eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
139 دنبال‌کننده
352 عکس
250 ویدیو
56 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آخوندهای درباری ▪️: آنقدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا‌‎ ‌‏نمی‌خورد! @talab_elm
🔹 امام خمينى رحمةالله علیه : شما طلبه‌ها، اگر دنبال دنيا رفتيد، قداستتان را از دست مى‌دهيد، و به گرد پاى دنياطلب ها هم نمى‌رسيد، و خسرالدنياوالآخرة مى‌شويد.» @talab_elm
1402.03.14_1.mp3
47.53M
🔻 🎤 حجت الاسلام مقدمی شهیدانی 🔊 سخنرانی 📆 یک‌شنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 صفاییه | حسینیه شهداء 🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام_قم { @huddath_al_hussain_ir }
💢وامدار پانزدهم خرداد هستیم! ✔️آیت‌الله جوادی آملی: 🔻در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ هجری شمسی قیامی به پا شد که آن قیام، روشنگر انقلاب بود و رهبر انقلاب (رضوان الله علیه) آن قیام را به خوبی ترسیم کرد ـ آن کس که این قیام را به پا کرد، قیّم این قیام و مفسّر این قیام است ـ چهار رکن، ۱۵ خرداد را ترسیم کرد: ▫️اول آنکه زمانش عاشورا بود که سخنرانی امام در زمینه این قیام را در دوازدهم محرم که پانزدهم خرداد بود فراهم کرد (این زمان). ▫️زمین و مکان هم که مهد فقاهت بود یعنی (این دو رکن اساسی یعنی زمان و زمین و مکان عامل مهم پانزدهم خرداد شد). ▫️رکن سوم نیز این است که فرمود بنگرید که شهدای پانزدهم خرداد از چه گروه بودند؛ الآن که سالیان متمادی از آن می‌ گذرد و شاید کسانی از نزدیک شاهد آن صحنه نبودند، لوح قبور شهدای پانزده خرداد را ببینید که آیا غیر در این قیام حضور داشت یا همه مسلمان و ارادتمندان عترت طاهره بودند، هیچ غیر مسلمانی در این قیام سهمی نداشت. ▫️چهارم: وقتی از لوح قبورشان فهمیدید اینها شیفتگان عترت طاهره بودند، زندگی داخلی اینها را بررسی کنید که از قشر مُسرِف و مُترَف بودند یا از طبقه محروم و . ▪️با بررسی این اضلاع چهارگانه روشن می‌شود که پانزده خرداد برای همیشه روز عزای عمومی است؛ یعنی عاشورا جلوه کرد، فیضیه ظهور کرد، مسلمان‌ها عمل کردند و محرومین به پا خاستند؛ ما وامدار مکتب و مَدرَس و مسلمین و محرومانیم. @talab_elm
نامه عجیب هاشمی به امام خمینی .mp3
8.34M
🎤 برشی از سخنرانی حجت الاسلام ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ در حسینیه شهداء قم 🔹اعتقاد و ایمان امام به مردم 🛑 نامه تلخ در اعتراض به در ماجرای بنی صدر مورخ ۲۵ بهمن ۱۳۵۹: دقیقه ۳:۱۷ 🔹آیا بی خط بودن و آسایش طلبی را می پسندید؟...😳 🔸گاهی به ذهنم خطور میکند تبلیغات دیگران شما را تحت تاثیر قرار داده...‼️ 🔹چرا امامِ قاطع و صریح، در این مسائل سرنوشت ساز صراحت ندارد؟...😏 🤲خدا کمک کند در این مسیر بمانیم... صرفِ ملامت کردن این و آن و ایراد گرفتن از افراد در طول تاریخ کار آسانی هست اما... @talab_elm
