eitaa logo
تاریخ فردا
244 دنبال‌کننده
671 عکس
327 ویدیو
34 فایل
تاریخ فردا هر تاریخی با «عهدی» پدید می‌آید و تاریخ فردا، تاریخ انعقاد عهد جمعی و قلبی است با ساحت قدسی حضرت ولی‌الله‌الاعظم، مهدی موعود(عج). فراروی شما پنجره‌ای است رو به تاریخ فردا، از مسیر قلم «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی» www.mouood.org
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 خلق و امر ▫️انسان موجودی دو ساحتی و به واسطه حمل روح مجرد از ماده در وجهی به عالم مادی نسبت دارد و در وجهی به عالم ملکوتی. جمیع موجودات مخلوق خداوند متعال و به نسبت وسعت وجودی شان، رویی به عالم مادی و رویی به عالم ملکوتی دارند. ▪️ آنچه که متعلق به وجه ملکی موجودات است، وجه خلقی را شامل می شود و آنچه در باطن آنهاست، متعلق به عالم امر آنها. ▫️ قوام دهنده، برپای دارنده و جان بخش موجودات، وجه امری و ملکوتی آنهاست و هر دسته از آنها نیز با سهمی از آگاهی فطری یا غریزی درباره این نسبت و به وسعت وجودی خویش، تسبیح گوی خالق خویشند. ▪️ آنچه در صورت ظاهری موجودات بارز است، وجه خلقی و آنچه در باطن آنهاست، وجه امری معرفی شده است و همین وجه، پیوستگی انفکاک ناپذیر موجودات ساکن عالم امکان را به عالم نوری و خالق هستی، باعث و راه کسب فیوضات رحمانی و حق هستی و بودن را برایشان باز و برقرار ساخته است. ▫️ قرآن، وجه باطنی و همه آنچه که ورای عالم مادی، پیوستگی عالم و آدم را با روح کلی حاکم بر هستی سبب شده، نور آسمان ها و زمین معرفی کرده است. ▪️نور وجود، موجب پیدایی، دیده شدن، سیر و صیروریت موجودات است تا تقرب به ذات حضرت باری تعالی که مقصد غایی سیر و سفر موجودات در گستره هستی است؛ همان که موجودات از مسیر تسبیح و تنزیه آن را جست وجو می کنند. ▫️ لطیف ترین و زیباترین نکته آن است که جمیع موجودات، هر کدام متناسب با وسعت وجودی و استعدادشان متوجه آنند که باید خداوند را تسبیح کنند و در این باره هم، علم و آگاهی دارند. ▪️ زنجیره بزرگی از پست ترین اشیاء تا عالی ترین موجودات؛ منور به نور وجود و قوام گرفته از روح کلی جاری در عالم پنهان و پیدایند و چنانچه برای لحظه و آنی، ارتباط و اتصال موجودی با این نور و روح کلی منقطع شود، از هستی ساقط خواهد شد. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ، امنیتی ترین موضوع شیعه 🔸 مباحث مهدوی و از اسرار خاندان ولایت و شیعیان است و فاش کردن آن اثراتی دارد. ▶️ لینک دانلود در کانال موعود در کیفیت های مختلف: https://aparat.com/v/jMa2K @tarikh_farda @mouood_multimedia
🟢 صاحب ولایت 🔺 هر یک از انسان ها، حسب توانایی و استعدادی که در خود به فعلیت رسانده باشند، صاحب و حق تصرف جزئی در امور دارند؛ چنان که مکانیک در حوزه تخصصی خودش ولایت، حق تصرف و اظهار نظر دارد؛ 🔻 اما تنها کسی حق ولایت تام بر جمیع موجودات دارد که در مقام اسماء الحسنی، مظهر اسم جامع الله باشد و جمیع اسماء و صفات الهی در او به فعلیت رسیده باشد و این مقام مخصوص خاندان وحی است که بر همه اشیاء و موجودات احاطه دارند. 