحب‌نظران از این نکته بسیار مهم غافلند که ولنگاری فضای مجازی ریشه در نحوه اداره آن دارد 🔐مادامی که شورای عالی فضای مجازی بدست روحانی (کسی که اعتقادی به خطوط قرمز ما ندارد) اداره می‌شود حمله به مهناز افشار و سایر سلب‌ریدی‌ها مبارزه با معلول تلقی می‌شود. ❇️ فضای عمومی بدحجابی در جامعه ما یک مقوله فرهنگی است و نگرش امنیتی و سیاسی نسبت به آن هیچ وقت جواب نداده و نمی‌دهد اما نسبت به شبکه فعالی که این روزها در قم نیز فعالیت زیادی برای قبح‌زدایی از بدحجابی دارند، برخورد جدی لازم است و مسئله شبکه‌سازی ساختاری با اسم رمز پرستوهای بی آشیان از سال‌ها پیش در قم عملیاتی شده که از تهران و چند شهر دیگر دختران بدحجاب برای مانور تجمل به خیابان‌های مختلف آورده می‌شدند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برسد بدست وزیر ارتباطات مدیریت افسار گسیخته فضای مجازی این روزها باعث رخ دادن اتفاقات وحشتناک در کشور شده است. از سفر دختر نوجوان تهرانی به کرمان و تعرض دوست جنس مخالفش تا طلبه ی همدانی به دست یکی از اراذل و اوباش اینستاگرامی عرصه را بر ظهور استعداد های حقیقی ، تنگ کرده است آقای وزیر گفته بودی که نگران هستی، اما چرا حق الناس شما فقط در نگهداری تلگرام و اینستاگرام و ارائه خدمات به ابزارهای تلگرام است. چرا از مدیریت شما در فضای مجازی، حق الناس بوی مردمی نمی‌دهد و از گوشه و کنارش اراذل تربیت می‌شوند. جناب وزیر بوی گندیده خدمات شما به اجرای 2030، ماندن تلگرام، ولنگاری اینستاگرامی و... را محجور کرده است. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ و اثرات سوء بر نظام اقتصادی اسلام (بخش سوم و پایانی) 🔶در میان بحث‌های اقتصاد اسلامی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا از یک طرف یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های اقتصاد اسلامی و سرمایه‌داری است و از طرفی دیگر وجود و عدم آن، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های اقتصادی داشته باشد. به حدی است که برخی آیات قرآن، ربا را به صراحت، جنگ با خدا می‌دانند. آنچه در این نوشتار مورد نظر قرار گرفته، توجه به آثار فردی و اجتماعی ربا در جامعه است. 🔴اقتصاد در بند ربا 🔷یکی از اصلی ترین معضلاتی که در جامعه ایجاد میکند، به این موضوع برمیگردد که برخی تولیدکنندگان، جهت جذب‌نقدینگی در مسیر تولید، مجبور به گرفتن ربا میشوند. هم اکنون با وجود بهره ثابت (ربا) در اقتصاد، تمام طرحهای تولیدی که درصد بازده آنها، نسبت به اصل سرمایه مورد نیاز، کمتر از نرخ معمول ربا در بازار باشد، مطلقا اجرا نخواهد شد، در حالی که ، هر کاری که درصد بازده آن، عدد مثبتی (هر قدر هم کوچک) را نشان دهد، به وجود می آید و در نتیجه تولید میشود که منافع آن برای اقتصاد سالم، از تمام جهات میباشد. 🔷بنابر آنچه بیان شد اولین مسئله‌ای که در جامعه شکل میدهد، میباشد. با توجه به آنکه ، دیگر پولهای سرگردان به سمت نرفته و وابستگی به سراغ چنین جوامعی خواهد آمد. با سست کردن پایه های تولید در هر کشوری، به آن جامعه را خواهد زد. از دیگر سو، نه تنها رونق اقتصادی را در پی ندارد، بلکه با افزایش بازده بخش غیر حقیقی اقتصاد، یا بخش پولی خواهد شد. بخش حقیقی اقتصاد، بدلیل آنکه بازده کمتری نسبت به فعالیتهای سوداگرانه دارد، در نظر افرادی که دارای سرمایه پولی هستند، دارای جذابیت کمتری بوده و نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازارهای غیر رسمی، از جمله خواهد رفت.   🔴سخن آخر 🔷امروز اگر شاهد هستیم، اگر شاهد هستیم، اگر ثروت در دست عده و گروه خاصی انباشته شده است، اگر افرادفقیر و آسیب‌پذیر، روز به روز اوضاع اقتصادی بدتری را تجربه می‌کنند، اگر شاهد و تولید هستیم، اگر امروز جای خود را به تولید داده است، بی‌شک در بروز این وضعیت بطور مستقیم و غیر‌مستقیم نقش دارد. منبع: وبسایت‌راسخون به‌نقل از: ۱) خبرگزاری‌بین‌المللی‌قرآن/ ربا و اثرات‌سوء بر نظام‌اجتماعی و اقتصادی اسلام و ۲) وبسایت‌تبیان/ ربا با اقتصاد‌ چه‌می‌کند؟ @tabyinchannel