قدس سره: من خوفم این است که ما نتوانیم، روحانیت نتواند آن چیزی که به عهده اوست صحیح انجام بدهد. من خوف این را دارم که به واسطه بعض تبلیغات، حوزه‌های علمی از آن کار اساسی که حفظ فقاهت است سستی بکنند، و کم کم فقه مَنسیّ بشود، و در درازمدت اینها نتیجه بگیرند. شما این را خیال نکنید که آنها خیلی دستپاچه‌اند که همین دو سه روز این کارها را انجام بدهند _ اگر توانستند حالا _ اگر نتوانستند نقشه می‌کشند که در پنجاه سال دیگر کار خودشان را انجام بدهند، دست برنمی‌دارند. (صحیفه امام خمینی، ج13، ص19) این حوزه‌های فقاهت بوده است که هزار و چند صد سال این اسلام را نگه داشته. این مشیْ‌ای بوده است که از زمان قدیم، از زمان ائمه هدی‌ تا زمان ما، مشیْ‌ای بوده است که علمای ما داشته‌اند و آن حفظ فقاهت. نباید حالا شما فکر کنید که حالا که باید [در] امور سیاست هم ما دخالت بکنیم، پس به فقاهت کار نداشته باشیم؛ خیر. (صحیفه امام خمینی، ج13، ص13) باید حوزه‌ها عنایتشان به فقه و فقاهت از همه چیز بیشتر باشد. اگر حوزه‌های فقاهت خدای نخواسته از بین برود یا سست بشود، رابطه مابین فقها و ملت قطع می‌شود. این حوزه فقاهت است که رابطه را محفوظ نگه داشته است. (صحیفه امام خمینی، ج13، ص14) اگر یک اشخاصی آمدند در حوزه‌ها و پیشنهاد کردند که فقه لازم نیست مثلاً به این طول و تفصیل باشد، و فلان و بیاییم یک چیزهای دیگر را هم چه بکنیم، اینها اشتباه می‌کنند، یا مأمورند. (صحیفه امام خمینی، ج13، ص14) @talab_elm
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ أَبِي حَمَّادٍ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَتَى اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ رَجُلٌ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنِّي أَحْمِلُ أَعْظَمَ مَا يَحْمِلُ اَلرِّجَالُ فَهَلْ يَصْلُحُ لِي أَنْ آتِيَ بَعْضَ مَا لِي مِنَ اَلْبَهَائِمِ نَاقَةً أَوْ حِمَارَةً فَإِنَّ اَلنِّسَاءَ لاَ يَقْوَيْنَ عَلَى مَا عِنْدِي فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ 👈إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَخْلُقْكَ حَتَّى خَلَقَ لَكَ مَا يَحْتَمِلُكَ مِنْ شَكْلِكَ👉 فَانْصَرَفَ اَلرَّجُلُ وَ لَمْ يَلْبَثْ أَنْ عَادَ إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ لَهُ مِثْلَ مَقَالَتِهِ فِي أَوَّلِ مَرَّةٍ فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَأَيْنَ أَنْتَ مِنَ اَلسَّوْدَاءِ اَلعَنَطْنَطَةِ [1] قَالَ فَانْصَرَفَ اَلرَّجُلُ فَلَمْ يَلْبَثْ أَنْ عَادَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُ اَللَّهِ حَقّاً إِنِّي طَلَبْتُ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ فَوَقَعْتُ عَلَى شَكْلِي مِمَّا يَحْتَمِلُنِي وَ قَدْ أَقْنَعَنِي ذَلِكَ . __________ [۱]: العنطنطة الطویلة العنق، و العنطنط الطویل" القاموس المحیط ۲- ۳۷۵، هامش المخطوط". 🔰الکافي ج ۵، ص ۳۳۶ بَابُ أَنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ لِلنَّاسِ شَكْلَهُمْ @talab_elm
32.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 ارائه حجت الاسلام سعادتمند در کرسی تحلیلی اهالی رسانو (۱۴ خرداد ۱۴۰۲) با موضوع «روشی نو برای جهاد تبیین» 🎞 فایل با کیفیت بالا را اینجا ببینید. @mTatbiqy
🎦 ببینید 🔹 بیانات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین در شبکه دوم سیما پیرامون پاسداشت امام خمینی(ره) و برخی تحریف‌های صورت گرفته پیرامون ایشان👇👇 https://telewebion.com/episode/0x6db3d2c @talab_elm