🔺 کلمه طیبه توحیدی لا اله الا الله، حصن حصین خاندانی است که در مراتب توحیدی به یگانگی تام در صفات جمالی و جلالی با حضرت حق رسیده اند؛ یعنی مظهر اسم جامع الله گشته و در آن داخل شده اند و ضرورتاً آنکه به دست مبارک خداوند متعال در وقت معراج، داخل در خلوت خاص و قرب خاص، اذن امنیت بخشی و مصون سازی سایر مخلوقات را هم دارد؛ یعنی خودش برای دیگران حصن حصین است؛ به شرط آنکه کسی در حصن و قلعه ولایت ایشان وارد شده باشد. 🔻 خداوند متعال مسیر طی مراتب توحیدی، لقاءالله و جلب رضایت خودش را برای جمیع مؤمنان از خاندان آل الله و البته منحصر و بی قید و شرط، از این طریق قرار داده است؛ به عبارتی حصن حصین امنیت بخش از هر گونه عذاب دنیوی و اخروی را، چنان که برای رسول الله و اهل بیتش(ع) از طریق کلمه طیبه «لا اله الا الله» تعریف کرده، برای سایرین از میان مؤمنان، ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) و فرزندانش مقرر فرموده است. 🔺 طی مراتب توحیدی تا مرتبه لقاء الله و فناء فی الله که عین حقیقت پس زدن هر گونه آسیب و مرگ است و بقا یافتن الی الابد و بقاء با الله، تنها از مسیر و با نردبان ولایت آل الله اتفاق می افتد. با این خاندان باید یکی شد. به حصن اینان باید داخل شد. 📚 @tarikh_farda
🟢 تولی و تبری، شرط دخول به حصن حصین 🔺 ضرورت پاسداشت امر واجب تولی و تبری، ما را ملزم به گفت وگو از امام عصر(عج) و البته معرفت امام می کند تا به حقیقت، این امر برپا داشته شود. 🔻 عالمان شیعی از تولی و تبری، به عنوان فروع دین و یکی از واجبات اسلامی یاد می کنند که در معنی، بیانگر دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است. 🔺 آیات و روایات، جغرافیای تولی و تبری جستن را تعریف می نمایند تا مؤمنان نحوه بودن و زیستن خود را در گستره حیات فرهنگی و تمدنی تنظیم کنند و راه پر فراز و نشیب حیات دنیوی و حیات اخلاقی را به سلامت پشت سر گذارند. 🔻 این دو قاعده به مثابه دو بال پرنده است برای پرواز تا بیکران آسمان دنیا؛ با این تفاوت که، دو بال تبری و تولی، مجال پرواز انسان تا بیکران آسمان معنوی را فراهم می آورند تا دیگرگونی و صیروریت تا مقام قرب الی الله اتفاق بیفتد. آنکه ادعای تولی و ورزی مؤمنانه دارد؛ اما تبری ندارد، منافق است. 🔺 شرط ولایت الهی و تقرب، ضرورتاً بسته به تبری و تولی است. تولی جستن به مظهر تام حضرت حق، خلیفه الله هر زمان و تبری جستن از مظاهر کفر و شرک و نفاق هر زمان. گفت وگو از امام زمان(عج)، مجرای تولی جستن به ایشان و تبری است از دشمنان ایشان و بدون این دو، قرب اتفاق نمی افتد. 🔻 در میان خودمان و در هر زمان و مکان می توان مردمی را یافت که در تولی جستن و اظهار مهر و محبت به اولیای الهی، ید طولایی دارند؛ اما فاقد تبری اند و در هر زمان با دشمنان آل الله نیز دست در یک کاسه دارند. در مقابل، می توان مردمی را سراغ گرفت که واجد مراتبی از تبری درباره معاندان و مخالفان آل الله هستند؛ اما واجد تولی نیستند. 📚 @tarikh_farda
50.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نقشه بلند مدت یهود برای سلطنت جهانی 🔸 رژیم غاصب یک جریان برای قرون اخیر نیست؛ بلکه کینه جویی با سررشته ای چندهزار ساله دارد. 🔸 راز سلطنت جویی یهود در سخنان استاد . @tarikh_farda @mouood_multimedia