🔶تاثیر سواد رسانه ای بر خانواده ها 🔻سبک زندگی بر اساس نوع خصوصیات یک خانواده تنظیم می شود و قابل تغییر است. در واقع ممکن است که رسانه در سبک زندگی که مجموعه ای از ارزش ها و ضد ارزش ها است تاثیر داشته باشد. برای مثال ممکن است که با دنبال کردن برخی از ها، برخی از ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شود و بر عکس. همین امر نشان دهنده تاثیر سواد ای بر خانواده ها و سبک زندگی است. کسانی که در زمینه سواد رسانه ای اطلاعات کافی و مهارت لازم را داشته باشند، می توانند از پیچیده ترین پیام هایی که در ها ارائه می شود، برداشت صحیح را داشته باشند و همچنین والدین در صورتی که از تاثیر سواد ای آگاه باشند می توانند مدیریت بهتری را برای اداره فرزندان خود داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که سواد ای یکی از مهم ترین بخش های مهارتی در زندگی هر فرد مدرن و امروزی به شمار می رود. رسانه تاثیری صد در صد بر جامعه داشته و نمی توان گفت که کسانی تحت تاثیر جو ای قرار نگرفته اند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 هرگز همسرتان را به خاطر اینکه نمی‌تواند مثل شما بیندیشد،تحقیر نکنید! 👌تنها راه این است که اگر اندیشه‌ای زیبا دارید، چنان رفتار کنید که شیفته‌ اندیشه‌های شما شود. @tabyinchannel
ﯾﺎﺭﻡ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻻ ﭘﯿﺮﻫﻦ، ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺯﯾﺮ ﻧﺴﺘﺮﻥ ﺗﺮﺳﻢ ﮐﻪ ﺑﻮﯼ ﻧﺴﺘﺮﻥ ﻣﺴﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺸﯿﺎﺭﺵ ﮐﻨﺪ ﭘﯿﺮﺍﻫﻨﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﮒ ﮔﻞ ﺑﻬﺮ ﻧﮕﺎﺭﻡ ﺩﻭﺧﺘﻢ ﺑﺲ ﮐﻪ ﻟﻄﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺑﺪﻥ، ﺗﺮﺳﻢ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺭﺵ ﮐﻨﺪ ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﺍﻣﺸﺐ ﭘﺮ ﻣﺰﻥ ﺍﻧﺪﺭ ﺣﺮﯾﻢ ﯾﺎﺭ ﻣﻦ ﺗﺮﺳﻢ ﺻﺪﺍﯼ ﭘﺮﭘﺮﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭﺵ ﮐﻨﺪ
इई🍃🌸 ﷽🌸🍃 ईइ 💎 ✍امام جواد (علیه السلام ): 📍حقیقت و عبارت است از: دارا بودن خصلت های خوب،✔️ خالی بودن از صفات زشت و ناپسند.❌ ✅ انسان به وسیله أدب – در دنیا و آخرت – به کمالات اخلاقی می رسد; و نیز با رعایت أدب نیل به بهشت می یابد.👌 📚«ارشاد القلوب دیلمی، ص ۱۶۰» ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅
﷽؛ 🌐حکومت اسلامی 78 "به خاطرِ حفظِ دینِ مردم، از قدرت کنار بروید" امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹...جریانِ حق یعنی جریانِ امام حسن، اصالت می‌دادند به . برایشان اصل، دین بود. دین یعنی چه؟! یعنی هم در و اعتقاد مردم، دین باقی بماند و مردم به دین متعبّد و پایبند بمانند در ایمان و ؛ و هم دین در اداره‌ی جامعه حاکمیت داشته باشد. 🔹اصل برای این‌ها(یعنی جریان حق) این بود که جامعه با اداره‌ی دین و با قدرت دین و حاکمیت دین، حرکت کند و نظامی باشد اسلامی. قدرت داشتن، حکومت داشتن، دست خودشان کار بودن، مسئله دوم و سوم و چهارم و... بود. 🔹 ...جریان دوم(یعنی جریان باطل)، برایش اصل این بود که قدرت را به دست بگیرد ...‌ کما اینکه این روش سیاسیون معمول دنیاست! و برایشان اصل نیست... گاهی همان جریانی که اصل برایش قدرت هست، ظواهر اسلامی را هم ملاحظه می‌کند... هر جور شد می‌خواهد در اختیارش زمام قدرت را داشته باشد. 📚 انسان ۲۵۰ساله، ص۱۲۶ @tabyinchannel