44.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بیانات ارزشمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد در شبکه دو سیما بیان برخی در زمینه استفاده از عبرتی که از مشروطه برای رهبری جریان انقلاب اسلامی گرفته می‌شود. موضع امام (ره) در مقابل دعوت امام برای منبرهای سیاسی در محرم در زمان مبارزات و اقدام عملی شخص ایشان در منبر فیضیه که به دستگیری امام منجر می‌شود. پاسداشت و توضیحات تفصیلی در مورد قیام خونین @bahaneee @talab_elm
35.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطالعه تطبیقی پیرامون 5 دقیقه و ۴۷ ثانیه حجت الاسلام سعادتمند @talab_elm
📢 یکی از جاهایی که خداوند همۀ تعلقات را یک‌جا از ما می‌گیرد، هنگام مرگ است. چرا؟ چون خدای متعال می‌خواهد ما خودمان را بسازیم و رشد کنیم، ما نیامده‌ایم که با اسباب و مخلوقات زندگی کنیم. 💠 آیت‌الله میرباقری: @mirbaqeri_ir «خدای متعال بت‌شکنِ خوبی است! خدای متعال در تدبیر خودش، ما را به‌تدریج از بتکده‌ای که برای خودمان درست کرده‌ایم بیرون می‌آورد و آن بتکده‌ را ویران می‌کند! دلیلِ خراب کردن بتکده‌های ما آن است که ما بتوانیم به خدای متعال برسیم. ما تا وقتی که به مخلوقات و اسباب و به توانایی‌های خودمان اعتماد و تکیه می‌کنیم، با خدای متعال خیلی فاصله داریم؛ برای اینکه ما به حضور حضرت حق راه پیدا کنیم و موحّد شویم، خدای متعال دست به کار می‌شود و تکیه‌گاه‌های ما را می‌شکند؛ دست و پا می‌کنیم که آبرویی برای خودمان درست کنیم، اما این آبرو، اگر حجاب و مانع ما شده است، خدای متعال آن حجاب را از بین می‌برد. خدا ما را برای خودش خلق کرده و این تعلقات و حجاب‌هایی که مزاحم تقرّب هستند را قطع خواهد کرد. ما دل می‌بندیم، خدای متعال آن تعلقات می‌شکند، ما به مخلوقات تکیه می‌کنیم، خدای متعال تکیه‌گاه‌ها را خراب می‌کند و فرش‌ها را از زیر پای ما می‌کِشَد. یکی از جاهایی که خداوند همۀ تعلقات را یک‌جا از ما می‌گیرد، هنگام مرگ است. البته پیش از مرگ، مُدام به ما هشدار می‌دهد که بر سَرِ سفرۀ دنیا ننشینید، چون سفرۀ دنیا جمع‌شدنی است؛ هرچه بیشتر زندگی می‌کنیم،کم‌کم شکسته می‌شویم و پیری به‌سراغمان می‌آید، در یک جایی، مال دنیا را از ما می‌گیرد و در جای دیگر، دوست را از ما می‌گیرد؛ اگر هشیار نشویم، در هنگام مرگ، همۀ این تعلقات را یک‌جا از ما می‌گیرد. چرا؟ چون خدای متعال می‌خواهد ما خودمان را بسازیم و رشد کنیم، ما نیامده‌ایم که با اسباب و مخلوقات زندگی کنیم؛ مخلوقات نه کاری برای ما انجام داده‌اند و نه می‌توانند انجام دهند.» @talab_elm
از آیات کوچک که غفلت کنی، از آیات بزرگ هم غفلت می‌کنی. اگر در کوچه خم نمی‌شوی یک تکّۀ نان را از روی زمین برداری، بدان بعداً تکالیف بزرگت را هم انجام نمی‌دهی! اینجا که مسامحه می‌کنی، وقتی به تکالیف بزرگ‌تر برسی برایت دشوارتر است. آدمی که از این آیات کوچک غفلت می‌کند، کم‌کم از همۀ آیات غفلت می‌کند. 👤 @talab_elm
هدایت شده از محسن قنبریان
• اندیشه ها و دانش های امام خمینی از جذاب ترین فعالیت های علمی است. گرایش ها در سلوک اخلاقی و هم انقلابی او از جذاب ترین نقاط جمع حماسه و عرفان برای روح های متعالی است. • بارها گفته ام ولایت، اولا رابطه دو طرفه مردم با ولیّ است و ثانیا قبل از "نمود" و پوسته حقوقی و فقهی (جعل و اختیارات و وظایف) یک "هستی" و "بود" دارد. همه علوم نافع از عرفان تا فقه در ولیّ مجسم و در مردم کشش و هم فعلیت بخشی با پیوند عمیق بروز می کند. • هزار منبر، توصیف کردن این "بود"؛ به اندازه روایت واقعی رابطه مردم با امام خمینی گویا نیست. این روزها