🔘 هر موجودی سهمی از نور دارد ▫️ هر موجودی نشانه ای از وجود خالق و پروردگار و مدبر عالم است. کلمه آیه، در معنی نشانه توحید، قدرت و خالق یگانه در آیات مختلف قرآن کریم وارد شده است. ▪️ آنچه موجودات را از هم جدا و متمایز می سازد، سهم مقدر شده برای هر یک از آنها، از نور و وجود است. حسب وسعت وجودی، هر موجود ظرفی است که سهمی از حقیقت هستی را دریافت کرده و به نمایش می گذارد؛ از این رو، با مشاهده هر موجود، یا تأمل و تفکر درباره آنها، می توان پی به حقیقت هستی برد و دریافت که هستی را خالقی عالم و حکیم و مدبر است. ▫️ در تفکر ولایی و توحیدی ارتباط سلسله موجودات در تمامیت هستی طولی است؛ از اسفل درجات تا اعلا درجه؛ جمادات، نباتات، حیوانات، انسان ها و... تا اعلا علیین و روح و نور مبارک حضرات چهارده معصوم عالی مقام(ع). ▪️صفات بارز شده در هر دسته از موجودات، متناسب سهم آنان از آن جان و حقیقت و نورانیت الهی است، مَثلِ اعلای موجودات، است که قابلیت و استعداد و ظرفیت تمام موجودات اسفل و اعلا را یک جا در خود دارد و می تواند آنها را به ظهور و فعلیت برساند. ▫️ انسان، افضل و اشرف از سایر موجودات شناخته می شود. از این رو از بالاترین وسعت و ظرفیت روحی و نوری برخوردار است و می تواند در کرانه های مختلف و غیر قابل شمار عوامل مادی و معنوی سیر و سفر کرده و به پرواز درآید؛ به اذن الله. 📚 @tarikh_farda
🔘 آیات الهی ▫️ در پرسش از سلسله مراتب مخلوقات و اولین و برترین موجود، در تفکر ولایی شیعی، مواجه با خلقت روحی و نوری حضرت رسول(ص) هستیم. خلق هستی از خلق اولین موجود در مقام نوری و روحی آغاز شده و در سلسله مراتب و مرتبه به مرتبه، پایین آماده و به خلق عالم مادی رسیده است. ▪️ میان نور حضرات معصومان تفاوتی نیست و طبق روایات، همگی نوری واحد و از نوری واحد هستند و جاری شده در کالبد هستی. ▫️خداوند متعال نقطه آغازین خلقت را از ازل، نور پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار داده است. سرچشمه ای جوشیدن گرفت و در هستی جاری شد. در ادعیه و زیارات از این سرچشمه ازلی با عنوان عین الحیات یاد شده است. ▪️عبارت نورالله، قطب عالم امکان و... توصیف قدسی چهارده معصوم در ادعیه و زیارات به اصل سرچشمه، محور و جان مایه عالم و آدم، تجسم عینی و مظهر همه صفات جمالی و جلالی خداوند متعال اشاره دارند. ▫️این مخلوقات، نشانی برای نمایش قدرت و علم خداوند متعال و قائم مقام خداوند با همه شئون در میانه هستی، هستند. 📚 @tarikh_farda
🔘 مقام خلیفة الله ▫️ در صبحگاه آفرینش حضرت آدم(ع) خداوند متعال حکمت خلقت گل سر سبد آفریده ها را جعل خلیفه بر زمین اعلام کرد. ▪️حکمت انتخاب آدم ابوالبشر برای قبول مقام خلیفة اللهی به ظرفیت وجودی آدم برای پذیرش این امر خطیر و اعطای علم به اسما الهی از جانب خداوند به ایشان برمی گردد. آدمی رویی به عالم سما داشت رویی به عالم زمین. ▫️علم به اسما آگاهی از حقایق عینی مستتر در پشت الفاظ، ظرفیت تجربه و به ظهور رساندن حقایق اسمائی و قوه پرکشیدن در ساحت زمین و آسمان بود. ▪️ در بین مخلوقات تنها انسان بود که می توانست و می تواند مظهر و محل تجلی همه اسما باشد و حقایق را در خود به ظهور برساند و بالاتر ازین، انسان می توانست مظهر اسم الله الاعظم باشد. این امر او را اشرف و افضل و اقوی از جمیع ساکنان عالم امکان می ساخت.. 📚 @tarikh_farda
