eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
427 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨أَلا وَ إِنّى لَمْ أرَکَالْجَنَّةِ نامَ طالِبُها وَ لا کَالنَّارِ نامَ هارِبُها.» 💠بدانيد! من، هرگز چيزى را مانند بهشت نديدم که طالبانش (اين گونه) به خواب فرو رفته باشند و نه همانند آتشِ (وحشتناکِ) دوزخ که فراريان از آن (اين گونه) به خواب فرو روند; 📚 ۲۸ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 ❗️آب را گِل نکنیم ... 🌱” کمی آرام باش، شلوغ نکن، درگیر نباش، نگران دنیا نباش، حسرت دنیا نخور، به دیگران حسادت نکن. گذشته و آینده را رها کن، به عرض و طول خودت (یعنی اطرافت) کاری نداشته باش. حریصانه برخورد نکن، حرص و جوش نخور، آرام باش و خلاصه در یک کلام آب را گِل نکن تا در زلالی آب، عمق دریای وجود خودت را ببینی که از تو چه می‌خواهد؟ مدّتی معصیت نکن تا کم‌کم نیازش را حس کنی. بعد از اینکه مدتی خودت را کنترل کردی و سراغ گناه نرفتی، کم‌کم نیاز به عبودیت(بندگی) و پرستش مولا در قلبت جوانه می‌زند. قدم اول ترک محرمات است، به همین دلیل امیرالمؤمنین (ع) فرموده‌اند: «اجْتِنَابُ السَّیئَاتِ أَوْلَی مِنِ اکتِسَابِ الْحَسَنَات؛ دوری از گناهان مهم‌تر از انجام حسنات و خوبی‌هاست.‌» “ 📗بخشی از کتاب "رابطه عبد و مولا" اثر علیرضا پناهیان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هدف اعتراضات ۹۸ ،لو رفت! 🔷 ،از تندروهای ﷼اصلاحات چگونه نیت شوم و کثیف خودشان را لو میدهد.. 🔷 وقتی برای تنبیه یک جریان سیاسی،در انتخابات شرکت نکنی و تحریم کنی،آن حریان در قدرت ضرری نمی کند،فقط باعث در قدرت ماندن و بدبخت کردن مردم کشورت خواهی شد.. 🔷 برای تنبیه یک جریان و گروه،به رقیب آن با دقت و آگانه و با تحقیق رای دهید،تا حساب کار دستشان بیاید که با مردم مستضعف و کارگر،به چشم برده نگاه نکنند..⚠️ 🔷 خود دانید..! @tabyinchannel
مــنِ خستـــه چــون نـــــدارم نــفســـی قـرار بـی تـو بــــه کــدام دل صبــــوری کــــنم ای نگـــــار بـــــی تـــــو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
( حکمت ٣۵ ) 🍃مَنْ أَسْرَعَ إِلَى النَّاسِ بِمَا يَكْرَهُونَ، قَالُوا فِيهِ بِمَا لاَ يَعْلَمُونَ 🍃كسى كه در نسبت دادن كارهاى بد به مردم شتاب كند، مردم نيز نسبت هاى ناروايى به او مى دهند 💠عيب جويى و ذكر عيوب مردم هرچند آشكار باشد كارى است بسيار ناپسند و اگر كسى نيت امر به معروف و نهى از منكر داشته باشد نبايد منكراتى را كه از بعضى سر زده آشكارا و در ملأ عام بگويد، بلكه اين گونه تذكرات بايد خصوصى و مخفيانه باشد. 💠و از آنجا كه مردم از گفتن عيوب و كارهاى زشتشان به صورت آشكارا ناراحت مى شوند و در مقام دفاع از خود بر مى آيند و گوينده را متهم به امورى مى كنند كه چه بسا واقعيت هم نداشته باشد تا از اين طريق ارزش سخنان او را بكاهند و بگويند: فرد آلوده حق ندارد ديگران را به آلوده بودن متهم كند. 