در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی درباره امام عزیز، واقعا به وجدم می آورد. • مجموعه نامه ها به حضرت روح الله از کودک و زن تا اسیران در بند صدام؛ از ایران و جهان به شکل زیبایی آن حقیقت را تصویر می کند. بچه های دو مدرسه که بی خبر از هم از سر یک درس در کتاب درسی می خواهند امام را نصیحت کنند تا بچه های مدرسه اسپرینگ دال آمریکا و دختری از آلمان و... این روزهای پر یادبود از امام، خوب است این کتاب را هم جرعه نوش کنید. سپاس از جناب برای گردآوری و تدوین. • این عنوان "روحی جان سلام" هم قصه ای دارد که می خوانید...! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! 👤 جناب ♦️ شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! ♦️ آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است؛ چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. ♦️ روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 📕 فرزندم اینچنین باید بود ج۱ @talab_elm
طلب العلم فریضة🌟
#معرفی_کتاب • اندیشه ها و دانش های امام خمینی از جذاب ترین فعالیت های علمی است. گرایش ها در سلوک اخ
✅حقیقتا کتاب فوق العاده ای هست👏💪 اساسا دید انسان را نسبت به امام کاملا متفاوت میکند❤️ پیشنهاد میکنم حتما مطالعه نمایید🌹
🔅امام صادق علیه السلام: ✍️ مَن لَم يَملِكْ غَضَبَهُ لَم يَملِكْ عَقلَهُ. 💠 هر كه مالک خشم خويش نباشد، مالک خِرد خويش نخواهد بود. 📚 الكافي @talab_elm
گاهی باید دندان سَرِ جگر بگذاری تا بعداً بتوانی کارهای بزرگ انجام بدهی. شیطان سعی می‌کند انسان را خرج کارهای کوچک بکند. شیطان چون حریف حضرت موسی نمی‌شد، او را به وسطِ یک دعوای پیش‌بینی‌نشده کشاند و نزدیک بود آن حضرت، خرج یک سرباز صفر شود، ولی خدا نجاتش داد و رفت و با یدِ بیضاء و عصا و نبوّت آمد. 👤 @talab_elm
💠 آیا شغل روات بر وثاقت آنها مؤثر است؟ 🔹 (ره) در مورد «محمد بن إسحاق بن عمار» می‌نویسد: وی بوده است و چه بسا به خاطر منافع اقتصادی‌اش روایات را نقل کرده است و وثاقت او در حدی که پا روی منافع اقتصادی خود بگذارد محرز نیست. (کتاب البیع 2: 551) 🔸 همانطور که شبیه این مطلب درباره «رفاعة بن موسی الخنّاس» از شهید صدر (ره) نقل شده است. ایشان فرموده است: بیشترِ روایات دال بر جواز و به بردگی گرفتنِ مشرکین و کفار، از رفاعة بن موسی که برده‌فروش بوده است نقل شده است و محرز نیست که منافع اقتصادی او به وثاقتش لطمه‌ای وارد نکرده باشد. 🔹 اما به نظر می‌رسد این مطلب صحیح نباشد؛ چگونه می‌تواند شغل راوی و منافع اقتصادی او به وثاقت او لطمه بزند و باعث شود که روایات او در امورِ مربوط به شغلش مورد اعتماد نباشد؟ وقتی شهادت به وثاقت یک راوی در دست است، وجهی ندارد که خبر او مورد قبول واقع نشود. وگرنه باید روایات فقها در خصوص یا وجوب پرداخت خمس هم مورد تردید واقع شود. 🔸 از طرف دیگر، وجه زیاد بودنِ روایات مربوط به و پیشه راوی این بوده است که روات، سؤالات مناسب با شغل‌شان را از ائمه (علیهم السلام) می‌پرسیدند. 📚 برگرفته از معاصر (فقه پول) استاد آیة الله (دام عزه) @talab_elm
💠 توهم اجتهاد 📷 از تقریرات آیت الله سید محمدحسین طهرانی از درس مرحوم آیةالله (طاب‌مثواه) پ.ن؛ اگر میرزای امروز برخیزد و مدعیان اجتهاد و بلکه ریاست و مرجعیت را ببیند که در هر گوشه و کناری بساط پهن کرده‌اند چه خواهد گفت؟! و لا حول و لا قوة الا بالله العظیم. @talab_elm