🔘 خلیفة الله یعنی... ▫️خلیفه به معنای کسی است که به جای شخص دیگر می آید و به استناد مفسران قرآن، خلیفة الله به معنای جانشین مطلق خداوند در میانه هستی است. ▪️خلیفة الله ضرورتاً می بایست واجد همه شئون وجودی حضرت خداوندی باشد. ▫️از وجهی دیگر خلیفه می بایست از حیث وسعت وجودی، استعداد ذاتی و اسمائی در مقایسه با سایر ساکنان عالم امکان از عالی ترین مرتبه وجودی برخوردار باشد؛ در نقطه و جایگاهی میان ذات باری تعالی و عالم امکان. ▪️بدین سبب از سه ویژگی عصمت کلیه، علم کلی و اذن الله به عنوان مقدمه لازم جلب و جذب مقام خلیفة اللهی می توان یاد کرد. ▫️ آحراز مقام خلیفة ابلهی در انسان ضرورتاً به افضل و اکمل بودن انسان در مقایسه با سایر موجودات، وسعت وجودی و چند ساحتی بودن وی برگشت می کند. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 در انحصار آخرین وصی 🔸 دولت و حکومت به دست کسی جز امام عصر ارواحنا له الفداء تاسیس نمی شود. ▶️ لینک دانلود در کانال موعود در کیفیت های مختلف: https://aparat.com/v/xcvG7 @tarikh_farda @mouood_multimedia
🔘 ولایت، حق تصرف جزئی و کلی در امور ▫️ واژه را به معنای سرپرستی یا دوستی دانسته اند. آیت الله جوادی آملی، معنی اصلی ولایت را قرب و نزدیکی و لازمه آن را تصدی و سرپرستی امور یا نصرت و محبت دانسته است. ▪️ حق وِلایت و سرپرستی بر غیر خود، به شرط وجود مالکیت و آقایی یا افضل بودن شخصی بر دیگری محقق می شود؛ به همان سان که مالک هر ملک، اعم از عمارت یا برده و...، حق تصرف و تدبیر امور مملوک خود را برای خویش محفوظ می شناسد. ▫️ حضرت مالک یوم الدین، رب الارباب اولین و آخرین مخلوقات، بر جمیع آفریده ها حق ولایت دارد و هر فعل که از ایشان درباره بندگان صادر می شود، ناظر بر حق ولایت و سرپرستی علی الاطلاق ایشان است بر جمیع آفریده هایش. ▪️ ولی در معنی و مفهوم سرپرست، تدبیرگر امر و یاری کننده، به سبب قرب و نزدیکی بدون واسطه مالک و مملوکش مصداق می یابد. حضرت خداوندی، از حیث خالقیت و مالکیت علی الاطلاق و صاحب حق ولایت و امر و نهی بی قید و شرط است. ▫️ «اوست خدایی که (خلائق را) زنده می کند و می میراند و چون به خلقت چیزی حکم نافذ و مشیت کاملش تعلق گیرد، به محض اینکه گوید: موجود باش، بی درنگ موجود می شود.» ▪️ علامه طباطبایی از نظر اصطلاحی ولایت را چنین معرفی می کند: «ولایت عبارت است از نحوه ای نزدیکی و قرب که مجوز نوعی خاص از تصرف در امور مرتبط با دیگران می شود.» 📚 @tarikh_farda
🟢 ضرورت همنوایی با نقشه کلی الهی 🔺خداوند در صبحگاه خلقت آدم(ع) فرموده بود «می خواهم در زمین خلیفه ای جعل کنم.» وقتی ملائک گفتند: ما که هستیم و تو را حمد و ثنا می گوییم و... جواب آمد: «من چیزی می دانم و علمی دارم که شما ندارید.» در این عبارت، حکمت دار بودن خلقت معلوم است. 🔻بعد از آن، آدم آفریده شد و همه اسما به او تعلیم داده شد... نوبت به سجده بر آدم(ع) رسید. فرمان صادر شد و حاضران سجده کردند مگر ابلیس که به جرم نافرمانی و استکبارورزی از آستان قرب الهی رانده شد تا واسپس او، همه کسانی که از در اطاعت و فرمانبری در نمی آیند، بدانند که سرنوشتی مثل او خواهند داشت. 🔺 آدم(ع) در زیباترین و مناسب ترین صورت آفریده شده بود و اینک او حامل روحی متعالی و مجرد نیز بود که او را شایسته آن می ساخت که ملائک در پیشگاهش سجده آورند. 