💠بنابراين اگر انسان بخواهد مردم احترام او را حفظ كنند و نسبت هاى ناروا به او ندهند و حتى عيوب پنهانى او را آشكار نسازند بايد از تعبيراتى كه سبب ناراحتى مردم مى شود بپرهيزد و در يك كلمه، بايد احترام مردم را حفظ كرد تا آنها احترام انسان را حفظ كنند 💠 پيغمبر اكرم(ص)فرمود در مدينه اقوامى داراى عيوبى بودند آنها از ذكر عيوب مردم سكوت كردند، خداوند هم مردم را از ذكر عيوب آنها ساكت كرد. آنها از دنيا رفتند در حالى كه مردم آنها را از هرگونه عيب پاك مى دانستند و به عكس در مدينه اقوام ديگرى بودند كه عيبى نداشتند ولى درباره عيوب مردم سخن گفتند خداوند براى آنها عيوبى آشكار ساخت كه پيوسته به آن شناخته مى شدند تا از دنيا رفتند. @tabyinchannel
🔰مقام ولایت 💠این مقام ولایت است که از دل آن عرب های خون ریز تهدیست، از دل آن مردان محدود گرفتار، روح هایی را بیرون کشید که تمام هستی را در یک گام طی کردند و حتی به بهشت قناعت نورزیدند. 💠و این مقام ولایت است که از ابوذر که برای هیچ زنده بود و برای هیچ می مرد، ابوذری بیرون کشید که برای حق زنده بود و برای او می مرد و حتی تنها می مرد. 💠و این مقام ولایت است که از بلال، بلالی که تا دیروز افتخارش به اربابش بود، بلالی آفرید که رویا روی اربابش می ایستاد و او را پست و حقیر و محدود می دید و به راهنماییش همت بسته بود و برای مبارزه اش آماده گشته بود. 💠و این مقام ولایت که از سلمان، این کویر تشنه و این مسافر پایدار، دریایی ساخت، دریایی از عظمت و آگاهی و عشق. 💠و این مقام ولایت است که از استعداد های بشر را بیرون ریخت و خلق کریمه و استعداد های خوب او را شکوفا کرد و از بشر، انسان بیرون کشید و او را از ظلمات نفس، از ظلمت خلق دنیا، از هواها و حرف ها و جلوه های پوچ، به سوی نور هستی هدایت کرد. 📚غدیر صفحه ۲۲ و۲۳ @tabyinchannel
🔴 موضوع فیلم یتیم خانه ایران داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد که بر اثر قحطی ناشی از خیانت و عده ای از خائنین ، ۹ میلیون از مردم ایران جان باختند!! در ان زمان جمعیت ایران ۲۰ میلیون بود. انگلیس به عنوان یکی از استعمارگران قرن بیستم، در جنگ جهانی اول، با وجود اعلام بی طرفی ایران، وارد ایران می شود. به دنبال اشغالگری انگلیس، قحطی بسیار بزرگی ایران را در برمیگیرد. و به خاطر نقش‌آفرینی مستقیم اشغالگران انگلیسی، بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ایران در اثر بیماری و گرسنگی می میرند! "ژنرال دنسترویل”، فرمانده نیروهای انگلیسی در شمال و غرب ایران در خاطرات خود از قحطی آن روزگار ایران چنین می نویسد: «هر کس که قدمی در شهر می‌زد با آزاردهنده‌ترین مناظر روبرو می‌شد. کسی نمی‌تواند این صحنه‌ها را تاب بیاورد. مردم می‌میرند و کسی نیست که کمکی کند. گاه جسد آدم‌ها آن قدر کنار جاده‌ها، بی‌آنکه کسی نگاهی به آنها بیندازد، می‌ماند، تا آنکه از بیم لطمه به دیگران، دیگر چاره‌ای جز دفن آنها نباشد.» goo.gl/ciHoC5 حداقل یک بار هم که شده، فیلم را مشاهده کنیم و ببینیم که و روباه پیر، انگلیسی ها و نیز خائنین چگونه نصفی از جمعیت ایران مان را به کشتن داد. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اجل به هاشمی مهلت نداد... 🔹 هاشمی رفسنجانی در واپسین ایام عمرش با طرح این ادعا که ژاپن و آلمان خود را حذف و آن را صرف اقتصاد دانش بنیان می‌کنند، وعده داده بود که این مسیر قطعا در دولت دوم روحانی باز خواهد شد! 🔸 اما اَجل به هاشمی مهلت نداد... مُرد و ثمره‌ی برجامش را ندید! رفت و ندید که فروش نفت‌مان با برجام به کمترین میزان ممکن رسیده؛ رفت و ندید که خصوصی‌سازی، کمرِ کارگران و صنایع بزرگ کشور را شکسته؛ رفت و ندید که آزادسازی قیمت‌ها، نه به تدریج، که یکباره انجام می‌شوند... 🔺 رفت و ندید که سطر به سطرِ برنامه‌ی نئولیبرالی، با همکاری و همراهی چپ و راست اجرا می‌شود تا کشور کاملا تسلیم و شود... @tabyinchannel
جمهوری اسلامی، یعنی نظامی که در آن، دربار حکومت طاغوت نیست؛ دخالت بیگانه نیست؛ دخالت خان و خان‌زدگی نیست؛ حکومت مردم و شایستگان است. در جمهوری اسلامی، رسیدن به مقامات مؤثر در سلسله مراتب حکومتی، تابع صلاحیّت‌هاست. گفتار دوم: برای تحقق عدالت چه باید کرد بدانید که که گرایش اشرافی‌گری، آن چیزی نیست که بشود با قانون و با دادگاه و با بازجویی و با امثال اینها علاجش کرد؛ خیلی سخت‌تر از این حرف‌هاست. این از جمله مقولاتی است که بایستی فضای عمومی کشور - احساسات مردم، خواست مردم و به تعبیر رساتر، فرهنگ عمومی مردم - آن را دفع کند تا علاج شود. آن کسانی که به اشرافی‌گری گرایش دارند و دلشان برای زندگی اشرافی لک می‌زند - یعنی خوردن و پوشیدن و زندگی کردن و مشی کردن به سبک اشراف و دور از زندگی متوسط مردم - یکی از کارهایی که می‌کنند، این است که دید و ذهنیّت را در مردم به‌وجود آورند که این چیز خوبی است و ارزش است؛ کما اینکه قبل از انقلاب این گونه بود. @tabyinchannel
🔖 جریان‌شناسی / بخش ششم 🔰 تغییر‌ 🔺 پس از اینکه کار تدوین‌ایدئولوژی سازمن پایان یافت، از اواخر سال ۴۹ سازمان وارد فاز نظامی شد، یکی از عواملی که ورود به فاز نظامی را تسریع کرد عملیات در منطقه سیاهکل در بهمن ۴۹ بود که به دنبال آن سازمان تصمیم گرفت از حالت انفعال بیرون‌ آید. 🔺 آن‌ها معتقد بودند که اگر وارد فاز جدید نشوند، برخی نیروهای انقلابی آن زمان که به سازمان نزدیک شده بودند به سمت‌وسوی سازمان‌های تماماً کشانده شده و در نهایت آن‌ها را از دست خواهند داد. 🔺 اولین اقدام سازمان، تلاش برای بمب گذاری در کارخانه صنایع‏ الکتریکی‏ تهران بود؛ اما ‌این عملیات لو رفت و منجر به دستگیری تعداد زیادی از اعضاء سازمان گردید که مجاهدین از آن به «ضربه شهریور ۵۰» یاد می‌کنند. 