💠 امام علی علیه السلام فرمود: از بخيل تعجب مى‌كنم كه به استقبال فقرى مى‌رود كه از آن گريخته و غنايى را از دست مى‌دهد كه طالب آن است. در دنيا همچون فقيران زندگى مى‌كند ولى در آخرت بايد همچون اغنيا حساب پس دهد. و تعجب مى‌كنم از متكبرى كه ديروز نطفه‌اى بى‌ارزش بوده و فردا مردار گنديده‌اى است. و از كسى كه در خدا شك مى‌كند در شگفتم در حالى كه خلق او را مى‌بيند (و مى‌تواند از هر مخلوق كوچك وبزرگ، ساده و پيچيده به ذات پاك آفريدگار پى برد). و تعجب مى‌كنم از كسى كه مرگ را فراموش مى‌كند با اين‌ كه مردگان را با چشم خود مى‌بيند.و تعجب مى‌كنم از كسى كه جهان ديگر را انكار مى‌كند در حالى كه اين جهان را مى‌بيند. و تعجب مى‌كنم از كسى كه دار فانى را آباد مى‌كند ولى دار باقى را به فراموشى مى‌سپارد. 📚 نهج البلاغه حکمت ۱۲۶ @tabyinchannel
در 👈میوه های زهرآگین و لیبرال در محیط آموزشی کشور ، مدت هاست که در حال رسیدن و افتادن است. نتیجه نگاه که ریشه پرورش را به بهانه دخالت در حریم و سرنوشت خصوصی افراد ، می زند و گزینش اخلاقی و اعتقادی متولیان آموزش و فرهنگ را به سخره می گیرد. 👈این جماعت بجای پذیرش مسؤولیت آفت ها و آسیب های ناشی از نگاه که حادثه تاسف بار در یکی از مدارس را رقم زده ، در یک فرار به جلو ، بر طبل لزوم اجرای می کوبند که" وامصیبتاه! اگر مفاد این سند اجرایی میشد الان شاهد این اتفاقات نبودیم ... پس از همان و ، دوره های خودشناسایی و و روش های پیشگیری را به بچه ها بیاموزیم!" مطلبی که باید دید چقدر از سرِ انفعال در برابر فرهنگ است یا ناشی از دلسوزی به حال اجتماعی و خانواده آنان. 👈به هر حال رسیدگی و محاکمه مُسبّبان این جنایت و غفلت ،آن هم در حریم مقدس مدرسه و بدست عامل غیر فرهنگی مزدبگیر ، مطالبه عمومی است اما بدانیم که ولنگاری فرهنگی، قوم لوط می سازد و حقوق شهروندی مطابق 2030 یا همان بشری ، حق حیات و آزادی رفتار و اعمال را برای آنان برسمیّت می شناسد! 👈به نظر می رسد بینش و نگاه فرد یا افراد خاطی باید مورد مِداقّه بیشتری قرار بگیرد تا معلوم شود چه افکاری و هرج و مرج اخلاقی است. 💫 پرورش بر آموزش و اهمیت صد چندان آن در پرورش کادر متخصّص و متعهّد @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳ مهدی(عج) نیاید، فلسفه‌ی خلقت مشکل پیدا می‌کند 🔻 (عج) از همان ابتدا جزء پروژه‌ی خدا و جمله‌ی نهایی پروژه‌ی خداوند بود. بنابراین، وقتی صحبت از مهدی (عج) می‌شود، معرفتی نسبت به واقعیت است، نه یک آرزو و نه یک پیش‌بینی محتمل بر اساس حدسیات که اگر حجیت استقرا خراب شد، حجیت این عقیده هم زیر سوال برود. ، یک اساسِ خِلقی دارد؛ یعنی اگر مهدی نیاید، نه فلسفه‌ی تاریخ، بلکه فلسفه‌ی خود خلقت انسان هم لک برمی‌دارد و مشکل پیدا می‌کند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 ص ۱۳ @tabyinchannel
✳ گلوبالیزیشن مهدوی یعنی امنیت برای همه 🔻 روایت داریم که در زمان حکومت جهانی (عج) بدان حد بر جهان حاکم می‌شود که یک دختر نوجوان بدون کمترین توهین و تهدیدی به‌تنهایی از این سوی عالم به آن سو خواهد رفت. یعنی امنیت برای ؛ امنیت برای دخترهای افریقا، مکزیک، غنا و افغانستان؛ نه فقط برای دختران سرمایه‌داران نیویورک. اما تفکر جهانی‌شدن از آن نوع که می‌گوید و می‌خواهد، درواقع عین محافظه‌کاری است لذا اینان در مقیاس جهانی با اصول‌گرایی، با مدینه‌ی فاضله سازی، با ایدئولوژی و حاکمیت مخالف‌اند و می‌گویند که ارزش‌ها اصولا مفاهیم غیرعلمی و مقولات غیرعقلانی و لذا مسائل شخصی بلکه جزء وسایل شخصی هستند! و ارزش‌ها شخصی و نسبی است؛ پس ربطی به حکومت و امر عمومی(پابلیک) ندارد و ، همین است. @tabyinchannel