🔻 ابلیس که در پشت سر خود، سابقه هزاران سال عبادت خداوند متعال و پرواز بال به بال ملائک را داشت، از خداوند طلب ماندگاری تا روز حشر و نشر جمیع خلائق خواست؛ اما خداوند مهلت ماندن را محدود به وقتی معلوم ساخت. این روز، با موضوع جعل خلیفه در نسبت مستقیم بود. جعل خلیفه، حکمت خلقت بود و وقت معلوم، زمان تحقق عینی و خارجی آن در پهنه هستی. 🔺 انسان و فرزندانش در دو ساحت و مقام، مجال حضور و عرض اندام می یافتند: ۱. مقام خلیفه اللهی؛ خلیفه الله او برگزیده ترین فرزند آدمی بود که در کسوت خلیفه خداوند در عرصه زمین رخ می نمود تا خواست خداوند به دست مبارک او به ظهور رسد. 2. مقام یاریگران خلیفه الله، تکلیف همراهی با خلیفه و یاری رساندن به او تا به وقت معلوم و پس از آن، بر عهده فرزندان آدمی بود. 🔻 خلیفه الله قائم مقام خداوند بود که اگر مبسوط الید می شد، عرصه زمین به بهشتی تبدیل می شد که مثل اعلای بهشت وعده داده شده آخرتی بود؛ اما ابلیس دریافته بود که این مأموریت و موقعیت به فرزندانی خاص از فرزندان آدم ابوالبشر سپرده شده و از این رو، حسد درباره آدم(ع) و فرزندانش یافت و بر وی سجده نیاورد و عزم خود را برای اغوای فرزندان آدمی و ممانعت از تحقق آن نقشه کلی الهی جزم کرد و شد آنچه نباید می شد. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ، تازیانه خشم خداوند 🔸 از حضور و محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه، اصل است. ▶️ لینک دانلود در کانال موعود در کیفیت های مختلف: https://aparat.com/v/v7GTj @tarikh_farda @mouood_multimedia
⭕️ حکمت اعطای ولایت مطلقه 1️⃣ ▫️در بیان حکمت اعطای ولایت مطلقه به ذوات مقدسه اهل بیت(ع)، سید محمدحسن میرجهانی به بیست سند کلام خود را مستند ساخته و می نویسد: آنکه مختار و برگزیده خدا برای ولایت و ریاست و فرمان فرمائی بر ممکنات و تصرف در محیط عالم امکان برای حفظ نظام احسن، وجود مبارک ، خاتم رسل که محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف(ع) است، می باشد. ▪️ به دلیل آنکه آن بزرگوار را خصایص و امتیازاتی است که خداوند متعال هیچ‌یک از پیغمبران خود را به آن خصایص و امتیازات و آثار معرفی نفرموده است: 1. آنکه خلقت نور او را بر همه ممکنات مقدم داشته؛ 2. آنکه پیش از آنکه خدا آدم ابوالبشر را بیافریند، به هزارها سال نبی بوده؛ 3. آنکه هیچ یک از انبیا و مرسلین قبل از آن حضرت، ادعای چنین مرتبه و مقامی را نکردند؛ 4. ایمان او به خدا، مقدم بر تمام مخلوقات بوده؛ 5. خداوند متعال او را اول المسلمین نامیده؛ 6. شفاعت کبرای قیامت را مخصوص او قرار داده؛ 7. لوای حمد را در قیامت اختصاص به او داده؛ 8. منبر وسیله را در قیامت خاص او قرار داده؛ 9. او را افضل و اشرف و اکمل تمام انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین گردانیده؛ 10. خدا عهد رسالت او و ولایت او و اوصیای او را در عالم میثاق از تمام انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین گرفته است. 📚 @tarikh_farda