🔺 در ‌این حادثه اکثر اعضاء کادر مرکزی سازمان نیز دستگیر و چند نفر از آنان هم در ۴ خرداد سال ۵۱ اعدام شدند و از مرکزیت آن تنها رضا رضایی موفق به فرار شد و چند روز بعد از فرار، با سیانور خودکشی کرد. 🔺 بعد از ‌این حوادث مرکزیت سازمان به دست سه نفر افتاد: تقی شهرام، بهرام آرام و مجید شریف واقفی. از این سه نفر تنها مجید شریف واقفی مذهبی بود و دو نفر دیگر مارکسیست بودند و اعتقادی به مذهب نداشتند. 🔺 شکست‌های سازمان و ضربه وارده بر آن از یک سو، و ورود به مرکزیت سازمان از سوی دیگر، زمینه را برای یک حرکت ارتدادی در سازمان مهیا کرد. 👇👇👇
🔺 با تصمیم کادر مرکزی، تجدید نظر در ایدئولوژی سازمان در دستور کار قرار گرفت و در سال ۵۲ یک گروه ده نفره که سه نفر از آنها از مرکزیت بود، مطالعات بر روی ایدئولوژی سازمان را شروع کردند. 🔺 نتیجه ‌این مطالعات اعلام گرایش به مارکسیسم و عیان کردن هسته تفکرات واقعی سازمان بود. لذا در مهرماه سال ۱۳۵۴ «بیانیه اعلام مواضع‌ایدئولوژیک» توسط تقی شهرام تدوین شد و چرخش فکری سازمان را از اسلام به ‏مارکسیسم اعلام نمود. 🔺 این شخص چون گرایش شدیدتری نسبت به مارکسیسم داشت، گرایش اولیه سازمان را به سمت این تفکر شدت بخشید و با صدور بیانیه‌ای به نام «تغییر مواضع ایدئولوژیک»، عدول سازمان را از اسلام و گرایش آن را به مارکسیسم رسماً اعلام کرد. 🔺 دو نفر از اعضاء در مقابل ‌این ارتداد ‌ایستادگی کردند. یکی مجید شریف واقفی بود که توسط همسرش لیلا زمردیان به تقی شهرام و بهرام آرام لو داده شد و به وسیله «حسین سیاه کلاه» اعدام گردید و دیگری مرتضی صمدیه لباف بود که توسط مرتدین مجروح، سپس توسط ساواک دستگیر و اعدام گردید. ادامه دارد ... @tabyinchannel
💠‍ ⚠️التماس خمینی کبیر... 🔻۷۶ روز تا انتخابات مجلس 🔴من التماس میکنم از ملت ایران..من دست ملت ایران را میبوسم، این #غربزده_ها را کنار بگذارند.. ✍روز اولی که امام آمد در بهشت زهرا گفت که؛ فکر نکنید ما میتوانیم بسرعت مشکلات را حل کنیم... این خرابی که #پهلوی بوجود آورد، ده ها سال زمان میبرد تا بتوانیم درست کنیم.. و گفت؛ ما از دست محمدرضا پهلوی خلاص شدیم، اما از دست #تربیت_یافتگان_شرق_و_غرب به همین زودی ها خلاص نخواهیم شد...این ها برپادارندگان سلطه ی استکبارند... ✍تا زمانی که نسخه ی اقتصاد را #غربگداها و #لیبرال_ها مینویسند،اقتصاد این کشور درست نمی شود...کسانی که به نیروی داخل کشور اهمیت نمی دهند و دائما دست گدایی به #غرب دراز میکنند... 🚩کشور ما نیاز به یک #انقلاب_در_انقلاب دارد... باید #لیبرال_ها را کنار گذاشت.. کاندیداهای جوانان انقلابی شهرتان را شناسایی کنید و از آن ها برای رفتن به مجلس حمایت کنید..👇👇👇 #اولویت_انتخاب_جوانان_انقلابی #لیبرال_های_غربگده #تفکر_خودباخته_و_بیگانه_پرست @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تصویری ❌ رابطه جیب و دهان ❌ ویژگی مجلس موفق ❌ شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی ❌ نسبت مجلس بعد با دولت روحانی ❌دو راه پیش روی مردم 🔷 محورهای گفتگوی تصویری خبرگزاری فارس با حمید رسایی #حمید_رسایی @tabyinchannel #کانال_تبیین