⭕️ حکمت اعطای ولایت مطلقه 2️⃣ ▫️▫️در بیان حکمت اعطای ولایت مطلقه به ذوات مقدسه اهل بیت(ع)، سید محمدحسن میرجهانی به بیست سند کلام خود را مستند ساخته و می نویسد: آنکه مختار و برگزیده خدا برای ولایت و ریاست و فرمان فرمائی بر ممکنات و تصرف در محیط عالم امکان برای حفظ نظام احسن، وجود مبارک ، خاتم رسل که محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف(ع) است، می باشد. ▪️ به دلیل آنکه آن بزرگوار را خصایص و امتیازاتی است که خداوند متعال هیچ‌یک از پیغمبران خود را به آن خصایص و امتیازات و آثار معرفی نفرموده است: 11. او را قائم مقام خود در تمام عوالم قرار داده؛ 12. او را سید مقتدا و پیشوای انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین قرار داده؛ 13. او را شاهد اعمال تمام خلایق قرار داده؛ 14. او را با جسم ناسوتی به هفت آسمان ها بالا برده و از کرسی و سدره المنتهی گذرانیده؛ 15. هشت بهشت عالم آخرت و درجات و انواع نعمت های آن را به او نشان داده و درکات هفت دوزخ را نیز به رأی العین مشاهده نموده؛ 16. او را در تمام طبقات عالم بالا، تا عرش اعلی سیر داده و از حجابات گذرانیده و در دیار عظمت و کبریائی خود راه داده و در جایی که بین حبیب و محبوب هیچ واسطه [ای] نبوده به تشریف سخنان و خطاب های الهیه مشرف و مخاطب شده و به گفت و شنود اسراری بیشمار مخاطب شده؛ 17. خدای متعال اطاعت او را اطاعت خود و معصیت او را معصیت خود و رضای او را رضای خود و خشم و غضب او را خشم و غضب خود خوانده؛ 18. نور مقدس او را علت ایجاد کلیه موجودات قرار داده است؛ 19. اوصیای دواده گانه او را افضل تمام انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین قرار داده و در فضائل و کمالات نفسانیه و امامت و ولایت کلیه به استثنای مقام نبوت و رسالت، آنها را هر یک بعد از دیگری ردیف او قرار داده؛ 20. خداوند متعال رفعت ذکر او را با ذکر خود توأم قرار داده که در اذان ها و اقامه های نمازها و خطبه ها و جمعه ها و جماعت ها هر کجا «اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلا الله» گفته شود، دنباله آن «اَشهَدُ اَن مُحَمداً رَسُولُ اللهِ» نیز گفته شود. 📚 @tarikh_farda
🟢 تاریخ مقابله و مقاتله دو قبیله رحمت و قبیله لعنت 🔺 ابلیس ملعون همه همت خود را مصروف به تعویق انداختن روز وقت معلوم کرد؛ روزی که به مرگ وعده داده شده می انجامید و از دیگر سو، اغوای فرزندان آدمی تا روی رستگاری نبینند و در منجلاب گناه و نافرمانی، هلاکت را به تجربه بنشینند. از همان روز، یاری خلیفه الله در تکلیف فرزندان صالح آدمی وارد شده بود و مهر ورزیدن به آنان و تبری از دشمنان آنان.... 🔻 حکمت جعل خلیفه، حسب حیله های ابلیس و جنودش و آنچه که فرزندان آدمی باید بدان مبتلا و امتحان می شدند، در تقدیر ماند و مجال تحقق در عالم خارج و تأسیس دولتی الهی بر زمین نیافت. 🔺 در هر عصری و میان هر نسلی، مؤمنان مکلف به یاری انبیاء و اوصیای الهی شدند و انتظار برای رسیدن آخرین فصل از حیات بر عرصه زمین، یعنی و ظهور منجی و تأسیس دولت کریمه اش. 🔻 عهد اخذ شده از جمیع انبیاء و رسل برای یاری، همان عهد و میثاق اخذ شده از انسان بود در عالم ذر برای یاری خلیفه الله. این یاری انبیاء و اوصیاء، به تمامی در هنگامه ظهور و تأسیس دولت کریمه امام زمان(ع) محقق می شود. 🔺 تکلیف انبیاء و رسل، حسب رسالت و پیامبری اشان، رفتن به سوی مردم بود؛ اما تکلیف امام رفتن به سوی مردم نبود. پیامبر اکرم(ص) به امام علی بن ابی طالب(ع) فرمودند: «مثل امام همانند کعبه است، مردم به سوی او می روند و نه آنکه کعبه به سوی مردم بیاید. ای علی! تو به سان کعبه ای که به سوی تو می روند نه اینکه او برود. پس اگر مردم به سوی تو آمدند و حکومت را به تو سپردند، بپذیر و گرنه صبر کن تا آنان به سوی تو آیند.» 🔻 جست وجوی امام، شناخت امام و یاری امام، تکلیفی بود که بر عهده جمیع انسان ها به نحو عام و مسلمانان و مؤمنان، به نحو خاص نهاده شده بود و ضرورتاً نیز باید از آن پاسداری می کردند. 📚 @tarikh_farda
🔘 برتری بر انبیا و رُسل ▫️ آنکه منظومه هستی را از منظر عالم ناسوت می نگرد و بدان اصالت می بخشد، تقدم در خلقت مادی را گواه افضلیت و اشرفیت فرض می کند و آنکه از منظر تفکر ولایی و نگاه عارفانه به عالم می نگرد، خلقت نورانی را مقدم بر خلقت مادی می شناسد. ▪️ از آنجا که در منظومه تفکر ولایی، هر چه شیء مادی تر باشد، به تاریکی نزدیک تر است؛ بنابراین از عنصر اصلی حیات کمتر نصیب برده و ضرورتاً میرنده تر می باشد: «هر چیزی زوال پذیر و هلاک شونده است؛ مگر وَجه الله.» «وجه خدا» چیزی است که خداوند متعال با آن، به واسطه آن و از مسیر آن، بر خلقش نمودار می شود یا خلق خدا به واسطه او، متوجه درگاه حضرت باری می شوند. ▫️ در روایات شیعی، از حضرات معصومان(ع)، به عنوان مصادیق بازر یاد می شود؛ آنان که آیینه تمامی نمای اسماء و صفات الهی اند. این ذوات مقدسه، به دلیل تقرب به ذات حضرت باری، به دلیل اولویت در خلقت نوری و به مثابه اولین موجود صادر شده از حضرت حق که نور محض است، ماندگاری می یابند؛ زیرا اینان واجد عالی ترین مرتبه وجودی و مظهر «اسم اعظم» خداوند سبحان اند. ▪️ صاحب کلیه، واجد همه کمالات به صورت باطنی و مستغنی از کسب و تحصیل است. این مقام برای ایشان از ازل رقم زده شده و تا به ابد می ماند. ▫️مراتب وجه اللهی انبیاء و رُسل و سایر اولیا و اوصیای الهی به ترتیب، به نسبت وسعت وجودی، تقرب نوری و مراتب خلقت، پس از چهارده نور منور، محمد و آل محمد(ص) و تواضع و افتادگی ایشان در برابر خاندان رسالت و ولایت معلوم می شود. گرچه، حضرت آدم ابوالبشر(ع)، در خلقت ناسوتی و خاکی، مقدم بر خلقت مادی حضرت خاتم الأنبیاء(ص) بود، لیکن در مراتب خلقت نوری، متأخر و بنابراین، فقیر آستان آل الله [اهل بیت(ع)] شناسایی می شود. 📚 @tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مومنی از نسل کافران 🔸 چه بسا نور حضرت مهدی، ارواحنا له الفداء، به فردی از نسل کافران برسد... ▶️ لینک دانلود در کانال موعود در کیفیت های مختلف: https://aparat.com/v/2GYoB @tarikh_farda @mouood_multimedia
🟢 کاهش غیبت 🔺 حضرات معصوم(ع) در صورت اقبال و اعلام آمادگی مردم برای یاری، حسب عهدی که با خداوند متعال دارند، قیام کرده و به سوی مردم حرکت می کنند. 🔻 عدم تعیین مدت طول امام و اصرار معصومان بر دعا برای فرج و ایجاد آمادگی مردم برای استقبال از امام، حاکی از آن است که میان کاهش غیبت و طلب تقاضای صادقانه و صمیمانه مردم نسبت مستقیم وجود دارد؛ اگر دریافته شود. 🔺 و تحقق امر خلافت صالحان بر زمین حسب اراده خداوند در صبحگاه آفرینش، در تقدیر کلی الهی وارد شده است. از این رو هماهنگی با نقشه کلی الهی و تجربه سعادت دنیوی و اخروی شیعیان در گرو امام و همراهی با ایشان در صداقت محض است. 🔻 ما به غلط موضوع و ماجرای غیبت را بیش و پیش از آنکه معطوف به خودمان کنیم و با تجدید نظر در کار و بار خودمان، به تجدید و با امام بپردازیم، ولی الله الاعظم را در خدمت خواهش ها و هواجس خود وارد آورده ایم. 📚 @tarikh_farda