❌این متن را بخوانید 🔷در سال ۱۹۶۸ اگر از کسی پرسیده میشد که در سال ۱۹۹۰ کدام کشور، را تحت سلطه‌ی خود خواهد داشت؟ همواره انتظار شنیدن نام را داشتیم، زیرا طی ۶۰ سال گذشته صنعت ساعت‌سازی سوئیس برترین بود. هرکس می‌خواست یک ساعت خوب و دقیق بخرد، ساعت ساخت سوئیس تنها انتخاب بود. سوئیسی‌ها همواره در حال بهبود صنعت ساعت‌سازی خود بودند و برای این منظور ابتدا عقربه‌ی دقیقه‌شمار و سپس عقربه‌ی ثانیه شمار را ابداع کردند. آنها همواره به منظور یافتن راه‌های بهتر برای تولید فنرهای ساعت‌های مدرن در حال تحقیق بودند. تحقیقات آنها منجرّ به تولید ساعت‌های ضدّ آب شد. سپس ساعت‌هایی را که به صورت خودکار کوک می‌شدند، عرضه کردند. آنها همواره تلاش داشتند تا ساعت‌های بهتری را عرضه کنند. در سال ۱۹۶۸ این کشور موفق شد که بیش از ۶۵ درصد فروش جهانی ساعت و بیش از ۸۰ درصد سود آن را در اختیار بگیرد. 🔷اما... سال ۱۹۸۰ سهم بازار جهانی صنعت ساعت‌سازی سوئیس از ۶۵ درصد به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت! چرا؟! به راستی چرا؟! 🔺سوئیسی‌ها با یک الگوی جدید در ساعت روبرو شده بودند و آن یعنی دگرگون شدن اصول اولیه ساعت سازی. 🔷حالا دیگر سیستم چرخ‌دنده‌ای جای خود را به سیستم الکترونیکی داده بود و به همین دلیل تمامی آنچه که در آن سرآمد بودند دیگر قابل استفاده نبود. به همین دلیل ساعت‌سازی سوئیس در حالت فروپاشی قرار گرفت و طی سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ از ۶۲ هزار ساعت‌ساز سوئیسی، حدود ۵۰ هزار نفر کار خود را از دست دادند و چنین عددی برای کشور کوچکی مثل سوئیس یک فاجعه بود. اما همین مساله برای کشور بزرگ‌ترین موفقیت شد. ژاپن در سال ۱۹۶۸ کمتر از یک درصد بازار صنعت ساعت را در اختیار داشت، اما پس از بروز الگوی ساعت‌های الکترونیکی، حدود ۳۳ درصد بازار را در اختیار گرفت. نکته‌ی بسیار جالب و البته تاسف‌انگیز اینجاست که ابتدا این خودِ سوئیسی‌ها بودند که بنای اولیه‌ی ساعت‌های الکترونیکی را در انستیتو تحقیقاتی در سوئیس بنا نهادند، اما وقتی این ایده و الگو را در سال ۱۹۶۷ با تولیدکنندگان ساعت در میان گذاشتند، هیچ‌کس آن را جدی نگرفت و تصور ساعتی که نه فنر و نه بند بخواهد برای آنها معنا نداشت... (رونوشت از کتاب نگرش سیستمی به دین اثر استاد واسطی) ❌خب این متن خیلی جای ، درس و دارد. کل متن را باید در فضای موضوع و ترسیم آینده که خود یک علم و فن مستقل و بسیار ضروری است، دید. اگر از تغییرات و تحول‌های آینده غفلت کنیم، محکوم به فنا خواهیم بود. مردم و ملت و کشور و حزب و گروه و آدم‌هایی ماندگار خواهند بود که آینده را با همه‌ی تغییرات و تحول‌هایش برای خودشان ترسیم کرده و بر اساس آنها برای خود ، نقشه، راهبرد و در یک کلام داشته باشند. ❌حالا به این موارد دقت کنید: ۱. لزوم ۲. استفاده‌ی حداکثری از کشور تا ۲۰ سال آینده ۳. ۴. بی‌نیازی کشور از ۵. تاکید زیاد بر غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به ۶. تاکید فوق‌العاده بر و ۸. تاکید بر در عرصه‌های مختلف ۹. محور قرار دادن ۱۰. در و تربیت بر اساس ۱۱. لزوم تدوین و اجرای سند پیشرفت ۱۲. برجسته کردن و حرکت به سمت آنها و... ⭕️همه‌ی این موارد و ده‌ها موردی که گفته نشد، همه تاکیدات، دستورات و فرامین بوده که متاسفانه خیلی جدی هم گرفته نشد. اینها همه از آینده‌نگری رهبر انقلاب و ترسیم برنامه‌ی کشور بر اساس تغییرات و تحول‌های آینده ایران و جهان، خبر می‌دهد. اسماعیل فخریان @tabyinchannel
🔴 تشکیل دولت اسلامی به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره تمدن اسلامی از مطالبات رهبر انقلاب اسلامی است. 🔴یکی از مهم‌ترین اهداف حکومت و مسئولیت در اسلام، فراهم آوردن زمینۀ اجرایی پیاده کردن محتوای اسلام است؛ لذا عمدۀ هدف خیزش و انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) برای سرنگونی رژیم ستمشاهی و برقراری حکومت جمهوری اسلامی، ایجاد فضای مطلوب برای اجرای احکام و ارزش‌های اسلام بوده است. 🔴در این حکومت به دلیل نگاه ویژه‌ای که اسلام به ملت و جامعۀ مسلمین دارد، سازوکاری به نام «دولت» در قانون اساسی تعبیه شده است تا در ساختار نظام اسلامی بتواند به‌عنوان بازوی اجرایی حکومت، زمینۀ هرچه بهتر پیاده شدن آرمان‌ها و احکام و ارزش‌های اسلامی در جامعه را فراهم آورد. 🔴هر مقدار که «دولت» واجد شاخص‌های مطلوب اسلامی باشد، به همان مقدار در تحقق آرمان‌ها و اهداف حکومت اسلامی مؤثر خواهد بود و به هر میزان با شاخص‌های مطلوب فاصله داشته باشد، تحقق اهداف متعالی حکومت را با وقفه یا عقب‌گرد روبه‌رو خواهد نمود. 🔴 در واقع، دولت مطلوب از نگاه نظام اسلامی، دولتی است که دارای شاخص‌های مطلوب «اسلامی» باشد. @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد #شناخت_رهبری
🌹بسم الله الرحمن الرحیم وَقِيلَ لِلَّذِينَ اتَّقَوْا مَاذَا أَنْزَلَ رَبُّكُمْ ۚ قَالُوا خَيْرًا ۗ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا فِي هَٰذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةٌ ۚ وَلَدَارُ الْآخِرَةِ خَيْرٌ ۚ وَلَنِعْمَ دَارُ الْمُتَّقِينَ 🌷(ولی هنگامی که) به پرهیزگاران گفته می‌شد: «پروردگار شما چه چیز نازل کرده است؟» می‌گفتند: «خیر (و سعادت)» (آری،) برای کسانی که نیکی کردند، در این دنیا نیکی است؛ و سرای آخرت از آن هم بهتر است؛ و چه خوب است سرای پرهیزگاران! 💡آیه 30 سوره مبارکه نحل •┈••✾🍃🍎🍃✾••┈•
❌‏کسانی که را بر مقدم می‌دارند، مفروضشان این است که فهم‌شان از عدالت بر فهم ولی برتری دارد! 🔷این جماعت تسلیم نمی‌شوند، بلکه از ولی‌فقیه می‌خواهند تسلیم عدالتی شود که اینها فهمیده و علمش را بلند کرده‌اند. ❌ دقیقا با همین فرض روی علی(ع) شمشیر کشیدند. سید یاسر جبرائیلی @tabyinchannel
به خداحافظی تلخ تو سوگند نشد که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچ کس ، هیچ کس اینجا به تو مانند نشد #شبتون_سرشار_از_آرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ادامه تفسیر آیه ۱۴۶ سوره آل عمران) 💠خدای سبحان هرگاه بنده را با عنوان زیبا چون «یا ایّها الّذین آمنوا»، «ولله یحبّ الصّابرین» مورد خطاب قرار می‌دهد و یا با این عناوین آنها را یاد می‌کند به یقین قصد بیان وظایف بندگی را دارد. 💠اینکه فرمود (والله یحب الصابرین) صبر برای جایی است که سختی باشد. و این معلوم میکند معیت و همراهی با ولیّ خدا سختی دارد ؛ اما اگر با ولی خدا برای رسیدن به خیری عاشقانه حرکت کردی سختی نمیبینی. مثل اصحاب سیدالشهدا(ع) که میگفتند اگر هفتاد جان داشتیم برای تو میدادیم چون سختیها را نمیبیند ؛ یا مثل داستان هارون مکی که امام صادق ( ع) فرمود در تنور آتش بنشین ؛ ظاهرش سختی است اما او هیچ درد و رنج و سختی را نمیبیند و آتش برایش (برداً و سلاماً ) است. 💠نکته جالب اینجاست که اگر فکر انسان معطوف به خیری باشد خود به خود آمار خلاف او پایین می‌آید و سعی می‌کند به آن خیر و به آن خیّر نزدیک شود ؛ فقط کافیست که مزه این عناوین را دریافت کنیم و عنوان صابر بر ما بار شود دیگر تأمین هستیم و نیاز به چیزی نداریم. 💠یکی از مصادیق صبر این است که انسان جزع و فزع و شتاب در رسیدن به مقصد ندارد. هرگاه در محضر ولی قرار می‌گیرد نه بی‌قرار است و نه عجله دارد. او یقین دارد بالاخره روزی حکومت حقّه کل عالم را فرا می‌گیرد به این جهت هیچ دغدغه‌ای ندارد و می‌داند فرج دیر و زود می‌رسد. @tabyinchannel
امام صادق عليه‏ السلام : اَدَّبَنى اَبى بِثَلاثٍ ... ونَهانى عَن ثَلاثٍ : قالَ لى : يا بُنَىَّ مَن يَصحَب صاحِبَ السّوءِ لا يَسلَم وَ مَن لا يُقَـيِّد اَلفاظَهُ يَندَم ، وَ مَن يَدخُل مَداخِلَ السَّوءِ يُتَّهَم... وَ نَهانى اَن اُصاحِبَ حاسِدَ نِعمَةٍ وَ شامِتا بِمُصيبَةٍ ، اَو حامِلَ نَميمَةٍ ؛   پدرم مرا به سه چيز ادب آموخت و از سه چيز نهى ‏ام فرمود . سه نكته ادب اين بود كه فرمود : فرزندم! هركس با دوست بد بنشيند ، سالم نمى‏ ماند و هر كس گفتارش را كنترل نكند ، پشيمان مى‏ شود ، و هر كس به جايگاه‏ هاى بد وارد شود ، مورد بدگمانى قرار مى‏ گيرد (زير سؤال مى ‏رود) و آن سه چيز كه مرا از آن نهى فرمود: دوستى با كسى كه چشم ديدن نعمت كسى را ندارد، و با كسى كه از مصيبت ديگران شاد مى‏ شود و با سخن‏چين. تحف العقول ص376 @tabyinchannel